1071/2013. (II. 21.) Korm. határozat
1071/2013. (II. 21.) Korm. határozat
az Államreform Operatív Program 2011–2013. időszakra szóló akciótervének módosításáról, az Államreform Operatív Program tartaléklistájáról1
A Kormány
1. megállapítja az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint,
2. a 2. mellékletben meghatározott projekteket az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének kiemelt projektjeiként nevesíti, és hozzájárul ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága a támogatási szerződést azokra megkösse,
3. megállapítja az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének tartaléklistáját a 3. melléklet szerint,
4.2
1. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz
I. Prioritás bemutatása - 1. prioritás: |
Államreform Operatív Program |
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|
1. Prioritás tartalma |
||
Prioritás rövid tartalma |
|
|
A prioritási tengely a közigazgatás három funkciója gyakorlásánál kíván javulást elérni: 1. az ügyintézés tekintetében az eljárások egyszerűsítésével és az elektronikai támogathatóságra való átalakításával; 2. az önkormányzási képesség javítása terén a helyi jogalkotási folyamat eredményesebbé tételével, s ehhez kapcsolódóan a partnerség erősítésével, a tervezési eszköztár bővítésével, továbbá az önkormányzat által ellátott igazgatási szolgáltatások megszervezésének a szükségszerű finomhangolásával; 3. a közigazgatás működése tekintetében pedig a költséghatékony működési eljárások és vezetési eszközök elterjesztésével
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
2,10 |
21,19 |
2,62 |
25,91 |
Tartalék: (Mrd Ft) |
|||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
Indikatív forrásallokáció |
|||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
1,08 |
15,23 |
5,76 |
0,00 |
0,00 |
22,07 |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 |
2012 |
2013 |
|||||
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. |
NFM |
KIM |
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja (kiemelt projekt és pályázat) |
2,10 |
0,00 |
0,00 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
KIM |
|
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
KIM |
NFM |
1 1 19 |
Hatásvizsgálatok és stratégiák elkészítése |
0,00 |
1,20 |
0,00 |
A pályázat eredményeként minden minisztériumban több előterjesztés kapcsán érdemi hatásvizsgálatok születnek. Ezek segítségével kialakul az egységes módszertanra épülő hatásvizsgálati rendszer, valamint elterjednek a modern vizsgálati módszerek. A pályázat az ÁROP 2009-2010. évi akciótervében szereplő, a kormányzati jogszabály-előkészítési folyamat átalakítását célzó kiemelt projekt eredményeire épül. |
KIM |
|
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása |
0,00 |
0,95 |
0,00 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
VM |
KIM |
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
0,00 |
1,20 |
0,00 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
EMMI |
|
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
0,00 |
2,10 |
0,00 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. |
KIM |
|
1 2 19 |
Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik. |
KIM |
NGM |
1.A.4 |
Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása |
0,00 |
1,27 |
0,00 |
A projekt keretében megvalósul a különböző állami nyilvántartások és adatbázisok adatállományának tisztítása, aktualizálása, valamint a nyilvántartások migrációs feladatai. |
KIM |
NFM |
|
Ágazati prioritásokat megvalósító kiemelt projekt keret |
0,00 |
3,69 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretében megvalósítandó projektek: |
|
|
1 2 8 |
|
0,30 |
|
· járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; |
KIM |
|
|
1 2 9 |
|
0,50 |
|
· ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; |
KIM |
|
|
1 1 18 |
|
0,35 |
|
· civil szervezetek működési környezetének javítása; |
EMMI |
|
|
1 1 15 |
|
0,30 |
|
· közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; |
KIM |
NGM |
|
1 2 11 |
|
0,00 |
0,32 |
· területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt) |
NFM |
NGM, ME |
|
1 2 17 |
|
0,08 |
|
· adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
1 2 14 |
|
0,30 |
|
· a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
1 2 20 |
|
0,39 |
|
· e-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban; |
KIM |
NFM |
|
1 2 16 |
|
0,51 |
|
· egyes eljárások automatizálása; |
NGM |
|
|
1 2 13 |
|
0,78 |
|
· pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása; |
NGM |
|
|
1 1 22 |
|
0,18 |
|
- a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
KIM |
BM |
|
1 2 11/A |
Területfejlesztési tevékenység támogatása a konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
0,90 |
A konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében elkészíthessék: |
NFM |
NGM |
1A3 |
Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régiókban |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
Javul az önkormányzatok által ellátott közszolgáltatások megszervezésének hatékonysága, javul a közszolgáltatások minősége, erősödik a kistérségi társulás kereteiben megvalósuló együttműködés, javul a kistérségi társulások eredményessége a hátrányos helyzetűeket (különösen a romákat) érintő foglalkoztatási programokban, hatékonyabban történik az önkormányzati források felhasználása a helyi közigazgatási feladatok ésszerűbb és olcsóbb ellátásával. A pályázati kiírás tartalmazza a területi együttműködés esélyegyenlőség elvű fejlesztését és a közpolitikai eszközök fejlesztését szolgáló beavatkozásokat. |
EMMI |
|
1 2 18/A |
Szervezetfejlesztési program államigazgatási szervek számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
1,40 |
0,00 |
A Szervezetfejlesztés Program – a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program végrehajtásaként- a központi költségvetési szervek és azok területi egységeinek (a fővárosi és megyei kormányhivatalba integrált szakigazgatási szervek kivételével) eredményességi és hatékonysági szempontú fejlesztését jelöli meg fő célként. A pályázat a megyei kormányhivatalok által le nem fedett államigazgatási szervekre fókuszál, ily módon lehetővé válik a közigazgatási szervezetrendszer egészének modernizálása. A szervezetfejlesztési eszköztár elemei komplex lehetőséget biztosítanak az érintett közigazgatási szervek költségvetési, emberi erőforrás és működési szempontú fejlesztésére, saját szükségleteiknek megfelelően. A pályázatos konstrukció keretein belül valósul meg a pályázó szervek átvilágítása, melynek alapján elkészül a pályázat céljainak eléréséhez szükséges cselekvési terv kidolgozása, majd végrehajtása. |
KIM |
|
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program (kiemelt projekt a koordinációra) |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és támogatói feladatok ellátása. |
KIM |
|
1A5 |
Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
0,00 |
1,40 |
A pályázati konstrukció az új megközelítésű Szervezetfejlesztési Program önkormányzati lába a konvergencia régiókban. |
KIM |
BM |
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
0,00 |
0,68 |
0,00 |
A kiemelt projekt célja kettős: |
KIM |
|
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. |
BM |
NGM, NFM |
1A6 |
Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése elnevezésű pályázat célja a közigazgatási szervek és a társadalmi szervezetek közötti partnerségi kapcsolati hálók kialakítása, illetve szorosabbra fonása, a közigazgatás és a civil szféra közötti együttműködések közvetlen támogatása. |
EMMI |
|
1 1 14 |
Partnerség erősítése |
0,00 |
0,70 |
0,00 |
Cél a közigazgatás és a civil és vállalkozói szektor közötti kapcsolatok intézményesített formáinak a terjesztése és a partnerek kapacitásának a növelése: |
EMMI |
|
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
0,00 |
0,41 |
0,00 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
NFM |
|
1. |
Prioritás |
2,10 |
21,19 |
2,62 |
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 2. prioritás: |
Államreform Operatív Program |
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|
1. Prioritás tartalma |
||
Prioritás rövid tartalma |
|
|
A közigazgatás rendelkezésére álló emberi erőforrás minőségének javítására irányuló beavatkozások két időhorizonton kívánnak hatni: hosszabb távon jelentkeznek a kultúraváltást segítő intézkedések hatásai. Rövid távon hármas eszköztárra kíván visszanyúlni a program: a vezetők vezetői képességeinek a korszerűsítésére; a teljesítményértékelés valódi tartalommal történő feltöltésére; továbbá a készségek fejlesztésére a közigazgatásban foglalkoztatottak körében.
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
0,00 |
6,83 |
0,70 |
7,53 |
Tartalék: (Mrd Ft) |
|||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
Indikatív forrásallokáció |
|||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
0,48 |
6,20 |
0,70 |
0,00 |
0,00 |
7,38 |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 |
2012 |
2013 |
|||||
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése. |
KIM |
NFM |
2 2 16 |
Jogalkalmazás javítása |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
A pályázat végrehajtása során a képzésnek a pályázat tárgyaként megjelenő joganyag tárgyi ismertetésén túl ki kell terjednie a kapcsolódó jogszabályi környezet rövid bemutatására, a szabályozás alapjául szolgáló társadalmi környezet és elérni kívánt társadalmi célok megismertetésére, a gyakorlati végrehajtást szolgáló eszközök ismertetésére, továbbá az ügyintézés, illetve tágabban a jogalkalmazás segítésének a módjaira. A pályázat tárgyát képező jogszabályi környezet elméleti megismerése és a szabályok gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges ismeretek megszerzése mellett lépéseket kell tenni az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása felé is. A képzések megtervezésénél törekedni kell a lehető legszélesebb jogalkalmazói célközönség bevonására. Kötelező lehetőséget biztosítani a szabályozás által érintett partnerek számára a képzésben való részvételre. A pályázat végrehajtása során külön tájékoztató dokumentumokat kell készíteni a pályázat tárgyául szolgáló teljes jogszabályi környezetről, melyeket bárki számára ingyenesen elérhetővé kell tenni az interneten. |
KIM |
|
2 2 17 |
Új közszolgálati életpálya |
0,00 |
0,97 |
0,00 |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez. |
KIM |
NFM, BM, HM |
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
EMMI |
|
2 2 19 |
Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése |
0,00 |
0,00 |
0,70 |
A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik. |
KIM |
NFM |
2 2 20 |
Kormányablakok munkatársainak képzése |
0,00 |
1,60 |
0,00 |
Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik. |
KIM |
|
2A2 |
Államhatalmi szervek munkatársainak kompetencia fejlesztése |
0 |
0,77 |
0 |
Cél, hogy a Nemzeti Közigazgatási Intézet által működtetett képzési rendszer szolgáltatásai igénybevételével az egyes szervek belső igényeihez igazodó kompetenciafejlesztések valósulhassanak meg 2012-2013 között. |
KIM |
|
2 2 21 |
Tudásalapú közszolgálati előmenetel támogatása |
0,00 |
1,18 |
0,00 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
KIM |
|
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak (kiemelt projekt) |
0,00 |
0,71 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára. |
KIM |
BM |
2. |
Prioritás |
0,00 |
6,83 |
0,70 |
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 3. prioritás: |
Államreform Operatív Program |
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|
1. Prioritás tartalma |
||
Prioritás rövid tartalma |
|
|
Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt fejlesztések megvalósítása a Közép-magyarországi régióban.
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
0,00 |
0,00 |
0,78 |
0,78 |
Tartalék: (Mrd Ft) |
|||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|||
|
|
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
0,00 |
0,38 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,38 |
Konstrukció |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 |
2012 |
2013 |
|||||
3A2 |
Szervezetfejlesztés KMR régióban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
0,00 |
0,68 |
A közép-magyarországi régió önkormányzatainak szervezetfejlesztése az önkormányzati feladatok változása kapcsán, illetve a közszolgáltatások színvonalának emelése céljából. |
KIM |
BM |
3A3 |
Területfejlesztési tevékenység támogatása a KMR régióban (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
0,1 |
A Pest megyei és a Fővárosi Önkormányzat területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében elkészíthessék: • a hosszú távú céljaikat tartalmazó területfejlesztési koncepciójukat, • az ezek megvalósítását célzó fejlesztési stratégiájukat és programjukat, mely tartalmazná a legfontosabb projektötleteket is. |
NFM |
NGM |
3. |
Prioritás |
0,00 |
0,00 |
0,78 |
|
|
|
2. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz
Konstrukció |
Projekt megnevezése |
Operatív Program |
Támogatást igénylő neve |
Kiemelt projekt |
Projekt rövid bemutatása |
---|---|---|---|---|---|
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
Államreform Operatív Program |
KIFÜ |
0,20 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. |
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,17 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,20 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása a konvergencia régiókban |
Államreform Operatív Program |
VM |
0,95 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
Államreform Operatív Program |
TKKI |
1,20 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
2,10 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. |
1 2 19 |
Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik. |
1 2 8 |
Járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,30 |
Jelen projekt célja a járási rendszer kialakításának és a legfontosabb államigazgatási feladatok járásokba koncentrálásának előkészítése. A projekttől alapvetően elvárt eredmény, hogy mind a hivatalok, mind pedig az állampolgárok oldalán javuljon a területi államigazgatás működésének hatékonysága és a feladatellátás minősége. |
1 2 9 |
Ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,50 |
A fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Kormányablakok ne csupán egy adott ágazat ügyeit intézzék, az államigazgatási hatósági ügyek egy helyen legyenek intézhetők. Jelen konstrukció célja a Kormányablakokat kiszolgáló, országosan egységes tudásbázis megalkotása és azok működtetéséhez szükséges folyamatok egységes kialakítása. A projekt során megvalósítandó konkrét célok: a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök feladattérképének egységes tudásbázisba szervezése, b) a kormányhivatali integrációban érintett szakigazgatási szervek hatáskörébe tartozó legfontosabb ügykörök és ügyek „egyablakos” ügyintézési modelljének kialakítása, c) ügyféltájékoztató dokumentumok, ügyleírások, valamint d) az ügyfélszolgálatokban dolgozó kormánytisztviselők alap- és szakképzési rendszerének megalapozása, d)tartalom szolgáltatása az ügyfélszolgálati csatornák interoperábilis informatikai Tudástára számára. |
1 1 18 |
Civil szervezetek működési környezetének javítása; |
Államreform Operatív Program |
EMMI |
0,35 |
A projekt célja a civil szervezetek működésének egyszerűsítése a jogi környezet átalakításával, a civil szervezetek ügyintézési folyamatainak újragondolása és kapcsolódó iratminták és tájékoztatók (ügyleírások) készítése. Képzés (e-learning alapú) biztosítása a civil szervezetek képviselői részére. |
1 1 15 |
Közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; |
Államreform Operatív Program |
Ecostat |
0,30 |
A projekt célja a közszolgáltatási jógyakorlatok, fejlesztési igények összegyűjtése, majd ezek közül a leginkább hasznosítható javaslatok értékelése és kidolgozása, illetve pilot jellegű megvalósítása. A projekt egyik fő terméke a versenyképességi szerződések elkészítése. |
1 2 11 |
Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt) |
Államreform Operatív Program |
Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. |
0,32 |
a) A területfejlesztés területi tervezési folyamatainak, módszerének, szabályozásának és intézményrendszerének újragondolása, b) a területfejlesztési területi tervezés központi koordinációs rendszerének kialakítása, a területi és ágazati tervezés közti koordinációs rendszer megteremtése, c) a tervezést támogató egységes és a tervezésben résztevők számára elérhető információs rendszer kialakítása, d) az uniós és hazai fejlesztési források pályázati rendszereinek egységes tervezését és végrehajtását támogató monitoring és kontrolling információs rendszer szabályozási koncepciójának kialakítása, e) a területi tervezés partnerségi hálózatának megteremtése. |
1 2 17 |
Adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,08 |
Az Európai Parlament és Tanács a közszféra információinak további felhasználásáról szóló 2003/98/EK irányelve (a továbbiakban: Irányelv) kötelező előírásokat tartalmaz a közszférában rendelkezésre álló adatok széles körű felhasználhatóságának biztosítására, amely elsődleges célja az adatokon alapuló szolgáltatások piacosodásának elősegítése. A projekt elsődleges célja ezen Irányelv gyakorlati megvalósulása. |
1 2 14 |
A közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
A közigazgatás megújulásának egyik feltétele a közigazgatásban kezelt adatháttér rendbetétele, az adatok megbízhatóságának emelése, a jogosult hozzáférések biztosítása. Szükséges a nyilvántartások igazgatásszervezési (és nem matematikai) értelemben vett normalizálása, az egyes adatok (adatkörök) egyértelmű felelősének kijelölése, s ehhez kapcsolódóan |
1 2 20 |
E-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,39 |
A módosított Ket. hatósági jogkörrel létrehozza az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet, amely valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyilvántartja, a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat pedig ellenőrzi, illetve adott feltételek esetében engedélyezi is. E hatóság felállítását és működési feltételeinek megteremtését segíti elő ez a projekt. |
1 2 16 |
Egyes eljárások automatizálása; |
Államreform Operatív Program |
NAV |
0,51 |
A NAV adatvagyon kataszterének létrehozása, naprakészen tartásához automatikus eljárások kialakítása, ennek eredményeképpen az adatvagyon kezelés, feldolgozás hatékonyságának, az adatminőségnek a javítása, eljárásrendi javaslatok kidolgozása, mindezeken keresztül az ügyviteli folyamatok támogatása. |
1 2 13 |
Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása; |
Államreform Operatív Program |
MÁK |
0,78 |
Az Államreform Operatív Program 2011-2013. évi akciótervében nevesített Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása tartalmú kiemelt projekt célja a költségvetési törvény végrehajtásának pénzügyi lebonyolításával kapcsolatos feladatokat meghatározó részben ellátó Magyar Államkincstár működésének, folyamatainak és szervezetének megújítása, hogy mind funkcionális, mind a közigazgatási térszinteknek megfelelő felépítésében minél teljesebben megfeleljen közpénzügyi feladatainak. Ennek megfelelően a szervezeti stratégia elkészítése kapcsán megfogalmazott, a Magyary Programhoz szorosan kapcsolódó, átfogó szervezetfejlesztési célok az egységes, standard folyamatokra alapozott kincstári működés, az ügyfél-centrikus, szolgáltató szervezeti működés, valamint a tudáscentrum funkció erősítése. A kiemelt projekt – megvalósításán keresztül – a hazai pénzügyi igazgatási rendszeren belül a Kincstárhoz rendelt funkciók gyakorlását elősegítő szervezetfejlesztést tűzi ki célul. Elsősorban az új államháztartási szabályozással és az új közigazgatási térszint kialakításával összefüggő szervezet-átalakítást, folyamatszabályozást és szervezeti kultúrafejlesztést helyezi középpontba. |
1 1 22 |
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
Államreform Operatív Program |
MTA KRTK |
0,18 |
Az új Alaptörvény és az önkormányzati törvény újraszabályozta az állami és önkormányzati feladatmegosztást. A projekt célja az új szabályozás alapján az önkormányzati feladatok felülvizsgálata és azok ellátásának módjára, felelősére és finanszírozására vonatkozó részletes javaslat megfogalmazása. |
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,40 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és nyomonkövetési feladatok ellátása. |
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,68 |
A kiemelt projekt célja kettős: |
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
Államreform Operatív Program |
BM |
0,40 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. |
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
Államreform Operatív Program |
MNV Zrt. |
0,41 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése |
2 2 17 |
Új közszolgálati életpálya |
Államreform Operatív Program |
KIH |
0,97 |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés és erősödik a különböző életpályák közötti átjárhatóság és kapcsolat. |
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
Államreform Operatív Program |
Országos Roma Önkormányzat |
1,00 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
2 2 19 |
Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,70 |
A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik. |
2 2 20 |
Kormányablakok munkatársainak képzése |
Államreform Operatív Program |
NKE |
1,60 |
Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik. |
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régióban lévő önkormányzatoknak |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,71 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára. |
2 2 21 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása |
Államreform Operatív Program |
NKE |
1,18 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
3. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz
Konstrukció |
Konstrukció neve |
Konstrukció meghirdethető kerete KMR+KONV (MrdFt) |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
1 1 23 |
Interaktív "Önkormányzati tudástár" kialakítása |
0,25 |
A cél egy könnyen kezelhető, áttekinthető, az önkormányzatok "élethelyzeteire" figyelemmel lévő interqaktív felület kialakítása. Az adott modulokon belül az egyes feladatokhoz kapcsolódó a jogszabályi változások követését és átvezetését biztosító háttéranygaok, formanyomtatványok, formadokumentumok kerülnek kialakításra. |
BM |
|
1 1 24 |
Önkormányzati fejlesztési kataszter |
0,15 |
A projekt keretében kialakításra kerül egy teljes önkormányzati fejlesztési kataszter, egy egységes nyilvántartási kód rendszer kialakítását követően. A kliensstruktúra és igényekre alapozottan definiált dinamikus és kereszt lekérdezési funkciók kialakítása, illetve a megfelleő szabályozó rendszer kialakításával lehetővé válik az önkormányzati fejlesztési kataszter "napi" érvényességének fenntartása. |
BM |
|
1 2 21 |
Belügyi ágazati gazdálkodás-fejlesztési program |
0,15 |
A projekt célja a belügyi ágazat fejezeti szintű, gazdálkodási feladatokat érintő monitoring és előrejelző rendszerének kialakítása, a beszerzési, készletezési és ellátási feladatok megszervezése, egységes szabályozás kidolgozása a belügyi szervekre, valamint belügyi ágazatra kiterjedő belső ruházati ellátás fejlesztése, beleértve a fogvatartotti munkáltatás keretében a ruházati termékek előállítását és beszerzését, illetve az ellátás korszerű megszervezését. |
BM |
|
1 1 25 |
A közbeszerzési, a végrehajtási és a felszámolási eljárásokhoz kapcsolódó jogszabályok átfogó felülvizsgálata |
0,20 |
A projekt célja a közbeszerzési, a végrehajtási és a felszámolási eljárásokhoz kapcsolódó jogszabályok átfogó felülvizsgálata. |
KIM |
|
A határozatot az 1428/2013. (VII. 10.) Korm. határozat 8. pontja visszavonta 2013. július 10. napjával.
A 4. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás