• Tartalom

24/2013. (VIII. 1.) EMMI utasítás

24/2013. (VIII. 1.) EMMI utasítás

az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatások felhasználásának rendjéről1

2013.09.28.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 78. § (2a) bekezdése, továbbá a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdése alapján, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet 1. §-ában meghatározott feladatkörömben eljárva a következő utasítást adom ki:

1. Bevezető rendelkezések

1. § (1) Az utasítás hatálya a Klebelsberg Intézményfenntartó Központra (a továbbiakban: Központ) terjed ki.

(2) A Központnak az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokat a fenntartásában álló köznevelési intézmények tekintetében ezen utasítás rendelkezéseinek megfelelően kell felhasználnia.

2. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás folyósításának feltételei

2. § (1) A Központ fenntartásában álló köznevelési intézmények a 2012/2013. tanév 2013. január 1-jétől 2013. augusztus 31-ig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezésének támogatására fordítható támogatásban (a továbbiakban: kiegészítő támogatás) és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatására fordítható támogatásban (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) részesülnek.

(2) A kiegészítő támogatást és a kiegészítő illetményt (a továbbiakban együtt: támogatás) azon intézmény számára kell folyósítani, amely a köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló 2012. évi CLXXXVIII. törvény 4. § (1) bekezdése hatálya alá tartozik, továbbá a 2012/2013-as nevelési év, tanév feladatainak ellátására a 2012. évben a 2012/2013. tanévre tekintettel az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról szóló 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet alapján kiegészítő támogatásban részesült.

(3) A támogatásra az az intézmény jogosult, amely a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 171–172. §-ában meghatározott követelményeknek megfelelő, az oktatásért felelős miniszter által kiadott integrációs pedagógiai program szerinti képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést végez.

3. §2 A támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására, illetve az ott meghatározott célok megvalósítására a 2. melléklet szerinti mértékben 2013. szeptember 30-ig használható fel.

4. § (1) A kiegészítő támogatás összege képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetén 20 000 Ft/tanuló.

(2) Az intézmény támogatásban a hátrányos helyzetű tanulók, valamint halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma után részesül a Rendelet 171. § (5) és (6) bekezdésében, valamint az 1. mellékletben foglaltak szerint.

5. § A kiegészítő támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a kiegészítő illetmény biztosítja.

6. § (1) A kiegészítő illetmény összege általános iskolai pedagógus esetén, ha a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, tanulónként legfeljebb 9000 forint,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, tanulónként legfeljebb 12 500 forint,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, tanulónként legfeljebb 15 000 forint, vagy

d) a 60%-ot meghaladja, tanulónként legfeljebb 19 000 forint.

(2) A kiegészítő illetmény összegét a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-át meg nem haladó mértékű, integrációs pedagógiai programba bevont hátrányos helyzetű tanulók 2012. október havi statisztikai létszámadatai alapján, a programban részt vevők létszámának megfelelően kell meghatározni. A százalékos arány kiszámításánál törtszám esetén a százalékos érték egész számra történő felfelé kerekítésével kell az arányokat megállapítani.

(3) A kiegészítő illetményre nem jogosult az a pedagógus, aki a 2012/2013. tanév 2013. január 1-jétől 2013. augusztus 31-ig terjedő időszakra tekintettel ezen a jogcímen már kiegészítő illetményben részesült. Amennyiben az ezen időszakra kifizetett kiegészítő illetmény nem érte el az (1) bekezdésben meghatározott összeget, a pedagógus a különbözetre jogosult.

7. § (1) A támogatás folyósításában a Központ, valamint tankerületei vesznek részt. Az iskolai integrációs pedagógiai program megvalósításának ellenőrzéséért a tankerület felelős.

(2) A kiegészítő támogatás folyósításának feltétele az 1. melléklet szerinti adatlap benyújtása, a kiegészítő illetmény folyósításának feltétele az 1. és a 3. melléklet szerinti adatlap benyújtása.

(3) A Központ területileg illetékes tankerületének az adatlapok kinyomtatott példányát a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést megvalósító intézményektől 2013. augusztus 15-ei határidővel kell bekérnie.

(4) A támogatásban részesülő intézmények adatait nyomtatott és elektronikus formában a területileg illetékes tankerület 2013. augusztus 26-ig küldi meg a Központ részére, aki Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény 1. melléklet XX. Emberi Erőforrások Minisztérium fejezet, 18. Köznevelési feladatellátás és irányítás intézményei cím terhére 5 napon belül intézkedik a támogatás intézmény részére történő átutalásáról.

3. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás elszámolásának és ellenőrzésének rendje

8. § A támogatásban részesülő köznevelési intézmény 2013. november 15-ig szakmai és pénzügyi beszámolót nyújt be a területileg illetékes tankerület részére. A megküldött szakmai, valamint pénzügyi beszámolók alapján a Központ összesítő jelentést készít és 2013. december 16-ig megküldi az oktatásért és társadalmi felzárkózásért felelős miniszter részére.

4. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatással kapcsolatos munkacsoport felállításáról

9. § (1) Az oktatási esélyegyenlőséget célzó hazai, valamint uniós támogatások összehangolása érdekében jelen utasítás hatálybalépését követő 8 napon belül a Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság vezetésével munkacsoport kerül felállításra.

(2) A munkacsoportba az Emberi Erőforrások Minisztériumának Társadalmi Felzárkózásért Felelős Helyettes Államtitkársága, a Köznevelésért Felelős Helyettes Államtitkárság, a Türr István Képző és Kutató Intézet, valamint a Központ delegál egy-egy tagot.

5. Záró rendelkezések

10. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 24/2013. (VIII. 1.) EMMI utasításhoz

Iskolai intézményi, tagintézményi adatbejelentő a 2012. október havi statisztikai létszám alapján
Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, egy eredeti példányban, postai úton 2013. augusztus 15-éig a területileg illetékes tankerülethez.

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra vált jogosulttá!

Tankerület neve:

 

Tankerület címe:

 

Intézmény megnevezése:

 

Intézmény OM azonosítója:

 

Intézmény címe:

 

Telefon:

 

E-mail cím:

 

Támogatásban részesülő székhely, tagintézmény neve:

 

Támogatásban részesülő székhely, tagintézmény címe:

 

Össz. létszámadat (2012. október havi statisztikai létszám szerint):

 

Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) tanulók száma
(a 2012. október havi statisztikai létszám szerint):

 

A programban részt vevő HHH tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2012. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni):

 

A programban részt vevő hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben [A támogatást hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet
171. § (6) bekezdésében foglaltak szerint]:

 

Az adatlapot az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a Központ felel!
Dátum:
P. H.
        .................................................................................
        intézményvezető

        ...............................................................................
        tankerületi igazgató

2. melléklet a 24/2013. (VIII. 1.) EMMI utasításhoz

A kiegészítő támogatás felhasználási területei
A) Képesség-kibontakoztató és integrációs támogatás felhasználásának kerete általános iskolai székhely, tagintézmény esetén

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált, valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

–Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Óvoda iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási költség).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási költség; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi-használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken, foglalkozásokon való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díja).

3. Együttműködések–partneri kapcsolatok erősítése

– Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó –nemzetiségi önkormányzat, civil szervezet (például sportegyesület), helyi muzeális intézmény vagy könyvtár stb. bevonásával, valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek/gondviselőinek részvételével, illetve a helyi szülői munkaközösséggel együttműködve (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi-használati díj).

Nem kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek).

5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek

– Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása (mentori díj, megbízási díj, tutori díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása. Kapcsolattartás a helyi családsegítő intézménnyel, valamint Nevelési Tanácsadóval (tanácsadói díj, megbízási díj, szakértői díj).

7. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.)

– Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finommotorikát, térlátást fejlesztő és segítő eszközök stb.).

8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

10. Projektnap

– Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi, partneri együttműködésben megvalósuló vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kis értékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

B) Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai székhely, tagintézmény esetén

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Minimum 80%-ot erre a célra kell fordítani.

1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése

– IPR menedzsment működtetése, IPR alapú intézményfejlesztés megvalósítása, az iskola környezetével való kapcsolatépítés, kapcsolattartás (megbízási díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi-használati díj; szállásköltség).

– Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).

– Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működtetése. A módszertani elemek (kiemelten az integrációt segítő módszertani elemek, pl. differenciálás, kooperatív tanulás, projektpedagógia, drámapedagógia – valamint a multikulturális oktatás horizontális bevezetése) adaptációját elősegítő munkacsoport működtetése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj).

2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése

– Iskolai IPR fejlesztéséhez kapcsolódó akkreditált, valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás.

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktuskezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning, szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási díj; mentorálási költség; tréneri díj; szupervízori költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi-használati díj).

3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban részt vevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sportrendezvényeken, foglalkozásokon való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz-bérleti díj).

Nem kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Maximum 20%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése). A tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finommotorikát, térlátást fejlesztő és segítő eszközök stb.).

7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.).

9. Projektnap

– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi, partneri együttműködésben megvalósuló vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kis értékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

3. melléklet a 24/2013. (VIII. 1.) EMMI utasításhoz

Intézményi, tagintézményi adatlap a kiegészítő illetmény felhasználásának tervezéséhez
Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, egy eredeti példányban, postai úton 2013. augusztus 15-éig a tankerülethez.
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
Támogatási szerződés száma:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(I: általános iskola esetén)

Összes tanuló létszám
a 2012. októberi statisztikai adatok alapján

HHH tanulók létszáma a 2012. októberi statisztikai adatok alapján

HHH tanulók, tanulók aránya a székhely- intézményben, illetve a tagintézményben

Tanulónkénti támogatás összege a 6. § (1) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást*

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

Ft

Ft

* A 2012. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni, melynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-a.

A kiegészítő illetmény felhasználásának tervezése:

Sor-
szám

Pedagógus neve

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek
havi óraszáma

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek (legalább három)*

A pedagógus részére kifizetendő kiegészítő illetmény havi összege**

A pedagógus részére kifizetendő,
8 hónapra számított kiegészítő illetmény összege

A pedagógus részére kifizetendő, 8 hónapra számított kiegészítő illetmény munkaadókat terhelő járulékokkal növelt
teljes összege

1.

 

 

 

Ft

Ft

Ft

2.

 

 

 

Ft

Ft

Ft

A kiegészítő illetmény kifizetésére igényelt intézményi, tagintézményi összeg: Ft***

* A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. §-ában meghatározott tevékenységek.
** A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. § (6) bekezdésben meghatározott összegek szerint.
*** A pedagógusoknak kifizetni tervezett összesen összeg nem lehet magasabb, mint az intézmény/tagintézmény által a fenti táblázatban kiszámított felhasználható maximális keret összege.

Az adatlapot az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a Központ felel!
Dátum:
P. H.
        .............................................................................
        intézményvezető

        ............................................................................
        tankerületi igazgató
1

Az utasítást a 8/2020. (III. 6.) EMMI utasítás 1. pontja hatályon kívül helyezte 2020. március 9. napjával.

2

A 3. § a 35/2013. (IX. 27.) EMMI utasítás 3. §-a szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére