• Tartalom

10/2013. (VIII. 1.) KüM utasítás

10/2013. (VIII. 1.) KüM utasítás

a Külügyminisztérium éves diplomáciai tervezésének menetéről1

2013.08.02.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján – a kormányzati stratégiai irányításról szóló 38/2012. (III. 12.) Korm. rendelet rendelkezéseire figyelemmel – a Külügyminisztérium éves diplomáciai tervezésének menetéről az alábbi utasítást adom ki:

I. Az Éves Diplomáciai Tervre vonatkozó általános szabályok

1. (1) Jelen utasítás a Külügyminisztérium (a továbbiakban: KÜM) éves diplomáciai tervezésének menetét határozza meg a 2013/2014. évi tervidőszaktól kezdődően.
(2) Az éves diplomáciai tervezés keretében a KÜM Éves Diplomáciai Tervet készít, amely dokumentum a KÜM intézményi munkaterve.

2. Az Éves Diplomáciai Tervnek tartalmaznia kell:
a) a KÜM egy év alatt teljesítendő céljait a külpolitika egészére vonatkozóan;
b) a külképviseletek éves Relációs Terveit;
c) a KÜM éves működtetési és fejlesztési tervét.

3. Az Éves Diplomáciai Terv felépítése és részei:
(1) Összesített Diplomáciai Terv
a) Éves külpolitikai célrendszer
b) Összesített diplomáciai eszközrendszer
c) Helyettes Államtitkársági Tervek
ca) Relációs Tervek
cb) Diplomáciai eszközök helyettes államtitkársági vagy regionális összesítése
(2) A Központ Éves Működtetési és Fejlesztési Terve

4. Az Éves Diplomáciai Terv összeállításánál a magasabb szintű (hosszabb időtávú, vagy magasabb kormányzati szinten elfogadott) stratégiai tervdokumentumokat kell kiindulópontnak tekinteni. A tervek az e dokumentumokban foglaltakon túlmenő célokat is tartalmazhatnak.

II. Az Éves Diplomáciai Tervre vonatkozó részletes szabályok

5. Az Összesített Diplomáciai Terv (ÖDT)
(1) Az ÖDT tartalmazza a magyar külpolitika közös éves célrendszerét.
(2) Az ÖDT tartalmazza a Relációs Tervekben előirányozott, a célok elérését szolgáló diplomáciai eszközök összesítését (ez az ÖDT eszközrendszer-része).
(3) Az ÖDT eszközrendszer-részét figyelembe kell venni a Külügyminisztérium utazási tervének összeállításakor, és javaslatként kell megküldeni a közjogi méltóságoknak és a társtárcáknak. A tervekben előirányozott utazásokat adatbázis („utazási mátrix”) rögzíti. Ezen utazási mátrix az utasítás egyik melléklete.

6. Helyettes Államtitkársági Tervek (HÁT Tervek)
(1) A HÁT Tervek tartalmazzák a bilaterális és multilaterális Relációs Terveket.
(2) A HÁT Tervek tartalmazzák a Relációs Tervekben a célokhoz rendelni javasolt diplomáciai eszközök statisztikai összesítését helyettes államtitkárságonként. Az eszközök összesítése – az érintett helyettes államtitkárságok együttműködésével – regionális bontásban is elkészíthető.

7. A Relációs Tervek (RT)
(1) Az RT-k meghatározzák az adott külképviselet éves céljait és az azok eléréséhez szükséges diplomáciai eszközöket, valamint a képviselet működtetésében és gazdálkodásában tervezett változtatásokat, fejlesztéseket a tervidőszakra vonatkozóan.
(2) Kötelező RT-t készíteni minden olyan multilaterális és bilaterális relációról, amelybe nagyköveti szintű képviseletünk van akkreditálva (beleértve az utazó nagyköveteket).
(3) A RT a külképviselet és a relációért illetékes főosztály, valamint a felügyelő helyettes államtitkárság közös terve: megvalósításáért közösen felelnek. A több helyettes államtitkárság és/vagy főosztály felügyelete alá tartozó relációk terveiben mindegyik helyettes államtitkárság és főosztály szempontjait meg kell jeleníteni: ennek érdekében az érintett szervezeti egységeknek a tervek összeállításban együtt kell működniük.
(4) A KÜM a társminisztériumoktól bekéri és elküldi a külképviseleteknek, a relációkat felügyelő helyettes államtitkárságoknak és főosztályoknak a társminisztériumok tervidőszakra vonatkozó külkapcsolati céljait, melyek a RT-k kialakításakor iránymutatást nyújthatnak.
(5) Ha valamely RT más relációt is érintő célt tartalmaz, az ilyen célnak meg kell jelennie mindkét tervben. Ennek egyeztetése érdekében az adott külképviselet/területi főosztály/helyettes államtitkárság vegye fel a kapcsolatot a többi érintettel.
(6) Olyan reláció esetén, amelyben főkonzulátus vagy konzuli iroda is működik, a RT-nek külön ezekre vonatkozó tervet kell tartalmaznia. Ezen tervek alapján történik a főkonzulok és konzuli irodavezetők beszámolása.
(7) Az RT kötött szerkezetű. Az RT-t az 1. mellékletben foglalt bilaterális és multilaterális kitöltési minták szerint kell elkészíteni.
(8) Az RT részei:
a) Felelősök
b) Mit kívánunk elérni a relációban a tervidőszak folyamán és mit kívánunk ennek érdekében tenni?
c) A külképviselet működésében, gazdálkodásában tervezett változások, fejlesztések.
(9) A „Felelősök” rovatban a külképviselet és a relációt felügyelő főosztály nevét kell feltüntetni.
(10) A „Mit kívánunk elérni a relációban...” rovatban konkrét, egy év alatt teljesíthető, a teljesítés szempontjából a tervidőszak végén kiértékelhető célkitűzéseket kell megfogalmazni és ezekhez kell diplomáciai eszközöket rendelni.
(11) Bilaterális reláció esetén a „Mit kívánunk elérni a relációban...” rovat célkitűzéseit az alábbi csoportosításban kell feltüntetni:
a) célkitűzések diplomáciai téren;
b) a fogadó ország belpolitikájával és jogalkotásával kapcsolatban;
c) a kommunikáció, országimázs-tevékenység terén;
d) a magyarországi szaktárcák hatásköreibe tartozó kérdésekben (a jelenlegi kormánystruktúrában a sorrend Nemzetgazdasági Minisztérium, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Vidékfejlesztési Minisztérium, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Belügyminisztérium, Honvédelmi Minisztérium);
e) a több tárca hatáskörébe tartozó területeken;
f) a fentiekbe nem beilleszthető más területeken.
(12) Multilaterális reláció esetén a „Mit kívánunk elérni a relációban...” rovatban a képviselet megfogalmazza a tevékenysége kapcsán a tervidőszakban elérni tervezett
a) politikai, valamint
b) kommunikációs, országimázs-tevékenységgel kapcsolatos célkitűzéseit.
(13) Ha valamely tervben diplomáciai célként jelenik meg a nemzetközi szervezetek posztjaira való kölcsönös támogatás, konkretizálni kell, hogy milyen posztok elnyeréséhez akarjuk megszerezni a fogadó reláció támogatását, és a fogadó reláció mit kíván várhatóan cserébe.
(14) „A külképviselet működésében, gazdálkodásában tervezett változások, fejlesztések” rovatban a képviselet eredményesebb, hatékonyabb működését szolgáló célkitűzéseket kell meghatározni.

8. A Központ Éves Működtetési és Fejlesztési Terve (KMFT)
(1) A KMFT tartalmazza a Központ szervezeti egységeinek összesített, a tervidőszakban megvalósítandó vagy előkészítendő éves működtetési és fejlesztési céljait.
(2) A KMFT elkészítését a Közigazgatási Államtitkárság (a továbbiakban: KÁT) koordinálja.
(3) A KMFT rendelkezéseinél fel kell tüntetni a végrehajtásért felelős szervezeti egységet vagy egységeket, valamint a rendelkezés végrehajtásának határidejét.

III. Az Éves Diplomáciai Terv összeállítása és végrehajtása

9. (1) Az Éves Diplomáciai Terv összeállításának lépései az alábbiak:
a) A Stratégiai Tervezési Főosztály (STRAFO) a helyettes államtitkárságokkal együttműködve elkészíti a KÜM tervidőszakra vonatkozó éves politikai célrendszerét (az ÖDT célrendszere), valamint bekéri és összesíti a társminisztériumok azonos időszakra vonatkozó külkapcsolati terveit.
b) A helyettes államtitkárságok jelen utasítás alapján, a fenti dokumentumokat csatolva anyagkérőt intéznek a külképviseletekhez, melyben bekérik a következő évre szóló RT-javaslatokat, egyidejűleg a végrehajtás alatt álló RT-k értékelését.
c) A STRAFO – a helyettes államtitkárságokkal egyeztetve – felkéri a közigazgatási államtitkárt a KMFT-javaslat összeállításának koordinálására. A terv kialakításával kapcsolatos egyeztetéseken a STRAFO is képviselteti magát.
d) A külképviseletek felterjesztik RT-javaslataikat a relációjukat felügyelő helyettes államtitkárnak, főosztálynak, valamint a STRAFO-nak. A főosztályok köröztetik és kiegészítik a RT-javaslatokat.
e) A STRAFO szaktárcánként összesíti a RT-k társminisztériumok hatáskörét érintő céljait, és véleményezésre megküldi a szaktárcák külkapcsolati szervezeti egységeinek, majd a beérkező véleményeket megküldi a helyettes államtitkárságoknak. A szaktárcák részéről elmulasztott véleményt egyetértésnek kell tekinteni.
f) A főosztályok egységes rendszerben statisztikailag összesítik az általuk kezelt RT-k diplomáciai eszközjavaslatait, majd az összesítést és a módosított RT-javaslatokat megküldik a felügyeletüket ellátó helyettes államtitkárnak.
g) A helyettes államtitkárságok jóváhagyják a HÁT Terveket és az ezek részét képző RT-javaslatokat, majd ezeket egyeztetik a gazdálkodási és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkárral, és megküldik a STRAFO-nak.
h) A közigazgatási államtitkár jóváhagyja a KMFT-t, és megküldi a STRAFO-nak.
i) STRAFO egységes szerkezetbe foglalja és – szükség esetén – az illetékes helyettes államtitkárral egyeztetve tervezéstechnikai szempontból módosítja a HÁT Terveket, a KMFT-t, valamint az ÖDT célrendszerét, és elkészíti az ÖDT eszközrendszer-részét. Ezzel elkészül az Éves Diplomáciai Terv javaslata, amelyet megküld a parlamenti államtitkárnak.
j) A PÁT a javasolt tervet jóváhagyja, majd az éves misszióvezetői értekezlet elé terjeszti. A misszióvezetői értekezlet plenáris ülésén ismertetésre, majd a regionális értekezleteken megvitatásra kerül a javaslat és a folyamatban lévő – befejeződő – éves terv értékelése.
k) A misszióvezetői értekezlet tapasztalatait a STRAFO átvezeti a tervjavaslaton, és azt megküldi a miniszternek.
l) A miniszter jóváhagyja az Éves Diplomáciai Tervet. Ha a jóváhagyásra a tervidőszak kezdete után kerül sor, a tervidőszak kezdete és a jóváhagyás között a rész-tervek legmagasabb szinten jóváhagyott változatát kell követni.
(2) Az Éves Diplomáciai Terv összeállításának az alábbi ütemezésben, a 2013/2014. évi tervidőszaktól kezdve az alábbi indikatív határidők betartásával kell történnie:

március 31.

Az Összesített Diplomáciai Terv célrendszerének – a KÜM következő tervidőszakra szóló külpolitikai célrendszerének – kialakítása

március 31.

A társminisztériumok tervidőszakra szóló külkapcsolati terveinek bekérése

április 15.

A jelen utasításon alapuló helyettes államtitkársági anyagkérők kiküldése a külképviseleteknek a következő tervidőszakra szóló Relációs Tervek bekéréséről (mellékelten az Összesített Diplomáciai Terv célrendszerének és a társtárcák külkapcsolati terveinek megküldése)

május 15.

A következő tervidőszakra szóló, a KÁT koordinálásával kidolgozott „Központ Éves Fejlesztési és Működtetési Terve” fejezet jóváhagyása

május 20.

A külképviseletek felterjesztik relációs tervjavaslataikat

június 14.

A helyettes államtitkárságok jóváhagyják a relációs terveket

június 21.

A teljes Éves Diplomáciai Terv összeállítása

július 12.

A Parlamenti Államtitkár jóváhagyja a teljes Éves Diplomáciai Tervet

július 16–19.

A külképviselet-vezetői értekezleten az Éves Diplomáciai Terv bemutatása, esetleges utólagos módosítások rövid határidejű megtétele

 

miniszteri jóváhagyás




10. A STRAFO a tervezés folyamán a helyettes államtitkárságokkal együttműködve köteles biztosítani az Éves Diplomáciai Terv bármely elemének összhangját a magasabb szintű stratégiai tervdokumentumokkal.

11. A jóváhagyott Éves Diplomáciai Terv végrehajtása
(1) A terv jóváhagyását követően a relációért felelős külképviselet vagy területi főosztály a RT-ben szereplő célkitűzések végrehajtásának részleteiről, tervezett ütemezéséről feljegyzésekben tájékoztatja a relációt felügyelő helyettes államtitkárt.
(2) A RT megvalósítását befolyásoló körülményeket a külképviseletek jelentőmunkája és a főosztályok elemző munkája útján folyamatosan jelezni kell a relációért felelős helyettes államtitkárnak.
(3) A külképviseletek jelentőmunkájának folyamatosan tájékoztatnia kell a célok megvalósításért tett erőfeszítésekről és ezek eredményeiről. A RT teljesítésével kapcsolatos dokumentumokban hivatkozásként kell feltüntetni az Éves Diplomáciai Terv iktatószámát.

IV. Az Éves Diplomáciai Terv teljesítésének értékelése

12. A külképviseletek a rájuk vonatkozó RT időarányos teljesüléséről február 15-ig „féléves” értékelést terjesztenek fel a relációt felügyelő főosztályhoz és helyettes államtitkárhoz. Ezen értékelésben kezdeményezhető a RT esetleges módosítása.

13. (1) A külképviseletek a rájuk vonatkozó RT teljesüléséről május 20-ig „éves” értékelést (a továbbiakban: éves értékelés) terjesztenek fel a relációt felügyelő főosztálynak és helyettes államtitkárnak. Ezzel egyidejűleg felterjesztik az új RT-javaslatot a relációt felügyelő főosztálynak, helyettes államtitkárnak és tájékoztatásul a STRAFO-nak.
(2) Az éves értékelés és a következő évi RT-javaslat együttesen kiváltja a korábbi nagyköveti éves beszámoló jelentést. Az éves nagyköveti beszámoló jelentésre vonatkozó eddigi szabályozást a továbbiakban nem kell alkalmazni.

14. (1) Az éves értékelés kötött szerkezetű és illeszkedik a RT felépítéséhez. Az értékelést a 2. mellékletben foglalt bilaterális és multilaterális értékelési minták szerint kell elkészíteni.
(2) Az éves értékelés első részében értékelni kell a RT minden egyes célkitűzéseinek teljesülését. Minden célkitűzés esetében fel kell tüntetni, hogy
a) a célkitűzés megvalósulása teljes/részleges/nem történt meg;
b) a célkitűzés részleges vagy elmaradt megvalósulása esetén milyen erőfeszítések történtek a célkitűzések eléréséért;
c) a célkitűzés megvalósulását milyen tényezők segítették elő, illetve gátolták;
d) a célkitűzés megjelenjen-e a következő évi RT-ben és ha igen, milyen formában.
(3) Az éves értékelés második részében összefoglaló tájékoztatást kell nyújtani a reláció helyzetének az értékelt tervidőszak elejéhez képesti változásairól.

15. (1) Az értékelést a misszióvezető beszámolójakor a főosztályvezető és a misszióvezető egyezteti, és felterjeszti az illetékes helyettes államtitkárnak, aki – konzultálva a misszióvezetővel és a főosztállyal – jóváhagyja.
(2) A jóváhagyott értékelés egyszersmind a misszióvezető munkájának minősítése. Az értékelésről a helyettes államtitkárok beszámolnak a misszióvezetői értekezleten.
(3) A külképviseletek munkájának értékelését a RT-k ambíciószintjének és teljesülésének értékelését figyelembe véve kell végezni. A célkitűzések részleges vagy elmaradt megvalósulása esetén a teljesülést befolyásoló tényezők jelentőmunkában való folyamatos és következetes megjelenítését, illetve a cél eléréséért tett erőfeszítéseket és azoknak a jelentőmunkában való folyamatos megjelenítését kell az értékeléskor figyelembe venni.

V. Záró rendelkezések

16. (1) Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2013. április 20. napjától alkalmazni kell.
(2) Az utasítás hatályba lépését követően egy éven belül a STRAFO koordinálásában ki kell értékelni az utasítás szerinti éves tervezési folyamat tapasztalatait, és ennek nyomán – indokolt esetben – javaslatot kell tenni az utasítás módosítására.

1. melléklet a 10/2013. (VIII. 1.) KüM utasításhoz


Minta a bilaterális relációs tervekhez:

[FOGADÓ ORSZÁG NEVE]
Javaslat Relációs Tervre
Tervidőszak: 2013. szeptember 1. – 2014. szeptember 1.

E Relációs Terv – az Éves Diplomáciai Terv részeként – a fent jelzett tervidőszakra vonatkozóan meghatározza a magyar külpolitika éves célkitűzéseit a fogadó országgal fenntartott kapcsolatainkban, és az ezek eléréséhez igénybe venni kívánt diplomáciai eszközöket, valamint a külképviselet működtetésében, gazdálkodásában tervezett változtatásokat, fejlesztéseket.




I. Felelősök

[A külképviselet és a relációt felügyelő főosztály neve]


II. Mit kívánunk elérni a relációban a tervidőszak folyamán és mit kívánunk ennek érdekében tenni?2

1.    Diplomáciai téren:
1)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
2)    …

2.    A fogadó ország belpolitikájával és jogalkotásával kapcsolatban:
3)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
4)    …

3.    Kommunikáció, országimázs-tevékenység terén:
5)    Célkitűzésünk:
    A megvalósítás tervezett módja, igénybe venni kívánt eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
6)    …


4. A Nemzetgazdasági Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(külgazdaság, külkereskedelem; külgazdasági szakattasék; versenyképesség; foglalkoztatáspolitika; adó- és pénzügypolitika; belgazdaság, turizmus; gazdasági vegyes-bizottságok; gazdaságtervezés; területfejlesztés)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

5. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(fejlesztéspolitika; közlekedés, infrastruktúra-fejlesztés; energetika; zöldgazdaság és klímapolitika)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

6. A Vidékfejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(agrárgazdaság, állat- és növényegészségügy, erdészeti technológiák; vidékfejlesztés; természetvédelem, nemzeti parkok; vízügy – erőforrás, kivitel, infrastruktúra, élővizek felhasználása, technológiák; környezeti fejlesztéspolitika, környezet megőrzési és fejlesztési eszközök, hulladékgazdálkodás)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

7. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(nemzetpolitika, állampolgársági ügyek /BM-el és KÜM-el közösen/; kormányzati kommunikáció, országimázs, külföldi magyar intézetek; igazságügy, EU és nemzetközi igazságügyi együttműködés; EU jogharmonizációs tapasztalatok; alkotmányozás, jogszabályalkotás; információbiztonság)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

8. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(oktatásügy; kultúra – kulturális sokszínűség, örökségvédelem, kulturális turizmus; egészségügy – nemzetközi/európai egészségügyi biztonság, képzési és tudásközpontok, egészségipar, egészségügyi kutatás-fejlesztés és innováció; sport; társadalmi felzárkózás, roma integráció; ifjúsági és családügyek; egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatok, felekezeti együttélés tapasztalatai; kisebbségi törvény)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

9. A Belügyminisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(állampolgársági ügyek /KIM-el és KÜM-el közösen/; Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal; nemzetbiztonság, terrorelhárítás, rendvédelem /KIM-el közösen/; építésügy, területrendezés; vízügypolitika – Vízügyi Főfelügyelőség; belügyi attasék /Moszkva, Kijev/; rendőri összekötők /Németország, Szerbia/; migrációs szakkonzulok /Kairó, Isztambul, Hanoi, Peking/
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:


10. A Honvédelmi Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:
(katonai szerepvállalás, nemzetközi katonai missziók; védelempolitika, légtérvédelem)
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:

11. Több tárca hatáskörébe tartozó kérdésekben:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:

12. Más területen:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
…)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:


III. A külképviselet működtetésében, gazdálkodásában tervezett változtatások, fejlesztések

…)    Célkitűzésünk:
    Indoklás, elvárt hatás:
    Szükséges feltételek:
…)    Célkitűzésünk:
    Indoklás, elvárt hatás:
    Szükséges feltételek:
stb.

 






Minta a multilaterális relációs tervekhez:

[FOGADÓ SZERVEZET NEVE]
Javaslat multilaterális Relációs Tervre
[tervezési időszak:]

E Relációs Terv – az Éves Diplomáciai Terv részeként – a fent jelzett tervidőszakra vonatkozóan meghatározza a magyar külpolitika éves célkitűzéseit a fogadó szervezettel fenntartott kapcsolatainkban, és az ezek eléréséhez igénybe venni kívánt diplomáciai eszközöket, valamint a külképviselet működtetésében, gazdálkodásában tervezett változtatásokat, fejlesztéseket.




I. Felelősök

[A külképviselet és a relációt felügyelő főosztály neve]
..…


II. Mit kívánunk elérni a relációban a tervidőszak folyamán és mit kívánunk ennek érdekében tenni?

1.    Politikai, szakpolitikai téren:
1)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
2)    Célkitűzésünk:
    Tervezett erőfeszítések és az igénybe venni kívánt diplomáciai eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:

2.    Kommunikáció, országimázs-tevékenység terén:
3)    Célkitűzésünk:
    A megvalósítás tervezett módja, igénybe venni kívánt eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:
4)    Célkitűzésünk:
    A megvalósítás tervezett módja, igénybe venni kívánt eszközök:
    Tervezett/lehetséges együttműködés hazai kormányszervvel:


III. A külképviselet működtetésében, gazdálkodásában tervezett változtatások, fejlesztések

…)    Célkitűzésünk:
    Indoklás, elvárt hatás:
    Szükséges feltételek:
…)    Célkitűzésünk:
    Indoklás, elvárt hatás
    Szükséges feltételek:

2. melléklet a 10/2013. (VIII. 1.) KüM utasításhoz


Minta a bilaterális relációs tervek teljesülésének értékeléséhez

[FOGADÓ ORSZÁG NEVE]
A 2013/2014. évi Relációs Terv teljesülésének értékelése
Külképviselet vezetője: ………….

Ezen értékelésben a külképviselet vezetője beszámol a 2012/2013. évi Relációs Terv teljesüléséről és a célok eléréséért tett erőfeszítésekről, valamint tájékoztat a reláció helyzetének az aktuális tervidőszak elejéhez képesti változásáról.




I. A Relációs Terv teljesülése

1. Diplomáciai téren:

1) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:

2)…



2. A fogadó ország belpolitikájával és jogalkotásával kapcsolatban:

3) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



3. Kommunikáció, országimázs-tevékenység terén:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



4. A Nemzetgazdasági Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben):

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:




5. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



6. A Vidékfejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



7. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



8. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



9. A Belügyminisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



10. A Honvédelmi Minisztérium hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



11. Több tárca hatáskörébe tartozó kérdésekben:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



12. Más területen:

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



13. A külképviselet gazdálkodásában, működtetésében tervezett változtatások, fejlesztések terén

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

Eredmények, megtett erőfeszítések:

Elmaradt eredmények és az előrehaladást gátló tényezők:



______________________________________________________________________________________________

II. A reláció helyzetének változása a 2013/2014. évi tervidőszak kezdete óta




______________________________________________________________________________________________

Készült: ………………………, 20…. …………………………



Minta a multilaterális relációs tervek teljesülésének értékeléséhez


[FOGADÓ SZERVEZET NEVE]
A 2013/2014. évi multilaterális Relációs Terv teljesülésének értékelése
Misszióvezető: ……………………………

Ezen értékelésben a külképviselet vezetője beszámol a ….. jelzésű/számú multilaterális Relációs Terv teljesüléséről, valamint tájékoztat a reláció helyzetének az aktuális tervidőszak elejéhez képesti változásairól.



I. A Relációs Terv teljesülése

1. Politikai, szakpolitikai téren

1) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:

 

2) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:

 

3) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



2. Kommunikáció, országimázs-tevékenység terén

4) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:

 

5) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:

 

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

(Részleges vagy elmaradt megvalósulás esetén:) Megtett erőfeszítések és az ezekről szóló jelentések:

Az előrehaladást elősegítő és gátló tényezők:

A célkitűzés jelenjen meg / ne jelenjen meg a jövő évi tervben; ha igen, milyen formában:



3. A külképviselet működtetésében, gazdálkodásában tervezett változtatások, fejlesztések terén

…) Célkitűzésünk volt:

Megvalósulás: teljes / részleges / nem történt meg

Eredmények, megtett erőfeszítések:

Elmaradt eredmények és az előrehaladást gátló tényezők:



______________________________________________________________________________________________



II. A reláció helyzetének változásai a 2013/2014. évi tervidőszak kezdete óta







______________________________________________________________________________________________


Készült: ………………………, 20…. …………………………
1

Az utasítást az 1/2017. (I. 5.) KKM utasítás 33. § a) pontja hatályon kívül helyezte 2017. január 6. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 29–30. §-át.

2

Mind a tervekben, mind az értékelésekben az egyes célkitűzések számozása haladjon végig a teljes terven a tematikus kategóriáktól függetlenül, a könnyebb hivatkozhatóság érdekében.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére