82/2013. (XII. 29.) NFM rendelet
82/2013. (XII. 29.) NFM rendelet
a transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokkal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról1
A vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (2) bekezdés 8. pontjában,
a 2. alcím és a 10. § tekintetében a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (2) bekezdés 20. pontjában
kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § e) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A vasúti járművek üzembehelyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet módosítása
1. § (1) A vasúti járművek üzembehelyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet (a továbbiakban: R1.) 2. § 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet alkalmazásában:)
(2) Az R1. 2. §-a a következő 23. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában:)
2. § Az R1. 3. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
3. § Az R1. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
4. § Az R1. 8. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:
[A hatóság az (1) bekezdés szerinti vizsgálat eredménye alapján az előzetes típusengedélyben meghatározza]
5. § (1) Az R1. 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) Az R1. 13. § (4) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
[A hatóság a (2) bekezdés szerinti eljárás eredménye alapján a típusengedélyben meghatározza]
6. § (1) Az R1. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) Az R1. 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
7. § Az R1. „6. Típusengedély” alcíme a következő 14/A. §-sal egészül ki:
8. § (1) Az R1. 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) Az R1. 15. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:
9. § Az R1. 20. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
10. § (1) Az R1. 21. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az üzembehelyezési engedély hatályát veszti)
(2) Az R1. 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(3) Az R1. 21. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
11. § Az R1. 22. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
12. § Az R1. 23. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
[A hatóság az (1) bekezdés szerinti vizsgálat eredménye alapján az átalakítási engedélyben meghatározza:]
13. § Az R1. 24. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
14. § Az R1. 13. alcím címe és 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
15. § Az R1. 27. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Az időszakos vizsga során a hatóság az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumok, valamint a vasúti járművek időszakos vizsgálatát végző vizsgahely műhelyi vizsgálata alapján]
16. § Az R1. 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
17. § Az R1. 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
18. § Az R1. 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
19. § Az R1. 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
20. § Az R1. 37. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:
21. § Az R1. 38. § (2) bekezdése a következő f)–h) ponttal egészül ki:
(Ez a rendelet – a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvénnyel együtt –)
(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.)
22. § (1) Az R1. 1. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az R1. 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) Az R1. 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
23. § Az R1.
a) 2. § 15. pontjában az „átalakítási engedély alapján gyártott jármű vagy járművek” szövegrész helyébe az „átalakítási engedély alapján gyártott, átalakított jármű vagy járművek” szöveg,
b) 3. § (2) bekezdés a) pontjában a „vasúti rendszeren közlekedő vasúti jármű elvi előzetes típusengedély alapján történő” szövegrész helyébe a „vasúti rendszeren már közlekedő vasúti jármű” szöveg,
c) 9. § (4) bekezdésében a „vagy annak vizsgálata nem zárul le,” szövegrész helyébe a „vagy annak vizsgálata nem zárul le teljes körűen,” szöveg,
d) 10. § (2) bekezdésében a „prototípus jármű vizsgálata” szövegrész helyébe a „prototípusvizsgálatok eredményei” szöveg,
e) 15. § (8) bekezdésében a „karbantartással megbízott szervezetnek” szövegrész helyébe a „karbantartásért felelős szervezetnek” szöveg,
f) 22. § (5) bekezdésében a „jármű üzemeltetője” szövegrész helyébe a „jármű üzembentartója” szöveg,
g) 31. § (3) bekezdésében a „4. melléklet V. pontjában” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 3.3. pontjában” szöveg,
h) 32. § (1) bekezdésében a „4. mellékelt IV. pontja” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 2. függeléke” szöveg,
i) 32. § (5) bekezdésében a „4. melléklet I. pontja” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 1. pontja” szöveg,
j) 37. § (10) bekezdésében a „2013. július 1-jétől” szövegrész helyébe a „2015. július 1-jétől” szöveg
lép.
24. § Hatályát veszti az R1.
c) 4. melléklete.
2. A transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatóságot biztosító műszaki előírásokról szóló 70/2012. (XII. 20.) NFM rendelet módosítása
25. § A transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatóságot biztosító műszaki előírásokról szóló 70/2012. (XII. 20.) NFM rendelet (a továbbiakban: R2.) 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
26. § (1) Az R2. 14. § l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Ez a rendelet)
(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)
(2) Az R2. 14. §-a a következő n)–q) ponttal egészül ki:
(Ez a rendelet)
(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)
27. § Hatályát veszti az R2.
a) 1. §-a,
3. Záró rendelkezések
28. § Ez a rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba.
29. § Hatályát veszti a nagysebességű transzeurópai vasúti rendszer üzemeltetési alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról szóló 80/2011. (XII. 23.) NFM rendelet.
30. § Ez a rendelet
a) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról és a 2007/756/EK határozat módosításáról szóló, 2012. november 14-i 2012/757/EU bizottsági határozat,
b) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 2006/861/EK bizottsági határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. március 13-i 321/2013/EU bizottsági rendelet,
c) az áruk szabad mozgása, a személyek szabad mozgása, a letelepedés joga és a szolgáltatásnyújtás szabadsága, a társasági jog, a versenypolitika, a mezőgazdaság, az élelmiszer-biztonság, az állat- és növény-egészségügyi politika, a halászat, a közlekedéspolitika, az energiaügy, az adózás, a statisztika, a szociálpolitika és foglalkoztatás, a környezetvédelem, a vámunió, a külkapcsolatok, valamint a kül-, biztonsági és védelmi politika területén elfogadott egyes rendeleteknek és határozatoknak Horvátország csatlakozására tekintettel történő kiigazításáról szóló, 2013. február 21-i 519/2013/EU bizottsági rendelet,
d) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 321/2013/EU rendelet módosításáról szóló, 2013. december 2-i 1236/2013/EU bizottsági rendelet,
e) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról szóló 2012/757/EU határozat módosításáról szóló, 2013. december 2-i 2013/710/EU bizottsági határozat
végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.
1. melléklet a 82/2013. (XII. 29.) NFM rendelethez
1. táblázat Teherkocsi |
||||||||
1. |
* |
Sorozat betűjele: |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Törzsszám: |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Pályaszám / bevert pályaszám: |
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Korábbi pályaszámok: |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Tulajdonos: |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Üzembentartó: |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Regisztráló állam: |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Üzembehelyezés dátuma: |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
EC tanúsítás dátuma: |
|
|
|
|
|
|
9. |
(*) |
Tanúsító szervezet megnevezése: |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
A járműre felszerelt interoperábilis alkatrészek jegyzéke, IC azonosító, IC és EC tanúsítvány száma, valamint az EC tanúsítvány kelte, és a bejelentett (NB) szervezet neve: |
megnevezés |
IC azonosító |
IC / EC tanúsítvány száma |
IC / EC tanúsítvány kelte |
Bejelentett szervezet |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
11. |
(*) |
Jellegterv száma: |
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Gyártó pontos neve: |
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Gyártási szám: |
|
|
Gyártási év: |
|
|
|
14. |
* |
Nyomtáv:1 |
|
|
mm |
|
|
|
14.1. |
* |
Nyomtáv: |
|
|
mm |
|
|
|
14.2. |
* |
Nyomtáv: |
|
|
mm |
|
|
|
15. |
* |
Szerkesztési szelvény: |
|
|
|
|
|
|
16. |
* |
Legnagyobb sebesség üresen: |
|
km/h |
|
|
|
|
17. |
* |
Legnagyobb sebesség rakottan: |
|
km/h |
Elegytömeg: |
t |
||
18. |
* |
Ütközők közötti hossz: |
|
|
|
|
|
mm |
18.1. |
|
Többrészes kocsi egységeinek ütközők közötti hossza |
|
|
mm |
|||
19. |
* |
Alváz hossza: |
|
|
|
|
|
mm |
19.1. |
|
Többrészes kocsi egységeinek alvázhossza |
|
|
|
mm |
||
20. |
* |
Legnagyobb szélesség: |
|
|
|
|
|
mm |
21. |
* |
Legnagyobb magasság: |
|
|
|
|
|
mm |
22. |
* |
Ütköző magasság: |
|
|
|
|
|
mm |
23. |
* |
Padlómagasság: |
|
|
|
|
|
mm |
24. |
|
Rakfelület nagysága: |
|
|
|
|
|
m2 |
25. |
|
Raktérfogat: |
|
|
|
|
|
m3 |
26. |
|
Futó és hordmű jellemzői: |
|
|
|
|
|
|
26.1. |
* |
Tengelyek száma: |
|
|
|
db |
||
26.2. |
|
Tengelyek gyártási száma: |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26.3. |
* |
Forgóváz típusa: |
|
|
|
|
|
|
26.3.1. |
|
Forgóváz gyártási száma: |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26.4. |
* |
Forgócsaptáv: |
|
|
|
|
|
mm |
26.5. |
* |
Tengelytáv forgóvázon belül: |
|
|
|
|
mm |
|
26.6. |
* |
Tengelytávolság: |
|
|
|
|
|
mm |
26.7. |
* |
Szélső tengelyek távolsága: |
|
|
|
|
mm |
|
26.8. |
* |
Belső tengelytávolság: |
|
|
|
|
|
mm |
26.9. |
|
Kerékpár típusa: |
|
|
Kerék tárcsa anyaga: |
|
|
|
26.10. |
|
Kerékprofil: |
|
|
|
|
|
|
26.11. |
* |
Kerék névleges átmérője: |
|
|
|
|
|
mm |
26.11.1. |
Kerékátmérő - új: |
|
|
|
|
|
mm |
|
26.11.2. |
Kerékátmérő - kopott: |
|
|
|
|
|
mm |
|
26.12. |
* |
Rugó típusa (UIC szerint): |
Primer: |
|
|
Sekunder: |
|
|
27. |
|
Fékrendszer jellemzői: |
|
|
|
|
|
|
27.1. |
* |
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
27.2. |
* |
Kormányszelep típusa: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.3. |
* |
Raksúlyfékszelep: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.4. |
* |
Mérlegszelep: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.5. |
* |
Rudazatállító: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.6. |
* |
Fékhenger: |
Típus: |
|
|
db |
Méret: " |
|
27.7. |
|
Féktuskó: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.8.1. |
|
Féktárcsa: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.8.2. |
|
Fékbetét: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
27.9. |
* |
Féksúly / Féksúly %: |
Üres: t |
% |
Rakott: t |
% |
||
|
G |
|
|
|
|
|
|
|
|
P |
|
|
|
|
|
|
|
|
Átállítási elegytömeg: |
|
|
|
|
|
t |
|
28. |
* |
Rögzítőfék/kézifék: |
Típus: |
|
|
Féksúly: |
|
t |
29. |
|
Vonókészülék: |
|
|
|
|
|
|
29.1. |
* |
Jellege2: |
|
|
|
|
|
|
29.2. |
|
Gyártómű neve: |
|
|
|
|
|
|
29.3. |
|
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
30. |
|
Ütközőkészülék: |
|
|
|
|
|
|
30.1. |
|
Típusa3: |
|
|
|
|
|
|
30.2. |
* |
Lökete: |
|
|
|
|
|
mm |
30.3. |
* |
Munkaemésztő képessége: |
|
|
|
|
kJ |
|
31. |
* |
Bejárható legkisebb pályaívsugár: |
|
|
|
|
|
|
31.1. |
* |
Vonatban: |
|
|
|
|
|
m |
31.2. |
* |
Laza csavarkapoccsal: |
|
|
|
|
|
m |
32. |
* |
Saját tömeg (névleges): |
|
|
|
|
|
t |
33. |
* |
Max. tengelyterhelés: |
|
|
|
|
|
t |
34. |
* |
Terhelési határtáblázat: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A |
B1 |
B2 |
C2 |
C3 |
C4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
SS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D2 |
D3 |
D4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
SS |
|
|
|
|
|
|
35. |
|
Tartály jellemzők |
|
|
|
|
|
|
35.1. |
(*) |
Tartály gyártója: |
|
|
|
|
|
|
35.2. |
|
Tartály gyártási száma: |
|
|
|
|
|
|
35.3. |
(*) |
Tartály anyaga: |
|
|
|
|
|
|
35.4. |
(*) |
Tartály falvastagsága min.: |
gyártási: |
|
mm |
üzemi: |
|
mm |
35.5. |
(*) |
Tartály max. üzemi nyomás: |
|
|
|
|
bar |
|
35.6. |
(*) |
Tartály max. próbanyomás: |
|
|
|
|
bar |
|
35.7. |
(*) |
Tartály térfogat: (névleges) |
|
|
|
|
m3 |
|
35.8. |
(*) |
Szállítható anyagok (RID): |
* Megnevezés |
* UN szám: |
Töltési fok: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
|
36.1. |
* |
Koncentrált és megoszló terhelések (2 m-es támaszközzel): |
|
|
|
|||
|
|
|
|
m |
t |
|||
|
|
|
a-a |
|
|
|
|
|
|
|
|
b-b |
|
|
|
|
|
|
|
|
c-c |
|
|
|
|
|
|
|
|
d-d |
|
|
|
|
|
|
|
|
e-e |
|
|
|
|
|
36.2. |
* |
Koncentrált és megoszló terhelések (1,2 m-es támaszközzel): |
|
|
|
|||
|
|
|
|
m |
t |
|||
|
|
|
a-a |
|
|
|
|
|
|
|
|
b-b |
|
|
|
|
|
|
|
|
c-c |
|
|
|
|
|
|
|
|
d-d |
|
|
|
|
|
|
|
|
e-e |
|
|
|
|
|
37. |
|
Különleges jelölések |
|
|
|
|
|
|
37.1. |
|
Tolatási korlátozások: |
|
|
|
|
|
|
37.1.1. |
|
Gurítódomb: |
Gurítás, szalasztás tilos (igen / nem): |
|
|
|
||
37.1.2. |
|
|
Sínfék alkalmazása tilos (igen / nem): |
|
|
|
||
37.1.3. |
|
Függőleges ív (> 250 m ) |
|
|
|
|
m |
|
37.2. |
|
Komprajárási szög: |
|
|
|
|
o |
|
38. |
|
Egyéb különleges adatok: |
|
|
|
|
|
|
38.1. |
|
Különleges RIV jel(ek): |
|
|
|
|
|
|
38.2. |
|
Földrajzi határok: |
|
|
|
|
|
|
38.3. |
|
Környezeti határok: |
|
|
|
|
|
|
38.3.1. |
|
Hőmérséklet (Tn; Ts; TRIV;; Tn+Ts): |
|
|
|
|
oC |
|
38.3.2. |
|
Egyéb: |
|
|
|
|
|
|
38.4. |
|
Hűtési rendszer: |
|
|
|
|
|
|
38.5. |
|
Válaszfalak száma: |
|
|
|
|
|
|
38.6. |
|
Fenntartva: |
|
|
|
|
|
db |
39. |
|
Karbantartási terv száma: |
|
|
|
|
|
|
39.1. |
|
EC tanúsítás (van/nincs): |
Száma: |
|
Kelte: |
|
|
|
|
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A kiállító szervezet megnevezése és pontos címe |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
helység |
év |
hó |
nap |
aláírás |
|
|
P.H. |
|
|
|
|||||
név |
|
|||||||
|
|
|
||||||
beosztás |
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
1 |
|
Amennyiben nyomtávváltós kerékpárral/forgóvázzal szerelték a járművet, akkor az alapnyomtáv mellett értelemszerűen meg kell adni a 14.1. és 14.2. pontokban a további nyomtávok értékeit is. |
||||||
2 |
|
átmenő; nem átmenő; csavarkapcsos; gumirugós; gyűrűrugós; központi; levegős kapcsolat; elektronikus kapcsolat; automata; félautomata; behajtható; rövid; merev; stb. |
||||||
3 |
|
gumirugós; gyűrűrugós; A; B; C; stb. |
|
|
|
|
|
|
(*) |
|
a vonatkozó ÁME hatálybalépését követően gyártott kocsik esetében típusmeghatározó adat |
2. táblázat Személykocsi ingavonati vezérlőkocsi* |
|||||||||
1. |
* |
Sorozatjel (betűjel): |
|
|
|
|
|
||
2. |
* |
Törzsszám: |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Pályaszám / alvázszám: |
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
Korábbi pályaszámok: |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Tulajdonos: |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Üzembentartó: |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Regisztráló állam: |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
Üzembehelyezés dátuma: |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
EC tanúsítás dátuma: |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
(*) |
Tanúsító szervezet megnevezése: |
|
|
|
|
|
||
10. |
|
A járműre felszerelt interoperábilis alkatrészek jegyzéke, IC azonosító, IC és EC tanúsítvány száma, valamint az EC tanúsítvány kelte, és a bejelentett (NB) szervezet neve: |
megnevezés |
IC azonosító |
IC / EC tanúsítvány száma |
IC / EC tanúsítvány kelte |
Bejelentett szervezet |
||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
11. |
(*) |
Jellegterv száma: |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Gyártó pontos neve: |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Gyártási szám: |
|
|
Gyártási év: |
|
|
|
|
14. |
* |
Nyomtáv: |
|
|
mm |
|
|
|
|
15. |
* |
Szerkesztési szelvény: |
|
|
|
|
|
|
|
16. |
* |
Legnagyobb sebesség: |
|
|
km/h |
|
|
|
|
17. |
* |
Ütközők közötti hossz: |
|
|
|
|
|
mm |
|
18. |
* |
Alváz hossza: |
|
|
|
|
|
mm |
|
19. |
* |
Legnagyobb szélesség: |
|
|
|
|
|
mm |
|
20. |
* |
Legnagyobb magasság: |
|
|
|
|
|
mm |
|
21. |
* |
Ütköző magasság: |
|
|
|
|
|
mm |
|
22.1. |
* |
Utastéri padlómagasság sínkorona felett |
Alacsony padló |
|
|
mm |
|||
Normál padló |
|
|
mm |
||||||
22.2. |
* |
Alacsony padló aránya: |
|
|
|
|
|
% |
|
23. |
* |
Futó és hordmű jellemzői: |
|
|
|
|
|
||
23.1. |
* |
Tengelyek száma: |
|
|
|
db |
|||
23.2. |
|
Tengelyek gyártási száma: |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
23.3. |
* |
Forgóváz típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
23.4. |
|
Forgóváz gyártási száma: |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
23.5. |
* |
Forgócsaptáv: |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.6. |
* |
Tengelytáv forgóvázon belül: |
|
|
|
|
mm |
||
23.7. |
* |
Tengelytávolság: |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.8. |
* |
Szélső tengelyek távolsága: |
|
|
|
|
mm |
||
23.9. |
* |
Belső tengelytávolság: |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.10. |
|
Kerékpár típusa: |
|
|
Kerék tárcsa anyaga: |
|
|
||
23.11. |
* |
Kerék névleges átmérője |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.11.1. |
|
Kerékátmérő - új: |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.11.2. |
|
Kerékátmérő - kopott: |
|
|
|
|
|
mm |
|
23.12. |
* |
Rugó típusa (UIC szerint): |
Primer: |
|
|
Szekunder: |
|
|
|
24. |
|
Fékrendszer jellemzői: |
|
|
|
|
|
|
|
24.1. |
* |
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
24.2. |
* |
Kormányszelep típusa: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.3. |
* |
Raksúlyfékszelep: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.4. |
* |
Mérlegszelep: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.5. |
|
Rudazatállító: |
Típus: |
|
|
db |
Ellenerő: kN |
|
|
24.6. |
* |
Fékhenger: |
Típus: |
|
|
db |
Méret: " |
|
|
24.7. |
|
Féktuskó: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.8.1. |
|
Féktárcsa: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.8.2. |
|
Fékbetét: |
Típus: |
|
|
|
|
db |
|
24.9. |
* |
Fékezett tömeg [t] és [%] |
Fékezett tömeg: |
Fékezett tömeg %: |
|||||
|
P |
|
|
t |
|
|
% |
||
|
R |
|
|
t |
|
|
% |
||
|
R (vonat) |
|
|
t |
|
|
% |
||
|
R+Mg |
|
|
t |
|
|
% |
||
25. |
* |
Rögzítőfék/kézifék: |
Típus: |
|
|
Fékezett tömeg |
t |
||
26. |
|
Vonókészülék: |
|
|
|
|
|
|
|
26.1. |
* |
Jellege1: |
|
|
|
|
|
|
|
26.2. |
|
Gyártómű neve: |
|
|
|
|
|
|
|
26.3. |
|
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
27. |
|
Ütközőkészülék: |
|
|
|
|
|
|
|
27.1. |
|
Típusa2: |
|
|
|
|
|
|
|
27.2. |
* |
Lökete: |
|
|
|
|
|
mm |
|
27.3. |
* |
Munkaemésztő képessége: |
|
|
|
|
kJ |
||
28. |
* |
Bejárható legkisebb pályaívsugár: |
|
|
|
|
|
||
28.1. |
* |
Vonatban: |
|
|
m |
max.seb.: |
|
km/h |
|
28.2. |
* |
Laza csavarkapoccsal: |
|
|
m |
max.seb.: |
|
km/h |
|
29. |
* |
Saját tömeg (névleges): |
|
|
|
|
|
t |
|
30. |
* |
Max. tengelyterhelés: |
|
|
|
|
|
t |
|
31. |
|
Utastér kialakítása / Férőhelyek száma / Poggyásztér kialakítása: |
|
|
|||||
31.1. |
* |
Utastér jellege3: |
|
|
|
|
|
|
|
31.2. |
* |
Szakaszok száma: |
I. osztályos: |
|
db |
II. osztályos: |
|
db |
|
31.3. |
|
Ülőhelyek száma: |
I. osztályos: |
|
db |
II. osztályos: |
|
db |
|
31.4. |
|
Állóhelyek száma: |
|
|
|
|
|
db |
|
31.5. |
|
Fekvőhelyek száma: |
I. osztályos: |
|
db |
II. osztályos: |
|
db |
|
31.6. |
|
Poggyásztér méretei: |
Rakterület: |
|
m2 |
Raktérfogat: |
|
m3 |
|
31.7. |
* |
Kerékpártároló: |
Van (igen/nem) |
|
Kerékpárok száma: |
|
db |
||
31.8. |
* |
Max. rakodási tömeg: |
|
|
|
|
|
t |
|
32. |
* |
Fűtés, szellőzés: |
|
|
|
|
|
|
|
32.1. |
* |
Fűtés fajtája: |
|
|
|
|
|
|
|
32.2.1. |
* |
Fűtési áramnem(ek): (igen / nem) |
1000 V AC: |
|
1500 V AC: |
|
|
||
|
|
|
|
1500 V DC: |
|
3000 V DC |
|
|
|
32.2.2. |
* |
Egyéb fűtési áramnem: |
|
|
|
|
|
|
|
32.3. |
* |
Fűtési rendszer típusa4: |
|
|
|
|
|
|
|
32.4. |
* |
Szellőzés típusa5: |
|
|
|
|
|
|
|
32.4.1. |
(*) |
Levegő visszahűtő / légkondicionáló névleges teljesítménye: |
|
|
kW |
||||
32.4.2. |
(*) |
Levegő visszahűtő / légkondicionáló által biztosított hőmérséklet csökkenés ΔT: |
oC |
||||||
32.4.3. |
(*) |
Szállítási teljesítménye: |
|
|
|
|
|
m3/h |
|
32.4.4. |
(*) |
Névleges teljesítménye: |
|
|
|
|
|
kW |
|
33. |
|
Utastéri feljáró ajtó: |
|
|
|
|
|
|
|
33.1. |
* |
Típusa6: |
|
|
|
|
|
|
|
33.2. |
* |
Darabszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
33.3.1. |
|
Működtetés módja7: |
|
|
|
|
|
|
|
33.3.2. |
|
Vezérlés: |
|
|
|
|
|
|
|
33.3.3. |
|
Hajtási rendszer8: |
|
|
|
|
|
|
|
33.4. |
* |
Reteszelés (van / nincs:) |
|
|
|
|
|
|
|
33.5. |
* |
Zöldhurok (van / nincs) |
|
|
|
|
|
|
|
34. |
|
Mellékhelyiségek: |
|
|
|
|
|
|
|
34.1. |
* |
WC: |
|
Típusa9: |
|
|
|
db |
|
34.2. |
|
Kézmosók száma: |
|
|
|
|
|
db |
|
34.3. |
|
Zuhanyzók száma: |
|
|
|
|
|
db |
|
35. |
|
Vezetőállás |
|
|
|
|
|
|
|
35.1. |
|
Vezetőpult kialakítása10 |
|
|
|
|
|
||
35.1.1. |
|
Vezérlő kontroller típusa11 |
|
|
|
|
|
||
35.1.2. |
* |
Mozdonyvezetői fékezőszelep |
Típusa: |
|
|
|
db |
||
35.1.3. |
* |
Kiegészítő fékezőszelep |
|
Típusa: |
|
|
|
db |
|
35.1.4. |
|
Éberségi kapcsolók elhelyezése12: |
|
|
|
|
|
||
35.1.5. |
|
Vészfék kapcsolók elhelyezése |
|
|
|
|
|
||
35.2. |
* |
Vezetőállás fűtés, szellőzés |
|
|
|
|
|
||
35.2.1. |
* |
Vezetőállás fűtési rendszer13 |
|
|
|
|
|
||
35.2.2. |
* |
Vezetőállás szellőzés típusa14 |
|
|
|
|
|
||
35.2.3. |
(*) |
Levegő visszahűtő / légkondicionáló névleges teljesítménye: |
|
|
kW |
||||
35.2.4. |
(*) |
Levegő visszahűtő / légkondicionáló által biztosított hőmérséklet csökkenés ΔT: |
oC |
||||||
35.2.5. |
(*) |
Szállítási teljesítménye: |
|
|
|
|
|
m3/h |
|
35.2.6. |
(*) |
Névleges teljesítménye: |
|
|
|
|
|
kW |
|
35.3. |
* |
Vezetőállás feljáró ajtó kialakítása15: |
|
|
|
|
|||
35.3.1. |
* |
Darabszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
35.3.2. |
* |
Vészkijárat kialakítása16: |
|
|
|
|
|
|
|
36. |
|
Vonatbefolyásolás, vonatrádió |
|
|
|
|
|
||
36.1. |
* |
Vonatbefolyásoló típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
36.2. |
* |
Éberségi berendezés típusa |
|
|
|
|
|
||
36.3.1. |
|
Rádió berendezés típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
36.3.2. |
|
Rádió frekvencia |
|
|
|
|
|
MHz |
|
36.4. |
* |
Távvezérlés (igen / nem) |
Hagyományos |
Zugbusz |
|
Rádiós |
|
||
37. |
|
A mozdony vezérlése |
|
|
|
|
|
|
|
37.1. |
* |
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
37.2. |
* |
Egyidejűleg vezérelhető egységek száma: |
|
|
|
db |
|||
37.3.1. |
* |
Vezérlő szoftver neve / verzió száma: |
Név |
|
|
Verzió szám: |
|||
37.3.2. |
(*) |
Vezérlő szoftver EC tanúsítás száma: |
|
|
|
|
|
||
37.4.1. |
* |
Fékvezérlő szoftver neve / verzió száma: |
Név |
|
|
Verzió szám: |
|||
37.4.2. |
(*) |
Fékvezérlő szoftver EC tanúsítás száma: |
|
|
|
|
|||
37.5. |
* |
Távvezérlés (igen / nem) |
Hagyományos |
Zugbusz |
|
Rádiós |
|
||
37.6. |
* |
UIC kábel (van / nincs) |
|
|
Típus: |
|
|
|
|
38. |
|
Étkező/Bisztró/Szalon kocsi: |
|
|
|
|
|
||
38.1. |
* |
Típusa17: |
|
|
|
|
|
|
|
38.2. |
* |
Konyha jellege: (igen) |
Catering: |
|
Melegítő: |
|
Főző: |
|
|
38.3. |
|
Konyhába beépített főző / melegítő eszközök: |
|
|
|
|
|||
38.3.1. |
|
Főző eszközök: |
Típusa18: |
db |
|||||
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38.3.2. |
|
Melegítő eszközök: |
Típusa19: |
db |
|||||
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38.4. |
|
Konyhába beépített hűtő berendezések: |
|
|
|
|
|||
38.4.1. |
|
Hűtő eszközök: |
Típusa20: |
db |
Hűtés módja21 |
||||
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39. |
* |
Mozgáskorlátozottak utazását segítő berendezések: |
|
|
|
|
|||
39.1. |
* |
Mozgáskorlátozott WC (van / nincs) |
|
|
Darabszám: |
|
db |
||
39.2. |
* |
Külön szakasz (van / nincs): |
|
Férőhelyek száma: |
|
db |
|||
39.3. |
* |
Kerekesszékes utasok részére kialakított férőhelyek száma: |
|
|
db |
||||
39.4. |
* |
Lépcsőpótlék (van / nincs) : |
|
|
Darabszám: |
|
db |
||
39.5. |
* |
Kerekesszék emelő (van / nincs): |
|
|
Darabszám: |
|
db |
||
40. |
* |
Vészfék / Vészjelzés: |
|
|
|
|
|
|
|
40.1. |
* |
Vészfék (van / nincs): |
|
|
Vészfékhúzók száma: |
|
db |
||
30.2. |
* |
Vészfék, vészfék áthidalóval (van / nincs): |
Vészfékhúzók száma: |
|
db |
||||
40.3. |
* |
Vészjelző berendezés (van / nincs): |
|
Vészjelzők száma: |
|
db |
|||
40.3.1. |
* |
Vészjelző típusa22: |
|
|
|
|
|
|
|
41. |
* |
Energia ellátás: |
|
|
|
|
|
|
|
41.1. |
* |
Típusa: |
|
|
|
|
|
|
|
41.2. |
* |
Névleges teljesítmény: |
|
|
|
|
|
kW |
|
41.3. |
* |
Input / Output jellemzői: |
Áram: |
|
A |
Feszültség: |
|
V |
|
Frekvencia |
|
Hz |
|
|
|
||||
42. |
|
Belsőtéri kamerás figyelőrendszer (van / nincs): |
|
|
|
|
|||
43. |
|
Utas tájékoztatás: |
|||||||
43.1. |
|
Belső téri (van / nincs): |
Vizuális: |
|
Hangosítás: |
|
Egyéb: |
|
|
43.2. |
|
Külső téri (van / nincs): |
Vizuális: |
|
Hangosítás: |
|
Egyéb: |
|
|
44. |
|
Egyéb jellemzők: |
|
|
|
|
|
|
|
44.1. |
|
Különleges RIC jel(ek): |
|
|
|
|
|
|
|
44.2. |
|
Diagnosztikai csatlakozás (van / nincs): |
Típus: |
|
|
|
|||
44.3. |
* |
Egyedi energiaellátó: |
|
|
|
|
|
|
|
44.4. |
* |
Egyedi fűtés (kazán): |
Típus: |
|
|
Teljesítmény: |
|
kW |
|
44.5. |
* |
Nyomásálló kocsiszekrény ( van / nincs): |
|
|
__ |
__ |
|||
44.6. |
|
Tolatási korlátozások: |
|
|
|
|
|
|
|
44.6.1. |
|
Függőleges ív (> 250 m ) |
|
|
|
|
m |
||
44.6.2. |
|
Komprajárási szög: |
|
|
|
|
o |
||
45. |
|
Egyéb különleges adatok: |
|||||||
45.1. |
|
Földrajzi határok: |
|
|
|
|
|
|
|
45.2. |
|
Környezeti határok: |
|
|
|
|
|
|
|
45.2.1. |
|
Hőmérséklet (Tn; Ts; TRIC;; Tn+Ts): |
|
|
|
|
oC |
||
45.2.2. |
|
Egyéb: |
|
|
|
|
|
|
|
45.3. |
|
Fenntartva: |
|
|
|
|
|
|
|
46. |
|
Karbantartási terv száma: |
|
|
|
|
|
||
46.1. |
|
EC tanúsítás (van/nincs): |
Száma: |
|
Kelte: |
|
|
||
|
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A kiállító szervezet megnevezése és pontos címe |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
helység |
év |
hó |
nap |
aláírás |
|
||
P.H. |
|
|
|
||||||
név |
|
||||||||
|
|
|
|||||||
beosztás |
|
||||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
átmenő; nem átmenő; csavarkapcsos; gumirugós; gyűrűrugós; központi; levegős kapcsolat; elektronikus kapcsolat; automata; félautomata; behajtható; rövid; merev; stb. |
|||||||
2 |
|
gumirugós; gyűrűrugós; A; B; C; stb. |
|
|
|
|
|
||
3 |
|
termes, fülkés, stb. |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
konvekciós, légbefúvásos, stb. |
|
|
|
|
|
||
5 |
|
légbefúvásos, levegő visszahűtéses, légkondicionáló |
|
|
|
||||
6 |
|
lengő tolóajtó, ízelt ajtó, stb. |
|
|
|
|
|
||
7 |
|
kézi, automatikus, stb. |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
pneumatikus, villamos, hidraulikus |
|
|
|
|
|
||
9 |
|
hagyományos, zárt rendszerű, mozgáskorlátozott, stb. |
|
|
|
||||
10 |
|
európai egységes vezetőpult, MÁV rendszerű, közép elrendezésű, jobboldali, stb. |
|
||||||
11 |
|
röviden meg kell határozni, hogy milyen feladatok ellátására szolgál (pl. egyesített menet-fékkapcsoló, éberségi kapcsoló, stb.) |
|||||||
12 |
|
meg kell adni, hogy a vezetőpult mely részén található a kapcsoló |
|
|
|
||||
13 |
|
konvekciós, légbefúvásos, stb. |
|
|
|
|
|
||
14 |
|
légbefúvásos, levegő visszahűtéses, légkondicionáló |
|
|
|
||||
15 |
|
vezetőállásra nyíló, peronra, előtérbe, poggyász-/utastérbe nyíló, stb. |
|
|
|||||
16 |
|
ha van a vezetőálláson, akkor méretét és nyitásának módját kell megadni; |
|
|
|||||
17 |
|
szalon, étkező, bisztró |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
villany tűzhely, gáz tűzhely, kerámialapos villany tűzhely, gáz sütő, villany sütő, stb. |
|
||||||
19 |
|
mikrohullámú sütő, grill sütő, stb. |
|
|
|
|
|
||
20 |
|
hűtőszekrény, hűtőáda, fagyasztó szekrény, fagyasztó láda, stb. |
|
|
|
||||
21 |
|
energia felhasználás szerint: gáz, villamos, szárazjég, stb. |
|
|
|
||||
22 |
|
hang vagy fényjelző, egyirányú kommunikációra alkalmas vészjelző, kétirányú kommunikációra alkalmas vészjelző |
|||||||
(*) |
|
a vonatkozó ÁME hatálybalépését követően gyártott kocsik esetében típusmeghatározó adat |
A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. január 2. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás