9/2012. (IV. 25.) NEFMI utasítás
9/2012. (IV. 25.) NEFMI utasítás
a minősített adatkezelés eljárási rendjének kiadásáról az írásbeli érettségi feladatlapokkal és javítási-értékelési útmutatókkal kapcsolatban
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja, valamint a Nemzeti Biztonsági Felügyelet működésének, valamint a minősített adat kezelésének rendjéről szóló 90/2010. (III. 26.) Korm. rendelet 54. § (1) bekezdésében foglaltak alapján az alábbiak szerint rendelkezem:
1. §1 Ezen utasítás hatálya az Oktatási Hivatalra, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalra, a fővárosi, megyei kormányhivatalokra, az érettségi feladatlapok és javítási-értékelési útmutatók sokszorosításában, szállításában és szétosztásában résztvevőkre, valamint az érettségi vizsgákat lebonyolító intézményekre terjed ki.
2. § Ezen utasítás mellékleteként kiadom az írásbeli érettségi feladatlapokkal és javítási-értékelési útmutatókkal kapcsolatos minősített adatkezelésre vonatkozó eljárási rendet.
3. §2
4. § Ezen utasítást a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben való közzétételt követően az Oktatási és Kulturális Közlönyben, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium hivatalos lapjában is közzé kell tenni.
Melléklet a 9/2012. (IV. 25.) NEFMI utasításhoz
A) Általános eljárási rend
1.3 A tételkészítő bizottságok és az elnökök kiválasztása, feladatai
A központi vizsgakövetelményekre épülő vizsgatárgyak közül a kötelező vizsgatárgyak és a választható közismereti vizsgatárgyak központi írásbeli feladatlapjait és ezek javítási-értékelési útmutatóit az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: OH) készítteti el, a választható szakmai előkészítő vizsgatárgyak központi írásbeli feladatlapjait és ezek javítási-értékelési útmutatóit a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (a továbbiakban: NSZFH) készítteti el és adja át az OH-nak. A közreműködők (többek között a tételkészítő bizottság tagja, a fordító, a lektor) bevonása során az NSZFH által követendő eljárást – jelen utasítás vonatkozó rendelkezéseinek figyelembevételével – az NSZFH belső szabályzata határozza meg.
Az írásbeli vizsgák feladatlapjait és javítási-értékelési útmutatóit a tételkészítő bizottságok készítik el. A tételkészítő bizottságokat vizsgatárgyanként kell megszervezni. A tételkészítő bizottság elnökét az oktatásért felelős miniszter, illetve a szakképesítésért felelős miniszter, a tételkészítő bizottság tagjait az OH, illetve az NSZFH vezetője kéri fel. A tételkészítő bizottság feladatait az OH, illetve az NSZFH vezetője határozza meg. A tételkészítő bizottság az elnök vezetésével működik, az elnök felelős a feladatlapok, javítási-értékelési útmutatók szakszerű, a vizsgakövetelményeknek megfelelő elkészítéséért. A követelményeknek megfelelően elkészített feladatlapokat, javítási-értékelési útmutatókat az OH, illetve az NSZFH vezetője által megbízott munkatársak veszik át a tételkészítő bizottság elnökétől. A tételkészítő bizottság elnökével, illetve tagjaival megkötött szerződés melléklete a titoktartási nyilatkozat. (1. függelék)
Mind a tételkészítő bizottság elnökének, mind a bizottság tagjainak munkavégzésük során az elektronikus biztonság betartására különösen figyelniük kell.
Bármilyen készülő vagy már elkészült vizsgaanyag elektronikus változata csak olyan számítógépen készíthető vagy tárolható, amely nincs olyan belső vagy külső (pl. internet) hálózatra kapcsolva, amelyen az illetéktelen hozzáférés megakadályozása nem biztosítható.
A vizsgaanyagok számítógépről való törlésekor úgy kell eljárni, hogy az eredeti adattartalom ne legyen visszaállítható. Amennyiben a program – a beállítása szerint – automatikusan biztonsági másolatot is készít, azt is olyan módon kell törölni, hogy az adattartalom ne legyen visszaállítható. Szigorúan tilos vizsgaanyagot tartalmazó e-mailt elküldeni. A teljes folyamat során biztosítani kell az információhoz történő illetéktelen hozzáférés kizárását.
2.4 Az OH Érettségi és Versenyszervezési Osztály (a továbbiakban: ÉVO) feladatai
a minősítés előkészítésével kapcsolatban
Az ÉVO megbízott munkatársa átveszi a tételkészítő bizottság elnökétől az elkészült feladatlapokat, javítási-értékelési útmutatókat és egyéb segédanyagokat és a megbízáskor az ÉVO vezetője által meghatározott azonosító kódot (OH-azonosító) tartalmazó adathordozókat. Az NSZFH által készített adathordozók átvételének módjáról az OH és az NSZFH külön állapodik meg, az adatok átadás-átvételének az OH és az NSZFH közötti dokumentálásának módját az OH határozza meg. Az átvételkor a tételkészítő bizottság elnöke nyilatkozatot tesz arról, hogy bizottsága minden tagját, lektorát és technikai munkatársát felszólította, hogy az összes adathordozójukról visszaállíthatatlan módon töröljék a vizsgaadatokat, és a saját birtokában lévő adathordozókról maga is visszaállíthatatlan módon törölte az adatokat, vagy átadta az ÉVO munkatársának megsemmisítésre (2. függelék). A leadott elektronikus adathordozót a megbízott munkatárs megsemmisíti, illetve olyan módon törli, hogy az adattartalma ne legyen visszaállítható. Az ÉVO megbízott munkatársa papír alapú és elektronikus (optikai lemez) adathordozót készít egy példányban (munkapéldány). A tételkészítő bizottság elnöke ennek első oldalát dátummal és aláírásával látja el, további oldalait szignálja, valamint aláírja a jelenlétében elkészített munkapéldány állományait tartalmazó optikai lemezt. Az elkészült adathordozókat az ÉVO erre a célra megfelelően kialakított helyiségében kell elzárva őrizni a további munkavégzésig. Ezen időszak alatt a munkapéldány alapján az ÉVO vezetője által megbízott munkatárs ellenőrzi, hogy a tételkészítő bizottság a megbízást a szerződésben foglaltaknak megfelelően teljesítette-e. Amennyiben a teljesítést az ÉVO nem tartja megfelelőnek, a munkapéldányt átdolgozásra visszaadja a tételkészítő bizottság elnökének, szakmai előkészítő vizsgatárgy esetében erről az NSZFH illetékes vezetőjét tájékoztatja. Az átdolgozás az OH erre a célra kijelölt helyiségében történik a végső változat – tételkészítő bizottság elnöke által jóváhagyott – elkészültéig. A megfelelően elkészített munkapéldányról a megbízott munkatárs készít egy eredeti példányt, amelyet ellát a „Korlátozott terjesztésű!” minősítési szintű minősítés alaki kellékeivel. Az eredeti példányt nyilvántartás céljából, a tételkészítő bizottság elnöke által szignált munkapéldányt (papír alapú és optikai lemez) tárolás céljából az ÉVO megbízott munkatársa eljuttatja az OH Nyilvántartó Irodájába (a továbbiakban: NYI).
A továbbiakban az eredeti példány és a munkapéldányok (papír alapú és optikai lemez) tárolása az NYI-ben, a további elektronikusan rögzített adatok tárolása az ÉVO erre a célra megfelelően kialakított helyiségében, erre a célra rendszeresített, az OH saját hálózatától független, zárt, belső hálózati szerverének merevlemezén, illetve egy hordozható merevlemezen történik. A belső hálózat valamennyi eszköze az erre a célra megfelelően kialakított, a biztonsági előírásoknak megfelelő helyiségben üzemel. A helyiségekbe az ÉVO vezetője által kijelölt személyeken kívül más munkatársaknak belépni tilos.
Az adathordozókat az NYI-nek Érkeztető íven, aláírás ellenében kell átvenni.
Az Érkeztető ívnek az alábbi rovatokat kell tartalmaznia:
– sorszám,
– dátum,
– OH-azonosító,
– irat tárgya,
– példányszám,
– terjedelem (lap),
– átvétel időpontja, aláírás.
3. Az NYI működési rendje
a) Az NYI nyilvántartásba veszi főszámon a vizsgatárgyak feladatlapjait, és az ÉVO vezetőjének mint a minősítés kezdeményezőjének utasítása alapján elkészíti a minősítési javaslatokat (3. függelék), amelyeket aláírás után az ÉVO vezetője a minősítőhöz terjeszt aláírás céljából. Az NYI külön-külön alszámokon tartja nyilván a vizsgaösszetevőket, illetve a vizsgarészeket, valamint a minősítési javaslatokat. Külön aktaborító készül a feladatlapoknak és a javítási-értékelési útmutatónak. A több vizsgaösszetevőből, vizsgarészből álló feladatlapok esetében az összes vizsgaösszetevőhöz és vizsgarészhez egy minősítési javaslat készül, amelyen fel kell tüntetni az egyes vizsgaösszetevők, vizsgarészek iktatószámát. A 3. b) pont szerinti eset kivételével a minősítés – a minősítő ilyen döntése esetén – külön minősítési eljárás lefolytatása nélkül kiterjed az adott főszám később keletkezett alszámaira iktatott ügyiratdarabok közül az alábbiakra:
– a minősített feladatlapnak, illetve a javítási-értékelési útmutatónak a kiválasztásra való előkészítése során elvégzendő tartalmi felülvizsgálat eredményeként módosított változataira,
– a 3. h) pont szerinti tartalmi felülvizsgálat eredményeként módosított változataira,
– az idegen nyelvre fordított, továbbá adaptált (pl. vakok számára) változataira. A nyilvántartásba vételt követően mind az eredeti, mind a munkapéldányok (papír alapú és optikai lemez) átadás-átvételét a minősített adatokra vonatkozó szabályok szerint dokumentálni kell.
b) Az NYI a következő iktatási számkereteken alszámos iktatási rendszerben végzi a minősített iratok iktatását:
– Középszint: például: K/0001-01/2012 (ebből a K a középszintet jelöli /0001 a főszám – alszám/év);
– Emelt szint: például: E/0001-01/2012 (ebből az E az emelt szintet jelöli /0001 a főszám – alszám/év);
– Általános iratok: például: A/0001-01/2012 (ebből az A az általános iratot jelöli /0001 a főszám – alszám/év).
Az egy ügyhöz tartozó valamennyi ügyiratdarabot a főszámok alszámán kell nyilvántartásba venni. A minősítő ilyen döntése esetén a minősítés – külön minősítési eljárás lefolytatása nélkül – kiterjed a később keletkezett alszámokra iktatott iratok közül a 3. a) pontban felsorolt ügyiratdarabokra. Amennyiben az egy ügyhöz tartozó minősített adathordozókról azonos tartalmú új eredeti példány vagy módosított tartalmú új példány új főszámon kerül nyilvántartásra, az előző fő- és alszám(oko)n keletkezett korábbi változatok a minősített irat közbülső munkapéldányainak minősülnek (a továbbiakban: minősített munkapéldány). Ebben az esetben az új iktatószámmal rendelkező iratra ismételten le kell folytatni a minősítési eljárást, és a minősített munkapéldánnyal való kapcsolatot szerelés vagy kapcsolatos számként való kezelés útján kell biztosítani. Az iratkapcsolatok módjától függetlenül (szerelés vagy kapcsolatos számként való kezelés) a minősített munkapéldányokat meg kell őrizni és a minősítés érvényességi idején belül minősített iratként kell kezelni mindaddig, amíg a minősítő a selejtezésüket elrendeli. A selejtezést csak az új főszámon iktatott új eredeti példányra vagy módosított tartalmú új példányra megállapított minősítés érvényességi idejének letelte utáni időpontban lehet elrendelni.
c) Az egyes vizsgaidőszakokban az egyes vizsgatárgyak vizsgáihoz több feladatlapnak kell rendelkezésre állnia. Az OH vezetője az oktatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium vezető beosztású képviselőjének jelenlétében sorsolás útján választja ki, hogy a rendelkezésre álló feladatlapok közül melyek kerülnek felhasználásra az adott vizsgaidőszakban.
d) A feladatlapok kiválasztásáról jegyzőkönyvet kell felvenni (4. függelék). A kiválasztást követően az NYI ügykezelője a kiválasztott feladatlaphoz és annak a kiválasztás évét megelőző előzményeihez kapcsolódóan a minősítés érvényességi idejének felülvizsgálatához szükséges adatlapot és az eljárás lefolytatásához szükséges minősítési döntést készít elő, ahol a minősítő és a kezdeményező azonos (5. és 6. függelék). A minősítő köteles a minősítés indokoltságának felülvizsgálatát elvégezni (érvényességi idő). Az NYI a kiválasztás után köteles a kiválasztott feladatlapot mind az iktatókönyvben, mind a mutatókönyvben nyomtatott piros V betűjellel ellátni.
e)5 A kiválasztás után az NYI közli a kiválasztott feladatlapok iktatószámait az ÉVO megbízott munkatársával, aki a minősítői döntés alapján az új érvényességi idővel eredeti példányt, szükség esetén közbenső példányt(okat) készít a nyomdai sokszorosítás céljára. Az eredeti példányon jelezni kell, hogy a minősítői döntés alapján új példány készült. A kiválasztást követően a kiválasztott feladatlapok iktatószámait továbbítani kell az OH Köznevelési Programkoordinációs Osztályára (a továbbiakban: KPKO). A KPKO az iktatószámokat az érettségi vizsgák lebonyolításához használt „A kétszintű érettségi vizsga adminisztrációs rendszere” (a továbbiakban: érettségi szoftver) programban rögzíti, hogy azok a csomagoláshoz és a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivataloknak (a továbbiakban: járási hivatal) történő átadáshoz szükséges valamennyi kísérő dokumentumon szerepeljenek.
f) A kiválasztás után az illetékes főosztályvezető elkészíti a nyomdai megrendelést, amelyet a minősítő aláír. A megrendelő alapján az NYI rávezeti az adott irat előadóívére a készítendő példányok számát, és ezt a minősítő jóváhagyja.
g) A feladatlapnak és a javítási-értékelési útmutatónak a fordító, illetve adaptáló (pl. vakok számára) részére történő átadásakor a következők szerint kell eljárni: az NYI a fordítónak és adaptálónak csak akkor adhatja át a minősített dokumentumot, ha a munkaszerződés másolata – amelyben rögzítették a titokvédelem személyi és tárgyi feltételeit – a rendelkezésükre áll.
Az OH által e célra rendszeresített lemezkazettában kell átadni a fordító, illetve adaptáló részére a feladatlap és a javítási-értékelési útmutató másolati példányát. A fordítónak, illetve adaptálónak felhasználói engedéllyel (7. függelék) kell rendelkeznie, és köteles titoktartási nyilatkozatot tenni (8. függelék). A fordító, illetve adaptáló a feladatlapot és a javítási-értékelési útmutatót az NYI helyiségében veszi át. Ellenőrzés után az NYI munkatársa zárható kazettába helyezi a minősített dokumentumot, lezárja és ellátja a következő adatokkal:
– a küldő szerv neve,
– minősítési megjelölés és minősítési jelölés,
– „Baleset esetén vagy rendkívüli helyzetben a küldő szerv bonthatja fel!” figyelmeztetés.
A kazetta kulcsának 1 példányát a fordító kapja, másik példány az NYI-ben őrizendő. Ezekről nyilvántartást kell vezetni. A fordítót fel kell világosítani a szállítás fokozott biztonsági követelményeiről. Az elkészült vizsgaanyagokat a fordítótól, illetve az adaptálótól az ÉVO megbízott munkatársa veszi át a 2. pont szerint.
h)6 A magyar nyelv és irodalom, a matematika, a történelem, az angol nyelv és a német nyelv vizsgatárgyak esetében a kisorsolt feladatlapokat két szakértő egymástól függetlenül, az OH által biztosított helyiségekben az illetéktelen hozzáférést kizáró körülmények mellett ellenőrzi abból a célból, hogy a feladatok megoldását hátráltató esetleges hibákat kiszűrje. A szakértő részére felhasználói engedélyt kell adni, és írásban titoktartási nyilatkozatot kell tennie a minősített adatok védelmére vonatkozó előírások ismeretéből (7. és 8. függelék). A szakértő aláírásával hitelesíti az általa tett észrevételeket és a korrekciós javaslatait. A tételkészítő bizottság elnöke a szakértőkkel való megbeszélés után dönt az észrevételek elfogadásáról vagy elutasításáról. Ez az eljárás a magyar nyelv és irodalom, a matematika, a történelem, az angol nyelv és a német nyelv vizsgatárgyak tekintetében kötelező. Az OH Köznevelési Programok Főosztálya (a továbbiakban: KPF) vezetője a szakértői ellenőrzést más vizsgatárgyak esetében is elrendelheti.
i) A feladatlapok sokszorosítását, csomagolását és szállítását az OH szervezi meg az alábbiak betartásával: a sokszorosításban részt vevő gazdálkodó szervezetnek (a továbbiakban: nyomda) történő átadásról átadás-átvételi jegyzőkönyvet kell készíteni (9. függelék). A nyomda köteles az NYI által kiadott nyilvántartó-átadó könyvbe az átvett minősített dokumentumok adatait rögzíteni, és a nyomda részére készített eljárási rend szerint dolgozni. A nyomdában a feladatlapokkal munkát végző dolgozók részére felhasználói engedélyt kell adni, és írásban titoktartási nyilatkozatot kell tenniük a minősített adatok védelmére vonatkozó előírások ismeretéből (7. és 8. függelék).
4. Az írásbeli érettségi vizsgák feladatlapjainak sokszorosításában részt vevő nyomdára vonatkozó speciális rendelkezések
Az írásbeli érettségi vizsgák feladatlapjainak sokszorosítását végző nyomda a vállalt feladat teljesítésének időtartama alatt köteles biztosítani a minősített adat védelmének alábbiakban részletezett személyi, tárgyi és szervezeti feltételeit.
a) Személyi feltételek
aa) Az írásbeli érettségi vizsgák adataihoz – függetlenül az azok rögzítésére szolgáló adathordozótól (eredeti vagy másolt papír alapú adathordozó, illetve számítástechnikai adathordozó) – csak azok a személyek férhetnek hozzá, akiknek az OH biztonsági vezetője az adatok megismerésére felhasználói engedélyt adott, és akik aláírták az OH által rendelkezésre bocsátott titoktartási nyilatkozatot.
ab) A sokszorosításban csak azok a dolgozók vehetnek részt, akik aláírják az alábbi biztonsági intézkedéseket rögzítő elfogadó nyilatkozatot (10. függelék):
– a sokszorosítás helyszínéül szolgáló munkaterületekre (a továbbiakban: munkaterület) tilos bevinni, illetve tilos bent tartani olyan eszközt, amely alkalmas információk kijuttatására (táska, mobiltelefon) vagy adatok rögzítésére (hang, kép vagy írott szöveg rögzítésére alkalmas eszközök);
– a biztonsági őrök jogosultak minden, a munkaterületen tartózkodó vagy a munkaterületre belépni, vagy onnan kilépni akaró alkalmazottat feltartóztatni, szükség esetén megmotozni;
– a vállalt feladat teljesítésének időtartama alatt a munkaterületen videokamera-rendszer működik, amely a feladat teljesítése során rögzíti az ottani eseményeket.
b) Tárgyi feltételek
ba) Az OH-tól átvett papír alapú eredeti adathordozót és az elektronikus formában rögzített másolat adathordozóját páncélszekrényben vagy lemezszekrényben kell tárolni. A páncélszekrény vagy lemezszekrény zárásához személyi pecsétnyomóval történő lepecsételésre alkalmas eszközt (biztonsági lakat) kell használni. Biztosítani kell a kulcsok, másodkulcsok munkaidőn túli őrzését. Az őrzés módját írásban kell rögzíteni.
bb)7 A munkaterületeknek a többi területtől történő jól látható (szalag) elkülönítése és biztonsági őrökkel történő folyamatos őrzése útján biztosítani kell az ellenőrzött be- és kilépést, illetve illetéktelen személyek átjárásának megakadályozását. A munkaterületen történtek rögzítésére videokamera-rendszert kell működtetni, az adathordozókat egy évig kell megőrizni. A feladatlapok másolati példányainak tárolására szolgáló helyiségbe való ellenőrzött be- és kilépés érdekében biztosítani kell a helyiség legalább egy fő biztonsági őrrel történő folyamatos őrzését. A feladatlapokat (mind az eredeti, mind a másolati példányokat) az OH és a nyomda között, illetve a nyomdán belül legalább egy biztonsági őr kíséretében lehet szállítani. Az átadás-átvételt dokumentálni kell.
c) Szervezeti feltételek
ca) A munkaterületre, illetve a feladatlapok másolati példányainak őrzésére szolgáló helyiségbe belépni jogosult személyek adatait (név, születési dátum, személyi igazolvány száma, lakcím) tartalmazó listát a biztonsági őrök és az OH nevében eljáró személyek rendelkezésére kell bocsátani.
cb) A feladatlapok sokszorosítását és tárolását úgy kell megszervezni, hogy a feladatlapok sokszorosítása és tárolása más termékek gyártásától és tárolásától elkülönítetten történjen.
cc) A vállalt feladat teljesítésével összefüggésben olyan nyilvántartást kell vezetni, amelyből kitűnik:
– az adathordozó eredeti és a másolati példányainak OH-tól történő átvétele, illetve OH-nak történő átadása, továbbá az átvétel, illetve átadás időpontja,
– a sokszorosításra kerülő irat iktatószáma, lapszáma,
– a sokszorosításra kerülő irat tárgya,
– a sokszorosított adathordozók példányszáma,
– a sokszorosítás időpontja,
– a selejtes példányok száma. A feladat teljesítésének megkezdése előtt a nyilvántartókönyv megfelelőségéről egyeztetni kell az OH illetékeseivel.
cd) A vállalt feladat teljesítése utáni teendők:
– az eredeti adathordozókat, a jegyzőkönyvek egy eredeti példányát és az eredeti nyilvántartókönyvet az NYI-nek kell átadni;
– az elkészült sokszorosított példányokat az OH Logisztikai Osztályának (a továbbiakban: LO) kell átadni további feldolgozás céljára;
– a selejtes példányokat raklapon – az illetéktelen hozzáférés kizárása érdekében – fóliázva az LO-nak kell átadni tárolás és selejtezés céljából.
Az adathordozók (eredeti, sokszorosított és selejtes példányok) szállítására, illetve átadására a 4. pont b) alpontjában foglaltakat kell alkalmazni, az esetlegesen bekövetkező rendkívüli eseményekről jegyzőkönyvet kell felvenni. Az OH köteles, illetve jogosult mind az eredeti adathordozók átadása előtt, mind a vállalt folyamat teljesítése során bármikor ellenőrizni a személyi, tárgyi és szervezeti feltételek meglétét. Amennyiben a sokszorosítás az OH-ban történik, úgy a nyomdai sokszorosítás szabályaitól eltérően a munkát végző, felhasználói engedéllyel és titoktartási nyilatkozattal rendelkező munkavállaló az erre a célra megfelelően kialakított zárt helyiségben végzi a sokszorosítást. A munkavégzés alatt e munkavállaló az adathordozókat lemezszekrényben tárolja.
5.8 Az LO feladatai, működése9
Az LO-n mindenkinek felhasználói engedéllyel és aláírt titoktartási nyilatkozattal (7. és 8. függelék) kell rendelkeznie. Az LO-n a 11. függelék szerinti nyilvántartókönyvet kell vezetni. A nyomdában elkészült sokszorosított példányokat az LO vezetője, vagy az általa megbízott személy veszi át további feldolgozás, illetve – a raklapon, fóliázva átvett selejtes példányokat a vizsgák lebonyolítása után végrehajtandó selejtezés időpontjáig történő – biztonságos tárolás céljából. A titoktartási kötelezettségek figyelembevétele mellett az LO-n az alábbi előírások betartásával kell dolgozni:
–10 Az LO épületében a dolgozók és más személyek csak az LO vezetője, a KPF vezetője, vagy az OH elnöke által meghatalmazott személy jelenlétében tartózkodhatnak. Az LO vezetője helyettesítéséről tartós távolléte esetén az illetékes főosztályvezető, eseti távollét esetén az LO vezetője gondoskodik.
– Az LO területének csomagoló- és raktárterébe elektronikus eszközöket, illetve mobiltelefont nem lehet bevinni. A mobiltelefont a kézitáskákkal együtt az öltöző zárt szekrényében kell elhelyezni. A sürgős telefonhívásokat az LO vezetőjével történt egyeztetés alapján bonyolíthatják le a munkatársak az épületben elhelyezett telefonon a titoktartási kötelezettség figyelembevétele mellett. Az öltözőben elhelyezett személyes tárgyakat csak az LO épületének elhagyásakor veheti magához a dolgozó.
– A munkavégzés mindig csoportokban történik a kijelölt csoportvezetők felügyelete mellett.
– A munka területének elhagyásakor az LO vezetője vagy az általa megbízott dolgozó ellenőrzi, hogy a dolgozóknál van-e a munkavégzéshez használt anyag vagy eszköz. Amennyiben ilyen anyag vagy eszköz a dolgozónál fellelhető, az ellenőrzést végző személy jogosult azt elkobozni.
– A munkavégzés befejezése után a dolgozó csak indokolt esetben és az LO vezetőjének engedélyével tartózkodhat az épületben. Az LO épületében engedéllyel tartózkodó dolgozót az LO vezetője vagy az általa megbízott dolgozó jogosult ellenőrizni, hogy elzárandó, személyes tárgyak nincsenek-e a birtokában.
–11 A KPF vezetője bármikor személyi ellenőrzést rendelhet el a törvényi előírások figyelembevételével.
– Bármilyen rendellenességet, az LO működését befolyásoló tényezőt, a titoktartási kötelezettség megszegésének gyanúját a csoportvezető, illetve minden munkatárs azonnal jelenteni köteles az LO vezetőjének, aki köteles a szükséges intézkedéseket azonnal megtenni az OH biztonsági vezetőjének értesítésével egyidejűleg.
– Az LO épületét az LO vezetője vagy az általa megbízott személy nyitja és zárja mágneses kártya és riasztórendszer segítségével.
– Az LO épületét elhagyni csak az osztály vezetőjének engedélyével lehet.
– Az LO épületébe be- és kilépőkről a megfelelő adatok elkérése és ellenőrzése után az LO nyilvántartást vezet, az ehhez szükséges dokumentumokat a nyilvántartás vezetésével megbízott dolgozó elkérheti.
– Az LO vezetője vagy az általa megbízott dolgozó ellenőrzi a munkaidő utáni fegyveres őrség tevékenységét (számítógépes ellenőrzés, jegyzőkönyv átvétele). Bármilyen rendellenességet észlel, azonnal intézkedik, illetve jelenti azt az LO vezetőjének.
– Az LO épületében felügyelet nélkül idegen nem tartózkodhat. Ennek ellenőrzése és betartatása az LO vezetőjének a feladata. Az LO épületének őrzése a minősített adatot tartalmazó adathordozók tárolása esetén élőerős fegyveres védelemmel történik. Az élőerős fegyveres védelem magában foglalja:
munkaidőben:
= raktárépület bejárati ajtóinak figyelését,
= csak az arra jogosult be- és kilépésének ellenőrzését,
= a jogtalanul belépni szándékozó belépésének megakadályozását,
= az épület fizikai védelmét,
= a raktárépület közvetlen környezetének megfigyelését, az épület fizikai védelmét veszélyeztető események észlelésekor a helyzethez igazodó intézkedések megtételét;
munkaidőn túl:
= az épület biztonsági rendszerének aktiválását, ellenőrzését,
= az ajtók (2 db) zártságának ellenőrzését, pecsétek, zárak sértetlenségének ellenőrzését,
= folyamatos járőrözéssel az épület és közvetlen környezetének ellenőrzését,
= valamint mindazon feladatokat, amelyet munkaidőben is el kell látni.
A szolgálati helyen bekövetkezett bármilyen eseményről az élőerős fegyveres védelmet teljesítők azonnal kötelesek értesíteni az LO vezetőjét.
A szolgálat teljesítésére a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény, a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet, valamint – amennyiben a Szolgáltató ezzel rendelkezik – a Szolgáltató Vagyonvédelmi Üzletág Szolgálati Szabályzatának előírásai az irányadók.
6. A csomagolás rendje, szállítás folyamata
Értelmező rendelkezések:
Csomag: egy adott vizsgatárgy bizonyos fajtájú és számú feladatlapjainak (elektronikus adathordozóinak vagy egyéb eszközeinek, a továbbiakban: feladatlap) a darabszám ellenőrzését lehetővé tevő, átlátszó fóliába csomagolt egysége, amelyet az esetleges felbontás, jogosulatlan hozzáférés tényének egyértelmű megállapítását lehetővé tevő technikával zártak le, és amelyet szétosztás során tilos felbontani.
Doboz: azonos végső címzettnek szánt csomagokat tartalmazó, általában 30 cm x 35 cm x 40 (20) cm méretű, az OH által lezárt papírdoboz, amelyet első alkalommal csak az iskola igazgatója vagy az általa írásban felhatalmazott személy jelenlétében, a dobozon és a doboz belsejében elhelyezett dobozjegyzéken feltüntetett és a tényleges tartalom közötti egyezőség ellenőrzése céljából szabad felbontani.
A csomagolás az LO feladata, a szállítás – főszabály szerint – gazdálkodó szervezet (a továbbiakban: szállítócég) igénybevételével történik. A szállítócég végrehajtásban közreműködő dolgozóinak felhasználói engedéllyel és aláírt titoktartási nyilatkozattal (7. és 8. függelék) kell rendelkezniük.
a) A csomagolás előkészítése:
– Az előzetes információk alapján a csomagoláshoz szükséges anyagok, eszközök megrendelése, beszerzése.
– A KPF által küldött lista alapján a megfelelő fóliás tasakokra a címkék elkészítése (az iskola adatai, darabszám, csomagszám).
– A dobozok összehajtogatása, az intézményi azonosítókat tartalmazó címke elkészítése, felragasztása a dobozokra, a dobozok elhelyezése a polcrendszeren.
– A KPF által megrendelt nyomdai termékek, illetve különböző adathordozók átvétele, ellenőrzése (átadás-átvételi bizonylat), a raklapokon megérkezett dokumentumok elhelyezése a logisztikai központban.
–12 A megadott lista alapján az LO informatikai feladatokat ellátó munkatársa és az osztály vezetője a sorszámozott tasakokat a megadott szinthez, vizsgatárgyhoz és iskolához (csoporthoz) rendeli.
b) A csomagok elkészítése:
– A csomagcímke felragasztása (a minőségbiztosítás első szintje).
– A csomagolóban mindig csak egy anyag (általában egy vizsgatárgy egy füzete) összeállítása történhet meg, ezzel elkerülve a különböző dokumentumok esetleges összecserélését.
– Az összeállított csomagon a megadott darabszám ellenőrzése (a minőségbiztosítás második szintje).
– Az elkészült csomag ellenőrzése, lezárása.
– A csomag betétele a megadott dobozba.
– Amikor egy dokumentum (pl. vizsgatárgy) anyagai elkészültek, a megmaradt feladatlapokat külön dobozba kell rakni. A dobozon meg kell adni a dokumentum nevét és a darabszámot. A dobozt az LO-n belül az LO vezetőjének utasítása szerint kell elhelyezni.
– A sérült (pl. nyomdahibás) dokumentumokat az erre rendszeresített gépen meg kell semmisíteni, nehogy összekeveredjenek a hibátlan feladatlapokkal. A megsemmisítés csak az LO vezetőjének engedélyével történhet, és arról jegyzőkönyvet kell felvenni.
– Amikor a teljes anyag elkészült, és bedobozolásra került, megtörténik a KPF által megadott végleges lista alapján a csomagok és a darabszám ellenőrzése az esetleges pótlások végrehajtása (a minőségbiztosítás harmadik szintje).
c) A csomagok ellenőrzése:
–13 Az elkészült anyagot a területileg illetékes fővárosi, megyei kormányhivatal (a továbbiakban: KH) megbízottja ellenőrzi. Az ellenőrzés időpontjáról egyeztet a KPF, az LO és a KH megbízottja.
– A megadott időpontban a KH megbízottja csomagszám alapján ellenőrzi a becsomagolt anyagot, egyezteti az adatokat, illetve szúrópróbaszerűen a darabszámot. Amennyiben mindent rendben talált, megtörténik a dobozok lezárása.
–14 A KH megbízottja aláírásával hitelesíti a dobozok tartalmát. Egy, a doboz tartalmára vonatkozó listát a dobozban kell elhelyezni, ezt a KH megbízottja szintén aláírásával látja el. Egy másik listát a dobozon kívülre tasakban kell elhelyezni a járási hivatal számára. Hiány vagy módosítás esetén a KPF utasítása szerint történik meg a pótlás és az újbóli csomagolás a biztonsági előírások (fóliázás, címkézés) betartásával (a minőségbiztosítás negyedik szintje).
– Az elkészült dobozok lezárása, a szállítócég túracímkéjének felragasztása.
d) A csomagok átadása a szállítócégnek, a szállítás folyamata:
– Amennyiben a csomagok szállítása szállítócég igénybevételével történik, az OH a szállítócégnek előzetesen megadja a megfelelő adatbázist, illetve megtörténik a csomagok elszállítási időpontjának egyeztetése.
– A szállítócég a meghatározott napon eljuttatja a megfelelő adatokat tartalmazó címkéket a logisztikai központba, ahol a dobozokra felragasztják azokat.
– A dobozok raklapokra kerülnek.
– A szállítócég megküldi a kiszállításkor alkalmazott járatokat, ennek megfelelően az LO járatonként összeállítja a dobozokat.
– Az átadás-átvétel alkalmával a szállítócég megbízottja aláírásával hitelesíti a dobozok hiánytalan átvételét a szállítási listák egyeztetése után.
– A szállító járművekre plomba kerül, ezek számát az induláskor az LO vezetője ellenőrzi és aláírásával ellenjegyzi.
–15 A járási hivatalok megbízottjai átveszik a dobozokat (csomagokat), s ezt aláírásukkal igazolják. Az átadott darabszámról a szállító a lehető leggyorsabban elektronikus levélben és telefonon is tájékoztatja az LO vezetőjét.
–16 Az átvevő aláírásával és pecséttel igazolja a dokumentumok átvételét. Amennyiben az átadás valamilyen okból nem valósulhat meg, a szállító azt azonnal telefonon jelzi az LO-nak, és az LO által megadott utasítás szerint jár el. A szállítócég megbízottja a lehető leggyorsabban elektronikus úton is megküldi az LO-nak a dokumentumok átvételéről szóló listát, amelyet az LO vezetője a megfelelő kiegészítésekkel, magyarázatokkal és megjegyzésekkel továbbít a KPF-nek.
A szállítócégnek a szállítás teljes folyamatában biztosítania kell a dobozok sértetlenségét. Ennek keretében:
– A dobozok átvétele közvetlenül a kézbesítő szállító jármű csomagterében történik. A kézbesítőjáratokon két ember (gépjárművezető és árukísérő) végzi a munkát. A szállítócég megbízottja a szállító jármű csomagterét egyedi sorszámmal ellátott plombával zárja le, és annak sorszámát bejegyzi a szállítójegyzékbe (12. függelék).
– A járat minden egyes címén a plomba sértetlenségét és számát a címzett ellenőrzi. Az átadás-átvételt követően a járatot a szállítócég megbízottja a címzettel közösen új plombával lezárja, és annak számát beírja a szállítójegyzékbe.
– Az átvételt és a csomagtér lezárását a címzett a szállítójegyzéken aláírásával igazolja.
– Az átadást a szállítócég megbízottja az átadás-átvételi jegyzéken aláírásával igazolja (13. függelék).
– Bármilyen rendellenességet jegyzőkönyvben rögzítenek (14. függelék). A vizsgák lebonyolítása után az LO feladata elvégezni a nyomdától átvett selejtes példányok és a megmaradt, felesleges példányok selejtezését. Az LO-n történt folyamatokat az osztály vezetője jegyzőkönyvezi, nyilvántartásba veszi, majd a vizsgák lebonyolítása után az elkészült jegyzőkönyveket, dokumentumokat átadja a KPF-nek.
7.17 Az írásbeli érettségi vizsgák feladatlapjai szétosztásának folyamatleírása
Értelmező rendelkezések:
Iskola (vizsgaközpont): érettségi vizsgát szervező intézmény.
OH megbízottja: a szállítócég nevében eljáró személy vagy az OH munkatársa.
Végső címzett: az az iskola (vagy vizsgaközpont), amelynek a dobozokban továbbított csomagokat a járási hivatal a jogszabályban meghatározott időpontban köteles átadni.
A járási hivatal részvételét igénylő fázis lépései:
a) Dobozszintű átvétel.
b) Ellenőrzés végrehajtása, az annak eredményeként megállapított korrekciós igények kielégítésében való közreműködés.
c) A csomagok átadása.
d) A végrehajtás során keletkezett jegyzőkönyvek eredeti példányának és a végső címzettnek át nem adott csomagok visszaküldése a KPF-nek.
A fentiekben felsorolt minden lépés során gondoskodni kell az egyes állami vizsgák megszervezése során keletkező „Korlátozott terjesztésű!” minősítési szintű minősített adatra vonatkozó rendelkezéseknek, az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Korm. rendeletben foglalt rendelkezéseknek, a hatályos tanév rendjéről kiadott miniszteri rendelet szerinti rendelkezéseknek és a jelen utasításban foglaltaknak a betartásáról. A feladatlapok szétosztásának ezen fázisában bekövetkező rendkívüli eseményeket rögzítő, jelen folyamatleírás függelékét képező iratminták értelemszerű kitöltésével felvett jegyzőkönyveket – a lebonyolítás időtartamának lerövidítése és az OH gyors reagálásának biztosítása érdekében – a járási hivatal köteles haladéktalanul továbbítani a KPF-nek faxon. A vizsgaidőszak végét követő 30 napon belül a felvett jegyzőkönyvek mindegyikét eredetiben át kell adni a KH-nak, aki azokat összegyűjti és átadja a KPF-nek. Dobozszintű átvételkor a járási hivatal – közvetlenül a KH-tól – elektronikus úton értesítést kap arról, hogy
– mely, az adott vizsgaidőszakban érettségi vizsgát szervező iskolák számára kell biztosítania a csomagok szétosztását,
– a szállítócég igénybevételével történő szállításra mely napon és körülbelül milyen időpontban kerül sor.
Az átvétel lebonyolítása:
A járási hivatal megbízottja ellenőrzi, hogy a szállító járművet lezáró plomba sértetlen-e, és a plomba azonosítója megegyezik-e a szállítójegyzéken (12. függelék) feltüntetett azonosítóval. Eltérés esetén az eltérést jegyzőkönyvben (14. függelék) kell rögzíteni, amelyet a járási hivatal megbízottján kívül a szállító nevében eljáró személy is köteles aláírni.
A plomba feltörése után kerül sor a járási hivatalnak címzett dobozok azonosítására. Amennyiben a szállítójegyzéken szereplő darabszámhoz képest a ténylegesen átadott, illetve átvett dobozok száma több vagy kevesebb, és/vagy valamely doboz sérült, a járási hivatal megbízottja köteles jegyzőkönyvet felvenni (14. függelék), amit a járási hivatal megbízottján kívül a szállító nevében eljáró személy is köteles aláírni. A szállítójegyzéket a járási hivatal megbízottja jegyzőkönyv felvétele esetén is köteles aláírni a jegyzőkönyv felvételére utaló rovat értelemszerű kitöltése mellett.
Amennyiben jegyzőkönyv felvételére nem kerül sor, a szállítójegyzék aláírásán kívül az OH által a szállító útján megküldött átadás-átvételi jegyzéket (13. függelék) kell a szállító nevében eljáró személynek és a járási hivatal megbízottjának aláírnia. Az átadás-átvételi jegyzék a járási hivatal őrzésében marad a KH-nak történő végleges átadásig.
Az átvételt követően a szállító járművet plombával le kell zárni, és a plomba azonosító számát be kell írni a szállítójegyzék megfelelő rovatába.
Az átvett dobozokat felbontás nélkül a „Korlátozott terjesztésű!” minősítési szintű minősített adatok tárolására vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek eleget tevő helyiségben kell elhelyezni. Gondoskodni kell arról, hogy a helyiségbe történő belépés ellenőrzött legyen, és a dobozokhoz, illetve azok tartalmához illetéktelen személy ne férhessen hozzá. A dobozokat célszerű úgy elhelyezni, hogy azok végső címzettek szerint legyenek csoportosítva. Az őrzésre átvett, minősített adatot tartalmazó iratokat a dobozok felbontása nélkül, a végső címzettenként összeállított dobozjegyzék (15. függelék) adatai alapján és jelen folyamatleírás függelékét képező nyilvántartási segédlet (16. függelék) felhasználásával nyilvántartásba kell venni.
Az ellenőrzés végrehajtása, a korrekciós igények kielégítésében való közreműködés:
A járási hivatal megszervezi a hozzá tartozó és az adott vizsgaidőszakban érettségi vizsgát szervező végső címzettek számára
– az egyes dobozok tartalma és a hozzájuk tartozó csomagjegyzék, továbbá
– az iskola (vagy a vizsgaközpont) számára átvett doboz tartalma és az iskola (vagy a vizsgaközpont) vizsgaszervezési igénye közötti egyezőség tételes átvizsgálására irányuló ellenőrzést.
Ennek során:
a) A járási hivatal írásban értesíti az iskola (vagy a vizsgaközpont) igazgatóját az ellenőrzés helyszínéről és időpontjáról.
b) Az ellenőrzés időpontját az adott vizsgaidőszak megkezdését megelőzően, legkésőbb a vizsgaidőszak kezdetét megelőző harmadik munkanapra lehet kitűzni. Az adott munkanapon belül az ellenőrzéseket úgy célszerű ütemezni, hogy egy időben egy iskola (vagy a vizsgaközpont) csomagjainak tételes ellenőrzésére kerüljön sor. Amennyiben az iskolák (vagy a vizsgaközpontok) nagy száma azt indokolttá teszi, az ellenőrzés egynél több munkanapot is igénybe vehet.
c) Az iskola (vagy a vizsgaközpont) részéről az ellenőrzést az iskola igazgatója vagy az általa írásban meghatalmazott személy végezheti. A járási hivatal megbízottja köteles az ellenőrzés lefolytatására megjelent személy megbízólevelét és személyazonosságát ellenőrizni.
d) A járási hivatal megbízottja az ellenőrzés tényleges megkezdése előtt tájékoztatja az iskola (vagy a vizsgaközpont) képviselőjét a dobozszintű átvétel során tapasztalt és jegyzőkönyvben rögzített rendkívüli eseményekről. Ezt követően az iskola képviselője is ellenőrzi az őt megillető dobozok sértetlenségét, és amennyiben észleli olyan doboz sérülését, amely a dobozszintű átadás-átvétel során felvett jegyzőkönyvben nem szerepel, ezt köteles jelezni a járási hivatal megbízottjának aki erről jegyzőkönyvet vesz fel (17. függelék). A jegyzőkönyvet mindketten aláírják.
e) A dobozok sértetlenségének ellenőrzését követően a járási hivatal megbízottja az iskola (vagy a vizsgaközpont) képviselőjének jelenlétében felbontja a doboz(oka)t, és a csomagok felbontása nélkül ellenőrzi, hogy a dobozokban ténylegesen elhelyezett csomagok az iskolánként (vagy a vizsgaközpontonként) összeállított dobozjegyzékben feltüntetett számú és tartalmú feladatlapot tartalmazzák-e.
f) Az ellenőrzés második lépéseként az iskola (vagy a vizsgaközpont) képviselője a csomagok felbontása nélkül és a járási hivatal megbízottjának jelenlétében ellenőrzi, hogy az iskola (vagy a vizsgaközpont) számára átvett doboz(ok)ban elhelyezett csomagok tartalma mind a feladatlapok tárgya, mind azok darabszáma tekintetében megfelel-e az iskola (vagy a vizsgaközpont) vizsgaszervezési igényének. Eltérés esetén az észlelt tényeket, illetve az esetleges pótigényeket jelzi a járási hivatal megbízottjának.
Az e)–f) pontokban leírt ellenőrzések eredményét a 17. függelék értelemszerű kitöltésével kell dokumentálni. Az OH az f) pont szerinti jegyzőkönyv kézhezvételét követően azonnal intézkedik annak érdekében, hogy az érettségi vizsga zavartalan lebonyolításához szükséges időpontban az iskola (vagy a vizsgaközpont) vizsgaszervezési igényeinek megfelelő tárgyú és darabszámú feladatlap rendelkezésre álljon. A pótlólag megküldésre kerülő feladatlapok szállításában és átadásában az OH vagy a járási hivatal székhelye szerint illetékes KH munkatársa is közreműködhet. Az ellenőrzés eredményét dokumentáló jegyzőkönyv kézhezvételét követően a feladatlapokat tartalmazó csomagok átadásának időpontjáról az OH vagy a KH munkatársa rövid úton értesíti a járási hivatalt. Az átadás-átvétel dokumentálására az OH vagy a KH által összeállított átadás-átvételi jegyzék szolgál.
A csomagok átadása az iskolának
A vizsganapok reggelén – vagy az iskolák (vagy a vizsgaközpontok) nagy száma esetén a vizsga napját megelőző napon – célszerű az átadásra kerülő csomagokat átadásra előkészíteni. Gondoskodni kell arról, hogy az átadás minél rövidebb időigényének biztosítása érdekében a végrehajtásban közreműködő munkatársak megfelelő számban álljanak rendelkezésre. Az átadásra kerülő csomagok kiválogatását az iskolánként (vagy a vizsgaközpontonként) összeállított dobozjegyzékben feltüntetett adatok segítik [a dobozjegyzék alapján megállapítható, hogy az adott iskolának (vagy a vizsgaközpontnak) mely napon, mely vizsgatárgy csomagjait kell átadni]. Az átadásra kerülő csomagok kiválogatása után a dobozokat vissza kell zárni.
Az iskola (vagy a vizsgaközpont) nevében eljáró személy átvételi jogosultságát és személyazonosságát a járási hivatal megbízottja köteles ellenőrizni. Az átadás-átvétel dokumentálására a dobozjegyzék egyik példánya szolgál. Az átvétel megtörténtének időpontját (óra, perc megjelölésével) a járási hivatal megbízottja köteles rögzíteni a dobozjegyzék, továbbá az őrzésre átvett minősített iratok nyilvántartására szolgáló nyilvántartási segédlet megfelelő rovatában. Az iskola (vagy a vizsgaközpont) nevében eljáró személy a dobozjegyzék megfelelő rovatát kitöltve olvasható aláírásával ismeri el az átvétel megtörténtét.
A vizsgaidőszak végét követő 30 napon belül a járási hivatal – a KH útján – megküldi a KPF-nek az alábbi dokumentumok egy-egy eredeti példányát:
– amennyiben sor került a dobozszintű átvételkor tapasztalt rendkívüli eseményről jegyzőkönyv felvételére, a 14. függelék szerinti jegyzőkönyvet,
– az átadás-átvételi jegyzéket dobozszintű átadáshoz a 13. függelék szerint,
– a dobozjegyzéket a 15. függelék szerint,
– a jegyzőkönyvet a dobozok iskolai ellenőrzéséről a 17. függelék szerint, valamint
– az iskolák (vagy a vizsgaközpontok) vizsgaszervezési igényéhez képest felesleges csomagokat.
A feladatlapok további kezelése az iskolákban (vagy a vizsgaközpontokban) az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései szerint történik.
B) Speciális eljárási rend18
Az OH elnöke egyes vizsgatárgyak tekintetében speciális eljárási rend követését írhatja elő. A speciális eljárási rend legfontosabb elemei:
– a felhasználásra kerülő feladatlap kiválasztására a vizsgatárgy írásbeli vizsgája előtt, az OH elnöke által meghatározott napon, 8–9 óra között kerül sor,
– 9–17 óráig az OH megszervezi az általános eljárási rend 3. h) pontja szerinti szakértői ellenőrzést,
– a következő nap 11 óráig a tételkészítő bizottság elnöke szükség esetén egyeztet a tételkészítő bizottsággal,
– 11–14 óráig az OH kijelölt munkatársai a tételkészítő bizottság elnökének jelenlétében elvégzik a szükséges korrekciókat. Az elkészült feladatlapot a tételkészítő bizottság elnöke aláírásával hitelesíti,
– 14–15 óráig az ÉVO és az NYI elvégzi a szükséges titokkezelési adminisztrációt (lásd általános eljárási rend 2. és 3. pontja),
– az adott vizsganapon szükséges feladatlapok papír alapú adathordozóit és az elektronikus formában rögzített másolatok adathordozóit az OH aznap 16 óráig átadja a nyomdának,
– a nyomda másnap 10 óráig leszállítja a kész termékeket az LO telephelyére (gyártás 15 óra + szállítás 3 óra),
– az LO az OH elnöke által meghatározott ütemezés szerint elvégzi a csomagolást,
– a végső címzett dobozaiba csak egyetlen vizsgatárgy feladatlap csomagjai kerülnek (közép- és emelt szint, valamint az adott vizsgatárgy idegen nyelvű és adaptált feladatlapjai mindkét szinten), a csomagban található adathordozó példányainak darabszáma a csomagon nem szerepel, azt a doboz tartalmára vonatkozó lista tartalmazza, amely lista egyik példányát a dobozban, másik példányát a dobozon kívülre, tasakban kell elhelyezni,
– a csomagolás során a csomagok, illetve a dobozok ellenőrzésére egy alkalommal, a dobozok lezárása előtt kerül sor,
– a feladatlapok a vizsgát megelőző munkanapon kerülnek kiszállításra a járási hivatalba,
– a járási hivatalok megbízottjai a csomagok tartalmát az iskola (vagy a vizsgaközpont) képviselőjének jelenlétében vagy anélkül előzetesen ellenőrzik, a csomagokat az iskolák (vagy a vizsgaközpont) a vizsga napján veszik át a járási hivatal megbízottjától,
– az eljárásban a KH számára is az iskolai csomagokkal azonos felépítésű, tartalék feladatlapokat tartalmazó csomagok készülnek. A csomagokat a szállító cég a KH részére szállítja ki, ahol azokat a minősítés időtartamának lejártáig a minősített adatok védelmére vonatkozó szabályoknak megfelelően kezelik.
A speciális eljárás során a fentiekben részletezett eltéréseken túlmenően egyéb eltérés is megengedett, amennyiben az a vizsga zavartalan megszervezéséhez szükséges, és az általános eljárási rendben rögzített technológiai zártságot nem veszélyezteti. Az ilyen eltéréseket írásban rögzíteni és a végrehajtásban érintettekkel közölni kell.
1. függelék19
2. függelék
a tételkészítő bizottság elnökének aláírása
3. függelék
a minősítés kezdeményezőjének aláírása
a minősítő aláírása
4. függelék20
Munkahely |
Név |
Beosztás |
Vizsgatárgy |
Iktatószám |
Példányszám |
Minősítés |
................................................................. |
................................................................. |
5. függelék
6. függelék
7. függelék
8. függelék
1. Alulírott ........................................................................................... tudomásul veszem, hogy a ........................................................ nyt. számú felhasználói engedély birtokában a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvényben (a továbbiakban: Mavtv.), a Nemzeti Biztonsági Felügyelet működésének, valamint a minősített adat kezelésének rendjéről szóló 90/2010. (III. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet), és más jogforrásokban meghatározott minősített adatok védelmére vonatkozó előírások hatálya alá tartozom.
2. Tudomásul veszem továbbá, hogy a fenti számú felhasználói engedélyben szereplő minősített adatok vonatkozásában a minősítés érvényességi ideje alatt titoktartási kötelezettség terhel.
3. A Mavtv.-ben, a Korm. rendeletben meghatározott előírásokat alkalmazás szinten megismertem és azokat maradéktalanul betartom. A megbízásom teljesítése érdekében részemre átadott minősített adatot illetéktelen részére nem tehetem hozzáférhetővé és semmilyen formában nem hozhatom tudomására, így különösen nem publikálhatom.
4. Ismert előttem, hogy a rendelkezésemre bocsátott minősített adattal a nevemre szóló felhasználói engedélyben foglaltak szerint rendelkezhetem, az adathordozókról a minősítő, vagy a titokbirtokos szerv vezetőjének engedélye nélkül a megbízásom teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges eseten túl se másolatot, se kivonatot nem készíthetek, illetve ezek tartalmának rögzítésére semmiféle technikai vagy más eszközt nem alkalmazhatok.
5. Tudomásul veszem, hogy a birtokomba kerülő minősített adathordozó, továbbá a megbízásom során arról bármilyen technikai eszközzel készült másolat, kivonat nem képezi a tulajdonomat. Kötelezem magam, hogy az eredeti adathordozót visszaszolgáltatom, az eredeti adathordozóról bármilyen technikai eszközzel készült másolatokat, kivonatokat az adattartalom helyreállítását lehetetlenné tévő módon megsemmisítem.
6. Tisztában vagyok azzal, hogy
a) a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény 206. § (1) bekezdésében felsorolt cselekmények elkövetése minősített adat biztonságának megsértése szabálysértésnek minősül;
b)21 a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 265. § (2) bekezdés a) pontja szerint visszaélés korlátozott terjesztésű minősített adattal vétségének minősített bűncselekményt követek el, ha a „Korlátozott terjesztésű!” minősítési szintű minősített adatot:
– jogosulatlanul megszerzem, felhasználom,
– jogosulatlan személy részére hozzáférhetővé, vagy jogosult személy részére hozzáférhetetlenné teszem.
Budapest,
............................................................................
aláírás
Készült: 1 példányban
Terjedelme: 1 lap
Kapja: irattár
9. függelék
Iktatószám |
Minősítési jelölése |
Példányszám (db) |
Példány sorszáma |
Lapterjedelme |
Tárgy |
……………………………. |
………………………………… |
átadó |
átvevő |
10. függelék
A munkavégzés ideje alatt az alábbi korlátozó intézkedéseket elfogadom:
aláírás
11. függelék
Sor- |
Vizsgatárgy |
Vizsga- |
Küldő szerv neve |
Érkezés időpontja |
Azonosító |
Bejövő feladatlapok száma |
Kimenő feladatlapok száma |
Maradék feladatlapok száma |
12. függelék22
Város |
Kézbesítési cím |
A dobozszintű átvételre jogosult járási hivatal megbízottjának neve |
Érkezési plombaszám |
Indulási plombaszám |
Átvett dobozok száma |
A járási hivatal megbízottjának átvételt igazoló olvasható aláírása |
Jegyzőkönyv készült |
13. függelék23
Átvételre jogosult járási hivatal megbízottjának neve: |
Végső címzett (csak az iskola vagy vizsgaközpont |
Dobozok száma: |
14. függelék24
Város |
Kézbesítési cím |
Átvételre jogosult járási hivatal megbízottjának neve |
Szállítójegyzék szerinti dobozszám |
Amennyiben nem egyezett meg: |
15. függelék
Illetékes kormányhivatal |
Megye: |
OM azonosító: |
Sorszám: |
Iskola/vizsgaközpont megnevezése (feladatlap-átvevő): |
|
Ir.sz.: |
Település: |
|
Utca: |
Jelentkezők száma |
Vizsgatárgy/ |
Feladatlap, hanganyag stb. |
Iktatószám |
Példányszám |
Átadás/átvétel napja |
Tényleges átvételi időpont |
Átvevő olvasható aláírása |
16. függelék25
Eredeti irat iktatószáma |
Vizsgatárgy neve |
Vizsgaprofil |
Példányszám |
Intézmény OM-kód |
Intézménynév |
Telephely- |
Intézmény irányítószáma |
Intézmény városa |
Intézmény címe |
Megye |
Hivatal vezetője |
Hivatal városa |
17. függelék26
Az iskolának/vizsgaközpontnak címzett, sérült dobozok azonosítói1: |
Típus2 |
Darabszám |
Típus2 |
Darabszám |
Típus2 |
Darabszám |
Típus2 |
Darabszám |
………………………………………… |
……………………………………… |
iskola/ vizsgaközpont |
járási hivatal megbízottja |
Az 1. § a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 2. §-a szerint módosított szöveg.
A 3. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 1. pontja a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a, a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet „A) Általános eljárási rend” cím 2. pontja a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 3. pont e) alpontja a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított, a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 3. pont h) alpontja a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított, a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet „A) Általános eljárási rend” cím 4. pont b) alpont bb) pontja a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet „A) Általános eljárási rend” cím 5. pontja a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 5. pont utolsó bekezdése a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 5. pont második francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 5. pont hetedik francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 6. pont a) alpont ötödik francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 6. pont c) alpont első francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 6. pont c) alpont harmadik francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 6. pont d) alpont hetedik francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 6. pont d) alpont nyolcadik francia bekezdése a a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet A) Általános eljárási rend cím 7. pontja a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított, a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet B) Speciális eljárási rend címe a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A melléklet 1. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 2. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 4. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A 8. függelék 6. pont b) alpontja a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 13. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 14. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A 16. függelék a 2/2016. (I. 7.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 17. függeléke a 8/2013. (III. 14.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás