• Tartalom

1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozat

1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozat

a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú („Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című) projektek támogatásának növeléséről, e két projekt 2015. december 31-e után felmerülő költsége fedezetének biztosításáról, továbbá a kapcsolódó „Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák” című projekt támogatásának jóváhagyásáról és akciótervi nevesítéséről1

2013.10.02.

A Kormány

1. egyetért azzal, hogy a békéscsabai „Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák” című projekt Közlekedés Operatív Program 3. prioritásának terhére kerüljön finanszírozásra legfeljebb nettó 10,0 milliárd forint értékben,

2. elfogadja az 1. pont szerinti projekt kiemelt projektként történő nevesítését és hozzájárul, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága annak támogatási szerződését megkösse,

Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár

Határidő: azonnal

3. jóváhagyja a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú, „Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című nagyprojekt támogatásának legfeljebb nettó 14,4 milliárd forinttal történő növelését és hozzájárul, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága intézkedjen a támogatási szerződés megkötéséről azzal a feltétellel, hogy a közbeszerzési eljárás során kialakult nyertes ajánlatok ismeretében a támogatási szerződések összege haladéktalanul módosításra kerül,

Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár

Határidő: azonnal

4. egyetért azzal, hogy az 1. és a 3. pontban meghatározott projektek támogatása együttesen legfeljebb 62,6 milliárd forint lehessen,

5.2 egyetért a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú [„Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című] projektek kettő szakaszra bontásával,

5/A.3 elrendeli az 5. pont szerinti szakaszok kivitelezéséhez szükséges vállalkozási szerződések megkötését,

5/B.4 egyetért azzal, hogy az 5. pont szerinti szakaszok tekintetében a vállalkozási szerződések megkötése során a projekt kedvezményezettje járjon el,

5/C.5 felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a 2014–2020 közötti programozási időszak azonos célt szolgáló operatív programjának Európai Bizottság által történő elfogadása esetén a KÖZOP-2.5.0-09-11 2012-0018 azonosító számú [„Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című], valamint a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú [„Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című] projektek 5. pont szerinti második szakaszaira vonatkozó támogatási szerződések megkötéséről,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: folyamatos

6. felhívja

a) a nemzetgazdasági minisztert hogy a 2014–2020 közötti időszakban Magyarország számára elérhető uniós források felhasználása keretrendszerének tervezése és kialakítása, valamint

b) a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a 2014–2020 közötti időszakban a közlekedés fejlesztését célzó operatív program előkészítése

során vegyék figyelembe az 1. mellékletben felsorolt projektek fentiekben vállalt költségeit,

Felelős: nemzetgazdasági miniszter

nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: folyamatos

7. egyetért

a) a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú, „Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése” című, és

b) a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú, „Ferencváros »C« elágazás–Lőkösháza ETCS 2 telepítés kivitelezése” című

nagyprojektek forrásszerkezetének az 1. melléklet szerinti módosításával,

8. felhívja a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt, hogy – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség útján – gondoskodjon az 1. mellékletben felsorolt projektek támogatási kérelmének az Európai Bizottsághoz történő benyújtásáról.

Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár

Határidő: 2013. október 31.

1. melléklet az 1503/2013. (VII. 31.) Korm. határozathoz

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt támogatási intenzitása

Projekt rövid bemutatása

Módosítás előtti forrásszerkezet

Módosított forrásszerkezet

KÖZOP (EU+hazai)
(nettó Ft)

XIX. Fejezet
(ÁFA)
(Ft)

KÖZOP KA forrás
(nettó Ft)

KÖZOP ERFA forrás
(nettó Ft)

XIX. Fejezet
KÖZOP hazai társfinanszírozás
(ÁFA)
(Ft)

Fogadó Operatív Program forrás (KA)
(nettó Ft)

Hazai költségvetési forrás
(ÁFA)
(Ft)

2.

KÖZOP-
2.5.0-09-
11-2012-
0018

Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma (kiz.)–Békéscsaba (bez.) vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

100%

A már folyamatban lévő 32 km hosszú vasúti pályaszakasz átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezés kiépítése, valamint Békéscsaba állomás teljes körű átépítése.

48 158 174 000

13 002 707 000

47 502 908 234

12 825 785 223

8 722 575 416

2 355 095 362

3.

KÖZOP 3.
prioritás

Orosházi úti felüljáró és kapcsolódó útépítési munkák

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

100%

Orosházi úti felüljáró és a hozzá kapcsolódó Bartók Béla úti csomópont és Orosházi út – Gyár utca csatlakozásában fonódásmentes („turbó”) körforgalom kialakítása.

9 998 664 752

2 699 639 483

4.

KÖZOP-
2.5.0-09-
11-2012-
0017

Ferencváros „C”
elágazás–Lőkösháza
ETCS 2 telepítés kivitelezése

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

100%

225 km hosszon ETCS 2 vonatbefolyásolási berendezés telepítése.

21 403 663 000

5 778 989 000

17 946 989 015

4 845 687 034

3 456 673 985

933 301 976

1

A határozatot az 1171/2023. (IV. 28.) Korm. határozat 2. pont 2.140. pontja visszavonta 2023. április 29. napjával.

2

Az 5. pont az 1694/2013. (X. 2.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.

3

Az 5/A. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.

4

Az 5/B. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.

5

Az 5/C. pontot az 1694/2013. (X. 2.) Korm. rendelet 1. pontja iktatta be.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére