• Tartalom

13/2013. (IV. 24.) EMMI utasítás

13/2013. (IV. 24.) EMMI utasítás

a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet fenntartói támogatási keretéről1

2013.04.26.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltak alapján – a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény 12. § (3) bekezdésében, valamint az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. évi XCV. törvény 25/B. § (7) bekezdésében foglaltakra figyelemmel – a következő utasítást adom ki:

1. § (1) A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (a továbbiakban: GYEMSZI) fenntartói támogatási keretet hozhat létre.

(2) A keret maximális mértéke 6 milliárd forint, amelyet a GYEMSZI

a) saját bevételéből, továbbá

b) a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény 12. § (3) bekezdésében megjelölt 2,5 milliárd forintból hozhat létre.

2. § (1) A keret felhasználható:

a) a GYEMSZI fenntartói irányítása alá tartozó egészségügyi intézmények (a továbbiakban: intézmények) által használt ingatlanok üzemszerű működésének biztosítására, a (2) bekezdés alapján rendkívüli – vis maior – helyzetnek minősülő beavatkozást igénylő feladatok finanszírozására,

b) nagy értékű ingóságok beszerzésére, azok meghibásodása esetén pótlására, illetve a (2) bekezdés alapján rendkívüli – vis maior – helyzetnek minősülő beavatkozást igénylő esetekben ingóságok beszerzésére vagy pótlására,

c) az intézmények által korábban felhalmozott tartozások, továbbá likviditási problémák kezelésére,

d) uniós társfinanszírozással megvalósuló projektek támogatására,

e) a GYEMSZI által kidolgozott indikátorok alapján a betegközpontú és költséghatékony működés ösztönzésére.

(2) Rendkívüli – vis maior – helyzetnek minősül különösen:

a) ha az intézmény adott éves fejlesztési terve még nem került elfogadásra, és a fejlesztés, beruházás további halasztást nem tűr,

b) ha a fejlesztési, beruházási, felújítási kiadásokra központi finanszírozási forrás még nem áll rendelkezésre,

c) az éves fejlesztési tervet jelentősen meghaladó vagy az attól eltérő halaszthatatlan munkálatokhoz és eszközbeszerzéshez szükséges rendkívüli forrásigény.

(3) Az 1. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott összeg terhére az (1) bekezdés d)–e) pontja szerinti célból kötelezettségvállalás nem teljesíthető.

(4) A keretből visszatérítendő, részben visszatérítendő, illetve vissza nem térítendő támogatás adható.

3. § (1) A keret felhasználásáról 10 fős bizottság dönt, amelynek elnöke a GYEMSZI főigazgatója, tagja az általa felkért 7 fő, valamint az emberi erőforrások minisztere által delegált 2 fő.

(2) Az (1) bekezdés szerinti bizottság ügyrendjét az 1. mellékletben foglaltak szerint határozom meg.

4. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

5. §2

1. melléklet a 13/2013. (IV. 24.) EMMI utasításhoz

A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet
fenntartói támogatási keretének felhasználásáról döntő bizottság ügyrendje
I. FEJEZET
1. A BIZOTTSÁG LÉTREHOZÁSÁNAK, MŰKÖDÉSÉNEK CÉLJA
1.1. A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (a továbbiakban: GYEMSZI) fenntartói támogatási keretének felhasználásáról döntő bizottság (a továbbiakban: Bizottság) működésének célja, hogy a GYEMSZI fenntartói irányítása alá tartozó egészségügyi intézmények vonatkozásában döntsön a fenntartói támogatási keret felhasználásáról.
II. FEJEZET
2. A BIZOTTSÁG SZERVEZETE
2.1. A Bizottság a GYEMSZI állandó Bizottsága.
2.2. A Bizottság elnöke a GYEMSZI főigazgatója.
2.3. A Bizottság 10 tagú, tagjait – az emberi erőforrások minisztere által delegáltak kivételével – a főigazgató jelöli ki, illetve kéri fel.
2.4. A Bizottság tagjai közül elnökhelyettest választ.
2.5. A Bizottság tagjainak beosztását/munkakörét a Függelék tartalmazza.
3. A BIZOTTSÁGI ÜLÉS MEGHÍVOTTAI
3.1. A bizottsági ülésen állandó meghívottak:
a) az érintett térségi igazgatóság vezetői és
b) az érintett intézményi szakreferens (szakreferensek), valamint a műszaki szakreferens (szakreferensek).
3.2. A bizottsági ülésen eseti meghívottak lehetnek a napirend tárgya szerint érintett intézmények és szervezetek vezetői.
III. FEJEZET
4. A BIZOTTSÁG MŰKÖDÉSE
4.1. A Bizottság rendes és rendkívüli ülést tart.
5. A BIZOTTSÁGI ÜLÉS ÖSSZEHÍVÁSA
5.1. A Bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes hívja össze.
5.2. A Bizottság rendes ülését meghatározott időpontban, minden hónap első szerdáján, 14.00 órai kezdettel tartja.
5.3. A bizottsági ülés meghívóját és a meghívó mellékletét képező írásos anyagot rendes ülés esetén legkésőbb az ülés napját megelőző 4., rendkívüli ülés esetén legkésőbb a rendkívüli ülést megelőző napon kell a Bizottság tagjaihoz és a meghívottakhoz eljuttatni.
5.4. A bizottsági ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét és idejét, a javasolt napirendi pontokat, valamint az ülésen tárgyalt napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztések anyagát.
5.5. A bizottsági ülés anyagai a Bizottság tagjai és az állandó meghívottak részére elektronikus úton kerülnek kiküldésre.
6. A BIZOTTSÁGI ÜLÉS RENDJE
6.1. A Bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes vezeti.
6.2. Az ülés megnyitása után az ülésvezető felkéri a Bizottság valamely tagját a jegyzőkönyv hitelesítésére.
6.3. Az ülés anyagait minden esetben a GYEMSZI intézmény-felügyeleti és műszaki igazgatója terjeszti elő – lehetőség szerint – olyan formában, hogy azok egymással összehasonlíthatóak legyenek.
6.4. Amennyiben az intézmény-felügyeleti és műszaki igazgató szükségesnek tartja, az előterjesztéssel kapcsolatban jogosult előzetesen kikérni a GYEMSZI illetékes szervezeti egységeinek véleményét.
6.5. A Bizottság elnöke – bármely tag kezdeményezésére – zárt ülést rendelhet el. A zárt ülésen csak a Bizottság tagjai és az állandó meghívottak vehetnek részt.
6.6. A Bizottság tagjait, az állandó és az eseti meghívottakat titoktartási kötelezettség terheli a Bizottság munkájával összefüggésben tudomásukra jutott adatok tekintetében.
7. DÖNTÉSHOZATAL
7.1. A Bizottság a döntéseit határozat formájában hozza meg. A határozatokat az év elejétől kezdődően emelkedő sorszámmal kell ellátni, törve a tárgyév számával, feltüntetve a meghozatal időpontját és a Bizottság nevének rövidítését (FTKFDB).
7.2. A Bizottság határozatképes, ha tagjainak több, mint fele jelen van az ülésen.
7.3. Határozatképtelenség esetén a Bizottság ülését a legrövidebb időn belül ismételten össze kell hívni.
7.4. A Bizottság a döntéseit nyílt szavazással, bizottsági ülésen vagy indokolt esetben ülés tartása nélkül, elektronikus szavazással hozza meg.
7.5. A bizottsági tag „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal szavazhat.
7.6. Szavazati joga kizárólag a Bizottság tagjainak van, szavazni kizárólag személyesen lehet.
7.7. A nyílt szavazás eredményét a Bizottság elnöke állapítja meg.
8. ELEKTRONIKUS ÚTON TÖRTÉNŐ (ülés tartása nélküli) SZAVAZÁS
8.1. A Bizottság indokolt esetben döntést hozhat elektronikus úton, ülés tartása nélkül is, amennyiben az elnök az elektronikus szavazási módot előzetesen jóváhagyja. Az elektronikus formában történő szavazás feltétele, hogy a határozati javaslatokat tartalmazó szavazólapnak és a kapcsolódó előterjesztéseknek a tagok részére elektronikus formában történő eljuttatására a szavazás határidejét legalább 2 nappal megelőzően sor kerüljön.
8.2. Az elektronikus úton történő (ülés tartása nélküli) döntést bármelyik tag kezdeményezheti az elnök részére megküldött elektronikus levélben. Legalább három tag kérelmére elektronikus szavazás helyett ülést kell tartani az adott napirendi pontokról.
8.3. Az elnök a határozati javaslatokat tartalmazó szavazólapot a kapcsolódó előterjesztésekkel együtt – a bizottsági titkár útján – köteles a szavazási határidő megjelölésével továbbítani a Bizottság tagjai részére azzal, hogy a határozati javaslatra vonatkozó esetleges észrevételüket, kérdéseiket – a levelezőprogram „válasz mindenkinek” funkciójának használatával – a szavazás határidejét legalább 1 nappal megelőzően tegyék meg.
8.4. A GYEMSZI Intézmény-felügyeleti és Műszaki Igazgatósága illetékes munkatársa a kérdésre, illetve felvetésre adott válaszát a Bizottság valamennyi tagja részére haladéktalanul továbbítja.
8.5. A tagok a felvetett kérdések, illetve észrevételek alapján az előterjesztő által esetlegesen módosított határozati javaslatokra vonatkozó szavazatukat a szavazás határidejének napján legkésőbb 16.00 óráig küldhetik meg elektronikus úton – a bizottsági titkár útján – az elnök részére. Amennyiben a tag nem adja le a megadott határidőn belül a szavazatát, úgy kell tekinteni, hogy a szavazásban nem vett részt.
8.6. Az elnök az utolsó szavazat megérkezését vagy a megadott határidő leteltét követően megállapítja a szavazás eredményét, amelyről 1 munkanapon belül tájékoztatja elektronikus úton a tagokat. Az elektronikus szavazás összegzéseként emlékeztető készül, amelyet a 11. pont 11.4. alpontja szerint kell az érintettek részére továbbítani.
8.7. Rendkívüli méltánylást érdemlő körülmények esetén az e pontban előírt, elektronikus úton történő szavazással kapcsolatos határidők órákban is megállapíthatóak.
8.8. Az ülés tartása nélkül történő elektronikus szavazási eljárásban keletkezett iratokat (levelezéseket), valamint az ilyen módon hozott határozatokat a Bizottság titkára nyilvántartásba veszi.
9. EGYSZERŰ ÉS MINŐSÍTETT SZÓTÖBBSÉG
9.1. A Bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.
9.2. A Bizottság minősített többséggel dönt az 500 millió Ft összegnél nagyobb támogatási kérelemről.
9.3. Egyszerű szótöbbséget igénylő ügy esetén a jelenlévő bizottsági tagok több, mint felének; minősített többséget igénylő ügyben az összes bizottsági tag több, mint felének egyező szavazata szükséges az érdemi döntés meghozatalához. Szavazategyenlőség esetén az elnök, távollétében az elnökhelyettes szavazata dönt.
10. A TÁVOLMARADÁS
10.1. A Bizottság tagja a Bizottság ülésein köteles részt venni, távolmaradását – amennyiben lehetséges – köteles előre jelezni a Bizottság elnökénél.
10.2. Amennyiben a Bizottság tagja a bizottsági üléseken tartósan nem vesz részt, a Bizottság elnöke – a tagok véleményének kikérése után – az érintett tagot – az emberi erőforrások minisztere által delegált tagok kivételével – felmentheti a bizottsági tagság alól.
10.3. Az emberi erőforrások minisztere által delegált tagokat az őket kijelölő személy jogosult felmenteni a bizottsági tagság alól.
11. A JEGYZŐKÖNYV
11.1. A Bizottság üléséről hangfelvétel készül, amelyről az ülés napjától számított 3 munkanapon belül – a tanácskozás lényegét tartalmazó – jegyzőkönyvet kell készíteni.
11.2. A Bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a Bizottság elnöke, a jegyzőkönyv-hitelesítő, valamint a jegyzőkönyvvezető írja alá.
11.3. A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív, a meghívó és – amennyiben van – a bizottsági ülés írásos anyaga.
11.4. A jegyzőkönyv elkészítése és az elnök által jóváhagyott jegyzőkönyv bizottsági tagok részére történő eljuttatása a GYEMSZI Intézmény-felügyeleti és Műszaki Igazgatóságának vezetője által kijelölt közszolgálati tisztviselő feladata, aki egyúttal – a Bizottság titkáraként – ellátja a Bizottság működéséhez kapcsolódó egyéb szervezési és ügyviteli feladatokat is.

Függelék

A Bizottság tagjai
Elnök:
1. a GYEMSZI főigazgatója.
Tagok:
2. a GYEMSZI minősítési, beszerzési, intézményfelügyeleti és műszaki főigazgató-helyettese;
3. a GYEMSZI jogi, igazgatási és humánpolitikai főigazgató-helyettese;
4. a GYEMSZI egészségszervezési, tervezési és finanszírozási főigazgató-helyettese;
5. a GYEMSZI gazdasági főigazgató-helyettese, távollétében a gazdasági főigazgató-helyettes helyettesítését ellátó közszolgálati tisztviselő;
6. a GYEMSZI térségi menedzsmentért felelős főigazgató-helyettese;
7. a GYEMSZI intézmény-felügyeleti és műszaki igazgatója, távollétében az intézmény-felügyeleti és vagyonkezelési igazgatóhelyettes;
8. a GYEMSZI főigazgatója által felkért szakértő;
9. az emberi erőforrások minisztere által delegált vezető beosztású személy;
10. az emberi erőforrások minisztere által delegált vezető beosztású személy.
1

Az utasítást a 8/2020. (III. 6.) EMMI utasítás 1. pontja hatályon kívül helyezte 2020. március 9. napjával.

2

Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére