• Tartalom

356/2013. (X. 8.) Korm. rendelet

356/2013. (X. 8.) Korm. rendelet

a 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról1

2013.10.09.

A Kormány a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés m) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése a következő 11a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„11a. kiemelt európai célok: az Európa 2020 Stratégia célkitűzései a foglalkoztatás, a kutatás és fejlesztés, az oktatás, az éghajlatvédelem és fenntartható energiagazdálkodás, valamint a szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem területén,”

(2) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 25b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„25b. szakaszolt projekt: fizikai és pénzügyi szempontból két egyértelműen elhatárolható szakaszból álló projekt, amelynek első szakasza a 2007–2013. programozási időszakban, második szakasza a 2014–2020. programozási időszakban valósul meg,”

2. § Az R. 4. §-a a következő f) ponttal egészül ki:

(A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság külön jogszabályban meghatározottak szerint)

f) jóváhagyja az egyes projektek szakaszolását.”

3. § Az R. 26/A. §-a a következő c) ponttal egészül ki:

(A 20–26. §-tól eltérően az operatív program vonatkozó prioritása keretén belül)

c) a projekt szakaszolása miatt áthúzódó”

(támogatási összeg prioritáson belüli felhasználásáról – a nagyprojekt, a kiemelt projekt és, az egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslat kivételével – az NFÜ dönt a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által jóváhagyott támogatási konstrukció alapján.)

4. § Az R. 29/B. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(12) A többletkötelezettség-vállalás forrásait szakaszolt projektek első szakaszának indítására vagy olyan projektek támogatására kell felhasználni, amelyek kivitelezése és elszámolása 2015. december 31-éig megvalósítható.”

5. § Az R. a következő 30/A. §-sal egészül ki:

30/A. § (1) Szakaszolt projekt esetében a támogatási szerződést a szakaszolt projekt első szakaszára kell megkötni.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási szerződésben utalni kell a szakaszolt projekt 2014–2020. programozási időszakban megvalósuló második szakaszának tartalmára és finanszírozási forrására, továbbá a teljes projekt végrehajtását támogató kormányhatározatra.”

6. § Az R. 35/A. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az NFÜ az (1) bekezdés szerinti projektek esetében folyamatosan vizsgálja a szakaszolás lehetőségét. Ha valamely projekt esetében a szakaszolás lehetősége fennáll, az NFÜ javaslatot tesz a projekt szakaszolására a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság részére.”

7. § (1) Az R. 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A támogatói okirat vagy a támogatási szerződés abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított feltételekkel is támogatható lett volna. A módosítás nem irányulhat a támogatási döntésben meghatározott összegen felüli többlet költségvetésből nyújtott támogatás biztosítására, kivéve ha
a) jogszabály eltérően rendelkezik,
b) vis maior esemény következik be,
c) a projekt elszámolható összköltsége az általános forgalmi adó mértékének emelése következtében megemelkedik és a megnövelt áfa-tartalommal benyújtott kifizetési igénylések alapján kifizetendő támogatás összegére az eredetileg megítélt támogatás nem nyújt fedezetet, vagy
d) a Kormány egyedi döntésével a kiemelt európai célok megvalósítását szolgáló konstrukciók esetében a konstrukció keretében támogatást nyert kedvezményezettek részére lehetővé teszi a pályázati felhívásban és a támogatási döntésben rögzített támogatási intenzitás növelését, feltéve, hogy az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése alapján a kedvezményezettek részére kifizetett előleg az Európai Bizottsághoz költségnyilatkozat formájában elszámolásra benyújtható.”

(2) Az R. 36. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

„(9) Ha a projekt szakaszolását a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság jóváhagyta, a támogatási szerződés a határozat szerint, illetve nagyprojekt esetén a támogatási kérelem módosításának Európai Bizottság általi elfogadásával, e rendelet alapján módosul. A módosításban utalni kell arra, hogy a projekt szakaszolása során is megvalósításra kerül a teljes projekt, azonban annak csak az első szakaszára terjed ki az e rendelet alapján kötött támogatási szerződés.”

8. § Az R. 51. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése szerinti költségnyilatkozatok helyesbítéséről az igazoló hatóság gondoskodik.”

9. § Az R. 57. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A Kormány egyedi döntésével a kiemelt európai célok megvalósítását szolgáló konstrukciók esetében a támogatási előlegnek az Ávr. 96. § (2) bekezdésében meghatározott százalékos mértékétől és összegétől eltérhet, ha az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése alapján a kedvezményezettek részére kifizetett előleg az Európai Bizottsághoz költségnyilatkozat formájában elszámolásra benyújtható.”

10. § Az R. 85. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Ha az ellenőrzési hatóság ellenőrzési tevékenysége során szabálytalanságot állapít meg, és annak alapján észleli, hogy a költségnyilatkozatban nem elszámolható költség szerepel, felkéri az NFÜ-t, hogy gondoskodjon arról, hogy az átutalás igénylési dokumentáció a nem elszámolható költség nélkül kerüljön kiállításra. Az NFÜ vezetője az előbbiek alapján gondoskodik az átutalás igénylési dokumentáció korrekciójáról, illetve szükség szerint az e rendelet szerinti egyéb jogkövetkezmények alkalmazását is elrendeli. Az NFÜ döntése ellen a 92. §-ban foglaltak szerint lehetséges jogorvoslatot benyújtani. A jogorvoslati kérelmet az NFÜ-nél kell előterjeszteni.”

11. § Az R. 104. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A behajtott összeget a pénzforgalmi lebonyolítási számlán történő jóváírásáról szóló pénzforgalmi számlakivonat kézhezvételét követő 5 napon belül a megfelelő fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára kell visszautalni. Az utalást megelőzően az utaló köteles a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla felett rendelkezővel egyeztetni. Az NFÜ kezdeményezi a befolyt, illetve kompenzált követelések rendezését az EMIR-ben legalább kéthavonta. Ha a befolyt, illetve kompenzált követelések támogatási összege korábban az igazoló hatóságtól lehívásra került, az igazoló hatóság a közösségi hozzájárulás rendezést és a rendezett követeléseket összevezetheti. A rendezés EMIR alapbizonylatának igazoló hatóság általi jóváhagyását követő 5 napon belül a jóváhagyott visszautalandó összeg közösségi támogatási részét az NFÜ visszautalja az igazoló hatóság pénzforgalmi számlájára.”

12. § (1) Az R. 119. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a lebonyolításban érintett szervezet a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett e rendeletben, a felhívásban és a támogatási szerződésben meghatározott kötelezettségei teljesítésére elektronikus alkalmazást bocsát a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett rendelkezésére és az elektronikus alkalmazás használatának infrastrukturális feltételei ezt lehetővé teszik, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett köteles az elektronikus alkalmazást igénybe venni és ezen kötelezettségeit kizárólag elektronikus formában teljesíteni.”

(2) Az R. 119. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és a § a következő (5)–(8) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Ha az (1) bekezdés szerinti elektronikus alkalmazás infrastrukturális feltételei nem biztosítottak vagy az elektronikus alkalmazás meghibásodás miatt nem érhető el, de a lebonyolításban érintett szervezet az e rendelet, a felhívás vagy a támogatási szerződés szerinti bejelentési, jelentéstételi, tájékoztatási kötelezettség, vagy igénylés teljesítéséhez formanyomtatványt bocsát rendelkezésre, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett kizárólag a formanyomtatvány használatával tehet eleget az e rendeletben, a felhívásban és a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségeinek.
(5) Az (1) bekezdéstől eltérően, ha egyes adminisztratív kötelezettségek teljesítése során alátámasztó dokumentumok benyújtása szükséges, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közreműködő szervezettől az elektronikus alkalmazáson keresztül kérheti, hogy az alátámasztó dokumentumokat vagy azok egy részét – ideértve azok hiánypótlását is – postai úton nyújthassa be.
(6) Ha a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a későbbiekben újabb alátámasztó dokumentumokat kíván postai úton benyújtani, azt ismételten kérelmeznie kell az (5) bekezdés szerint.
(7) Az (5) bekezdés szerinti postai benyújtás lehetőségét az NFÜ pályázati konstrukciónként felfüggesztheti.
(8) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett rendelkezésére bocsátott elektronikus alkalmazást egyedi jelszóval kell védeni. A jelszó biztonságáért, a jelszó használatával az alkalmazásban elvégzett műveletekért a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett felelős.”

13. § Az R. 122. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

„(9) E rendeletnek a 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 356/2013. (X. 8.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.4) megállapított rendelkezéseit a Módr.4 hatálybalépése idején folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.”

14. § Az R.

a) 5. § nyitó szövegrészében az „államtitkár” szövegrész helyébe az „államtitkár a miniszterelnöknek az európai uniós támogatások felhasználásáért való felelőssége körében” szöveg,

b) 33. § (8) bekezdés h) pontjában a „tulajdonában lévő” szövegrész helyébe a „befolyása alatt álló” szöveg,

c) 57/A. § (3) bekezdésében az „A közbeszerzési eljárás” szövegrész helyébe az „Az (1) bekezdés szerinti eljárások” szöveg, az „a közbeszerzési eljárás” szövegrész helyébe az „az (1) bekezdés szerinti eljárások” szöveg

lép.

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. október 10. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére