1195/2014. (III. 31.) Korm. határozat
1195/2014. (III. 31.) Korm. határozat
az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének módosításáról1
A Kormány
1. megállapítja az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint, az 1–3. prioritáson szükséges többletkötelezettség-vállalás jóváhagyásával,
2. jóváhagyja a 2. melléklet szerint a mellékletben foglalt táblázat 7., 8., 26., 29. és 32. sorában meghatározott egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projekteket,
3. elfogadja a 2. melléklet szerint a mellékletben meghatározott projektek kiemelt projektként történő nevesítését,
4. hozzájárul a 2. és 3. pontban megjelölt projektek támogatási szerződéseinek megkötéséhez, illetve a már megkötött támogatási szerződések módosításához,
Felelős: Miniszterelnökséget vezető államtitkár
Határidő: azonnal
5.2
1. melléklet az 1195/2014. (III. 31.) Korm. határozathoz
I. Prioritás bemutatása - 1. prioritás: |
|
|
|
|
Államreform Operatív Program |
|||
|
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma (max. 500 karakter) |
|
|||||||
A prioritási tengely a közigazgatás három funkciója gyakorlásánál kíván javulást elérni: 1. az ügyintézés tekintetében az eljárások egyszerűsítésével és az elektronikai támogathatóságra való átalakításával; 2. az önkormányzási képesség javítása terén a helyi jogalkotási folyamat eredményesebbé tételével, s ehhez kapcsolódóan a partnerség erősítésével, a tervezési eszköztár bővítésével, továbbá az önkormányzat által ellátott igazgatási szolgáltatások megszervezésének a szükségszerű finomhangolásával; 3. a közigazgatás működése tekintetében pedig a költséghatékony működési eljárások és vezetési eszközök elterjesztésével |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|
||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|
|
||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
|
2,10 |
14,20 |
7,65 |
23,95 |
|
|
|
|
|
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
||||
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
|
||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
|
1,08 |
15,22 |
7,65 |
2,20 |
0,00 |
26,15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
||||
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete KMR+KONV (MrdFt) |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
|||||
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
0,050 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. A konstrukció keretében a kormányzati informatikai irányítás szabályozási, biztonsági és operatív szempontú fejlesztése valósul meg, amelynek eredményeként számonkérhető standardizált műszaki elvárások, korszerű adatfeldolgozó környezet jön létre. Az egyes részfejlesztések együttesen képesek a közigazgatási informatika konszolidációjának támogatására. |
NFM |
KIM |
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja (kiemelt projekt és pályázat) |
2,10 |
0,00 |
0,00 |
0,000 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
KIM |
|
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
0,000 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
KIM |
NFM |
1 1 19 |
Hatásvizsgálatok és stratégiák elkészítése |
0,00 |
1,20 |
0,00 |
0,000 |
A pályázat eredményeként minden minisztériumban több előterjesztés kapcsán érdemi hatásvizsgálatok születnek. Ezek segítségével kialakul az egységes módszertanra épülő hatásvizsgálati rendszer, valamint elterjednek a modern vizsgálati módszerek. A pályázat az ÁROP 2009-2010. évi akciótervében szereplő, a kormányzati jogszabály-előkészítési folyamat átalakítását célzó kiemelt projekt eredményeire épül. |
KIM |
|
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása |
0,00 |
0,95 |
0,00 |
0,000 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
VM |
KIM |
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
0,00 |
1,20 |
0,00 |
0,000 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
EMMI |
|
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
0,00 |
1,10 |
0,00 |
0,015 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. A Szolgáltató Kormányhivatal modell kidolgozása lehetőséget ad arra, hogy a fővárosi és a megyei kormányhivatalok, helyi sajátosságokat figyelembevevő módon, ugyanakkor alapértékekben azonos szolgáltatói stratégiát fogalmazzanak meg, amelynek közös gyökere a Szolgáltató Állam értékorientációja. A modell kidolgozásához szükséges egy megyei kormányhivatal működésének közszolgáltató specifikus elemzése. Az elemzés ki kell, hogy terjedjen a közszolgáltatást kísérő külső- és belső kultúrájának minősítésére, a kormányhivatal működésében megjelenő és potenciálisan azzá tehető közszolgáltatási feladatok minősített listázására. Az elemzések alapot kell, hogy adjanak a Szolgáltató Kormányhivatal küldetésének, jövőképének, értékrendjének meghatározására, a modell rögzítésé |
KIM |
|
1 2 22 |
A jelenlegi szociális ellátórendszer folyamatainak átalakításához szükséges módszertanok kidolgozása |
0,00 |
0,00 |
0,27 |
0,130 |
Jelen projektterv célja egy olyan reform megvalósításának magalapozása, mely egy új struktúra kialakítását alapozza meg és létrehozása esetén képes a jelenleg működő elosztási és folyósítási rendszer modernizálására, technikai oldalról történő kiegészítésére, elektronizálására és költséghatékony módon történő működtetésére. A projekt eredményeként megalkotott koncepció olyan egységes eljárási rendszer megteremtésének feltételeit és a magvalósítás szükséges lépéseit mutatja be, melyek végrehajtása esetén az egyes szociális ellátások eljutásának módszerei a jogosultakhoz egyöntetűvé válnak. Az egyes munkafolyamatok felülvizsgálatával, és megújításával a szociális transzeferek kifizetési rendszerének új működési modellje lesz kialakítható. Szakmai tartalom bővítés keretében a társadalmi vélemények összegzését tartalmazó kutatás lebonyolítása és a társadalmi hatásvizsgálatok szélesebb körű lebonyolítása történik. |
KIM |
|
1.A.4 |
Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása |
0,00 |
1,27 |
0,00 |
0,000 |
A projekt keretében megvalósul a különböző állami nyilvántartások és adatbázisok adatállományának tisztítása, aktualizálása, valamint a nyilvántartások migrációs feladatai. |
KIM |
NFM |
|
Ágazati prioritásokat megvalósító kiemelt projekt keret |
0,00 |
3,69 |
0,50 |
0,000 |
A kiemelt projekt keretében megvalósítandó projektek: |
||
1 2 8 |
|
0,30 |
0,00 |
0,000 |
· járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; |
KIM |
|
|
1 2 9 |
|
0,50 |
0,00 |
0,000 |
· ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; |
KIM |
|
|
1 1 18 |
|
0,35 |
0,00 |
0,000 |
· civil szervezetek működési környezetének javítása; |
EMMI |
|
|
1 1 15 |
|
0,30 |
0,00 |
0,000 |
· közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; |
KIM |
NGM |
|
1 2 11 |
|
0,00 |
0,50 |
0,000 |
· területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt) |
NGM |
NFM, ME |
|
1 2 17 |
|
0,08 |
0,00 |
0,000 |
· adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
1 2 14 |
|
0,30 |
0,00 |
0,000 |
· a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
1 2 20 |
|
0,39 |
0,00 |
0,000 |
· e-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban; |
KIM |
NFM |
|
1 2 16 |
|
0,51 |
0,00 |
0,000 |
· egyes eljárások automatizálása; |
NGM |
|
|
1 2 13 |
|
0,78 |
0,00 |
0,000 |
· pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása; |
NGM |
|
|
1 1 22 |
|
0,18 |
0,00 |
0,000 |
- a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
KIM |
BM |
|
1 2 11/A |
Területfejlesztési tevékenység támogatása a konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok és a Balaton Fejlesztési Tanács számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
1,72 |
0,000 |
A konvergencia régiókban lévő megyei önkormányzatok területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében a regionális fejlesztési ügynökségek bevonásával elkészíthessék: a hosszú távú céljaikat tartalmazó területfejlesztési koncepciójukat, az ezek megvalósítását célzó fejlesztési stratégiájukat és programjukat, mely tartalmazná a legfontosabb projektötleteket is. A Balaton Fejlesztési Tanács területi tervezési feladatainak ellátása. |
NGM |
NFM |
1 2 18/A |
Szervezetfejlesztési program államigazgatási és igazságszolgáltatási szervek számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
1,40 |
0,00 |
0,000 |
A Szervezetfejlesztés Program – a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program végrehajtásaként- a központi költségvetési szervek és azok területi egységeinek (a fővárosi és megyei kormányhivatalba integrált szakigazgatási szervek kivételével) eredményességi és hatékonysági szempontú fejlesztését jelöli meg fő célként. A pályázat a megyei kormányhivatalok által le nem fedett államigazgatási szervekre fókuszál, ily módon lehetővé válik a közigazgatási szervezetrendszer egészének modernizálása. A szervezetfejlesztési eszköztár elemei komplex lehetőséget biztosítanak az érintett közigazgatási szervek költségvetési, emberi erőforrás és működési szempontú fejlesztésére, saját szükségleteiknek megfelelően. A pályázatos konstrukció keretein belül valósul meg a pályázó szervek átvilágítása, melynek alapján elkészül a pályázat céljainak eléréséhez szükséges cselekvési terv kidolgozása, majd végrehajtása. |
KIM |
|
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program (kiemelt projekt a koordinációra) |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,000 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és támogatói feladatok ellátása. |
KIM |
|
1A5 |
Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
0,00 |
3,46 |
0,000 |
A pályázati konstrukció az új megközelítésű Szervezetfejlesztési Program önkormányzati lába a konvergencia régiókban. |
KIM |
BM |
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
0,00 |
0,68 |
0,00 |
0,000 |
A kiemelt projekt célja kettős: A korrupció megelőzését célzó program végrehajtása, ami két évre megszabja a korrupció megelőzését célzó konkrét intézkedéseket. A program alapelve a megelőzés, s az ezt szolgáló intézkedések megvalósításához járulna hozzá a projekt. A Magyary Program a kormányzati működés átalakítását is megcélozza. A projekt másik eleme átfogó áttekintést kíván készíteni a kormányzati működésről azzal a céllal, hogy javaslatot tegyen az azt követő években megteendő további lépésekre. |
KIM |
|
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,038 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. A feladatbővítés célja az önkormányzatok információs igényeinek felmérése, tudásátadó, tudásmegosztó és kompetenciafejlesztő workshopok szervezése, illetve az érintett önkormányzatok az Önkormányzati Koordinációs Iroda által kialakítandó informatikai modul és tudástár használatába történő bekapcsolása. |
BM |
NGM, NFM |
1A6 |
Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,000 |
A Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése elnevezésű pályázat célja a közigazgatási szervek és a társadalmi szervezetek közötti partnerségi kapcsolati hálók kialakítása, illetve szorosabbra fonása, a közigazgatás és a civil szféra közötti együttműködések közvetlen támogatása. |
EMMI |
|
1.A.7 |
Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban lévő megyei kormányhivatalok számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
0,90 |
0,000 |
|
KIM |
|
1 1 14 |
Partnerség erősítése |
0,00 |
0,70 |
0,00 |
0,000 |
Cél a közigazgatás és a civil és vállalkozói szektor közötti kapcsolatok intézményesített formáinak a terjesztése és a partnerek kapacitásának a növelése: 1. Társadalmi, szakmai és érdekvédelmi szervezetek minőségi kapacitásbővítése és együttműködésük erősítése. 2. Szakterületi intézményesített partnerségi megoldások támogatása: közigazgatásban foglalkoztatottak és partnereik közös képzése társadalmi egyeztető képességeik javítása érdekében, továbbá intézményesített együttműködési formák kialakítása. A konstrukció megvalósítása során növelni szükséges a civilek hajlandóságát a jogalkotásban és érdekérvényesítésben való részvétel és véleményezés kihasználására. |
EMMI |
|
1 1 26 |
A jó állam koncepció támogatottságának növelése az együttműködés speciális területeinek erősítésével |
0,00 |
0,00 |
0,80 |
0,000 |
A korábbi Magyary Programok, valamint a készülő Magyary Program elemeinek nemzetközi beágyazása, és illesztése a jelenlegi közigazgatás fejlesztési fő irányokhoz. Mindezek mellett a jelenlegi közigazgatás fejlesztési elképzelések, valamint a jövőre vonatkozó tervek között jelentős szerep jut a közigazgatás módszertani megalapozásának és fejlesztésének. |
KIM |
|
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
0,00 |
0,41 |
0,00 |
0,000 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
NFM |
|
1 2 23 |
A nyugdíjrendszer modellezési, hosszú távú előrejelzési elemeinek fejlesztése, a kiegészítő nyugdíjrendszerek lehetőségeinek feltárása |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,150 |
A projekt stratégiai célja, hogy a Világbank technikai segítséget és információt nyújtson Magyarország számára olyan kérdésekben, mint nyugdíjelőrejelzések modellezési technikái, nyugdíjmodellek nemzetközi összehasonlítása, kiegészítő nyugdíjrendszerekben az önkéntes részvétel erősítésére vonatkozó lehetőségek. |
NGM |
|
1 A 3 |
Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régiókban |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1,850 |
Javul az önkormányzatok által ellátott közszolgáltatások megszervezésének hatékonysága, javul a közszolgáltatások minősége, erősödik a kistérségi társulás kereteiben megvalósuló együttműködés, javul a kistérségi társulások eredményessége a hátrányos helyzetűeket (különösen a romákat) érintő foglalkoztatási programokban, hatékonyabban történik az önkormányzati források felhasználása a helyi közigazgatási feladatok ésszerűbb és olcsóbb ellátásával. A pályázati kiírás tartalmazza a területi együttműködés esélyegyenlőség elvű fejlesztését és a közpolitikai eszközök fejlesztését szolgáló beavatkozásokat. |
EMMI |
|
1. |
Prioritás |
2,10 |
14,20 |
7,65 |
2,200 |
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 2. prioritás: |
|
|
|
|
Államreform Operatív Program |
||||
|
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
||
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
|
||
Prioritás rövid tartalma (max. 500 karakter) |
|
||||||||
A közigazgatás rendelkezésére álló emberi erőforrás minőségének javítására irányuló beavatkozások két időhorizonton kívánnak hatni: hosszabb távon jelentkeznek a kultúraváltást segítő intézkedések hatásai. Rövid távon hármas eszköztárra kíván visszanyúlni a program: a vezetők vezetői képességeinek a korszerűsítésére; a teljesítményértékelés valódi tartalommal történő feltöltésére; továbbá a készségek fejlesztésére a közigazgatásban foglalkoztatottak körében. |
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|
|||
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
|
|
|
|
||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
|
|
0,00 |
6,06 |
2,78 |
8,84 |
|
|
|
|
|
|
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
|
||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
|
||||
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
|
|||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
||
0,48 |
6,20 |
2,16 |
0,43 |
0,00 |
9,27 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
|
||||
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
||||||
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
0,00 |
0,50 |
0,00 |
0,000 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése. |
KIM |
NFM |
|
2 2 16 |
Jogalkalmazás javítása |
0,00 |
0,30 |
0,34 |
0,000 |
A pályázat végrehajtása során a képzésnek a pályázat tárgyaként megjelenő joganyag tárgyi ismertetésén túl ki kell terjednie a kapcsolódó jogszabályi környezet rövid bemutatására, a szabályozás alapjául szolgáló társadalmi környezet és elérni kívánt társadalmi célok megismertetésére, a gyakorlati végrehajtást szolgáló eszközök ismertetésére, továbbá az ügyintézés, illetve tágabban a jogalkalmazás segítésének a módjaira. A pályázat tárgyát képező jogszabályi környezet elméleti megismerése és a szabályok gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges ismeretek megszerzése mellett lépéseket kell tenni az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása felé is. A képzések megtervezésénél törekedni kell a lehető legszélesebb jogalkalmazói célközönség bevonására. Kötelező lehetőséget biztosítani a szabályozás által érintett partnerek számára a képzésben való részvételre. A pályázat végrehajtása során külön tájékoztató dokumentumokat kell készíteni a pályázat tárgyául szolgáló teljes jogszabályi környezetről, melyeket |
KIM |
|
|
2 2 17 |
Új közszolgálati életpálya |
0,00 |
0,97 |
0,00 |
0,080 |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez. A projekt keretében az egyes minisztériumoknál a személyügyi ügyintézőknek kiírt célfeladatok keretében megtörténik az említett adathibák javítása. Továbbá belső szabályzatok készülnek, melyek segítségével az elért adatminőségi szint fenntartható, illetve további javulása érhető el, figyelemmel azokra az adattisztítási folyamat során feltárt adathibákra is, melyek nem indokolják az azonnali beavatkozást vagy az nem költséghatékony. |
KIM |
NFM, BM, HM |
|
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
0,000 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
EMMI |
|
|
2 2 19 |
Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése |
0,00 |
0,00 |
0,56 |
0,000 |
A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik. |
KIM |
NFM |
|
2 2 20 |
Kormányablakok munkatársainak képzése |
0,00 |
1,60 |
0,33 |
0,000 |
Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik. |
KIM |
|
|
2 2 21 |
Tudásalapú közszolgálati előmenetel támogatása |
0,00 |
0,98 |
0,00 |
0,000 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
KIM |
|
|
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak (kiemelt projekt) |
0,00 |
0,71 |
0,00 |
0,000 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára. |
KIM |
BM |
|
2 2 23 |
Közigazgatási szervek munkatársainak kompetencia fejlesztése |
0,00 |
0,00 |
0,77 |
0,350 |
Workshopokon, interaktív szemináriumokon, interaktív előadásokon keresztül valósul meg a közigazgatási szerveknél – a minisztériumok és azok háttérintézményeiben, a központi és területi kormányhivataloknál, központi hivataloknál, valamint az autonóm szervezeteknél – dolgozó kormánytisztviselők kompetencia fejlesztése. |
KIM |
|
|
2 2 24 |
Közigazgatásban dolgozók képzése a konvergencia régióban a közigazgatási- és ügykezelői alapvizsga, valamint a közigazgatási szakvizsga ismeretekre |
0,00 |
0,00 |
0,78 |
0,000 |
A közigazgatási vizsgák tananyagának ismeretanyaga és a követelményrendszerének megújítása folyamatosan követi a közigazgatás változásait, az Alaptörvényre épülő megújuló joganyagot, továbbá épít a kiérlelt szakirodalmi álláspontokra és a közigazgatás dinamikus forrásaira is, mint a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programra. A közigazgatási vizsgák tananyagai a korábbiaknál lényegesen nagyobb hangsúlyt helyeznek a változások irányainak bemutatása mellett a változások okainak ismertetésére, a közigazgatás stratégiai és fejlesztési környezetére, a közszolgálatiság hivatásetikai kérdéseire, a szervezeti és személyi hatékonyság szempontjaira. |
KIM |
|
|
2. |
Prioritás |
0,00 |
6,06 |
2,78 |
0,430 |
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 3. prioritás: |
|
|
|
Államreform Operatív Program |
||||
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
||
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
||
Prioritás rövid tartalma (max. 500 karakter) |
|
|||||||
Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt fejlesztések megvalósítása a Közép-magyarországi régióban. |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|||
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
|
|
|
||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
|
0,00 |
0,00 |
1,65 |
1,65 |
|
|
|
|
|
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
|
|
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
||||
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
|
||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
|
0,00 |
0,38 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
||||
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
||||||
3A2 |
Szervezetfejlesztés KMR régióban levő önkormányzatok számára (egyfordulós projektkiválasztási eljárás) |
0,00 |
0,00 |
1,55 |
A közép-magyarországi régió önkormányzatainak szervezetfejlesztése az önkormányzati feladatok változása kapcsán, illetve a közszolgáltatások színvonalának emelése céljából. |
KIM |
BM |
|
3A3 |
Területfejlesztési tevékenység támogatása a KMR régióban (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
0,1 |
A Pest megyei és a Fővárosi Önkormányzat területfejlesztési tevékenyégének kialakítása, kapacitásaik, képességeik megerősítése, mindezzel együtt képessé váljanak arra, hogy a 2014-2020-as uniós tervezési időszakra való felkészülés keretében elkészíthessék: a hosszú távú céljaikat tartalmazó területfejlesztési koncepciójukat, az ezek megvalósítását célzó fejlesztési stratégiájukat és programjukat, mely tartalmazná a legfontosabb projektötleteket is. |
NGM |
NFM |
|
322 |
Közigazgatásban dolgozók képzése a KMR régióban a közigazgatási- és ügykezelői alapvizsga, valamint a közigazgatási szakvizsga ismeretekre. |
0,82 |
A közigazgatási vizsgák tananyagának ismeretanyaga és a követelményrendszerének megújítása folyamatosan követi a közigazgatás változásait, az Alaptörvényre épülő megújuló joganyagot, továbbá épít a kiérlelt szakirodalmi álláspontokra és a közigazgatás dinamikus forrásaira is, mint a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programra. A közigazgatási vizsgák tananyagai a korábbiaknál lényegesen nagyobb hangsúlyt helyeznek a változások irányainak bemutatása mellett a változások okainak ismertetésére, a közigazgatás stratégiai és fejlesztési környezetére, a közszolgálatiság hivatásetikai kérdéseire, a szervezeti és személyi hatékonyság szempontjaira. |
KIM |
|
|||
3.A.4 |
Szervezetfejlesztés a KM régióban lévő megyei kormányhivatalok számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,00 |
0,1 |
|
KIM |
|
|
3. |
Prioritás |
0,00 |
0,00 |
1,65 |
|
|
|
2. melléklet az 1195/2014. (III. 31.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Konstrukció kódja |
Projekt megnevezése |
Operatív Program |
Támogatást igénylő neve |
Kiemelt projekt támogatási összege (KONV+KMR Mrd Ft) |
Projekt rövid bemutatása |
2. |
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
Államreform Operatív Program |
KIFÜ |
0,250 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. A konstrukció keretében a kormányzati informatikai irányítás szabályozási, biztonsági és operatív szempontú fejlesztése valósul meg, amelynek eredményeként számonkérhető standardizált műszaki elvárások, korszerű adatfeldolgozó környezet jön létre. Az egyes részfejlesztések együttesen képesek a közigazgatási informatika konszolidációjának támogatására. |
3. |
1 1 26 |
A jó állam koncepció támogatottságának növelése az együttműködés speciális területeinek erősítésével |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,800 |
A korábbi Magyary Programok, valamint a készülő Magyary Program elemeinek nemzetközi beágyazása, és illesztése a jelenlegi közigazgatás fejlesztési fő irányokhoz. Mindezek mellett a jelenlegi közigazgatás fejlesztési elképzelések, valamint a jövőre vonatkozó tervek között jelentős szerep jut a közigazgatás módszertani megalapozásának és fejlesztésének. |
4. |
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,170 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
5. |
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,200 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
6. |
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása a konvergencia régiókban |
Államreform Operatív Program |
VM |
0,950 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
7. |
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
Államreform Operatív Program |
TKKI |
1,200 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
8. |
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
Államreform Operatív Program |
KIH |
1,115 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. A Szolgáltató Kormányhivatal modell kidolgozása lehetőséget ad arra, hogy a fővárosi és a megyei kormányhivatalok, helyi sajátosságokat figyelembevevő módon, ugyanakkor alapértékekben azonos szolgáltatói stratégiát fogalmazzanak meg, amelynek közös gyökere a Szolgáltató Állam értékorientációja. A modell kidolgozásához szükséges egy megyei kormányhivatal működésének közszolgáltató specifikus elemzése. Az elemzés ki kell, hogy terjedjen a közszolgáltatást kísérő külső- és belső kultúrájának minősítésére, a kormányhivatal működésében megjelenő és potenciálisan azzá tehető közszolgáltatási feladatok minősített listázására. Az elemzések alapot kell, hogy adjanak a Szolgáltató Kormányhivatal küldetésének, jövőképének, értékrendjének meghatározására, a modell rögzítésé |
9. |
1 2 22 |
A jelenlegi szociális ellátórendszer folyamatainak átalakításához szükséges módszertanok kidolgozása |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,400 |
Jelen projektterv célja egy olyan reform megvalósításának magalapozása, mely egy új struktúra kialakítását alapozza meg és létrehozása esetén képes a jelenleg működő elosztási és folyósítási rendszer modernizálására, technikai oldalról történő kiegészítésére, elektronizálására és költséghatékony módon történő működtetésére. A projekt eredményeként megalkotott koncepció olyan egységes eljárási rendszer megteremtésének feltételeit és a magvalósítás szükséges lépéseit mutatja be, melyek végrehajtása esetén az egyes szociális ellátások eljutásának módszerei a jogosultakhoz egyöntetűvé válnak. Az egyes munkafolyamatok felülvizsgálatával, és megújításával a szociális transzeferek kifizetési rendszerének új működési modellje lesz kialakítható. Szakmai tartalom bővítés keretében a társadalmi vélemények összegzését tartalmazó kutatás lebonyolítása és a társadalmi hatásvizsgálatok szélesebb körű lebonyolítása történik. |
10. |
1 2 8 |
Járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,300 |
Jelen projekt célja a járási rendszer kialakításának és a legfontosabb államigazgatási feladatok járásokba koncentrálásának előkészítése. A projekttől alapvetően elvárt eredmény, hogy mind a hivatalok, mind pedig az állampolgárok oldalán javuljon a területi államigazgatás működésének hatékonysága és a feladatellátás minősége. A projekt során megvalósítandó konkrét célok: a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök járási szintű összekapcsolásának megalapozása az államigazgatás kormányhivatali szervezetrendszerével, feladatkataszter, jogszabályi hátteret megalapozó tanulmányok létrejötte; b) a kormányhivatalok szakigazgatási szerveinek, valamint a körzetközponti és a települési jegyző államigazgatási feladatainak a járási szervezetrendszerbe integrálásra előkészítése, kapcsolódó módszertani útmutatók és kapcsolódó dokumentumaik kimunkálása; c) az egységes működés érdekében a szervezetirányítási rendszer és a belső kontrollok kialakításának előkészítése; d) a végrehajtás folyamatának megtervezése és a kialakít |
11. |
1 2 9 |
Ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,500 |
A fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Kormányablakok ne csupán egy adott ágazat ügyeit intézzék, az államigazgatási hatósági ügyek egy helyen legyenek intézhetők. Jelen konstrukció célja a Kormányablakokat kiszolgáló, országosan egységes tudásbázis megalkotása és azok működtetéséhez szükséges folyamatok egységes kialakítása. A projekt során megvalósítandó konkrét célok: a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök feladattérképének egységes tudásbázisba szervezése, b) a kormányhivatali integrációban érintett szakigazgatási szervek hatáskörébe tartozó legfontosabb ügykörök és ügyek „egyablakos” ügyintézési modelljének kialakítása, c) ügyféltájékoztató dokumentumok, ügyleírások, valamint d) az ügyfélszolgálatokban dolgozó kormánytisztviselők alap- és szakképzési rendszerének megalapozása, d)tartalom szolgáltatása az ügyfélszolgálati csatornák interoperábilis informatikai Tudástára számára. |
12. |
1 1 18 |
Civil szervezetek működési környezetének javítása |
Államreform Operatív Program |
EMMI |
0,350 |
A projekt célja a civil szervezetek működésének egyszerűsítése a jogi környezet átalakításával, a civil szervezetek ügyintézési folyamatainak újragondolása és kapcsolódó iratminták és tájékoztatók (ügyleírások) készítése. Képzés (e-learning alapú) biztosítása a civil szervezetek képviselői részére. |
13. |
1 1 15 |
Közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása |
Államreform Operatív Program |
Ecostat |
0,300 |
A projekt célja a közszolgáltatási jógyakorlatok, fejlesztési igények összegyűjtése, majd ezek közül a leginkább hasznosítható javaslatok értékelése és kidolgozása, illetve pilot jellegű megvalósítása. A projekt egyik fő terméke a versenyképességi szerződések elkészítése. |
14. |
1 2 11 |
Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása (kiemelt projekt) |
Államreform Operatív Program |
Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. |
0,500 |
a) a területfejlesztés területi tervezési folyamatainak, módszerének, szabályozásának és intézményrendszerének újragondolása, b) a területfejlesztési területi tervezés központi koordinációs rendszerének kialakítása, a területi és ágazati tervezés közti koordinációs rendszer megteremtése, c) a tervezést támogató egységes és a tervezésben résztevők számára elérhető információs rendszer kialakítása, d) az uniós és hazai fejlesztési források pályázati rendszereinek egységes tervezését és végrehajtását támogató monitoring és kontrolling információs rendszer szabályozási koncepciójának kialakítása, e) a területi tervezés partnerségi hálózatának megteremtése. |
15. |
1 2 17 |
Adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,080 |
Az Európai Parlament és Tanács a közszféra információinak további felhasználásáról szóló 2003/98/EK irányelve (a továbbiakban: Irányelv) kötelező előírásokat tartalmaz a közszférában rendelkezésre álló adatok széles körű felhasználhatóságának biztosítására, amely elsődleges célja az adatokon alapuló szolgáltatások piacosodásának elősegítése. A projekt elsődleges célja ezen Irányelv gyakorlati megvalósulása. |
16. |
1 2 14 |
A közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,300 |
A közigazgatás megújulásának egyik feltétele a közigazgatásban kezelt adatháttér rendbetétele, az adatok megbízhatóságának emelése, a jogosult hozzáférések biztosítása. Szükséges a nyilvántartások igazgatásszervezési (és nem matematikai) értelemben vett normalizálása, az egyes adatok (adatkörök) egyértelmű felelősének kijelölése, s ehhez kapcsolódóan az adatok valóságtartalmához szükséges folyamatok biztosítása az adatokhoz szükséges hozzáférési folyamatok rendbetétele. A projekt e feladatkört érintő jogszabályi környezet felülvizsgálatát biztosítja. |
17. |
1 2 20 |
E-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,390 |
A módosított Ket. hatósági jogkörrel létrehozza az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet, amely valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyilvántartja, a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat pedig ellenőrzi, illetve adott feltételek esetében engedélyezi is. E hatóság felállítását és működési feltételeinek megteremtését segíti elő ez a projekt. |
18. |
1 2 16 |
Egyes eljárások automatizálása |
Államreform Operatív Program |
NAV |
0,510 |
A NAV adatvagyon kataszterének létrehozása, naprakészen tartásához automatikus eljárások kialakítása, ennek eredményeképpen az adatvagyon kezelés, feldolgozás hatékonyságának, az adatminőségnek a javítása, eljárásrendi javaslatok kidolgozása, mindezeken keresztül az ügyviteli folyamatok támogatása. |
19. |
1 2 13 |
Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása |
Államreform Operatív Program |
MÁK |
0,780 |
Az Államreform Operatív Program 2011-2013. évi akciótervében nevesített Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása tartalmú kiemelt projekt célja a költségvetési törvény végrehajtásának pénzügyi lebonyolításával kapcsolatos feladatokat meghatározó részben ellátó Magyar Államkincstár működésének, folyamatainak és szervezetének megújítása, hogy mind funkcionális, mind a közigazgatási térszinteknek megfelelő felépítésében minél teljesebben megfeleljen közpénzügyi feladatainak. Ennek megfelelően a szervezeti stratégia elkészítése kapcsán megfogalmazott, a Magyary Programhoz szorosan kapcsolódó, átfogó szervezetfejlesztési célok az egységes, standard folyamatokra alapozott kincstári működés, az ügyfél-centrikus, szolgáltató szervezeti működés, valamint a tudáscentrum funkció erősítése. A kiemelt projekt – megvalósításán keresztül – a hazai pénzügyi igazgatási rendszeren belül a Kincstárhoz rendelt funkciók gyakorlását elősegítő szervezetfejlesztést tűzi ki célul. Elsősorban az új államháztart |
20. |
1 1 22 |
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
Államreform Operatív Program |
MTA KRTK |
0,180 |
Az új Alaptörvény és az önkormányzati törvény újraszabályozta az állami és önkormányzati feladatmegosztást. A projekt célja az új szabályozás alapján az önkormányzati feladatok felülvizsgálata és azok ellátásának módjára, felelősére és finanszírozására vonatkozó részletes javaslat megfogalmazása. |
21. |
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,400 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és nyomonkövetési feladatok ellátása. |
22. |
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,680 |
A kiemelt projekt célja kettős: A korrupció megelőzését célzó program végrehajtása, ami két évre megszabja a korrupció megelőzését célzó konkrét intézkedéseket. A program alapelve a megelőzés, s az ezt szolgáló intézkedések megvalósításához járulna hozzá a projekt. A Magyary Program a kormányzati működés átalakítását is megcélozza. A projekt másik eleme átfogó áttekintést kíván készíteni a kormányzati működésről azzal a céllal, hogy javaslatot tegyen az azt követő években megteendő további lépésekre. |
23. |
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
Államreform Operatív Program |
BM |
0,438 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. A feladatbővítés célja az önkormányzatok információs igényeinek felmérése, tudásátadó, tudásmegosztó és kompetenciafejlesztő workshopok szervezése, illetve az érintett önkormányzatok az Önkormányzati Koordinációs Iroda által kialakítandó informatikai modul és tudástár használatába történő bekapcsolása. |
24. |
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
Államreform Operatív Program |
MNV Zrt. |
0,409 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
25. |
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,500 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése. |
26. |
2 2 17 |
Új közszolgálati életpálya |
Államreform Operatív Program |
KIH |
1,050 |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez. A projekt keretében az egyes minisztériumoknál a személyügyi ügyintézőknek kiírt célfeladatok keretében megtörténik az említett adathibák javítása. Továbbá belső szabályzatok készülnek, melyek segítségével az elért adatminőségi szint fenntartható, illetve további javulása érhető el, figyelemmel azokra az adattisztítási folyamat során feltárt adathibákra is, melyek nem indokolják az azonnali beavatkozást vagy az nem költséghatékony. |
27. |
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
Államreform Operatív Program |
Országos Roma Önkormányzat |
1,000 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
28. |
2 2 19 |
Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,590 |
A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik. |
29. |
2 2 20 |
Kormányablakok munkatársainak képzése |
Államreform Operatív Program |
NKE |
1,930 |
Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik. |
30. |
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régióban lévő önkormányzatoknak |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,710 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára. |
31. |
2 2 21 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,980 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
32. |
2 2 23 |
Közigazgatási szervek munkatársainak kompetencia fejlesztése |
Államreform Operatív Program |
KIM |
1,120 |
Workshopokon, interaktív szemináriumokon, interaktív előadásokon keresztül valósul meg a közigazgatási szerveknél – a minisztériumok és azok háttérintézményeiben, a központi és területi kormányhivataloknál, központi hivataloknál, valamint az autonóm szervezeteknél – dolgozó kormánytisztviselők kompetencia fejlesztése. |
33. |
322 |
Közigazgatásban dolgozók képzése a KMR régióban a közigazgatási- és ügykezelői alapvizsga, valamint a közigazgatási szakvizsga ismeretekre. |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,820 |
A közigazgatási vizsgák tananyagának ismeretanyaga és a követelményrendszerének megújítása folyamatosan követi a közigazgatás változásait, az Alaptörvényre épülő megújuló joganyagot, továbbá épít a kiérlelt szakirodalmi álláspontokra és a közigazgatás dinamikus forrásaira is, mint a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programra. A közigazgatási vizsgák tananyagai a korábbiaknál lényegesen nagyobb hangsúlyt helyeznek a változások irányainak bemutatása mellett a változások okainak ismertetésére, a közigazgatás stratégiai és fejlesztési környezetére, a közszolgálatiság hivatásetikai kérdéseire, a szervezeti és személyi hatékonyság szempontjaira. |
34. |
2 2 24 |
Közigazgatásban dolgozók képzése konvergencia régióban a közigazgatási- és ügykezelői alapvizsga, valamint a közigazgatási szakvizsga ismeretekre. |
Államreform Operatív Program |
NKE |
0,780 |
A közigazgatási vizsgák tananyagának ismeretanyaga és a követelményrendszerének megújítása folyamatosan követi a közigazgatás változásait, az Alaptörvényre épülő megújuló joganyagot, továbbá épít a kiérlelt szakirodalmi álláspontokra és a közigazgatás dinamikus forrásaira is, mint a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programra. A közigazgatási vizsgák tananyagai a korábbiaknál lényegesen nagyobb hangsúlyt helyeznek a változások irányainak bemutatása mellett a változások okainak ismertetésére, a közigazgatás stratégiai és fejlesztési környezetére, a közszolgálatiság hivatásetikai kérdéseire, a szervezeti és személyi hatékonyság szempontjaira. |
35. |
1 2 23 |
A nyugdíjrendszer modellezési, hosszú távú előrejelzési elemeinek fejlesztése, a kiegészítő nyugdíjrendszerek lehetőségeinek feltárása |
Államreform Operatív Program |
NGM |
0,150 |
A projekt stratégiai célja, hogy a Világbank technikai segítséget és információt nyújtson Magyarország számára olyan kérdésekben, mint nyugdíjelőrejelzések modellezési technikái, nyugdíjmodellek nemzetközi összehasonlítása, kiegészítő nyugdíjrendszerekben az önkéntes részvétel erősítésére vonatkozó lehetőségek. |
A határozatot az 1452/2014. (VIII. 1.) Korm. határozat 8. pont a) alpontja visszavonta 2014. augusztus 1. napjával.
Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás