1418/2014. (VII. 23.) Korm. határozat
1418/2014. (VII. 23.) Korm. határozat
a TÁMOP-2.2.7.B-3-13/1-2014-0001 azonosító számú („Modellprogram duális rendszerű szakképzési tartalmak pilot jellegű átültetésére” című) kiemelt projektjavaslat akciótervi nevesítéséről és támogatásának jóváhagyásáról1
A Kormány
1. jóváhagyja az 1. melléklet szerint a TÁMOP-2.2.7.B-3-13/1-2014-0001 azonosító számú, „Modellprogram duális rendszerű szakképzési tartalmak pilot jellegű átültetésére” című, egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslatot (a továbbiakban: projekt),
2. elfogadja az 1. melléklet szerint a projekt kiemelt projektként történő nevesítését,
3. hozzájárul a projekt támogatási szerződésének megkötéséhez.
Felelős: emberi erőforrások minisztere
Határidő: a támogathatósági feltételek teljesítését követően azonnal
1. melléklet az 1418/2014. (VII. 23.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylők neve |
Projekt támogatási összege |
Projekt rövid bemutatása |
Támogathatóság feltételei |
2. |
TÁMOP- |
Modellprogram duális rendszerű szakképzési tartalmak pilot jellegű átültetésére |
Nemzeti Munkaügyi Hivatal, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara |
1 213 000 000 |
A projekt a szakképzés, kiemelten a duális szakképzés magyarországi gyakorlatában kíván változást, fejlődést elérni egy kísérleti program útján, annak tapasztalatait felhasználva. A pilot keretében |
1. A támogatást igénylőnek el kell végeznie a szakmai megvalósítók esetében a végzettségi kitétel konkretizálását és a szakmai önéletrajzok alapján a személyek kiválasztását. |
|
|
|
|
|
|
5. A támogatást igénylőknek szükséges módosítaniuk a projekt költségvetését és ehhez kapcsolódóan kiegészíteniük és részletezniük a szöveges indokolást a következők szerint: |
|
|
|
|
|
|
5.1. A Nemzeti Munkaügyi Hivatal költségvetésének a következő módosítása szükséges: |
|
|
|
|
|
|
5.1.1. Projekt-előkészítés költségei: |
|
|
|
|
|
|
5.1.1.1. Az egyes elszámolni kívánt tevékenységek vonatkozásában a támogatást igénylőnek részletesen szükséges kifejtenie a költségek kalkulációját, alátámasztani a tervezett összegeket, és meghatározni az eredményorientált szerződés feltételeit, beleértve a megfelelő teljesítés paramétereit (különösen a megvalósíthatósági tanulmány esetében mennyiségi és minőségi kritériumokat). |
|
|
|
|
|
|
5.1.1.2. Az „előkészítés célfeladatainál” a kiegészítő táblában az „összesen” mennyiségi egységet „fő”-re vagy „emberhónap”-ra szükséges módosítani, valamint a mennyiséget és az egységárat is ehhez kell igazítani. |
|
|
|
|
|
|
5.1.1.3. Az „előkészítés megbízási szerződései” esetében tisztázni szükséges, hogy egy vagy több szerződésről van szó. E mező 5.1.1.2. pontjában foglaltaknak megfelelően szükséges kitölteni a kiegészítő táblát, |
|
|
|
|
|
|
5.1.1.4. Az 54. költségvetési sorból és az 56. költségvetési sorból következően a költségvetés vonatkozó szövegrészének módosítása szükséges a foglalkoztatottak létszáma egyértelmű megjelölése érdekében. |
|
|
|
|
|
|
5.1.1.5. Az 529., az 54. és az 561. költségvetési sorokon a paraméterezést pótolni szükséges olyan módon, hogy a költségvetésben a mennyiségi egységeket, illetve a releváns mennyiségeket fel kell tüntetni. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2. Projektmenedzsment: |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.1. A szöveges indokolásban és a kiegészítő táblában tételesen szükséges megadni az egyéb kis értékű eszközök és a bútorok esetében az egyes eszközök darabszámát és az egységárat. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.2. A szöveges indokolásban meg kell jeleníteni az alkalmazásokkal kapcsolatos részletes adatokat (milyen munkakör, jogviszony, időtartam stb.). Eltérő bérösszegű vagy időtartamú munkakörök esetén mind a táblázatban, mind a szöveges indokolásban elkülönülten kell rögzíteni a vonatkozó költségeket és azok indoklását. A kiegészítő táblázatban az adatokat emberhónapban szükséges feltüntetni. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.3. Meg kell adni a szöveges indokolásban mind a célfeladatoknál, mind a megbízási díjaknál azok számításának módját (fő, alkalom és bér szorzata). |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.4. Az 522. költségvetési sor esetében a szöveges indokolásban szereplő „beleértve a bérleti szerződésbe kalkulált költségeket” mondatrészt ki kell fejteni és – ha szükséges – a költségvetést ki kell egészíteni a meghatározott költségek tekintetében. A rezsiköltségek a bérleti díj költségvetési soron csak akkor tervezhetőek, ha a számlán nem elkülönülten, hanem a bérleti díj összegében jelennek meg. Ha azonban a számlán a rezsiköltségek külön kerülnek feltüntetésre, akkor ezek tervezett összegét az Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség/529. költségvetési sorra kell átcsoportosítani. A kiegészítő táblában szükséges megadni havi mennyiségben és egységárban a bérleti költségeket. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.5. Az 526. költségvetési soron pótolni szükséges az alkalmak megjelölést. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.6. Az útiköltség tárgyú 526. költségvetési sor esetében a szállás és utazási költség kalkulációját a szöveges indokolásban ki kell fejteni (szállás esetén a fő, az éj és a bruttó egységár szorzataként, utazási költség esetén a fő, az alkalom, a kilométerben megadott távolság, a közúti gépjárművek, az egyes mezőgazdasági, erdészeti és halászati erőgépek üzemanyag- és kenőanyag- fogyasztásának igazolás nélkül elszámolható mértékéről szóló 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendeletben meghatározott üzemanyag-fogyasztási norma szerinti fogyasztás és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által közzétett, a tárgyhónapban a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolással kapcsolatosan alkalmazható üzemanyagár szorzataként). Annak feltüntetése is szükséges, hogy a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 25. § (2) bekezdés szerinti kilométerenkénti |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.7. Az 54., az 551. és az 561. költségvetési sorokon a menedzsment négy tagjának összevontan megadott bérét olyan módon szükséges megbontani, hogy személyenként külön-külön szerepeljenek a bérek és a járulékok, valamint szerepeltetni szükséges, hogy e személyek milyen időtartamban kerülnek alkalmazásra. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.8. Az 551. költségvetési sor esetében a kiegészítő táblázatban az adatokat emberhónapban kell megadni. A béren kívüli juttatások felsorolása nem tartalmazza a Széchenyi Pihenő Kártya révén elérhető juttatásokat, így ezek nem számolhatóak el. Ha szükséges ilyen juttatás biztosítása, fel kell tüntetni azokat a költségek változtatása nélkül. Az összköltség kalkulációjának részletes levezetése szükséges a szöveges indokolásban, és be kell mutatni az egy főre eső juttatásokat is, azok egyes elemeinek részletezésével. |
|
|
|
|
|
|
5.1.2.9. Az 569. költségvetési sor esetében szükséges pontosítani a szöveges indokolásnak „A nem pénzbeli juttatások 2012-től” kitételét annak tisztázása érdekében, hogy egyértelmű legyen: mit takar az egyéb járulék tervezése. Ha ennek keretében a rendezvényekhez kapcsolódó járulékot tervezett a támogatást igénylő, az a rendezvényszervezésnél számolható el, beépítve a rendezvény tervezett összköltségébe. Ebben az esetben a kalkulációt részletezni szükséges. |
|
|
|
|
|
|
5.1.3. Projekt szakmai megvalósítása: |
|
|
|
|
|
|
5.1.3.1. Az indokolásból törölni szükséges a célfeladatokra és megbízási díjakra vonatkozó részt, mivel az 54. költségvetési sor értelmében minden személyt főállásban alkalmaznak. |
|
|
|
|
|
|
5.1.3.2. A III/561. költségvetési sor esetében szükséges a megfelelő mértékegység és mennyiség megjelölése. |
|
|
|
|
|
|
5.1.3.3. A humánerőforrás-koordinátorok számát a szakmai megvalósításban részt vevő személyek számával összhangba kell hozni. Szükséges tisztázni, hogy egy vagy több fő humánerőforrás-koordinátort kíván a támogatást igénylő alkalmazni a projekt keretében. |
|
|
|
|
|
|
5.1.3.4. Az 551. költségvetési sor esetében a kiegészítő táblázatban az adatokat emberhónapban kell megadni. A béren kívüli juttatások felsorolása nem tartalmazza a Széchenyi Pihenő Kártya révén elérhető juttatásokat, így ezek nem számolhatóak el. Ha szükséges ilyen juttatás biztosítása, fel kell tüntetni a költségek változtatása nélkül. Az összköltség kalkulációjának részletes levezetése szükséges a szöveges indokolásban, és be kell mutatni az egy főre eső juttatásokat is, azok egyes elemeinek részletezésével. |
|
|
|
|
|
|
5.1.3.5. Az 569. költségvetési sor esetében pontosítani szükséges a szöveges indokolásnak „A nem pénzbeli juttatások 2012-től” kitételét annak tisztázása érdekében, egyértelmű legyen: mit takar az egyéb járulék tervezésük. Ha ennek keretében a rendezvényekhez kapcsolódó járulékot tervezett a támogatást igénylő, az a rendezvényszervezésnél számolható el, beépítve a rendezvény tervezett összköltségébe. Ebben az esetben a kalkulációt részletezni szükséges. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4. Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások: |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.1. A szöveges indokolás első mondatban szereplő 11 fő érték 10 főre történő javítása szükséges. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.2. Az 52. költségvetési soron a szakmai minőségbiztosítás és a rendezvények nem szerepelnek a szöveges indokolásban, amelyből fakadó ellentmondást fel kell oldani. A szolgáltatások és a tevékenységek kalkulációját a szöveges indokolásban minden tevékenységhez külön fel kell tüntetni, a tervezett összegeket alá kell támasztani, tervezésük szükségességét meg kell indokolni, és az ott részletezett adatokat a kiegészítő táblában jelenleg összesítve történő szerepeltetésük helyett pontos mennyiségi meghatározásokkal át kell vezetni. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.3. Közbeszerzési eljárás tervezésének esetében meg kell adni, hogy hány eljárást terveznek és ezt a kiegészítő táblában is szerepeltetni kell. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.4. Általános jogi tanácsadás, közjegyzői költségek és pénzügyi minőségbiztosítás, pénzügyi monitoring igénybevétele esetén be kell mutatni a kalkulációt a szöveges indokolásban, és át kell vezetni a számítás módját a kiegészítő táblában. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.5. Tisztázni szükséges, hogy a pénzügyi minőségbiztosítás kifejezés milyen konkrét tevékenységeket foglal magában, és tisztázni kell annak logikai kapcsolatát a szöveges indokolásban könyvelésként megjelenő tevékenységgel. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.6. A nyilvánosság biztosításának körében a kiegészítő táblában 16 hónapra vonatkozóan szerepeltetett költségek esetében a tervezett darabszámot és egységárat fel kell tüntetni, a rendezvények esetében pedig a tervezett létszámot és a várható költségeket részletesen be kell mutatni. A kommunikációs terv költségét szükséges megindokolni, és ha az a megvalósíthatósági tanulmány része, úgy annak költségeit át kell helyezni az előkészítés oszlopba. Ha az egy külön terv, akkor alá kell támasztani a tervezett költség mértékét. Tisztázni szükséges, hogy a projektátadó rendezvény kifejezésen mit ért a támogatást igénylő. |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.7. Az 52., az 54. és az 561. költségvetési sorok esetében szükséges, hogy a táblázatban a megfelelő mértékegység és mennyiség megjelölése szerepeljen. Ki kell fejteni, milyen célból, milyen feladatra, munkakörben és időtartamban történik a foglalkoztatás. A szöveges indokolásban és a kiegészítő táblában is meg kell adni a megbízási díj kiszámításának módját (fő, alkalom és bér vagy fő, hó és bér szorzataként). |
|
|
|
|
|
|
5.1.4.8. A támogatást igénylőnek szükséges benyújtania a 114. költségvetési soron tervezett feladatbank-vásárlás alátámasztásához szükséges részletes szakmai indokolást. |
|
|
|
|
|
|
5.1.5. Egyéb szolgáltatások: |
|
|
|
|
|
|
5.1.5.1. Tisztázni szükséges az 52. költségvetési soron a támogatást igénylő által a táblában pénzügyi minőségbiztosításként szerepeltetett költségek és a szöveges indokolásban szereplő könyvelési tevékenység közötti logikai kapcsolatot. |
|
|
|
|
|
|
5.1.5.2. Az 52. költségvetési sor esetében szükséges a táblázatban a megfelelő mértékegységek és mennyiség megjelölése. |
|
|
|
|
|
|
5.1.6. Beruházás (ERFA átjárhatóság): |
|
|
|
|
|
|
5.1.6.1. A 143. költségvetési sor esetében az „Egyéb kis értékű eszközök” és a „Bútorok” elnevezésű sorok esetében szükséges a megfelelő mértékegységek és mennyiség megjelölése. |
|
|
|
|
|
|
5.1.6.2. A VII/14. költségvetési soron a laptopok vonatkozásában tervezett 350 000 forintos egységár helyett a piaci árak szerint legfeljebb 250 000 darabonkénti ár reális, ennek figyelembevételével mindkettő konzorciumi tagot érintően (összesen 14 db + 8 db eszköz esetében) 2 200 000 forint tartalékra történő áthelyezése szükséges. |
|
|
|
|
|
|
5.1.7. Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség: |
|
|
|
|
|
|
5.1.7.1. Az 513., az 523., az 527. és az 531. költségvetési sorok esetében szükséges a táblázatban a megfelelő mértékegység és mennyiség megjelölése. |
|
|
|
|
|
|
5.1.7.2. A telefonköltségeket emberhónapban szükséges megadni, mivel az érintett 14 fő nem teljes időszakban dolgozik a projektben (összesen 206 emberhónap). |
|
|
|
|
|
|
5.1.7.3. A telefonközpont bérleti díja nem a támogatást igénylő által megjelölt költségsoron, hanem a projektmegvalósításhoz igénybevett szolgáltatások, egyéb bérleti díjak tárgyú 522. költségvetési során számolható el, emiatt arra a költségsorra szükséges e költségeket átcsoportosítani, továbbá meg kell indokolni és be kell mutatni a kalkulációt. |
|
|
|
|
|
|
5.2. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara költségvetésének a következő módosítása szükséges: |
|
|
|
|
|
|
5.2.1. Projektmenedzsment: |
|
|
|
|
|
|
5.2.1.1. A szöveges indokolásban és a kiegészítő táblában meg kell adni az egyes eszközök darabszámát, az átlagos egységárat, különös tekintettel a szakmánkénti eszközigényre. A megvalósítók telefonbeszerzésénél meg kell nevezni, milyen telefonokról van szó. |
|
|
|
|
|
|
5.2.1.2. Az 526. soron az utazási költség tekintetében a hibás számítás javítása szükséges. A külföldi műhelymunka (workshop) esetében a kiegészítő táblában alkalmat, az utazási költségnél hónapot szükséges megadni mértékegységként, és ennek megfelelően kell kitölteni a többi oszlopot. A menedzsment utazási költségének számítása hibás, helyesen 812 800 forint a feltüntetett 740 800 forinttal szemben. Emiatt a szöveges indokolást ki kell javítani a tervezett költségek változatlanul hagyása mellett. |
|
|
|
|
|
|
5.2.1.3. Az 529. költségvetési sor esetében a menedzsment támogató szolgáltatás költségeinek részletes kalkulációját a szöveges indokolásban szerepeltetni szükséges, a kiegészítő táblában pedig hónapokra lebontva kell feltüntetni az adatokat. |
|
|
|
|
|
|
5.2.1.4. Az 54. és az 561. költségvetési sor esetében a szöveges indokolásban meg kell jeleníteni az alkalmazásokkal kapcsolatos részletes adatokat (milyen munkakör, milyen jogviszony, hány hónap). Eltérő bérösszegű vagy időtartamú munkakörök esetén mind a táblázatban, mind a szöveges indoklásban elkülönülten kell rögzíteni a tervezést. A kiegészítő táblázatban az adatokat emberhónapban kell feltüntetni. |
|
|
|
|
|
|
5.2.2. Projekt szakmai megvalósítása: |
|
|
|
|
|
|
5.2.2.1. Az 526. költségvetési sor esetében a tervezett havi megtett távolságot és az utazások célját részletesen be kell mutatni és alá kell támasztania a költségek indokoltságát. |
|
|
|
|
|
|
5.2.2.2. Az 54. és az 561. költségvetési sor esetében a szöveges indokolásban meg kell jeleníteni az alkalmazottakkal kapcsolatos részletes adatokat (milyen munkakör, milyen jogviszony, hány hónap). Eltérő bérösszegű vagy időtartamú munkakörök esetén mind a táblázatban, mind a szöveges indokolásban elkülönülten rögzíteni kell a tervezést. A kiegészítő táblázatban az adatokat emberhónapban kell feltüntetni. |
|
|
|
|
|
|
5.2.3. Célcsoport számára biztosított támogatás (100%): az 513., az 522., az 525. és az 526. költségvetési sorok esetében a kiegészítő táblában szereplő költségek részletes kalkulációját a szöveges indokolásban be kell mutatni, majd az ott rögzítettek alapján javítani kell a táblázat szorzóit is. A célcsoport utazási költsége nem szerepel a szöveges indoklásban, ezt is fel kell tüntetni. |
|
|
|
|
|
|
5.2.4. Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások: |
|
|
|
|
|
|
5.2.4.1. Az 524. költségvetési sor esetében a nyilvánossági elemek felsorolását, tervezett darabszámát és egységárát a szöveges indokolásban fel kell tüntetni, és a kiegészítő táblában 16 hónapra kell elosztani az összköltséget. |
|
|
|
|
|
|
5.2.4.2. Az 521. és az 529. költségvetési soroknál a költségek részletes kalkulációit a szöveges indokolásban fel kell tüntetni, és az ott rögzített adatok alapján a kiegészítő táblában javítani a szorzókat (alkalom és egységár vagy darabszám és egységár szorzataként). |
|
|
|
|
|
|
5.2.4.3. Az 531. költségvetési sor esetében a költségek kalkulációit a szöveges indokolásban fel kell tüntetni, és az ott szereplő adatok alapján a kiegészítő táblába át kell vezetni az értékeket. |
|
|
|
|
|
|
5.2.4.4. Az 569. költségvetési sornál tisztázni szükséges az egyéb járulék tervezésének tartalmát. Rendezvényekhez kapcsolódó reprezentációs járulékot a rendezvényszervezés keretében, beépítve a rendezvény tervezett összköltségébe kell szerepeltetni, és a kalkulációt e vonatkozásban is részletezni szükséges. Pontosítani szükséges a szöveges indokolás „A nem pénzbeli juttatások 2012-től” kitételét is annak értelmezhetősége érdekében. |
|
|
|
|
|
|
5.2.5. Egyéb szolgáltatások: |
|
|
|
|
|
|
5.2.5.1. Az 529. költségvetési sor esetében a Közbeszerzési eljárások, Hirdetmény feladásához kapcsolódó költség, hatósági díjak vonatkozásában meg kell adni, hány eljárást terveznek, és a kiegészítő táblába is át kell vezetni az alkalmak számát. |
|
|
|
|
|
|
5.2.5.2. Általános jogi tanácsadás, közjegyzői költségek, kiszerződött könyvelés igénybevétele vonatkozásában a szöveges indokolásban rögzíteni kell a költségek kalkulációját, és a számítások szorzóit a kiegészítő táblába is át kell vezetni. |
|
|
|
|
|
|
5.2.6. Beruházás (ERFA átjárhatóság): a 141. költségvetési sor esetében a szöveges indokolásban és a kiegészítő táblában kell megadni az egyes eszközök darabszámát, az átlagos egységárat, különös tekintettel a szakmánkénti eszközigényre. A megvalósítók telefonbeszerzésénél meg kell nevezni, milyen telefonokról van szó. |
|
|
|
|
|
|
5.2.7. Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség: az 513., az 527., az 529. és az 531. költségsorok esetében a költségeket a kiegészítő táblában hónap mennyiségben kell megadni (hó és egységár szorzataként). |
A határozatot az 1829/2018. (XII. 27.) Korm. határozat 2. pont 2.285. alpontja visszavonta 2018. december 28. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás