1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozat
1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozat
a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú („Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című) projektek támogatásának növeléséről, e két projekt 2015. december 31-e után felmerülő költsége fedezetének biztosításáról, továbbá a kapcsolódó „Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák” című projekt támogatásának jóváhagyásáról és akciótervi nevesítéséről1
A Kormány
1. egyetért azzal, hogy a békéscsabai „Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák” című projekt Közlekedés Operatív Program 3. prioritásának terhére kerüljön finanszírozásra legfeljebb nettó 10,0 milliárd forint értékben,
2. elfogadja az 1. pont szerinti projekt kiemelt projektként történő nevesítését és hozzájárul, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága annak támogatási szerződését megkösse,
Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár
Határidő: azonnal
3. jóváhagyja a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú, „Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című nagyprojekt támogatásának legfeljebb nettó 14,4 milliárd forinttal történő növelését és hozzájárul, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága intézkedjen a támogatási szerződés megkötéséről azzal a feltétellel, hogy a közbeszerzési eljárás során kialakult nyertes ajánlatok ismeretében a támogatási szerződések összege haladéktalanul módosításra kerül,
Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár
Határidő: azonnal
4. egyetért azzal, hogy az 1. és a 3. pontban meghatározott projektek támogatása együttesen legfeljebb 62,6 milliárd forint lehessen,
5.2 egyetért a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú [„Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című] projektek kettő szakaszra bontásával,
5/A.3 elrendeli az 5. pont szerinti szakaszok kivitelezéséhez szükséges vállalkozási szerződések megkötését,
5/B.4 egyetért azzal, hogy az 5. pont szerinti szakaszok tekintetében a vállalkozási szerződések megkötése során a projekt kedvezményezettje járjon el,
5/C.5 felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a 2014–2020 közötti programozási időszak azonos célt szolgáló operatív programjának Európai Bizottság által történő elfogadása esetén a KÖZOP-2.5.0-09-11 2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú [„Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című] projektek 5. pont szerinti második szakaszaira vonatkozó támogatási szerződések megkötéséről,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
6. felhívja
a) a nemzetgazdasági minisztert hogy a 2014–2020 közötti időszakban Magyarország számára elérhető uniós források felhasználása keretrendszerének tervezése és kialakítása, valamint
b) a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a 2014–2020 közötti időszakban a közlekedés fejlesztését célzó operatív program előkészítése
során vegyék figyelembe az 1. mellékletben felsorolt projektek fentiekben vállalt költségeit,
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
7. egyetért
a) a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú, „Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című, és
b) a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú, „Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című
nagyprojektek forrásszerkezetének az 1. melléklet szerinti módosításával,
8. felhívja a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt, hogy – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség útján – gondoskodjon az 1. mellékletben felsorolt projektek támogatási kérelmének az Európai Bizottsághoz történő benyújtásáról.
Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár
Határidő: 2013. október 31.
1. melléklet az 1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozathoz
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
|
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt rövid bemutatása |
Módosítás előtti forrásszerkezet |
Módosított forrásszerkezet |
|||||
KÖZOP (EU+hazai) |
XIX. Fejezet |
KÖZOP KA forrás |
KÖZOP ERFA forrás |
XIX. Fejezet |
Fogadó Operatív Program forrás (KA) |
Hazai költségvetési forrás |
||||||
2. |
KÖZOP- |
Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése |
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
100% |
A már folyamatban lévő 32 km hosszú vasúti pályaszakasz átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezés kiépítése, valamint Békéscsaba állomás teljes körű átépítése. |
48 158 174 000 |
13 002 707 000 |
47 502 908 234 |
– |
12 825 785 223 |
8 722 575 416 |
2 355 095 362 |
3. |
KÖZOP 3. |
Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák |
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
100% |
Orosházi úti felüljáró és a hozzá kapcsolódó Bartók Béla úti csomópont és Orosházi út – Gyár utca csatlakozásában fonódásmentes („turbó”) körforgalom kialakítása. |
– |
9 998 664 752 |
2 699 639 483 |
– |
– |
||
4. |
KÖZOP- |
Ferencváros „C” |
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
100% |
225 km hosszon ETCS 2 vonatbefolyásolási berendezés telepítése. |
21 403 663 000 |
5 778 989 000 |
17 946 989 015 |
– |
4 845 687 034 |
3 456 673 985 |
933 301 976 |
A határozatot az 1171/2023. (IV. 28.) Korm. határozat 2. pont 2.140. pontja visszavonta 2023. április 29. napjával.
Az 5. pont az 1694/2013. (X. 2.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
Az 5/A. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.
Az 5/B. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.
Az 5/C. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás