• Tartalom

1432/2014. (VII. 31.) Korm. határozat

1432/2014. (VII. 31.) Korm. határozat

a nemzeti ünnepek, valamint a kiemelt fontosságú rendezvények előkészítésének és lebonyolításának rendjéről1

2016.07.30.

A Kormány Magyarország nemzeti ünnepei és a kiemelt fontosságú rendezvények (a továbbiakban együtt: nemzeti rendezvény) előkészítésére és lebonyolítására az érintett miniszterek feladatait a következők szerint határozza meg:

1. A nemzeti rendezvények előkészítésére és lebonyolítására e határozatot

a) Magyarország nemzeti ünnepei:

aa) az 1848/49-es Forradalom és Szabadságharc Évfordulója, március 15-e,

ab) az államalapítás és az Államalapító Szent István ünnepe, augusztus 20-a,

ac) az 1956-os Forradalom és Szabadságharc Emléknapja, október 23-a,

b) a kiemelt fontosságú rendezvények:

ba) a Magyarországi Németek Elhurcolásának és Elűzetésének Emléknapja, január 19-e,

bb) a Kommunizmus Áldozatainak Emléknapja, február 25-e,

bc) a Holocaust Magyarországi Áldozatainak Emléknapja, április 16-a,

bd) a Magyar Hősök Emlékünnepe, május utolsó vasárnapja,

be) a Nemzeti Összetartozás Napja, június 4-e,

bf) Nagy Imre és mártírtársai újratemetésének Emléknapja, június 16-a,

bg) a Nándorfehérvári Diadal Emléknapja, július 22-e,

bh) az Aradi Vértanúk Emléknapja, október 6-a,

bi) a Nemzeti Gyász Emléknapja, november 4-e,

bj) a Szovjetunióba hurcolt magyar politikai rabok és kényszermunkások Emléknapja, november 25-e,

bk) Magyarország karácsonya, valamint

bl) előre meg nem határozott, a 2. pont e) alpontja alapján kiemelt fontosságú rendezvénnyé minősített rendezvények

tekintetében kell alkalmazni.

2. A honvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) feladata a nemzeti rendezvények tekintetében:

a) a rendezvény koncepciójának kidolgozása,

b) a rendezvény hatósági és kiemelt intézményi koordinációjának irányítása,

c) a teljes körű lakossági kommunikáció kidolgozása és irányítása,

d) a közszolgálati médiával való kapcsolattartás irányítása,

e)2 az előre meg nem határozott rendezvények kiemelt fontosságú rendezvénnyé minősítéséről történő döntés, amely országos jelentőségű, eseti jellegű, év közben keletkezett, ezért előre nem tervezhető rendezvényre vonatkozhat,

f) a Magyar Honvédség képességeinek felhasználása a szárazföldi, a légi és a vízi bemutatókon történő közreműködés, illetve azok biztosítása során.

3. A miniszter – az 5. pontban megjelölt miniszterekkel együttműködve – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 13. § (2) bekezdésében foglalt költségvetési tervek összeállításával egyidejűleg javaslatot tesz a Kormány számára a nemzeti rendezvények éves koncepciójára.

4. A miniszter a jóváhagyott koncepció alapján a nemzeti rendezvény lebonyolításáról, a soron következő nemzeti rendezvény megrendezésének részletes programjáról, a feladatok és a tervezett költségek megosztásáról tájékoztatja a Kormányt.

5. A miniszter az e határozat szerinti feladatait a feladatkörében érintett miniszterrel együttműködve látja el, amely keretében

a)3 a miniszterelnök kabinetfőnöke felel a miniszterelnök és a Kormány körüli állami protokoll teendők ellátásáért és a külföldi államfők, kormányfők fogadásáért,

b) a belügyminiszter felel az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv rendezvénybiztosítási feladatokat ellátó és díszelgő egységeinek, a katasztrófavédelem, a Terrorelhárítási Központ, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat és az Alkotmányvédelmi Hivatal szerveinek rendezvénnyel kapcsolatos közreműködéséért, a rendezvények biztosítási tervének elkészítéséért és azok végrehajtásáért,

c) a külgazdasági és külügyminiszter felel a diplomáciai protokoll feladatok ellátásáért,

d) az emberi erőforrások minisztere felel az egészségügyi szervek közreműködéséért és az egészségügyi biztosításért,

e) a földművelésügyi miniszter felel az Országos Meteorológiai Szolgálat közreműködéséért.

6. A miniszter az egyes nemzeti rendezvények keretében

a) felel a nemzeti rendezvények Kormány által jóváhagyott programjának a jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a hatósági előírások szerinti előkészítéséért és biztonságos megvalósításáért,

b) dönt a programok nem biztonsági okokból, valamint az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető rendkívüli körülmény és más elháríthatatlan ok esetén a rendezvény helyszínének, programpontjainak módosításáról és

c) felel – az érintett szervek feladat- és hatáskörének sérelme nélkül – biztonsági okokból a rendezvény elhalasztására vagy megszakítására irányuló döntés meghozataláért.

7. A miniszter a 6. pontban felsorolt tevékenységek elősegítése és támogatása érdekében irányítja az 5. pontban megjelölt miniszterek által delegált tagokból álló Tárcaközi Koordináló Munkacsoport (a továbbiakban: TKM) tevékenységét.

8. A miniszter a TKM munkacsoportjaként működteti az Operatív Törzset (a továbbiakban: OT), amely a nemzeti rendezvények szervezett és biztonságos lebonyolításával kapcsolatos feladatokat látja el.

9.4 Az OT-t a miniszter által kijelölt személy irányítja. Az OT állandó tagjai

a) a miniszterelnök kabinetfőnöke,

b) a belügyminiszter,

c) az emberi erőforrások minisztere és

d) a földművelésügyi miniszter

által delegált személyek.

9/A.5 Az OT irányítójának megkeresése alapján a nemzeti rendezvény szervezésével kapcsolatos feladatok szakszerű ellátásához szükséges további személyek – így különösen a külgazdasági és külügyminiszter által delegált személy – és szervezetek képviselői is részt vehetnek az OT munkájában. Az OT működésének rendjét saját maga határozza meg.

10. Az OT elsődleges feladata az előkészítés folyamán a biztonsági szempontok konzultatív és kooperatív figyelemmel kísérése, a nemzeti rendezvényekkel kapcsolatban elkészített biztonsági terv, közlekedési terv és egészségügyi terv szakmai véleményezése legkésőbb a nemzeti rendezvényt megelőző 15. napig, és azok OT irányítója által történő jóváhagyása.

11. A nemzeti ünnepekhez kapcsolódó rendezvények teljes időtartama alatt – a kiemelt fontosságú rendezvényeknél szükség esetén – az OT a rendezvények biztonságos lebonyolítása érdekében – a miniszter által kijelölt – Központi Bázis helyén ülésezik.

12. Az OT tagjai – a Központi Bázis helyén – folyamatosan figyelemmel kísérik a nemzeti rendezvények lebonyolítását és amennyiben a körülmények gondos mérlegelése alapján azt szükségesnek látják, az OT irányítójának együttes javaslatot tesznek az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető rendkívüli körülmény és más elháríthatatlan ok esetén a program egyes elemeinek vagy egészének elhalasztására, illetve megszakítására.

13. A Kormány felhívja

a)6 a minisztert, hogy gondoskodjon a nemzeti rendezvények szervezéséről, valamint a műszaki, művészeti, logisztikai feladatainak előkészítéséről és lebonyolításáról, illetve a rendezvény biztosítás koordinációjáról, továbbá a 2. pont c) alpontjában meghatározott feladatok lebonyolításáról.

b) a minisztert, hogy – a c) pontban foglalt előirányzatok kivételével – biztosítsa a nemzeti rendezvények előkészítéséhez és lebonyolításához szükséges költségvetési forrásokat a Honvédelmi Minisztérium fejezetben,

c) az 5. pontban megjelölt minisztereket, hogy az 5. pontban meghatározott feladataik ellátásához szükséges költségvetési forrásokat az általuk vezetett minisztérium fejezetében tervezzék és biztosítsák.

14. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

15.7

1

A határozatot az 1256/2017. (V. 10.) Korm. határozat 17. pontja hatályon kívül helyezte 2017. május 11. napjával.

2

A 2. pont e) alpontja az 1410/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.

3

Az 5. pont a) alpontja az 1410/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 4. pontja szerint módosított szöveg.

4

A 9. pont az 1410/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 2. pontjával megállapított szöveg.

5

A 9/A. pontot az 1410/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 3. pontja iktatta be.

6

A 13. pont a) alpontja az 1344/2015. (V. 27.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.

7

A 15. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére