• Tartalom

1071/2013. (II. 21.) Korm. határozat

1071/2013. (II. 21.) Korm. határozat

az Államreform Operatív Program 2011–2013. időszakra szóló akciótervének módosításáról, az Államreform Operatív Program tartaléklistájáról1

2013.02.22.

A Kormány

1. megállapítja az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint,

2. a 2. mellékletben meghatározott projekteket az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének kiemelt projektjeiként nevesíti, és hozzájárul ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága a támogatási szerződést azokra megkösse,

3. megállapítja az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének tartaléklistáját a 3. melléklet szerint,

4.2

1. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz

I. Prioritás bemutatása - 1. prioritás:

Államreform Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

A prioritási tengely a közigazgatás három funkciója gyakorlásánál kíván javulást elérni:

1. az ügyintézés tekintetében az eljárások egyszerűsítésével és az elektronikai támogathatóságra való átalakításával;

2. az önkormányzási képesség javítása terén a helyi jogalkotási folyamat eredményesebbé tételével, s ehhez kapcsolódóan a partnerség erősítésével, a tervezési eszköztár bővítésével, továbbá az önkormányzat által ellátott igazgatási szolgáltatások megszervezésének a szükségszerű finomhangolásával;

3. a közigazgatás működése tekintetében pedig a költséghatékony működési eljárások és vezetési eszközök elterjesztésével

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

2,10

21,19

2,62

25,91

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

1,08

15,23

5,76

0,00

0,00

22,07

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethető kerete
KMR+KONV
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

1 1 17

Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása

0,00

0,20

0,00

A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai.
A konstrukció keretében a kormányzati informatikai irányítás szabályozási, biztonsági és operatív szempontú fejlesztése valósul meg, amelynek eredményeként számonkérhető standardizált műszaki elvárások, korszerű adatfeldolgozó környezet jön létre. Az egyes részfejlesztések együttesen képesek a közigazgatási informatika konszolidációjának támogatására.

NFM

KIM

1 2 6

Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja (kiemelt projekt és pályázat)

2,10

0,00

0,00

Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke.

KIM

 

1 2 10

Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata

0,00

0,20

0,00

Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről.

KIM

NFM

1 1 19

Hatásvizsgálatok és stratégiák elkészítése

0,00

1,20

0,00

A pályázat eredményeként minden minisztériumban több előterjesztés kapcsán érdemi hatásvizsgálatok születnek. Ezek segítségével kialakul az egységes módszertanra épülő hatásvizsgálati rendszer, valamint elterjednek a modern vizsgálati módszerek. A pályázat az ÁROP 2009-2010. évi akciótervében szereplő, a kormányzati jogszabály-előkészítési folyamat átalakítását célzó kiemelt projekt eredményeire épül.

KIM

 

1 2 12

Közhiteles címregiszter kialakítása

0,00

0,95

0,00

A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása.

VM

KIM

1 1 16

Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása

0,00

1,20

0,00

A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik.

EMMI

 

1 2 7

Kormányhivatalok szervezetfejlesztése

0,00

2,10

0,00

Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek.

KIM

 

1 2 19

Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása

0,00

0,30

0,00

Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik.

KIM

NGM

1.A.4

Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása

0,00

1,27

0,00

A projekt keretében megvalósul a különböző állami nyilvántartások és adatbázisok adatállományának tisztítása, aktualizálása, valamint a nyilvántartások migrációs feladatai.

KIM

NFM

 

Ágazati prioritásokat megvalósító kiemelt projekt keret

0,00

3,69

0,00

A kiemelt projekt keretében megvalósítandó projektek:

 

 

1 2 8

 

0,30

 

· járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése;

KIM

 

1 2 9

 

0,50

 

· ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása;

KIM

 

1 1 18

 

0,35

 

· civil szervezetek működési környezetének javítása;

EMMI

 

1 1 15

 

0,30

 

· közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása;

KIM

NGM

1 2 11

 

0,00

0,32

· területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt)

NFM

NGM, ME

1 2 17

 

0,08

 

· adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata;

KIM

NFM

1 2 14

 

0,30

 

· a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata;

KIM

NFM

1 2 20

 

0,39

 

· e-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban;

KIM

NFM

1 2 16

 

0,51

 

· egyes eljárások automatizálása;

NGM

 

1 2 13

 

0,78

 

· pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása;

NGM

 

1 1 22

 

0,18

 

- a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása

KIM

BM

1 2 11/A

Területfejlesztési tevékenység támogatása a konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok számára (könnyített elbírálású támogatás)

0,00

0,00

0,90

A konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében elkészíthessék:
a hosszú távú céljaikat tartalmazó területfejlesztési koncepciójukat,
az ezek megvalósítását célzó fejlesztési stratégiájukat és programjukat, mely tartalmazná a legfontosabb projektötleteket is.

NFM

NGM

1A3

Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régiókban

0,00

2,00

0,00

Javul az önkormányzatok által ellátott közszolgáltatások megszervezésének hatékonysága, javul a közszolgáltatások minősége, erősödik a kistérségi társulás kereteiben megvalósuló együttműködés, javul a kistérségi társulások eredményessége a hátrányos helyzetűeket (különösen a romákat) érintő foglalkoztatási programokban, hatékonyabban történik az önkormányzati források felhasználása a helyi közigazgatási feladatok ésszerűbb és olcsóbb ellátásával. A pályázati kiírás tartalmazza a területi együttműködés esélyegyenlőség elvű fejlesztését és a közpolitikai eszközök fejlesztését szolgáló beavatkozásokat.

EMMI

 

1 2 18/A

Szervezetfejlesztési program államigazgatási szervek számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás)

0,00

1,40

0,00

A Szervezetfejlesztés Program – a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program végrehajtásaként- a központi költségvetési szervek és azok területi egységeinek (a fővárosi és megyei kormányhivatalba integrált szakigazgatási szervek kivételével) eredményességi és hatékonysági szempontú fejlesztését jelöli meg fő célként. A pályázat a megyei kormányhivatalok által le nem fedett államigazgatási szervekre fókuszál, ily módon lehetővé válik a közigazgatási szervezetrendszer egészének modernizálása. A szervezetfejlesztési eszköztár elemei komplex lehetőséget biztosítanak az érintett közigazgatási szervek költségvetési, emberi erőforrás és működési szempontú fejlesztésére, saját szükségleteiknek megfelelően. A pályázatos konstrukció keretein belül valósul meg a pályázó szervek átvilágítása, melynek alapján elkészül a pályázat céljainak eléréséhez szükséges cselekvési terv kidolgozása, majd végrehajtása.

KIM

 

1 2 18

Szervezetfejlesztési program (kiemelt projekt a koordinációra)

0,00

0,40

0,00

A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és támogatói feladatok ellátása.

KIM

 

1A5

Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás)

0,00

0,00

1,40

A pályázati konstrukció az új megközelítésű Szervezetfejlesztési Program önkormányzati lába a konvergencia régiókban.

KIM

BM

1 1 21

Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése

0,00

0,68

0,00

A kiemelt projekt célja kettős:
A korrupció megelőzését célzó program végrehajtása, ami két évre megszabja a korrupció megelőzését célzó konkrét intézkedéseket. A program alapelve a megelőzés, s az ezt szolgáló intézkedések megvalósításához járulna hozzá a projekt.
A Magyary Program a kormányzati működés átalakítását is megcélozza. A projekt másik eleme átfogó áttekintést kíván készíteni a kormányzati működésről azzal a céllal, hogy javaslatot tegyen az azt követő években megteendő további lépésekre.

KIM

 

1 1 20

Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése

0,00

0,40

0,00

A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések.

BM

NGM, NFM

1A6

Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése

0,00

0,40

0,00

A Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése elnevezésű pályázat célja a közigazgatási szervek és a társadalmi szervezetek közötti partnerségi kapcsolati hálók kialakítása, illetve szorosabbra fonása, a közigazgatás és a civil szféra közötti együttműködések közvetlen támogatása.

EMMI

 

1 1 14

Partnerség erősítése

0,00

0,70

0,00

Cél a közigazgatás és a civil és vállalkozói szektor közötti kapcsolatok intézményesített formáinak a terjesztése és a partnerek kapacitásának a növelése:
1. Társadalmi, szakmai és érdekvédelmi szervezetek minőségi kapacitásbővítése és együttműködésük erősítése.
2. Szakterületi intézményesített partnerségi megoldások támogatása: közigazgatásban foglalkoztatottak és partnereik közös képzése társadalmi egyeztető képességeik javítása érdekében, továbbá intézményesített együttműködési formák kialakítása.
A konstrukció megvalósítása során növelni szükséges a civilek hajlandóságát a jogalkotásban és érdekérvényesítésben való részvétel és véleményezés kihasználására.

EMMI

 

1 2 15

Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása

0,00

0,41

0,00

A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását.

NFM

 

1.

Prioritás

2,10

21,19

2,62

 

 

 

I. Prioritás bemutatása - 2. prioritás:

Államreform Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

A közigazgatás rendelkezésére álló emberi erőforrás minőségének javítására irányuló beavatkozások két időhorizonton kívánnak hatni: hosszabb távon jelentkeznek a kultúraváltást segítő intézkedések hatásai. Rövid távon hármas eszköztárra kíván visszanyúlni a program: a vezetők vezetői képességeinek a korszerűsítésére; a teljesítményértékelés valódi tartalommal történő feltöltésére; továbbá a készségek fejlesztésére a közigazgatásban foglalkoztatottak körében.

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

0,00

6,83

0,70

7,53

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

0,48

6,20

0,70

0,00

0,00

7,38

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

2 2 18

Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás

0,00

0,30

0,00

A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése.

KIM

NFM

2 2 16

Jogalkalmazás javítása

0,00

0,30

0,00

A pályázat végrehajtása során a képzésnek a pályázat tárgyaként megjelenő joganyag tárgyi ismertetésén túl ki kell terjednie a kapcsolódó jogszabályi környezet rövid bemutatására, a szabályozás alapjául szolgáló társadalmi környezet és elérni kívánt társadalmi célok megismertetésére, a gyakorlati végrehajtást szolgáló eszközök ismertetésére, továbbá az ügyintézés, illetve tágabban a jogalkalmazás segítésének a módjaira. A pályázat tárgyát képező jogszabályi környezet elméleti megismerése és a szabályok gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges ismeretek megszerzése mellett lépéseket kell tenni az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása felé is. A képzések megtervezésénél törekedni kell a lehető legszélesebb jogalkalmazói célközönség bevonására. Kötelező lehetőséget biztosítani a szabályozás által érintett partnerek számára a képzésben való részvételre. A pályázat végrehajtása során külön tájékoztató dokumentumokat kell készíteni a pályázat tárgyául szolgáló teljes jogszabályi környezetről, melyeket bárki számára ingyenesen elérhetővé kell tenni az interneten.

KIM

 

2 2 17

Új közszolgálati életpálya

0,00

0,97

0,00

Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez.

KIM

NFM, BM, HM

2 2 15

Roma felzárkózás módszertani támogatása

0,00

1,00

0,00

A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében.

EMMI

 

2 2 19

Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése

0,00

0,00

0,70

A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik.

KIM

NFM

2 2 20

Kormányablakok munkatársainak képzése

0,00

1,60

0,00

Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik.

KIM

 

2A2

Államhatalmi szervek munkatársainak kompetencia fejlesztése

0

0,77

0

Cél, hogy a Nemzeti Közigazgatási Intézet által működtetett képzési rendszer szolgáltatásai igénybevételével az egyes szervek belső igényeihez igazodó kompetenciafejlesztések valósulhassanak meg 2012-2013 között.

KIM

 

2 2 21

Tudásalapú közszolgálati előmenetel támogatása

0,00

1,18

0,00

Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira.

KIM

 

2 2 22

Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak (kiemelt projekt)

0,00

0,71

0,00

A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára.

KIM

BM

2.

Prioritás

0,00

6,83

0,70

 

 

 

I. Prioritás bemutatása - 3. prioritás:

Államreform Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt fejlesztések megvalósítása a Közép-magyarországi régióban.

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

0,00

0,00

0,78

0,78

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

 

 

 

 

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

0,00

0,38

0,00

0,00

0,00

0,38

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció
kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

3A2

Szervezetfejlesztés KMR régióban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás)

0,00

0,00

0,68

A közép-magyarországi régió önkormányzatainak szervezetfejlesztése az önkormányzati feladatok változása kapcsán, illetve a közszolgáltatások színvonalának emelése céljából.

KIM

BM

3A3

Területfejlesztési tevékenység támogatása a KMR régióban (könnyített elbírálású támogatás)

0,00

0,00

0,1

A Pest megyei és a Fővárosi Önkormányzat területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében elkészíthessék:

a hosszú távú céljaikat tartalmazó területfejlesztési koncepciójukat,

az ezek megvalósítását célzó fejlesztési stratégiájukat és programjukat, mely tartalmazná a legfontosabb projektötleteket is.

NFM

NGM

3.

Prioritás

0,00

0,00

0,78

 

 

 

2. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz

Konstrukció
kódja

Projekt megnevezése

Operatív Program

Támogatást igénylő neve

Kiemelt projekt
támogatási összege
(KONV+KMR Mrd Ft)

Projekt rövid bemutatása

1 1 17

Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása

Államreform Operatív Program

KIFÜ

0,20

A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai.
A konstrukció keretében a kormányzati informatikai irányítás szabályozási, biztonsági és operatív szempontú fejlesztése valósul meg, amelynek eredményeként számonkérhető standardizált műszaki elvárások, korszerű adatfeldolgozó környezet jön létre. Az egyes részfejlesztések együttesen képesek a közigazgatási informatika konszolidációjának támogatására.

1 2 6

Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja

Államreform Operatív Program

KIM

0,17

Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke.

1 2 10

Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata

Államreform Operatív Program

KIM

0,20

Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről.

1 2 12

Közhiteles címregiszter kialakítása a konvergencia régiókban

Államreform Operatív Program

VM

0,95

A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása.

1 1 16

Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása

Államreform Operatív Program

TKKI

1,20

A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik.

1 2 7

Kormányhivatalok szervezetfejlesztése

Államreform Operatív Program

NÁK

2,10

Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek.

1 2 19

Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása

Államreform Operatív Program

KIM

0,30

Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik.

1 2 8

Járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése;

Államreform Operatív Program

NÁK

0,30

Jelen projekt célja a járási rendszer kialakításának és a legfontosabb államigazgatási feladatok járásokba koncentrálásának előkészítése. A projekttől alapvetően elvárt eredmény, hogy mind a hivatalok, mind pedig az állampolgárok oldalán javuljon a területi államigazgatás működésének hatékonysága és a feladatellátás minősége.
A projekt során megvalósítandó konkrét célok:
a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök járási szintű összekapcsolásának megalapozása az államigazgatás kormányhivatali szervezetrendszerével, feladatkataszter, jogszabályi hátteret megalapozó tanulmányok létrejötte;
b) a kormányhivatalok szakigazgatási szerveinek, valamint a körzetközponti és a települési jegyző államigazgatási feladatainak a járási szervezetrendszerbe integrálásra előkészítése, kapcsolódó módszertani útmutatók és kapcsolódó dokumentumaik kimunkálása;
c) az egységes működés érdekében a szervezetirányítási rendszer és a belső kontrollok kialakításának előkészítése;
d) a végrehajtás folyamatának megtervezése és a kialakítás ütemtervének meghatározása.

1 2 9

Ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása;

Államreform Operatív Program

NÁK

0,50

A fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Kormányablakok ne csupán egy adott ágazat ügyeit intézzék, az államigazgatási hatósági ügyek egy helyen legyenek intézhetők. Jelen konstrukció célja a Kormányablakokat kiszolgáló, országosan egységes tudásbázis megalkotása és azok működtetéséhez szükséges folyamatok egységes kialakítása. A projekt során megvalósítandó konkrét célok: a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök feladattérképének egységes tudásbázisba szervezése, b) a kormányhivatali integrációban érintett szakigazgatási szervek hatáskörébe tartozó legfontosabb ügykörök és ügyek „egyablakos” ügyintézési modelljének kialakítása, c) ügyféltájékoztató dokumentumok, ügyleírások, valamint d) az ügyfélszolgálatokban dolgozó kormánytisztviselők alap- és szakképzési rendszerének megalapozása, d)tartalom szolgáltatása az ügyfélszolgálati csatornák interoperábilis informatikai Tudástára számára.

1 1 18

Civil szervezetek működési környezetének javítása;

Államreform Operatív Program

EMMI

0,35

A projekt célja a civil szervezetek működésének egyszerűsítése a jogi környezet átalakításával, a civil szervezetek ügyintézési folyamatainak újragondolása és kapcsolódó iratminták és tájékoztatók (ügyleírások) készítése. Képzés (e-learning alapú) biztosítása a civil szervezetek képviselői részére.

1 1 15

Közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása;

Államreform Operatív Program

Ecostat

0,30

A projekt célja a közszolgáltatási jógyakorlatok, fejlesztési igények összegyűjtése, majd ezek közül a leginkább hasznosítható javaslatok értékelése és kidolgozása, illetve pilot jellegű megvalósítása. A projekt egyik fő terméke a versenyképességi szerződések elkészítése.

1 2 11

Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt)

Államreform Operatív Program

Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft.

0,32

a) A területfejlesztés területi tervezési folyamatainak, módszerének, szabályozásának és intézményrendszerének újragondolása,

b) a területfejlesztési területi tervezés központi koordinációs rendszerének kialakítása, a területi és ágazati tervezés közti koordinációs rendszer megteremtése,

c) a tervezést támogató egységes és a tervezésben résztevők számára elérhető információs rendszer kialakítása,

d) az uniós és hazai fejlesztési források pályázati rendszereinek egységes tervezését és végrehajtását támogató monitoring és kontrolling információs rendszer szabályozási koncepciójának kialakítása,

e) a területi tervezés partnerségi hálózatának megteremtése.

1 2 17

Adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata;

Államreform Operatív Program

KIM

0,08

Az Európai Parlament és Tanács a közszféra információinak további felhasználásáról szóló 2003/98/EK irányelve (a továbbiakban: Irányelv) kötelező előírásokat tartalmaz a közszférában rendelkezésre álló adatok széles körű felhasználhatóságának biztosítására, amely elsődleges célja az adatokon alapuló szolgáltatások piacosodásának elősegítése. A projekt elsődleges célja ezen Irányelv gyakorlati megvalósulása.

1 2 14

A közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata;

Államreform Operatív Program

KIM

0,30

A közigazgatás megújulásának egyik feltétele a közigazgatásban kezelt adatháttér rendbetétele, az adatok megbízhatóságának emelése, a jogosult hozzáférések biztosítása. Szükséges a nyilvántartások igazgatásszervezési (és nem matematikai) értelemben vett normalizálása, az egyes adatok (adatkörök) egyértelmű felelősének kijelölése, s ehhez kapcsolódóan
az adatok valóságtartalmához szükséges folyamatok biztosítása
az adatokhoz szükséges hozzáférési folyamatok rendbetétele.
A projekt e feladatkört érintő jogszabályi környezet felülvizsgálatát biztosítja.

1 2 20

E-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban;

Államreform Operatív Program

KIM

0,39

A módosított Ket. hatósági jogkörrel létrehozza az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet, amely valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyilvántartja, a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat pedig ellenőrzi, illetve adott feltételek esetében engedélyezi is. E hatóság felállítását és működési feltételeinek megteremtését segíti elő ez a projekt.

1 2 16

Egyes eljárások automatizálása;

Államreform Operatív Program

NAV

0,51

A NAV adatvagyon kataszterének létrehozása, naprakészen tartásához automatikus eljárások kialakítása, ennek eredményeképpen az adatvagyon kezelés, feldolgozás hatékonyságának, az adatminőségnek a javítása, eljárásrendi javaslatok kidolgozása, mindezeken keresztül az ügyviteli folyamatok támogatása.

1 2 13

Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása;

Államreform Operatív Program

MÁK

0,78

Az Államreform Operatív Program 2011-2013. évi akciótervében nevesített Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása tartalmú kiemelt projekt célja a költségvetési törvény végrehajtásának pénzügyi lebonyolításával kapcsolatos feladatokat meghatározó részben ellátó Magyar Államkincstár működésének, folyamatainak és szervezetének megújítása, hogy mind funkcionális, mind a közigazgatási térszinteknek megfelelő felépítésében minél teljesebben megfeleljen közpénzügyi feladatainak. Ennek megfelelően a szervezeti stratégia elkészítése kapcsán megfogalmazott, a Magyary Programhoz szorosan kapcsolódó, átfogó szervezetfejlesztési célok az egységes, standard folyamatokra alapozott kincstári működés, az ügyfél-centrikus, szolgáltató szervezeti működés, valamint a tudáscentrum funkció erősítése. A kiemelt projekt – megvalósításán keresztül – a hazai pénzügyi igazgatási rendszeren belül a Kincstárhoz rendelt funkciók gyakorlását elősegítő szervezetfejlesztést tűzi ki célul. Elsősorban az új államháztartási szabályozással és az új közigazgatási térszint kialakításával összefüggő szervezet-átalakítást, folyamatszabályozást és szervezeti kultúrafejlesztést helyezi középpontba.
A kiemelt projekt végrehajtásával megtörténik a pénzügyi igazgatásnak a Magyar Államkincstár hatókörébe tartozó, meghatározóan fontos működési és ügyintézési folyamatainak átvilágítása, valamint – ennek eredményei szerint – kidolgozásra kerülnek azok a szervezeti intézkedések és szabályozások, amelyek végrehajtásával biztosítható a Kincstárhoz rendelt közfeladatok takarékos, hatékony, integritás szempontú és ügyfélbarát ellátása.

1 1 22

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása

Államreform Operatív Program

MTA KRTK

0,18

Az új Alaptörvény és az önkormányzati törvény újraszabályozta az állami és önkormányzati feladatmegosztást. A projekt célja az új szabályozás alapján az önkormányzati feladatok felülvizsgálata és azok ellátásának módjára, felelősére és finanszírozására vonatkozó részletes javaslat megfogalmazása.

1 2 18

Szervezetfejlesztési program

Államreform Operatív Program

KIM

0,40

A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és nyomonkövetési feladatok ellátása.

1 1 21

Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése

Államreform Operatív Program

KIM

0,68

A kiemelt projekt célja kettős:
A korrupció megelőzését célzó program végrehajtása, ami két évre megszabja a korrupció megelőzését célzó konkrét intézkedéseket. A program alapelve a megelőzés, s az ezt szolgáló intézkedések megvalósításához járulna hozzá a projekt.
A Magyary Program a kormányzati működés átalakítását is megcélozza. A projekt másik eleme átfogó áttekintést kíván készíteni a kormányzati működésről azzal a céllal, hogy javaslatot tegyen az azt követő években megteendő további lépésekre.

1 1 20

Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése

Államreform Operatív Program

BM

0,40

A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések.

1 2 15

Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása

Államreform Operatív Program

MNV Zrt.

0,41

A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását.

2 2 18

Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás

Államreform Operatív Program

KIM

0,30

A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése

2 2 17

Új közszolgálati életpálya

Államreform Operatív Program

KIH

0,97

Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés és erősödik a különböző életpályák közötti átjárhatóság és kapcsolat.

2 2 15

Roma felzárkózás módszertani támogatása

Államreform Operatív Program

Országos Roma Önkormányzat

1,00

A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében.

2 2 19

Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése

Államreform Operatív Program

NKE

0,70

A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik.

2 2 20

Kormányablakok munkatársainak képzése

Államreform Operatív Program

NKE

1,60

Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik.

2 2 22

Képzés a konvergencia régióban lévő önkormányzatoknak

Államreform Operatív Program

NKE

0,71

A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára.

2 2 21

Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása

Államreform Operatív Program

NKE

1,18

Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira.

3. melléklet az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozathoz

Konstrukció
kódja

Konstrukció neve

Konstrukció meghirdethető kerete KMR+KONV (MrdFt)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

1 1 23

Interaktív "Önkormányzati tudástár" kialakítása

0,25

A cél egy könnyen kezelhető, áttekinthető, az önkormányzatok "élethelyzeteire" figyelemmel lévő interqaktív felület kialakítása. Az adott modulokon belül az egyes feladatokhoz kapcsolódó a jogszabályi változások követését és átvezetését biztosító háttéranygaok, formanyomtatványok, formadokumentumok kerülnek kialakításra.

BM

 

1 1 24

Önkormányzati fejlesztési kataszter

0,15

A projekt keretében kialakításra kerül egy teljes önkormányzati fejlesztési kataszter, egy egységes nyilvántartási kód rendszer kialakítását követően. A kliensstruktúra és igényekre alapozottan definiált dinamikus és kereszt lekérdezési funkciók kialakítása, illetve a megfelleő szabályozó rendszer kialakításával lehetővé válik az önkormányzati fejlesztési kataszter "napi" érvényességének fenntartása.

BM

 

1 2 21

Belügyi ágazati gazdálkodás-fejlesztési program

0,15

A projekt célja a belügyi ágazat fejezeti szintű, gazdálkodási feladatokat érintő monitoring és előrejelző rendszerének kialakítása, a beszerzési, készletezési és ellátási feladatok megszervezése, egységes szabályozás kidolgozása a belügyi szervekre, valamint belügyi ágazatra kiterjedő belső ruházati ellátás fejlesztése, beleértve a fogvatartotti munkáltatás keretében a ruházati termékek előállítását és beszerzését, illetve az ellátás korszerű megszervezését.

BM

 

1 1 25

A közbeszerzési, a végrehajtási és a felszámolási eljárásokhoz kapcsolódó jogszabályok átfogó felülvizsgálata

0,20

A projekt célja a közbeszerzési, a végrehajtási és a felszámolási eljárásokhoz kapcsolódó jogszabályok átfogó felülvizsgálata.

KIM

 

1

A határozatot az 1428/2013. (VII. 10.) Korm. határozat 8. pontja visszavonta 2013. július 10. napjával.

2

A 4. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére