• Tartalom

1122/2013. (III. 11.) Korm. határozat

1122/2013. (III. 11.) Korm. határozat

az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011–2013. közötti időszakra szóló akciótervének megállapításáról, egyes kiemelt projektjei akciótervi nevesítéséről és az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program tartaléklistájának jóváhagyásáról1

2013.03.12.

A Kormány

1. megállapítja az 1. melléklet szerint az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011–2013. közötti időszakra szóló akciótervét,

2. jóváhagyja a 2. melléklet 2., 4., 5., 7., 15., 19–23., 25., 27., 28., 31., 32., 34., 36–39. sorában meghatározott egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projekteket,

3. a 2. mellékletben meghatározott projekteket az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program kiemelt projektjeiként nevesíti és hozzájárul ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága a támogatási szerződést azokra megkösse,

4. jóváhagyja az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2009–2010. közötti időszakra szóló akciótervének módosítását a 3. melléklet szerinti konstrukciók tekintetében,

5. egyetért a 4. mellékletben foglaltak szerint – az EKOP-1.2.26 „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” című konstrukció akciótervi nevesítése, valamint az országos kihatású projektek Közép-magyarországi Régióra jutó finanszírozhatósága érdekében – az akciótervben biztosított többletkötelezettség-vállalási kereten felül egyszeri többletkötelezettség-vállalás biztosításával az 1. prioritáson 1,7 milliárd forint, a 3. prioritáson 0,5 milliárd forint értékben,

6.2

1. melléklet az 1122/2013. (III. 11.) Korm. határozathoz

I. Prioritás bemutatása - 1. prioritás:

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

 

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

A prioritási tengely célja a közigazgatás működésében az elektronikus szolgáltatások nyújtásának képességhez szükséges belső fejlesztések végrehajtása, ami által biztosíthatók a közigazgatáson belüli (G2G) informatikai alapú szolgáltatások. Egyúttal ezek a fejlesztések teremtik meg az állampolgárok (G2C) és a vállalkozások (G2B) felé nyújtandó szolgáltatások hátterét, amely ügyfelek általi elérhetőségét a 2. prioritási tengelyben szereplő beavatkozások alapozzák meg. E beavatkozások egyúttal szolgálják az EU fejlesztési programjaiban – így különösen az i2010 programban – megfogalmazottakhoz illeszkedő közigazgatási fejlesztési pálya megvalósítását. A jelzett beavatkozások az összes államigazgatási ügyet, eljárást és folyamatot érinthetik, függetlenül attól, hogy azokat államigazgatási és/vagy önkormányzati szervek látják el.

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

2011

2012

2013

Összesen

0,30

23,09

6,49

29,88

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

0,00

12,58

17,30

0,00

0,00

29,88

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
KMR+KONV (Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

1.1.4

Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)

0,00

5,66

0,00

A KKIR projektben megkezdett végfelhasználói eszközök korszerűsítését kiterjesszék valamennyi felhasználóra, kiépüljön az egységes nyomtatás-menedzsment rendszer, illetve hogy folytatódjon az alkalmazások indokolatlanul nagy számának csökkentése érdekében az alkalmazás-konszolidáció, melyhez mindenekelőtt az alkalmazások felmérése szükséges. Ezen túl, a központosított kormányzati informatikai rendszer működési környezete, az Egységes Infrastruktúra (EI) háttéreszközeinek korszerűsítése is elengedhetetlen, amelybe nemcsak az új szerverinfrastruktúra kiépítése, hanem a szerverek modern környezetben elhelyezése is kiemelt jelentőségű. Megvalósul a KEF portál fejlesztése az elektronikus közbeszerzés bevezetése érdekében.

NFM

 

1.1.7

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság informatikai infrastruktúrájának komplex fejlesztése

0,00

0,08

0,00

A 2012. január 01-én létrejött, s a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) értelmében fontos szerepet betöltő Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadsági Hatóság hatékony, független és ügyfélbarát működése érdekében feltétlenül szükséges a rendkívül mértékben elavult informatikai infrastruktúra fejlesztése. Ezen fejlesztések főbb elemei között vannak az optikai hálózat kiépítése, a komplex munkafolyamat irányítási rendszer kialakítása, webes portál létrehozása, SIS2 rendszerrel kapcsolatos feladatok és szükséges hardver igények kielégítése.

NFM

 

1.1.10

A katasztrófavédelmi informatikai rendszerek döntéstámogató szerepének és biztonságának növelése

0,00

1,50

0,00

Veszélyes anyagok közúti szállításával kapcsolatos döntéstámogató rendszer; megyei szerverkonszolidáció; katasztrófák elleni védekezésben alkalmazott gépjárművek vonulását támogató komplex térinformatikai rendszer, valamint a hatósági munka döntéstámogató informatikai hátterének biztosítása; az IT rendszerek katasztrófatűrő képességének növelése, mentési, archiválási feladatok biztonságos kialakítása, hálózatbiztonsági megoldások alkalmazása. A katasztrófák elleni védekezésben résztvevő védelmi szervezetek erő- és eszköz adatainak nyilvántartása, riasztásuk, berendelésük és készenlétbe helyezésük informatikai támogatása.

BM

 

1.1.12

Komplex mezőgazdasági kockázatkezelési rendszer

0,00

1,25

0,00

A mezőgazdasági termelést érintő időjárási és más természeti kockázatok kezeléséről szóló 2011. évi CLXVIII. törvény egységes kárfelelősségi rendszert határozott meg az agrárium szereplői részére, amely két pilléren, egyrészt az állami kárenyhítési rendszeren, másrészt egy piaci biztosítási struktúrán nyugszik. Jelen projekt célja a módosult agrár-kockázatkezelési rendszer követelményeit teljes körűen kielégítő fejlesztések megvalósítása.

VM

 

1.1.13

A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakrendszeri informatikai fejlesztése

0,00

0,50

0,00

A projekt célja a megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációját segítő ellátási rendszer korszerű és integrált működését biztosító, a feladatellátásért felelős államigazgatási szervek feladatait támogató informatikai rendszer létrehozása.

EMMI

 

1.1.14

Adóigazgatási szakrendszerek integrációja

0,00

1,50

0,00

A projekt az adóigazgatás rendszereinek integrációját, hatékonyságának növelését célozza. A projekt keretében a végrehajtási rendszer korszerűsítése, valamint az ellenőrzési rendszer megújítása, korszerűsítése történik meg.

NGM

 

1.1.15

Felelősen, felkészülten a büntetésvégrehajtásban 2. ütem

0,00

0,50

0,00

A konstrukció célja, hogy - építve a 2009-20110-es akciótervben nevesített "Felelősen, felkészülten a büntetésvégrehajtásban" nevű projekt eredményeire építve - tovább korszerűsítse a büntetés-végrehajtási intézményrendszer szolgáltatási

funkcióját. A fejlesztés megvalósításával gyorsabbá, korszerűbbé válnak a büntetésvégrehajtás folyamatai és feladatkörei.

BM

 

1.1.16

A bírósági szervezetrendszert érintő jogszabályi változásokból eredő fejlesztések a Bírósági Integrált Informatikai Rendszerben és a Vezetői Információs Rendszerben

0,00

0,00

0,29

A projekt fő célja az igazságügyi reform következtében bekövetkezett törvényi változásokból fakadó fejlesztési igények megvalósítása a bíróságok működésének szempontjából alapvető, a napi ügyvitelt meghatározó informatikai rendszerek tekintetében. A fejlesztés eredményeképpen a rendszerek alkalmassá válnak arra, hogy folyamatosan és rugalmasan kövessék a strukturális változásokat.

KIM

 

1.1.18

Külső és belső adatforrások elemzését támogató tudásmenedzsment rendszer kialakítása

0,00

0,00

0,30

A projekt célja, hogy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnál a törvény által engedélyezett, figyelendő és elemzendő adatforrások szűrését és tartalom alapú elemzését támogató intelligens tudásmenedzsment rendszer kerüljön kialakításra.

BM

 

1.2.4

Elektronikus Hulladékgazdálkodási rendszer

0,00

0,90

0,00

Jelen projekt célja egy olyan hatékony, gyors és biztonságos hulladékgazdálkodási szakrendszer, illetve ehhez teljes integrált informatikai rendszer kialakítása, amely teljeskörűen biztosítani tudja a törvényben meghatározott feladatok sikeres elvégzését.

VM

 

1.2.11

Országos támogatás-ellenőrzési rendszer

0,00

0,00

0,80

Az országos támogatás-ellenőrzési rendszer projekt célja a hazai- és európai uniós források odaítélési eljárásainak hatékonyabbá tétele két komponensen keresztül: az egyik komponens a jogosulatlan támogatások kiszűrését segítené elő (egy egységes támogatás-halmozódás ellenőrzési rendszer révén), míg a másik egy pozitív ügyféllista és egy integrált ügyfél-minősítési rendszer bevezetését tenné lehetővé.

NFM

 

1.2.14

A hivatalos lapok kiadási folyamatának modernizálása

0,10

0,00

0,00

A projekt célja, hogy megoldást nyújtson a hivatalos lapok (Magyar Közlöny, Hivatalos Értesítő) megjelentetésével összefüggő munkafolyamatok hatékony, egyszerű és biztonságos átalakítására, elősegítve a közigazgatáson belüli feladatvégzés szervezeti és informatikai támogatottságát, koordinációját.

KIM

 

1.2.15

E-közigazgatási Szabad Szoftver Kompetencia Központ létrehozása

0,20

0,00

0,00

A projekt célja, hogy szabad szoftveres alaptevékenységeket végezzen, elősegítve, hogy hazánkban jobban elterjedjenek a szabad szoftverek, ennek hatásaként javuljon a közigazgatási informatikai rendszerek interoperabilitása. A kompetencia központ elsősorban bevezetés támogató tevékenységeket végez: honosítás, fejlesztés, terméktámogatás, oktatás, illetve elkészíti az ezeket megalapozó dokumentációkat.

KIM

 

1.2.16

Központi Illetményszámfejtési Rendszer

0,00

1,50

0,00

A projekt során a Központi Illetményszámfejtési Rendszer felülvizsgálata, fejlesztése történik meg. A projekt a folyamat illetve az informatikai korszerűsítést is magában foglalja.

NGM

 

1.2.17

A szakrendszereknek (beleértve az igazságszolgáltatást is) a módosult követelményeknek való megfeleléshez szükséges fejlesztéseket szolgáló kiemelt projekt keret

0,00

1,40

0,00

- Web alapú agrárstatisztikai információs rendszer kialakítása és összeköttetése

- Az Építésügyi Monitoring Rendszer (ÉMO) komplex működését biztosító településrendezési tervek digitalizálása

VM

BM

NFM

1.2.18

Kormányhivatalok műszaki-gazdasági integrációja

0,00

1,00

0,00

A megyei kormányhivatalok a projekt eredményeként kormányzatilag támogatott, szabványosított illetve egységesített gazdálkodási-pénzügyi, ügyviteli, nyilvántartási, informatikai valamint üzemeltetést támogató rendszerekhez csatlakoznak. Egységes standardok szerinti, magas biztonsági szinttel rendelkező, korszerű és költségtakarékos informatika és hálózat támogatja a funkcionális feladatokat a kormányhivatalok hálózatában.

A kormányhivatalok műszaki-gazdasági hátterének modernizációja szervezettebbé, ellenőrizhetőbbé és nem utolsó sorban hatékonyabbá teszi a kormányhivatalok munkatársainak tevékenységét is.

KIM

 

1.2.19

Mezőgazdasági és környezeti információs rendszer

0,00

1,35

0,00

A mezőgazdasági és környezeti információs rendszer révén megteremtődik az alapja annak, hogy egy ügyfél-tájékoztatási és hivatali interoperabilitási célokat egyaránt szolgáló egységes rendszerbe kerüljön a mezőgazdasági ügyfelekre, illetve a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó minden, állami forrásból elérhető információ. Ez egyrészt a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó főbb térinformatikai alapinformációknak, valamint az ügyfeleknek a mezőgazdasági földterületekhez kapcsolódó ügyei során keletkező főbb információknak az összegyűjtését jelentené.

VM

 

1.2.23

Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer

0,00

3,25

0,00

A projekt keretében kialakításra kerül a közigazgatás részére egy olyan informatikai rendszer, s azon egy olyan szolgáltatás (hibrid kézbesítés), amellyel a közigazgatás az ügyfelek felé elektronikus iratairól a hiteles papír alapú értesítéseit elkészíttetheti, s a rendszer a küldeményt hiteles kézbesítésre át is adja. A projekt keretében szintén lehetővé válik egy papír okmányról hiteles elektronikus másolat készíttetés és egyben annak felküldése a közigazgatásnak (inverz hibrid). A kialakítandó központban pedig a levélben beküldött iratok központi bontása, digitalizálása, és digitális formában továbbítása történik meg.

NFM

 

1.2.24

Az MVH Integrált Irányítási és Ellenőrzési Rendszerének kiterjesztése (IIER2) és felkészítése a 2014-20-as KAP ciklus követelményeinek kiszolgálására 1. fázisa

0,00

0,00

2,00

A cél egy olyan költséghatékony informatikai infrastruktúra működési alapjainak/keretének (RI) kialakítása, ami platformot teremt egy új, rugalmas, teljeskörűen elektronizált támogatás igénylési folyamat megvalósításához a 2014-2020-as KAP ciklusra. A fejlesztési fázisok (I. és II.) következetes végigvitele az MVH-n túlmutató, ágazati szinergiákat teremtő eredményeket is hoz. Az MVH által a társszervek számára kiajánlott szolgáltatásokon keresztül a mezőgazdasági ügyfelek felé az egységes és jó színvonalú működést nyújtó állam képe teremtődik meg.

VM

 

1.2.26

A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

0,00

0,00

2,50

A projekt célja a kormányhivatali szervezeti rendszer részét képező járási hivatalok stabil működéséhez szükséges informatikai infrastruktúra fejlesztése, helyi és központi szolgáltatások kialakítása illetve továbbfejlesztése, beleértve azok eszközigényét.

KIM

 

1.A.2

Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatások belső folyamatainak megújítására

0,00

2,70

0,00

Az egyfordulós pályázat célja több közigazgatási szakrendszer informatikai fejlesztése az elektronikus ügyintézés elterjesztése, illetve a közigazgatási munka hatékonyabbá tétele érdekében.

NFM

KIM

1.A.3

Kimutatható megtakarítással járó központi elektronikus szolgáltatások használatára történő áttérés (Kormányzati felhő, NTG csatlakozás, gazdálkodás, intézményi működtetés, iratkezelés)

0,00

0,00

0,40

A pályázat célja a funkcionális szolgáltatások rendszerbe integrálása és ezáltal azok olcsóbb működtetése. Ilyen szolgáltatások, amelyek igénybevételére való átállást célszerű támogatni:

- Központi kormányzati felhő szolgáltatások intézményi bevezetéséhez szükséges infokommunikációs fejlesztések,

- Nemzeti Távközlési Gerinchálózathoz (NTG) való csatlakozáshoz szükséges intézményi infokommunikációs fejlesztések,

- az intézményi gazdálkodásnál a központi szolgáltatásokra átállás

- az alapvető intézményműködtetési szolgáltatásokra átállás (beleértve az alapszintű irodaautomatizálási környezetet – szövegszerkesztő, levelező rendszer),

- irat- és dokumentumkezelés.

NFM

KIM

 

ÁFA kompenzáció

0,00

0,00

0,20

 

 

 

1.

Prioritás

0,30

23,09

6,49

 

 

 

 

Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék konstrukciók

1.1.17

Költségvetés tervezési és központi költségvetési és gazdálkodástámogatási
rendszer

0,00

0,00

1,31

A Költségvetés Gazdálkodási Rendszer, valamint hazai költségvetési forrásokból megvalósult, illetve megvalósuló kapcsolódó fejlesztésekre épülő, egységes költségvetés tervezési és központi költségvetési és gazdálkodástámogatási rendszer fejlesztése.

NGM

 

1.2.25

Az MVH Integrált Irányítási és Ellenőrzési Rendszerének kiterjesztése (IIER2) és felkészítése a 2014-20-as KAP ciklus követelményeinek kiszolgálására 2. fázis

0,00

0,00

4,00

A cél az EKOP-1.2.24 projekt alapjain a költséghatékony informatikai infrastruktúra véglegezése, s egy új, rugalmas, teljeskörűen elektronizált támogatás igénylési folyamat megvalósítása a 2014-2020-as KAP ciklusra. A különböző alrendszerek háttérbeli összekapcsolása és egységes elvek mentén történő megjelenése az ügyfelek számára egyszerűbben átlátható, kevesebb adminisztrációt igénylő folyamatokat, és egyben gyorsabb ügyintézést és várhatóan kevesebb hivatali erőforrásigényt is jelent.

VM

 

1.2.27

Országos hatáskörű nyilvántartások és a kormány.hu webportál meglévő informatikai infrastruktúrájának korszerűsítése

0,00

0,00

2,00

A projekt eredményeként az országos hatáskörű nyilvántartási rendszerek teljesítmény és költséghatékonyság szempontjából megújításra kerülnek. A korszerű környezetnek köszönhetően megnő a lekérdezések sebessége, jelentősen csökkenek az üzemeltetési költségek, és a rendszerek megbízhatósága növekszik. Fő fejlesztési területek:

- kormany.hu webportál kiszolgáló infrastruktúra kiváltása,

- hatósági szolgáltatások naplózó rendszerének korszerűsítése,

- nyilvántartások licensz és hálózati konszolidációja, valamint

- a szervertermek infrastruktúrájának korszerűsítése.

KIM

 

1.

Tartalék támogatási konstrukciók

0,00

0,00

7,31

 

 

 

I. Prioritás bemutatása - 2. prioritás:

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

 

 

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

A prioritási tengely fő célja az ügyfelek kiszolgálásához szükséges beavatkozások megvalósítása, a közigazgatási szolgáltatások folyamatainak elektronizálása, tranzakciós szintjének emelése. Egységes, szabványosított keretrendszerben kialakításra kerülnek az EU által elvárt 20 szolgáltatás, valamint a 20 szolgáltatáson kívüli, az ügyfeleket leginkább érintő közigazgatási szolgáltatások folyamatainak e-kormányzat vezérelte követelmény specifikációi, majd ezek alapján az érintett szolgáltatási folyamatok elektronizálása.

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

5,90

20,14

4,30

30,34

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

0,00

14,09

16,25

0,00

0,00

30,34

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

2.1.12

ESR – az egységes európai hívószámra (112) alapozott Európai Segélyhívó Rendszer

5,00

0,00

0,00

A cél az integrált rendszer létrehozásával a segélyhívásokat fogadó rendszerrel együtt működtetve egy, a különböző veszélyhelyzetekben összehangolt irányítást lehetővé tevő, a készenléti szervek között élő és operatív kapcsolatot biztosító tevékenységirányítási keretrendszer kialakítása.

Az egyetlen hívószámon történő segélyhívással több, a segélynyújtásban érintett szervezet elérése válik párhuzamosan lehetségessé, és a segélyhívással a bajba jutottak számára történő gyors és összehangolt munka eredményeivel a szolgáltató közigazgatás közvetlenül és konkrét eredményekkel igazolhatja, hogy valóban az emberekért működik, valamint működésének középpontjába a polgárok igényeit és elvárásait helyezi.

NFM

BM, KIM

2.1.14

Telefonos ügyfélszolgálat megújítása

0,90

0,00

0,00

Megvalósul azon contact center – szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás. Mindezen célok kézzelfoghatóvá tételének eszköze a szolgáltatási szint paramétereinek meghatározása, azok folyamatos monitorozása és eltérés esetén azonnali beavatkozás megkezdése, valamint teljesítményértékelés és minőségbiztosítási rendszer kidolgozása, betartatása. A kialakított rendszer transzparens működése lehetővé teszi, hogy a vezetői információs rendszeren keresztül a fenntartó szervezet felelősének mindenkor lehetősége legyen információt kinyerni az ügyfélkiszolgálás minőségének állapotáról.

A megvalósuló rendszer erőforrásai lehetőséget biztosítanak arra, hogy más közigazgatási szervezetek telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét a contact center – részben vagy egészben – átvegye, és annak további üzememeltetéséről gondoskodjon. Ezen túl a contact center belső help-desk szolgáltatás biztosítására is képes, amelynek célja, hogy a közigazgatásban dolgozók számára belső támogatást biztosítson, ezzel segítve a közigazgatás egységes ügykezelési folyamatainak megvalósítását.

KIM

 

2.1.15

Az integrált ügyfélszolgálatok interoperabilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása

0,00

4,80

0,00

Cél hogy korszerű, ügyintézést támogató ügyfél- és ügyintézőbarát rendszer jöjjön létre, valamint a közigazgatási rendszerek közötti adatkapcsolatok kialakításával egyszerűsítsük az ügyintézést, az adatok elérését. Az egységes egészként működő, integrált, infokommunikációs eszközök által támogatott ügyfélszolgálatokon az ügyféltől – amennyiben a más hatóságnál nyilvántartott adatainak felhasználásához előzetesen hozzájárul − olyan adat ismételten nem kérhető be, amely más hatóság nyilvántartásában szerepel. Olyan kormányzati stratégiát és eljárásrendet kell kidolgozni, amely teljes körűen garantálja az állampolgár személyiségi jogainak érvényesülését, ugyanakkor ezen hatékony megoldást választók számára képes a szükséges ügyintézési kényelmet biztosítani.

Fokozatosan át kell térni a közigazgatáson belül szabványosított, egyszerűbben és olcsóbban menedzselhető adatkapcsolati formákra, interoperabilitás megteremtésére.

KIM

 

2.1.16

E-befogadás

0,00

1,00

0,00

Az állampolgárok bevonásának egyik kulcseleme a valós (technikai) elérésük biztosítása, melynek egyik lehetősége az okostelefonokon, táblaszámítógépeken keresztül történő elérés. A projekt a széles tömegek eléréséhez olyan programokat készít, ahol a közigazgatás leglényegesebb szolgáltatásait igen egyszerűen vehetik igénybe az új technikát annyira már nem ismerők, kedvelők, a bonyolultabb kérdésekben pedig szinte magától értetődően jutnak az ügyfélszolgálathoz. A fejlesztés mind a telefonra tölthető alkalmazást, mind az e-befogadásra dedikált központi szolgáltatásokra, s ezek leegyszerűsített tájékoztatási hátterének kialakítására is vonatkozik. Természetes velejárója a projektnek, hogy a más okból lemaradás veszélyesek (látás, hallás sérült) igényeit figyelembe vevő alkalmazásokat is kifejlesztet.

NFM

KIM

2.1.17

A szakrendszereknek (beleértve az igazságszolgáltatást is) a módosult követelményeknek való megfeleléshez szükséges fejlesztéseket szolgáló kiemelt projekt keret

0,00

1,50

0,00

Földhivatali folyamatok ügyfélközpontú átalakítása és ahhoz szükséges korszerűsítése

VM

 

2.1.19

Sajátszámlás nyugdíjjárulék kezelés ügyfélkapcsolati fejlesztése

0,00

0,00

1,30

A projekt keretében fejlesztésre kerül a valódi sajátszámlás befizetés nyilvántartás. A létrejövő rendszer a kormányzat felé az elemzésekhez, az ügyfelek felé pedig a konkrét helyzetük megismeréséhez nyújt felületet és azon keresztül adatszolgáltatást. A projekt eredményeképpen rendszeres értesítésként az ügyfelek kérhetik a befizetési adatokról való tájékoztatást (elektronikusan vagy papír alapon).

NGM

 

2.1.20

Postai agora

0,00

0,50

0,00

A postai agora egy olyan, speciális a kistelepülések közigazgatási ügyintézését (adó-, agrár-, egészségügyi igazgatás, hatósági (pl. őstermelői) engedélyek) támogató projekt, ami társadalmi hatásaiban a kistelepülések népességmegtartó erejét is növeli. A nagyvárosokban rendelkezésre álló innovatív infrastruktúrát, szolgáltatást elérhető kell tenni a környező kisebb településeken is. Elengedhetetlenül fontos, hogy a megmaradt néhány helyi intézményben elérhetővé váljanak a legmodernebb technológiák és szolgáltatások, miközben ezek a helyi közösségek erősödését is szolgálják.

NFM

 

2.1.22

Az Elektronikus szolgáltatások kiterjesztése és az emberi erőforrások optimalizálása az ítélkezés időszerűségének javítása érdekében

0,00

0,60

0,00

A projekt elsődleges célja a hatékonyabb igazságszolgáltatás kialakítása érdekében, olyan informatikai alkalmazás létrehozása és bevezetése, amely által - a területi diszparitások csökkentésével - minden egyes magyar állampolgár számára ugyanolyan színvonalú, gyors, tér- és időkorlátoktól mentes, megbízható bírósági ügyintézés válik elérhetővé. A fejlesztés révén olyan informatikai rendszer és portálfelület kialakítására kerül sor, amelynek segítségével egyrészt a közvélemény releváns információhoz juthat a bírói ügyteherelosztás tekintetében, másrészt az állampolgárok és a társszervek igazgatási kérdésekben egységes, könnyen kezelhető elektronikus felhasználói kezelői felületen keresztül intézhetik ügyeiket.

KIM

 

2.1.23

A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe

0,00

0,00

2,20

Az ügyfelek elektronikus csatornán közvetlenül igénybe vett ügyfélszolgálati kiszolgálásba, illetve a telefonos, valamint a személyes ügyfélszolgálati kiszolgálásba a járási hivatalok illetve egyes kormányhivatali szakigazgatási szervek bevonásához szükséges informatikai feltételek kialakítása, beleértve a személyek és információk elérhetőségéhez szükséges eszköz, hálózat és alkalmazás fejlesztéseket.

KIM

 

2.2.1

Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati felhő)

0,00

2,85

0,00

A projekt célja: az elavult IKT erőforrások és a nem megfelelő üzemeltetési biztonságot adó géptermi kapacitások hosszú távon való kiváltása magas színvonalú üzemeltetési környezetet és hatékonyabb működtetést jelentő adatközpontokkal. E cél érdekében több helyszínen olyan adatközpont jön létre, mely lehetőséget biztosít a felhő alapú működést adó eszközök elhelyezésére, valamint későbbi kijelölés alapján egyes meglévő rossz állapotú géptermek kiváltására.

A projekt eredményeképpen, olyan felhő alapú informatikai szolgáltató központ áll majd rendelkezésére, amely a későbbi kormányzati projektek egy részénél az informatikai infrastruktúra beszerzést szükségtelenné teheti.

NFM

 

2.2.2

Kormányzati hálózatbiztonsági korai figyelmeztető rendszer és szolgáltatás kialakítása

0,00

0,50

0,00

A projekt célja, hogy jöjjön létre a Központi Rendszeren egy igényekhez igazítható, a hálózatbiztonsági védelmet támogató szolgáltatás, ami lehetővé teszi a kockázatok, fenyegetések és események felismerését és jelzését a lehető legkorábbi szakaszukban, valamint támogatást tud biztosítani a védelem szereplői számára a leghatékonyabb intézkedések végrehajtása során. A kialakítandó szolgáltatás lehetőséget ad a Központi Rendszer teljes hálózatbiztonsági állapotának folyamatos nyomon követésére, illetve az egyes részeinek, szegmenseinek vagy csatlakozási pontjainak hálózatbiztonsági állapotának felügyeletére.

NFM

 

2.2.4

Kormányzati intézmények telephelyein végberendezések modernizációja

0,00

1,00

0,60

A projekt célja, hogy meghatározott kormányzati intézményi telephelyeken és hálózati csomópontokban lévő berendezések cseréjével az elérési hálózat sávszélessége hosszabb távon többszörözhető legyen, illetve meghatározott telephelyeken a hálózati rendelkezésre állás növekedjen. A megvalósított fejlesztésekkel az elektronikus hírközlési szolgáltatások kihasználását lehet javítani, ezáltal az intézmények belső- és egymás közti kommunikációra igénybe vett szolgáltatásainak minősége nagymértékben emelhető.

NFM

 

2.2.5

Az Informatikai Közháló programban a kormányzati feladatokat ellátó szervek és közintézmények részére biztosított internet hozzáférések kiszolgáló informatikai végberendezéseinek korszerűsítése

0,00

0,24

0,00

A projekt célja, hogy a NISZ Zrt. által működtetett Közháló rendszerben emeltszintű internet-szolgáltatással ellátott 1250 intézmény telephelyén lévő hálózati berendezéseinek cseréjével lehetővé tegye az internet sávszélesség növekedését, csökkentse a meghibásodások miatti kieső forgalmi időszakok tartamát. A fejlesztéssel közvetlenül javul az intézmények Közháló szolgáltatásokhoz hozzáférése, saját weboldalaik üzemeltethetősége, a saját működési hatékonyságuk.

NFM

BM, KIM

2.3.7

Egészségbiztosítási ügyfélkapcsolatok fejlesztése, egészségügyi rendszerekbe integrált adatkezelés és azonosítás megvalósítása

0,00

2,80

0,00

A projektben valós ügyfélkapcsolati rendszer kialakítása történik meg, elsősorban a szolgáltatók, mint ügyfelek felé biztosítva a hatékony kapcsolattartást, ügyintézést, az alapvető nyilvántartások szolgáltató képes alapnyilvántartássá szervezését.

A projekt lehetővé teszi az ellátások finanszírozásának jobb megalapozását, pontosabb követését. Ennek része egy valódi monitoringot lehetővé tevő rendszer kialakítása, támaszkodva az e-kézbesítési szolgáltatására, felhasználva a (részben megújuló) űrlapos jelentési megoldásokat, de lehetővé téve a gépi adatszolgáltatást az auditált egészségügyi rendszerek számára. Része egy új szolgáltatói információs rendszer kialakítása is.

EMMI

NFM

2.3.8

Teljeskörű ügyfélazonosítás

0,00

2,15

0,00

Az új azonosítási megközelítés a piaci trendeket figyelembe véve nagyobb szabadságfokot biztosít az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem terhelő megoldások alkalmazását is. A projekt keretében kialakul a teljeskörű ügyfélazonosítási rendszer. Itt alapvetően a személyek (mind a természetes, mind az egyéb, természetesen külön-külön feladatként értelmezve) hiteles nyilvántartása egészül ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett. Ennek egyik fontos eleme a rendelkezés nyilvántartás-szolgáltatás kialakítása, amelyben az érintett (személy) azonosítására, kapcsolattartására, adatkezelésére vonatkozóan megszorító (például magasabb biztonsági szintű azonosítás megkövetelése), illetve megengedő rendelkezést tehet (például normál e-mail kapcsolat igénylése). A jogbiztonság garantálásához kialakításra kerül (a szűken vett belső állami feladatkörre) az állami hitelesítés szolgáltatás. Ez egyrészt az állam nevében történő gépi hitelesítésekhez szükséges igazolásokat (tanúsítványokat) adja ki, másrészt a kézi kiadmányozási feladatokhoz megfelelő biztonsági szintű aláírási lehetőséget tesz lehetővé. A projekt keretében valósul meg az azonosítók közti átjárhatóságot biztosító (így magasabb kényelmi szintű azonosítási szolgáltatások kialakítását lehetővé tevő) összerendelési szolgáltatások kialakítása is, amely az interoperabilitás egy olcsó, hatékony megoldását biztosítja. „A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv implementálása (SZIR)” projekt részbeni megvalósítása.

KIM

NFM, NGM

2.A.2

Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatásokhoz való hozzáférést támogató fejlesztésekre

0,00

2,20

0,00

Az egyfordulós pályázat célja több közigazgatási szakrendszerhez való hozzáférés javítása az e-közigazgatási szolgáltatások széles körben való elterjesztése érdekében.

NFM

KIM

 

ÁFA kompenzáció

0,00

0,00

0,20

 

 

 

2.

Prioritás

5,90

20,14

4,30

 

 

 

 

Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék támogatási konstrukciók

2.1.9

Törvényhozás Információs rendszer és a kapcsolódó weboldal továbbfejlesztése

0,00

0,00

0,20

A megvalósítandó rendszer tárgya az Országgyűlési Hivatalnak a modern kor igényeinek megfelelő, az információs társadalom lehetőségeire építő fejlesztése. A versenyképesség-növelési cél érvényesítése érdekében – összhangban az állampolgárok és a vállalkozások növekvő elvárásaival – az eddigi intézmény-centrikus hozzáállás helyébe folyamatosan a szolgáltatás-, illetve ügyfélközpontú megközelítés lép. A hivatali folyamatok átszervezésével, egyszerűsítésével, majd ezt követően infokommunikációs eszközökkel történő támogatásával hatékonyabbá válik a Hivatal működése. A projektjavaslat magában foglalja a hivatal működésének, eljárásainak, folyamatainak, szolgáltatásainak az infokommunikációs technológiát kihasználó modernizációját.

KIM

 

2.1.15

Az integrált ügyfélszolgálatok interoperabilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása

0,00

0,00

0,60

A projekt két fő elemét képező személyes és elektronikus ügyintézési csatorna működtetéséhez szükséges informatikai alapinfrastruktúra feladat, valamint az ügyfélszolgálati rendszer kialakítása feladat kapcsán - többek között - az érintett munkahelyek darabszámának növekedése, a jogszabályváltozások (pl. Ket), valamint az ügyszámok növekedése által okozott többlet feladatok teljesítése.

KIM

 

2.1.21

Élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszer

0,00

0,00

0,30

A külön projektben kifejlesztésre kerülő FELIR rendszer funkcionalitására épülve további folyamatok informatikai támogatása valósul meg, amely segíti a hatóságot a hatósági nyomon követési munkájában, a vállalkozókat az adminisztrációs kötelezettségeik teljesítésében, az államot az élelmiszerláncot érintő stratégai döntések meghozatalában, a fogyasztókat, állampolgárokat pedig a gyors és sikeres tájékozódásban. A pályázat keretében a következő nyomon követési folyamatok informatikai fejlesztése valósul meg:

- állati eredetű melléktermékkel foglalkozó vállalkozások bejelentései, vállalkozók listájának közzé tétele,

- első hazai betárolási helyek regisztrációja, és a betárolások bejelentése,

- ökológiai gazdálkodók nyilvántartása, ellenőrzése, adataik közzététele.

VM

 

2.1.24

Digitalizált törvényhozási tudástár 2. ütem

0,00

0,00

0,45

Az OGYK 2010 előtti digitalizált állományainak összekapcsolása, analitikus szintű metaadatokkal való ellátása; ezek során a történeti országgyűlési dokumentumok ülésnap-szintű elemző-analitikus feldolgozása. A digitalizált állomány folyamatos bővítése a könyvtár dokumentumállományából válogatott művekkel. Terveink szerint a projekt végére az olvasók – a DTT projekt első szakaszában digitalizált 2 millió oldallal együtt - összesen 4 millió oldal terjedelmű digitális állományt érhetnek majd el. Ennek biztosításához a megfelelő eszközök, tároló kapacitások beszerzése, szoftverfejlesztés, programozói közreműködés. A feladat elvégzésével az ország legnagyobb terjedelmű jogi tartalomszolgáltatása jön létre. A könyvtár területén egy korszerű digitalizáló műhely és oktatóterem kialakítása, amely a projekt befejezése után is képes a könyvtári és más parlamenti dokumentumok digitális állományainak folyamatos bővítésére, valamint a felhasználók képzésére.

KIM

 

2.A.2

Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatásokhoz való hozzáférést támogató fejlesztésekre

0,00

0,00

2,00

Az egyfordulós pályázat célja több közigazgatási szakrendszerhez való hozzáférés javítása az e-közigazgatási szolgáltatások széles körben való elterjesztése érdekében.

NFM

KIM

2.

Tartalék támogatási konstrukciók

0,00

0,00

3,35

 

 

 

I. Prioritás bemutatása - 3. prioritás:

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

 

Akcióterv 2011-2013

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma
(max. 500 karakter)

 

A Közép-magyarországi régió – az ország régiói közül egyedül − a regionális versenyképesség és foglalkoztatás célkitűzés alá tartozik. Az elektronikus közigazgatás fejlesztése az eddigi tapasztalatok alapján hatékonyan nem valósítható meg központi, egységes irányítás nélkül. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha az operatív program külön prioritási tengelyt tartalmaz a Közép-magyarországi régióra, mint a regionális versenyképesség és foglalkoztatás alá eső régióra. Jelen prioritási tengely leképezi az 1. és 2. számú prioritási tengelyeket a Közép-magyarországi régióra.

 

2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

0,00

5,55

0,30

5,85

Tartalék: (Mrd Ft)

ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10%

3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon )

2011

2012

2013

2014

2015

Összesen

0,00

4,60

1,25

0,00

0,00

5,85

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2011

2012

2013

3.1.3

Ágazati pályázat a Közép-Magyarországi Régióban megvalósítandó fejlesztésekre

0,00

0,95

0,30

Az egyfordulós pályázat célja olyan informatikai fejlesztések végrehajtása a Közép-Magyarországi Régióban amelyek az operatív programban megfogalmazott beavatkozási irányok (Közigazgatási belső folyamatok megújítása és elektronizálása; Hozzáférést szolgáló fejlesztések) megvalósulását szolgálják.

NFM

KIM

3.1.5

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése a KMR régióban

0,00

2,00

0,00

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése, bővítése, átstrukturálása, egyes közigazgatási folyamatok elektronizálása, valamint az informatikai biztonság növelését célzó hardverkörnyezet és egyéb technikai eszközrendszer fejlesztése a KMR régióban.

BM

 

3.1.6

Önkormányzati ASP központ felállítása

0,00

2,60

0,00

A projekt egy olyan központi elektronikus alkalmazás-szolgáltató (ASP) központ kialakítását célozza meg, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását a Közép-magyarországi régió vonatkozásában.

NFM

KIM, NGM

3.

Prioritás

0,00

5,55

0,30

 

 

 

 

Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék támogatási konstrukciók

3.1.3

Ágazati pályázat a Közép-Magyarországi Régióban megvalósítandó fejlesztésekre

0,00

0,00

2,00

Többlet forrás biztosítása az egyfordulós pályázathoz, melynek célja olyan informatikai fejlesztések végrehajtása a Közép-Magyarországi Régióban amelyek az operatív programban megfogalmazott beavatkozási irányok (Közigazgatási belső folyamatok megújítása és elektronizálása; Hozzáférést szolgáló fejlesztések) megvalósulását szolgálják.

NFM

KIM

3.1.6

Önkormányzati ASP központ felállítása

0,00

0,00

0,60

Az "Önkormányzati ASP központ felállítása" projekt kiegészítése a KMR régión belül.

NFM

KIM, NGM

3.

Tartalék támogatási
konstrukciók

0,00

0,00

2,60

 

 

 

2. melléklet az 1122/2013. (III. 11.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

1.

Konstrukció
kódja

Projekt megnevezése

Operatív Program

Támogatást igénylő neve

Kiemelt projekt támogatási összege (KONV+KMR Mrd Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei
(amennyiben releváns)

2.

1.1.4

Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

5,66

A KKIR projektben megkezdett végfelhasználói eszközök korszerűsítését kiterjesszék valamennyi felhasználóra, kiépüljön az egységes nyomtatás-menedzsment rendszer, illetve hogy folytatódjon az alkalmazások indokolatlanul nagy számának csökkentése érdekében az alkalmazás-konszolidáció, melyhez mindenekelőtt az alkalmazások felmérése szükséges. Ezen túl, a központosított kormányzati informatikai rendszer működési környezete, az Egységes Infrastruktúra (EI) háttéreszközeinek korszerűsítése is elengedhetetlen, amelybe nemcsak az új szerverinfrastruktúra kiépítése, hanem a szerverek modern környezetben elhelyezése is kiemelt jelentőségű. Megvalósul a KEF portál fejlesztése az elektronikus közbeszerzés bevezetése érdekében.

 

3.

1.1.7

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság informatikai infrastruktúrájának komplex fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadsági Hatóság

0,08

A 2012. január 01-én létrejött, s a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) értelmében fontos szerepet betöltő Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadsági Hatóság hatékony, független és ügyfélbarát működése érdekében feltétlenül szükséges a rendkívül mértékben elavult informatikai infrastruktúra fejlesztése. Ezen fejlesztések főbb elemei között vannak az optikai hálózat kiépítése, a komplex munkafolyamat irányítási rendszer kialakítása, webes portál létrehozása, SIS2 rendszerrel kapcsolatos feladatok és szükséges hardver igények kielégítése.

 

4.

1.1.10

A katasztrófavédelmi informatikai rendszerek döntéstámogató szerepének és biztonságának növelése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság

1,50

Veszélyes anyagok közúti szállításával kapcsolatos döntéstámogató rendszer; megyei szerverkonszolidáció; katasztrófák elleni védekezésben alkalmazott gépjárművek vonulását támogató komplex térinformatikai rendszer, valamint a hatósági munka döntéstámogató informatikai hátterének biztosítása; az IT rendszerek katasztrófatűrő képességének növelése, mentési, archiválási feladatok biztonságos kialakítása, hálózatbiztonsági megoldások alkalmazása. A katasztrófák elleni védekezésben résztvevő védelmi szervezetek erő- és eszköz adatainak nyilvántartása, riasztásuk, berendelésük és készenlétbe helyezésük informatikai támogatása.

 

5.

1.1.12

Komplex mezőgazdasági kockázatkezelési rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

1,25

A mezőgazdasági termelést érintő időjárási és más természeti kockázatok kezeléséről szóló 2011. évi CLXVIII. törvény egységes kárfelelősségi rendszert határozott meg az agrárium szereplői részére, amely két pilléren, egyrészt az állami kárenyhítési rendszeren, másrészt egy piaci biztosítási struktúrán nyugszik. Jelen projekt célja a módosult agrár-kockázatkezelési rendszer követelményeit teljes körűen kielégítő fejlesztések megvalósítása.

 

6.

1.1.13

A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakrendszeri informatikai fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal

0,50

A projekt célja a megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációját segítő ellátási rendszer korszerű és integrált működését biztosító, a feladatellátásért felelős államigazgatási szervek feladatait támogató informatikai rendszer létrehozása.

 

7.

1.1.14

Adóigazgatási szakrendszerek integrációja

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Adó- és Vámhivatala

1,50

A projekt az adóigazgatás rendszereinek integrációját, hatékonyságának növelését célozza. A projekt keretében a végrehajtási rendszer korszerűsítése, valamint az ellenőrzési rendszer megújítása, korszerűsítése történik meg.

 

8.

1.1.15

Felelősen, felkészülten a büntetésvégrehajtásban 2. ütem

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

0,50

A konstrukció célja, hogy - építve a 2009-20110-es akciótervben nevesített "Felelősen, felkészülten a büntetésvégrehajtásban" nevű projekt eredményeire építve - tovább korszerűsítse a büntetés-végrehajtási intézményrendszer szolgáltatási
funkcióját. A fejlesztés megvalósításával gyorsabbá, korszerűbbé válnak a büntetésvégrehajtás folyamatai és feladatkörei.

 

9.

1.1.16

A bírósági szervezetrendszert érintő jogszabályi változásokból eredő fejlesztések a Bírósági Integrált Informatikai Rendszerben és a Vezetői Információs Rendszerben

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Bírósági Hivatal

0,29

A projekt fő célja az igazságügyi reform következtében bekövetkezett törvényi változásokból fakadó fejlesztési igények megvalósítása a bíróságok működésének szempontjából alapvető, a napi ügyvitelt meghatározó informatikai rendszerek tekintetében. A fejlesztés eredményeképpen a rendszerek alkalmassá válnak arra, hogy folyamatosan és rugalmasan kövessék a strukturális változásokat.

 

10.

1.1.18

Külső és belső adatforrások elemzését támogató tudásmenedzsment rendszer kialakítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Védelmi Szolgálat

0,30

A projekt célja, hogy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnál a törvény által engedélyezett, figyelendő és elemzendő adatforrások szűrését és tartalom alapú elemzését támogató intelligens tudásmenedzsment rendszer kerüljön kialakításra.

 

11.

1.2.4

Elektronikus Hulladékgazdálkodási rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség

0,90

Jelen projekt célja egy olyan hatékony, gyors és biztonságos hulladékgazdálkodási szakrendszer, illetve ehhez teljes integrált informatikai rendszer kialakítása, amely teljeskörűen biztosítani tudja a törvényben meghatározott feladatok sikeres elvégzését.

 

12.

1.2.11

Országos támogatás-ellenőrzési rendszer.

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

0,80

Az országos támogatás-ellenőrzési rendszer projekt célja a hazai- és európai uniós források odaítélési eljárásainak hatékonyabbá tétele két komponensen keresztül: az egyik komponens a jogosulatlan támogatások kiszűrését segítené elő (egy egységes támogatás-halmozódás ellenőrzési rendszer révén), míg a másik egy pozitív ügyféllista és egy integrált ügyfél-minősítési rendszer bevezetését tenné lehetővé.

 

13.

1.2.14

A hivatalos lapok kiadási folyamatának modernizálása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

0,10

A projekt célja, hogy megoldást nyújtson a hivatalos lapok (Magyar Közlöny, Hivatalos Értesítő) megjelentetésével összefüggő munkafolyamatok hatékony, egyszerű és biztonságos átalakítására, elősegítve a közigazgatáson belüli feladatvégzés szervezeti és informatikai támogatottságát, koordinációját.

 

14.

1.2.15

E-közigazgatási Szabad Szoftver Kompetencia Központ létrehozása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

0,20

A projekt célja, hogy szabad szoftveres alaptevékenységeket végezzen, elősegítve, hogy hazánkban jobban elterjedjenek a szabad szoftverek, ennek hatásaként javuljon a közigazgatási informatikai rendszerek interoperabilitása. A kompetencia központ elsősorban bevezetés támogató tevékenységeket végez: honosítás, fejlesztés, terméktámogatás, oktatás, illetve elkészíti az ezeket megalapozó dokumentációkat.

 

15.

1.2.16

Központi Illetményszámfejtési Rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Államkincstár

1,50

A projekt során a Központi Illetményszámfejtési Rendszer felülvizsgálata, fejlesztése történik meg. A projekt a folyamat illetve az informatikai korszerűsítést is magában foglalja.

 

16.

1.2.17/A

Web alapú agrárstatisztikai információs rendszer kialakítása és összeköttetése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program


Agrárgazdasági Kutató Intézet

0,50

A projekt fő eredménye a megújított, OVMR és Gazdanet gazdaportál összeköttetéssel rendelkező, ASIR vonatkozásában az EUROSTAT OSAP statisztikákkal szemben támasztott követelményrendszernek és a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő egységes ASIR/PÁIR rendszer. A fejlesztések eredményeképpen csökkennek az adatszolgáltatók terhei, javul és felgyorsul a rendszerek közti adatáramlás, célzott módon többletinformáció csatolható vissza az adatszolgáltatók, a szakmai szervezetek, valamint az állampolgárok számára. A projekt fő célja az Agrárstatisztikai Információs Rendszer megújítása és egységes, WEB alapú informatikai hátterének kialakítása, a papír alapú kérdőíveken bonyolított adatgyűjtések elektronizálása az adatszolgáltatói terhek csökkentése céljából.

 

17.

1.2.17/B

Az Építésügyi Monitoring Rendszer (ÉMO) komplex működését biztosító településrendezési tervek digitalizálása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

0,90

Az ÉMO célja a távérzékelési adatok segítségével feltárt valós területhasználati folyamatok – például az engedély nélküli építkezések – ellenőrzése, továbbá a monitoring rendszer adatbázisaira és elemzéseire támaszkodva a valós területi folyamatok nyomon követése, a tervekben meghatározott területfelhasználási és építési követelmények érvényesülésének megfigyelése. A rendszer segítségével az építési tevékenység felülvizsgálata a valós területi folyamatok figyelembevételével történhet.

 

18.

1.2.18

Kormányhivatalok műszaki-gazdasági integrációja

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

1,00

A megyei kormányhivatalok a projekt eredményeként kormányzatilag támogatott, szabványosított illetve egységesített gazdálkodási-pénzügyi, ügyviteli, nyilvántartási, informatikai valamint üzemeltetést támogató rendszerekhez csatlakoznak. Egységes standardok szerinti, magas biztonsági szinttel rendelkező, korszerű és költségtakarékos informatika és hálózat támogatja a funkcionális feladatokat a kormányhivatalok hálózatában.

A kormányhivatalok műszaki-gazdasági hátterének modernizációja szervezettebbé, ellenőrizhetőbbé és nem utolsó sorban hatékonyabbá teszi a kormányhivatalok munkatársainak tevékenységét is.

19.

1.2.19

Mezőgazdasági és környezeti információs rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

1,35

A mezőgazdasági és környezeti információs rendszer révén megteremtődik az alapja annak, hogy egy ügyfél-tájékoztatási és hivatali interoperabilitási célokat egyaránt szolgáló egységes rendszerbe kerüljön a mezőgazdasági ügyfelekre, illetve a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó minden, állami forrásból elérhető információ. Ez egyrészt a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó főbb térinformatikai alapinformációknak, valamint az ügyfeleknek a mezőgazdasági földterületekhez kapcsolódó ügyei során keletkező főbb információknak az összegyűjtését jelentené.

 

20.

1.2.23

Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Posta Zrt.

3,25

A projekt keretében kialakításra kerül a közigazgatás részére egy olyan informatikai rendszer, s azon egy olyan szolgáltatás (hibrid kézbesítés), amellyel a közigazgatás az ügyfelek felé elektronikus iratairól a hiteles papír alapú értesítéseit elkészíttetheti, s a rendszer a küldeményt hiteles kézbesítésre át is adja. A projekt keretében szintén lehetővé válik egy papír okmányról hiteles elektronikus másolat készíttetés és egyben annak felküldése a közigazgatásnak (inverz hibrid). A kialakítandó központban pedig a levélben beküldött iratok központi bontása, digitalizálása, és digitális formában továbbítása történik meg.

 

21.

1.2.24

Az MVH Integrált Irányítási és Ellenőrzési Rendszerének kiterjesztése (IIER2) és felkészítése a 2014-20-as KAP ciklus követelményeinek kiszolgálására 1. fázisa

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

2,00

A cél egy olyan költséghatékony informatikai infrastruktúra működési alapjainak/keretének (RI) kialakítása, ami platformot teremt egy új, rugalmas, teljeskörűen elektronizált támogatás igénylési folyamat megvalósításához a 2014-2020-as KAP ciklusra. A fejlesztési fázisok (I. és II.) következetes végigvitele az MVH-n túlmutató, ágazati szinergiákat teremtő eredményeket is hoz. Az MVH által a társszervek számára kiajánlott szolgáltatásokon keresztül a mezőgazdasági ügyfelek felé az egységes és jó színvonalú működést nyújtó állam képe teremtődik meg.

 

22.

1.2.26

A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

2,50

A projekt célja a kormányhivatali szervezeti rendszer részét képező járási hivatalok stabil működéséhez szükséges informatikai infrastruktúra fejlesztése, helyi és központi szolgáltatások kialakítása illetve továbbfejlesztése, beleértve azok eszközigényét.

 

23.

2.1.12

ESR – az egységes európai hívószámra (112) alapozott Európai Segélyhívó Rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

5,00

A cél az integrált rendszer létrehozásával a segélyhívásokat fogadó rendszerrel együtt működtetve egy, a különböző veszélyhelyzetekben összehangolt irányítást lehetővé tevő, a készenléti szervek között élő és operatív kapcsolatot biztosító tevékenységirányítási keretrendszer kialakítása.
Az egyetlen hívószámon történő segélyhívással több, a segélynyújtásban érintett szervezet elérése válik párhuzamosan lehetségessé, és a segélyhívással a bajba jutottak számára történő gyors és összehangolt munka eredményeivel a szolgáltató közigazgatás közvetlenül és konkrét eredményekkel igazolhatja, hogy valóban az emberekért működik, valamint működésének középpontjába a polgárok igényeit és elvárásait helyezi.

 

24.

2.1.14

Telefonos ügyfélszolgálat megújítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

0,90

Megvalósul azon contact center – szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás. Mindezen célok kézzelfoghatóvá tételének eszköze a szolgáltatási szint paramétereinek meghatározása, azok folyamatos monitorozása és eltérés esetén azonnali beavatkozás megkezdése, valamint teljesítményértékelés és minőségbiztosítási rendszer kidolgozása, betartatása. A kialakított rendszer transzparens működése lehetővé teszi, hogy a vezetői információs rendszeren keresztül a fenntartó szervezet felelősének mindenkor lehetősége legyen információt kinyerni az ügyfélkiszolgálás minőségének állapotáról.
A megvalósuló rendszer erőforrásai lehetőséget biztosítanak arra, hogy más közigazgatási szervezetek telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét a contact center – részben vagy egészben – átvegye, és annak további üzememeltetéséről gondoskodjon. Ezen túl a contact center belső help-desk szolgáltatás biztosítására is képes, amelynek célja, hogy a közigazgatásban dolgozók számára belső támogatást biztosítson, ezzel segítve a közigazgatás egységes ügykezelési folyamatainak megvalósítását.

 

25.

2.1.15

Az integrált ügyfélszolgálatok interoperabilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

4,80

Cél hogy korszerű, ügyintézést támogató ügyfél- és ügyintézőbarát rendszer jöjjön létre, valamint a közigazgatási rendszerek közötti adatkapcsolatok kialakításával egyszerűsítsük az ügyintézést, az adatok elérését. Az egységes egészként működő, integrált, infokommunikációs eszközök által támogatott ügyfélszolgálatokon az ügyféltől – amennyiben a más hatóságnál nyilvántartott adatainak felhasználásához előzetesen hozzájárul − olyan adat ismételten nem kérhető be, amely más hatóság nyilvántartásában szerepel. Olyan kormányzati stratégiát és eljárásrendet kell kidolgozni, amely teljes körűen garantálja az állampolgár személyiségi jogainak érvényesülését, ugyanakkor ezen hatékony megoldást választók számára képes a szükséges ügyintézési kényelmet biztosítani.
Fokozatosan át kell térni a közigazgatáson belül szabványosított, egyszerűbben és olcsóbban menedzselhető adatkapcsolati formákra, interoperabilitás megteremtésére.

 

26.

2.1.16

E-befogadás

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Pillér Kft.

1,00

Az állampolgárok bevonásának egyik kulcseleme a valós (technikai) elérésük biztosítása, melynek egyik lehetősége az okostelefonokon, táblaszámítógépeken keresztül történő elérés. A projekt a széles tömegek eléréséhez olyan programokat készít, ahol a közigazgatás leglényegesebb szolgáltatásait igen egyszerűen vehetik igénybe az új technikát annyira már nem ismerők, kedvelők, a bonyolultabb kérdésekben pedig szinte magától értetődően jutnak az ügyfélszolgálathoz. A fejlesztés mind a telefonra tölthető alkalmazást, mind az e-befogadásra dedikált központi szolgáltatásokra, s ezek leegyszerűsített tájékoztatási hátterének kialakítására is vonatkozik. Természetes velejárója a projektnek, hogy a más okból lemaradás veszélyesek (látás, hallás sérült) igényeit figyelembe vevő alkalmazásokat is kifejlesztet.

 

27.

2.1.17/A

Földhivatali folyamatok ügyfélközpontú átalakítása és ahhoz szükséges korszerűsítése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program



Földmérési és Távérzékelési Intézet

1,50

A projekt komplexitása és sajátossága, hogy egy teljes, országos intézmény-hálózatot 141 földhivatalt érint, amelyben a korszerűsítési folyamatot egységesen, egy időben kell végrehajtani a napi működés biztosítása mellett.
A földhivatali folyamatok korszerűsítése keretében a digitalizálandó adatkörökkel kapcsolatos földhivatali folyamatok (pl. keresés az adatokban, másolatok nyújtása ügyfeleknek) áttekintése és átalakítása történik meg annak érdekében, hogy a projekt eredményeképp az adatok elektronikus formában, központi adatbázisból elérhetők legyenek. Adott esetben ez jelentheti új folyamat kialakítását is (azaz nemcsak meglévő módosítást), amennyiben ezen túl olyan adatokat is tudnak majd a földhivatalok szolgáltatni, amiket eddig – praktikusan az adatok relatív „hozzáférhetetlensége” miatt - nem. A projekt keretében megvalósuló szolgáltatások a rendelkezésre álló központilag nyújtott szolgáltatások alkalmazásával érhetők el, vagyis a kormányzati azonosítási rendszeren keresztül e-fizetéssel. A szolgáltat

A támogatás feltétele, hogy a jövőben papíron beérkező iratok teljeskörű elektronizálását a projektgazda a fenntartási időszakban folyamatosan elvégezze és vállaja a megadott költségkereten belül annak országos kiterjesztését. Továbbá a támogatási szerződés megkötéséig a költségvetés részletezésben a fenntartási költségek között a szoftver támogatásának költségét a projektgazdának szerepeltetnie kell, valamint a megvalósíthatósági tanulmányt a projektgazdának ki kell egészítenie azzal, hogy bemutatja, hogy a megvalósítandó rendszer hogyan felel meg a hatályos jogszabályoknak (KET, VHR-ek), illetve vállalja, hogy a fenntartási időszakban biztosítja a változó jogszabályi környezetnek való megfeleltetést.

28.

2.1.19

Sajátszámlás nyugdíjjárulék kezelés ügyfélkapcsolati fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Nyugdíjbiztosítsi Főigazgatóság

1,30

A projekt keretében fejlesztésre kerül a valódi sajátszámlás befizetés nyilvántartás. A létrejövő rendszer a kormányzat felé az elemzésekhez, az ügyfelek felé pedig a konkrét helyzetük megismeréséhez nyújt felületet és azon keresztül adatszolgáltatást. A projekt eredményeképpen rendszeres értesítésként az ügyfelek kérhetik a befizetési adatokról való tájékoztatást (elektronikusan vagy papír alapon).

 

29.

2.1.20

Postai agora

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Posta Zrt.

0,50

A postai agora egy olyan, speciális a kistelepülések közigazgatási ügyintézését (adó-, agrár-, egészségügyi igazgatás, hatósági (pl. őstermelői) engedélyek) támogató projekt, ami társadalmi hatásaiban a kistelepülések népességmegtartó erejét is növeli. A nagyvárosokban rendelkezésre álló innovatív infrastruktúrát, szolgáltatást elérhető kell tenni a környező kisebb településeken is. Elengedhetetlenül fontos, hogy a megmaradt néhány helyi intézményben elérhetővé váljanak a legmodernebb technológiák és szolgáltatások, miközben ezek a helyi közösségek erősödését is szolgálják.

 

30.

2.1.22

Az Elektronikus szolgáltatások kiterjesztése és az emberi erőforrások optimalizálása az ítélkezés időszerűségének javítása érdekében

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Bírósági Hivatal

0,60

A projekt elsődleges célja a hatékonyabb igazságszolgáltatás kialakítása érdekében, olyan informatikai alkalmazás létrehozása és bevezetése, amely által - a területi diszparitások csökkentésével - minden egyes magyar állampolgár számára ugyanolyan színvonalú, gyors, tér- és időkorlátoktól mentes, megbízható bírósági ügyintézés válik elérhetővé. A fejlesztés révén olyan informatikai rendszer és portálfelület kialakítására kerül sor, amelynek segítségével egyrészt a közvélemény releváns információhoz juthat a bírói ügyteherelosztás tekintetében, másrészt az állampolgárok és a társszervek igazgatási kérdésekben egységes, könnyen kezelhető elektronikus felhasználói kezelői felületen keresztül intézhetik ügyeiket.

 

31.

2.1.23

A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

2,20

Az ügyfelek elektronikus csatornán közvetlenül igénybe vett ügyfélszolgálati kiszolgálásba, illetve a telefonos, valamint a személyes ügyfélszolgálati kiszolgálásba a járási hivatalok illetve egyes kormányhivatali szakigazgatási szervek bevonásához szükséges informatikai feltételek kialakítása, beleértve a személyek és információk elérhetőségéhez szükséges eszköz, hálózat és alkalmazás fejlesztéseket.

 

32.

2.2.1

Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati felhő)

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

2,85

A projekt célja: az elavult IKT erőforrások és a nem megfelelő üzemeltetési biztonságot adó géptermi kapacitások hosszú távon való kiváltása magas színvonalú üzemeltetési környezetet és hatékonyabb működtetést jelentő adatközpontokkal. E cél érdekében több helyszínen olyan adatközpont jön létre, mely lehetőséget biztosít a felhő alapú működést adó eszközök elhelyezésére, valamint későbbi kijelölés alapján egyes meglévő rossz állapotú géptermek kiváltására.
A projekt eredményeképpen, olyan felhő alapú informatikai szolgáltató központ áll majd rendelkezésére, amely a későbbi kormányzati projektek egy részénél az informatikai infrastruktúra beszerzést szükségtelenné teheti.

 

33.

2.2.2

Kormányzati hálózatbiztonsági korai figyelmeztető rendszer és szolgáltatás kialakítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

0,50

A projekt célja, hogy jöjjön létre a Központi Rendszeren egy igényekhez igazítható, a hálózatbiztonsági védelmet támogató szolgáltatás, ami lehetővé teszi a kockázatok, fenyegetések és események felismerését és jelzését a lehető legkorábbi szakaszukban, valamint támogatást tud biztosítani a védelem szereplői számára a leghatékonyabb intézkedések végrehajtása során. A kialakítandó szolgáltatás lehetőséget ad a Központi Rendszer teljes hálózatbiztonsági állapotának folyamatos nyomon követésére, illetve az egyes részeinek, szegmenseinek vagy csatlakozási pontjainak hálózatbiztonsági állapotának felügyeletére.

 

34.

2.2.4

Kormányzati intézmények telephelyein végberendezések modernizációja

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

1,60

A projekt célja, hogy meghatározott kormányzati intézményi telephelyeken és hálózati csomópontokban lévő berendezések cseréjével az elérési hálózat sávszélessége hosszabb távon többszörözhető legyen, illetve meghatározott telephelyeken a hálózati rendelkezésre állás növekedjen. A megvalósított fejlesztésekkel az elektronikus hírközlési szolgáltatások kihasználását lehet javítani, ezáltal az intézmények belső- és egymás közti kommunikációra igénybe vett szolgáltatásainak minősége nagymértékben emelhető.

 

35.

2.2.5

Az Informatikai Közháló programban a kormányzati feladatokat ellátó szervek és közintézmények részére biztosított internet hozzáférések kiszolgáló informatikai végberendezéseinek korszerűsítése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

0,24

A projekt célja, hogy a NISZ Zrt. által működtetett Közháló rendszerben emeltszintű internet-szolgáltatással ellátott 1250 intézmény telephelyén lévő hálózati berendezéseinek cseréjével lehetővé tegye az internet sávszélesség növekedését, csökkentse a meghibásodások miatti kieső forgalmi időszakok tartamát. A fejlesztéssel közvetlenül javul az intézmények Közháló szolgáltatásokhoz hozzáférése, saját weboldalaik üzemeltethetősége, a saját működési hatékonyságuk.

 

36.

2.3.7

Egészségbiztosítási ügyfélkapcsolatok fejlesztése, egészségügyi rendszerekbe integrált adatkezelés és azonosítás megvalósítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

2,80

A projektben valós ügyfélkapcsolati rendszer kialakítása történik meg, elsősorban a szolgáltatók, mint ügyfelek felé biztosítva a hatékony kapcsolattartást, ügyintézést, az alapvető nyilvántartások szolgáltató képes alapnyilvántartássá szervezését.
A projekt lehetővé teszi az ellátások finanszírozásának jobb megalapozását, pontosabb követését. Ennek része egy valódi monitoringot lehetővé tevő rendszer kialakítása, támaszkodva az e-kézbesítési szolgáltatására, felhasználva a (részben megújuló) űrlapos jelentési megoldásokat, de lehetővé téve a gépi adatszolgáltatást az auditált egészségügyi rendszerek számára. Része egy új szolgáltatói információs rendszer kialakítása is.

 

37.

2.3.8

Teljeskörű ügyfélazonosítás

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

2,15

Az új azonosítási megközelítés a piaci trendeket figyelembe véve nagyobb szabadságfokot biztosít az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem terhelő megoldások alkalmazását is. A projekt keretében kialakul a teljeskörű ügyfélazonosítási rendszer. Itt alapvetően a személyek (mind a természetes, mind az egyéb, természetesen külön-külön feladatként értelmezve) hiteles nyilvántartása egészül ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett. Ennek egyik fontos eleme a rendelkezés nyilvántartás-szolgáltatás kialakítása, amelyben az érintett (személy) azonosítására, kapcsolattartására, adatkezelésére vonatkozóan megszorító (például magasabb biztonsági szintű azonosítás megkövetelése), illetve megengedő rendelkezést tehet (például normál e-mail kapcsolat igénylése). A jogbiztonság garantálásához kialakításra kerül (a szűken vett belső állami feladatkörre) az állami hitelesítés szolgáltatás. Ez egyrészt az állam nevében történő gépi hitelesítésekhez szükséges igazolásokat (tanúsítványokat) adja ki, másrészt a kézi kiadmányozási feladatokhoz megfelelő biztonsági szintű aláírási lehetőséget tesz lehetővé. A projekt keretében valósul meg az azonosítók közti átjárhatóságot biztosító (így magasabb kényelmi szintű azonosítási szolgáltatások kialakítását lehetővé tevő) összerendelési szolgáltatások kialakítása is, amely az interoperabilitás egy olcsó, hatékony megoldását biztosítja. „A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv implementálása (SZIR)” projekt részbeni megvalósítása.

 

38.

3.1.5

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése a KMR régióban.

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium
Országos Rendőr-főkapitányság

2,00

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése, bővítése, átstrukturálása, egyes közigazgatási folyamatok elektronizálása, valamint az informatikai biztonság növelését célzó hardverkörnyezet és egyéb technikai eszközrendszer fejlesztése a KMR régióban.

 

39.

3.1.6

Önkormányzati ASP központ felállítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

2,60

A projekt egy olyan központi elektronikus alkalmazás-szolgáltató (ASP) központ kialakítását célozza meg, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását a Közép-magyarországi régió vonatkozásában.

Minden a pályázathoz szükséges dokumentumon a Magyar Államkincstár és Kincsinfo Nonprofit Kft. konzorciumi tagok aláírásukat pótolják a Támogatási Szerződés megkötéséig.

3. melléklet az 1122/2013. (III. 11.) Korm. határozathoz

Konstrukció
kódja

Projekt megnevezése

Operatív Program

Támogatást igénylő neve

Kiemelt projekt
támogatási összege
(KONV+KMR Mrd Ft)

Státusz

2.1.4

Magyarorszag.hu portál tartalomfejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

0,15

törölve

2.3.6

Oktatási funkciókat támogató kártyarendszer kiépítése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

0,80

módosítva

4. melléklet az 1122/2013. (III. 11.) Korm. határozathoz

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Operatív Program kerete (Ft)

Szabad keret az akcióterv módosítás előtt (Ft)

4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet
szerinti többletkötelezettség-
vállalás összege (Ft)

A kormányhatározat
4. pontja szerint biztosított
többletkötelezettség- vállalás összege (Ft)

Akcióterv módosítás
forrásigénye (Ft)

Szabad keret AT
módosítás után (Ft)

1. prioritás

51 686 458 880

-288 288 728

230 000 000

1 700 000 000

1 559 503 298

82 207 974

2. prioritás

39 542 862 240

814 214 553

1 100 000 000

0

1 882 468 350

31 746 203

3. prioritás

24 721 347 560

131 009 540

300 000 000

500 000 000

832 132 552

98 876 988

4. prioritás

1 672 227 760

615 936 912

0

0

0

615 936 912

5. prioritás

453 140 800

166 878 862

0

0

0

166 878 862

Összesen:

118 076 037 240

1 439 751 139

1 630 000 000

2 200 000 000

4 274 104 200

995 646 939

1

A határozat a 1472/2013. (VII. 24.) Korm. határozat 6. pontjával visszavonásra került 2013. július 24. napjával.

2

A 6. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére