15/2014. (II. 25.) VM rendelet
a papír alapú hiteles tulajdoni lap másolat, valamint térképmásolat integrált ügyfélszolgálaton (kormányablakokban) történő szolgáltatásával kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról1
2014.02.26.
Az 1. alcím tekintetében az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 90. § (3) bekezdésében és az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény módosításáról, valamint a hiteles tulajdonilap-másolat igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 1996. évi LXXXV. törvény 33. § (7) bekezdésében,
a 2. alcím tekintetében a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló 2012. évi XLVI. törvény 38. § (2) bekezdés a) pontjában, (4) bekezdés b) pontjában, valamint (5) bekezdésében,
a 3. alcím tekintetében az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 90. § (1) bekezdésében
kapott felhatalmazás alapján,
az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 94. § a), f), g) és h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,
az 1. alcím tekintetében az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § c) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró közigazgatási és igazságügyi miniszterrel,
az 1. és 2. alcím tekintetében az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § c) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel,
a 2. alcím tekintetében a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben
a következőket rendelem el:
1. A számítógépes ingatlan-nyilvántartási rendszerből lekérdezés útján szolgáltatható
egyes ingatlan-nyilvántartási adatok szolgáltatásáról és igazgatási szolgáltatási díjáról,
valamint az ingatlan-nyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díjának megállapításáról
és a díjak megfizetésének részletes szabályairól szóló 176/2009. (XII. 28.) FVM rendelet módosítása
1. § A számítógépes ingatlan-nyilvántartási rendszerből lekérdezés útján szolgáltatható egyes ingatlan-nyilvántartási adatok szolgáltatásáról és igazgatási szolgáltatási díjáról, valamint az ingatlan-nyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díjának megállapításáról és a díjak megfizetésének részletes szabályairól szóló 176/2009. (XII. 28.) FVM rendelet (a továbbiakban: Díjvhr.) 4. §-át megelőző alcím, valamint a 4. §-a helyébe a következő alcím és rendelkezés lép:
„A papír alapú hiteles tulajdonilap-másolat szolgáltatás igazgatási szolgáltatási díjának kezelése
a) járási földhivatal,
b) járási földhivatal kirendeltsége,
c) járási földhivatal ügyfélszolgálati irodája, továbbá
d) járási földhivatal illetékességi területén működő integrált ügyfélszolgálat (a továbbiakban: kormányablak)
[az a)–d) pont a továbbiakban együtt: adatszolgáltató] által kiállított papír alapú hiteles tulajdonilap-másolat szolgáltatásáért beszedett igazgatási szolgáltatási díj 5%-a a FÖMI-t illeti meg.
(2) Ha az adatszolgáltatás nem az adatszolgáltató székhelye szerinti fővárosi és megyei kormányhivatal földhivatalának (a továbbiakban: megyei földhivatal) az illetékességi területén fekvő ingatlant érint, a beszedett igazgatási szolgáltatási díjból származó, az (1) bekezdés alapján a FÖMI-t megillető részén kívüli díjbevétel fele az ingatlan fekvése szerint illetékes megyei földhivatalt illeti meg. (3) A díjbevétel azon részét, amely az (1) és (2) bekezdésekben meghatározottak szerint a FÖMI-t, illetve az adatszolgáltatással érintett ingatlanok fekvése szerint illetékes megyei földhivatalt illeti meg, az adatszolgáltatás helye szerinti fővárosi és megyei kormányhivatal a tárgyhónap utolsó napját követő 15 napon belül köteles átutalni a FÖMI számlájára. (4) A FÖMI 15 napon belül gondoskodik a díjbevétel (2) bekezdés szerinti részének az ingatlan fekvése szerinti megyei földhivatal – e rendelet mellékletében meghatározott – számlaszámára történő továbbutalásáról.”
„(1a) A kormányablak által történő papír alapú hiteles tulajdonilap-másolat szolgáltatás esetén a díjfizetés az adatszolgáltatás helye szerint illetékes megyei földhivatal előirányzat-felhasználási keret számlája javára fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel, illetve amennyiben a kormányablak hivatali helyiségében erre lehetőség van, az eljárás megindításával egyidejűleg bankkártyával teljesíthető.”
b) Mellékletének második oszlop harmadik mezőjében a „10025004-00299657-00000000” szövegrész helyébe a „10025004-00301071-00000000”
szöveg lép.
„(5) Minden olyan kiadványban és publikációban – megjelenési formájától függetlenül –, amely az adatszolgáltató szervek által rendelkezésre bocsátott adatok felhasználásával készült, fel kell tüntetni az adatfelhasználási engedély számát, az adatfelhasználást engedélyező nevét, a térkép készítésének évszámát és szelvényszámát, valamint a következő szöveget:
a) állami alapadatok esetében a „Készült az állami alapadatok felhasználásával”;
b) a vidékfejlesztési miniszter felelősségi körébe tartozó archív adatok esetében az „Adatforrás a FÖMI archívuma”;
c) a honvédelmi miniszter felelősségi körébe tartozó archív adatok esetében az „Adatforrás a HM Zrínyi Nonprofit Kft. archívuma”. ”
„Kormányablakban, valamint a járási földhivatal illetékességi területén kívül történő térképmásolat szolgáltatás
15/A. § (1) Az integrált ügyfélszolgálaton (a továbbiakban: kormányablak) történő papír alapú teljes hiteles térképmásolat, vagy amennyiben a műszaki lehetőségek adottak, hiteles térképszemle másolat szolgáltatás esetén – a (3) és (4) bekezdésben foglaltak kivételével – az e rendeletben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni. (2) A kormányablakoknál kiadott hiteles papíralapú térképmásolat esetében a másolatnak a térképkivágaton kívül az alábbiakat kell tartalmaznia:
a) a kiállító kormányablak megnevezését és címét,
b) a kiállítás dátumát,
c) az igénylés iktatószámát,
d) az adatszolgáltató ügyintéző nevét és aláírását,
e) a település és helyrajzi szám megnevezését, amelyre a hiteles térképkivágat vonatkozik,
f) a kiállító kormányablak címbélyegzőjét,
g) az alábbi záradékszöveget: „A térképmásolat a kiadást megelőző napig megegyező az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis tartalmával.”.
(3) A kormányablakban történő papír alapú hiteles térképmásolat szolgáltatás körében a 10. § (5) és (6) bekezdésében foglaltak alkalmazása kizárt. (4) A kormányablakban kiállított papír alapú hiteles térképmásolat díjának megfizetésre a számítógépes ingatlan-nyilvántartási rendszerből lekérdezés útján szolgáltatható egyes ingatlan-nyilvántartási adatok szolgáltatásáról és igazgatási szolgáltatási díjáról, valamint az ingatlan-nyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díjának megállapításáról és a díjak megfizetésének részletes szabályairól szóló 176/2009. (XII. 28.) FVM rendeletben foglaltak irányadók. (5) Az (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásra a FÖMI közreműködésével hálózati úton került sor. Az adatszolgáltatás díjának 70%-a a NKP Nonprofit Kft.-t illeti meg az állami garanciavállalással felvett hitel visszafizetésének mértékéig. A díj 7,5%-a az ingatlan fekvése szerint illetékes megyei földhivatal, 7,5%-a az adatszolgáltató fekvése szerinti megyei földhivatal, 15%-a a FÖMI bevételét képezi. (6) A díjbevétel azon részét, amely az (5) bekezdésben meghatározottak szerint a FÖMI-t, illetve az adatszolgáltatással érintett ingatlanok fekvése szerint illetékes megyei földhivatalt illeti meg, az adatszolgáltatás helye szerinti fővárosi és megyei kormányhivatal a tárgyhónap utolsó napját követő 15 napon belül köteles átutalni a FÖMI számlájára. (7) A FÖMI 15 napon belül gondoskodik a díjbevétel (5) bekezdés szerinti részének az ingatlan fekvése szerinti megyei földhivatal – 4. számú mellékletben meghatározott – számlaszámára történő továbbutalásáról. (8) A díjbevétel azon részét, amely az (5) bekezdésben meghatározottak szerint a NKP Nonprofit Kft.-t illeti meg, az adatszolgáltatás helye szerinti fővárosi és megyei kormányhivatal a tárgyhónap utolsó napját követő 15 napon belül köteles átutalni a NKP Nonprofit Kft.-nek a 4. számú mellékletben meghatározott számlaszámára. (9) A járási földhivatalok által az illetékességi területen kívüli történő papír alapú hiteles térképmásolat szolgáltatása esetén az (1)–(8) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.”
„
„23. |
Nemzeti Kataszteri Program Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság |
10032000-00286576-00000017” |
”
„111/B. § A papír alapú hiteles tulajdoni lap másolaton a kiállító járási földhivatal, illetve a járási földhivatal illetékességi területén működő integrált ügyfélszolgálat (kormányablak) bélyegzőlenyomatán kívül az ügyintéző aláírása alatt el kell helyezni az ügyintéző olvashatóan megjelölt nevét nyomtatott formában vagy a névbélyegzőjét.”
9. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.