• Tartalom

44/2013. (VII. 25.) NFM rendelet

44/2013. (VII. 25.) NFM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet módosításáról1

2013.07.26.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben –

a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet (a továbbiakban: R.) 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az előirányzat fedezetet biztosít
a) a Győr, keleti iparterület körüljárását biztosító közútnak a Kormány egyedi döntésén alapuló beruházás keretében történő előkészítése és megépítése, valamint
b) az M1 autópálya és a 14. számú főút közötti, a Győr, keleti elkerülő út előkészítése kapcsán az állami megrendelői (építtetői) feladatok ellátásával,
ennek keretében az előkészítéssel, a területbiztosítással, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (a továbbiakban: KKK) feladatkörébe nem utalt terveztetéssel, az előirányzat terhére megvalósuló projektek tanulmányterveinek előkészítésével, a közbeszerzési eljárások lefolytatásával, annak eredményeként a szerződéskötéssel, valamint a szerződések teljesítésének igazolásával összefüggő költségekre.”

2. § Az R. 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az előirányzat kezelő szerve a KKK. Az előirányzat pénzügyi lebonyolítására szolgáló számla felett a KKK rendelkezési joggal bír, ellátja az előirányzat tekintetében a teljesítésigazolást, az érvényesítést és az utalványozást, végzi az előirányzattal kapcsolatos könyvvezetési feladatokat, részt vesz a támogatási szerződés előkészítésében, a támogatás felhasználásának a támogatási szerződésben rögzítettekkel való összhangjának ellenőrzésében.”

3. § Az R. 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzat felhasználására a 14. § (2)–(4) bekezdését kell alkalmazni.”

4. § Az R. a következő 8/A. alcímmel egészül ki:

„8/A. UD rendszer működtetése és kapcsolódó feladatok
(17-20-32-3, ÁHT: 341573)
22/A. § (1) Az előirányzat célja fedezet biztosítása a megtett úttal arányos díjszedési rendszer (a továbbiakban: UD rendszer) működtetésével összefüggésben
a) a megtett úttal arányos díjszedési, díjellenőrzés támogatási feladatok ellátásához szükséges eszközök és létesítmények működtetésével, üzemeltetésével, illetve fenntartásával, valamint az útdíjszedési, egyetemes útdíjszolgáltatói és díjellenőrzés támogatási feladatok elvégzésével, továbbá az azokhoz kapcsolódó tevékenységek (különösen műszaki, szakmai, pénzügyi, számviteli, jogi tevékenységek) ellátásával,
b) a megtett úttal arányos díjszedési kötelezettséggel összefüggő közúti jelzések és egyéb forgalomtechnikai elemek előállításával és kihelyezésével,
c) az UD rendszer elindítása másodlagos hatásainak vizsgálatát célzó közúthálózati forgalmi és környezeti monitoringgal,
d) a megtett úttal arányos díjszedési, egyetemes útdíjszolgáltatói és díjellenőrzés támogatási feladatok műszaki és pénzügyi auditjával,
e) az UD rendszerhez szükséges díjpolitikai szakértői feladatokkal,
f) az egyeztető szervi feladatok ellátásával,
g) az útdíjszedő és az útdíjszolgáltatók tevékenységének felügyeletével, valamint
h) a KKK UD rendszerrel kapcsolatos többletfeladataival
kapcsolatban felmerülő kiadásokra.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatok elvégzésére a KKK az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel szolgáltatási szerződést köt.
(3) Az (1) bekezdés b–c) pontjában meghatározott feladatok ellátására a KKK az országos közutak kezelőivel vállalkozási vagy megbízási szerződést köt.
(4) Az (1) bekezdés d)–f) pontjában meghatározott feladatok ellátására a KKK vállalkozási vagy megbízási szerződést köt.
(5) Az (1) bekezdés g) pontjában meghatározott feladatok elvégzésére a miniszter és a Nemzeti Közlekedési Hatóság előirányzat átcsoportosításra vonatkozó megállapodást köt.
(6) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatok elvégzésére a miniszter és a KKK előirányzat átcsoportosításra vonatkozó megállapodást köt.
(7) Az előirányzat kezelő szerve a KKK. Az előirányzat pénzügyi lebonyolítására szolgáló számla felett a KKK rendelkezési joggal bír. Az előirányzatnak a (1) bekezdés g) és h) pontjában meghatározott feladatokra történő felhasználását kivéve a KKK végzi a kötelezettségvállalással kapcsolatos feladatokat, a szakmai teljesítésigazolást, az érvényesítést és az utalványozást, valamint az előirányzattal kapcsolatos könyvvezetési feladatokat és részt vesz a forrás felhasználásának az ellenőrzésében.”

5. § (1) Az R. 27. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) Az előirányzat fedezetül szolgál a KTI Nonprofit Kft. által ellátott, a közúti közlekedés biztonságát és környezetvédelmét szolgáló kutatási, fejlesztési és koordinációs feladatok végrehajtására kijelölt szervezetről szóló 58/2012. (X. 31.) NFM rendeletben meghatározott, a közúti közlekedés biztonságát és környezetvédelmét szolgáló kutatási, fejlesztési és koordinációs feladatok végrehajtására.”

(2) Az R. 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzaton rendelkezésre álló támogatás terhére a miniszter a közlekedésbiztonsági forgalomtechnikai beavatkozások és e-Call témájú „HeERO” projekt tárgyú feladatok ellátásra a KKK-val előirányzat átcsoportosításra vonatkozó megállapodást, a közlekedési szakképzési feladatok ellátására a KTI Nonprofit Kft.-vel, mint kedvezményezettel támogatási szerződést köt. A támogatás rendelkezésre bocsátására vissza nem térítendő támogatás formájában, a kedvezményezett részére történő közvetlen kifizetéssel kerül sor.”

(3) Az R. 27. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az előirányzat felhasználható vállalkozási, megbízási, vagy támogatási szerződés, valamint megrendelő lap kitöltése útján.”

6. § Az R. 35. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

[A területfejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: TFC) terhére a miniszter forrást biztosíthat]

e) egyéb területfejlesztési, fejlesztéspolitikai szakmai feladatok ellátáshoz.”

7. § (1) Az R. 65. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az előirányzat célja
a) a törökbálinti Bálint Márton Iskola és Sportközpont PPP konstrukciójának megszüntetéséhez, a beruházás befejezéséhez és az elkészült létesítmény Törökbálint Város Önkormányzata részére a közcélú hasznosítás érdekében történő átadásához, továbbá a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében létrejött tornaterem és tanuszoda PPP projektek magánbefektetőivel szemben fennálló, a PPP projekthez kapcsolódó lejárt pénzintézeti követelések megvásárlásához, vagy a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében az egyes tornaterem és tanuszoda létesítményekhez kapcsolódóan létrejött PPP szerződések megszüntetéséhez, befejezetlen beruházás esetén a beruházás befejezéséhez és ennek során a létesítmények állami tulajdonba vételéhez;
b) – támogatás nyújtásával – a törökbálinti Bálint Márton Iskola és Sportközpont beruházáshoz szorosan kapcsolódó járulékos infrastrukturális beruházások Törökbálint Város Önkormányzata által történő megvalósításához;
c) a Kormány határozatában megjelölt egyes oktatási létesítmények PPP-konstrukciójának megszüntetéséhez és a be nem fejezett létesítmények befejezéséhez
kapcsolódó költségek finanszírozása.”

(2) Az R. 65. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzat felhasználható az (1) bekezdés a) pontja szerinti PPP szerződések megszüntetése vagy a megszüntetés előkészítése érdekében a PPP konstrukcióban résztvevő helyi önkormányzatok részére a PPP projektekből eredő, magánbefektető felé fennálló tartozásai kiegyenlítéséhez, befejezetlen beruházás esetén a beruházás befejezéséhez, illetve az (1) bekezdés b) pontja szerinti beruházások megvalósításához kapcsolódó támogatás nyújtására. Az ilyen támogatás rendelkezésre bocsátására vissza nem térítendő támogatás útján a kedvezményezett vagy a kedvezményezett által a támogatási szerződésben megjelölt engedményes fizetési számlájára történő elő- vagy utófinanszírozás formájában, közvetlen kifizetéssel kerül sor. A támogatásból előleg folyósítható.”

(3) Az R. 65. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A PPP projektek megszüntetésének előkészítése érdekében nyújtott támogatás esetében a helyi önkormányzattal kötendő támogatási szerződésben rendelkezni kell – az (1) bekezdés b) pontja szerinti beruházásokra kötött támogatási szerződés kivételével – a PPP projektek megszüntetésének tervezett véghatáridejéről.”

8. § (1) Az R. 71. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási szerződés alapján a támogatás az alábbi tevékenységeket finanszírozhatja:)

b) a Kohéziós Alap, a Környezet és Energia Operatív Program és a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (a továbbiakban: KIOP) támogatási konstrukciók közreműködő szervezeti és a KIOP Irányító Hatóság tevékenysége (delegált feladatok) kapcsán felmerült olyan költségeket, amelyek a támogatási, illetve az SLA keretében nem kerülhetnek elszámolásra;”

(2) Az R. 71. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási szerződés alapján a támogatás az alábbi tevékenységeket finanszírozhatja:)

f) a miniszter irányítása vagy felügyelete alá tartozó szerv által ellátott közhasznú feladatokat.”

9. § Az R. 82. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

82. § A
a) 22. § (1) bekezdése és az 53. § (2) bekezdés a)–i) pontjai a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379., 2006.12.28., 5–10. o.),
b) 48. § (2) bekezdése az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet (HL L 114, 2012.4.26., 8–13. o.),
c) 20. § és a 48. § (2) bekezdése az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3–10. o.)
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.”

10. § Az R.

a) 14. § (2) bekezdésében a „megállapodás” szövegrész helyébe a „támogatási szerződés” szöveg,

b) 21. §-ában az „előirányzat-átadásról szóló” szövegrész helyébe az „előirányzat átcsoportosításra vonatkozó” szöveg,

c) 35. § (1) bekezdés d) pontjában a „finanszírozásához.” szövegrész helyébe a „finanszírozásához,” szöveg,

d) 35. § (2) bekezdésében az „a)–c) pontja” szövegrész helyébe az „a)–c) és e) pontja” szöveg,

e) 35. § (4) bekezdésében az „a) és b) pontjai, valamint a c) pont ca) alpontja” szövegrész helyébe az „a), b) és e) pontja, valamint c) pont ca) alpontja” szöveg,

f) 45. § (2) bekezdésében és 48. § (5) bekezdésében az „előirányzat-átadási” szövegrész helyébe az „előirányzat átcsoportosításra vonatkozó” szöveg,

g) 46. § (2) bekezdésében az „az NT Nemzetközi Technológiai Nonprofit Közhasznú Kft.-vel (a továbbiakban: NT Nkft.)” szövegrész helyébe az „az NT Nemzetközi Technológiai Nonprofit Közhasznú Kft.-vel (a továbbiakban: NT Nkft.), a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézettel” szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti az R.

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. július 27. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére