22/2013. (VI. 12.) NFM utasítás
22/2013. (VI. 12.) NFM utasítás
a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásáról1
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontja szerinti jogkörömben eljárva, a 173. § (1) bekezdésére figyelemmel, a XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:
1. Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya a XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezetbe tartozó intézményi előirányzatokra – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatal előirányzatait –, a fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hatáskörébe utalt elkülönített állami pénzalapokkal (a továbbiakban: Alapok) kapcsolatos irányító szervi feladatokra terjed ki.
2. A költségvetési tervezés
2. § (1) A gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását, amelyekkel kapcsolatos koordinációs és döntés-előkészítési feladatokat a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) látja el. Az államháztartásért felelős miniszter által kiadott tájékoztatóban (a továbbiakban: tervezési körirat) foglaltakhoz igazodva a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához a gazdasági helyettes államtitkár meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant, előírásokat.
(2) A miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek (a továbbiakban: intézmény) költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai figyelembevételével, a prioritások és az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmények és a KF bevonásával az Intézményfelügyeleti és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: ISZF) végzi. Az intézmény által megküldött költségvetési javaslatot az ISZF számszaki felülvizsgálatot követően egyetértésre megküldi az NFM Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető (a továbbiakban: szakmai felügyeletet ellátó állami vezető) részére. Az egyetértést követően az ISZF a költségvetési javaslatról tájékoztatja a KF-et.
(3)2 A központi és fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését a KF végzi, amelynek során ellátja a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet 2014. évi fejezeti és központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek kijelöléséről szóló miniszteri utasítás szerint kijelölt szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár egyetértésével benyújtott adatszolgáltatások alapján.
(4) A KF az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 17. § (2) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági helyettes államtitkár és a közigazgatási államtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.
(5)3 A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében az ISZF, fejezeti és központi kezelésű előirányzat esetében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet 2014. évi fejezeti és központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek kijelöléséről szóló miniszteri utasítás szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KF gondoskodik és küldi meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) részére.
(6)4 Az Alapok költségvetési javaslatainak tervezetét a tervezési köriratban foglaltak szerint
a)5 a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: KNPA) esetében a kezelő szerv készíti el, és az Atomenergetikai Főosztállyal (a továbbiakban: AF) egyeztetve, az ISZF számszaki és formai ellenőrzése után, az energiaügyért felelős államtitkár javaslatával,
b) a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (a továbbiakban: KTIA) esetében a Kutatás Fejlesztési Innovációs Főosztály (a továbbiakban: KFIF) által tett előterjesztés alapján az ISZF számszaki és formai ellenőrzése után, a fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár javaslatával,
a miniszter egyetértését követően, az államháztartásért felelős miniszter és ezzel egyidejűleg az ISZF részére továbbítják.
(7)6 A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott központi költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti Kapcsolatok Főosztály a benyújtott módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a KF részére az NFM-et érintő módosító és kapcsolódó módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében. A KF az NFM álláspontjának kialakítása során a módosító és a kapcsolódó módosító javaslatokat a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával véleményezi és az összesített véleményt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet 2014. évi fejezeti és központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek kijelöléséről szóló miniszteri utasítás szerint kijelölt felügyeletet gyakorló felsővezetők (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló felsővezetők) részére megküldi. Az NFM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a Számvevőszéki és költségvetési, valamint a Gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető a felelős.
(8) A központi költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok ügyletkódokkal azonosított részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával – a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.
(9) A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre.
(10) A (9) bekezdés szerinti átcsoportosításhoz – az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a közigazgatási államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását – kiemelt előirányzat bontásban – a szakmai kezelő a KF előzetes véleményezését követően terjeszti 500 millió forint értékhatárig az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, az 500 millió forint értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra.
(11) Az átcsoportosításról szóló döntésről a szakmai kezelő – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatni köteles a KF-et.
3. Az előzetes kincstári költségvetés, a kincstári költségvetés, az elemi költségvetés
3. § (1) Az előzetes kincstári költségvetést
a) a Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: GF) az NFM Igazgatásra vonatkozóan elkészíti, majd megküldi az ISZF részére;
b) a fejezet irányítása alá tartozó többi intézmény esetében az intézmény előterjesztése alapján az ISZF felülvizsgálja, majd tájékoztatásul megküldi az intézmény szakmai felügyeletét ellátó állami vezető részére;
c) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF állapítja meg és megküldi a központi és a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének, valamint a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár).
(2) A kincstári költségvetés előkészítése és jóváhagyása
a) az intézmények esetében az (1) bekezdés a) és b) pontja szerint,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az (1) bekezdés c) pontja szerint
történik.
(3) Az ISZF vezetője az intézmények előzetes kincstári és kincstári költségvetését – azok jóváhagyását követően – fejezeti szintű adatszolgáltatás céljából a KF részére megküldi. Az adatokat a Kincstár részére a KF küldi meg.
(4)7 Az Alapok kincstári költségvetését
a) a KNPA esetében a kezelő szerv készíti el,
b) a KTIA esetében a KFIF készíti el és a miniszter jóváhagyását követően
megküldi a Kincstár részére.
(5) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a KF – a szakmai kezelő közreműködésével, az általa teljesített adatszolgáltatás alapján – a 2. § (8) bekezdésében foglaltak figyelembevételével készíti el. Az elemi költségvetést a KF nyújtja be a Kincstárnak.
(6) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben:
a) az intézményeket érintően – az intézmények által benyújtott dokumentáció ISZF vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KF általi fejezeti szintű feldolgozását követően – a közigazgatási államtitkár,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF vezetőjének aláírását követően a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár
hagyja jóvá a tárgyév február 28-áig.
(7)8 Az Alapok elemi költségvetését az Ávr. 32. § (5) bekezdésében meghatározott határidőre
a)9 a KNPA esetében a kezelő szerv készíti el, és az AF tartalmi és az ISZF számszaki és formai ellenőrzését követően az atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján az energiaügyért felelős államtitkár,
b) a KTIA esetében a KFIF előterjesztése alapján, az ISZF számszaki és formai ellenőrzését követően a fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint a kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár és a közigazgatási államtitkár javaslata alapján a miniszter
hagyja jóvá és az elemi költségvetés elkészítője küldi meg a Kincstár részére.
4. Az előirányzatok nyilvántartása, irányító szervi hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, többletbevétel felhasználásának engedélyezése
4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosításairól a KF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörben történő előirányzat-módosításokról az ISZF vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosítás a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál az ISZF vezetőjének terjeszthető elő.
(2) A miniszter feladatkörébe tartozik:
a) új fejezeti kezelésű előirányzat létrehozása az Ávr. 40. §-a alapján, amely a feladat szerint illetékes államtitkárnak a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
b) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 33. § (3) bekezdése szerinti, fejezeten belül az intézmények előirányzatai terhére történő, 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az intézmény felett szakmai felügyeletet ellátó állami vezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
c) az Áht. 33. § (4) bekezdése szerinti, fejezeten belül a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére történő 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyásra – az Áht. 33. § (4a) bekezdés szerinti kivételekkel – az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélye alapján kerülhet sor, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
d) az Áht. 43. § (1) bekezdése szerinti engedélyezett létszám megállapítása.
(3) A közigazgatási államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény 25. § (4) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében történik;
b) a (2) bekezdés b) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;
c) a (2) bekezdés c) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;
d) az Áht. 33. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása;
e) az Ávr. 43. § (3) bekezdés szerinti átcsoportosítás kezdeményezése a nemzetgazdasági miniszternél;
f) fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 34/A. § és a 36. § (4) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása;
g) intézmények esetében a személyi juttatások előirányzatainak az Ávr. 36. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállása esetén, az Ávr. 36. § (2) bekezdés a) pont alapján történő megnövelésének a jóváhagyása;
h) az intézményeknél és a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a tervezettet meghaladó, pénzügyileg teljesült többletbevételnek az Ávr. 35. § (1) bekezdése alapján történő felhasználásának engedélyezése, az intézmény javaslatára, a fejezeti kezelésű előirányzat esetében a szakmai kezelő kezdeményezésére, a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében. Az Ávr. 35. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatárt elérő többletbevétel felhasználásához, valamint az Ávr. 35. § (3) bekezdés szerinti esetben az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása is szükséges, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik.
(4) A gazdasági helyettes államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) intézmények esetében az Ávr. 35. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatárt el nem érő többletbevétel felhasználásának engedélyezése az intézmény kérelmére és az intézmény felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára;
b) intézményi előirányzatot érintő fejezetek közötti átcsoportosítás jóváhagyása, amely esetben az Áht. 33. § (1) bekezdése szerinti kormány-előterjesztés elkészítése érdekében az ISZF intézkedik és készíti elő.
(5) A KF vezetőjének feladatkörébe tartozik:
a) a fejezeti kezelésű előirányzatok kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradványának felhasználásához szükséges, az Ávr. 151. § (4) bekezdése szerinti előirányzat módosítás jóváhagyása;
b) az Áht. 33. § (1) bekezdés szerinti kormányhatározatok végrehajtásának elrendelése;
c) az Ávr. 43. § (1) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.
(6) A GF vezetőjének feladatkörébe tartozik az NFM Igazgatás tekintetében az Ávr. 43. § (2) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.
(7) Az ISZF vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények esetében:
a) az Ávr. 130. § (2) bekezdése szerinti, a havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése;
b) az Ávr. 130. § (3) bekezdés szerinti előirányzat-felhasználás előrehozásának gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével történő kezdeményezése a Kincstárnál.
(8) A (6) és (7) bekezdés szerinti döntésekről a GF és az ISZF a végrehajtás érdekében a KF-et haladéktalanul értesíti.
(9)10 Az Alapok előirányzatainak átcsoportosításáról, módosításáról
a) a KNPA esetében a kezelő szerv kezdeményezésére az AF javaslata alapján, az ISZF véleményezését követően az energiaügyért felelős államtitkár,
b) a KTIA esetében a KFIF előterjesztésére, az ISZF véleményezését követően a fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint a kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár javaslata alapján a miniszter
dönt.
5.11
5. §
6. Több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás
6. § (1)12 Az Áht. 29. § (1) bekezdése alapján kiadott kormányhatározatban az NFM részére megállapított keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén egy összegben történő felosztására a GF és az ISZF bevonásával a KF készít előterjesztést, amit a miniszter hagy jóvá.
(2) A felosztott keretszámon belüli több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatát terhelő kötelezettségvállalás (a továbbiakban: éven túli kötelezettségvállalás) az Ávr. 48. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését az intézmény az ISZF-nek nyújtja be. Az irányító szervi engedélyezést – az ISZF kezdeményezésére és a KF előterjesztése alapján – szakmai felügyeletet ellátó állami vezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter gyakorolja. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket, a kötelezettségvállalás engedélyezéséről és a felhasználásról – az Ávr. 48. § (2) bekezdésében meghatározott kivételekkel – a miniszter dönt.
(3)13 Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli és az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket el nem érő éven túli kötelezettségvállalást – a szakmai kezelő a KF bevonásával elkészített előterjesztése alapján, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár véleményének ismeretében a felügyeletet gyakorló felsővezetők, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti, az államháztartásért felelős miniszter és a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KF tájékoztatja a szakmai kezelőket. A jóváhagyott, több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalásokról a KF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.
7. Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása
7. § (1) Az intézményeknek az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) szerinti időközi, féléves és éves beszámolóit az ISZF ellenőrzését, felülvizsgálatát követően a KF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát az ISZF vezetője aláírásával igazolja.
(2) Az NFM igazgatása Áhsz. szerinti időközi, féléves és éves beszámolóját az ISZF készíti el. A beszámolót – mint az NFM igazgatása beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a gazdasági helyettes államtitkár, a szerv vezetőjeként a közigazgatási államtitkár írja alá.
(3) Az intézmények beszámolóit a szakmai felügyeletet ellátó állami vezető véleményének ismeretében, a beszámoló számszaki felülvizsgálatát követően, a beszámolási dokumentáció egy-egy példányának az intézmény vezetője részére történő visszaküldésével az ISZF vezetője hagyja jóvá, egyidejűleg erről értesíti a KF vezetőjét.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok Áhsz. szerinti időközi mérlegjelentését, gyorsjelentését, féléves és éves beszámolóit az ISZF készíti el. A fejezeti kezelésű előirányzatok féléves és éves egyedi beszámolóit – mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a KF vezetője, a szerv vezetőjeként a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár írja alá.
(5) Az NFM fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – időközi mérlegjelentést, gyorsjelentést, féléves és éves költségvetési beszámolóját a KF vezetője, mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági helyettes államtitkár írja alá.
(6) A zárszámadással kapcsolatos feladatokat az államháztartásért felelős miniszter zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában az ISZF, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KF közreműködésével, a szakmai kezelők bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár koordinálja.
(7) A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás tekintetében a KF vezetője meghatározza a beküldés határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén az ISZF, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. Az intézmények tekintetében az éves költségvetési beszámolóval, valamint a zárszámadással összefüggő, az Ávr. 158. § a) pontja szerinti intézkedésért az ISZF vezetője felelős.
(8) Az Alapok beszámolási kötelezettségének ellátása az Alapok kezelő szerveinek a feladata. E beszámolókat az NGM tájékoztatójában foglaltak szerint, a kezelő szervek vezetőinek aláírását, az ISZF számszaki felülvizsgálatát követően – az Alapok felett felügyeletet ellátó felsővezetők egyetértésével – a miniszter hagyja jóvá.
(9) A fejezet zárszámadási maradvány-elszámolásának elkészítését a KF – a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén a szakmai kezelők bevonásával, az intézmények tekintetében az ISZF által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – koordinálja, és az 1091-es szektor maradvány-elszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a közigazgatási államtitkár részére jóváhagyásra.
8. Vegyes rendelkezések
8. § (1) Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot az ISZF a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával készíti el, és a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(2) Az Alapok egységes számviteli rendjét az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet
a) a KNPA esetében az AF előterjesztése alapján az ISZF véleményének ismeretében a gazdasági helyettes államtitkár,
b)14 a KTIA esetében a KFIF kezdeményezésére, a fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint a kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár javaslata és a közigazgatási államtitkár előterjesztése alapján a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében a miniszter
hagy jóvá.
(3) Amennyiben a Kincstár adatszolgáltatása alapján egy intézmény éves halmozott kiadási vagy bevételi teljesítési adatának 5%-át két egymást követő hónapban meghaladja a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, vagy függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek összege, az ISZF köteles megvizsgálni ennek okait és megtenni a szükséges intézkedéseket az érintett intézmény irányában ezen kiadások és bevételek rendezésére.
(4) A Kormány által előírt, a fejezet költségvetési helyzetét érintő rendkívüli intézkedések végrehajtására irányuló feladatok elrendelésére a közigazgatási államtitkár jogosult.
(5) A miniszter az utasításban átadott hatáskörök gyakorlását bármikor magához vonhatja és közvetlenül gyakorolhatja.
(6) Az Ávr. 84. § (6) bekezdése szerinti megállapodást a szakmai kezelő – a felügyeletet gyakorló felsővezető által jóváhagyott – előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár engedélyét követően az érintett szerződés szerinti kötelezettségvállalásra jogosult hagyja jóvá. A részletfizetés indokát az előterjesztésben részletesen ismertetni kell.
(7) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 29. alpontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott rendelet szerinti Működtetési Szabályzatot a miniszter az infrastruktúráért felelős államtitkár előterjesztése alapján hagyja jóvá.
9. Záró rendelkezések
9. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2)15
1. melléklet a 22/2013. (VI. 12.) NFM utasításhoz16
Az utasítást a 17/2014. (IV. 30.) NFM utasítás 8. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2014. május 1. napjával.
A 2. § (3) bekezdése a 8/2014. (III. 7.) NFM utasítás 2. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (5) bekezdése a 8/2014. (III. 7.) NFM utasítás 2. § (2) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (6) bekezdése a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (6) bekezdés a) pontja a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 2. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 2. § (7) bekezdése a 8/2014. (III. 7.) NFM utasítás 2. § (2) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (4) bekezdése a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (7) bekezdése a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (7) bekezdés a) pontja a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 2. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 4. § (9) bekezdése a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. alcímet (5. §) a 8/2014. (III. 7.) NFM utasítás 2. § (5) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 6. § (1) bekezdése a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 2. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (3) bekezdése az 1/2014. (I. 6.) NFM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés b) pontja a 44/2013. (XII. 31.) NFM utasítás 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. mellékletet a 8/2014. (III. 7.) NFM utasítás 2. § (5) bekezdése hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás