• Tartalom

1/2014. (I. 22.) KüM utasítás

1/2014. (I. 22.) KüM utasítás

a Külügyminisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I. 8.) KüM utasítás módosításáról1

2014.01.23.

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 60. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára figyelemmel – a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter jóváhagyásával – a következő utasítást adom ki:

1. § A Külügyminisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I. 8.) KüM utasítás Melléklete (a továbbiakban: Szabályzat) az 1. mellékletben foglaltak szerint módosul.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 1/2014. (I. 22.) KüM utasításhoz


1. § A Szabályzat 8. § (3) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A közigazgatási államtitkár)
d) felügyeli a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvényben és a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvényben meghatározott, a minisztérium számára előírt feladatok végrehajtását,”

2. § (1) A Szabályzat 17. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az EU ügyekért felelős államtitkár az Európai Unió politikáiból eredő és az európai uniós tagsághoz kapcsolódó kormányzati feladatok tárcaközi összehangolásából eredő felelőssége keretében:)
d) szakmai felügyeletet gyakorol Magyarország EU-tagságából fakadó kommunikációs feladatok ellátása felett.”
e) irányítást gyakorol az Európai Unió mellett működő Állandó Képviselet tekintetében, a brüsszeli EU Állandó Képviselet Közös Kül- és Biztonságpolitikai Hivatala kivételével.”

3. § A Szabályzat 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
21. § A kabinetfőnököt az általa kijelölt főosztályvezető-helyettes helyettesíti.”

4. § A Szabályzat 27. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkár felelős)
a) az általános kül- és biztonságpolitikai kérdésekért, ezen belül kiemelten az Európai Unió közös kül- és biztonságpolitikai ügyekért és a biztonságpolitikáért, a globális nemzetközi szervezetekért, az emberi jogi kérdésekért. Ebben a feladatkörében:
aa) felel Magyarországnak az ENSZ-ben képviselt álláspontjának kialakításáért, annak kormányzati egyeztetéséért és képviseletéért;

ab) irányítja a New York-i Állandó ENSZ Képviseletet, valamint az ENSZ genfi és bécsi képviselete melletti és a párizsi UNESCO melletti magyar képviseleteket;
ac) felel a Duna Bizottságban képviselt magyar álláspont kialakításáért és képviseletéért.”

5. § A Szabályzat 27. § (3) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:
(A Biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkár irányítja)
f) a Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya vezetőjének tevékenységét.”

6. § A Szabályzat 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
28. § (1) A biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkárt akadályozatása esetén a közvetlen irányítása alá tartozó titkárságvezető helyettesíti.
(2) A biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkár munkájának és feladatainak ellátása érdekében titkárság működik.”

7. § A Szabályzat 3. függelék 8.0.0.1. alcím a következő 16. és 17. ponttal egészül ki:
(A Miniszteri és Parlamenti Államtitkári Kabinet koordinációs feladatai körében)
„16. az energiabiztonságért felelős utazó nagyköveten keresztül ellátja a minisztérium energiadiplomáciai tevékenységének koordinációját;
17. a külgazdasági koordinátor útján ellátja a miniszter külgazdasági tevékenységével kapcsolatos koordinációs feladatokat.”

8. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.0.4. alcím c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
c) Az Ellenőrzési Főosztály kodifikációs feladatai körében:
1. elkészíti az ügykörébe tartozó utasítások tervezetét, különösen a Külügyminisztérium Belső Ellenőrzési kézikönyvét, gondoskodik annak naprakészen tartásáról;
2. véleményezi a részére megküldött jogszabály- és utasítástervezeteket.”

9. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.0.4. alcím a következő d)–f) ponttal egészül ki:
d) Az Ellenőrzési Főosztály koordinációs feladatai körében:
Képviseli a Külügyminisztériumot a tárcaközi szakmai egyeztetéseken és munkacsoportokban, részt vesz a nemzetközi szervezetek és fórumok munkájában.
e) Az Ellenőrzési Főosztály funkcionális feladatai körében:
A Bkr.-ben meghatározott bizonyosságot adó tevékenységet, ezen belül szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer-, teljesítmény- vagy informatikai ellenőrzést végez, melynek során többek között
1. elkészíti az ellenőrzés lefolytatásához szükséges ellenőrzési programot, valamint aláírásra előkészíti az ellenőrzés lefolytatásához szükséges megbízólevelet és az elvégzett ellenőrzés alapján ellenőrzési jelentést készít;
2. elemzi, vizsgálja és értékeli a minisztérium számára állami feladatként meghatározott alaptevékenység ellátásának rendszerszerűségét, szabályszerűségét és hatékonyságát a minisztérium szervezeti egységei által; elemzi, vizsgálja és értékeli a közpénzekkel való gazdálkodás szabályszerűségét és hatékonyságát; ellenőrzi a gazdálkodásra vonatkozó szabályok betartását, végrehajtását;
3. figyelemmel kíséri az ellenőrzési jelentésekben megfogalmazott javaslatok végrehajtását, szükség esetén utóellenőrzéssel támogatja azok megvalósulását;
4. elemzi és vizsgálja a „Központi igazgatás” alcím, a „Fejezeti kezelésű előirányzatok” cím költségvetési javaslatának, a jóváhagyott előirányzatok felhasználásának gazdaságosságát, az alcím számviteli politikáját, az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát, és a vizsgálat alapján javaslatot készít;
5. elemzi és vizsgálja a „Külképviseletek igazgatása” alcím költségvetési javaslatának, a jóváhagyott előirányzatok felhasználásának gazdaságosságát, az alcím számviteli politikáját, az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát, a vizsgálat alapján javaslatot készít;
6. ellenőrzi a „Központi igazgatás” és a „Külképviseletek igazgatása” alcímhez tartozó ingatlan- és eszköz-nyilvántartások egyezőségét;
7. elemzi, vizsgálja és értékeli a Minisztérium számára állami feladatként meghatározott, azonban nem alaptevékenység ellátásához biztosított közpénzekkel való gazdálkodás hatékonyságát, ellenőrzi a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat;
8. ellátja a Gazdálkodási és Pénzügyi Főosztállyal együttműködve a XVIII. Minisztérium költségvetési fejezethez tartozó Magyar Külügyi Intézet tekintetében a Minisztérium – mint felügyeleti szerv – számára jogszabályban előírt, a gazdálkodás felügyeletével kapcsolatos feladatokat, a gazdálkodás ellenőrzését;
9. elemzi, vizsgálja és értékeli a szervezeti egység (külképviselet) feladatainak ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek meglétét, a szervezeti egység (külképviselet) létszám- és bérgazdálkodását, a munkajogi előírások betartását, az ügyirat-kezelési előírások, biztonsági és minősített adatkezelési szabályok betartását, az informatikai rendszerek működését, a külképviseletek szakmai, diplomáciai tevékenységét és kapcsolatait, valamint a szervezeti egység (külképviselet) működésének, tevékenységének szabályozottságát, a vonatkozó jogszabályok, utasítások betartását;
10. ellenőrzi a Konzuli Szolgálat működését a konzuli tevékenységre vonatkozó jogszabályok, utasítások végrehajtásával kapcsolatos intézkedések megvalósulását; átfogó elemzéseket készít és az erőforrások hatékony felhasználása érdekében javaslatokat tesz; ellenőrzi a konzuli szakmai oktatással és képzéssel kapcsolatos feladatok végrehajtását; elemzi, vizsgálja és értékeli a Minisztérium valamint a külképviseletek honlapja és egyéb kiadványok útján megvalósuló konzuli tájékoztatást;
11. tanácsadó tevékenysége során – a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint – elemzéseket, értékeléseket készít a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban, valamint ajánlásokat, javaslatokat tesz a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetésére.
f) Az Ellenőrzési Főosztály egyéb tevékenysége körében:
1. összeállítja a stratégiai és éves ellenőrzési tervet;
2. elkészíti az éves ellenőrzési jelentést;
3. vezeti az elvégzett belső ellenőrzések és az ellenőrzési jelentésekben foglaltak alapján megtett intézkedések nyilvántartását.”

10. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.3. alcím c) pont 5. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály koordinációs feladatai körében)
„5. ellátja a biztonsági felügyeleti funkciókat, irányítja és felügyeli a külképviseleti biztonsági felelősöket, valamint véleményezi és jóváhagyja a külképviseletek biztonsági szabályzatát, veszélyhelyzeti és készültségi terveit.”

11. § A Szabályzat 3. számú Függelék 8.1.1.3. alcím a következő e) és f) ponttal egészül ki:
e) A Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály ellátja a diplomáciai információs célokra használt elektronikus információs rendszerek biztonságának jogszabályban meghatározott felügyeleti feladatait;
1. felügyeleti feladatai körében ellátja: az elektronikus információs rendszer osztályba sorolását és ellenőrzi a megállapított biztonsági szintet;
2. ellenőrzi az elektronikus információs rendszerek osztályba sorolására és a biztonsági szintjére vonatkozó követelmények teljesülését;
3. kockázatelemzések ellenőrzését;
4. jogszabályban foglalt biztonsági követelmények és az ehhez kapcsolódó eljárási szabályok érvényesülésének ellenőrzését;
5. fejlesztési projektek tervezési szakaszában a biztonsági követelmények beépülésének ellenőrzését;
6. ellenőrzés során feltárt vagy tudomására jutott hiányosságok elhárításának elrendelését és a végrehajtás eredményességének ellenőrzését;
7. biztonsági incidensekkel, eseményekkel kapcsolatos bejelentések kivizsgálását;
8. együttműködik a kormányzati eseménykezelő központtal, a kormányzati incidens-kezelési munkacsoporttal, az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott hatósággal és szakhatósággal.
f) A Biztonsági Informatikai és Távközlési Főosztály felügyeli a minisztérium ágazati honvédelmi feladatainak végrehajtását és teljesítését, összehangolja a külpolitikáért felelős miniszter irányítása alá tartozó szervek ágazati honvédelmi feladatait, ennek ellátására honvédelmi intézkedési tervet készít.”

12. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.4. alcím b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
b) A Dokumentációs Főosztály kodifikációs feladatai körében a kormányzati iratkezelésért felelős tárca útmutatása alapján elkészíti és naprakészen tartja a minisztérium Egyedi Iratkezelési Szabályzatát és Irattári Tervét, továbbá a biztonsági vezető irányítása mellett részt vesz a minősített adatok védelmére vonatkozó külügyminisztériumi biztonsági szabályzat „Adminisztratív biztonság” fejezetének kidolgozásában és folyamatos aktualizálásában.”

13. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.4. alcím c) 2. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Dokumentációs Főosztály funkcionális feladatai körében)
„2. Magyarország EU Központi Nyilvántartójaként – a Nemzeti Biztonsági Felügyelettel együttműködésben – szakmai felügyeletet gyakorol a kormányzati szervek EU Nyilvántartói felett, valamint működteti a minősített EU Központi Irattárat. Részt vesz az EU minősített adatokat kezelő szervezetek hatósági felügyeleti ellenőrzésében;”

14. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.4. alcím c) pont 4. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Dokumentációs Főosztály funkcionális feladatai körében)
„4. az irattári tervnek megfelelően, intézi az iratok selejtezését és a 15 évnél régebbi, maradandó értékű iratanyagot megőrzésre átadja a Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltárának. Koordinálja a Kutatási Engedélyezési Bizottság munkáját, amely az 1990. május 1-je után keletkezett külügyminisztériumi iratok kutatásának engedélyezésével kapcsolatos ügyeket intézi;”

15. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.4. alcím d) pont 1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Dokumentációs Főosztály egyéb feladatai körében)
„1. oktatja a minisztérium szakmai alaptanfolyamán, illetve a külképviseleti felkészítések során az iratkezelési ismereteket, valamint szervezi a Scriptament iratkezelési rendszer használatának oktatását. Részt vesz a vizsgáztatásban, szervezi az országosan akkreditált titkos ügykezelői vizsgákra való felkészítő oktatást. Vizsgáztatja a titkos ügykezelőket, VKH felhasználói tanfolyamot szervez. A kötelező továbbképzés keretében előadást tart a titkos ügyiratkezelés, valamint a VKH felhasználói ismeretek témakörben;”

16. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.4. alcím d) pont 3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Dokumentációs Főosztály egyéb feladatai körében)
„3. évente írásban és szóban beszámoltatja a külszolgálaton lévő nemzeti és külföldi minősített adatokat kezelő titkos ügykezelőket;”

17. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.3. alcím d) pont 3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztályon működő Terrorizmus-ellenes Koordinátor)
„3. feladatkörében a Terrorizmus-ellenes Koordinátor kiadmányozási jogkörrel bír. E jogkört a főosztály vezetőinek egyidejű tájékoztatása mellett gyakorolja.”
(Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztály)
e) A Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztály a Kibertér Koordinátor útján
1. koordinálja a kibertérrel kapcsolatos feladatok minisztériumon belüli végrehajtását, feladatkörében képviseli a minisztériumot a Nemzeti Kiberbiztonsági Koordinációs Tanácsban és más hazai egyeztetési fórumokon, valamint kapcsolatot tart az illetékes minisztériumokkal, egyéb szervezetekkel és a kibertérrel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel;
2. koordinálja, illetve részt vesz a magyar álláspont kidolgozásában és gondoskodik annak összehangolt képviseletéről a bilaterális és multilaterális kapcsolatokban, tárgyalási folyamatokban és fórumokon;
3. vezeti az Európai Koordinációs Tárcaközi Bizottság közös kül-, biztonság- és védelempolitikai szakértői csoportjának kibertér alcsoportját;
4. feladatkörében a Kibertér Koordinátor kiadmányozási jogkörrel bír. E jogkört a főosztály vezetőinek egyidejű tájékoztatása mellett gyakorolja.”

19. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.4. alcím b) pont 2. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Amerikai Főosztály hatáskörébe tartozó országok, illetve fontosabb regionális szervezetek és ezekkel összefüggésben kezelt kérdések a következők:)
„2. Amerikai Államok Szervezete, Latin-amerikai és Karibi Államok Közössége, Dél-amerikai Nemzetek Uniója, Ibero-amerikai Konferencia, Latin-amerikai Gazdasági Rendszer, Latin-amerikai Fejlesztési és Integrációs Társulás, Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény, Dél-amerikai Közös Piac, Andok Közösség, a Karibi Közösség, a Közép-amerikai Integrációs Rendszer, Bolivári Alternatíva Amerika Népei Számára (ALBA) és a Csendes-óceáni Szövetség (Alianza del Pacífico) tevékenysége, illetve az Európai Unió és ezen szervezetek együttműködésének politikai vonatkozásai.”

20. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.4. alcím c) pont 1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Amerikai Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében)
„1. a Közös Kül- és Biztonságpolitikai Főosztállyal és a brüsszeli EU Állandó Képviselet Kül- és Biztonságpolitikai Hivatalával, valamint az EU ügyekért felelős Államtitkársággal és az illetékes kormányzati szervekkel együttműködve koordinálja az Európai Unió tanácsának COTRA és COLAC munkacsoportjaival kapcsolatos munkáját, elkészíti a napirendi pontokhoz kapcsolódó álláspontot, javaslatot tesz cselekvésre. A tárgyalási álláspontot egyezteti a Közös Kül- és Biztonságpolitikai Főosztállyal;”

21. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.4. alcím d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
d) Az Amerikai Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. irányítja a hatáskörébe tartozó külképviseletek tevékenységét, megtervezi a nagykövetek éves feladatait és azok végrehajtását értékeli;
2. a b) pontban felsorolt relációkban a kétoldalú kapcsolatok egészét felügyeli és részterületeit koordinálja, együttműködésben a társtárcákkal, háttérintézményekkel és a külképviseletekkel;
3. elemzi az EU közös kül- és biztonságpolitikája illetékességi körébe tartozó aktuális válsághelyzeteket, javaslatokat dolgoz ki az EU fórumain képviselendő magyar álláspontra;
4. kezeli az EU és az illetékességi körébe tartozó térség államai, valamint integrációs szervezeteik közötti együttműködés keretében létrejövő csúcs- és magas szintű találkozókkal összefüggő feladatokat.”

22. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.5. alcím e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
e) A Nyugat-balkáni Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. irányítja a hatáskörébe tartozó külképviseletek tevékenységét, megtervezi a nagykövetek éves feladatait és azok végrehajtását értékeli;
2. a b) pontban felsorolt relációkban a kétoldalú kapcsolatok egészét felügyeli és részterületeit koordinálja, együttműködésben a társtárcákkal, háttérintézményekkel és a külképviseletekkel;
3. elemzi az EU közös kül- és biztonságpolitikája illetékességi körébe tartozó aktuális válsághelyzeteket, javaslatokat dolgoz ki az EU fórumain képviselendő magyar álláspontra;
4. kezeli az EU és az illetékességi körébe tartozó térség államai, valamint integrációs szervezeteik közötti együttműködés keretében létrejövő csúcs- és magas szintű találkozókkal összefüggő feladatokat.”

23. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.2.6. alcím e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
e) A Kelet-európai és Közép-ázsiai Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. irányítja a hatáskörébe tartozó külképviseletek tevékenységét, megtervezi a nagykövetek éves feladatait és azok végrehajtását értékeli;
2. a b) pontban felsorolt relációkban a kétoldalú kapcsolatok egészét felügyeli és részterületeit koordinálja, együttműködésben a társtárcákkal, háttérintézményekkel és a külképviseletekkel;
3. elemzi az EU közös kül- és biztonságpolitikája illetékességi körébe tartozó aktuális válsághelyzeteket, javaslatokat dolgoz ki az EU fórumain képviselendő magyar álláspontra;
4. kezeli az EU és az illetékességi körébe tartozó térség államai, valamint integrációs szervezeteik közötti együttműködés keretében létrejövő csúcs- és magas szintű találkozókkal összefüggő feladatokat;”

24. § A Szabályzat 3. függeléke a következő 8.1.2.7. alcímmel egészül ki:
(8.1.2. A biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezeti egységek)
„8.1.2.7. Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya
a) A Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya (rövidítése: ENSZ) a biztonságpolitikáért felelős helyettes államtitkár felügyelete alatt működő szakmai főosztály. A Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya az általa felügyelt képviseletekkel együtt felelős a globális szervezeteket érintő magyar külpolitikai irányelvek kidolgozásáért. A társtárcákkal együttműködve koordinálja a külpolitikai és szakmai szempontok koherens megvalósítását, továbbá a területi főosztályokkal együttműködve biztosítja a multilaterális és kétoldalú kapcsolatépítés összhangját; irányítja a New York Állandó ENSZ Képviseletet, az ENSZ Genfi Hivatala mellett működő Állandó Képviseletet, a Bécsi Állandó ENSZ Képviseletet, a Párizsi UNESCO Képviseletet; egyéb szakpolitikai kérdésekben kapcsolatot tart a Római Nagykövetséggel (FAO) és a Nairobi Nagykövetséggel (UNEP).
b) A Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya koordinációs feladatai körében:
1. külpolitikai szempontok alapján összehangolja az ENSZ politikai szervei, szervezetei, bizottságai; az ENSZ emberi jogi kérdésekkel foglalkozó szervei, szervezetei, az ENSZ oktatási, kulturális és tudományos szervezetei, az ENSZ szociális kérdésekkel foglalkozó szervei, szervezetei, az ENSZ kábítószerügyekkel és bűnmegelőzéssel foglalkozó központjai, az ENSZ humanitárius kérdésekkel és a menekültüggyel foglalkozó szervei, szervezetei, az ENSZ turisztikai, környezetvédelmi, mezőgazdasági, fenntartható fejlődési, pénzügyi és költségvetési kérdésekkel foglalkozó testületei, és az ENSZ fejlesztési programjai, továbbá az ENSZ valamennyi szakosított intézménye, programjai, a Vöröskereszt Mozgalom szervezetei, továbbá a Demokráciák Közössége, Frankofónia Nemzetközi Szervezete és más nemzetközi szervezetek tevékenységében való magyar részvételt;
2. megvalósítja az emberi jogi kérdések minisztériumon belüli koordinációját; az ENSZ emberi jogi fórumainak relációjában a területi főosztályokkal együttműködve biztosítja az ENSZ emberi jogi fórumokon zajló magyar tevékenység és bilaterális érdekeink összhangját;
3. koordinálja a felelős társtárcák együttműködését az ENSZ emberi jogi egyezményeinek hazai végrehajtásáról beszámoló kormányjelentések benyújtása, valamint az adott bizottság előtti megtárgyalásának megszervezése érdekében;
4. a társtárcákkal együttműködve koordinálja az ENSZ Emberi Jogi Tanács általános emberi jogi felülvizsgálati eljárása keretében benyújtandó kormányjelentés összeállítását, valamint a magyar delegáció részvételét a jelentés megvitatásán;
5. összehangolja az ENSZ Biztonsági Tanácsa szankciós határozatainak hazai végrehajtásával kapcsolatos feladatokat;
6. összehangolja és szükség szerint kidolgozza az ENSZ és hatáskörébe tartozó más nemzetközi szervezetek napirendjén szereplő kérdésekkel kapcsolatos magyar álláspontot, gondoskodik a magyar érdekek megfelelő képviseletéről, különös tekintettel az alábbiakra: nemzetközi béke és biztonság, békefenntartás, emberi jogok, humanitárius terület, a fenntartható fejlődés intézményi keretei, továbbá a demokratikus átmenet, menekültügy, kábítószerügy, bűnüldözés és terrorizmus egyes aspektusai.
c) A Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya funkcionális feladatai körében:
1. ellátja a minisztérium képviseletét az ENSZ szakosított intézményeinek magyar nemzeti bizottságaiban;
2. prioritásoknak megfelelően a területi főosztályokkal konzultálva és az illetékes szaktárcákkal együttműködve ütemezi a testületi és a szakértői jelöléseket, kezeli a nemzetközi jelölések nyilvántartását;
3. figyelemmel kíséri az EU ENSZ-beli szerepvállalásával és a regionális szervezetek ENSZ-beli megjelenésével kapcsolatos fejleményeket;
4. az Európai Unióval kapcsolatos tevékenység körében kidolgozza és képviseli a magyar álláspontot az Európai Unió ENSZ-szel (CONUN), illetve emberi jogi kérdésekkel (COHOM) foglalkozó munkacsoportjaiban;
5. felelős az ENSZ-közgyűlés ülésszakainak előkészítéséért. Felkészíti az egyéb üléseken résztvevő magyar képviselőket, részt vesz a küldöttségek munkájában;
6. a hatályos jogszabályoknak és miniszteri utasításoknak megfelelően a jóváhagyott előirányzatokból az ENSZ-től beérkező tagdíjfizetési felszólítások alapján a minisztérium illetékes szervezeti egységénél kezdeményezi a határidőre történő teljesítést, hasonlóképpen jár el a hatáskörébe tartozó ENSZ-szervezetek és más nemzetközi szervezetek nem központilag kivetett hozzájárulásainak befizetése esetében.
d) A Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya egyéb feladatai körében:
1. a Kormány által kijelölt képviselőn keresztül ellátja a Duna Bizottságban (DB) való állandó képviselettel kapcsolatos feladatokat, képviseli a magyar Kormányt a DB közgyűlésein, közreműködik a DB döntéseinek kialakításában;
2. a Kormány Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködés (BSEC) megbízottjának, a Minisztérium illetékes helyettes államtitkárának irányításával és a Nyugat-balkáni Főosztály támogatásával ellátja a (BSEC) koordinátori feladatait.”

25. § A Szabályzat 3. függelék 8.2.0.2. alcím helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.2.0.1. A Stratégiai Tervezési Főosztály
a) A Stratégiai Tervezési Főosztály (rövidítése: STRAFO) a parlamenti államtitkár felügyelete és irányítása alatt működő szakmai főosztály. Az irányítás során a parlamenti államtitkár együttműködik a kabinetfőnökkel.
b) A Stratégiai Tervezési Főosztály koordinációs feladatai körében:
1. átfogó elemzéseket és távlati terveket készít a magyar külpolitikát érintő fontosabb kérdéskörökben, és javaslatokat, ajánlásokat dolgoz ki az egyedi kérdések megoldására. Elősegíti a magyar külpolitika stratégiai céljai, főbb cselekvési irányai, valamint a napi diplomáciai tevékenység közötti összhang megteremtését. Ennek keretében koordinatív jelleggel közreműködik a Kormány Külkapcsolati Stratégiája végrehajtásában, az abban foglalt célok megvalósításában; figyelemmel kíséri a stratégia prioritásainak megvalósulását, melynek során javaslatokat és – koordinatív jelleggel – akcióterveket dolgoz ki, szakmailag segíti az abból következő részstratégiák kidolgozását mind minisztériumi, mind összkormányzati szinten, továbbá szükség szerint koordinálja új stratégia kidolgozását, időszakos frissítését, felülvizsgálatát;
2. szervezi a Minisztérium és a külképviseletek diplomáciai információs tevékenységét, jelentőmunkáját;
3. koordinálja a Minisztérium szakmai és területi főosztályain folyó relációs elemző és tervező tevékenységet;
4. ellátja a Magyar Külügyi Intézet és a Minisztérium együttműködéséből fakadó feladatok koordinálását, kapcsolatot tart és szakmai együttműködést folytat a Magyar Külügyi Intézettel;
5. koordinálja a kormányzati szervek külpolitikai tevékenységének összehangolását, a Kormány Külkapcsolati Stratégiájában foglalt célok megvalósítása érdekében;
6. koordinálja a Külügyminisztérium szomszédságpolitikai tevékenységét.
c) A Stratégiai Tervezési Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében a Stratégiai Tervezési Főosztály vezetője részt vesz a minisztérium minden olyan egyeztető fórumán, amely általános külpolitikai kérdéseket érint. Az érintett helyettes államtitkárokkal egyeztetve rendszeresen külpolitikai tervezői egyeztetői megbeszéléseket kezdeményez, illetve tart egyes kiemelten fontos külpolitikai témákban.
d) A Stratégiai Tervezési Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. gyűjti, rendszerezi és feldolgozza a diplomáciai szolgálatban keletkező értesüléseket, nyílt és minősített diplomáciai információkat, a külpolitikai, diplomáciai tárgyú publikált információkat;
2. az információfeldolgozás keretében elemzi a magyar külpolitika súlypontjaihoz kapcsolódó kérdéseket, javaslatot tesz a kormányzati és tárcaszintű külpolitikai stratégiára, a fő cselekvési irányokra;
3. a beérkező nyílt és bizalmas információk alapján, az érintett szervezeti egységekkel konzultálva, az elmúlt hét eseményeivel kapcsolatban álláspont-javaslatokat és vonatkozó háttereket készít a külpolitikai tervezés szempontjából kiemelkedően fontos kérdésekről, és azokat a vezetői értekezlet elé terjeszti;
4. az információk és elemzések alapján tájékoztatja az állami és kormányzati döntéshozókat, a Minisztérium szervezeti egységeit és a külképviseleteket;
5. az érintett szervezeti egységekkel együttműködve részt vesz a regionális és a relációs stratégiák, javaslatok, előterjesztések kidolgozásában.
e) A Stratégiai Tervezési Főosztály egyéb feladatai körében:
1. nyílt forrásból származó információk alapján belső, illetve hazai, valamint nemzetközi partnerekkel megosztható tájékoztatókat, gyorselemzéseket készít (OSINT-tevékenység), valamint részt vesz az ezen a területen történő nemzetközi együttműködésben;
2. együttműködik a Közös Kül- és Biztonságpolitikai Főosztállyal a magyar kül- és biztonságpolitika számára kiemelkedően fontos kérdéseket megvitató, a magyar álláspontra és cselekvésre javaslatokat megfogalmazó, az illetékes vezetők, főosztályvezetők részvételével rendszeresen összeülő fórum előkészítésében és megszervezésében;
3. felkérésre beszédeket, beszédvázlatokat, beszédelemeket állít össze, illetve stratégiai szempontból véleményez ilyen jellegű dokumentumokat.”

26. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.1.2. alcím c)–d) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:
c) Az EU Koordinációs és Intézményi Főosztály koordinációs feladatai körében:
1. ellátja – a Minisztérium illetékes szervezeti egységeivel együttműködve – az európai uniós ügyek kormányzati koordinációját;
2. működteti az európai uniós tagsággal kapcsolatos kormányzati koordinációs rendszert, kidolgozza az azzal kapcsolatos eljárási szabályokat és iránymutatásokat;
3. koordinálja az Európai Tanács és az Általános Ügyek Tanácsa üléseinek előkészítését együttműködve az illetékes szakmai főosztályokkal;
4. koordinálja az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXVI. törvény VI. fejezetében meghatározott kormányzati feladatokat;
5. ellátja az EUDOK rendszer működtetését;
6. koordinálja a tolmácsolási borítékot és a tanácsi utazások fedezésére szolgáló nemzeti borítékot, a Gazdálkodási és Pénzügyi Főosztállyal együttműködve;
7. ellátja az uniós intézményekben a személyzeti kérdések nyomon követését, a magyar jelölések bejelentését; az Európai Unió személyzeti szabályzata alakulásának követését, a magyar álláspont meghatározását és képviseletét.
d) Az EU Koordinációs és Intézményi Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
1. részt vesz az Általános Ügyek Tanácsának és szükség szerint az Európai Tanács ülésein, valamint az EU kormányzati részvétellel működő intézményeinek munkájában, így különösen a feladatköréhez tartozó területeken a tanácsi munkacsoportok és szükség szerint az Európai Bizottság mellett működő tagállami részvétellel működő bizottságok ülésein;
2. biztosítja a magyar tárgyalási álláspontok tartalmi összhangját, részt vesz azok kialakításában és közreműködik a magyar érdekek érvényesítésében;
3. működteti az EKTB-t, ellátja annak titkársági feladatait, továbbítja a jóváhagyott tárgyalási mandátumokat az Állandó Képviseletnek (COREPER I, COREPER II);
4. ellátja az EKTB működésével összefüggő egyéb feladatokat (tagok, szakértői csoportok, szakértői csoportok tagjainak nyilvántartása, tanácsi munkacsoportokban részt vevő tárcák, tanácsüléseket előkészítő tárcák nyilvántartása, adminisztrálása, szabályozási feladatok);
5. ellátja az EKTB intézményi szakértői csoportjának vezetői és titkársági feladatait; kialakítja és koordinálja a szakértői csoporthoz tartozó tanácsi munkacsoportokban képviselendő magyar álláspontot (többek között személyzeti szabályzat munkacsoport, általános ügyek munkacsoportja);
6. az EKTB részére rendszeres tájékoztatókat készít az Európai Tanács, az Európai Bizottság és az Európai Parlament munkájáról.”

27. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.1.3. alcím c) pont 1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az EU Bel-és Igazságügyi és Bővítési Főosztály koordinációs feladatai körében)
„1. ellátja az Európai Unió bel- és igazságügyi együttműködés egyes kérdéseivel, így különösen a schengeni övezet bővítésével, a migrációkezeléssel, menekültüggyel, külső határőrizettel, vízumpolitikával, a személyek szabad áramlásának belügyi aspektusaival, a szervezett bűnözéssel, emberkereskedelemmel, terrorizmus elleni küzdelemmel, adatvédelemmel, büntető- és polgári igazságügyi együttműködéssel, alapjogokkal és jogállamisággal, valamint a bel- és igazságügyi külkapcsolatokkal kapcsolatos feladatok koordinációját;”

28. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.1.3. alcím d)–e) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:
d) Az EU Bel- és Igazságügyi és Bővítési Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
1. részt vesz a Bel- és Igazságügyi Tanács, valamint az EU kormányzati részvétellel működő intézményeinek munkájában, így különösen a tanácsi munkacsoportok és szükség szerint az Európai Bizottság mellett működő tagállami részvétellel működő bizottságok ülésein;
2. ellátja az Európai Unió bővítésével kapcsolatban az uniós intézményekben képviselendő magyar álláspont előkészítését és képviseletét; ennek keretében részt vesz a Tanács COELA munkacsoportjának és a hozzá kapcsolódó ad hoc munkacsoportoknak a munkájában, koordinálja az alapvető és az uniós polgársági jogokkal, valamint a személyek szabad mozgásával foglalkozó (FREMP) munkacsoportban képviselendő magyar álláspont kialakítását;
3. kialakítja az uniós vízumpolitikával kapcsolatos magyar álláspontot;
4. részt vesz a felelősségi körébe tartozó európai uniós politikák és egyéb szakterületek elemzésében, valamint a vonatkozó javaslatok megtételében;
5. feladatkörében részt vesz az EKTB ülésein, szakértői csoportjainak munkájában, előterjesztéseket, tájékoztatókat készít, tájékoztatja a külképviseleteket, valamint javaslatot tesz a külképviseletek utasítására;
6. az EU bővítésének kérdéskörében előkészíti az EKTB vonatkozó napirendi pontjainak megvitatását, közreműködik az EKTB bel- és igazságügyi napirendi pontjainak előkészítésében és az EKTB szakértői munkacsoportjaiban, valamint vezeti az EKTB Bővítés szakértői csoportját;
7. a Belügyminisztériummal együtt ellátja Magyarország képviseletét a migrációs együttműködésekben és nemzetközi folyamatokban (pl. Budapest Folyamat, Prágai Folyamat);
8. a Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztályával együttműködve részt vesz az európai uniós vonatkozású emberi jogi álláspontok kidolgozásában.
e) Az EU Bel- és Igazságügyi és Bővítési Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. részt vesz a bel- és igazságügyi együttműködés jövőjére vonatkozó magyar álláspont kialakításában, stratégiai tervezésében, továbbá a Bel- és Igazságügyi Tanács üléseire és a tanácsi munkacsoportokra vonatkozó magyar álláspont kialakításában, különös tekintettel a Minisztérium elsődleges felelősségi körébe tartozó témákra, illetve a bel- és igazságügyi együttműködés külkapcsolati vetületéhez kapcsolódó kérdésekre;
2. javaslatot tesz az EU bővítésével és az Előcsatlakozási Támogatási Eszközzel (IPA) kapcsolatos magyar álláspontra, annak uniós intézményekbe történő képviseletére; részt vesz a kapcsolódó határon átnyúló együttműködési (CBC) programok testületeinek munkájában;
3. biztosítja a technikai segítségnyújtási és információcsere-programban (TAIEX) részt vevők közötti információáramlást;
4. képviseli a magyar álláspontot az EU tanácsi munkacsoportjaiban és más nemzetközi fórumokon;
5. biztosítja a magyar tárgyalási álláspontok tartalmi összhangját, részt vesz azok kialakításában és közreműködik a magyar érdekek érvényesítésében;
6. a Belügyminisztériummal együttműködve ellátja a migrációs külkapcsolatokkal kapcsolatos feladatokat.”

29. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.1.4. alcím b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
b) Az EU Gazdaságpolitikai Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
1. nyomon követi a Gazdasági és Pénzügyek Tanácsa (ECOFIN), valamint az EU kormányzati részvétellel működő intézményeinek munkáját;
2. részt vesz a tanácsi munkacsoportok és szükség szerint az Európai Bizottság mellett tagállami részvétellel működő bizottságok ülésein;
3. részt vesz az EKTB ülésein, szakértői csoportjainak munkájában, előterjesztéseket, tájékoztatókat készít, tájékoztatja a külképviseleteket, valamint javaslatot tesz a külképviseletek utasítására;
4. értékeli az euróövezet és az Európai Unió, valamint a tagállamok gazdasági helyzetét, az Európai Unió által folytatott gazdasági kormányzást és a tagállamok közötti gazdaságpolitikai koordinációt;
5. nyomon követi az Eurostat és az Európai Bizottság által készített gazdasági előrejelzéseket és elemzéseket;
6. követi az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Európai Beruházási Bank (EIB) és a G20 tevékenységét;
7. figyelemmel kíséri az EU éves költségvetésével, valamint a kohéziós politikával kapcsolatos kérdéseket.”

30. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.1.4. alcím c) pont 3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az EU Gazdaságpolitikai Főosztály koordinációs feladatai körében)
„3. a tárcákkal együttműködve részt vesz az adózással, a statisztikával, a pénzügyi szolgáltatásokkal, a pénzmosás elleni küzdelemmel, az Európai Csalás Elleni Hivatallal (OLAF), az európai szemeszterrel, az EU éves költségvetésével, valamint a kohéziós politikával kapcsolatos magyar álláspont kialakításában, biztosítja azok összhangját, a magyar érdekek érvényre juttatását.”

31. § A Szabályzat 3. függelék 8.3.2.3. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.3.2.3. EU Belső Piaci és Jogi Főosztály
a) Az EU Belső Piaci és Jogi Főosztály (rövidítése: EUBPF) az EU ágazati politikákért felelős helyettes államtitkár irányítása alatt működő szakmai főosztály.
b) Az EU Belső Piaci és Jogi Főosztály koordinációs feladatai körében:
1. ellátja a belső piaci kormányzati koordinációval, illetve a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv hazai végrehajtásának koordinációjával kapcsolatos feladatokat;
2. ellátja az EU 2020 stratégia szakterületi koordinációját, különös tekintettel az EU 2020 stratégia vonatkozó kiemelt kezdeményezéseire;
3. ellátja a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummal együttműködve az európai bírósági eljárások koordinációját;
4. ellátja a feladatkörébe tartozó következő uniós politikák és szakterületek koordinációját: áruk szabad áramlása, tőke szabad áramlása, szolgáltatások szabad áramlása, szerencsejátékokkal kapcsolatos szabályozás, személyek szabad áramlása, diplomák és szakképesítések kölcsönös elismerése, a társadalombiztosítási rendszerek koordinációja, fogyasztóvédelem, piacfelügyelet, társasági jog, számvitel, közbeszerzés, jobb jogalkotás, vállalati versenyjog, állami támogatások, szellemi alkotások, iparjogvédelem, iparpolitika, kis- és középvállalkozási politika, kutatás-fejlesztési és innovációs politika, űrpolitika, turizmus, foglalkoztatáspolitika, szociális politika, népegészségügy, társadalmi befogadás és esélyegyenlőség, oktatás, képzés, kultúra, sport, ifjúságpolitika, audiovizuális politika.
c) Az EU Belső Piaci és Jogi Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
1. részt vesz a Versenyképességi Tanács, a Foglalkoztatási, Szociális, Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Tanács, továbbá az Oktatás, Ifjúság, Kultúra és Sport Tanács, valamint az EU kormányzati részvétellel működő intézményeinek munkájában, így különösen a tanácsi munkacsoportok és szükség szerint az Európai Bizottság mellett tagállami részvétellel működő bizottságok ülésein;
2. feladatkörében részt vesz az EKTB ülésein, szakértői csoportjainak munkájában, előterjesztéseket, tájékoztatókat készít, tájékoztatja a külképviseleteket, valamint javaslatot tesz a külképviseletek utasítására;
3. ellátja az EKTB Szolgáltatások szabad áramlása (pénzügyi szolgáltatások nélkül) szakértői csoportjának vezetői feladatait, gondoskodik a magyar álláspont kidolgozásáról, összehangolásáról és képviseletéről a tanácsi munkacsoportban;
4. irányítja a szerencsejátékokkal összefüggő uniós szabályozással kapcsolatos hazai koordinációt, vezeti az ad hoc EKTB szakértői csoportot;
5. képviseli Magyarországot a Belső Piaci Tanácsadó Bizottság ülésein, továbbá ellátja Magyarország képviseletét a Tanács G6 (Szolgáltatás, letelepedés) munkacsoportjában és a G1 (Versenyképességi és növekedési) munkacsoport belső piaci formációjában;
6. ellátja az Európai Bizottság által Magyarország ellen indított kötelezettségszegési eljárásokhoz kapcsolódó kormányzati koordinációt, kidolgozza és képviseli a magyar álláspontot, vezeti az EKTB európai bírósági és kötelezettségszegési szakértői csoportját a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummal együttműködve;
7. ellátja az EU Pilot rendszerben az Európai Bizottságtól érkező, a kötelezettségszegési eljárásokat megelőző megkeresések kormányzati koordinációját, a magyar álláspont kidolgozását és képviseletét.
d) Az EU Belső Piaci és Jogi Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bevonásával ellátja az uniós tagsággal összefüggő jogi kérdések, tagállami kötelezettségek és az Európai Bíróság eljárásához kapcsolódó feladatok teljesítését;
2. működteti a Solvitot, a belső piaci információs rendszert és a Szolgáltatási Notifikációs Központot, valamint ellátja a belső piaci kérdések, továbbá a belső piaci eredménytáblából adódó feladatok kormányzati koordinációját;
3. ellátja a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-ei 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 15. cikk (7) bekezdésében és 39. cikk (5) bekezdésében szabályozott bejelentési kötelezettségek teljesítésével összefüggő külön kormányrendeletben meghatározott feladatokat;
4. ellátja a belső piaci információs rendszer hazai működésével és az abban való részvétellel kapcsolatos külön kormányrendeletben meghatározott feladatokat;
5. ellátja az EKTB Versenyképességi és növekedési szakértői csoportjának társvezetői és titkársági feladatait, a Nemzetgazdasági Minisztériummal együttesen felel a Versenyképességi Tanács előkészítéséért;
6. jogharmonizációs feladatok teljesítése, ideértve az európai uniós tagságból fakadó jogharmonizációs kötelezettségek teljesítésének nyomon követését, illetve az irányelveket átültető hazai jogszabályok Európai Bizottsághoz történő bejelentését és egyéb notifikációs feladatok teljesítését;
7. részt vesz a b) pontban meghatározott uniós politikák, valamint egyéb szakterületek elemzésében;
8. biztosítja a tárgyalási álláspontok tartalmi összhangját, részt vesz azok kialakításában és közreműködik a magyar érdekek érvényesítésében.”

32. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.3.6. alcím címsora helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.1.3.5. Nemzetközi Fejlesztési, Együttműködési és Humanitárius Segítségnyújtási Főosztály”

33. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.3.7. alcím címsora helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.1.3.6. Kereskedelempolitikai és Világgazdasági Főosztály”

34. § A Szabályzat 3. függelék 8.2.0.3. alcím címsora helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.2.0.2. Parlamenti Kapcsolatok Főosztálya”

35. § A Szabályzat 7. függelék címsora és bevezető szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:
A munkáltatói jogok átruházásáról és e jogok gyakorlásának rendjéről szóló
Hatásköri Jegyzék
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény, a tartós külszolgálatról és az ideiglenes külföldi kiküldetésről szóló 172/2012. (VII. 26.) Korm. rendelet alapján a munkáltatói jogok átruházásáról és e jogok gyakorlásának rendjéről szóló Hatásköri Jegyzék az alábbi:”

36. § A Szabályzat 7. függelék 3.1. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az államtitkár gyakorolja a munkáltatói jogokat)
b) a közigazgatási államtitkártól átruházott jogkörben – a kormányzati szolgálati jogviszony létesítésének és megszüntetésének, a minisztériumon belüli, illetve más közigazgatási szervhez történő áthelyezés joga, fizetés nélküli szabadság engedélyezése, továbbá vezetői megbízás adása és visszavonása és fegyelmi eljárás indításának joga, valamint az illetmény, személyi alapbér megállapítás, besorolás, soron kívüli átsorolás, címadományozás, jutalmazás kivételével – az államtitkár titkárságának állományába, valamint az irányítása alá tartozó szervezeti egységek közszolgálati tisztviselői tekintetében.”

37. § A Szabályzat 7. függelék 4. pont d) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A közigazgatási államtitkár gyakorolja a munkáltatói jogokat)
d) a jogviszony létesítése és megszüntetése, a minisztériumon belüli, illetve más közigazgatási szervhez történő áthelyezése, fizetés nélküli szabadság engedélyezése, továbbá vezetői megbízás adása és visszavonása és fegyelmi eljárás indításának joga, valamint az illetmény, személyi alapbér megállapítás, besorolás, soron kívüli átsorolás, címadományozás, jutalmazás tekintetében a minisztérium valamennyi, a Központban és külképviseleten dolgozó közszolgálati tisztviselője felett;”

38. § A Szabályzat 7. függelék 6.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„6.1. A kabinetfőnök átruházott jogkörben – a kormányzati szolgálati jogviszony létesítésének és megszüntetésének, a minisztériumon belüli, illetve más közigazgatási szervhez történő áthelyezés joga, fizetés nélküli szabadság engedélyezése, továbbá vezetői megbízás adása és visszavonása és fegyelmi eljárás indításának joga, valamint az illetmény, személyi alapbér megállapítás, besorolás, soron kívüli átsorolás, címadományozás, jutalmazás kivételével – gyakorolja a munkáltatói jogokat.”

39. § A Szabályzat 7. függelék 7. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(7. A főosztályvezető a vezetése alá tartózó szervezeti egység közszolgálati tisztviselői vonatkozásában:)
c) a teljesítménykövetelmények alapján, a jogszabályokban meghatározott időszakonként értékeli a munkateljesítményt, valamint javaslatot tesz az illetmény meghatározott mértékű eltérítésére.”

40. § A Szabályzat
lép.

41. § A Szabályzat 3. függelék 8.1.1.3. pontc) A Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály funkcionális feladatai” szövegrész helyébe a „d) Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály funkcionális feladatai” szöveg lép.

1. függelék az 1/2014. (I. 22.) KüM utasításhoz

2. függelék az 1/2014. (I. 22.) KüM utasításhoz


A minisztérium szervezeti egységei, valamint a minisztérium létszámkerete az egyes állami vezetők
és a kabinetfőnökök irányítása alá tartozó szervezeti egységek együttes létszám szerinti bontásban

Irányító állami vezető

Szervezeti egység

Létszám
(fő)

8. Miniszter

 

1

 

8.0.0.1. Miniszteri és Parlamenti Államtitkári Kabinet
8.0.0.1.1. Miniszteri Kabinet
8.0.0.1.2. Parlamenti Államtitkári Kabinet

17

8.1. Közigazgatási államtitkár

8.1.0.1. Közigazgatási Államtitkári Titkárság

99

8.1.0.2. Jogi és Közigazgatási Főosztály

 

 

8.1.0.2.1. Jogi Osztály

 

 

8.1.0.2.2. Közigazgatási Osztály

 

 

8.1.0.3. Személyügyi Főosztály

 

 

8.1.0.3.1. Személyügyi Osztály

 

 

8.1.0.3.2. Képzési és Felvételi Osztály

 

 

8.1.0.3.3. Közszolgálati Osztály

 

 

8.1.0.3.4. Külképviseleti és Központi Felkészülési Osztály

 

 

8.1.0.4. Ellenőrzési Főosztály
8.1.0.4.1. Szabályszerűségi Ellenőrzési Osztály
8.1.0.4.2. Rendszer- és Teljesítményellenőrzési Osztály

 

 

8.1.0.5. Konzuli Főosztály

 

 

8.1.0.5.1. Konzuli Együttműködés és Hivatalos Útlevelek Osztály

 

 

8.1.0.5.2. Konzuli Védelmi, Felügyeleti és Tájékoztatási Osztály

 

 

8.1.0.5.3. Konzuli Jogi Osztály

 

 

8.1.0.5.4. Vízumfelügyeleti és Schengeni Ügyek Osztály
8.1.0.5.5. Állampolgársági Osztály

 

8.1.1. Gazdálkodási és igazgatási ügyekért felelős helyettes
államtitkár

8.1.1.1. Gazdálkodási és Igazgatási Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

208

8.1.1.2. Létesítménygazdálkodási Főosztály

 

8.1.1.2.1. Szolgáltatási Osztály

 

 

8.1.1.2.2. Ingatlan-portfólióért Felelős Osztály

 

 

8.1.1.3. Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály

 

 

8.1.1.3.1. Belföldi Biztonsági Osztály

 

 

8.1.1.3.2. Külképviseleti Biztonsági és Futár Osztály

 

 

8.1.1.3.3. Informatikai Osztály

 

 

8.1.1.3.4. Távközlési és Telekommunikációs Osztály

 

 

8.1.1.3.5. Elektronikus Biztonsági és Rejtjelző Szolgálati Osztály

 

 

8.1.1.4. Dokumentációs Főosztály

 

 

8.1.1.4.1. Iratkezelési Osztály

 

 

8.1.1.4.2. Könyvtár Osztály

 

 

8.1.1.5. Gazdálkodási és Pénzügyi Főosztály

 

 

8.1.1.5.1. Fejezeti Költségvetési Osztály

 

 

8.1.1.5.2. Bérgazdálkodási Osztály

 

 

8.1.1.5.3. Intézménygazdálkodási Osztály

 

 

8.1.1.5.4. Külképviseletek Gazdálkodás-felügyeleti Osztály
8.1.1.5.5. Vagyon-nyilvántartási Osztály

 

 

8.1.1.6. Pályáztatási és Közbeszerzési Főosztály
8.1.1.6.1. Pályáztatási Osztály
8.1.1.6.2. Közbeszerzési Osztály

 

 

8.1.1.7. Protokoll Főosztály

 

 

8.1.1.7.1. Állami Protokoll Osztály

 

 

8.1.1.7.2. Rendezvényszervezési Osztály

 

 

8.1.1.7.3. Diplomáciai Protokoll Osztály

 

8.1.2. Biztonságpolitikáért
felelős helyettes államtitkár

8.1.2.1. Biztonságpolitikáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

85

8.1.2.2. Közös Kül- és Biztonságpolitikai Főosztály
8.1.2.2.1. EU Kül- és Biztonságpolitikai Osztály
8.1.2.2.2. Európai Levelező Osztály
8.1.2.3. Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztály
8.1.2.3.1. Közös Biztonság- és Védelempolitikai Osztály
8.1.2.3.2. NATO, Fegyverzet-ellenőrzési és Non-proliferációs Osztály

 

 

8.1.2.4. Amerikai Főosztály
8.1.2.4.1. Észak-amerikai Osztály
8.1.2.4.2. Latin-amerikai Osztály

 

 

8.1.2.5. Nyugat-balkáni Főosztály
8.1.2.5.1. Nyugat-balkáni Osztály
8.1.2.5.2. Törökország Osztály

 

 

8.1.2.6. Kelet-európai és Közép-ázsiai Főosztály

 

 

8.1.2.6.1. Kelet-európai Osztály

 

 

8.1.2.6.2. Oroszország, Dél- Kaukázus és Közép-Ázsia Osztály
8.1.2.7. Nemzetközi Szervezetek és Emberi Jogok Főosztálya
8.1.2.7.1. ENSZ Osztály
8.1.2.7.2. Emberi Jogi Osztály

 

8.1.3. Globális ügyekért felelős helyettes államtitkár

8.1.3.1. Globális Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

75

8.1.3.2. Afrikai és Közel-keleti Főosztály

 

8.1.3.2.1. Közel-keleti és Arab/Perzsa-öböl Osztály

 

8.1.3.2.2. Szubszaharai Afrikai Osztály

 

 

8.1.3.3. Ázsiai és Csendes-óceáni Főosztály

 

 

8.1.3.3.1. Kelet-ázsiai Osztály

 

 

8.1.3.3.2. Dél-ázsiai, Délkelet-ázsiai és Csendes-óceáni Osztály

 

 

8.1.3.4. Nemzetközi és Kisebbségi Jogi Főosztály
8.1.3.4.1. Nemzetközi Jogi Osztály
8.1.3.4.2. Kisebbségi Jogi Osztály

 

 

8.1.3.5. Nemzetközi Fejlesztési, Együttműködési és Humanitárius Segítségnyújtási Főosztály

 

 

8.1.3.5.1. NEFE Stratégiai és Bilaterális Együttműködési Osztály

 

 

8.1.3.5.2. Multilaterális Együttműködési és Humanitárius

 

 

Segítségnyújtási Osztály

 

 

8.1.3.6. Kereskedelempolitikai és Világgazdasági Főosztály

 

 

8.1.3.6.1. Kereskedelempolitikai Osztály

 

 

8.1.3.6.2. Világgazdasági Osztály

 

8.1.4. EU kétoldalú kapcsolatokért, sajtóért
és kulturális diplomáciáért
felelős
helyettes államtitkár

8.1.4.1. EU Kétoldalú Kapcsolatokért, Sajtóért és Kulturális Diplomáciáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
8.1.4.2. I. Európai Főosztály    
8.1.4.2.1. Nyugat-európai I. Bilaterális Osztály
8.1.4.2.2. Nyugat-európai II. Bilaterális Osztály
8.1.4.3. II. Európai Főosztály
8.1.4.3.1. Közép-európai I. Bilaterális Osztály
8.1.4.3.2. Közép-európai II. Bilaterális Osztály
8.1.4.3.3. EBESZ-ET Osztály
8.1.4.4. Sajtó Főosztály
8.1.4.4.1. Sajtószervező és Médiafigyelő Osztály
8.1.4.4.2. Közkapcsolati Osztály
8.1.4.4.3. EU Kommunikációs Osztály
8.1.4.5. Kulturális és Tudománydiplomáciai Főosztály
8.1.4.5.1. Kulturális Osztály
8.1.4.5.2. Tudománydiplomáciai Osztály
8.1.4.6. Közép-európai Év Titkársága

71

8.2. Parlamenti államtitkár

8.2.0.1. Stratégiai Tervezési Főosztály

17

8.2.0.1.1. Stratégiai Tervező és Elemző Osztály

 

 

8.2.0.1.2. Információkezelési Osztály

 

 

8.2.0.2. Parlamenti Kapcsolatok Főosztálya

 

8.3. EU-ügyekért felelős államtitkár

8.3.0.1. EU-ügyekért Felelős Államtitkári Titkárság

6

8.3.1. Európai uniós ügyekért felelős helyettes államtitkár

8.3.1.1. Európai uniós Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

42

8.3.1.2. EU Koordinációs és Intézményi Főosztály

 

8.3.1.2.1. EKTB Titkárság
8.3.1.2.2. Koordinációs Osztály

 

 

8.3.1.2.3. Intézményi Osztály

 

 

8.3.1.3. EU Bel- és Igazságügyi és Bővítési Főosztály

 

 

8.3.1.3.1. Bel- és Igazságügyi Osztály
8.3.1.3.2. Bővítési Osztály
8.3.1.4. EU Gazdaságpolitikai Főosztály
8.3.1.4.1. EU Költségvetés-politikai Osztály
8.3.1.4.2. EU Fiskális- és Pénzügypolitikai Osztály

 

8.3.2. Az EU ágazati politikákért
felelős helyettes államtitkár

8.3.2.1. EU Ágazati Politikákért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

29

8.3.2.2. EU Ágazati Politikák Főosztálya
8.3.2.2.1. Infrastrukturális Osztály
8.3.2.2.2. Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Osztály

 

8.3.2.3. EU Belső Piaci és Jogi Főosztály

 

8.3.2.3.1. EU Belső Piaci Osztály

 

8.3.2.3.2. EU Jogi Osztály

 

8.3.2.3.3. Humán-ágazati Osztály

 


3. függelék az 1/2014. (I. 22.) KüM utasításhoz


Minisztériumban működő miniszteri biztosok

Dr. Keskeny Ernő

Független Államok Közösségével kapcsolatos külpolitikai stratégia kidolgozásáért és a stratégia végrehajtásáért
felelős miniszteri biztos

Kinevezve a 11/2013. (X. 18.)
KüM utasítással

Dr. Babity János

a külképviseleti választások lebonyolításáért felelős miniszteri biztos

Kinevezve a 12/2013. (X. 31.)
KüM utasítással

Veresné Novák Katalin Éva

frankofón ügyekért felelős miniszteri biztos

Kinevezve a 13/2013. (XI. 29.)
KüM utasítással



1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. január 24. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére