5/2013. (VIII. 16.) ME utasítás
a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról1
2013.12.22.
1. § A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Szervezeti és Működési Szabályzatát a Mellékletben foglaltak szerint határozom meg.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
Melléklet az 5/2013. (VIII. 16.) ME utasításhoz
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Szervezeti és Működési Szabályzata
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség jogállása és alapadatai
1. § A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) a miniszterelnök irányítása alatt működő központi hivatal. A miniszterelnök az NFÜ irányítását a Miniszterelnökséget vezető államtitkár útján látja el. Az NFÜ teljes jogkörrel rendelkező, önállóan működő és gazdálkodó központi költségvetési szerv. a) megnevezése
aa) magyar nyelven: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség,
ab) angol nyelven: National Development Agency,
ac) német nyelven: Nationale Entwicklungsagentur,
ad) francia nyelven: Agence Nationale du Développement;
b) megnevezésének hivatalos rövidítése: NFÜ;
c) székhelye: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20–22.;
d) adószáma: 15598323-2-42;
e) statisztikai számjele: 15598323-8411-311-01;
f) előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10032000-00289658-00000000;
g) számlavezetője: Magyar Államkincstár;
h) alapító szerve: a Magyar Köztársaság Kormánya;
i) alapításának dátuma: a jogfolytonosság alapján 2006. július 1.;
k) törzskönyvi azonosító száma: 598327;
l) által gyakorolt tulajdonosi jogokkal érintett gazdálkodó szervezet megnevezése, adatai: Széchenyi Tőkealap-kezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhelye: 1077 Budapest, Wesselényi utca 28., cégjegyzékszáma: 01-10-046411, statisztikai számjele: 14830824-6499-114-01);
m) alaptevékenysége: az Európai Unió pénzügyi támogatásainak igénybevételéhez szükséges hosszú és középtávú fejlesztési tervek, operatív programok tervezésének, programozásának és megvalósításának koordinációja, a Kormány által meghatározott körben az Európai Unió pénzügyi támogatásainak felhasználásához szükséges feladatok ellátása, és az uniós pénzügyi támogatások felhasználásával kapcsolatban az intézményrendszer működésének koordinálása, valamint az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 10. § (4) bekezdés b) pontjában meghatározott feladathoz kapcsolódó rendszerek fejlesztési, működtetési és adminisztrációs tevékenységeinek ellátása, teljesítményalapú finanszírozás biztosítása a közreműködő szervezet szolgáltatásaiért és fejlesztési tevékenység végzése; n) alaptevékenysége körét meghatározó jogszabályok:
o) alaptevékenységének államháztartási szakfeladatrend szerinti megjelölése:
841163 Pályázat- és támogatáskezelés, -ellenőrzés;
p) alaptevékenységének államháztartási szakágazati besorolása:
841102 Kormány, kormánybizottságok, Miniszterelnöki Hivatal tevékenysége;
q) alaptevékenysége ellátásának forrásai: a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény 1. melléklet XIX. Uniós fejlesztések fejezete (a továbbiakban: XIX. Uniós fejlesztések fejezet), egyéb költségvetési források, a rendelkezésre álló kincstári vagyon, valamint kiegészítő források; r)3 alapító okiratának száma, kelte: VIII/1509/3/2013., 2013. augusztus 27.
(2) Az NFÜ alanya az általános forgalmi adónak.
3. § Az NFÜ a szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címek számát tekintve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 127. § (1) bekezdése szerinti, a felsőfokú iskolai végzettségű kormánytisztviselői létszámra vetített 20%-os mértéket alkalmazza. II. AZ NFÜ KORMÁNYTISZTVISELŐI, MUNKAVÁLLALÓI
1. Az NFÜ vezető kormánytisztviselői
Az elnök
4. § (1) Az NFÜ-t az elnök vezeti. Az elnök a tevékenységének ellátásáért a miniszterelnöknek felelősséggel tartozik. (2) Az elnök az NFÜ-re, illetve annak kormánytisztviselőire, munkavállalóira vonatkozó normatív rendelkezéseit elnöki utasítás formájában adja ki. Az elnök az NFÜ operatív vezetése során szervezeti egységnek vagy személynek írásban vagy szóban egyedi utasítást, feladatot adhat. A szervezeti egységnek címzett feladatot az elnökhelyettes vagy vezető kormánytisztviselő kapja közvetlenül az elnöktől.
(3) Az elnök normatív utasításával több elnökhelyettes vagy főosztály feladatkörét érintő, eseti feladat elvégzésére a feladatkörükben érintett elnökhelyettesekből, főosztályvezetőkből vagy vezető kormánytisztviselőkből álló munkacsoportot hozhat létre. Az utasításban meg kell határozni a munkacsoport feladatát, vezetőjét, tagjait, működésének rendjét. A munkacsoport tagjait a helyettesítésükre egyébként jogosult személy helyettesítheti.
(4) Az elnök gondoskodik a fejlesztéspolitika kormányzati döntéseinek az irányító hatóságok, valamint a további szakmai munkaszervezetek munkájában történő érvényesítéséről, kialakítja az irányító hatóságok és a támogató egységek működésének feltételeit. Az elnök kapcsolatot tart a miniszterelnökkel, képviseli az NFÜ-t.
(5) Az elnök a Miniszterelnökségen keresztül a Kormány elé terjeszti a kormánydöntést igénylő előterjesztéseket.
(6) Az elnök – a jogi és gazdasági elnökhelyettesen keresztül – irányítja a humánpolitikai stratégia elkészítését és aktualizálását, valamint a munkaerő-gazdálkodáshoz kapcsolódó eljárásrendek kialakítását.
(7)4 Az elnök gyakorolja az NFÜ valamennyi dolgozója tekintetében a munkáltatói jogokat, kivéve, ha azok valamelyikét a Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SzMSz) vagy annak 1. függeléke más hatáskörébe utalja. (8) Az elnököt távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa kijelölt elnökhelyettes vagy az általa kijelölt elnökhelyettesek együttesen helyettesítik.
(9) Az elnök jóváhagyja a főosztályok ügyrendjét.
(10) Az elnök hetente egy alkalommal vezetői értekezletet tart, melynek tagjai az elnök, az elnökhelyettesek és a meghívott főosztályvezetők.
(11) Az elnök közvetlenül irányítja a Belső Ellenőrzési és Ellenőrzés-koordinációs Főosztályt és a Kommunikációs Főosztályt.
Az elnökhelyettesek
5. §5 (1) Az elnököt feladatai ellátásában elnökhelyettesek segítik. Az NFÜ-ben a) fejlesztési és informatikai,
b) jogi és gazdasági és
c) nemzetközi
elnökhelyettes működik.
(2) Az elnökhelyetteseket a miniszterelnök nevezi ki és menti fel.
a) közreműködik az elnök feladatainak ellátásában;
b) a program- és projektvégrehajtással összefüggő kérdésekben kapcsolatot tart az NFÜ társszerveivel, az Európai Unió tagállamainak és az Európai Bizottság illetékes intézményeinek képviselőivel, továbbá egyéb, támogatást nyújtó nemzetközi szervezetekkel;
c) az elnök kijelölése alapján ellátja az elnök helyettesítését, illetve az NFÜ képviseletét;
d) irányítja a közvetlen alárendeltségébe tartozó főosztályok munkáját, e tevékenységében gondoskodik a fejlesztéspolitika kormányzati és elnöki szintű döntéseinek az érvényesítéséről;
e) elemzi a feladatkörébe tartozó terület átfogó kérdéseit, és az érintett szakmai területen célokat és feladatokat határoz meg azok megoldására;
f) összehangolja a közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezeti egységek tevékenységét, segíti az NFÜ-n belüli és kívüli szakmai koordinációt és a külső szervezetekkel való kapcsolattartást;
g)6 az SzMSz-ben meghatározott, valamint az elnök által átruházott hatáskörben eljár, vezetői szintjének megfelelő kapcsolatot tart társszervekkel, illetve az elnök megbízása alapján kiadmányozási jogkört gyakorol;
h) részt vesz az NFÜ stratégiájának és éves munkatervének összeállításában;
i) gyakorolja mindazon munkáltatói jogköröket, amelyek az 1. függelék alapján a hatáskörébe tartoznak; j) ellátja az elnök által rábízott feladatokat.
A fejlesztési és informatikai elnökhelyettes
7. § (1) A fejlesztési és informatikai elnökhelyettes a) gondoskodik a fejlesztéspolitikai döntéseknek az irányító hatóságok munkájában történő érvényesítéséről, valamint ellátja az ezen döntések végrehajtásával kapcsolatos koordinációs feladatokat;
b) a források eredményes felhasználása érdekében koordinálja és működteti az NFÜ fejlesztéspolitikai tevékenységét, közreműködik a kormányzati fejlesztéspolitikai döntések megvalósításában;
c) az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2006. július 11-i 1083/2006/EK tanácsi rendelet (a továbbiakban: 1083/2006/EK rendelet) 60. cikkének figyelembevételével irányítja, összehangolja a Gazdaságfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóságának, a Humán Erőforrás Programok Irányító Hatóságának, a Környezetvédelmi Operatív Programok Irányító Hatóságának, a Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatóságának, a Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatóságának, a Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóságának munkáját;
d)7 részt vesz a fejlesztéspolitikai döntések végrehajtásával összefüggő kormány-előterjesztések elkészítésében;
e) szükség esetén javaslatot tesz a fejlesztéspolitikai döntések végrehajtására, valamint a Kohéziós Alap projektek lebonyolításához szükséges intézményrendszerrel és eljárásrenddel kapcsolatos módosításokra, a vonatkozó jogi szabályozás tartalmára;
f) az elnök akadályoztatása esetén képviseli az elnököt a kormányzati és tárcaközi döntés-előkészítő fórumok ülésein;
g) az NFÜ szervezeti egységeinek bevonásával ellátja a külső – különösen minisztériumi – megkeresésekkel kapcsolatos szakmai tájékoztatási feladatokat;
h) felelős a Miniszterelnökséggel való szakmai kapcsolattartásért;
i) az NFÜ vezetése számára biztosítja a működés feletti kontroll gyakorlásához szükséges kontrolling- és vezetői információs rendszer működését;
j) figyelemmel kíséri a munkaterv végrehajtását;
k) működteti az NFÜ fejlesztéspolitikai tevékenységének elemzési és monitoring rendszerét, beleértve a közreműködő szervezetek működésének monitoringját;
l) irányítja a közreműködő szervezetek teljesítményének mérését a jóváhagyott munkatervek alapján, és gondoskodik a teljesítményalapú intézményfinanszírozás elvének érvényesítéséről;
m) részt vesz az NFÜ fejlesztéspolitikai tevékenységéhez kapcsolódó működési sztenderdek és tudásbázis kialakításában és fejlesztésében;
n) szervezi a fejlesztéspolitika egységes informatikai és ezen alapuló információs rendszerét az uniós és hazai források tekintetében egyaránt;
o) irányítja az informatikai stratégia elkészítését és végrehajtását, gondoskodik az adatvédelmi és információbiztonsági elvek érvényesüléséről, valamint az adat- és információvédelemhez szükséges személyi, tárgyi és elektronikus feltételek teljesüléséről;
p) irányítja a közigazgatás általános működéséből adódó, az NFÜ-re háruló feladatok ellátását;
q) az egyes szakmai munkaszervezeteket érintő feladatok pontos, határidőben történő végrehajtása érdekében a szakmai munkaszervezetek részvételével szakmai egyeztetést tarthat;
r) ellátja az elnök által összehívott vezetői értekezletek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, valamint elvégzi az elnök által összehívott vezetői értekezletek napirendi pontjainak összeállítását.
(2) A fejlesztési és informatikai elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy helyettesíti.
(3) A fejlesztési és informatikai elnökhelyettes közvetlenül irányítja a Központi Monitoring Főosztály és az Informatikai és Tájékoztatási Főosztály munkáját.
A jogi és gazdasági elnökhelyettes
(2) A jogi és gazdasági elnökhelyettes
a) gondoskodik az NFÜ által kezdeményezett beszerzési, közbeszerzési eljárások szakszerű lebonyolításáról;
b) gondoskodik az NFÜ közvetlen hatáskörébe tartozó szerződések előkészítéséről, azok nyilvántartásáról;
c) gondoskodik a fejlesztési döntésekkel kapcsolatban bejelentett jogorvoslati eljárások kezeléséről, jogi álláspont kialakításáról;
d) gondoskodik a fejlesztési források felhasználásával kapcsolatos, az NFÜ hatáskörébe tartozó szabálytalansági eljárások lefolytatásáról;
e) gondoskodik az NFÜ bírósági peres, nemperes és egyéb hatósági eljárásokban történő képviseletéről;
f) gondoskodik az NFÜ hatáskörébe tartozó belső szabályzatok, jogi állásfoglalások elkészítéséről;
g)9 közreműködik az NFÜ feladat- és hatáskörébe tartozó jogszabályok előkészítésében;
h) biztosítja a Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály jogszabályban meghatározott feladatainak folyamatos működését;
i) gondoskodik az NFÜ humánerőforrás-szükséglete és eredményes munkaerő-gazdálkodása biztosításához kapcsolódó feladatok ellátásáról;
j) megszervezi és koordinálja a pénzügyi tervezés és beszámolás feladatait, gondoskodik a forrásfelhasználáshoz kapcsolódó eljárásrendek kialakításáról, továbbá működteti a XIX. Uniós fejlesztések fejezet kifizetéséhez kapcsolódó előirányzat-gazdálkodás rendszerét;
k) irányítja az operatív programok pályázati kifizetési feladatait, felelős a hitelesítési, követeléskezelési, előirányzat-nyilvántartási feladatok szabályszerű lebonyolításáért;
l) a rendelkezésre álló költségvetési keretek között gondoskodik az NFÜ működési, infrastrukturális feltételrendszerének hatékony megszervezéséről;
m) gondoskodik a minősített adat kezeléséhez és védelméhez szükséges személyi, fizikai és adminisztratív feltételek teljesüléséről;
n) koordinálja az NFÜ-szintű kontrolling-rendszer kialakítását és működtetését;
o) irányítja az NFÜ belső ügyviteli folyamatainak a továbbfejlesztését;
p)10 koordinálja az egyes minisztériumok által közigazgatási egyeztetésre bocsátott előterjesztésekkel kapcsolatos egységes álláspont kialakítását.
(3) A jogi és gazdasági elnökhelyettes a Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályt a szakmai tevékenysége körében nem utasíthatja.
(4) A jogi és gazdasági elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy helyettesíti.
(5) A jogi és gazdasági elnökhelyettes – figyelemmel a (3) bekezdésben is foglaltakra – közvetlenül irányítja a Jogi Főosztályt, a Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályt, a Humánerőforrás Főosztályt, a Fejezeti Főosztályt, a Végrehajtás Operatív Program Irányító Hatóságot, a Pénzügyi Lebonyolítási Főosztályt, a Közreműködő Szervezet Kontrolling Főosztályt, valamint az Intézményi Gazdálkodási Főosztályt. A nemzetközi elnökhelyettes
9. § (1) A nemzetközi elnökhelyettes – a Miniszterelnökség munkaszervével együttműködve – a) az NFÜ jogkörében eljárva, a kohéziós politikai stratégia megalkotásához kapcsolódóan ráruházott hatáskörben a kohéziós politika jövőjével és megvalósításával kapcsolatban irányítja a magyar tagállami mandátum NFÜ-n belüli elkészítését, koordinálja továbbá az Európai Koordinációs Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: EKTB) NFÜ-t érintő feladatait;
b) koordinálja az NFÜ-nek az Európai Bizottsággal folytatott vitarendezési eljárások szóbeli egyeztetéseire (hearing-re) történő felkészülését és nyomon követését;
c) gondoskodik a nemzetközi források felhasználásával megvalósuló fejlesztési programok kidolgozásáról, egyeztetéséről és hatékony megvalósításáról;
d) az irányítása alá tartozó irányító hatóságok vezetőivel összehangoltan egyeztetéseket folytat az operatív és nemzetközi együttműködés programokban illetékes szakminisztériumokkal;
e) koordinálja az NFÜ európai uniós és nemzetközi kapcsolatrendszeréből adódó feladatainak végrehajtását, segíti az NFÜ nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítését, erősítését.
(2) A nemzetközi elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy helyettesíti.
(3)11 A nemzetközi elnökhelyettes közvetlenül irányítja a Koordinációs Irányító Hatóságot, a Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatóságát, valamint a Program és Projekt Előkészítési Főosztályt.
A főosztályvezetők, a főosztályvezető-helyettesek, a divízióvezetők és az osztályvezetők
10. § (1) A főosztályvezetők, főosztályonként egy – osztályt nem vezető – általános és a további főosztályvezető-helyettesek, a divízióvezetők és az osztályvezetők az NFÜ vezető kormánytisztviselői. (2) A vezető kormánytisztviselők vezetői jogkörükben, az általuk vezetett szervezeti egységek vonatkozásában általánosan a következő feladatokat látják el:
a) a szervezeti egység éves munkaterve és – ha van ilyen – pénzügyi terve elkészítésének irányítása, ellenjegyzése és jóváhagyásra történő továbbítása;
b) a szervezeti egység által ellátandó feladatok, munkakörök és folyamatok megszervezése;
c) a szervezeti egység tevékenységének irányítása, intézkedések, döntéshozatal;
d) a munkaterv és pénzügyi terv megvalósításának folyamatos ellenőrzése és értékelése;
e) javaslattétel a szervezeti egységet érintő humánpolitikai intézkedésekre;
f) feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben az NFÜ képviselete.
11. § A főosztályvezető vezeti a főosztályt, megállapítja a főosztály ügyrendjét. Felelős a hatáskörébe tartozó feladatok ellátásáért, gyakorolja a szervezeti egység kormánytisztviselői, munkavállalói tekintetében azon munkáltatói jogköröket, amelyek az 1. függelék alapján a hatáskörébe tartoznak. Az elnök és az elnökhelyettesek által a főosztálynak címzett feladat felelőse. 12. § (1) Valamennyi főosztályon egy – osztályt nem vezető – általános főosztályvezető-helyettes működik, illetve további főosztályvezető-helyettesek működhetnek. (2) Az általános főosztályvezető-helyettes közreműködik a főosztályvezető feladatainak ellátásában, segíti annak munkáját, és a főosztályvezető távollétében ellátja annak helyettesítését. A főosztályvezető-helyettes irányítja a főosztályon belüli, feladat- és hatáskörébe utalt osztályok munkáját, valamint osztályt vezethet.
13. § (1) Az irányító hatóságok esetében a főosztályvezető feladatai kiegészülnek irányító hatósági vezetői feladatokkal. (2) Az irányító hatóság vezetője felelős a rábízott operatív program irányításáért, eredményes, hatékony, szabályszerű és átlátható megvalósításáért. Az irányító hatósági feladatok vonatkozásában az irányító hatóság vezetője önálló és teljes felelősséget visel az Európai Unió Bizottsága felé.
(3) Az irányító hatóság vezetője a (2) bekezdésben meghatározott felelősségét nem érintve végrehajtja a kormányzati fejlesztéspolitika és az NFÜ stratégiai céljai megvalósítását szolgáló vezetői döntéseket. 14. § A divízióvezető főosztályvezető-helyettesi megbízással rendelkező személy, végzi a főosztályon belül a divízió szakmai irányítását. 15. § Az osztályvezető a főosztályvezető, a főosztályvezető-helyettes vagy a divízióvezető utasítása szerint vezeti a főosztályon belül elhatárolt, feladat- és hatáskörébe utalt szakmai részterület, az osztály munkáját. 2. Az ügyintézők és ügykezelők
16. § (1) Az ügyintéző az NFÜ feladat- és hatáskörében eljáró ügydöntő, illetve érdemi feladatot lát el. Felelősséggel és önállóan látja el a munkaköri leírásban meghatározott, illetve felettesei által esetenként vagy időszakosan a feladatkörébe utalt feladatokat. (2) Az ügyintézőt közvetlen felettes vezetője irányítja. Ha felsőbb vezető közvetlenül ad utasítást az ügyintézőnek, a felsőbb vezető és az ügyintéző köteles erről a közvetlen felettes vezetőt haladéktalanul tájékoztatni.
(3) Az ügyintéző gondoskodik az NFÜ feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítéséről, valamint a végrehajtás megszervezéséről.
(4) Az ügyintéző feladatait a jogszabályok által meghatározott módon, a felettesétől kapott utasítások, útmutatások alapján, a határidő betartásával köteles végrehajtani.
17. § (1) Az ügykezelő ügyviteli, adminisztrációs feladatot lát el. (2) Az ügykezelő a munkaköri leírásban megállapított, illetve közvetlen felettes vezetője által kiadott feladatokat a kapott utasítások és a határidők figyelembevételével, a jogszabályok és ügyviteli szabályok ismeretében és betartásával végzi.
3. A fizikai munkakörben dolgozók
18. § A fizikai munkakörben dolgozó munkavállaló a munkaköri leírás és a vezetőjének utasítása szerint látja el a feladatát. III. AZ NFÜ SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE ÉS AZ EGYES SZERVEZETI EGYSÉGEK FELADATKÖRE
1. Az NFÜ szervezeti felépítése
19. § (1) Az NFÜ főosztályokra, a főosztály osztályokra, az irányító hatósági feladatokat ellátó főosztály divíziókra és osztályokra, a divízió osztályokra tagozódik. (2) Az elnökhelyettes tevékenységének ellátását titkárság segíti. Az elnökhelyettes titkárságát főosztályvezető vezeti, akinek a tevékenységét az elnökhelyettes irányítja.
(3) A főosztály önálló ügyrenddel rendelkező, meghatározott ügyek csoportjára kijelölt szervezeti egység. A divízió önálló feladattal és ezek tekintetében szakmai függetlenséggel rendelkező szervezeti egység. Az osztály meghatározott ügyek csoportjára kijelölt szakmai részterület.
(4) Az NFÜ szervezeti felépítését a 2. függelék tartalmazza. (5) Az NFÜ szervezeti egységeinek engedélyezett létszámát a 3. függelék tartalmazza. 2. Az irányító hatóságok általános feladatköre
a) az operatív programok, akciótervek és kapcsolódó dokumentumok kidolgozásának és módosításának koordinálásáról;
b) a kiemelt projektek kiválasztásának előkészítéséről, a projektek előrehaladásának nyomon követéséről és támogatásáról, a kiemelt projektek eljárásrendjének megfelelően;
c) az operatív programra vonatkozó értékelési terv összeállításában való közreműködésről;
d) a monitoring bizottság(ok) működtetéséről;
e) támogatási konstrukciók meghirdetéséről, támogatási szerződésminták, valamint az ezen mintáktól eltérő egyedi támogatási szerződések jóváhagyásáról;
f) a közreműködő szervezetnek az NFÜ feladat- és hatáskörébe tartozó tevékenységéről szóló éves munkaterv véleményezéséről és jóváhagyásáról;
g) a program irányítási és ellenőrzési rendszerének kialakításáról;
h) a projekt-kiválasztási folyamat felügyeletéről;
i) együttműködésről és információszolgáltatásról az egyes koordinációs feladatokkal megbízott szakmai munkaszervezetek felé.
(2) Az irányító hatóságok feladataik ellátása során szakmailag önállóan járnak el. Az irányító hatósági önállóságuk megtartása mellett az irányító hatósági feladatot ellátó főosztályok kötelesek együttműködni az egységes fejlesztéspolitikai intézményrendszer megvalósítása és működése érdekében, a több irányító hatóságra vonatkozó feladatok egységes ellátásában, valamint az intézményi közös adatbázis működéséhez szükséges információk teljes körű átadásában.
3. Az elnök irányítása alá tartozó szervezeti egységek
Belső Ellenőrzési és Ellenőrzés-koordinációs Főosztály
21. § (1) A Belső Ellenőrzési és Ellenőrzés-koordinációs Főosztály (a továbbiakban: BEEKF) a) ellátja az NFÜ és azon belül az irányító hatóságok belső ellenőrzését, továbbá rendszerszintű ellenőrzést és tanácsadói tevékenységet végez az európai uniós, valamint az NFÜ által kezelt más nemzetközi és hazai támogatások vonatkozásában a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezeteknél és a kedvezményezetteknél;
b) nyilvántartja és koordinálja az NFÜ-nél végzett külső – hazai, európai uniós és más nemzetközi – ellenőrző szervezetek ellenőrzéseit;
c) meghatározott feltételek mellett részt vesz a szabálytalansági bizottságok munkájában;
d) koordinálja az NFÜ belső ellenőrzési tervét megalapozó kockázatelemzési folyamatait.
(2) A BEEKF feladatainak ellátása során szakmailag önállóan jár el. A belső ellenőrzés vezetője, kormánytisztviselői, munkavállalói az ellenőrzési tevékenységgel összeférhetetlen tevékenység végrehajtásába nem vonhatók be.
(3) A BEEKF kormánytisztviselői, munkavállalói ellenőrzéseik során a vonatkozó jogszabályok, valamint a Belső Ellenőrzési Kézikönyvben foglaltak szerint járnak el.
(4) A BEEKF-en a következő osztályok működnek:
a) Tervezett Belső Ellenőrzések Osztálya,
b) Kiemelt Belső Ellenőrzések Osztálya,
c) Ellenőrzés-Koordinációs Osztály,
d) Tanácsadó és Kockázatelemzési Osztály.
Kommunikációs Főosztály
22. § (1) A Kommunikációs Főosztály (a továbbiakban: KF) feladatkörében ellátja és koordinálja az NFÜ kommunikációs tevékenységét, különös tekintettel az operatív programok végrehajtásával, valamint a nemzetközi együttműködési programok támogatásainak felhasználásával kapcsolatos tájékoztatási és eredmény kommunikációs tevékenységére. (2) A KF az (1) bekezdésben foglaltak megvalósítása érdekében kommunikációs stratégiát és terveket készít, közreműködik a társadalmi egyeztetés lebonyolításában. A KF kialakítja és kezeli az NFÜ és az uniós támogatásokhoz kapcsolódó egységes arculatot, ellátja a PR- és marketingtevékenység támasztotta szakmai feladatokat. (3) A KF különösen a következő feladatokat látja el:
a) kialakítja az irányító hatóságokkal és közreműködő szervezetekkel az operatív programok éves kommunikációs aktivitásának tervét és gondoskodik azok végrehajtási hátterének biztosításáról,
b) koordinálja a közreműködő szervezetek kommunikációs tevékenységét,
c) előkészíti és felügyeli az uniós szabályozás alapján a nyilvánossági követelmények betartásához szükséges útmutatókat,
d) kialakítja a projektszintű kommunikáció keretrendszerét és szükség esetén bekapcsolódik konkrét projektekhez kapcsolódó kommunikációs aktivitások lebonyolításába.
(4) A KF feladatkörében ellátja és koordinálja az NFÜ belső kommunikációs tevékenységét. Ennek érdekében a kormánytisztviselők, munkavállalók tájékoztatását szolgáló rendszeres, illetve eseti eszközöket dolgoz ki és működtet.
(5) A KF tartja a kapcsolatot az unió kommunikációs munkacsoportjaival, részt vesz azok tanácskozásain (INIO, INFORM), az egyes tanácskozások között folyamatos információcserét bonyolít a munkacsoport tagjai között.
(6) A KF kapcsolatot tart a kormányzati kommunikáció egyéb szereplőivel.
(7) A KF-en sajtókapcsolatok, rendezvényszervezés, marketingkommunikáció, OP-kommunikáció, szakmai asszisztencia területek között valósul meg a munkamegosztás.
(8)12
(9) A KF az NFÜ szervezeti egységeinek bevonásával elkészíti a parlamenti kérdésekre, interpellációkra adott választervezeteket.
(10) A KF-en a következő osztályok működnek:
a) Sajtóosztály,
b) Operatív Programok Kommunikációját Koordináló Osztály,
c) Rendezvényszervezési Osztály,
d) Marketing-kommunikációs Osztály.
4. A fejlesztési és informatikai elnökhelyettes irányítása alá tartozó szervezeti egységek
Gazdaságfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága
23. § (1) A Gazdaságfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: GFP IH) gondoskodik a Gazdasági és Vállalkozásfejlesztési Operatív Program (GVOP) és a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) eredményes, hatékony megvalósításáról és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról. (2) A GFP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) GFP IH Koordinációs Divízió
b) GFP IH Módszertani és Felügyeleti Divízió
ba) GFP IH Monitoring Osztály,
bb) Felügyeleti és Korrekciós Osztály,
c) Stratégiai és Tervezési Divízió
ca) Stratégiai és Tervezési Osztály,
cb) Üzleti Környezet Fejlesztési Osztály,
cc) K+F Fejlesztési Osztály,
d) GFP IH Ellenőrzési és Szabályozási Divízió
da) GFP IH Ellenőrzési Osztály,
db) GFP IH Szabályozási Osztály,
e) Pénzügyi Eszközök Divízió
ea) GFP IH Koordinációs Osztály,
eb) GFP IH Projektfejlesztési Osztály.
(3) A GFP IH vezetője az egyes divíziók tevékenységét közvetlenül irányítja.
Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága
24. § (1) A Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: HEP IH) gondoskodik a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP), az EQUAL Közösségi Kezdeményezés, a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) és a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) eredményes, hatékony megvalósításáról és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról, valamint – a NEP IH-val együttműködve – a Norvég Finanszírozási Mechanizmus Népegészségügyi kezdeményezések programjának, és az EGT Finanszírozási Mechanizmus Veszélyeztetett gyerekek és fiatalok programjának eredményes, hatékony megvalósításáról, és a program jogszabályoknak megfelelő szakmai irányításáról. (2) A HEP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) Tervezési és Végrehajtási Divízió
aa) Kulturális Szakterületi Osztály,
ab) Felsőoktatási Szakterületi Osztály,
ac) Közoktatási Szakterületi Osztály,
ad) Foglakoztatási Szakterületi Osztály,
ae) Képzési Szakterületi Osztály,
af) Szociálpolitikai-bűnmegelőzési Szakterületi Osztály,
ag) Egészségügyi Szakterületi Osztály,
ah) Norvég Programok Osztály,
b) HEP IH Módszertani és Felügyeleti Divízió
ba) HEP IH KSZ Felügyeleti és Ellenőrzési Osztály,
bb) HEP IH Módszertani és Monitoring Osztály,
bc) Programzárási és Szabályozási Osztály,
c) HEP IH Jogi és Koordinációs Divízió
ca) HEP IH Koordinációs Osztály,
cb) HEP IH Jogi Osztály,
d) HEP IH Pénzügyi Divízió
da) HEP IH Pénzügyi Műveletek Osztály,
db) HEP IH Pénzügyi Koordinációs Osztály.
Környezetvédelmi Operatív Programok Irányító Hatósága
25. § (1) A Környezetvédelmi Operatív Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: KEOP IH) gondoskodik a 2004–2006. közötti tervidőszakhoz kapcsolódó Kohéziós Alapberuházások, valamint a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) eredményes, hatékony megvalósításáról és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról, továbbá ellátja a Kohéziós Alap Irányító Hatóság teendőit, valamint – a NEP IH-val együttműködve – az EGT Finanszírozási Mechanizmus Energiahatékonyság programjának eredményes, hatékony megvalósításáról és a program jogszabályoknak megfelelő szakmai irányítását. (2) A KEOP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) KEOPIH Monitoring és Stratégiai Divízió
aa) KEOPIH Monitoring Osztály,
ab) KEOPIH Tervezési, Értékelési és Stratégiai Osztály,
ac) KEOPIH Kiemelt és Nagyprojektek Osztálya,
b)13 KEOPIH Pénzügyi, Ellenőrzési, Módszertani és Szabályossági Divízió
ba) KEOPIH Pénzügyi és Ellenőrzési Osztály,
bb) KEOPIH Felülvizsgálati, Módszertani és Szabálytalansági Osztály,
c) Természetvédelmi és Energetikai Divízió
ca) Energia és Norvég Programok Osztálya,
cb) Természetvédelemi és FÉF Osztály,
d) Vízgazdálkodási, Hulladékkezelési és KA Zárási Divízió
da) Vízgazdálkodási Osztály,
db) Hulladékkezelési Osztály,
dc) Kohéziós Alap Zárási Osztály.
Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága
26. § (1) A Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: KÖZIG IH) gondoskodik az Államreform Operatív Program (ÁROP) és az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) eredményes, hatékony megvalósításáról és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról. (2) A KÖZIG IH-n a következő osztályok működnek:
a) KÖZIG IH Tervezési és Monitoring Osztály,
b) KÖZIG IH Pénzügyi Osztály,
c) KÖZIG IH Projekt-végrehajtási Osztály.
Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága
27. § (1) A Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: KÖZOP IH) gondoskodik a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) és a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) eredményes, hatékony megvalósításáról és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról. (2) A KÖZOP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) Műszaki Divízió
aa) Kötött Pályás Közlekedési Osztály,
ab) Nem Kötött Pályás Közlekedési Osztály,
b) KÖZOP IH Monitoring Divízió
ba) KÖZOP IH Ellenőrzési Osztály,
bb) KÖZOP IH Pénzügyi Osztály,
bc) KÖZOP IH Szabálytalanság- és Kifogáskezelési Osztály.
Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága
28. § (1) A Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: ROP IH) gondoskodik a Regionális Fejlesztés Operatív Program, a Közép-magyarországi Operatív Program, a Közép-dunántúli Operatív Program, a Nyugat-dunántúli Operatív Program, az Észak-magyarországi Operatív Program, a Dél-alföldi Operatív Program, a Dél-dunántúli Operatív Program, az Észak-alföldi Operatív Program eredményes, hatékony megvalósításáról, és az operatív programok jogszabályoknak megfelelő szakmai, pénzügyi és adminisztratív irányításáról, továbbá – a NEP IH-val együttműködve – az EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális örökség programjának eredményes, hatékony megvalósításáról, és a program jogszabályoknak megfelelő szakmai irányításáról. (2) A ROP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) ROP IH Koordinációs Divízió
aa) ROP IH Koordinációs Osztály,
ab) ROP IH Kiemelt Projektek Osztály,
b) ROP IH OP Divízió
ba) Keleti OP Koordinációs Osztály,
bb) Nyugati OP Koordinációs Osztály,
bc) KMOP Koordinációs Osztály,
bd) ROP IH Projektvégrehajtási Osztály,
c) ROP IH Stratégiai Tervezési és Értékelési Divízió
ca) ROP IH Tervezési és Értékelési Osztály,
cb) ROP IH Monitoring Osztály,
d) ROP IH Pénzügyi Irányítási, Végrehajtási és Ellenőrzési Divízió
da) ROP IH Kifizetési Osztály,
db) ROP IH KSZ Felügyeleti Osztály,
e) ROP IH Jogi és Módszertani Divízió
ea) ROP IH Szabályozási és Felülvizsgálati Osztály,
eb) ROP IH Módszertani Osztály.
Központi Monitoring Főosztály
29. § (1) A Központi Monitoring Főosztály (a továbbiakban: KMF) a stratégiai célok alapján kialakítja az eljárásrendek audit trail folyamatait és az azok informatikai támogatásához szükséges szakmai követelményeket. (2) A KMF részt vesz az intézményrendszer működését támogató EMIR továbbfejlesztési projektek szakmai előkészítésében, valamint felhasználja a működéséhez rendelkezésre álló szoftverállományt és adatbázisokat.
(3) A KMF módszertani segítséget nyújt az akciótervek, kiemelt projektek, komplex fejlesztések előkészítéséhez és felülvizsgálatához. Kialakítja az európai uniós alapok felhasználásával és a pályázati rendszer működésével kapcsolatos képzések tartalmi elemeit, szükség esetén közreműködik a képzések technikai, szervezési feladatában.
(4) A KMF az NFÜ kontrolling-elemző tevékenységének részeként folyamatosan elemzi, jelentésekben összegzi az alapok felhasználását, minőségbiztosítási feladatokat lát el, amelyek alapján azonosítja a problémákat, beavatkozási pontokat, továbbfejlesztési lehetőségeket. Fejleszti az indikátorrendszer módszertanát és részt vesz a működtetésében, minőségbiztosításában. Módszertani segítséget nyújt az értékelési munkához.
(5) A KMF szakmailag rendszeresen felülvizsgálja a fejlesztéspolitikára vonatkozó jogszabályokat, a működési kézikönyvet, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására.
(6) A KMF nyomon követi a közreműködő szervezetek jóváhagyott munkatervének szakmai előrehaladását, részt vesz a teljesítményalapú intézményfinanszírozást megalapozó teljesítménymérésben.
(7) A KMF a több irányító hatóságot érintő, hatáskörébe tartozó ügyekben képviseli az NFÜ-t az uniós és hazai ellenőrzési hatóságok, valamint az igazoló hatóság előtt.
(8) A KMF véglegesíti az NFÜ munkatervét és nyomon követi a munkaterv végrehajtását.
(9) A KMF-en a következő osztályok működnek:
a) Támogatási Kontrolling Osztály,
b) Elemző és Módszertani Osztály,
c) Szabályozási és Folyamatszervezési Osztály.
Informatikai és Tájékoztatási Főosztály
30. § (1) Az Informatikai és Tájékoztatási Főosztály (a továbbiakban: ITF) látja el az NFÜ valamennyi szervezeti egysége számára az informatikai és információs feladatokat. Az ITF felügyeli az NFÜ valamennyi informatikai tevékenységét, eszközeinek, hálózatának és rendszereinek összehangolt működtetését. Az ITF biztosítja és koordinálja az alkalmazások (különös tekintettel EMIR) fejlesztését, bevezetését, jogosultságkezelését, gondoskodik az informatikai biztonságról. (2) Az ITF pályázati információs központként:
a) ellátja az NFÜ teljes feladatköre vonatkozásában az egységes kontrolling- és vezetői információszolgáltatást;
b) biztosítja az NFÜ internetes megjelenését;
c) működteti az elektronikus, írásbeli, telefonos és személyes adatszolgáltatási és ügyfél-tájékoztatási rendszert, koordinálja annak az NFÜ fejlesztéspolitikai intézményrendszerére kiterjedő egységes (egyablakos) működését;
d) ellátja az informatikai rendszerekkel kapcsolatos képzési feladatokat, valamint biztosítja és koordinálja a kedvezményezettek képzésével kapcsolatos tevékenységeket.
(3) Az ITF-en a következő osztályok működnek:
a) EMIR Osztály,
b) Ügyfélkapcsolati Osztály,
c) Szolgáltatási Osztály,
d) Vezetői Információs Osztály.
5. A jogi és gazdasági elnökhelyettes irányítása alá tartozó szervezeti egységek
Jogi Főosztály
31. § (1) A Jogi Főosztály (a továbbiakban: JF) feladatkörébe tartozik a) az NFÜ közvetlen hatáskörébe tartozó beszerzési, közbeszerzési és szerződéskötési ügyek kezelése;
b) a fejlesztési döntésekkel kapcsolatban bejelentett jogorvoslati eljárások kezelése, jogi álláspont kialakítása és az NFÜ képviselete a bírósági peres, nemperes és egyéb hatósági eljárásokban;
c) a fejlesztési források felhasználásával kapcsolatos szabálytalansági eljárások lefolytatása, melynek keretében helyszíni és dokumentumalapú ellenőrzést végezhet az európai uniós támogatások vonatkozásában a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezeteknél és a kedvezményezetteknél;
d) az NFÜ hatáskörébe tartozó belső szabályzatok, jogi állásfoglalások elkészítése;
e)14 közreműködés az NFÜ feladat- és hatáskörébe tartozó jogszabályok előkészítésében.
(2) A JF kormánytisztviselői, munkavállalói az ellenőrzési, szabálytalanság- és kifogáskezelési tevékenységgel összeférhetetlen tevékenység végrehajtásába nem vonhatók be.
(3) A JF-en a következő osztályok működnek:
a) Beszerzési és Közbeszerzési Osztály,
b) Szerződéskötési Osztály,
c) Kodifikációs Osztály,
d) Jogorvoslati Osztály,
e) Szabálytalanságkezelési és Ellenőrzési Osztály.
Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály
32. § (1) A Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály (a továbbiakban: KFF) a tevékenységét a szakmai függetlenség szabályainak megfelelően végzi, szakmai tevékenysége körében nem utasítható. (2) A KFF vezetője önállóan jár el a KFF tevékenységével összefüggő kérdésekben, beszámolási, jelentéstételi kötelezettséggel kizárólag az elnöknek tartozik.
(3) A KFF tevékenységét a vonatkozó nemzeti és közösségi jogszabályok, az elnök által jóváhagyott KFF Kézikönyv és a vonatkozó eljárásrendek szabályozzák. A KFF vezetője, kormánytisztviselői, munkavállalói tevékenységükkel összeférhetetlen feladat végrehajtásába nem vonhatók be.
(4) A KFF figyelemmel kíséri a közösségi és hazai közbeszerzést érintő ellenőrzéseket, szükség szerint részt vesz az ellenőrzésekkel érintett szervek, szervezeti egységek ellenőrzésre történő felkészülésében, szakmailag támogatja az ellenőrzés folyamatát.
(5) Az NFÜ szervezeti egységei kötelesek a közbeszerzés területét érintő valamennyi jogszabálytervezettel, előterjesztéssel, jelentéssel, koncepcióval, munkaanyaggal kapcsolatban a KFF véleményét kikérni.
(6) A KFF
a) ellátja a közbeszerzési eljárások előkészítése során a közbeszerzési eljárás dokumentumainak minőség-ellenőrzését, biztosítja a közbeszerzési eljárások lefolytatása során az eljárás szabályosságát;
b) írásbeli véleményt készít a kedvezményezettek és a nyertes ajánlattevők között létrejött szerződések módosítását megelőzően a módosítás jogszerűségéről, megalapozottságáról;
c) elkészíti a feladatköréhez tartozó szakmai javaslatokat, közreműködik az NFÜ más szervezeti egységei által előkészített, a KFF feladatkörét érintő anyagok véglegesítésében;
d) önállóan jogosult a feladatkörét érintően jogszabály és közjogi szervezetszabályozó eszköz előkészítését kezdeményezni;
e) véleményt ad az államigazgatás EU-támogatásokkal foglalkozó szerveinek egyedi felkérésére;
f) közreműködik a közbeszerzésekről szóló törvény és a hozzá kapcsolódó alkalmazási gyakorlat EU-konform kialakításában;
g) kapcsolatot tart a közigazgatás más szerveivel, intézményeivel.
(7) A KFF-en a következő osztályok működnek:
a) Felügyeleti Tevékenységet Koordináló Osztály,
b) Közbeszerzési Minőség-ellenőrzési Osztály,
c) Közbeszerzési Szabályossági Osztály,
d) Szerződésmódosítási és Állásfoglalási Osztály,
e) Végrehajtási és Módszertani Osztály,
f) Műszaki szakértői Osztály.
Humánerőforrás Főosztály
33. § (1) A Humánerőforrás Főosztály (a továbbiakban: HR) kidolgozza és végrehajtja az NFÜ humánpolitikai stratégiáját, összeállítja és gondozza a tevékenységi körökhöz kapcsolódó munkaterveket és szabályzatokat. (2) A HR biztosítja az intézmény munkaerő-szükségletét, ellátja a toborzással, a kiválasztással és a beillesztéssel kapcsolatos feladatokat.
(3)15 A HR elkészíti a kormánytisztviselői jogviszonnyal és munkaviszonnyal kapcsolatos okiratokat, szerződéseket, figyelemmel kíséri a kormánytisztviselők, munkavállalók karrierútját, nyilvántartja a kormánytisztviselői jogviszonnyal összefüggő képzési kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos személyi és szervezeti információkat.
(4) A HR koordinálja a teljesítményértékelések és a minősítések lebonyolítását.
(5) A HR működteti a cafeteria-rendszert, biztosítja a Foglalkozás-egészségügyi Szolgálat működéséhez szükséges feltételeket és végzi az ehhez kapcsolódó teendőket.
(6) A HR ellátja a vagyonnyilatkozatokkal és a nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos tevékenységet.
(7) A HR gondoskodik a Szociális Bizottság üléseinek előkészítéséről, döntéseinek végrehajtásáról.
(8) A HR-en a következő osztályok működnek:
a) Humánerőforrás Osztály,
b) Munkaerő-gazdálkodási Osztály.
Fejezeti Főosztály
34. §16 (1) A Fejezeti Főosztály (a továbbiakban: FF) látja el az előirányzat-felhasználással, előirányzat-módosítással, likviditáskezeléssel, a könyvvezetéssel, költségvetési beszámolási kötelezettséggel, zárszámadással és egyéb adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat. Az FF összeállítja a fejezeti szintű költségvetési tervet, gondoskodik a könyvvezetésről és a beszámolásról, valamint a fejezeti előirányzatok felhasználásának pénzügyi adminisztrációjáról. (3) Az FF vezetője irányítási, felügyeleti és ellenőrzési jogokat gyakorol az Ávr 9. § (1) bekezdése szerinti gazdasági szervezet feladatait ellátó Pénzügyi Lebonyolítási Főosztály, Intézményi Gazdálkodási Főosztály, Közreműködő Szervezet Kontrolling Főosztály, valamint az irányító hatóság pénzügyi divíziói, osztályai felett. (4) Az FF-en a következő osztályok működnek:
a) Költségvetési és Számviteli Osztály,
b) Fejezeti Felügyeleti és Kontrolling Osztály.
Végrehajtás Operatív Program Irányító Hatóság
35. § (1) A Végrehajtás Operatív Program Irányító Hatóság (a továbbiakban: VOP IH) ellátja a VOP irányító hatóság feladatait. (2) A VOP IH-n a következő osztályok működnek:
a) VOP Tervezési és Monitoring Osztály,
b) VOP Szabályszerűségi és Ellenőrzési Osztály.
Pénzügyi Lebonyolítási Főosztály
36. § (1) A Pénzügyi Lebonyolítási Főosztály (a továbbiakban: PLF) kialakítja, megszervezi és végrehajtja a feladatkörébe utalt, az európai uniós támogatásokhoz kapcsolódó valamint az EGT/Norvég Finanszírozási Mechanizmus 2009–2014 pénzügyi feladatokat, továbbá ellátja a VOP-hoz és OP TA-hoz kötődő, a TA eljárásrendben részletezett közreműködői feladatokat. (2) A PLF részt vesz az operatív programok pályázati kiírásainak, pályázati adatlap és útmutató pénzügyi részének elkészítésében, a támogatási szerződésminták szövegének pénzügyi szempontú előkészítésében és ellenőrzésében és az EMIR fejlesztési igények véleményezésében.
(3) A PLF-en a következő osztályok működnek:
a) VOP, TA és Hazai Pénzügyi Osztály,
b) PLF Nemzetközi Pénzügyek Osztály,
c) PLF Ellenőrzési Osztály.
Közreműködő Szervezet Kontrolling Főosztály
37. § (1) A Közreműködő Szervezet Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: KSZKF) látja el az SLA megállapodás alapján a közreműködő szervezet finanszírozási rendszerének működtetéséhez és fejlesztéséhez kapcsolódó pénzügyi ellenőrzési feladatokat. (2) A KSZKF gondoskodik az ellenőrzések megszervezéséről, lefolytatásáról, az ellenőrzés tapasztalatainak kiértékeléséről és azok vezetői szintű tájékoztatásáról.
(3) A KSZKF a közreműködő szervezet finanszírozási rendszerének működtetése részeként iránymutatást ad a közreműködő szervezeteknek az elszámolások korrekt dokumentálása érdekében.
(4) A KSZKF-en a következő osztályok működnek:
a) KSZKF Ellenőrzési Osztály,
b) KSZKF Kontrolling Osztály,
c) KSZKF Koordinációs és Módszertani Osztály.
Intézményi Gazdálkodási Főosztály
38. § (1) Az Intézményi Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: IGF) látja el az NFÜ gazdálkodásával, működtetésével, az intézményi költségvetés tervezésével, végrehajtásával, beszámolásával kapcsolatos feladatokat, valamint az iratkezelés központi feladatait. Az IGF gondoskodik az intézményi költségvetés teljes körű pénzügyi és számviteli adminisztrációjáról, az NFÜ dolgozóinak feladatellátásához szükséges infrastrukturális, dologi feltételek biztosításáról, valamint elvégzi az intézmény központi iktatási, irattárazási és irat-nyilvántartási feladatait. (2) Az IGF felelős a minősített adat kezeléséhez és védelméhez szükséges személyi, fizikai, és adminisztratív feltételek teljesüléséért, valamint az arra vonatkozó szabályok alkalmazásáért, melynek helyi felügyeletét az elnök által kinevezett és – a minősített adat kezelése és védelme kapcsán – utasítási joggal rendelkező biztonsági vezető útján látja el.
(3) Az IGF felelős a fejlesztési források kapcsán tett közérdekű bejelentések kivizsgálásáért, melynek során a bejelentéssel kapcsolatos adat- és információszolgáltatás érdekében – a biztonsági vezető útján – kapcsolatot tart az NFÜ érintett szervezeti egységével.
(4) Az IGF a költségvetési keretek figyelembevételével ellátja a létszám- és bérgazdálkodási feladatokat, vezeti az e tevékenységekhez kapcsolódó nyilvántartásokat.
(5) Az IGF kialakítja, megszervezi és végrehajtja a VOP kapacitás projekt megvalósításának érdekében az NFÜ működtetésére fordított európai uniós támogatásokhoz kapcsolódó pénzügyi feladatokat.
(6) Az IGF kezeli továbbá a Twinning programokkal összefüggő, illetve más fejezettől vagy valamely alaptól kapott, illetve átvett támogatásokkal kapcsolatos pénzügyi feladatokat.
(7) Az IGF-en a következő osztályok működnek:
a) Pénzügyi és Számviteli Osztály,
b) Üzemeltetési Osztály,
c) Illetményszámfejtési Osztály,
d) Ügyviteli Osztály.
6. A nemzetközi elnökhelyettes irányítása alá tartozó szervezeti egységek
Koordinációs Irányító Hatóság
39. § (1) A Koordinációs Irányító Hatóság (a továbbiakban: KOR IH) – a Miniszterelnökség munkaszervével együttműködve – a kohéziós politikai stratégia megalkotásához kapcsolódóan rá ruházott hatáskörben a kohéziós politika jövőjével és megvalósításával kapcsolatban részt vesz a hazai álláspont kialakításában, és annak az Európai Unió, illetve a többi tagállam irányában történő képviseletében a kohéziós politikát érintő munkacsoportokban. Ellátja továbbá az EKTB NFÜ-t érintő feladatait, valamint az EKTB 5. (kohéziós politikáért felelős) szakértői csoport titkársági feladatait. (2) A KOR IH – az érintett szervezeti egységek támogatása mellett – felelős a kohéziós politika végrehajtásához kapcsolódó Európai Bizottsággal történő kapcsolattartás koordinációjáért.
(3) A KOR IH felelős az NFÜ kohéziós politikával összefüggő nemzetközi kapcsolatainak koordinálásáért.
(4) A KOR IH koordinálja, működteti és továbbfejleszti az NFÜ fejlesztéspolitikai tevékenységének értékelési rendszerét, gondoskodik arról, hogy az értékelések eredményeit az érintettek és a szélesebb szakmai közönség megismerje, valamint támogatja az eredmények beépítését a tervezés és a végrehajtás gyakorlatába.
(5) A KOR IH koordinálja a kohéziós politika forrásainak felhasználásához kapcsolódó programozási folyamat NFÜ-t érintő feladatait, valamint módszertani segítséget nyújt a programmódosítások előkészítéséhez.
(6) A KOR IH javaslatokat dolgoz ki a meghatározott horizontális szempontok érvényesítéséhez és segíti az irányító hatóságok ezzel kapcsolatos tevékenységét.
(7) A KOR IH koordinálja a területi alapú integrált fejlesztési programok és a hátrányos helyzetű csoportokra irányuló komplex programok végrehajtásával kapcsolatos szakmai munka NFÜ-t érintő feladatait, valamint az NFÜ, illetve az irányító hatóságok partnerségi feladatait.
(8) Az NFÜ éves képzési tervéhez meghatározza az európai uniós alapok felhasználásával kapcsolatos, az intézményrendszert érintő képzések tartalmi elemeit, ellátja ezen képzések technikai, szervezési feladatait. A szakmai képzésekkel összefüggő feladatok ellátását a HR-rel együttműködésben végzi.
(9) A KOR IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) EU Ügyek és Nemzetközi Koordinációs Divízió
aa) Stratégiai Koordinációs Osztály,
ab) EU Koordinációs Osztály,
b) Program Előkészítési Osztály,
c) Értékelési Divízió
ca) Értékelés-módszertani Osztály,
cb) Értékelés menedzsment Osztály,
d) Horizontális Koordinációs Osztály,
e) Szakmai Képzési Osztály.
Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága
40. § (1) A Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága (a továbbiakban: NEP IH) ellátja a PHARE- és az Átmeneti Támogatás program vonatkozásában a nemzeti segélykoordinátor titkárságához kapcsolódó feladatokat, a Schengen Alap vonatkozásában a felelős hatóság feladatait, az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok program tekintetében a nemzeti kapcsolattartó személyéhez fűződő feladatokat, az INTERREG Közösségi Kezdeményezés programok tekintetében irányító, illetve nemzeti hatósági feladatokat; a strukturális alapok 3. célkitűzése szerinti területi együttműködés programok tekintetében közös irányító hatósági, illetve nemzeti hatósági feladatokat, az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz és az Európai Szomszédsági és Partnerségi Eszköz pénzügyi alapok egyes, a területi együttműködéshez kapcsolódó programjai tekintetében közös irányító hatósági feladatokat, a Svájci-Magyar Együttműködési Program tekintetében a Nemzeti Koordinációs Egység feladatait és a Nemzeti Ikerintézményi Koordinátor személyével kapcsolatos feladatokat. A NEP IH ellátja továbbá az Igazgatási Partnerség és a Europe Direct-programok menedzselésével kapcsolatos feladatokat. (2) A NEP IH – az általa kezelt programok vonatkozásában – felelős nemzeti kapcsolattartóként kialakítja és folyamatosan felülvizsgálja a programok szabályozási kereteit, valamint ellenőrzi azok betartását, az érintett minisztériumok bevonásával koordinálja a programok prioritásainak és projektjeinek meghatározását, működteti a programok pályázati, monitoring- és jelentéstételi rendszerét, felelős az egyes programokból finanszírozott projektek határidőre történő befejezéséhez szükséges feltételek megteremtéséért, továbbá biztosítja a programok nyilvánosságát.
(3) A NEP IH-n a következő divíziók és osztályok működnek:
a) Határon Átnyúló Együttműködések Divízió
aa) ERFA Programok Osztály,
ab) IPA, ENPI Programok Osztály,
b) Nemzetközi Programok Divízió
ba) Svájci-Magyar Együttműködési Program Osztály,
bb) EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Program Osztály,
c) NEP IH Pénzügyi Divízió
ca) Pénzügyi Menedzsment Osztály,
cb) Ellenőrzési és Szabálytalansági Osztály.
Program és Projekt Előkészítési Főosztály
41. § (1) A Program és Projekt Előkészítési Főosztály (a továbbiakban: PPEF) felelős a 2007–2013-as programozási időszak célkitűzéseit támogató, a programzárás időpontjáig be nem fejeződő, illetve ezen időszak forrásaiból előkészített projektek megvalósíthatóságát támogató stratégia és szabályozási környezet kialakításáért. (2) A PPEF gondoskodik a projektek 2014–2020-as időszak programstruktúrájába, illetőleg egyes programokba való illesztéséről, melynek érdekében közreműködik a KOR IH-val a programozási dokumentumok véglegesítésében.
(3) A PPEF gondoskodik a 2007–2013-as és a 2014–2020-as programozási időszak egymást átfedő és átmeneti időszakában (különösen 2014. január 1. és 2015. december 31. között) olyan projektszakaszok és költségek előzetes azonosításáról, melyek a 2007–2013-as programozási időszak teljes abszorpcióját vagy a 2014–2020-as programozási időszak forrásainak gyorsabb lehívását teszi lehetővé.
(4) A PPEF a rendszert lassító párhuzamos folyamatok megelőzése érdekében segíti az NFÜ más szervezeti egységeinek munkáját, valamint azzal kapcsolatos koordinációs és döntés-előkészítési tevékenységet végez.
(5) A PPEF közreműködik az operatív programok irányító hatóságai, valamint a KOR IH 2014–2020 időszaki tervezéséért felelős egységeinek munkája kapcsán felmerülő átfedés, illetve párhuzamos folyamatok összehangolásában, koordinálásban.
(6) A PPEF kormánytisztviselői, munkavállalói – az irányításuk alá tartozó alapok operatív programjainak minden nagyprojekt értékhatárt meghaladó összegű projektje esetén – részt vesznek a projekt megvalósíthatósági tanulmányának, illetve tanulmánytervének, valamint támogatási kérelmének minősítésében, és a projekt fizikai szakaszolásáról szóló döntés előkészítésében.
(7) A PPEF részt vesz az Európai Bizottságnak már benyújtott, és szakaszolást igénylő nagyprojekt esetében a projektszakaszok és költségek azonosításában, a kapcsolódó dokumentációk (pl. módosított támogatási kérelem) minősítésében, valamint ahhoz kapcsolódó döntés előkészítésében.
(8) A PPEF felelős a projektnek az operatív programba történő felvételéért, továbbá minden hatáskörébe tartozó további intézkedés megtételéért az azzal kapcsolatos egyhangú kormányzati támogatás kialakítása érdekében.
(9) A PPEF – a korábban már kialakított, egységes hazai álláspont érvényesülését elősegítendő – bevonhatja a JASPERS szakértőit a projektek előkészítési szakaszába annak érdekében, hogy az esetlegesen részben hibás, vagy téves előkészítésből fakadó visszafizetési kötelezettség kockázatát minimalizálja. A PPEF a teljes abszorpció megvalósulásának elősegítése érdekében – szükség szerint – bevonhatja a JASPERS szakértőit az Európai Bizottságnak már benyújtott nagyprojektek szakaszainak és költségeinek azonosításába, valamint a módosított támogatási kérelem véleményezésébe.
(10) A PPEF felelős a JASPERS éves munkatervek elkészítéséért.
(11) A PPEF-en a következő osztályok működnek:
a) Infrastrukturális Projekt Előkészítő Osztály,
b) Szociális és Komplex Projekt Előkészítő Osztály.
IV. AZ NFÜ MŰKÖDÉSE
1. Általános szabályok
42. § Az NFÜ szervezeti egységeinek működését, valamint azok kormánytisztviselőinek, munkavállalóinak feladatellátását a jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök, az ezekre épülő SzMSz, az NFÜ elnökének utasításai, a főosztályok ügyrendjei, az egyes munkaköri leírások és a felettes vezető utasításai határozzák meg. 2. A tervezés és a beszámolás általános szabályai
43. § Az elnök – féléves felülvizsgálattal – éves munkatervet állapít meg. 44. § Az NFÜ-ben – a közbeszerzési és beszerzési szabályzat rendelkezései figyelembevételével – éves beszerzési terv készül, melynek részét képezi az éves közbeszerzési terv. 45. § (1) Az NFÜ tevékenységének pénzügyi megalapozása érdekében a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével költségvetési tervet kell készíteni. (2) Az Országgyűlés által elfogadott költségvetési törvény alapján részletes éves gazdasági-pénzügyi tervet kell készíteni.
(3) A tárgyévre vonatkozó zárszámadási törvény megalapozásához el kell készíteni a vonatkozó költségvetési beszámolót.
(4) A pénzügyi tervezésre és a költségvetési beszámolóra vonatkozó részletes szabályokat belső szabályzat tartalmazza.
3. A munkavégzés általános szabályai, magatartási szabályok
46. § (1) Az NFÜ szervezeti egységei, kormánytisztviselői és munkavállalói a feladatok ellátása során együttműködésre kötelesek. Az egyes szervezeti egységek feladatkörébe tartozó, de más szervezeti egység feladatkörét is érintő ügyekben az egyeztetésért az a szervezeti egység felelős, amelynek a feladat elvégzése a fő feladatkörébe tartozik. (2) Ha jogszabály, felettes szerv vagy az elnök másként nem rendelkezik, a szakmai munkaszervezetek vezetői:
a) feladat- és hatáskörük gyakorlását az alárendeltségükbe tartozó vezetőre írásban átruházhatják,
b) az alárendeltségükbe tartozó szervektől bármely ügyet magukhoz vonhatnak,
c) az ügyek intézésére – a jogszabályok keretei között – érdemi és eljárási utasítást adhatnak.
47. § (1) Az ügyintézés határideje a Miniszterelnökség által küldött ügyekben az általa meghatározott határidő, egyéb, az NFÜ feladatkörébe tartozó ügyben 30 nap. A vezető egyedi ügyekben a fentiektől eltérő rövidebb ügyintézési határidőt állapíthat meg. Fenti határidők nem vonatkoznak a „sürgős” („S”) iratokra, amelyeket soron kívül, de legkésőbb 72 órán belül el kell intézni. Ha a feladat teljesítése az előírt határidőre nem lehetséges – e körülmény felismerésekor vagy tudomásra jutásakor – az ügyintéző vagy az ügy intézésére kijelölt felelős köteles e tényt haladéktalanul a közvetlen felettes vezető tudomására hozni. (2) Ha kétséges, hogy valamely ügy elintézése mely szervezet feladatkörébe tartozik, a közvetlen felettes vezető dönt a hatásköri összeütközés kérdésében.
(3) Más szerv hatáskörébe tartozó ügyben érkezett irat áttételéről – az érdekelt egyidejű értesítése mellett – haladéktalanul intézkedni kell.
48. § Az NFÜ kormánytisztviselőire, munkavállalóira vonatkozó egyéb szabályokat az Etikai Kódex tartalmazza. 4. A kiadmányozás rendje
49. § (1) Az iratok az arra jogosult aláírásával (kiadmányozásával) válnak hivatali intézkedésekké. A kiadmányozás joga az ügyben történő érdemi döntésre ad felhatalmazást. A kiadmányozási jogot úgy kell meghatározni, hogy a jogszerűségi és szakszerűségi követelmények mellett biztosítsa a gyors ügyintézést. (2) A kiadmányozásra jogosult felelős az intézkedés szakmai tartalmáért, az iratkezelésre és a határidőkre vonatkozó szabályok betartatásáért.
(3) Gazdálkodási jellegű, vagy ilyen kihatású ügyekben a kiadmányozási, kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési, érvényesítő joggal – a megfelelő szabályzatokban részletezett eljárás szerint – az elnök és az arra kijelöltek rendelkeznek.
(4)17 Az elnök kiadmányozza a köztársasági elnök, az Országgyűlés tisztségviselői, a Kormány tagjai, az Alkotmánybíróság elnöke vagy valamely tagja, a Kúria elnöke, az Országos Bírósági Hivatal elnöke, a legfőbb ügyész, az Állami Számvevőszék elnöke, az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, a Magyar Nemzeti Bank elnökének közvetlen megkeresésére készült dokumentumokat, továbbá mindazon dokumentumokat, amelyek kiadmányozását magának tartotta fenn.
(5) Az NFÜ vezető kormánytisztviselői a hatáskörükbe tartozó ügyekben kiadmányozzák a minisztériumok, egyéb állami szervek, az Európai Unió vagy az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete azonos vagy hasonló beosztású, jogállású, besorolású vezetőinek címzett ügyiratokat.
5. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
(2) Évente köteles vagyonnyilatkozatot tenni a közbeszerzési eljárásban – önállóan, vagy testület tagjaként – javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló – személy.
(3) Kétévente köteles vagyonnyilatkozatot tenni a (2) bekezdés hatálya alá nem tartozó a) BEEKF vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy;
b) a KOR IH kivételével az irányító hatóság vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy;
c) JF Szabálytalanságkezelési és Ellenőrzési Osztály vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy;
d) FF vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy;
e) KSZKF vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy;
f) IGF vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője, munkavállalója, egyéb – közszolgálati jogviszonyban nem álló –, ott feladatot ellátó személy.
(4) Ötévente köteles vagyonnyilatkozatot tenni a (2) és (3) bekezdés hatálya alá nem tartozó vezető kormánytisztviselő, továbbá a külön jogszabály alapján „C” típusú nemzetbiztonsági ellenőrzésre köteles, fontos és bizalmas munkakört betöltő kormánytisztviselő. 6. Az NFÜ képviselete és kapcsolati rendje
51. § (1) Az NFÜ tevékenységével kapcsolatos valamennyi ügyben, eljárásban az elnököt általános képviseleti jog illeti meg. (2) Lobbistával kapcsolatot az elnök, valamint az általa kijelölt elnökhelyettes létesíthet.
(3) Az elnök képviseleti jogát esetenként vagy az ügyek meghatározott csoportjára nézve átruházhatja.
(4) A képviseletre jogosult köteles a feladatkörében érintett szervezeti egységekkel előzetesen egyeztetett hivatali álláspontot képviselni, továbbá az általa képviselt ügyről az illetékes vezetőit tájékoztatni.
7. Az NFÜ belső kontrollrendszere
52. § Az NFÜ minden szintjén érvényesülő kontrollkörnyezet, kockázatkezelési rendszer, kontrolltevékenységek (ideértve a FEUVE-t, valamint a belső ellenőrzési tevékenységet), információs és kommunikációs rendszer, továbbá nyomon követési (monitoring) rendszer került kialakításra és működtetésre. A kontrollkörnyezet megfelelő működését biztosítja az ellenőrzési nyomvonalak, valamint a szabálytalanságok kezelésére vonatkozó eljárásrend kialakítása. A belső kontrollrendszer részletes előírásait az elnök által jóváhagyott belső szabályzatok tartalmazzák. A belső ellenőrzés részletes szabályait a Belső Ellenőrzési Kézikönyv kiadásáról szóló elnöki utasítás tartalmazza.
A munkáltatói jogkörök gyakorlása
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Munkáltatói jogkörök |
Elnök |
Elnökhelyettes |
Főosztályvezető |
2. |
Kinevezés, kinevezés módosítása, felmentés |
Az elnökhelyettesek kivételével valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
3. |
Áthelyezéshez, átirányításhoz, kirendeléshez hozzájárulás, munkaszerződés megkötése, módosítása, felmondás, illetmény megállapítása, összeférhetetlenség megállapítása, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony létesítésének engedélyezése, jutalmazás, helyettesítési díj megállapítása, célfeladat meghatározása, fegyelmi jogkör gyakorlása, fizetés nélküli szabadság engedélyezése |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
4. |
Vezetői megbízás adása és visszavonása, cím adományozása és visszavonása |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő és kormánytisztviselő tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői, főosztályvezető-helyettesei tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető és kormánytisztviselő tekintetében |
5. |
Rendes szabadság kiadásának engedélyezése |
Elnökhelyettesek, valamint az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
6. |
Teljesítményértékelés |
Elnökhelyettesek, továbbá valamennyi főosztályvezető tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
7. |
Minősítés |
Elnökhelyettesek, valamint az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői tekintetében |
Az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
8. |
Kitüntetési javaslat előterjesztése |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői, főosztályvezető-helyettesei, osztályvezetői tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
9. |
Munkaköri leírások jóváhagyása |
Elnökhelyettesek, továbbá valamennyi főosztályvezető tekintetében |
Az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezető-helyettesei, osztályvezetői, kormánytisztviselői, munkavállalói tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
10. |
Tanulmányi szerződés kötése, tanulmányút engedélyezése |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó szervezeti egységek főosztályvezetői, főosztályvezető-helyettesei, osztályvezetői tekintetében |
Javaslattétel az irányítása alá tartozó főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, kormánytisztviselő és munkavállaló tekintetében |
11. |
Munkáltatói kölcsön nyújtásának engedélyezése |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
|
|
12. |
Munkáltatói igazolások kiadása, fizetési előleg felvételének engedélyezése |
|
|
Az NFÜ valamennyi vezető kormánytisztviselője, kormánytisztviselője és munkavállalója tekintetében a Humánerőforrás Főosztály főosztályvezetője |
13. |
Munkarendtől való eltérés engedélyezése |
Valamennyi vezető kormánytisztviselő, kormánytisztviselő, munkavállaló tekintetében |
|
|
Az NFÜ szervezeti egységeinek engedélyezett létszáma
|
A |
B |
1. |
Szervezeti egység |
Engedélyezett létszám |
2. |
Belső Ellenőrzési és Ellenőrzés-koordinációs Főosztály |
4 |
3. |
Kommunikációs Főosztály |
7 |
4. |
Fejlesztési és Informatikai Elnökhelyettesség |
6 |
5. |
Gazdaságfejlesztési Programok Irányító Hatósága |
11 |
6. |
Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága |
15 |
7. |
Környezetvédelmi Programok Irányító Hatósága |
7 |
8. |
Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága |
4 |
9. |
Közlekedési Programok Irányító Hatósága |
15 |
10. |
Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága |
24 |
11. |
Központi Monitoring Főosztály |
12 |
12. |
Informatikai és Tájékoztatási Főosztály |
7 |
13. |
Jogi és Gazdasági Elnökhelyettesség |
4 |
14. |
Jogi Főosztály |
6 |
15. |
Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály |
7 |
16. |
Humánerőforrás Főosztály |
7 |
17. |
Fejezeti Főosztály |
6 |
18. |
Végrehajtás Operatív Program Irányító Hatóság |
3 |
19. |
Pénzügyi Lebonyolítási Főosztály |
4 |
20. |
Közreműködő Szervezet Kontrolling Főosztály |
2 |
21. |
Intézményi Gazdálkodási Főosztály |
10 |
22. |
Nemzetközi Elnökhelyettesség |
3 |
23. |
Koordinációs Irányító Hatóság |
20 |
24. |
Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága |
16 |
25. |
Program és Projekt Előkészítési Főosztály |
2 |
26. |
Összesen |
202 |