• Tartalom

9/2013. (III. 1.) KIM utasítás

9/2013. (III. 1.) KIM utasítás

a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 42/2011. (IV. 20.) KIM utasítás módosításáról1

2013.03.02.

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 73. § (1) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva – a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára figyelemmel – a következő utasítást adom ki:

1. § A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 42/2011. (IV. 20.) KIM utasítás Mellékletét (továbbiakban: Szabályzat) az utasítás 1. mellékletében foglaltak szerint módosítom.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 9/2013. (III. 1.) KIM utasításhoz

1. § A Szabályzat 4. § v) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Hivatal alapadatai:)
v) hivatalos weboldala: www.kekkh.gov.hu.”
2. § A Szabályzat 7. § (1) helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Hivatal önálló szervezeti egységei a főosztályok, valamint a Belső Ellenőrzési Főosztály.”
3. § A Szabályzat 9. § (2) bekezdés p) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az elnök)
p) mint a minősített adatot kezelő szerv vezetője, feladat- és hatáskörében ellátja a minősített adat védelmével és elektronikus biztonságával kapcsolatos, külön jogszabályban meghatározott feladatokat, így különösen:
pa) a Nemzeti Biztonsági Felügyelet egyetértésével kijelöli a biztonsági vezetőt;
pb) meghatározza a szervezeten belül azokat a beosztásokat, amelyeket betöltő személyek felhasználó engedély kiadására jogosultak;
pc) felel a minősített adat védelméhez szükséges feltételek kialakításáért;
pd) kijelöli a rendszerbiztonsági felügyelőt;
pe) kijelöli a rendszeradminisztrátort;
pf) kiadja a biztonsági szabályzatot és a rendszerbiztonsági dokumentációt;”
4. § (1) A Szabályzat 10. § f)–h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az elnök irányítja:)
f) a Humánpolitikai Főosztály vezetőjét,
g) a Projekt Iroda (Főosztály) vezetőjét,
h) a Belső Ellenőrzési Főosztály vezetőjét,”
(2) A Szabályzat 10. §-a a következő i) és j) ponttal egészül ki:
(Az elnök irányítja:)
i) a Koordinációs és Szervezési Főosztály vezetőjét,
j) a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály vezetőjét.”
5. § A Szabályzat 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
13. § Az elnökhelyettes munkájának és feladatainak ellátása érdekében titkárság működik.”
6. § A Szabályzat 14. §-a a következő g) ponttal egészül ki:
(Az általános elnökhelyettes az elnök távollétében vagy akadályoztatása esetén – az elnök előzetes tájékoztatásával és egyetértésével, az általa előre meghatározott ügyek tekintetében – helyettesítési jogkörében az alábbi tevékenységeket látja el:)
g) a biztonsági területhez kapcsolódó feladatok szakmai irányítása, koordinálása, ennek keretében:
ga) közreműködik a biztonsági területet érintő jogszabályok felülvizsgálatában, tervezetek előkészítésében, véleményezésében;
gb) előkészíti a biztonsági területhez kapcsolódó elnöki intézkedéseket, és a kiadmányozás után ellenőrzi az intézkedések rendelkezéseinek betartását;
gc) gondoskodik az objektum- és tűzvédelmi feladatok ellátásáról;
gd) kialakítja és ellenőrzi a személybeléptetés, a gépjárműforgalom és a parkolás rendjét a Hivatal objektumaiban;
ge) gondoskodik a fokozottan védendő helyiségek és infrastruktúrák védelméről;
gf) kidolgozza a rendkívüli események (bűneset, szabálysértés) kezelésének rendjét, továbbá közreműködik a rendkívüli esemény bekövetkezésekor megtett intézkedésekben;
gg) gondoskodik a speciális eseményekhez (választások, nemzeti konzultációk) kapcsolódó különleges biztonsági feladatok ellátásáról.”
7. § A Szabályzat a következő 14/A. §-sal egészül ki:
14/A. § (1) Az általános elnökhelyettes irányítja az N.SIS Hivatalt (Főosztály).
(2) Az általános elnökhelyettes az (1) bekezdésben meghatározott feladata ellátásával összefüggésben kapcsolatot tart az ORFK SIRENE irodájával, az EU-s koordináló szervezetekkel (C.SIS), valamint a külön jogszabályban meghatározott N.SIS rendszerhez kapcsolódó nemzeti szervekkel.”
8. § A Szabályzat 23. §-a és az azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés lép:
„Biztonsági vezető
23. § (1) A biztonsági vezető végrehajtja és koordinálja a minősített adatok védelmével kapcsolatos feladatokat.
(2) A biztonsági vezető a minősített adatot kezelő szerv vezetőjének átruházott hatáskörében eljárva utasítási joggal gyakorolja a vezető minősített adat védelmére vonatkozó jogosítványait.
(3) A biztonsági vezető szabályozási feladatai körében:
a) közreműködik a Hivatal feladatkörébe tartozó minősítési feladatokkal kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálatában, tervezetek véleményezésében;
b) elkészíti a minősített adatok védelmére vonatkozó biztonsági szabályzatot, majd annak kiadmányozását követően gondoskodik a biztonsági szabályzat naprakész állapotban tartásáról;
c) őrségbiztonsági utasításban meghatározza a reagáló erő biztonsági területtel és az adminisztratív zónával kapcsolatos feladatait;
d) elkészíti és kiadja a Vészhelyzeti intézkedési tervet minősített adat veszélyeztetettsége esetére;
e) gondoskodik a rendszerbiztonsági dokumentáció elkészítéséről.
(4) A biztonsági vezető ellenőrzési feladatai körében:
a) intézkedik a minősített adat védelmére vonatkozó személyi, fizikai, adminisztratív biztonsági rendelkezések betartásának ellenőrzéséről;
b) intézkedik az előző évben a Hivatalhoz érkezett vagy ott keletkezett minősített adatok iratforgalmi statisztikájának minősítési szintenkénti bontásban történő elkészítéséről.
(5) A biztonsági vezető személyi- és fizikai biztonság körébe tartozó feladatai körében:
a) kiadja, illetve visszavonja a szervezeten belüli nemzeti minősített adatot felhasználók, illetve külső közreműködők nemzeti minősített adatra érvényes személyi biztonsági tanúsítványát, és kezeli a tanúsítványok kiadásához szükséges adatokat;
b) intézkedik a nemzeti minősített adatra érvényes személyi biztonsági tanúsítványok nyilvántartásáról, kezeléséről és tárolásáról, valamint a visszavont tanúsítványok selejtezéséről és megsemmisítéséről;
c) gondoskodik arról, hogy a titkos ügykezelő naprakész és pontos információval rendelkezzen a Hivatalnál érvényes személyi biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező személyekről;
d) gondoskodik arról, hogy az a felhasználó, akinek a feladata ellátásához minősített adat felhasználása szükséges, felhasználói engedéllyel és aláírt titoktartási nyilatkozattal rendelkezzen;
e) intézkedik a felhasználói engedélyek és a titoktartási nyilatkozatok nyilvántartásáról, kezeléséről és tárolásáról;
f) gondoskodik arról, hogy felhasználói engedély és titoktartási nyilatkozat a felhasználói engedély visszavonását követően megőrzésre kerüljön a visszaélés szigorúan titkos és titkos minősítésű adattal bűncselekményre a büntető törvénykönyvben meghatározott büntetési tétel felső határának megfelelő ideig (15 év). Ezt követően intézkedik ezen okmányok selejtezési jegyzőkönyv felvétele mellett történő megsemmisítéséről;
g) intézkedik a biztonsági területre telepített biztonságtechnikai eszközöknek és rendszereknek a karbantartásáról;
h) gondoskodik a biztonsági tárolók és a biztonsági terület tartalékkulcsainak és kódjainak őrzéséről a tárolt adatok minősítési szintjének megfelelő biztonsági tárolóban;
i) gondoskodik a kódok és számkombinációk cseréjéről;
j) kezeli a biztonsági területen használt kódok megváltoztatásának tényét és időpontját rögzítő nyilvántartást;
k) engedélyezi a biztonsági zónába történő belépéshez szükséges kártyák kiadását.
(6) A biztonsági vezető adminisztratív-, elektronikus- és minősített adat biztonság körébe tartozó feladatai körében:
a) ellátja a Nyilvántartó és Kezelő pont(ok) szakmai felügyeletét;
b) gondoskodik a minősített adat felülvizsgálatáról;
c) intézkedik a minősített adatok tekintetében lefolytatott éves ellenőrzés eredményeinek és az előző év iratforgalmi statisztikáinak az illetékes szervek felé történő megküldéséről;
d) kezdeményezi az elektronikus biztonsághoz előírt engedélyek beszerzését;
e) kivizsgálja a minősített adatot érintő rendszerbiztonsági eseményeket;
f) közreműködik a minősített adatot tartalmazó, vagy minősített adat által érintett feladatellátással kapcsolatos fejlesztési és üzemeltetési feladatokban;
g) a minősített adat biztonságának megsértése esetén intézkedik a felmerülő kár felméréséről és enyhítéséről, valamint a jogszerű állapot helyreállításáról;
h) a minősített adat megsértéséről tájékoztatást ad a minősítő és a Nemzeti Biztonsági Felügyelet részére.
(7) A biztonsági vezető egyéb feladatai körében:
a) gondoskodik a biztonsági előírások betartásáról a minősített szerződések végrehajtása során;
b) gondoskodik a külföldi minősítéssel és jelöléssel ellátott adatok védelmére vonatkozó jogszabályok végrehajtásáról, a külföldi minősítéssel és jelöléssel ellátott adatok személyi, fizikai, adminisztratív és elektronikus biztonságának kiépítéséről és működtetéséről;
c) kapcsolatot tart és együttműködik a Nemzeti Biztonsági Felügyelettel;
d) kapcsolatot tart a nemzetbiztonsági szolgálatokkal és a titkosszolgálati eszközök alkalmazására feljogosított szervekkel;
e) kapcsolatot tart a tanúvédelmi feladatokat ellátó szervezetekkel;
f) kapcsolatot tart a Mavtv. szerinti gazdálkodó szervezetekkel.”
9. § A Szabályzat 25. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önálló szervezeti egység vezetőjének a helyettese)
a) az önálló szervezeti egység ügyrendjében meghatározottak, valamint az önálló szervezeti egység vezetőjének utasítása szerint helyettesíti az önálló szervezeti egység vezetőjét,”
10. § A Szabályzat 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
27. § (1) A Hivatal által lebonyolított projektek esetében az elnök – a szakterületi vezető javaslatára – megbízó levéllel nevezi ki a projekt- és szakmai vezetőket, illetve a projektekben kiemelt feladatokat ellátó személyeket.
(2) A projekt hatékony működtetése érdekében a projektben megbízólevéllel rendelkező személy – a hivatali út mellett – a projektalapító dokumentumában rögzített eljárási rend szerint látja el a projekttel kapcsolatos feladatait.
(3) A projektek végrehajtására a Projekt Iroda koordinálásával, a projekt feladatban érintett szakterületi vezető(k) javaslatára projektszervezet jön létre. Ennek érdekében a Projekt Iroda vezetője felkéri a projektben érintett szakterületek vezetőit (elnökhelyettesek), valamint az Elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetőit a projektszervezet tagjainak delegálására, amely felkérésnek a szervezeti egységek vezetői kötelesek eleget tenni. A projektszervezet tagjai a projekt alapító dokumentumában kerülnek nevesítésre, és a projekttel kapcsolatos feladataikat az abban foglalt eljárásrend szerint látják el. A projektek végrehajtásával kapcsolatos részletes szabályokat a Hivatal projekt szabályzata tartalmazza.
(4) A projektek végrehajtására a Projekt Iroda vezetője, a fejlesztési feladatban érintett szakterületi vezető javaslatára munkacsoportot hozhat létre. Ennek érdekében felkéri a projektben érintett önálló szervezeti egységek vezetőit megfelelő szakértelemmel rendelkező munkacsoport tagok delegálására, amely felkérésnek a szervezeti egység vezetője köteles eleget tenni. Minden munkacsoportnak tagja a Projekt Iroda, a Beszerzési és Szerződés-előkészítő Főosztály, valamint a Közgazdasági Főosztály egy-egy munkatársa. A munkacsoport tagjai a projektalapító dokumentumában kerülnek nevesítésre, és projekttel kapcsolatos feladataikat az abban foglalt eljárásrend szerint látják el.”
11. § A Szabályzat 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
29. § (1) Az operatív vezetői értekezletet az elnök hívja össze hetenkénti gyakorisággal, az elnök által meghatározott időpontban a Hivatal tevékenységének irányítása, összehangolása, valamint az elnökhelyettesek, közvetlenül az elnökhöz kapcsolódó szervezeti egységek vezetőinek beszámoltatása érdekében. Az értekezletről emlékeztető készül.
(2) Az operatív vezetői értekezlet rendszeres résztvevői az elnök, az elnökhelyettesek, a Koordinációs és Szervezési Főosztály vezetője, a Humánpolitikai Főosztály vezetője, a Projekt Iroda vezetője, a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály vezetője, a Belső Ellenőrzési Főosztály vezetője, a biztonsági vezető, továbbá az elnök által meghívott személyek.”
12. § A Szabályzat 42. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
42. § (1) A Hivatal a sajtó tájékoztatását az érdekelt hivatali szervezeti egységek bevonásával a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály útján végzi. A sajtó részére tájékoztatást az elnök, valamint a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály vezetője által kijelölt személy adhat.
(2) A Hivatal feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben interjút – az elnök eltérő döntése hiányában – csak a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály útján illetőleg annak szervezésével lehet adni. A téma függvényében a Főosztály gondoskodik a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium felelős szervezeti egységével történő egyeztetésről.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni a szakmai folyóiratok számára készített, szakmai, jellemzően a hatályos előírásokat ismertető, vagy egyébként ismeretterjesztési, tudományos célból készült írásos anyagok tekintetében.
(4) A sajtó útján nyilvánosságra hozott közlemény kiadásáról a Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály gondoskodik.
(5) A Hivatalra vonatkozó javaslatokra és bírálatokra a sajtó nyilvános választ a feladatköre szerint érintett főosztályvezető készíti elő az arra szabott határidőben. A válaszoknak sajtóhoz történő eljuttatásáról a Főosztály gondoskodik a (2) bekezdés szerinti eljárásrendben.”
13. § A Szabályzat 2. függelék 1.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.1. Belső Ellenőrzési Főosztály
a) A belső ellenőrzési szervezeti egység tevékenységét a Hivatal elnökének közvetlen irányítása alatt álló Belső Ellenőrzési Főosztály végzi.
b) A Belső Ellenőrzési Főosztály funkcionális feladatai körében
1. vizsgálja a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer (FEUVE) működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
2. vizsgálja a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszer működésének gazdaságosságát, hatékonyságát, eredményességét;
3. ellenőrzi a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
4. a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tesz, elemzéseket, értékeléseket készít az elnök számára;
5. ajánlásokat tesz a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetésére;
6. nyomon követi az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
7. tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a nemzetközi belső ellenőrzési standardok, az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és az elnök, valamint a belső ellenőrzési vezető által jóváhagyott Belső Ellenőrzési Szabályzat szerint végzi.”
14. § A Szabályzat 2. függelék 1.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.2. Humánpolitikai Főosztály
A Humánpolitikai Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. a szervezeti egységek vezetőivel együttműködve biztosítja a megfelelő összetételű személyi állományt, valamint ellátja a dolgozók alkalmazásával, előmenetelével összefüggő teendőket és tájékoztatási feladatokat;
2. kapcsolatot tart és együttműködik a Minisztérium közigazgatási személyzetpolitikáért felelős szervezeti egységeivel, a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatallal (KIH), valamint más intézményekkel, hatóságokkal;
3. döntésre előkészíti a közszolgálati jogviszonnyal, illetve a munkaviszonnyal összefüggő határozatokat, munkaszerződéseket, valamint a javaslatokat;
4. működteti a számítógépes személyzeti nyilvántartó rendszert (SZENYOR), valamint kezeli a személyi dossziékat;
5. vezeti a közszolgálati alapnyilvántartást (KÖZIGTAD), és a hatályos jogszabályok alapján adatszolgáltatást teljesít;
6. ellátja a kormánytisztviselők vagyonnyilatkozat-tételével összefüggő szervezési és elkülönített nyilvántartási feladatokat;
7. ellátja a fontos és bizalmas munkakört betöltők nemzetbiztonsági ellenőrzésével összefüggő szervezési és nyilvántartási feladatokat;
8. kidolgozza és a Hivatal elnökéhez jóváhagyásra felterjeszti a Hivatal Munkavédelmi és Foglalkozás-egészségügyi Szabályzatát, valamint felügyeli annak végrehajtását és erről rendszeresen beszámol;
9. ellátja a munkabalesetekkel kapcsolatos feladatokat;
10. szervezi a Hivatal dolgozóinak foglalkozás-egészségügyi vizsgálaton való részvételét;
11. ellátja a kitüntetések, elismerések, címek adományozásának előkészítését, nyilvántartását;
12. elkészíti az Esélyegyenlőségi Tervet, szervezi és koordinálja annak megvalósítását;
13. megszervezi az ünnepélyes eskütételt;
14. ellátja a Cafeteria Szabályzatban részére meghatározott feladatokat;
15. ellátja a Szociális Bizottság, Lakásbizottság és a Nyugdíjas Bizottság titkári feladatait;
16. ellátja a Hivatal bér- és létszámgazdálkodásának munkaügyi műveleteit;
17. végzi a humánpolitikai vonatkozású pályázatok kiírásával, közzétételével kapcsolatos műveleteket, koordinálja a pályáztatást;
18. gondoskodik a Hivatal teljes állománytáblájának naprakész vezetéséről;
19. karbantartja a Hivatal CV-adatbázisát;
20. koordinálja a Hivatal Személyügyi Szabályzata, valamint Közszolgálati Szabályzata végrehajtásából eredő egyéb műveletek ellátását;
21. ellátja a célfeladatok szervezeten belüli összehangolását.”
15. § A Szabályzat 2. függelék 1.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.3. Projekt Iroda (Főosztály)
A Projekt Iroda a projektszervezetben megvalósuló tevékenysége keretében ellátja az alábbi feladatokat:
1. projektek tervezése és előkészítése a Hivatal érintett szakterületi vezetői (elnökhelyettesek), valamint az Elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetői együttműködésével;
2. a projektszabályzatban lefektetett projektmenedzsment feladatok;
3. projektillesztés, döntéstámogatás, a projektvégrehajtás valamint a projektfenntartás egyes fázisainak felügyelete, a végrehajtás előkészítésének, követésének támogatása;
4. a projektek végrehajtása során a projektfolyamat minőségbiztosításával kapcsolatos feladatok ellátása, a projektdokumentáció és a tényleges végrehajtás összhangjának biztosítása az érintett szakterületi vezetők (elnökhelyettesek), valamint az Elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetői együttműködésével;
5. a projektek végrehajtása során az érintett szakterületek tájékoztatásának, a kommunikáció folyamatosságának projektszervezeten és a Hivatalon belüli biztosítása;
6. projekten belüli és projektek közötti koordináció, a projektek adminisztratív támogatása a projektmenedzsment keretében szükséges mértékéig;
7. a Hivatal vezetése által jóváhagyott projektötletek alapján az aktuális pályázati kiírások felkutatása, valamint a projektek projektcsatornába való bekerülésének támogatása az érintett szakterületek együttműködésével, pályázatfigyelés, javaslattétel pályázati lehetőségek igénybevételére;
8. projektjavaslatok kidolgozása, előkészítése, pályázati dokumentációk elkészítése a Hivatal érintett szakterületi vezetői (elnökhelyettesek), valamint az Elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetői támogatásával;
9. együttműködés az európai uniós támogatások felhasználását koordináló, felügyelő és ellenőrző intézményekkel;
10. a közösségi támogatások felhasználását érintő ellenőrzések előkészítése, részvétel az ellenőrzés végrehajtásában;
11. a konzorciumban megvalósuló projektek esetén együttműködés és kapcsolattartás a konzorciumban résztvevő intézmények képviselőivel, az együttműködési megállapodásban rögzítettek alapján, valamint a 4. pontban meghatározott feladatok ellátása.”
16. § A Szabályzat 2. függelék 1.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.4. Koordinációs és Szervezési Főosztály
A Koordinációs és Szervezési Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. ellátja az elnöki döntések előkészítésével és a végrehajtás ellenőrzésével kapcsolatos koordinációs feladatokat;
2. figyelemmel kíséri az alárendeltségében működő szervezeti egységek által végzett szakmai feladatok ellátását;
3. ellátja a más főosztály kompetenciájába nem sorolt közreműködési és koordinációs feladatokat;
4. ellátja a Hivatal feladatkörét érintő jogszabály-előkészítési, illetőleg az ezekhez kapcsolódó koordinációs feladatokat, ennek keretében véleményezi a jogszabály-tervezeteket és más kormányzati anyagokat, valamint ellátja az ezzel összefüggő belső koordinációs feladatokat, kiemelten nyomon követi a Magyarország európai uniós tagságából eredő, valamint a schengeni tagállamként való működésből adódó kötelezettségek teljesítésével összefüggő jogalkotási feladatokat, illetve közreműködik a jogharmonizációs feladatok teljesítésében;
5. közreműködik az Európai Unió intézményei tagállami kormányzati részvétellel működő – a Hivatal feladatkörét érintő – döntéshozó és döntés-előkészítő tevékenysége keretében képviselendő kormányzati álláspont kialakításában;
6. ellátja az Európai Unió és más nemzetközi fórumok intézményei keretében működő – a Hivatal feladat- és hatáskörét érintő – szakértői munkacsoportok tevékenységében a Hivatal képviseletét, illetve kialakítja a Hivatal egységes álláspontját a Hivatal érintett szervezeti egységeinek a bevonásával;
7. közreműködik a Prümi Szerződésből és a kapcsolódó tanácsi határozatokból eredő kötelezettségek teljesítése érdekében felmerülő jogi feladatok ellátásában;
8. az EUCARIS-szal való kapcsolattartás során közreműködik az EUCARIS szervezettel kapcsolatos jogi feladatok ellátásában, illetve támogatja a szavazati jogot gyakorló Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartási Főosztályt a Hivatal, mint nemzeti kapcsolattartó pont álláspontjának kialakításában;
9. szakterületéhez és feladataihoz kapcsolódóan szakmai kapcsolatokat épít ki és azokat folyamatosan karbantartja;
10. együttműködik a társhatóságokkal és a külső partnerekkel, előkészíti az azokkal történő együttműködés szabályait tartalmazó megállapodások tervezeteit; valamint gondoskodik a megkötött együttműködési megállapodások szükség szerinti aktualizálásáról;
11. közreműködik a NEK megvalósítását és működtetését szolgáló célok eléréséhez szükséges érintett jogalkotási és jogszabály módosítási javaslatok előkészítésében;
12. ellátja a Projekt Irodán folyamatban lévő projektekkel kapcsolatos jogi-igazgatási szempontú véleményezési és háttér-támogatási feladatokat, valamint a projektekkel kapcsolatban felméri a szükséges jogszabály-alkotási, illetve módosítási igényeket;
13. a hatósági igazgatási tevékenység egységes ellátása céljából jogi-igazgatási háttértámogatást nyújt a Hivatal szakfőosztályai részére;
14. közreműködik a normaalkotás eredményeként jelentkező fejlesztési feladatokhoz kapcsolódó eljárásokban, a jogi-igazgatási környezet feltárásában, az igazgatási folyamat- és hatásvizsgálat elemzésében, továbbá mindezekhez kapcsolódóan véleményezési feladatokat lát el;
15. koordinálja a belső szabályzatok elkészítését, figyelemmel kíséri azok jogi életét, nyilvántartást vezet a hatályos szabályzatokról;
16. biztosítja a Hivatal egységes iratkezelését, ellenőrzi az Iratkezelési Szabályzat betartását, elvégzi szükség szerinti aktualizálását;
17. naprakészen tartja a Hivatal szervezeti egységeinek számjelzéseinek és iktatókönyveinek változásait, gondoskodik az új szervezeti egységek iktatókönyveinek megnyitásáról, a számjelzések nyilvántartásba vételéről;
18. irányítja a szervezeti egységébe tartozó titkos ügykezelők tevékenységét;
19. gondoskodik a minősített adatot kezelő szervezeti egységek iratkezelési segédletekkel történő ellátásáról;
20. működteti a minősített iratok irattárát, nyilvántartja, kezeli és továbbítja a minősített iratokat;
21. irattári tervet készít, gondoskodik az irattárazási feladatok ellátásáról, a selejtezésről, a levéltári törvényben foglaltaknak megfelelően gondoskodik a Hivatal és jogelőd szervei által keletkeztetett maradandó értéket képviselő iratok levéltárba történő átadásáról;
22. közreműködik a minősített adat felülvizsgálatában;
23. együttműködik a biztonsági szabályzat naprakész állapotban tartásában és betartatásában;
24. vezeti a biztonsági zónába történő belépéshez szükséges kártyák nyilvántartását;
25. közreműködik a minősített adat védelmére vonatkozó személyi, fizikai és adminisztratív biztonsági rendelkezések betartásának ellenőrzésében;
26. elkészíti az előző évben a Hivatalhoz érkezett vagy ott keletkezett minősített adatok iratforgalmi statisztikáját minősítési szintenkénti bontásban;
27. a Poszeidon Ügyviteli és Iktatási rendszerrel kapcsolatos feladatok ellátása során kapcsolatot tart a fejlesztővel. Feltárja a hibákat, teszteli az új funkciókat;
28. kapcsolatot tart a Poszeidon Ügyviteli és Iratkezelő kulcsfelhasználóival és a Poszeidon rendszert használó hivatali dolgozókkal;
29. kezeli a Poszeidon Ügyviteli és Iratkezelő rendszer jogosultságait, valamint az Ügytípus kódok karbantartását;
30. oktatást szervez és tart az Poszeidon Ügyviteli és Iratkezelő rendszer új funkcióinak használatáról;
31. megrendeli, nyilvántartja a Hivatal kör- és kezelő bélyegzőit;
32. kapcsolatot tart az Állami futárszolgálat és a Magyar Posta képviselőivel;
33. átveszi és érkezteti a beérkező küldeményeket és továbbítja a címzettek részére;
34. továbbítja a kimenő küldeményeket a Magyar Posta és az Állami Futárszolgálat útján.”
17. § A Szabályzat 2. függeléke a következő 1.5. ponttal egészül ki:
„1.5. Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály
1. A Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő feladatai körében:
a) koordinálja a Hivatal nemzetközi kapcsolatait;
b) szervezi az ideiglenes külföldi kiküldetések, illetve delegációk fogadásának előkészítését, lebonyolítását és a kapcsolódó protokoll feladatok ellátását;
c) gondoskodik az idegen nyelvű dokumentumok fordításáról és az eseményekhez kapcsolódó tolmácsolásról.
2. A Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály kommunikációs feladatai körében:
a) ellátja a Hivatal sajtóval, PR-ral és kommunikációval kapcsolatos feladatait;
b) ellátja a hivatali honlapok tartalomszolgáltatási feladatait;
c) koordinálja a hivatali intranet fejlesztését és gondoskodik tartalmainak aktualizálásáról;
d) részt vesz az uniós forrásokból megvalósuló projektekhez kapcsolódó kommunikációs tervek kidolgozásában és azok kivitelezésében;
e) koordinálja a KIM felelős szervezeti egységével valamint más tárcák és szervezetek sajtóosztályaival való kapcsolattartást;
f) kialakítja, valamint döntésre előkészíti a Hivatal információs rendszerekhez kapcsolódó feladatainak fejlesztési és megvalósítási koncepcióit;
g) koordinálja a Hivatal hatáskörébe tartozó információs rendszerek fejlesztését;
h) koordinálja a Hivatal belső eseményeinek szervezését, lebonyolítását;
i) részt vesz a Hivatal egységes arculati megjelenésének kialakításában.”
18. § A Szabályzat 2. függeléke a következő 2. alcímmel egészül ki:
„2. Az általános elnökhelyettes által irányított szervezeti egységek
2.1. N.SIS Hivatal (Főosztály)
Az N.SIS Hivatal ellátja – a külön jogszabályban rögzített – feladatait, valamint a saját feladatellátásához kötődően koordinálja a hivatal egyes szervezeti egységeinek munkáját az alábbiak szerint:
a) informatikai feladatok tekintetében az Informatikai Üzemeltetési Főosztály és Informatikai Fejlesztési Főosztály,
b) jogi feladatok tekintetében a Koordinációs és Szervezési Főosztály,
c) projekt feladatok tekintetében a Projekt Iroda,
d) hatósági feladatai tekintetében a hatósági elnökhelyettesi terület szervezeti egységei,
e) egyéb feladatai tekintetében a Központi Okmányiroda Működését Támogató és Elbíráló Főosztály közreműködésével.”
19. § A Szabályzat
lép.
20. § Hatályát veszti a Szabályzat

1. függelék a 9/2013. (III. 1.) KIM utasításhoz

2. függelék a 9/2013. (III. 1.) KIM utasításhoz

A Hivatal szervezeti egységeinek felsorolása létszámkerete

Irányító állami vezető

Szervezeti egység

Létszám (fő)

1. Elnök

 

[63]

 

 

 

 

1.1. Belső Ellenőrzési Főosztály

 

 

1.2. Humánpolitikai Főosztály

 

 

1.3. Projekt Iroda (Főosztály)

 

 

1.4. Koordinációs és Szervezési Főosztály
1.4.1. Koordinációs Iroda
1.4.2. Iratkezelési Osztály

 

 

1.5. Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály

 

 

 

 

 

 

 

2. Általános elnökhelyettes

2.1. N.SIS Hivatal (Főosztály)

[7]

 

 

 

3. Gazdasági elnökhelyettes

 

[76]

 

3.1. Közgazdasági Főosztály

 

 

3.1.1. Pénzügyi Osztály

 

 

3.1.2. Számviteli és Kontrolling Osztály

 

 

3.2. Műszaki Főosztály

 

 

3.2.1. Ellátási Osztály

 

 

3.2.2. Üzemeltetési Osztály

 

 

3.3. Okmányirodák és Kormányhivatalok Logisztikai Főosztálya

 

 

3.4. Beszerzési és Szerződés-előkészítő Főosztály

 

 

 

 

4. Hatósági elnökhelyettes

 

[254]

 

4.1. Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály

 

 

4.1.1. Személyi Nyilvántartások Osztálya

 

 

4.1.2. Központi Okmánytár (Osztály)

 

 

4.1.3. Lakcím Archívum (Osztály)

 

 

4.2. Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartási Főosztály

 

 

4.2.1. Közlekedési Igazgatási Osztály

 

 

4.2.2. Közlekedési Nyilvántartó Osztály

 

 

4.2.3. Közúti Közlekedési Nemzetközi Jogsegélyügyek Osztálya

 

 

4.3. Okmányfelügyeleti és Ellenőrzési Főosztály

 

 

4.3.1. Okmányfelügyeleti és Ellenőrzési Osztály

 

 

4.3.2. Egyéni Vállalkozói Nyilvántartási Osztály

 

 

4.4. Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság (Főosztály)

 

 

4.4.1. Hatósági és Koordinációs Osztály

 

 

4.4.2. Nyilvántartó és Adatfeldolgozó Osztály

 

 

 

 

5. Közszolgáltatási elnökhelyettes

[169]

 

5.1. Központi Okmányiroda Működését Támogató és Elbíráló Főosztály

 

 

5.1.1. Háttér Irodai Osztály

 

 

5.1.2. Eredetiség- és Származásellenőrzési Osztály

 

 

5.1.3. Okmány és Rendszám Ellátási Osztály

 

 

5.2. Ügyfélszolgálat Fejlesztési Főosztály

 

 

5.2.1. Fejlesztési Osztály

 

 

5.2.2. Kapcsolat Támogató és Monitoring Osztály

 

 

5.3. Kormányzati Ügyfélvonal Főosztály

 

 

5.4. Központi Okmányiroda (Főosztály)

 

 

5.4.1. Személyi Okmányok Osztálya

 

 

5.4.2. Gépjármű Okmányok Osztálya

 

 

5.4.3. Speciális Szolgáltatások Osztálya

 

 

 

 

6. Informatikai elnökhelyettes

 

[133]

 

6.1. Informatikai Fejlesztési Főosztály

 

 

6.1.1. Technológia és Infrastruktúra Fejlesztési Osztály

 

 

6.1.2. Információ-architektúra Fejlesztési Osztály

 

 

6.1.3. Szolgáltatásfejlesztési Osztály

 

 

6.2. Informatikai Üzemeltetési Főosztály

 

 

6.2.1. Üzemeltetés-tervezési és Irányítási Osztály

 

 

6.2.2. Alapinfrastruktúra Üzemeltetési Osztály

 

 

6.2.3. Platformüzemeltetési Osztály

 

 

6.2.4. Alkalmazás-üzemeltetési Osztály

 

 

6.3. Informatikai Ellenőrzési Főosztály

 

 

6.3.1. Szolgáltatásmenedzsment és Fejlesztés Ellenőrzési Osztály

 

 

6.3.2. Üzemeltetés és Rendszertámogatás Ellenőrzési Osztály

 

 

6.4. Rendszertámogatási Főosztály

 

 

6.4.1. Központi Diszpécser Osztály (Helpdesk Osztály)

 

 

6.4.2. Távoli Munkaállomás-üzemeltetési Osztály

 

 

6.4.3. Helyszíni Rendszertámogatási Osztály

 

 

6.5. Szolgáltatásmenedzsment Főosztály
6.5.1. Felhasználói Szolgáltatásmenedzselési Osztály

 

 

6.5.2. Technikai Szolgáltatásmenedzselési Osztály

 

3. függelék a 9/2013. (III. 1.) KIM utasításhoz

Vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek köre

A KEKKH elnök, elnökhelyettes, főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, osztályvezető munkakörök, valamint az alább felsorolt munkakörök betöltése vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel jár

 

Szervezeti egység

Munkakör

1.

Koordinációs Iroda (osztály)

elnöki tanácsadó

2.

Iratkezelési Osztály

TÜK-ügyintéző

3.

Projekt Iroda (Főosztály)

projektmenedzser

4.

Belső Ellenőrzési Főosztály

belső ellenőr

5.

Humánpolitikai Főosztály

jogász

6.

N.SIS Hivatal (főosztály)

jogász

1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. március 3. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére