• Tartalom

43/2013. (VIII. 1.) HM utasítás

43/2013. (VIII. 1.) HM utasítás

a Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 89/2011. (VIII. 4.) HM utasítás és a honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 48/2012. (VII. 18.) HM utasítás módosításáról1

2013.08.02.

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdés g) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 89/2011. (VIII. 4.) HM utasítás módosítása

1. § A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 89/2011. (VIII. 4.) HM utasítás (a továbbiakban: Ut1.) 2. § 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az utasítás alkalmazásában:)

„8. Logisztikai gazdálkodás: a honvédelmi szervezet feladatainak végrehajtásához szükséges eszközök, anyagok – ideértve az elhelyezési szakanyagellátást is –, készletek és szolgáltatások tervezését, beszerzését, kutatás-fejlesztését (a továbbiakban: K+F), rendszeresítését, üzemben tartását, nyilvántartását, készletezését, tárolását, kezelését és felhasználását, valamint ezek rendszerből történő kivonását, selejtezését, a kiselejtezett eszközök és anyagok hasznosítását, megsemmisítését, a veszélyes anyagok kezelését, ellenőrzését, valamint a felhasználásról történő elszámolást magába foglaló tevékenységek összessége. A logisztikai gazdálkodás magában foglalja továbbá a logisztikai gazdasági műveletek, folyamatok megtervezését, végrehajtását, valamint a gazdasági események összességének elszámolását, beszámolást;”

2. § Az Ut1. II. Fejezete a következő 2/A. §-sal egészül ki:

2/A. § (1) A HM fejezet gazdálkodási tevékenységét a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: HM VGHÁT) szakmailag irányítja.
(2) A HM VGHÁT az (1) bekezdés szerinti szakmai irányítási feladat- és jogkörét
a) a hadfelszerelés-fejlesztések, illetőleg az azzal összefüggő szabályozási tevékenység felügyeletével a HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztályon (a továbbiakban: HM HVF),
b) a gazdálkodással összefüggő szabályozási tevékenység, valamint az erőforrás- és költségvetés-tervezési, költségvetés-gazdálkodási és beszerzési folyamatok felügyeletével a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozás Főosztályon (a továbbiakban: HM GTSZF)
keresztül gyakorolja.”

3. § Az Ut1. 5. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A honvédelmi szervezetek természetbeni ellátásának körét a honvédek jogállásáról szóló törvény, a központi ellátás végrehajtására kijelölt szervezeteket az utasítás 1. melléklete határozza meg.
(5) A központi ellátó szervezetek ellátási feladataikat – a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK LOGCSF) csoportfőnökének felügyelete mellett – a következők szerint végzik:
a) az MH Katonai Közlekedési Központ (a továbbiakban: MH KKK) és az MH Légijármű Javítóüzem (a továbbiakban: MH LéJü) az MH Összhaderőnemi Parancsnokság (a továbbiakban: MH ÖHP) szakmai irányításával;
b) az MH Anyagellátó Raktárbázis (a továbbiakban: MH ARB) és – a protokoll és rendezvényszervezési feladatok kivételével – az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) az MH Logisztikai Központ (a továbbiakban: MH LK) szakmai irányításával;
c) az MH Egészségügyi Központ (a továbbiakban: MH EK) a Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF) közvetlen alárendeltségében önállóan.”

4. § Az Ut1. 23. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

„(8) A (2), (3) és (6) bekezdés szerinti átcsoportosításokra vonatkozó ügyiratot a HM VGH a HM GTSZF útján terjeszti fel.”

5. § Az Ut1. 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

30. § (1) Az igényjogosult személyi állomány lakhatásának támogatása a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvényben meghatározott természetbeni és pénzbeli támogatások juttatásával és egyéb kedvezmények érvényesítésével valósul meg. A lakhatástámogatási eszközökkel való gazdálkodást, azok juttatásának rendjét, feltételeit HM rendelet, az ezzel összefüggő feladatok ellátásának rendjét HM utasítás állapítja meg.
(2) A lakáscélú vissza nem térítendő támogatás, munkáltatói kölcsön iránti igények fedezetéül szolgáló intézményi kezelésű, központi lakástámogatási előirányzatot – külön HM utasítás alapján – a HM VGH a HM HVF főosztályvezetőjének szakmai felügyelete mellett kezeli.
(3) Az albérleti díj hozzájárulás, a lakásüzemeltetési hozzájárulás, a lakbértámogatás, a részleges lakásfelújítási átalány, a lakás-karbantartási költségtérítés, a lakáskiürítési és cseretérítési díj központi előirányzatokat a HM VGH a HM HVF-fel egyeztetve tervezi és jóváhagyásukat követően gazdálkodik az előirányzatokkal.”

6. § Az Ut1. 32/A. §-a és 33. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„32/A. (1) Az MH logisztikai rendszerének szakmai irányítását a HM VGHÁT a HM HVF-en keresztül, a HVK LOGCSF bevonásával látja el.
(2) A logisztikai gazdálkodásban részt vevő honvédelmi szervezetek közötti együttműködés rendjét a HM KÁT és a HVKF együttes intézkedésben szabályozza.
33. § (1) A hazai és nemzetközi központi logisztikai előirányzatok – a (3) bekezdésben felsorolt kivételekkel – a központi ellátó szervezeteknél kerülnek jóváhagyásra. Ezen előirányzatok vonatkozásában kötelezettségvállalásra csak a központi ellátó szervezetek parancsnokai jogosultak.
(2) Az (1) bekezdés szerinti központi logisztikai előirányzatok közül
a) a működési, fenntartási, kiképzési és nemzetközi dologi előirányzatok, valamint a fejlesztési feladatokhoz kapcsolódó előirányzatok vonatkozásában – a b) és c) pontban foglalt kivételekkel – az MH LK parancsnoka,
b) a kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok besorolásáról szóló HM utasítás szerinti kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok előirányzatai vonatkozásában a HM HVF főosztályvezetője, továbbá
c) a közlekedési szakanyagok előirányzatai vonatkozásában az MH ÖHP parancsnoka
gyakorolja az előirányzatok feletti rendelkezési jogot.
(3) A központi logisztikai előirányzatok közül
a) az ingatlanok fenntartására, üzemeltetésére és az élőerős őrzés-védelemre vonatkozó szolgáltatási szerződés,
b) a Gripen Bérleti Megállapodás és az ehhez kapcsolódó egyéb hazai feladatok,
c) a K+F feladatok,
d) a lakáscélú támogatások,
e) az ingatlanok beruházásához, felújításához, karbantartásához, biztosításához és vagyonkezeléséhez kapcsolódó,
f) az ingatlanok technikai őrzés-védelmével kapcsolatos,
g) a működési, fenntartási és kiképzési körbe nem tartozó környezet- és természetvédelmi feladatokkal összefüggő és
h) a Katonai Beszerzési Információs Rendszer fejlesztésével kapcsolatos
előirányzatok a HM VGH költségvetésében kerülnek jóváhagyásra. Ezen előirányzatok vonatkozásában kötelezettségvállalásra a HM VGH főigazgatója jogosult.
(4) Az (1) bekezdés szerinti központi logisztikai előirányzatok tervezését és a szöveges beszámolót a (2) bekezdés szerinti honvédelmi szervezetek, valamint HM szerv, a költségvetési beszámolóhoz szükséges adatszolgáltatást az előirányzattal rendelkező központi ellátó szervezetek végzik.
(5) A (2) bekezdés a)–c) pontjában foglaltak nem érintik a honvédelmi szervezet részére jóváhagyott költségvetési előirányzatok felhasználása során a honvédelmi szervezet vezetőjének kötelezettségvállalási jogköre gyakorlását.”

7. § Az Ut1. a 12–14. alcíme helyébe a következő alcímek lépnek és az Ut1. a következő 14/A. és 14/B. alcímmel egészül ki:

„12. HM HVF központi gazdálkodási feladatai, hatás- és jogköre
41. § A HM HVF
a) végzi a kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok tervezését és a végrehajtási feladatok koordinálását, és
b) biztosítja az MH technikai korszerűsítésével összefüggő fejlesztési javaslatok, döntések előkészítését, a honvédelmi szervezetek haditechnikai műszaki tájékoztatását.
13. A HM VGH központi logisztikai gazdálkodással összefüggő feladatai, hatás- és jogköre
42. § (1) A HM VGH a beszerzések tervezésével és végrehajtásával összefüggő feladatait a honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló HM utasítás szerint végzi.
(2) A HM VGH végzi az (1) bekezdésben meghatározott feladatokon túl
a) a haditechnikai K+F tevékenység tervezésével és végrehajtásával összefüggő feladatokat,
b) a HM fejezet haditechnikai export-import tevékenységének ellátásával összefüggő feladatokat,
c) a hadfelszerelés rendszeresítése és rendszerből történő kivonásával kapcsolatos feladatokat,
d) a rendszerben tartási idő meghosszabbításával kapcsolatos feladatokat,
e) a hadfelszerelések minőségbiztosítását és rendszertanúsítását, az egységesítési és szabványosítási tevékenység fejezeti szintű feladatait,
f) a fejezeti szintű termékkodifikációs tevékenység felügyeletével, a Magyar Nemzeti Kodifikációs Iroda működtetésével összefüggő feladatokat,valamint
g) a katonai vám- és határforgalmi feladatok ellátásával összefüggő feladatokat.
43. § A HM VGH gazdálkodással közvetetten összefüggő feladatai a következők:
a) gondoskodik a fejlesztési eredményként keletkezett, műszaki szellemi tulajdonról, intézkedik a szolgálati találmányok oltalom alá helyezése érdekében, szabadalmaztatási jogokat gyakorol a szolgálati szabadalmak és használati mintaoltalmak felett, tárolja a gyártmánydokumentációkat, ellátja azokkal az érintett honvédelmi szervezeteket,
b) végrehajtja a beszerzett hadfelszerelés műszaki megfelelőségi vizsgálatait, a rendszeresítéshez előírt haditechnikai ellenőrző vizsgálatokat, továbbá országos hatáskörrel végzi a hadfelszerelésnek minősülő eszközök kisugárzásvédelmi, TEMPEST és elektromágneses összeférhetőség – EMC – vizsgálatait,
c) végzi a hadfelszerelés központi beszerzésének minőségbiztosítási feladatait, a STANAG 4107 alapján jelentkező állami minőségbiztosítási feladatokat, továbbá a NATO Szövetséges Minőségbiztosítási Kiadvány – NATO AQAP – normatív dokumentumainak való megfelelőségük alapján vizsgálja, értékeli és tanúsítja a hadfelszerelési szállítók minőségirányítási rendszereit,
d) végzi a nemzeti katonai szabványosításhoz kapcsolódó fejezeti szintű feladatokat, koordinálja a NATO műszaki egységesítési tevékenység nemzeti feladatait, ellátja az érintett honvédelmi szervezeteket a szükséges szabványügyi dokumentumokkal, valamint
e) végzi a feleslegessé vált hadfelszerelések hatástalanításának műszaki irányítását, a hatástalanításban részt vevők szakmai alkalmasságának minősítését, a hatástalanítás igazolásának kiadását.
14. A HVK LOGCSF feladatai a logisztikai gazdálkodás területén
44. § (1) A HVK LOGCSF végzi az MH katonai szervezetei logisztikai gazdálkodásának felügyeletét, valamint a HVKF által megszabott célok eléréséhez szükséges feladatok koordinációját.
(2) A HVK LOGCSF
a) a HVKF és a HM VGHÁT szakirányú döntései alapján végzi az MH katonai szervezetei központi és intézményi logisztikai gazdálkodásának felügyeletét, koordinációját,
b) koordinálja a működéshez szükséges logisztikai szükségletek, valamint a katonai feladatok ágazati erőforrás-szükségletéből adódó költségvetési előirányzatok tervezését,
c) a tervezés folyamatában egyezteti a Honvéd Vezérkar Haderőtervezési Csoportfőnökséggel (a továbbiakban: HVK HTCSF) a katonai képességtervező szervezetek által meghatározott igényeket, valamint a honvédelmi szervezetek részére megfogalmazott feladatok logisztikai erőforrás-szükségletét, továbbá összeveti azokat az MH költségvetési lehetőségeivel. Javaslatokat dolgoz ki az igények és a lehetőségek összhangjának megteremtésére, és azokat felterjeszti a HM GTSZF-en keresztül a HM VGHÁT részére,
d) előkészíti az MH katonai szervezeteinek logisztikai tevékenységére vonatkozó HVKF döntéseket,
e) elemzi és értékeli az MH katonai szervezetei logisztikai költségvetési gazdálkodásának hatékonyságát, nyomon követi az előirányzatok felhasználását,
f) megadja a tervező szervek részére a HVKF által meghatározott prioritásokat a védelmi feladatok logisztikai biztosítása érdekében, javaslatot tesz a HVKF által támasztott irányelvek és a hadműveleti követelmények alapján a szervezetszintű éves beszerzési tervek elkészítéséhez,
g) felülvizsgálja az MH LK parancsnokának szolgálati alárendeltségébe tartozó és gazdálkodási hatáskörébe utalt, valamint az MH ÖHP parancsnok szolgálati alárendeltségébe tartozó és gazdálkodási hatáskörébe utalt katonai szervezetekre vonatkozó – az MH LK által összeállított, MH katonai szervezetenkénti és összesített –, intézményi és saját rendelkezésű központi logisztikai erőforrásterveket és megküldi azokat a HM GTSZF részére,
h) a MH LK, az MH ÖHP valamint a MH EK együttműködésével elemzi és értékeli az MH logisztikai gazdálkodásának helyzetét, felülvizsgálja az MH LK és az MH ÖHP gazdálkodási hatáskörébe utalt katonai szervezetek által összeállított szöveges beszámolókat, és megküldi azokat a HM VGH részére,
i) meghatározza az MH különleges jogrend időszakára vonatkozó igényeit, felügyeli és koordinálja a különleges jogrend időszakára vonatkozó igények MH szintű tervezését,
j) kidolgozza és kiadja a HM fejezet békeidőszaki és különleges jogrendre vonatkozó utaltsági rendjét, biztosítja annak naprakészségét,
k) felügyeli és koordinálja honvédelmi szervezetek szakanyagokkal való ellátását,
l) kidolgozza a készletképzés követelményeit a szövetséges és nemzeti hadműveleti követelmények alapján, valamint a műveleti tapasztalatok felhasználásával,
m) közreműködik a logisztikai erőforrás-gazdálkodás szabályzóinak kidolgozásában,
n) javaslatot tesz a haderő-alkalmazás logisztikai támogatási elveinek és követelményeinek kialakítására, ezzel összefüggésben a működés logisztikai normáival, normatíváival kapcsolatos követelmények kialakítására.
14/A. Az MH LK logisztikai gazdálkodási feladatai
45. § Az MH LK parancsnoka a HVK LOGCSF felügyelete mellett a katonai képességek fejlesztését tervező szervezetekkel együttműködve, az MH egészére kiterjedő hatáskörrel szakmai iránymutatásokkal irányítja az egészségügyi és a közlekedési szakanyag-gazdálkodás kivételével a logisztikai gazdálkodás folyamatát.
46. § (1) Az MH LK a központi logisztikai költségvetési előirányzatokkal történő gazdálkodás során
a) összeállítja az MH katonai szervezetei – az MH EK kivételével – különböző időtávú logisztikai erőforrás tervét az igénytámasztó katonai szervezetek összesített adatai, valamint az MH ÖHP által felülvizsgált erőforrástervek alapján, majd felterjeszti azt a HVK LOGCSF részére, melyet a HVK LOGCSF felülvizsgálat és ellenőrzést követően megküld a HM GTSZF részére,
b) összeállítja az MH LK rendelkezési jogkörében lévő központi logisztikai keretek költségvetési javaslatának szöveges és számszaki mellékleteit – az évente a miniszter álta kiadásra kerülő – eljárásrend szerint,
c) a HVKF közvetlen alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek részére – az MH EK kivételével – elosztja a költségvetési előirányzat-kereteket, feldolgozza és felterjeszti az időszakos beszámoló jelentéseiket,
d) összeállítja, illetve pontosítja az MH logisztikai tételeire vonatkozó Éves Beszerzési Tervet, amelyről – előzetesen, a szolgálati út betartásával – tájékoztatja a központi ellátó szervezeteket,
e) a (köz)beszerzési eljárások előkészítéséhez – a szakmai követelménytámasztás kialakítása érdekében – tájékoztatja az érintett szakmai szervezeteket a központi feladatokról és az azokhoz tervezett előirányzatokról, és
f) összeállítja a hatáskörébe utalt központi logisztikai előirányzatok költségvetési javaslatát központi ellátó szervezetenkénti bontásban és a HVK LOGCSF útján megküldi a HM GTSZF-nek.
(2) A központi feladatokhoz kapcsolódóan és a központi ellátás keretében az MH LK feladata
a) a hadfelszerelés-fejlesztési programok tervezése és végrehajtása – kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok kivételével,
b) az állománytáblás technikai eszközök beszerzésének tervezése és végrehajtása, és
c) az állománytáblás technikai eszközök ipari szintű nagyjavítása.
47. § Az MH LK
a) előkészíti a logisztikai gazdálkodás részletes és technikai szabályait meghatározó szakutasításokat, valamint a HVK LOGCSF felügyelete mellett, az MH ÖHP-val együttműködve végzi a logisztikai jellegű alap- és pótnormák megállapítását, előkészíti a normák kifizetésének szabályozását,
b) elemzi a logisztikai erőforrás-gazdálkodás hatékonyságát,
c) a tervezés folyamatában részleteiben egyezteti a HVK HTCSF-fel a katonai képességtervező szervezetek által meghatározott igényeket, a MH EK-val, valamint a HVK LOGCSF-fel a honvédelmi szervezetek részére megfogalmazott feladatok logisztikai erőforrás-szükségletét, továbbá összeveti azokat az MH költségvetési lehetőségeivel. Javaslatokat dolgoz ki az igények és a lehetőségek összhangjának megteremtésére, és azokat a HVK LOGCSF részére felterjeszti,
d) a beszerzések tervezésével és végrehajtásával összefüggő feladatait a honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló HM utasítás alapján – az MH ARB bevonásával – végzi,
e) végzi az MH ÖHP koordinálása, valamint a HVK LOGCSF szakmai felügyelete mellett a szövetségesi szerepvállalásból eredő válságreagáló, béketámogató és humanitárius műveletek, a terrorizmus elleni küzdelem, a fegyverzetellenőrzés központi logisztikai támogatási feladatai végrehajtásának irányításával és felügyeletével összefüggő feladatokat, valamint a két- és többoldalú megállapodások megkötésével összefüggő feladatokat, és
f) végzi a költségvetésében jóváhagyott előirányzatok, valamint a rendelkezési jogosultságába tartozó központi logisztikai előirányzatok vonatkozásában az elemi költségvetési javaslathoz, valamint a költségvetési zárszámadáshoz kapcsolódó szakmai adatszolgáltatást.
48. § Az MH LK
a) meghatározza a logisztikai gazdálkodással – a szakanyagokkal, eszközökkel, felszerelésekkel, készletekkel történő ellátással, azok felhasználásával, elszámolásával, az eszközök és szakanyagok teljes élettartama alatti üzemfenntartásával – kapcsolatos szakmai követelményeket,
b) a HVK LOGCSF felügyelete és szakmai irányítása mellett javaslatot tesz a hadfelszerelés teljes életciklus-menedzsmentjével kapcsolatos szakmai feladatok ellátásának szabályozására,
c) meghatározza a hadfelszerelés technikai kiszolgálásának elveit,
d) előkészíti az anyaggazdálkodás – ide nem értve az egészségügyi és közlekedési szakanyagokkal való gazdálkodást –, a technikai biztosítás MH szintű tevékenységének szabályozását, a katonai szervezetek számára meghatározza a gazdálkodás részletes szakmai követelményeit,
e) tervezi, szervezi és irányítja a honvédelmi szervezetek szakanyagokkal való ellátását – az egészségügyi és közlekedési szakanyagokkal való ellátás kivételével –, a szaktechnikai eszközök és anyagok technikai kiszolgálását, javítását és javító felszereléssel való ellátását, és
f) gyakorolja az állománytáblás haditechnikai-eszköz, valamint a hadinormák alapján megalakított hadianyagkészlet selejtezésére, a továbbhasznosításra való előkészítésére, megsemmisítésére, valamint ártalmatlanítására vonatkozó jog- és hatásköreit.
14/B. Az MH ÖHP logisztikai gazdálkodási feladatai
49. § Az MH ÖHP középirányító katonai szervezetként
1. a HVK LOGCSF felügyelete és az MH LK iránymutatása alapján tervezi az alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek logisztikai támogatását,
2. javaslatot tesz az MH LK részére az ellátásban alkalmazott normák és normatívák képzésére,
3. kidolgozza és megküldi a beszerzési és fejlesztési igényeket az illetékes HM szervek és honvédelmi szervezetek részére,
4. összeállítja a saját és a szolgálati alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek szervezetenkénti és összesített intézményi, logisztikai elemi költségvetési tervjavaslatait. A honvédelmi miniszter által az MH katonai szervezetei részére jóváhagyott összesített költségvetés alapján visszaigazolja a szolgálati alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek részére az éves intézményi költségvetéseket,
5. operatív nyilvántartást vezet a szolgálati alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek logisztikai költségvetési előirányzatairól, értékeli és elemzi azok logisztikai gazdálkodását,
6. végrehajtja a honvédelmi szervezetek saját hatáskörű előirányzat-módosításának rendjéről szóló HM utasításban meghatározott, hatáskörébe tartozó előirányzat-módosításokat,
7. szükség szerint kezdeményezi – a HVK LOGCSF egyidejű tájékoztatásával – a HM VGH-nál a saját hatáskörű előirányzat-átcsoportosítást meghaladó előirányzat-átcsoportosításokat,
8. összeállítja a saját és a szolgálati alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek által kezelt logisztikai előirányzatokról a zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatást és azt az évente kiadásra kerülő HM VGH főigazgatói körlevélben meghatározottak szerint – a HVK LOGCSF-en keresztül felterjeszti,
9. felterjeszti a HVK LOGCSF részére az MH minősített időszaki igényeit,
10. végzi a nemzetközi válságkezelő és békeműveletekben tevékenykedő katonai szervezetek közvetlen logisztikai támogatását a rendelkezésre álló erőforráskereteken belül,
11. részt vesz a beszerzett szakanyagok és szaktechnikai eszközök csapatpróbájának előkészítésében és lebonyolításában, valamint a rendszeresítéshez kapcsolódó egyéb feladatok logisztikai támogatásában,
12. felel az MH külföldi és hazai, valamint a Magyarország területén történő külföldi katonai csapatmozgások közlekedési biztosításáért, az MH szállítmányainak kíséréséért, a polgári közlekedési szervekkel és hatóságokkal való együttműködéséért,
13. koordinálja a működéshez szükséges logisztikai szükségletek, valamint a katonai feladatok ágazati erőforrás szükségletből adódó költségvetési előirányzatok tervezését,
14. ellátási felelősségi körében felügyeli a szolgálati alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek saját hatáskörű beszerzéseit;
15. a honvédelmi szervezetek vonatkozásában – az egészségügyi szakanyagokkal való ellátás kivételével – javaslatot terjeszt fel a fejezeti szintű békeidőszaki és különleges jogrendre vonatkozó logisztikai utaltsági rend kidolgozásához a HVK LOGCSF részére, és
16. tájékoztatja az MH LK-t az anyagfelhasználásról és azokhoz kapcsolódóan a katonai szervezetek technikai eszközeinek állapotáról.”

8. § Az Ut1. 15. alcíme helyébe a következő alcím lép:

„15. A központi ellátó szervezetek gazdálkodási feladatai
50. § (1) A központi ellátó szervezetek a központi logisztikai gazdálkodási feladataik végrehajtása során előirányzataik felhasználását az 5. § (5) bekezdése szerinti szakmai irányítási rendben végzik.
(2) A központi ellátó szervezetek végzik
a) a hatáskörükbe utalt eszközök és anyagok beszerzését és a szolgáltatások biztosítását,
b) – az MH EK kivételével – a központi logisztikai gazdálkodás során – szolgálati alárendeltségüknek megfelelően – az MH ÖHP és az MH LK által biztosított tervezési adatok, szerződések alapján a kapcsolódó ellenőrzési, bevételezési, kifizetési feladatokat,
c) az anyagok, valamint technikai eszközök átvételével, készletezésével, fejezeti szintű központi nyilvántartásával, tárolásba helyezésével vagy kiadásával, karbantartásával és frissítésével, állagmegóvásával, hadrafoghatóságának, illetve hadihasználhatóságuk fenntartásával és honvédelmi célra feleslegessé nyilvánításának előkészítésével, végrehajtásával, az elszámolásokkal, az ártalmatlanítással kapcsolatos feladatokat,
d) a HM vagyonkezelésébe tartozó, honvédelmi célra feleslegessé vált ingó vagyonelemek kezelésével kapcsolatos feladatokat, a veszélyes anyagok műszaki ellenőrzését, laboratóriumi és szavatossági vizsgálatokat, valamint a kijelölt veszélyes anyagok, a hadfelszerelés tárolásközi kiszolgálását, és
e) a kommunikáció technikai feltételeinek biztosítását, a távközlő hálózat üzemeltetését és felügyeletét, valamint a részükre meghatározott egyéb feladatokat.
51. § A központi ellátó szervezetek az ellátási körükbe utalt katonai szervezetek logisztikai szakanyaggal történő ellátásának biztosítása során szolgálati alárendeltségüktől függően
a) jelentést készítenek az MH ÖHP vagy az MH LK részére az év során a katonai szervezetek által benyújtott eszköz- és szolgáltatásigényekről,
b) rendszeresen tájékoztatják az MH ÖHP-n vagy az MH LK-n keresztül a HVK LOGCSF-et a központi raktári készletek helyzetéről,
c) végrehajtják a híradó-informatikai tárgyú beruházások aktiválását, és
d) megtervezik és végrehajtják a saját hatáskörű beszerzéseiket.
52. § A költségvetési év során a központi ellátó szervezetek a központi logisztikai előirányzatokra vonatkozóan:
a) nyilvántartásukba felvezetik a központi logisztikai elemi költségvetési előirányzatokat és folyamatosan rögzítik a felhasználásokat,
b) eleget tesznek a kincstári kötelezettségvállalási bejelentési kötelezettségnek;
c) analitikus és főkönyvi nyilvántartást vezetnek a központi logisztikai előirányzatok évközbeni módosításairól,
d) a beérkező számlákat a HM KGIR-ben rögzítik, és kifizetésre feladják a HM VGH felé,
e) negyedéves mérlegjelentésekhez adatszolgáltatást nyújtanak a HM VGH felé,
f) átveszik – a HM VGH együttműködésével – a központi logisztikai költségvetés terhére beszerzett eszközöket és készleteket, a szolgáltatásokat fogadják, végrehajtják az eszköznyilvántartó programban történő bevételezéseket,
g) a központi logisztikai előirányzatok felhasználásáról – az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultsággal bíró HM szerv és honvédelmi szervezetek által meghatározott rendszerességgel – adatszolgáltatást nyújtanak, valamint időszaki szakmai számszaki beszámolót készítenek, amelyet az 5. § (5) bekezdésében szereplő megosztás szerint szolgálati úton felterjesztenek az MH ÖHP és az MH LK, illetve – a Gripen Bérleti Megállapodás kivételével – a kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok előirányzatait illetően az MH LK-n keresztül a HM HVF részére,
h) a szakmai felelősségi körükbe tartozóan végzik az egészségügyi eszközök és szakanyagok biztosításával kapcsolatos feladatok végrehajtásának tervezését, szervezését,
i) ellátják a hatáskörükbe tartozó vagyon-nyilvántartási feladatokat, és
j) végzik a bevételekkel kapcsolatos feladatokat a 22. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti HM utasítás, valamint vonatkozó szakmai szabályozók alapján.”

9. § Az Ut1. 58. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

58. § (1) Az érintett honvédelmi szervezetek a HM HVF koordinációjával 2013. október 31-ig kidolgozzák és jóváhagyásra felterjesztik a 32/A. § (2) bekezdése szerinti HM KÁT – HVKF együttes intézkedést.
(2) A HM HVF – az érintett honvédelmi szervezetek bevonásával – 2013. augusztus 31-ig jelentést terjeszt fel a HM VGHÁT részére a HM fejezet minőségbiztosítással összefüggő feladat- és szabályozórendszerének felülvizsgálatáról, a szükséges módosítások irányairól.
(3) A HM GTSZF koordinálásával – szakterületenkénti kidolgozással – 2013. december 31-ig sor kerül a gazdálkodási tárgyú jogszabályok és HM utasítások felülvizsgálatára, a szükséges szabályozók módosítására vagy új szabályozók kidolgozására úgy, hogy a szabályozók 2014. január 1-jén hatályba lépjenek.”

10. § Az Ut1. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

11. § Az Ut1.

1. 2. § 4. pontjában a „logisztikai gazdálkodás részeként” szövegrész helyébe a „HM fejezet központi gazdálkodása részeként”,

2. 9. § (2) bekezdésében a „HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal (a továbbiakban: HM KPH)” szövegrész helyébe a „HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH)”,

3. 16. § (1) bekezdésében a „HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály (a továbbiakban: HM GTSZF)” szövegrész helyébe a „HM GTSZF”,

4. 17. § b) pontjában és 20. § (5) bekezdés b) pontjában a „HM KPH-t” szövegrész helyébe a „HM VGH-t”,

6. 18. § e) pontjában az „a Honvéd Vezérkar Főnöke (a továbbiakban: HVKF), illetve az MH ÖHP” szövegrész helyébe „a HVKF, az MH ÖHP, illetve az MH LK”,

7. 20. § (5) bekezdés a) pontjában és (7) bekezdésében a „HM KPH-val” szövegrész helyébe a „HM VGH-val”,

8. 23. § (1) bekezdésében az „előirányzat-módosítás” szövegrész helyébe az „előirányzat-átcsoportosítás”,

9. 23. § (1) bekezdés b) pontjában, 39. § (4) bekezdésében az „MH ÖHP parancsnoka” szövegrész helyébe az „MH ÖHP és az MH LK parancsnoka”,

10. 23. § (5) bekezdésében az „Áht. 33. § (1) bekezdés szerinti” szövegrész helyébe az „Áht. 33. § (8) bekezdés szerinti”,

11. 23. § (5) bekezdés a) pontjában a „HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkára (a továbbiakban: HM VGHÁT)” szövegrész helyébe a „HM VGHÁT”,

12. 28. § (2) bekezdés a) pontjában a „HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztály (a továbbiakban: HM HVF)” szövegrész helyébe a „HM HVF”,

13. 28. § (2) bekezdés b) pontjában a „HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal (a továbbiakban HM FHH) infrastrukturális igazgatója” szövegrész helyébe a „HM VGH főigazgatója”,

14. 35. § (4) bekezdésében a „HM FHH Infrastrukturális Igazgatóság (a továbbiakban: HM FHH II) igazgatója” szövegrész helyébe a „HM VGH főigazgatója”,

16. 35. § (5) bekezdésében, 39. § (1) és (2) bekezdésében a „HM FHH II igazgatója” szövegrész helyébe a „HM VGH főigazgatója”,

18. 40/C. § (2) bekezdés g) pontjában a „HM KPH-tól” szövegrész helyébe a „HM VGH-tól”, valamint

19. 55. § (7) bekezdésében a „48. § (1) bekezdése szerinti” szövegrész helyébe a „Honvédelmi Minisztérium fejezet költségvetés-gazdálkodási információs rendszer felépítéséről, működési rendjéről, üzemeltetéséről és továbbfejlesztéséről szóló”

szöveg lép.

12. § Hatályát veszti az Ut1.

a) 22. § (2) bekezdés a) pontjában „a 33. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel” szövegrész,

b) 23. § (6) bekezdésében „a HM Védelmi Tervező Bizottság állásfoglalása alapján” szövegrész,

c) 23. § (7) bekezdésében az „(1)–(5) bekezdés szerinti” szövegrész, valamint

d) 24. § (2) bekezdésében a „körét és” szövegrész.

2. A honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 48/2012. (VII. 19.) HM utasítás módosítása

13. § A honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 48/2012. (VII. 19.) HM utasítás (a továbbiakban: Ut2.) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

4. § (1) A HM GTSZF az ajánlatkérők által felterjesztett, 1. melléklet szerinti „(Köz)beszerzés kezdeményezés” kérelmeket összeveti a jóváhagyott tárca ÉBT-vel, és a 18. §-ban meghatározottak szerint javaslatot tesz a kezdeményezés engedélyezésére.
(2) A HM GTSZF a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R5.) hatálya alá tartozó beszerzések lefolytatása, szerződések megkötése, vagy módosítása érdekében az ajánlatkérők kezdeményezése és adatszolgáltatása alapján végzi az R5. rendelkezéseiben meghatározott, a (köz)beszerzési eljárások kezdeményezéséhez szükséges okmányok felülvizsgálatát, előzetes ellenőrzését, HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: HM VGHÁT) részére történő felterjesztését, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) részére történő megküldését.
(3) A HM GTSZF a (2) bekezdésben meghatározott (köz)beszerzési eljárásokhoz kapcsolódóan tartja a kapcsolatot az NFM illetékes szervezeteivel. Ennek végrehajtása érdekében az ajánlatkérőktől információt, kiegészítő adatokat kérhet be.
(4) Az ajánlatkérő felelős az eljárás ellenőrzése és engedélyezése során bekért adatok és információk HM GTSZF részére történő megküldéséért.
(5) A HM GTSZF felügyeleti, ellenőrzési tevékenysége kiterjed a (köz)beszerzési eljárások vonatkozásában az eljárás szabályos előkészítésének, az eljárás jogalapjának, gazdaságosságának, a tárca tervdokumentumaiban meghatározott céljaival való összhangjának vizsgálatára.
(6) A HM GTSZF a (5) bekezdésben meghatározott feladatok teljeskörű végrehajtása érdekében és alapján szükség szerint, indokolt esetben kiegészítő adatszolgáltatást kér be a beszerzési eljárásban érintett honvédelmi szervezetektől.”

14. § Az Ut2. 6. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A HM VGH a beszerzési eljárások lefolytatása során:)

d) az R5. hatálya alá tartozó beszerzési eljárások engedélyeztetése során a 4. § (3) és (4) bekezdése figyelembevételével jár el.”

15. § Az Ut2. a következő 7. §-sal egészül ki:

7. § Az MH LK
a) megtervezi az MH Anyagellátó Raktárbázissal, valamint a HVKF közvetlen alárendeltségébe tartozó katonai szervezetekkel – ide nem értve az MH Egészségügyi Központot (a továbbiakban: MH EK), valamint az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) protokoll és rendezvényszervezési feladatait – kapcsolatos, központi ellátású eszközökre, készletekre, valamint szolgáltatásokra vonatkozó beszerzési igényeket,
b) ellenőrzi az MH ÖHP és a gazdálkodási hatáskörébe tartozó honvédelmi szervezetek hasonló tárgyú beszerzési igényeit, elvégzi a szükséges összevonásokat. Az összevont igényeket kötelezettségvállaló szerinti bontásban szerepelteti az ÉBT javaslatban. Ennek során felelősséggel tartozik a Kbt. szerinti részekre bontási tilalomra vonatkozó szabályok betartásáért,
c) szakterületüket érintően meghatározza a központi ellátó szervezetek tárgyévi beszerzési és ellátási feladatait a központi ellátás körébe tartozó eszközök és készletek vonatkozásában,
d) összeállítja az – általa kezdeményezett – (köz)beszerzési megbízásokat, az azokhoz kapcsolódó műszaki leírásokat, közreműködik a (köz)beszerzések lebonyolításában,
e) irányítja a gazdálkodási hatáskörébe tartozó központi ellátó szervezeteket a beszerzési feladatok végzésében,
f) önállóan, vagy az alárendeltségébe tartozó központi ellátó szervezetek útján (köz)beszerzéseket kezdeményez,
g) biztosítja a rendelkezési jogosultságába tartozó keretszámok, valamint költségvetési előirányzatok tekintetében, hogy a megbízások teljesítéséhez szükséges pénzügyi fedezet a kötelezettségvállalás szerinti időben rendelkezésre álljon. A hatáskörét meghaladó keretszámok, valamint előirányzatok tekintetében kezdeményezi az átcsoportosítások végrehajtását, az átcsoportosítandó előirányzat egyidejű zárolásával,
h) döntésre előkészíti a (köz)beszerzési feladatok módosításával kapcsolatos javaslatokat, a HM VGH és a HM GTSZF útján kezdeményezi a feladatváltozás jóváhagyását, melynek megtörténte után – amennyiben a feladatváltozásnak költségvetési előirányzat-módosítási kihatása van – a honvédelmi szervezetek saját hatáskörű előirányzat-módosításának rendjéről szóló HM utasításban foglaltak szerint kezdeményezi a költségvetési előirányzatok módosítását,
i) feldolgozza a központi ellátó szervezetek által saját hatáskörben lebonyolított beszerzések tárgyában felterjesztett jelentéseket, továbbá
j) a tárgyév folyamán alárendeltjei havi, valamint eseti jelentései alapján elemzi és értékeli a szakterületek beszerzési helyzetét. Ennek keretében a terv- és a tényadatok összehasonlítása alapján elemzi a tervezett, valamint a ténylegesen végrehajtott beszerzések eltéréseit, az eltérések okát, majd az alárendeltek felé intézkedik, illetve javaslatokat tesz a feladatok esetleges módosítására.”

16. § Az Ut2. 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

8. § Az MH ÖHP
a) megtervezi a gazdálkodási hatáskörébe tartozó, intézményi ellátású eszközökre, készletekre, a közlekedési szaktechnikai eszközökre és anyagokra, valamint az MH Katonai Közlekedési Központ (a továbbiakban: MH KKK) ellátási körébe tartozó szállítási szolgáltatásokra vonatkozó beszerzési igényeket,
b) ellenőrzi a gazdálkodási hatáskörébe tartozó honvédelmi szervezetek hasonló tárgyú beszerzési igényeit, elvégzi a szükséges összevonásokat. Az összevont igényeket kötelezettségvállaló szerinti bontásban szerepelteti az ÉBT javaslatban. Ennek során felelősséggel tartozik a Kbt. szerinti részekre bontási tilalomra vonatkozó szabályok betartásáért,
c) a közlekedési szakterületet érintően meghatározza a tárgyévi beszerzési és ellátási feladatokat a központi ellátás körébe tartozó eszközök és készletek vonatkozásában,
d) összeállítja az – általa kezdeményezett – (köz)beszerzési megbízásokat, az azokhoz kapcsolódó műszaki leírásokat, közreműködik a (köz)beszerzések lebonyolításában,
e) irányítja a gazdálkodási hatáskörébe tartozó központi ellátó szervezetet a beszerzési feladatok végzésében,
f) önállóan, vagy az alárendeltségébe tartozó központi ellátó szervezet útján (köz)beszerzéseket kezdeményez,
g) biztosítja a keretgazdai hatáskörébe tartozó keretszámok, valamint költségvetési előirányzatok tekintetében, hogy a megbízások teljesítéséhez szükséges pénzügyi fedezet a kötelezettségvállalás szerinti időben rendelkezésre álljon. A hatáskörét meghaladó keretszámok, valamint előirányzatok tekintetében kezdeményezi az átcsoportosítások végrehajtását, az átcsoportosítandó előirányzat egyidejű zárolásával,
h) döntésre előkészíti a (köz)beszerzési feladatok módosításával kapcsolatos javaslatokat, az MH LK tájékoztatásával egyidejűleg, a HM VGH és a HM GTSZF útján kezdeményezi a feladatváltozás jóváhagyását, melynek megtörténte után – amennyiben a feladatváltozásnak költségvetési előirányzat módosítási kihatása van – a gazdálkodási utasítás 49. § 6. pontja szerinti HM utasításban foglaltak szerint kezdeményezi a költségvetési előirányzatok módosítását,
i) feldolgozza a központi ellátó szervezetek által saját hatáskörben lebonyolított beszerzések tárgyában felterjesztett jelentéseket, továbbá
j) a tárgyév folyamán alárendeltjei havi, valamint eseti jelentései alapján elemzi és értékeli a szakterületek beszerzési helyzetét. Ennek keretében a terv- és a tényadatok összehasonlítása alapján elemzi a tervezett, valamint a ténylegesen végrehajtott beszerzések eltéréseit, az eltérések okát, majd az alárendeltek felé intézkedik, illetve javaslatokat tesz a feladatok esetleges módosítására.”

17. § Az Ut2. 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az MH BHD az R5. hatálya alá tartozó beszerzési eljárások engedélyeztetése során a 4. § (3) és (4) bekezdés figyelembevételével jár el.”

18. § Az Ut2. 9/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az MH EK az R5. hatálya alá tartozó beszerzési eljárások engedélyeztetése kapcsán a 4. § (3) és (4) bekezdése figyelembevételével jár el.”

19. § Az Ut2. 10. § helyébe a következő rendelkezés lép:

10. § A központi ellátó szervezetek
a) jogosultak az MH LK – az MH KKK vonatkozásában az MH ÖHP – parancsnoka által elrendelt, a HM VGH-nak 6. § (2) bekezdése szerinti kizárólagos jogait nem érintő, a közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű, központi ellátási körbe tartozó áruk és szolgáltatások 38. § (1)–(2) bekezdése szerinti beszerzésére,
b) az MH LK – az MH KKK vonatkozásában az MH ÖHP – által meghatározott mértékig és módon részt vesznek a honvédelmi szervezetek összegzett igényeit tartalmazó ÉBT javaslat összeállításában,
c) vezetik a beszerzésekkel kapcsolatos, szerződéses felek szerinti nyilvántartást a megrendelésekről és teljesítésekről,
d) a megkötött szerződések és egyéb információk alapján elvégzik az ipari javításba adással kapcsolatos előkészítési feladatokat, végzik a beszerzett eszközök és anyagok mennyiségi és – az MH LK, az MH ÖHP, és a HM VGH szükséges mértékig történő bevonásával – minőségi átvételét,
e) az ajánlatkérők által kötött és saját kötelezettségvállalási körükbe tartozó szerződés teljesítéséről a teljesítést követően, a több évre áthúzódóként jelentkező teljesítések esetében a tárgyévet követő év január 15-ig írásos jelentést tesznek az ajánlatkérő részére,
f) negyedévente összesített jelentést terjesztenek fel szolgálati úton a központi logisztikai előirányzatok vonatkozásában az előirányzat feletti rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezetrészére az átvett eszközökről, készletekről, szolgáltatásokról. Havonta jelentést készítenek a lekötések helyzetéről, valamint a beszerzések tárgya szerint a beszerzések és a kifizetések helyzetéről. A jelentéssel kapcsolatos követelményeket az előirányzat feletti rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezet határozza meg, továbbá
g) az MH LK, az MH ÖHP és az MH EK parancsnoka által meghatározott mértékben és módon részt vesznek a (köz)beszerzések dokumentációja összeállításához szükséges követelmények kidolgozásában, az eljárások előkészítésében, lebonyolításában.”

20. § Az Ut2. 12. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kezdeményező vezetője egyszemélyi felelősséggel tartozik:)

a) a (köz)beszerzési eljárást kezdeményező okmány a híradó, informatikai és információvédelmi tárgyú fejlesztésekkel, infokommunikációs eszközbeszerzéssel, a központilag biztosított szolgáltatásokkal, és az MH Kormányzati Célú Elkülönült Hírközlő Hálózata üzemeltetésével, fenntartásával, valamint a szolgáltatásbérléssel kapcsolatos beszerzések esetén, az egészségügyi információs rendszerek kivételével a Honvéd Vezérkar Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökséggel (a továbbiakban: HVK HIICSF), az elektronikai hadviselés tárgyú beszerzések esetén a Honvéd Vezérkar Felderítő Csoportfőnökséggel, kiképzés-technikai tárgyú beszerzések esetén a Honvéd Vezérkar Kiképzési Csoportfőnökséggel és a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfőnökséggel (a továbbiakban: HVK LOGCSF), az egyéb szakterületeket érintő beszerzés esetén a HVK LOGCSF-fel történő, továbbá a hadfelszerelés-fejlesztési programokhoz kapcsolódó beszerzések esetén a HM HVF-fel a megbízás ajánlatkérő részére való megküldését megelőző egyeztetéséért;”

21. § Az Ut2. 14. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A SZÉBT-ben a (köz)beszerzéseket az ÉBT-tervtáblában rögzített kategóriák szerint elkülönítetten kell szerepeltetni. Az elkészített és a honvédelmi szervezet vezetője által aláírt terv vonatkozó részét az MH ÖHP logisztikai gazdálkodási hatáskörébe tartozó katonai szervezetek az MH ÖHP útján, az MH LK logisztikai gazdálkodási hatáskörébe tartozó katonai szervezetek az MH LK útján, minden egyéb honvédelmi szervezet közvetlenül megküldi
a) az inkurrencia-kezeléssel valamint a kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programok besorolásáról szóló HM utasításban meghatározott kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programokkal kapcsolatos (köz)beszerzésekre vonatkozó igényt a HM HVF útján a HM GTSZF,”
b) a híradó, informatikai, információvédelmi tárgyú fejlesztésekkel, infokommunikációs eszközbeszerzéssel, a központilag biztosított szolgáltatásokkal, és az MH Kormányzati Célú Elkülönült Hírközlő Hálózata üzemeltetésével, fenntartásával, valamint a szolgáltatásbérléssel kapcsolatos (köz)beszerzésekre vonatkozó igényt az egészségügyi információs rendszerek kivételével, a HVK HIICSF útján a HM VGH,
c) az egészségügyi szakterületet érintő (köz)beszerzésekre vonatkozó igényt a HM VGH,
d) az egyéb szakterületet érintő (köz)beszerzésekre vonatkozó igényt HVK LOGCSF útján a HM VGH
részére.”

22. § Az Ut2. 16. § (5) bekezdése c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép és a 16. § (5) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(A megbízás ügyviteli megérkezését követő 8. munkanapig az ajánlatkérő a megbízást ellenőrzi, felülvizsgálja és)

c) a hiányosan kitöltött vagy az előírt mellékleteket nem tartalmazó formanyomtatvány esetén a megbízást visszaküldi a kezdeményező részére, vagy
d) haladéktalanul, részletes indokolással alátámasztott, előzetes szakmai konzultációt kezdeményez a megbízó és a véleményezésbe bevont honvédelmi szervezetek részvételével a hiányosságok kiküszöbölése érdekében.”

23. § (1) Az Ut2. 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárást megindító felhívás és dokumentáció tervezeteit az 1. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltésével, a csatolandó dokumentumokkal, a tárgyévi költségvetési előirányzatok vonatkozásában a 7. melléklet szerinti, a HM VGH által kiállított „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatvánnyal és a 2. melléklet szerinti okmánnyal, – az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzés esetén a 17. § (8) bekezdése szerinti melléklettel együtt – a HM GTSZF útján a HM VGHÁT részére jóváhagyásra felterjeszti, melyről a HM VGHÁT a kézhezvételtől számított 5. munkanapig döntést hoz.”

(2) Az Ut2. 18. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A felterjesztett okmányok alapján a 4. § (5) bekezdésében meghatározott felügyeleti tevékenység keretében, annak végrehajtása és az (1) bekezdésben meghatározott döntés előkészítése érdekében a HM GTSZF megvizsgálja a javasolt (köz)beszerzés tárgyát, tartalmát, körülményeit és a (köz)beszerzés R5. hatálya alá tartozását az (1) bekezdésben meghatározott dokumentáció, továbbá szükség esetén a 4. § (6) bekezdésében meghatározott kiegészítő adatszolgáltatás hiánytalan megérkezését követő 2. munkanapig.”

24. § Az Ut2. 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az ajánlatkérő az R5. hatálya alá tartozó beszerzési eljárások engedélyeztetése során a 4. § (3)–(4) bekezdése figyelembevételével jár el.”

25. § Az Ut2.

1. 1. § (5) bekezdésében a „kötelezettségvállalások ellenjegyzéséről” szövegrész helyébe a „kötelezettségvállalások pénzügyi ellenjegyzéséről”,

2. 3. § (3) bekezdésében az „MH ÖHP adatszolgáltatásai” szövegrész helyébe az „MH ÖHP, az MH Logisztikai Központ (a továbbiakban: MH LK) alárendeltségébe tartozó katonai szervezeteket érintően az MH LK adatszolgáltatásai”,

3. 5. §-ában a „HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal (a továbbiakban HM FHH)” szövegrész helyébe a „HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH)”,

4. 5. § b) pontjában az „MH ÖHP” szövegrész helyébe az „MH ÖHP és az MH LK”,

5. 5. § c) pontjában „Az érintett” szövegrész helyébe „A HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztállyal (a továbbiakban: HM HVF) – valamint az érintett”,

7. 6. § (2) bekezdés i) pontjában a „HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: HM VGHÁT)” szövegrész helyébe a „HM VGHÁT”,

8. 6. § (3) és (6) bekezdésében, 11. § (1) bekezdés g) pontjában, 35. § (9) bekezdésében a „HM FHH” szövegrészek helyébe a „HM VGH”,

9. 6. § (5) bekezdésében a „HM FHH-n” szövegrész helyébe a „HM VGH-n”,

10. 9. § (1) bekezdésében az „MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD)” szövegrész helyébe az „MH BHD”,

11. 9/A. § (1) bekezdésében az „MH Egészségügyi Központ (a továbbiakban: MH EK)” szövegrész helyébe az „MH EK”,

12. 9/A. § (2) bekezdésében és 38. § (4) bekezdésében a „HM FHH-tól” szövegrész helyébe a „HM VGH-tól”,

13. 12. § (4) bekezdésében az „MH ÖHP parancsnoka” szövegrész helyébe az „MH ÖHP és az MH LK parancsnoka”,

14. 16. § (4) bekezdésében a „tárgyévi költségvetési előirányzatok vonatkozásában a 7. melléklet szerinti, a HM KPH által, az azt követő” szövegrész helyébe a „tárgyévet követő”,

15. 16. § (5) bekezdésében az „5. munkanapig” szövegrész helyébe a „8. munkanapig”,

17. 17. § (7) bekezdésében, valamint 21. § (1) bekezdésében a „HM KPH állományából” szövegrész helyébe a „szükség esetén a HM VGH állományából”,

18. 21. § (4) bekezdésében a „HM KPH” szövegrész helyébe a „HM VGH”,

19. 21. § (5) bekezdésében az „ellenjegyezteti” szövegrész helyébe az „ellenjegyzi, illetve ellenjegyezteti”,

20. 21. § (6) bekezdésében a „tájékoztató jelentést” szövegrész helyébe az „elektronikus úton tájékoztató jelentést”,

21. 35. § (2) és (6) bekezdésében a „HM FHH-nak” szövegrész helyébe a „HM VGH-nak”,

22. 35. § (5) bekezdésében a „HM FHH-t” szövegrész helyébe a „HM VGH-t”,

23. 43. § (2) bekezdésében a „formában jelentést” szövegrész helyébe a „formában elektronikus úton jelentést”,

24. 2. mellékletében a „HM KPH” szövegrészek helyébe a „HM VGH”, valamint

25. 7. mellékletében a „HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal” szövegrész helyébe a „HM Védelemgazdasági Hivatal”

szöveg lép.

26. § Hatályát veszti az Ut2.

a) 6. § (4) bekezdés b) pontjában a „szállítmányozási” szövegrész,

b) 14. § (6) bekezdésében a „ , majd a véglegesítést követően megküldi a HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal (a továbbiakban: HM KPH) részére” szövegrész,

d) 15. § (2) bekezdésében a „ , majd megküldi a HM KPH részére véleményezésre”, és a „véleményezést követően” szövegrész,

e) 8. alcíme, valamint

3. Záró rendelkezés

27. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 43/2013. (VIII. 1.) HM utasításhoz

Központi ellátó szervezetek
a) Ellátó központok:
MH ARB
MH KKK
MH BHD
b) Egyéb központi ellátó szervezetek:
MH EK
MH LéJü”
1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. augusztus 3. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére