69/2013. (XI. 28.) NFM rendelet
69/2013. (XI. 28.) NFM rendelet
a Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el.
1. Általános rendelkezések
1. § E rendelet hatálya
a)2 a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztés Minisztérium fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzat cím, 35. Klíma-, energia- és zöldgazdaság-politikai ágazati programok alcím, 4. Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer jogcím-csoport fejezeti kezelésű előirányzatra (a továbbiakban: ZFR),
b) a ZFR előző évekről áthúzódó költségvetési maradványára,
c) a ZFR többletbevételére
terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában
1. alapkutatás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 30. cikk 2. pontja szerinti kutatás;
2. állami támogatás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti támogatás és az 1998/2006/EK bizottsági rendelet 2. cikke szerinti támogatás;
3. beruházási támogatás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 17. pontja szerinti támogatás;
4. bérköltség: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 15. pontja szerinti költség;
5. elszámolható költség: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 6. pontja szerinti költség;
6. energiahatékonyság: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 17. cikk 2. pontja szerinti fogalom, valamint azon intézkedések, amelyek alapján a lakosság és a közszféra tevékenysége során az energiafelhasználását csökkenti;
7. éghajlatváltozásra vonatkozó nemzetközi megállapodás: az Európai Unió által 2020-ra kitűzött kibocsátás-csökkentési célokhoz képest 2020-ra, vagy az azt követő időszakra vonatkozó szigorúbb célokat meghatározó jövőbeni nemzetközi megállapodás;
8. felvásárlás: egy létesítményhez közvetlenül kapcsolódó befektetett eszközök – nem újonnan létrehozott immateriális javak, tárgyi eszközök, valamint befektetett pénzügyi eszközök – beszerzése, ha a létesítmény bezárásra került vagy bezárásra került volna, ha nem vásárolták volna fel, és ha ezt a felvásárlást egy független beruházó vagy a 800/2008/EK bizottsági rendelet 12. cikk (1) bekezdés b) pontja szerinti feltételek teljesülése esetén nem független beruházó végzi;
9. immateriális javak: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 11. pontja szerinti javak;
10. ipari kutatás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 30. cikk 3. pontja szerinti kutatás;
11. kísérleti fejlesztés: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 30. cikk 4. pontja szerinti fejlesztés;
12. közösségi szabvány: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 17. cikk 3. pontja szerinti szabvány;
13. környezetvédelmi támogatás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 4. szakasza szerinti támogatások;
14. kutatási szervezet: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 30. cikk 1. pontja szerinti szervezet;
15. megújuló energiaforrás: a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény szerinti energiaforrás;
16. nagyvállalkozás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 8. pontja szerinti vállalkozás;
17. saját forrás: a kedvezményezett által a projekthez igénybe vett, állami támogatásnak nem minősülő forrás;
18. személyszállítási közszolgáltatás: a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. október 23-i 1370/2007/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk a) pontja szerinti személyszállítási szolgáltatás;
19. támogatási intenzitás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 15. pontja szerinti intenzitás;
20. támogatástartalom: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 19. pontja szerinti tartalom.
2. A ZFR felhasználása
3. § (1) A ZFR-ből az üvegházhatású gázok közösségi kereskedelmi rendszerében és az erőfeszítés-megosztási határozat végrehajtásában történő részvételről szóló 2012. évi CCXVII. törvény (a továbbiakban: Ügkr. tv.) 2. § 30. pontja szerinti üvegházhatású gázok (a továbbiakban: ÜHG) kibocsátás-csökkentésre, ÜHG megkötésére, az éghajlatváltozás hatásaihoz történő alkalmazkodásra irányuló nemzetközi együttműködés keretében a következő célokra teljesíthető kifizetés:
a) a Globális Energiahatékonysági és Megújuló Energia Alapnak nyújtott hozzájárulásra;
b) a poznani éghajlatváltozási konferencián (COP 4 és COP/MOP 4) elindított Alkalmazkodási Alapnak nyújtott hozzájárulásra;
c) erdőirtás elkerülését, erdőtelepítés és az erdők újratelepítésének fokozását célzó intézkedésekre az éghajlatváltozásra vonatkozó nemzetközi megállapodást ratifikáló fejlődő országokban;
d) technológiák átadására az éghajlatváltozásra vonatkozó nemzetközi megállapodást ratifikáló fejlődő országok számára és az éghajlatváltozás kedvezőtlen hatásaihoz történő alkalmazkodás előmozdítására ezen országokban;
e) szilárd fosszilis tüzelésű erőművekből, vagy ipari tevékenységből származó CO2 környezeti szempontból biztonságos elkülönítésére és geológiai tárolására harmadik országokban.
(2) A ZFR-ből támogatás nyújtható az Európai Unió területén megvalósuló következő célokra:
a) megújuló energiaforrásból megvalósuló energiatermelés fejlesztésére;
b) energiahatékonysági és hőszigetelést javító intézkedésekre;
c) az ÜHG kibocsátás-csökkentését eredményező beruházásra, intézkedésre;
d) erdősítés révén történő CO2 megkötésre;
e) az európai stratégiai energiatechnológiai tervben és az európai technológiai platformokban szereplő kezdeményezésekben történő részvételre;
f) szilárd fosszilis tüzelésű erőművekből, vagy ipari tevékenységből származó CO2 környezeti szempontból biztonságos elkülönítésére és geológiai tárolására;
g) alacsony ÜHG kibocsátású közlekedésre és tömegközlekedési eszközökre történő átállás ösztönzésére;
h) az energiahatékonysággal és a tiszta energiákkal kapcsolatos kutatás és fejlesztés finanszírozására az Ügkr. tv.-ben meghatározott ÜHG kibocsátással járó engedélyköteles tevékenységekhez tartozó iparágakban;
i) az éghajlatváltozás hatásaihoz történő alkalmazkodást, az ÜHG kibocsátás-csökkentését és az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodást célzó kutatásra, fejlesztésre, valamint demonstrációs projektek megvalósítására;
j) alacsony CO2 kibocsátású gazdaságra való áttérést előmozdító egyéb technológiák kifejlesztésére;
k) kis és közepes jövedelmű háztartások szociális aspektusainak kezelését célzó energiahatékonyságot növelő pénzügyi támogatások biztosítására;
l) az Európai Bizottság NER300 programjában közvetlenül támogatást nyert hazai projektek megvalósítására.
(2a)3 A Zfr. terhére kell kifizetni az Európai Bizottság NER300 programjában támogatást nyert hazai projektek megvalósítására az Európai Bizottság határozatában megítélt és teljesített támogatást és az energiapolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: támogató) által vezetett minisztériumot terhelő késedelmi kamat összegét.
(3)4 A ZFR kezeléséhez, működtetéséhez, bevételei beszedéséhez, pénzeszközei felhasználásának ellenőrzéséhez szükséges költségek fedezésére, illetve a ZFR bevételeinek, mint pályázati pénzeknek a felhasználására, a pályázatok megvalósulására, monitorozására, az elért kibocsátás-csökkentés számszerűsítésére, valamint jogszabályban meghatározott követelmények teljesülésére vonatkozó pénzügyi és műszaki szempontú értékeltetésére (auditáltatására) a kezelő szerv által, valamint a miniszter által vezetett minisztérium igazgatási költségvetése részére történő előirányzat-átcsoportosítás útján a ZFR legfeljebb 7%-a használható fel.
4. § (1) Az Európai Unió Működéséről szóló Szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében
a) a 3. § (2) bekezdés a)–k) pontja alapján csekély összegű,
b) a 3. § (2) bekezdés a)–c), f) és j) pontja alapján regionális beruházási és foglalkoztatási,
c) a 3. § (2) bekezdés b) és c) pontja alapján a közösségi környezetvédelmi szabványok túlteljesítését, illetve közösségi szabványok hiányában a környezetvédelem szintjének emelését lehetővé tevő beruházási,
d) a 3. § (2) bekezdés b), c) és g) pontja alapján a közösségi szabványok túlteljesítését, illetve közösségi szabványok hiányában a környezetvédelem szintjének emelését lehetővé tevő, új szállítóeszközök beszerzéshez,
e) a 3. § (2) bekezdés b) és c) pontja alapján a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 7. pontja szerinti vállalkozás (a továbbiakban: KKV) jövőbeni közösségi szabványokhoz idő előtt történő alkalmazkodásához,
f) a 3. § (2) bekezdés a)–c) pontja alapján energia-megtakarítási intézkedésekhez környezetvédelmi beruházási,
g) a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelésbe történő beruházáshoz környezetvédelmi,
h) a 3. § (2) bekezdés a)–c) pontja alapján megújuló energiaforrásokból származó energia felhasználásának előmozdítására irányuló környezetvédelmi beruházási,
i) a 3. § (2) bekezdés a), b), c) pontja alapján a c), f) vagy h) pont szerinti támogatási kategóriával támogatott beruházáshoz közvetlenül kapcsolódó környezetvédelmi tanulmányokra,
j) a 3. § (2) bekezdés a), f), h), i) és j) pontja alapján a kutatás-fejlesztési és innovációs projekttámogatáshoz, a műszaki megvalósíthatósági tanulmányokhoz és a KKV részére szabadalmak és iparjogvédelmi jogok megszerzéséhez,
k) a 3. § (2) bekezdés g) pontja alapján személyszállítási közszolgáltatások ellentételezésére,
l) a 3. § (2) bekezdés e) pontja alapján a kezdeményezések tartalmától függően és a vonatkozó európai uniós jogszabályok előírásainak betartása mellett az 1. mellékletben meghatározott valamennyi támogatási kategória szerinti
támogatás nyújtható.
(2) Kamattámogatás a támogatást igénylő és a pénzügyi intézmény között létrejött hitelszerződésben meghatározott futamidőre, de legfeljebb a tárgyévet követő 2 évre nyújtható. A kamattámogatás mértéke a fizetendő kamat 100%-át is elérheti, figyelemmel az európai uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitásra.
(3)5 A támogatott cél jellegétől függően – ha a pályázati kiírás eltérően nem rendelkezik, a kamattámogatás kivételével – támogatási előleg nyújtható.
(4) A pályázati kiírásban fel kell tüntetni, valamint a támogatási szerződésben a kedvezményezettet írásban tájékoztatni kell az odaítélésre kerülő támogatás formájáról és kategóriájáról. A tájékoztatásnak kifejezetten utalnia kell a támogatási kategóriára vonatkozó rendeletre, hivatkozva annak pontos címére és az Európai Közösség Hivatalos Lapjában való kihirdetésére, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét támogatástartalomban kifejezve.
5. §6 (1) A ZFR terhére támogatást – ha nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik – természetes személy, belföldi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, egyéni cég, társasház, lakásszövetkezet és, külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepe kaphat.
(2) Nem nyújtható támogatás a támogatási igény benyújtása előtt megkezdett beruházásra. A beruházás megkezdése időpontjának – ha a pályázati kiírás eltérően nem rendelkezik – építési beruházás esetén az építési naplóba történt első bejegyzés időpontját, egyéb beruházás esetében az első pénzügyi teljesítés időpontját kell tekinteni.
5/A. §7 (1) A ZFR terhére támogatás pályázati úton, a támogatási szerződésben rögzítettek szerint egy összegben vagy részletekben, a beszámoló vagy a részbeszámoló elfogadását követő folyósítással
a) visszafizetési kötelezettség nélkül végleges juttatásként (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás), ezen belül támogatás vagy kamattámogatás formájában, vagy
b) visszatérítendő támogatásként
nyújtható.
(2) Az (1) bekezdéstől eltérően a tárgyévi kiadási előirányzat legfeljebb 3%-áig az e rendeletben meghatározott felhasználási célra egyedi döntéssel nyújtható támogatás. A dokumentumokkal és adatokkal igazoltan alátámasztott, valamint az igényelt támogatás mértékét megjelölő támogatási kérelemről a támogató – annak beérkezésétől számított – 30 napon belül, szükség esetén a hiányok pótlására történő felhívást követően dönt és arról a támogatási kérelem benyújtóját haladéktalanul értesíti. A támogatási kérelem elutasítását indokolni kell.
3. Szervezeti kijelölések
6. § (1)8 Az előirányzat kezelő szerveként a pályázati kiírás az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot jelölheti ki. Kezelő szerv kijelölése hiányában az e rendeletben a kezelő szervnek címzett feladat- és hatásköröket a támogató gyakorolja.
(2) A ZFR-hez rendelt fizetési számla felett a kezelő szerv rendelkezik, ellátja a kötelezettségvállalások teljesítésigazolását, az érvényesítést, az utalványozást, végzi a számviteli és ellenőrzési feladatokat és közreműködik a költségvetési beszámolók, mérlegjelentések elkészítésében.
(3) A kezelő szerv a pályázatokkal kapcsolatos feladatai keretében ellátja a pályázat kiírásával, a döntés előkészítésével, a támogatási szerződés megkötésével, módosításával, a támogatási szerződéstől történő elállással vagy a támogatói szerződés felbontásával, a támogatási szerződés nyilvántartásával, a kedvezményezett beszámoltatásával, a támogatás felhasználásának ellenőrzésével, a teljesítés igazolásával, a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszakövetelésével és a projektek zárásával kapcsolatos feladatokat.
4. Pályázati feltételek
7. §9 (1) A pályázati kiírást és a 3. §-ban meghatározott célokra felhasználható keretösszeget a támogató határozza meg.
(2) A pályázati kiírást a kezelő szerv honlapján is közzé kell tenni. A pályázati kiírás közzétételének időpontját a támogató határozza meg.
8. § (1) A pályázónak – ha a pályázati kiírás eltérően nem rendelkezik – a pályázat benyújtásakor egyszeri pályázati díjat kell fizetnie, amely
a) 1 000 000 forint és ez alatti támogatási igény esetén 5000 forint,
b) 1 000 001–5 000 000 forint összegű támogatási igény esetén 10 000 forint,
c) 5 000 001–10 000 000 forint összegű támogatási igény esetén 25 000 forint,
d) 10 000 001–50 000 000 forint összegű támogatási igény esetén 50 000 forint,
e) 50 000 001 forint és annál nagyobb összegű támogatási igény esetén 100 000 forint.
(2) A pályázati díj megfizetésének módját a pályázati kiírás tartalmazza.
(3) Nem kell az (1) bekezdés szerinti pályázati díjat ismételten megfizetni, ha a pályázó az előírt feltételeknek meg nem felelő, visszaküldött pályázatát a kézhezvételt – elektronikus megküldés esetén a visszaküldést – követő 10 munkanapon belül, kijavítva újra benyújtja.
9. § (1) Ha a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik a pályázatot magyar nyelven, a pályázati felhívásban megjelölt címre postai úton 1 példányban, valamint elektronikus formában (e-mailben, CD-n vagy DVD-n) kell benyújtani. Ha az írásban benyújtott pályázat szövege eltér az elektronikusan benyújtott pályázat szövegétől, akkor az aláírt, postai úton benyújtott szöveg tekintendő hivatalosnak.
(2) A pályázat benyújtására legalább az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 66. § (3) bekezdésében előírt határidő, legfeljebb 90 nap írható elő. A pályázat határidőben benyújtottnak tekintendő, ha azt legkésőbb az előírt határidő utolsó napján postára adták.
(3) Az előírt feltételeknek megfelelő pályázatokat a kezelő szerv nyilvántartásba veszi. A kezelő szerv a pályázat befogadásáról írásban, igazolható módon a benyújtást követő 30 napon belül, vagy a hiánypótlás teljesítését követő 15 napon belül tájékoztatja a pályázót.
(4) A pályázat befogadása a pályázat támogatására nem jogosít.
(5) A kezelő szerv a pályázatot érdemi vizsgálat nélkül elutasítja, ha
a) azt a pályázati kiírás alapján nem jogosult pályázó nyújtotta be,
b) a pályázatot határidőn túl nyújtották be,
c) a pályázati kiírás nem biztosít lehetőséget a hiánypótlásra és a pályázat hiányosan került benyújtásra, vagy
d) az Ávr. 67. § (3) bekezdésében meghatározott feltételek fennállnak.
(6) Ha a pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül, erről a kezelő szerv az elutasítás okának megjelölésével a pályázat beérkezésétől – az Ávr. 67. § (3) bekezdésében meghatározott esetben a hiánypótlási határidő lejártától – számított 15 napon belül értesíti a pályázót.
5. A pályázatok elbírálása
10. § (1) A kezelő szerv a benyújtott, a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek megfelelő pályázatokat a pályázat céljára tekintettel, szükség esetén külső szakértő bevonásával értékeli. Az értékelés részeként helyszíni vizsgálat is tartható.
(2) A pályázatokat szakmai – így különösen környezet- és éghajlatvédelmi, műszaki, energetikai, közgazdasági – és pénzügyi szempontok szerint kell értékelni és rangsorolni. A pénzügyi értékelés a szakmai szempontból rangsorolt, támogatható pályázatok közül kizárja a pénzügyi szempontból nem megfelelő pályázatokat.
(3) A szakmai értékelés során előnyben kell részesíteni
a) a költséghatékonyabb, a fajlagosan nagyobb ÜHG megtakarítást jelentő pályázatokat, valamint
b) az a) pontnak megfelelő pályázatok közül a komplex, több célt megvalósító fejlesztéseket.
(4)10
(5) A támogatói döntésre vonatkozó tájékoztatással egyidejűleg a pályázó részére a kezelő szerv a támogatási szerződés tervezetét is megküldi.
11. § A ZFR keretében hozott döntésekkel kapcsolatban a kezelő szerv teljesíti a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 5. §-ában foglalt közzétételi kötelezettségeket.
6. A támogatási szerződés
12. § (1) A kedvezményezettnek a támogatási szerződés aláírására legfeljebb a döntés kézhezvételétől számított 120 nap áll a rendelkezésére. Ha a pályázó a szerződéskötésre az Ávr. 71. § (1) és (2) bekezdése alapján rendelkezésre álló határidőt elmulasztja, a támogatási szerződés megkötéséhez kapcsolódóan méltányosság semmilyen jogcímen nem gyakorolható.
(2) A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell az ÜHG kibocsátás-csökkentés várható és vállalt mértékét, valamint annak igazolási módját a pályázati kiírás szerint.
(3) A támogatási szerződésben utalni kell arra, hogy ha a kedvezményezett a támogatásból beszerzést valósít meg és az megfelel a közbeszerzésekről szóló törvényben meghatározott feltételeknek, a kedvezményezettnek, mint ajánlatkérőnek közbeszerzési eljárást kell lefolytatnia.
13. § (1) A támogatási szerződés módosítására a kedvezményezettnek fel nem róható, elháríthatatlan külső okból vagy adatváltozás miatt kerülhet sor, vagy ha olyan új tény merül fel, amely a pályázat elbírálásakor nem volt ismert és az a támogatást alapjaiban érinti.
(2) A támogatási szerződés módosítására irányuló kérelmet a kezelő szervhez kell benyújtani.
(3) A kérelemről – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – a kezelő szerv önállóan dönt.
(4) A kezelő szerv a támogatási szerződés módosítására irányuló kérelmet értékeli és javaslatával együtt továbbítja a támogatónak, ha
a) a támogatás mértéke meghaladja a 100 millió forintot,
b) a projekt műszaki tartalmának módosítása esetén az ÜHG megtakarítás mértéke várhatóan nem éri el a támogatási szerződésben rögzített célérték 90%-át, vagy
c) a módosítás a beruházás finanszírozását az eredeti támogatási szerződésben rögzítetthez képest 10%-ot meghaladó mértékben érinti.
(5) A kérelemről a kezelő szerv, illetve a támogató a kérelem benyújtását követő 30 napon belül dönt.
(6) A támogatási szerződésben meghatározott befejezési határidő meghosszabbítása iránti kérelem benyújtásának határideje a támogatási szerződésben meghatározott befejezési határidő utolsó napját megelőző 30. nap. A támogatási szerződésben meghatározott befejezési határidő legfeljebb a pályázatra irányadó végső befejezési határidőig hosszabbítható meg.
(7) A saját forrás biztosítási módjának – a saját forrás biztosítását nem érintő – változása nem igényli a támogatási szerződés módosítását.
7. Beszámolás, ellenőrzés
14. § (1) A támogatás felhasználásáról a kedvezményezett a támogatási szerződésben meghatározott módon köteles írásbeli beszámolót készíteni és azt egy példányban a kezelő szervnek benyújtani.
(2) A kedvezményezett köteles a kezelő szerv felhívására a beszámolót 15 napon belül pontosítani.
15. § (1) A támogatások felhasználását a támogató, a kezelő szerv, továbbá a külön jogszabályban, valamint a támogatási szerződésben meghatározott szervezetek ellenőrzik. A támogató vagy a kezelő szerv megbízásából az ellenőrzést szükség esetén külső szakértők, szakértő szervezetek is végezhetik.
(2) A támogatás nem rendeltetésszerű, a szerződéssel ellentétes, illetve attól eltérő felhasználását az ellenőrző szerv jegyzőkönyvben rögzíti, és haladéktalanul javaslatot tesz a kezelő szerv részére a szükséges intézkedések megtételére. A kedvezményezett a jegyzőkönyvet aláírásával látja el, illetve az aláírás megtagadásának tényét az ellenőrző szerv a jegyzőkönyvben rögzíti.
(3) A kezelő szerv a támogatások felhasználását teljes körű eredményességi, hatékonysági és célszerűségi elemzéssel zárja, amit továbbít a támogató részére.
8. Záró rendelkezések
16. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 20. § 2014. március 15-én lép hatályba.
16/A. §11 E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet és a Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról szóló 69/2013. (XI. 28.) NFM rendelet módosításáról szóló 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépésekor12 folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
17. § E rendelet az üvegházhatást okozó gázok kibocsátási egységei Közösségen belüli kereskedelmi rendszerének létrehozásáról és a 96/61/EK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2003. október 13-i 2003/87/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 10. cikk (3) bekezdésének való megfelelést szolgálja.
18. § E rendelet
a) a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379., 2006.12. 28., 5. o.), és
c) a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) szóló, 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet (HL L 214., 2008. 8. 9., 3. o.) I. fejezete, 13., 18–25. és 31–33. cikkének
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
19. §13
20. §14
1. melléklet a 69/2013. (XI. 28.) NFM rendelethez
a 92/42/EGK irányelv módosításáról szóló, 2004. február 11-i 2004/8/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv és a 2004/8/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv alkalmazásában a külön hő- és villamosenergia-termelésre vonatkozó egységes hatásfok-referenciaértékek megállapításáról szóló 2007/74/EK bizottsági határozat által meghatározott, nem kapcsolt energiatermeléshez viszonyítva. Egy meglévő kapcsoltenergia-termelő egység fejlesztésének vagy egy meglévő erőművi egység kapcsoltenergia-termelő egységgé történő átalakításának az eredeti helyzethez viszonyítva primerenergia-megtakarítást kell eredményeznie.
A rendeletet a 28/2015. (VI. 3.) NFM rendelet 46. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2015. június 4. napjával, alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező rendelet 44. § (2) bekezdését.
Az 1. § a) pontja a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 28. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2a) bekezdését a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 29. §-a iktatta be.
A 3. § (3) bekezdése a 18/2014. (IV. 14.) NFM rendelet 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 34. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5. § a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 30. §-ával megállapított szöveg.
Az 5/A. §-t a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 31. §-a iktatta be.
A 6. § (1) bekezdése a 18/2014. (IV. 14.) NFM rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.
A 7. § a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 32. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (4) bekezdését a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 35. §-a hatályon kívül helyezte.
A 16/A. §-t a 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet 33. §-a iktatta be.
A hatálybalépés időpontja 2014. április 4.
A 19. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 20. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás