15/2014. (II. 27.) HM utasítás
a Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról1
2014.03.02.
1. § A Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban: Szabályzat) az utasítás 1. mellékletében foglaltak szerint határozom meg.
2. § A Szabályzat eltérő rendelkezésének hiányában a Hivatal szervezetével és működésével kapcsolatos kérdésekre a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
3. § A Szabályzatot, valamint a Hivatal belső szabályzatait szükség szerint, de legalább évente felül kell vizsgálni.
4. § Ez az utasítás a közzétételét követő hónap első napján lép hatályba.
1. melléklet a 15/2014. (II. 27.) HM utasításhoz
A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM HATÓSÁGI HIVATAL SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal jogállása
1.2. A Hivatal önálló jogi személyiséggel rendelkező központi államigazgatási szerv.
2. A Hivatal alapadatai
A Hivatal
2.1. megnevezése: HM Hatósági Hivatal,
2.2. megnevezésének hivatalos rövidítése: HM HH,
2.3. angol nyelvű megnevezése: Ministry of Defence Office of Authorities,
2.4. német nyelvű megnevezése: Amt für Behördliche Angelegenheiten Verteidgungsministerium,
2.5. francia nyelvű megnevezése: Ministere de la Defense Office d'Autorité,
2.6. székhelye: 1135 Budapest XIII., Lehel út 35–37.,
2.7. postacíme: 1885 Budapest, Pf. 25.,
2.8. előirányzat-felhasználási keretszámlájának száma: 10023002-00285142-00000000,
2.9. számlavezetője: Magyar Államkincstár,
2.10. alapítója: Kormány,
2.11. jogelőd szervezete alapításának dátuma: 2005. április 1.,
2. 12. közvetlen jogelődjei és azok székhelyei:
a) HM Költségvetési Ellenőrzési Hivatal, 1135 Budapest XIII., Lehel út 35–37.,
b) HM Munkabiztonsági és Építésügyi Hatósági Hivatal, 1135 Budapest XIII., Lehel út 35–37.,
2.13. létrehozásáról rendelkező jogszabály: Hvt. vhr., 2.14. alapító okiratának kelte: 2013. szeptember 3.,
2.15. alapító okiratának száma: 154-34/2013.,
2.16. törzskönyvi azonosító száma: 714185,
2.17. állami feladatként ellátandó alaptevékenysége: jogszabályokban és közjogi szervezetszabályozó eszközökben meghatározott hatósági, szakhatósági, közigazgatási egyeztetési, szakmai irányítói feladatok ellátása,
2.18. szakágazati besorolása: 842210 Védelmi feladatok központi igazgatása és szabályozása,
2.19. ellátandó alaptevékenysége: a védelmi feladatok igazgatása és szabályozása 025010 kormányzati funkció szerinti tevékenység,
2.21. vállalkozási tevékenységet és külön HM utasításban meghatározott kiegészítő tevékenységet nem végez.
II. FEJEZET
A HIVATAL RENDELTETÉSE, FŐ FELADATAI
1. A Hivatal rendeltetése
1.1. A Hivatal vezetője (a továbbiakban: főigazgató) jogszabályban meghatározott elsőfokú hatósági döntéseinek és szakhatósági állásfoglalásainak szakmai előkészítése.
1.2. A főigazgató jogszabályban meghatározott közigazgatási egyeztetési, véleményezési feladatainak szakmai támogatása.
1.3. A honvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) területi terv készítésével kapcsolatos döntéseinek és véleményének előkészítése.
1.4. A miniszter elsőfokú honvédelmi szakhatósági állásfoglalásainak előkészítése.
1.5. Az állami célú légiközlekedéssel, a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmének szakirányításával kapcsolatos döntés-előkészítési feladatok ellátása.
1.6. Az MH Baleseti Készenléti Szolgálat működtetése.
1.7. Az MH Tűzvizsgálati Készenléti Szolgálat működtetése.
2. A Hivatal fő feladatai
A Hivatal fő feladatait a 154-34/2013. nyilvántartási számú Alapító Okirat 11. pontja szerinti jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök határozzák meg. Ezek alapján a Hivatal a hatáskörébe tartozó
2.1. területrendezési, területfejlesztési, településrendezési, valamint összevont telepítési engedélyezési eljárással kapcsolatos véleményezési feladatokat,
2.2. elsőfokú honvédelmi szakhatósági feladatokat,
2.3. elsőfokú építésügyi hatósági és szakhatósági feladatokat,
2.4. elsőfokú építésfelügyeleti hatósági feladatokat,
2.5. elsőfokú munkabiztonsági hatósági és szakhatósági feladatokat,
2.6. elsőfokú veszélyes katonai objektum felügyeleti hatósági feladatokat,
2.7. elsőfokú tűzvédelmi hatósági és szakhatósági feladatokat,
2.8. elsőfokú környezetkárosító-gáz felügyeleti hatósági feladatokat,
2.9. elsőfokú korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alól történő mentesítési eljárás lefolytatásával kapcsolatos hatósági feladatokat,
2.10. elsőfokú munkaügyi hatósági feladatokat,
2.11. állami célú légiközlekedéssel kapcsolatos kodifikációs, koordinációs és funkcionális feladatokat,
2.12. közigazgatási államtitkár katonai légiforgalmi és repüléstájékoztatói szakirányítói döntéseit előkészítő, megalapozó feladatokat,
2.13. MH adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmének szakmai irányítását és felügyeletét, valamint a szakirányításához kapcsolódó döntés-előkészítési feladatokat és
2.14. ásványi nyersanyag és geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatával kapcsolatos feladatokat
lát el.
III. FEJEZET
A HIVATAL SZERVEZETE, IRÁNYÍTÁSA ÉS VEZETÉSE
1. A Hivatal szervezete
1.1. A Hivatal önálló szervezeti egységként működő Főigazgatóságból és igazgatóságokból áll.
1.2. A Hivatal struktúráját és létszámkeretét az 1. függelék, szervezeti felépítését a 2. függelék tartalmazza. 1.3. A Hivatal rendszeresített személyi állományának létszámára és beosztásaira, főbb technikai, felszerelési eszközeire vonatkozó legfontosabb adatokat a Hivatal munkaköri jegyzéke tartalmazza. A munkaköri jegyzéket a főigazgató javaslata alapján a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály készíti el és a miniszter hagyja jóvá. A munkaköri jegyzékkel kapcsolatos részletes követelményeket a munkaköri jegyzékekről, az állománytáblákról és a létszámgazdálkodásról szóló HM utasítás tartalmazza.
1.4. A Hivatal vezetőinek és szervezeti egységeinek feladatait a 3. függelék tartalmazza. 2. A Hivatal irányítása, vezetése
2.1. A Hivatalt a miniszter a közigazgatási államtitkár útján irányítja.
2.2. A Hivatalt a főigazgató vezeti, aki ezen hatáskörét a hivatali vezetők – főigazgató-helyettes, igazgatók – útján látja el.
2.3. A főigazgató a Hivatal feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben – a tevékenység hatékony ellátása érdekében – egyedi és normatív döntések, különösen normatív utasítás, intézkedés, parancs, határozat kiadására jogosult.
2.5. A főigazgató-helyettes a főigazgató általános hatáskörű helyettese, a főigazgató távollétében vagy akadályoztatása esetén vezeti a Hivatalt.
IV. FEJEZET
A HIVATAL MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI
1. Működési alapelvek
1.1. A Hivatal állományába tartozó személyek munkájukat a hatályos jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések és a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: Szabályzat) alapján végzik.
1.2. A Hivatal személyi állományának részletes feladatait, valamint azok végrehajtásának rendjét az állomány tagjainak munkaköri leírása részletesen tartalmazza.
1.3. A főigazgató-helyettes munkaköri leírását a főigazgató írja alá.
1.4. Az igazgatók és a Főigazgatóság beosztott állományának munkaköri leírásait a főigazgató-helyettes írja alá, és a főigazgató hagyja jóvá.
1.5. A Hivatal beosztott állományának munkaköri leírásait a szervezeti egység vezetője írja alá, és a főigazgató hagyja jóvá.
1.6. Az ügyintézés papír alapon, valamint informatikai, hírközlő, adattároló és feldolgozó eszközök alkalmazásával történik. Ha az ügyek jellege lehetővé teszi, az ügyintézés szóbeli tájékoztatások és megbeszélések révén is történhet, amelyek megtörténtéről, valamint azok tartalmáról az ügyintéző elektronikus úton megküldött jelentést, indokolt esetben archiválható feljegyzést készít a felettese, elöljárója részére.
1.7. A Hivatal éves és havi munkatervében előírt feladatokat az ott kijelölt felelősök az abban szereplő határidőn belül kötelesek végrehajtani.
1.8. A főigazgató elektronikus úton, körlevélben adja ki az egységes gyakorlat kialakítását célzó irányelveit és az egyes feladatok végrehajtásához szükséges eseti tájékoztatásait.
1.9. A hivatali működést biztosító normatív döntéseket a szakmailag illetékes hivatali vezető készíti elő.
1.10. A teljes állományt érintő főigazgatói intézkedéseket elektronikus úton a hivatali vezetőknek, valamint a kiemelt referens főtiszteknek, az ügyviteli részleg vezetőjének, a személyügyi altisztnek, a belső ellenőrnek és a Hivatal informatikai feladatokat ellátó munkatársának kell megküldeni. A teljes állományt érintő intézkedéseket a Hivatal informatikai feladatokat ellátó munkatársa a belső információs felületen a személyi állomány számára hozzáférhetővé teszi.
1.11. A munkaterveket, a főigazgatói irányelveket és tájékoztatókat a belső hálózaton az érintett személyi állománynak meg kell küldeni.
1.12. A hatályos belső rendelkezéseket évente – december 1-je és 10-e között – munkacsoport vizsgálja felül és szövegszerű javaslatot tesz azok szükséges aktualizálására. A munkacsoportot a főigazgató-helyettes vezeti, tagjai a Főigazgatóság kiemelt referens főtisztjei, kiemelt főtisztje és az egyes szabályozók tartalma szerint szakmailag felelős hivatali vezetők.
1.13. A vezetés folyamatossága és a Hivatal rendeltetéséből adódó feladatok szervezett végrehajtása érdekében terv szerint, vagy szükség esetén a főigazgató állománygyűlést, a hivatali vezetők értekezletet tartanak.
1.14. A hivatali vezető a beosztott állomány munkavégzését folyamatában is figyelemmel kíséri, és szóbeli utasításaival segíti azt.
1.15. Az ügyintézésre vagy kidolgozói tevékenységre kijelölt, vagy azzal megbízott személy köteles a feladata ellátása során a felettese, elöljárója utasításai szerint eljárni. A kijelölt vagy megbízott személy felelős a feladat pontos és szakszerű, a vonatkozó jogszabályok szerint előírt határidőben történő végrehajtásáért.
2. Együttműködés, kapcsolattartás külső szervekkel
2.1. A Hivatal a hatáskörébe tartozó feladatokat a HM-mel, a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetekkel, az MH katonai szervezeteivel (a továbbiakban: honvédségi szervezet), a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálattal (a továbbiakban együtt: honvédelmi szervezet), más minisztériumokkal és hatóságokkal, az önkormányzatokkal, valamint szakmai kamarákkal együttműködve hajtja végre.
2.2. A honvédelmi szervezetekkel való együttműködés minden olyan esetben kötelező, amikor az adott ügy érdemi elintézése több szerv, szervezet együttes tevékenységét teszi szükségessé.
2.3. A honvédelmi szervezet által kezdeményezett együttműködés esetén a megkereső szerv által meghatározott határidők betartásáról a Hivatal részéről ügyintézésre kijelölt személy, valamint annak közvetlen elöljárója vagy felettese gondoskodik. A szükséges határidő-módosításról az együttműködést kezdeményező szerv, szervezet vezetőjét tájékoztatni kell.
2.4. A honvédelmi szervezettel való együttműködés kiterjed különösen
a) a HM szintű munkatervezésre,
b) a miniszter területrendezési, területfejlesztési terv készítésével kapcsolatos állásfoglalásainak előkészítésére,
c) a miniszter és a főigazgató első fokú szakhatósági döntéseinek előkészítésére, és
d) a jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések, előterjesztések tervezeteinek véleményezésére.
2.5. A főigazgató jogosult részt venni a Hivatal feladat- és hatáskörével kapcsolatos ágazatok közötti értekezleteken, tájékoztatókon, és ezeken – a miniszter felhatalmazása alapján – a HM álláspontját képviselni.
2.6. A Hivatal képviseletét – a hatósági eljárások kivételével – az állami szervek, a civil és gazdálkodó szervezetek, egyéb szervek és szervezetek vonatkozásában a főigazgató – vagy az általa kijelölt személy – látja el.
2.7. A Hivatal képviseletét – a hatósági eljárások kivételével – a honvédelmi tárca szerveinek és szervezeteinek vezetői vonatkozásában a főigazgató – vagy az általa kijelölt személy – látja el.
2.8. A Hivatalt hatósági eljárásokban, vagy – a főigazgató eseti döntése alapján – a 2.5–2.7. pontok szerinti esetekben szakterületükön az igazgatók képviselik.
2.9. A Hivatal jogi képviseletét a HM Igazgatási és Jogi Képviseleti Főosztály látja el.
2.10. A Hivatal nevében szerződést, megállapodást a főigazgató köt.
2.11. A sajtóban nyilatkozatot a Hivatal tevékenységével összefüggésben – a közigazgatási államtitkár tájékoztatása mellett, a HM sajtófőnök előzetes egyetértésével – a főigazgató vagy az általa kijelölt személy tehet.
3. A kiadmányozási jog
3.1. A döntési jog egyben kiadmányozási jog is. A kiadmányozási jog azt illeti meg, aki a jogszabályban rögzített hatáskör jogosultja, illetve jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, vagy e Szabályzat alapján feladat- és hatáskör ellátására jogosult és kötelezett.
3.2. A kiadmányozásra jogosult távolléte vagy akadályoztatása esetén a kiadmányozási jog gyakorlására a helyettesítésre vonatkozó rendelkezések az irányadók.
3.3. A főigazgató teljes körű kiadmányozási jogkörrel rendelkezik. A kiadmányozási jogkör gyakorlása során kizárólag a főigazgató kiadmányozza a miniszternek, a Honvéd Vezérkar főnökének, a parlamenti államtitkárnak, a közigazgatási államtitkárnak, a helyettes államtitkároknak, valamint a központi államigazgatási szerveknek és társhatóságoknak szóló iratokat.
3.4. A főigazgató hatósági és szakhatósági jogkörében, egyedi ügyekben kiadott döntései, és érdemi döntést megelőző intézkedéseinek kiadmányozója – a főigazgató megbízásából és nevében – a Hivatal hatósági szervének igazgatója.
3.5. A főigazgató hatósági jogkörében, egyedi ügyekben, helyszínen kiadott döntéseinek kiadmányozója – a főigazgató megbízásából és nevében – az eljáró hatósági ügyintéző, illetve felügyelő, ellenőr.
3.6. A főigazgató településrendezési, összevont telepítési engedélyezési eljárással és ásványi nyersanyag koncesszióval kapcsolatos döntéseinek, állásfoglalásainak kiadmányozója – a főigazgató megbízásából és nevében – a honvédelmi hatósági igazgató.
3.7. Az érdemi szakmai döntést nem tartalmazó, az adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi szakterületet érintő, a központi közigazgatási szervek adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi szakembereinek, a honvédelmi szervezetnek, illetve a polgári szervezeteknek, személyeknek címzett iratok kiadmányozója a szakirányítási igazgató.
3.9. A Hivatal működtetése során keletkező, érdemi döntést nem tartalmazó, az ellátást és működést biztosító honvédségi szervezetek osztályvezetői szintű vezetőinek szóló iratok kiadmányozója a Főigazgatóság kiemelt referens főtisztje.
3.10. A biztonsági vezető a feladat- és hatáskörében eljárva, a minősített adatok védelmére vonatkozó jogszabályokban és közjogi szervezetszabályozó eszközökben foglaltaknak megfelelően kiadmányozási jogot gyakorol.
3.11. Az állami célú légiközlekedéssel kapcsolatos kodifikációs, koordinációs és funkcionális feladatok ellátása, valamint a közigazgatási államtitkár katonai légiforgalmi és repüléstájékoztatói szakirányítói döntéseinek előkészítése körében kiadott iratok kiadmányozója a légügyi igazgató.
3.12. A külső szervezeteknek, személyeknek szóló, és közigazgatási egyeztetési, hatósági és szakhatósági jogkörben kiadmányozott iratokon a kiadmányozó a körbélyegzője lenyomatát köteles használni.
4. A helyettesítés rendje
4.1. A helyettes a helyettesített személy feladatkörébe tartozó ügyekben teljes jogkörrel jár el a jogszabályokban, a közjogi szervezetszabályozó eszközökben, a Szabályzatban, a főigazgató intézkedéseiben és a munkaköri leírásban meghatározott korlátozásokkal.
4.2. A főigazgatót – távolléte vagy akadályoztatása esetén, teljes jogkörrel – a főigazgató-helyettes helyettesíti.
4.3. A főigazgató és a főigazgató-helyettes együttes távolléte esetén a főigazgatót a 3. függelék I. fejezet 2.14. pontjában írt hatáskörben eljárva az e szakterületért felelős, munkaköri leírásban kijelölt kiemelt referens főtiszt, a 3. függelék I. fejezet 2.15. pontjában írt hatáskörben eljárva az e szakterületért felelős, munkaköri leírásban kijelölt kiemelt referens főtiszt helyettesíti, egyebekben a helyettesítésről a főigazgató előzetesen, írásban intézkedik. 4.4. Az igazgatót az adott szakterületért felelős, munkaköri leírásban kijelölt személy – kiemelt referens főtiszt, tiszt, kormánytisztviselő – teljes jogkörében helyettesíti.
4.5. Az igazgató és az adott szakterületért felelős, munkaköri leírásban kijelölt személy egyidejű távolléte esetén az igazgatót esetileg kijelölt beosztott is helyettesítheti. Ez esetben a helyettesítésről – a kiadmányozási jogra is tekintettel – az igazgató írásban intézkedik.
4.6. A beosztott állomány helyettesítését a szolgálati elöljáró vagy hivatali felettes a munkaköri leírásokban, vagy eseti kijelöléssel állapítja meg.
4.7. A helyettes a helyettesítés ideje alatt hozott döntéseiről, intézkedéseiről – a helyettesített személy munkába állását követően haladéktalanul – köteles jelentést tenni.
5. Jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések, előterjesztések előkészítése, véleményezése
5.1. A Hivatal hatósági, szakhatósági és szakirányítási feladat- és hatáskörébe tartozó jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések, egyéb előterjesztések tervezeteit jogi, illetve jogszabály-szerkesztési szempontból történő felülvizsgálat céljából meg kell küldeni a HM Jogi Főosztály (a továbbiakban: HM JF) részére.
5.2. A jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések, egyéb előterjesztések tervezeteinek szakmai tartalmáért a kidolgozásért felelős igazgató, jogi helyességéért a főigazgató-helyettes felelős.
5.3. Megkeresés alapján a Hivatal véleményezi a kidolgozásért felelős honvédelmi szervezet, vagy a HM JF által megküldött jogszabály-, közjogi szervezetszabályozó eszköz-, belső rendelkezés- és egyéb előterjesztés-tervezeteket.
6. A Hivatal munkájának tervezése
6.1. A Hivatal tevékenységének alapját a hatályos jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök honvédelmet, illetve a Hivatalt érintő rendelkezései, a Kormány féléves, éves munkatervében szereplő, továbbá a nemzetközi kötelezettségekből fakadó feladatok alkotják. A tervezés során – a fentieken túl – figyelembe kell venni a más tárcák honvédelemmel kapcsolatos feladatait, valamint a honvédelmi szervezet által tett javaslatokat.
6.2. A Hivatal feladatainak tervezését meghatározó okmányok:
a) a HM éves intézményi munkaterve,
b) a HM havi munkaterve,
c) a HM kétoldalú nemzetközi együttműködési terve,
d) a HM multilaterális együttműködési terve,
e) a HM éves- és középtávú tudományos munkaterve,
f) a Hivatal éves munkaterve,
g) a Hivatal stratégiai és éves belső ellenőrzési terve,
h) a Hivatal havi munka- és rendezvényterve és
i) az egyéb feladattervek.
6.3. A Hivatal éves munkatervét a Főigazgatóság állítja össze, és a belső egyeztetést követően a főigazgató terjeszti fel jóváhagyásra a közigazgatási államtitkár részére.
6.4. A Hivatal havi munkatervét a honvédelmi tárca és a Hivatal éves munkatervében rögzített feladatok, valamint az igazgatóságok javaslatai alapján a Főigazgatóság állítja össze és a főigazgató hagyja jóvá.
7. A Hivatalnál működő szolgálatok
7.1. A Hivatal szervezi és működteti
a) az MH Baleseti Készenléti Szolgálatot,
b) az MH Tűzvizsgálati Készenléti Szolgálatot,
c) a HM szervezet ügyeletes készenléti szolgálatot és
d) a Nyomozótiszti Készenléti Szolgálatot.
7.2. A szolgálatok szervezése és működése rendjét külön főigazgatói intézkedés szabályozza.
7.3. A szolgálatot ellátó személyeket a vonatkozó jogszabályokban és közjogi szervezetszabályozó eszközökben meghatározott díjazás illeti meg.
8. A Hivatal állományának munkavégzéssel kapcsolatos kötelezettségei
8.1. A személyi állomány köteles az előírt helyen és időben, feladat-végrehajtásra alkalmas állapotban megjelenni, feladatát teljesíteni, és e célból rendelkezésre állni.
8.2. A személyi állomány köteles feladatait a jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök, a belső rendelkezések szerint, a szolgálati elöljáró utasításainak megfelelően, az elvárható szakértelemmel és gondossággal, pártatlanul és igazságosan végrehajtani.
8.3. A személyi állomány a munkavégzés során köteles együttműködni.
8.4. A személyi állomány köteles a munkájára vonatkozó szabályokat ismerni, és e tudását szinten tartani.
8.5. A személyi állomány köteles a rábízott feladatokkal összefüggő valamennyi kérdéssel legjobb szakmai tudása szerint foglalkozni, illetve felelős saját tevékenységéért és munkaterületén a Hivatal célkitűzéseinek érvényesítéséért.
8.6. A személyi állomány köteles a munkavégzéshez átvett vagyontárgyakat a jó gazda gondosságával használni és megóvni.
8.7. A Hivatal hivatásos és szerződéses állományú tagjai öltözködése feleljen meg az MH Öltözködési Szabályzata előírásainak.
8.8. A Hivatalban folytatott munkavégzés során valamennyi, a Hivatal által foglalkoztatott kormánytisztviselő és kormányzati ügykezelő hivatali munkaidejében köteles külső megjelenésében – különösen öltözet, hajviselet, ékszerezés, ápoltság – megfelelni annak az elvárásnak, amelyet a közmegítélés a közfeladatot ellátó személyekkel szemben támaszt.
9. A munkaidő, a túlszolgálat, a rendkívüli munkavégzés és a szabadidő
9.1. A heti munkaidő 40 óra, ami
a) hétfőtől csütörtökig 08.00 órától 16.30 óráig és
b) pénteken 08.00 órától 14.00 óráig
tart.
9.2. A főigazgató kérelemre a 9.1. pontban foglaltaktól eltérő munkakezdést és befejezést írásban engedélyezheti.
9.3. A személyi állomány munkanapokon 06.00 órától 18.00 óráig – pénteken 17.00 óráig – tartózkodhat a munkahelyén munkavégzés céljából. A fenti időn kívüli benntartózkodást a főigazgató engedélyezheti. Erről a HM-II. objektumbiztosító rendész szolgálatot tájékoztatni kell.
9.4. Indokolt esetben – a vonatkozó normák megtartásával – a személyi állomány túlszolgálatra, rendkívüli munkavégzésre (a továbbiakban együtt: túlmunka) kötelezhető. Az igazgató erre vonatkozó javaslatát – megjelölve a munkavégzés célját és időtartamát – a főigazgatónak terjeszti elő. A túlmunkát a főigazgató előzetesen írásban rendeli el.
9.5. A személyi állomány munkahelyre való beérkezésének, onnan való távozásának, szabadságának, túlmunkájának és azok ellentételezésére kiadott szabadidejének nyilvántartására havi jelenléti ív szolgál. Az ebben foglaltakat a közvetlen szolgálati elöljáró a tárgyhónapot követő hónap 5-ig igazolja. A kitöltött jelenléti íveket a személyügyi altiszt tartja nyilván.
9.6. Az előre nem tervezett túlmunkáról és annak indokáról az igazgató utólag tájékoztatja a főigazgatót, aki az indokolt túlmunka elszámolását engedélyezi.
9.7. A túlmunkát szabadidővel kell megváltani. A szabadidő kiadását a működőképesség megőrzésére figyelemmel az illetékes szolgálati elöljáró, hivatali felettes javaslatára a főigazgató engedélyezi.
9.8. A Hivatal katona állománya részére előírt edzettségi állapot elérése és megtartása érdekében a munkaidő terhére napi egy órában testnevelési – sportolási – lehetőséget kell biztosítani.
9.9. A személyi állomány részére a munkaidő terhére havonta egy alkalommal szakmai továbbképzési napot kell biztosítani, elsősorban szervezett szakmai programokon való részvétel céljából.
9.10. A 9.8. és a 9.9. pontokban foglalt tevékenységet a működőképesség megőrzésére figyelemmel az illetékes szolgálati elöljáró, hivatali felettes koordinálja.
10. A Hivatal napi működésének szabályai
10.1. A főigazgató tervezetten, a nemzeti ünnepeken, illetve soron kívül a hivatali feladatellátás érdekében állománygyűlést hív össze.
10.2. A főigazgató tervezetten szerdánként 14.00 órától – a főigazgató-helyettes, az igazgatók, a Főigazgatóság kiemelt referens főtisztje és a belső ellenőr részvételével – értekezletet tart. Más érintett személy meghívására, vagy ettől eltérő időpont esetén a főigazgató közvetlenül intézkedik.
10.3. A hivatali vezetők saját hatáskörben, egyedi rendben tartanak munkaértekezletet a vezetésük alatt álló személyi állomány részére.
10.4. A referálás időpontja hétfőtől csütörtökig 8.00–9.00 és 14.00–15.00 óra, pénteken 8.00–9.00 és 12.00–13.00 óra.
10.5. Az útbaindítások engedélyeztetésére, a szolgálati utak elszámolására és a szabadságok jóváhagyására a délutáni referálási időszakban van lehetőség.
10.6. A szakmai ügyeket az igazgatók referálják.
10.7. Az igazgatók – időpont-egyeztetést követően – a 10.4. ponttól eltérő időpontban is referálhatnak. E célra felhasználhatják a vezetői értekezletet is.
10.8. A Főigazgatóság költségvetéssel, illetve tervezéssel foglalkozó kiemelt referens főtisztje, a Hivatal belső ellenőre, az ügyviteli részleg vezetője, illetve a személyügyi altiszt közvetlenül referálja a tevékenységéhez kapcsolódó iratokat, bizonylatokat.
10.9. Az ügyviteli részleg vezetője – ha azt a beérkező irat kezelési jelzése, vagy az iratban foglalt határidő indokolja – a referálási időtől eltérhet.
10.10. A főigazgató minden hónap második szerdáján 15.00–16.00 óra között fogadóórát tart, amelyen – a szolgálati út megtartása nélkül – a személyi állomány előadhatja panaszait, kérelmeit, indítványait.
10.11. A panaszokkal és a közérdekű bejelentésekkel, a beadványokkal kapcsolatos eljárásokat és előírásokat külön főigazgatói intézkedés tartalmazza.
10.12. A belföldi szolgálati utat az igazgatók javaslatai alapján a főigazgató rendeli el. A belföldi szolgálati utakkal kapcsolatos részletes szabályokat külön főigazgatói intézkedés tartalmazza.
10.13. A személyi állomány éves szabadságolási tervét a tárgyév február 28-ig kell elkészíteni.
10.14. A szabadságokat úgy kell tervezni, hogy a Hivatal alaptevékenysége folyamatosan biztosítható legyen. Az éves szabadságolási tervet – beosztottjaik vonatkozásában – a hivatali vezetők koordinálják, és azt a főigazgató hagyja jóvá.
10.15. A személyi állomány szabadságát, szülési szabadságát, fizetés nélküli, illetve illetmény nélküli szabadságát, tanulmányi szabadidő kedvezményét, illetve a munkaidő-kedvezményeket az illetékes igazgató javaslatára a főigazgató engedélyezi.
10.16. A megbetegedett személy köteles egészségügyi szabadságának, illetve betegszabadságának kezdetén haladéktalanul – legalább telefonon – a közvetlen szolgálati elöljárót tájékoztatni. A betegséget igazoló okmányt és az orvosi javaslatot a szolgálati elöljáró útján ügyintézésre a személyügyi altiszthez kell eljuttatni.
11. Az iratkezelés rendje, a személyes és a minősített adatok védelme, valamint a közérdekű adatokkal kapcsolatos teendők
11.1. A Hivatal önálló ügyviteli tevékenységet folytat.
11.2. Az ügyviteli tevékenységet a Főigazgatóság szervezetében működő ügyviteli részleg végzi.
11.3. Az ügyviteli részleg a Hivatal ügyintézői részére munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30–10.30 és 13.30–16.00 között, pénteken 08.30–10.30 és 12.30–13.30 között tart nyitva. A nyitvatartási időtől a főigazgató utasítására lehet eltérni.
11.4. Az ügyintézők az iratok kezelése – a személyes és a különleges adatokra tekintettel –, valamint a közérdekű adatokkal történő ügyintézés során kötelesek betartani különösen a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvényben, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (a továbbiakban: Infotv.), a honvédségi adatkezelésről, az egyes honvédelmi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos katonai igazgatási feladatokról szóló 2013. évi XCVII. törvényben, a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendeletben, a Magyar Honvédség adatvédelmének szakirányításáról és felügyeletéről, valamint a Magyar Honvédség Adatvédelmi, Adatbiztonsági és Közérdekű adatok kezelésére vonatkozó Szabályzatának kiadásáról szóló 77/2012. (X. 27.) HM utasításban, a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Titokvédelmi és Ügyviteli Szabályzata kiadásáról szóló 11/1996. (HK 7.) HM utasításban – Ált/3 –, a Magyar Honvédség Egységes Iratkezelési Szabályzatának kiadásáról, valamint a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Titokvédelmi és Ügyviteli Szabályzata kiadásáról szóló 11/1996. (HK 7.) HM utasítás módosításáról szóló 20/2008. (HK 6.) HM utasításban – Ált/40 –, továbbá az Iratkezelési Szabályzatban foglaltakat. 11.5. A Hivatal belső adatvédelmi felelőse a Szakirányítási Igazgatóság adatvédelmi állományába tartozó, a főigazgató által kijelölt jogász végzettségű kiemelt referens főtiszt.
11.6. A Hivatal belső adatvédelmi felelőse
a) közreműködik, illetve segítséget nyújt az adatkezeléssel összefüggő döntések meghozatalában, valamint az érintettek jogainak biztosításában,
b) ellenőrzi az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok, valamint a belső adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat rendelkezései és az adatbiztonsági követelmények megtartását,
c) kivizsgálja a hozzá érkezett bejelentéseket, jogosulatlan adatkezelés észlelése esetén annak megszüntetésére hívja fel az adatkezelőt vagy az adatfeldolgozót,
d) vezeti a belső adatvédelmi nyilvántartást, és
e) gondoskodik az adatvédelmi ismeretek oktatásáról.
11.7. A főigazgató külön intézkedik
a) az iratkezelés rendjéről,
b) a telefon és telefax készülékek használatának rendjéről,
c) a Hivatal adatvédelemmel kapcsolatos feladatairól, és
d) a biztonsági vezető, a nyílt iratkezelés felügyeletét ellátó vezető, az adatvédelmi, valamint a számítástechnikai titokvédelmi felelős kijelöléséről.
12. A hivatali munka ellenőrzése
12.1. A főigazgató folyamatosan ellenőrzi az alárendelt hivatali szervek munkatervben rögzített feladatainak teljesítését.
12.2. A főigazgató közvetlenül ellenőrzi az igazgatók munkáját.
12.3. Az igazgatók folyamatosan ellenőrzik az alárendeltjeik tevékenységét, a jogszabályokban foglalt szakmai, eljárási és ügyintézési határidőre, illetve az ügykezelők és ügyintézők által használt, a nyílt iratkezelésre és a minősített adatok védelmére vonatkozó szabályok, a munkarendre vonatkozó előírások betartását, továbbá a vezetésük alatt álló hivatali szerv számára megállapított feladatok teljesítését.
12.4. A főigazgató ellenőrzi az általa kiadott rendelkezések betartását, illetve azt, hogy a szervezet feladatellátásának rendje a hivatali vezető személyes felelősségének érvényesülését lehetővé teszi-e.
13. A Hivatal belső ellenőrzése
13.1. A Hivatal belső ellenőri hatáskörét a Főigazgatóság ügyintézői munkakörét betöltő, a munkaköri jegyzékben szereplő kormánytisztviselő gyakorolja.
13.2. A belső ellenőr
a) független, tárgyilagos bizonyosságot adó ellenőrzési és tanácsadó tevékenységet folytat, amelynek célja, hogy a Hivatal ellenőrzött szervezeti egységeinek működését fejlessze és azok tevékenységének eredményességét növelje,
b) a Hivatal céljainak elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, illetve fejleszti a Hivatal irányítási, belső kontroll és ellenőrzési eljárásainak hatékonyságát,
c) megállapításokat és ajánlásokat fogalmaz meg a jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök és a belső rendelkezések megfeleltetése, valamint a gazdaságosság, a hatékonyság és az eredményesség érvényesítése érdekében,
d) koordinálja az államháztartás külső – Állami Számvevőszék –, kormányzati – a Kormány által erre kijelölt szerv – és fejezeti szintű ellenőrzésének végrehajtására jogosult külső szervek Hivatalt érintő tevékenységével kapcsolatos feladatainak végrehajtását,
e) elemzi, vizsgálja és értékeli az operatív belső kontrollok rendszere kiépítése és működése jogszabályoknak és belső szabályozóknak való megfelelését, működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét, a rendelkezésére álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, a beszámolók megbízhatóságát,
f) a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tesz, valamint elemzéseket, értékeléseket készít a főigazgató számára a Hivatal működése eredményességének növelése, valamint az operatív belső kontrollok rendszerének javítása, továbbfejlesztése érdekében,
g) ajánlásokat és javaslatokat tesz a kockázati tényezők, a hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzése, illetve feltárása érdekében,
h) az általa végrehajtott belső ellenőrzés lezárását követően az ellenőrzött szervezeti egység részére megküldi az ellenőrzési jelentést,
i) nyomon követi az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket és összeállítja az éves ellenőrzési jelentést,
j) gondoskodik arról, hogy a belső ellenőrzési tevékenység során alkalmazásra kerüljenek a belső ellenőrzési tevékenység minőségét biztosító eljárások, és érvényesüljenek az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatókban foglaltak,
k) nyilvántartást vezet a belső ellenőrzésekről, és gondoskodik az ellenőrzési dokumentumok legalább 10 évig történő megőrzéséről, az iratkezelésre vonatkozó szabályoknak megfelelően,
l) évente értékeli a belső ellenőrzés tárgyi, személyi feltételeit, és javaslatot tesz a Hivatal főigazgatója részére a feltételek éves tervvel történő összehangolására,
m) tájékoztatja a főigazgatót az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésekről, és
n) tanácsadási tevékenységet végez a Hivatalon belül a nemzetközi belső ellenőrzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint.
14. Elhelyezés, ellátás
14.1. A Hivatal elhelyezésére a HM II. objektum 2. épület kijelölt irodái állnak rendelkezésre.
14.2. A Hivatal rendelkezésére álló szinteken a helyiségek rendjének kialakítását, fenntartását, az elhelyezési, az irodatechnikai tárgyi készletek és anyagok, a kulturális eszközök biztosítását – az irodaszer kivételével – az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandártól (a továbbiakban: MH BHD) szükséges igényelni.
14.3. Az objektum területére szóló belépőket a Honvéd Vezérkar Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökségtől, a parkolási engedélyeket a HM II. objektumparancsnokától kell igényelni.
14.4. Az informatikai üzemeltetés biztosítását – a Hivatal igénye szerint – az MH BHD végzi.
14.5. A Hivatal vezetékes telefonnal történő ellátását, a vezető állomány részére mobiltelefon biztosítását a HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH), valamint az MH BHD illetékes szerve végzi.
14.6. A Hivatal szolgálati gépjárművekkel történő ellátását, illetve a gépkocsivezetők biztosítását az MH BHD végzi.
14.7. A Hivatal pénzügyi-gazdasági feladatait a pénzügyi és számviteli feladatok központosított végrehajtására kijelölt HM VGH látja el.
14.8. A Hivatal működésével kapcsolatos – kötelezően előírt, de munkaköri leírásba nem beilleszthető – egyes tevékenységek végzésére főigazgatói intézkedésben, valamint megbízási szerződésben kell megbízni az arra alkalmas személyeket.
15. Költségvetési gazdálkodás
15.1. A Hivatal költségvetési gazdálkodásával kapcsolatos szabályokra vonatkozóan a tervezésre és beszámolásra évente kiadásra kerülő miniszteri feladatszabás és belső rendelkezés, a gazdálkodásra, így különösen a saját hatáskörű előirányzat-átcsoportosításra és a terven felüli bevételek kezelésére pedig a hatályos közjogi szervezetszabályozó eszközök az irányadók.
15.2. A Hivatal gazdálkodási és pénzügyi feladatait részben önállóan, részben az ellátási utaltságból adódóan az illetékes honvédségi szervezetekkel közösen hajtja végre.
15.3. A Hivatal költségvetése az „Egyéb HM szervezetek” költségvetési alcímen kerül jóváhagyásra.
15.4. A Hivatal önálló vagyongazdálkodást – a könyvtár vagyongazdálkodása kivételével – nem folytat, a használatra átvett tárgyi eszközöket, készleteket és anyagokat az intézményi tagozatban az MH BHD, a központi tagozatban az illetékes központi gazdálkodást folytató MH ellátó szervezetek tartják nyilván, illetve azok az MH számvitelében és mérlegében kerülnek kimutatásra.
15.5. A Hivatal részére jóváhagyott intézményi költségvetés terhére történő kötelezettségvállalást és utalványozást a főigazgató végzi. Az ezzel kapcsolatos szabályokat részleteiben a Hivatal Gazdálkodási Szabályzata tartalmazza.
15.6. A jóváhagyott költségvetési előirányzatokkal való gazdálkodást a honvédelmi szervezetekre vonatkozó gazdálkodási szabályozók szerint kell végrehajtani együttműködve a Hivatal pénzügyi és számviteli ellátásra kijelölt HM VGH Vezetés és Gazdálkodás Támogató Igazgatóság, Gazdálkodás Támogató és Felügyeleti Osztály, HM-I. Objektum Gazdálkodás Támogató és Pénzügyi Ellátó Referatúra vezető pénzügyi referensével.
15.7. A Hivatal beszerzéseinek eljárásrendjét, valamint az érintett személyi állomány ez irányú jogosultságait és kötelezettségeit a Hivatal (Köz)beszerzési Szabályzata részletesen tartalmazza.
V. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
A Szabályzat hatálybalépését követő 60 napon belül a főigazgató kiadja a Hivatal
a) Közszolgálati Szabályzatát,
b) (Köz)beszerzési Szabályzatát,
c) Belső Ellenőrzési Szabályzatát,
d) Adatvédelmi- és Adatbiztonsági Szabályzatát,
e) Biztonsági Szabályzatát (a továbbiakban: Biztonsági Szabályzat),
f) Elektronikus Információvédelmi Szabályzatát,
g) Iratkezelési Szabályzatát,
h) Szervezeti Munkavédelmi Szabályzatát,
i) Tűzvédelmi Szabályzatát,
j) Gazdálkodási Szabályzatát és
k) Operatív Belső Kontrollok Rendszere Szabályzatát.
1. függelék a HM Hatósági Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatához
A HIVATAL STRUKTÚRÁJA ÉS LÉTSZÁMKERETE
I. FŐIGAZGATÓSÁG |
|
főigazgató |
|
főigazgató-helyettes |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
ügyintéző |
|
kiemelt főtiszt |
|
segítő |
|
személyügyi zászlós |
|
logisztikai zászlós |
|
vezető ügykezelő |
|
ügykezelő |
|
ügykezelő |
|
ügykezelő |
|
Összesen: 13 fő |
II. HONVÉDELMI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
főtiszt |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 11 fő |
III. KATONAI ÉPÍTÉSÜGYI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 11 fő |
IV. HONVÉDELMI MUNKAFELÜGYELETI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 11 fő |
V. HONVÉDELMI VESZÉLYESANYAG-FELÜGYELETI ÉS TŰZVÉDELMI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
ügyintéző |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 11 fő |
VI. KATONAI LÉGÜGYI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
tiszt |
|
tiszt |
|
tervező-szervező zászlós |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 10 fő |
VII. SZAKIRÁNYÍTÁSI IGAZGATÓSÁG |
|
igazgató |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt referens főtiszt |
|
kiemelt főtiszt |
|
referens főtiszt |
|
referens főtiszt |
|
főtiszt |
|
főtiszt |
|
ügyintéző |
|
Összesen: 12 fő |
I–VII. mindösszesen: 79 fő |
2. függelék a HM Hatósági Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatához
3. függelék a HM Hatósági Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatához
A HIVATAL VEZETŐINEK ÉS SZERVEZETI EGYSÉGEINEK FELADATAI
I. FEJEZET
A HIVATAL VEZETŐINEK FELADATAI
1. A főigazgató
1.1. tevékenységét a miniszter a közigazgatási államtitkár útján irányítja,
1.2. szolgálati elöljárója vagy hivatali felettese a Hivatal teljes személyi állományának, feléjük parancsadási vagy utasításadási joggal rendelkezik,
1.3. tevékenysége során minisztériumi főosztályvezetői szintű hatáskört gyakorol,
1.4. felelős a Hivatal részére meghatározott feladatok jogszerű, szakszerű és eredményes végrehajtásáért, a hatáskörében hozott döntések szakmai, jogi helyességéért, az alárendelt személyi állomány fegyelmi állapotáért, szakmai továbbképzéséért,
1.5. a biztonsági vezető útján látja el a nyílt iratkezeléssel és a minősített adatok védelmével összefüggő jogszabályokban, valamint közjogi szervezetszabályozó eszközökben számára meghatározott feladatok végrehajtását, felügyeletét és
1.6. a Hivatal feladatkörében, a számára meghatározott hatáskörben a HM, a miniszter képviseletében közvetlenül jár el.
2. A főigazgató feladatai
2.3. A honvédelmi érdeket képviselve részt vesz az 1. melléklet II. fejezet 2.1. pontban meghatározott területrendezéssel, területfejlesztéssel, településrendezéssel, összevont telepítési engedélyezési eljárással, valamint az 1. melléklet II. fejezet 2.14. pontban meghatározott ásványi nyersanyag és a geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatával kapcsolatos eljárásokban. 2.4. Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a tárgyév november 30-ig kiadja a következő év viszonylatában a hatósági szakterületek ellenőrzési irányelveit és éves ellenőrzési tervét, valamint e határidőre kiadja a következő év adatvédelmi ellenőrzéseinek ütemtervét.
2.5. Előkészíti a közigazgatási államtitkár adatvédelemmel kapcsolatos szakirányítási döntéseit.
2.6. Biztosítja a Hivatal működésére vonatkozó jogszabályokban és közjogi szervezetszabályozó eszközökben meghatározottak megtartását, a Hivatal Alapító Okiratában meghatározottak megvalósulását.
2.7. A Hivatal feladatai ellátása érdekében szervezi az igazgatók tevékenységét, összehangolja a hivatali szervek munkáját.
2.8. Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a tárgyév március 15-ig felterjeszti a miniszter részére a Hivatal előző évi hatósági és szakhatósági feladatai végrehajtásáról szóló összefoglaló jelentést.
2.9. Fő kidolgozóként részt vesz a Hivatal feladat- és hatáskörét érintő jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésében.
2.10. Részt vesz – feladat- és hatáskörét érintően – az MH irányításával és vezetésével kapcsolatos kérdésekben a döntés-előkészítő és döntéshozatali tevékenységben, valamint véleményezi a katonai-szakmai vezetés körébe tartozó, szakterületét érintő döntéseket.
2.12. Kiadja a főigazgató-helyettes munkaköri leírását, valamint jóváhagyja a Hivatal állományba tartozó személyek munkaköri leírásait.
2.13. Kiadja a Hivatal működésének szabályozottsága, a rendelkezésre álló költségvetési források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználása érdekében szükséges belső rendelkezéseket.
2.14. Jóváhagyja a Hivatal éves előirányzatait, költségvetési tervét, erőforrás- és beszerzési tervét, a szükséges módosítások kezdeményezését, valamint a felhasznált keretek és előirányzatok felhasználását.
2.15. Jóváhagyja a Hivatal havi munkaterveit, a HM havi és éves munkatervéhez összeállított javaslatokat, valamint a Hivatalnak a HM Információ Kapcsolati Rendszeréhez tett javaslatait.
2.16. A tárgyév február 28-ig felterjeszti a közigazgatási államtitkár részére a Hivatal előző évi szakirányítási feladatai végrehajtásáról szóló összefoglaló jelentést.
2.17. Jóváhagyja a Hivatal stratégiai és éves államháztartási ellenőrzési terveit, valamint az éves államháztartási belső ellenőrzési beszámolót és ezeket megküldi a HM Belső Ellenőrzési Főosztály részére.
2.18. Kiadmányozza a Hivatal hatósági, szakhatósági, szakirányítói hatáskörét érintő jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések, előterjesztések kapcsán az 1. melléklet IV. fejezet 2.4. pont d) alpontjában meghatározott feladat ellátása során elkészített véleményeket, állásfoglalásokat. 3. A főigazgató-helyettes
3.1. közvetlenül a főigazgatónak van alárendelve,
3.2. a főigazgató kivételével szolgálati elöljárója vagy felettese a Hivatal teljes személyi állományának, feléjük parancs-, vagy utasításadási joggal rendelkezik,
3.3. a vezetés folyamatossága érdekében teljes hatáskörben helyettesíti a főigazgatót annak távolléte vagy akadályoztatása esetén,
3.4. ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket a főigazgató az általános helyettesítésen kívül számára meghatároz, e körben ügyintézői feladatot is ellát és
3.5. tevékenysége során minisztériumi főosztályvezető-helyettesi hatáskört gyakorol.
4. A főigazgató-helyettes feladatai
4.1. Biztosítja az igazgatóságok, valamint a Főigazgatóság hatékony együttműködését.
4.2. Ellenőrzi a Hivatal készenlétének fenntartásával kapcsolatos tervek kidolgozását és a készenléti feladatok begyakoroltatását.
4.3. Ellenőrzi az ügyeleti és a készenléti szolgálatok vezénylését.
4.4. Ellenőrzi a Hivatal felelősségi körébe tartozó objektum működőképességének biztosítását.
4.5. Vezeti a személyi állomány fizikai felkészítésével, alkalmassági követelmények teljesítésével kapcsolatos feladatok végrehajtását.
4.6. Irányítja a Hivatal hatáskörébe tartozó jogszabályokkal, közjogi szervezetszabályozó eszközökkel és belső rendelkezésekkel kapcsolatos kidolgozói tevékenységet.
4.7. Irányítja a Hivatal jogszabályokkal, közjogi szervezetszabályozó eszközökkel és egyéb előterjesztésekkel kapcsolatos véleményezői tevékenységét.
4.8. Véleményezi vagy előkészíti az igazgató munkáltatói jogkörében meghozni tervezett döntéseit.
4.9. Felügyeli a szakterületeken folyó jogi-szakmai tevékenységet, azok megoldása érdekében folyamatos és közvetlen kapcsolatot tart az igazgatókkal.
4.10. Jóváhagyásra előkészíti az igazgatók munkaköri leírásait, valamint az igazgatók által előkészített, a beosztott állományra vonatkozó munkaköri leírásokat.
5. Az igazgatók általános feladatai
5.1. Vezetik az igazgatóságot, szolgálati elöljárói vagy hivatali felettesei az igazgatóság személyi állományának, feléjük parancs- vagy utasításadási joggal rendelkeznek.
5.2. Döntenek a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügyekben, szervezik és ellenőrzik a feladatok határidőben történő szakmailag megalapozott végrehajtását.
5.3. Elkészítik az igazgatóság személyi állományának munkaköri leírásait.
5.4. Vezetik a szakterületeket érintő jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök szakmai tervezeteinek kidolgozását.
5.5. Véleményezik a szakterületüket érintő jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök és egyéb előterjesztések tervezeteit.
5.6. Részt vesznek más honvédelmi szervezetek vagy külső szakmai szervezetek által kezdeményezett, feladat- és hatáskörükkel kapcsolatban szervezett értekezleteken, tájékoztatókon, és ezeken a Hivatal főigazgatójának utasításai szerint képviselik a Hivatal álláspontját.
5.7. Részt vesznek a szakterületüket érintő képzések, továbbképzések és szakmai rendezvények megszervezésében.
5.8. Folyamatosan értékelik az igazgatóság személyi állománya teljesítményét és elvégzik a beosztott állomány előírt értékelését.
5.9. Az igazgatóság állománya vonatkozásában javaslatot tesznek személyügyi, munkaügyi, pénzügyi, valamint szociális jellegű intézkedésekre.
5.10. Szakterületükön ügyintézői feladatot is ellátnak.
6. A hatósági igazgatók sajátos feladatai
6.1. Vezetik és végzik a főigazgató hatósági és közigazgatási egyeztetési hatáskörébe tartozó ügyek döntés-előkészítő tevékenységét.
6.2. Szervezik és vezetik az igazgatóság hatósági ellenőrzéseit.
6.3. Szervezik és koordinálják az összevont – több hivatali hatósági szerv, vagy más hatóságok részvételével zajló – hatósági és szakhatósági ellenőrzéseket.
6.4. Vezetik a szakterületi ellenőrzésekről szóló miniszteri összefoglaló jelentés elkészítését és azt a jogszabályban meghatározott határidő előtt két héttel – jogszabályban rögzített határidő hiányában a tárgyévet követő év február 28-ig – a főigazgatónak jóváhagyásra felterjesztik.
6.5. Végzik a szakterület ellenőrzési irányelveinek és ellenőrzési tervének kidolgozását, és azokat a jogszabályban meghatározott határidő előtt két héttel – jogszabályban rögzített határidő hiányában a tárgyévet megelőző év november 15-ig – a főigazgatónak kiadmányozásra felterjesztik.
7. A szakirányítási igazgatók sajátos feladatai
7.1. Vezetik és végzik a közigazgatási államtitkár szakirányítói döntés-előkészítő tevékenységét.
7.2. Szervezik és vezetik az igazgatóságnak a honvédségi szervezeteknél lefolytatott ellenőrzéseit és vizsgálatait, és végzik az ellenőrzési terv kidolgozását, azt a tárgyévet megelőző év november 15-ig a főigazgatónak kiadmányozásra felterjesztik.
7.3. Vezetik a közigazgatási államtitkár részére készített összefoglaló jelentés, valamint ellenőrzési terv kidolgozását.
7.4. Kapcsolatot tartanak az igazgatóság feladatkörében érintett hatóságokkal, a központi államigazgatási, és egyéb polgári szervekkel.
7.5. Vezetik a szakterületükre vonatkozó együttműködési megállapodások kidolgozását.
7.6. Vezetik az igazgatóság Szabályzatban meghatározott szakmai tevékenységét.
7.7. Vezetik a szakterületi összefoglaló jelentés elkészítését és azt a tárgyévet követő év február 20-ig a főigazgatónak jóváhagyásra felterjesztik.
II. FEJEZET
A HIVATAL SZERVEZETI ELEMEINEK RENDELTETÉSE ÉS FŐ FELADATAI
1. A Főigazgatóság
1.1. A Hivatal vezetéstámogató szerve, rendeltetése a Hivatal hatékony, összehangolt működésének szervezése, anyagi-technikai, költségvetési-tervezési és elszámolási, munkatervezési, személyügyi és járandóság-elszámolási, belső ellenőrzési és ügyviteli feltételeinek folyamatos biztosítása.
1.2. A Főigazgatóság feladatai
a) a Hivatal alapdokumentumainak kiadása, módosítása,
b) az igazgatók javaslata alapján a Szabályzat, illetve módosításainak elkészítése,
c) a Hivatal igazgatóságainak munkaköreihez tartozó leírások véleményezése,
d) a Hivatal hatáskörét érintő szakterületi jelentések és javaslatok összesítése és azoknak a HM szintű okmányok tervezeteiben történő megjelenítése,
e) a minősített adatok védelméről szóló jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök szerinti biztonsági vezetői feladatok előkészítése, ellátása, különösen a minősített adatok védelmével kapcsolatos feladatok végrehajtása, koordinálása, a Biztonsági Szabályzat naprakész állapotban tartása,
f) a Hivatal tekintetében a számítástechnikai anyagnem-felelős tevékenység ellátása, a Hivatal számítástechnikai szakanyagainak nyilvántartása,
g) a Hivatal állományának logisztikai ellátása,
h) a Hivatal állománya elhelyezési feltételeinek biztosítása, a kapcsolódó nyilvántartások vezetése,
i) a Hivatal működéséhez kapcsolódó logisztikai biztosítási feladatok végzése,
j) a Hivatal éves rendezvényei logisztikai ellátásának szervezése,
k) a Hivatalhoz munkavégzésre vezényelt gépjárművezetőkkel kapcsolatos koordinációs és adatszolgáltatási feladatok végzése,
l) a Hivatal éves előirányzatainak, intézményi költségvetésének, erőforrásainak, valamint beszerzéseinek tervezése, a felhasználás előkészítése, a költségvetési keretek nyilvántartása, a szükséges módosítások kezdeményezése, a felhasznált keretek és előirányzatok elszámolása,
m) a logisztikai szakanyag gazdálkodásról szóló éves beszámolók elkészítése, a gazdálkodási időszak eredményeinek és a pénzeszközök felhasználásának időszakos kimutatása, a szükséges gazdasági egyeztetések lefolytatása,
n) a Hivatal részéről felmerülő, különféle logisztikai kihatással járó igények felmérése és összegzése, a kifizetésre kerülő összegek felvétele és a szervezeten belüli kifizetések végrehajtása,
o) az igazgatók javaslata alapján a Hivatal havi és éves munkaterveinek, valamint a Hivatal HM havi és éves munkatervéhez és a HM Információ Kapcsolati Rendszeréhez összeállított javaslatainak elkészítése,
p) az állomány személyügyi és pénzügyi járandóságainak tervezése, az éves járandósági, előmeneteli, értékelési, beiskolázási, esélyegyenlőségi terv elkészítése, valamint az 1. melléklet IV. fejezet 6.2. pontja szerinti okmányok elkészítése, q) a Hivatal személyi állományát érintő személyügyi döntések, a magasabb személyügyi hatáskörbe tartozó döntésekre vonatkozó főigazgatói javaslatok előkészítése,
r) a Hivatal személyi állománya vagyonnyilatkozatainak őrzése – Hivatalnál a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek körét a 4. függelék tartalmazza –, s) az illetmények, az illetményjellegű juttatások biztosításához kapcsolódó adminisztratív és a HM Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszer+ folyamatos működéséhez kapcsolódó technikai tevékenység végzése,
t) a személyi és pénzügyi nyilvántartások vezetése, az érdem utáni elismerések, fenyítések nyilvántartása,
u) az igazgatók javaslata alapján a személyi állomány pihentetésének tervezése, a szabadságolási terv összeállítása, az állomány szabadságainak nyilvántartása,
v) a Hivatal operatív belső kontrollok rendszere dokumentumainak kidolgozása, az operatív belső kontrollok eredményességének elemzése,
w) a Hivatal ellenőrzési nyomvonalában kontrollpontok kialakítása a főkönyvi könyvelés – kifizetések – és a keretengedélyek összegeinek időszakos összevetésére, a nagy összegű készpénzes számlák elszámolására vonatkozóan,
x) a Hivatal adminisztratív és ügyviteli teendőinek ellátása, és
y) a beléptetéshez kapcsolódó feladatok – a beléptetési engedély igénylése, nyilvántartása, kiadása, visszavétele, az ellátó szervezettel történő elszámolás és kapcsolattartás – ellátása.
2. A Honvédelmi Hatósági Igazgatóság
2. 1. A Hivatal hatósági szerve. Az igazgatóság nevének hivatalos rövidítése: HHI.
a) a területrendezési, területfejlesztési és településrendezési, összevont telepítési engedélyezési eljárással kapcsolatos, valamint az ásványi nyersanyag és a geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálata döntés-előkészítésével kapcsolatos közigazgatási egyeztetések lefolytatása,
b) a miniszter területrendezési és területfejlesztési döntései, véleménye szakmai előkészítése és
c) a főigazgató településrendezési, összevont telepítési engedélyezési eljárással, és az ásványi nyersanyag és a geotermikus energia természetes előfordulási területének komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatával kapcsolatos döntései és véleménye szakmai előkészítése.
a) az elsőfokú honvédelmi szakhatósági eljárások lefolytatása és
b) a főigazgató – esetenként a miniszter – elsőfokú honvédelmi szakhatósági állásfoglalásainak szakmai előkészítése.
2.4. Az igazgatóság feladata az Építésügyi Hatósági Engedélyezési Eljárásokat Támogató Dokumentációs Rendszer (a továbbiakban: ÉTDR) folyamatos hivatali oldali karbantartása, a rendszeren beérkező elektronikus kérelmek fogadása, majd a feldolgozást követően a döntés kiadmányozása az ÉTDR-ben.
3. Katonai Építésügyi Hatósági Igazgatóság
3.1.A Hivatal hatósági szerve. Az igazgatóság nevének hivatalos rövidítése: KÉHI.
3.2. Az igazgatóság feladata a honvédelmi és katonai célú, valamint nemzetbiztonsági rendeltetésű építmények és ingatlanok vonatkozásában
a) az elsőfokú építésügyi hatósági eljárások és ellenőrzések, és szakhatósági eljárások lefolytatása,
b) a katonai építésügyi nyilvántartások vezetése,
c) a főigazgató építésügyi hatósági döntései szakmai előkészítése,
d) az elsőfokú katonai építés-felügyeleti hatósági ellenőrzések lefolytatása,
e) a katonai építésfelügyeleti nyilvántartások vezetése és
f) a főigazgató építésfelügyeleti hatósági döntéseinek szakmai előkészítése.
3.3. Az igazgatóság feladata az általános és a honvédelmi ágazatra vonatkozó munkabiztonsági, illetve az általános, és a honvédelmi ágazatra vonatkozó tűzvédelmi előírások érvényesítése a honvédelmi és a katonai célú építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásaiban, együttműködve a Hivatal szakterületi igazgatóival.
4. Honvédelmi Munkafelügyeleti Igazgatóság
4.1. A Hivatal hatósági szerve. Az igazgatóság nevének hivatalos rövidítése: HMFI.
4.2. Az igazgatóság feladata elsőfokú munkaügyi hatósági hatáskörben
a) az ágazati elsőfokú munkaügyi hatósági ellenőrzések lefolytatása,
b) az ágazati munkaügyi nyilvántartások vezetése és
c) a főigazgató munkaügyi hatósági döntéseinek szakmai előkészítése.
4.3. Az igazgatóság feladata a honvédelmi foglalkoztatók munkaügyi kapcsolatai rendezettségével kapcsolatos igazolás kiadása.
4.4. Az igazgatóság feladata elsőfokú munkabiztonsági hatósági hatáskörben
a) tájékoztatás, tanácsadás a honvédelmi ágazat munkáltatói részére a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésének elősegítése érdekében,
b) a munkáltatók és a munkavállalók egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzéssel kapcsolatos feladatainak és kötelezettségeinek hatósági ellenőrzése,
c) a munkahelyek létesítésére, üzembe helyezésére, a munkaeszközök és a hadfelszerelések rendszeresítésére, üzembe helyezésére, üzemeltetésére, az alkalmazott technológiákra és anyagokra, valamint az egyéni- és katonai védőeszközökre vonatkozó munkabiztonsági követelmények érvényesítésének hatósági ellenőrzése,
d) a honvédelmi balesetek kivizsgálására, bejelentésére, nyilvántartására, valamint megelőzésére tett intézkedések hatósági visszaellenőrzése,
e) az MH munkabiztonsági szakértői nyilvántartás vezetése és
f) a tényleges katonai állományba tartozó személyt érintő honvédelmi baleset vagy honvédelmi úti baleset szolgálati kötelmekkel való összefüggésének minősítése, az ezzel kapcsolatos eljárás lefolytatása.
4.5. Az igazgatóság feladata elsőfokú munkavédelmi szakhatósági hatáskörben
a) közreműködés a honvédelmi és katonai célú építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásaiban és
b) közreműködés a honvédelmi és katonai célú ingatlanon működtetni kívánt üzlet működésének engedélyezési eljárásaiban.
4.6. Az igazgatóság feladata a korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alól történő mentesítéssel összefüggő elsőfokú hatósági jogkör gyakorlása.
5. Honvédelmi Veszélyesanyag-felügyeleti és Tűzvédelmi Hatósági Igazgatóság
5.1. A Hivatal hatósági szerve. Az igazgatóság nevének hivatalos rövidítése: HVTHI.
5.2. Az igazgatóság feladata elsőfokú veszélyes katonai objektum-felügyeleti hatósági hatáskörben
a) a veszélyes katonai objektum-üzemeltetési engedélyezési hatósági eljárások lefolytatása,
b) a veszélyes katonai objektum-felügyeleti hatósági ellenőrzések lefolytatása,
c) a veszélyes katonai objektumok nyilvántartása,
d) a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek, rendkívüli események hatósági kivizsgálása és
e) a főigazgató veszélyes katonai objektum-felügyeleti hatósági döntéseinek szakmai előkészítése.
5.3. Az igazgatóság feladata elsőfokú tűzvédelmi hatósági és szakhatósági hatáskörben
a) a tűzvédelmi hatósági eljárások lefolytatása,
b) a tűzvédelmi hatósági ellenőrzések lefolytatása,
c) a tűzvizsgálati hatósági eljárások lefolytatása,
d) a jogszabályban előírt tűzvédelmi hatósági egyeztetések lefolytatása,
e) tűzvédelmi szakhatósági közreműködés más hatóság eljárásában és
f) a főigazgató tűzvédelmi hatósági és szakhatósági döntéseinek szakmai előkészítése.
5.4. Az igazgatóság feladata elsőfokú környezetkárosítógáz-felügyeleti hatósági hatáskörben
a) a környezetkárosítógáz-felügyeleti hatósági eljárások lefolytatása,
b) a környezetkárosítógáz-felügyeleti hatósági ellenőrzések lefolytatása,
c) a környezetkárosító gázok ágazati felhasználásának nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás teljesítése az illetékes szaktárca részére és
d) a főigazgató környezetkárosítógáz-felügyeleti hatósági döntéseinek szakmai előkészítése.
6. Katonai Légügyi Igazgatóság
6.1. A Hivatal szakirányítói döntés-előkészítő szerve. Az igazgatóság nevének Hivatalos rövidítése: KLI.
6.2. Az igazgatóság feladata
a) a közigazgatási államtitkár katonai légiforgalmi és repüléstájékoztató szolgálatokkal összefüggő döntéseinek előkészítése,
b) a légiközlekedéssel összefüggő jogszabályok és nemzetközi egyezmények előkészítésében, kidolgozásában történő részvétel,
c) az állami célú légiközlekedés szabályozási tevékenysége tárcaszintű feladatainak ellátása,
d) a katonai légiforgalmi szolgálatok szakirányításával összefüggő feladatok ellátása,
e) a légiközlekedést érintő RENEGADE műveleti rendszerrel és feladatokkal kapcsolatos tárcaközi és tárcán belüli koordináció végzése,
f) részvétel és a honvédelmi tárca képviselete az állami célú légiközlekedéssel összefüggő hazai és külföldi szakmai rendezvényeken,
g) a honvédelmi tárca légiközlekedési szakmai álláspontjának kialakítása és képviselete,
h) a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, a Közlekedésbiztonsági Szervezettel, illetve az egyéb katonai és polgári légiközlekedési szervezetekkel történő együttműködés,
i) a HM képviseletének ellátása a Nemzeti Légtér Koordinációs Munkacsoportban, a bizottsági tagságból adódó szakmai feladatok végzése,
j) a miniszter támogatása és szükség esetén képviselete a Kormány Légiközlekedés Védelmi Bizottságában,
k) a Légiközlekedés Védelmi Szakértői Munkacsoportban történő részvétel,
l) az európai uniós, a regionális, illetve nemzeti keretek között végrehajtásra kerülő légiközlekedési és légiforgalom-szervezési tárcaszintű feladatok koordinálása,
m) a nemzeti és a nemzetközi programokban a katonai légiforgalom érdekeinek képviselete,
n) a légiközlekedéssel és légiforgalom-szervezéssel kapcsolatos programokban a honvédelmi tárca képviseletének ellátása Magyarország szövetségi rendszerének keretein belül,
o) az EUROCONTROL és az Európai Bizottság részére a hazai polgári és állami célú légiközlekedést érintő katonai fejlesztésekről és a bekövetkezett változásokról szóló, évenként publikálásra kerülő bedolgozó – Local Single Sky ImPlementation Plan, LSSIP – jelentés elkészítése,
p) a NATO Képességfelmérő Kérdőív – DPCS – kitöltésében történő közreműködés,
q) az Országgyűlés Külügyi, valamint Honvédelmi és rendészeti bizottsága részére a Magyarország légterének külföldi állami légi járművek által történő igénybevételéről szóló féléves jelentések elkészítése, és a miniszter részére történő előterjesztése,
r) a HungaroControl Zártkörűen Működő Részvénytársaság – külföldi állami légi járművek légtérhasználatával összefüggő – adatszolgáltatásának megszervezése az MH részére,
s) a HungaroControl Zártkörűen Működő Részvénytársasághoz vezényelt hivatásos állomány tevékenysége szakmai felügyeletének ellátása,
t) a katonai légiforgalmi szolgálatok szakirányításával és szakmai felügyeletével összefüggő döntés-előkészítési feladatok végzése és
u) a tárcaszintű szabványosítási és doktrinális bizottság munkájában történő részvétel.
7. Szakirányítási Igazgatóság
7.1. A Hivatal szakirányítói döntés-előkészítő szerve. Az igazgatóság nevének Hivatalos rövidítése: SZI.
7.2. A szakirányítási igazgatóság feladata
a) a közigazgatási államtitkár adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi szakirányítási döntés-előkészítő tevékenységének végzése,
b) az adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi feladatok szakirányításához kötődő közjogi szervezetszabályozó eszközök, szakutasítások szakmai tervezeteinek elkészítése, kiadványok, állásfoglalások, körlevelek kiadásával az adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi feladatokat ellátó állomány munkájának segítése,
c) az MH adat-, munka-, tűz- és környezetvédelméről szóló éves összefoglaló jelentések, adatszolgáltatások, valamint az ellenőrzési tervek elkészítése,
d) az adat-, munka-, tűz- és környezetvédelemmel összefüggő vezetői döntések meghozatalában történő közreműködés, szükség esetén segítségnyújtás, az adat,- munka-, tűz- és környezetvédelmi hatóságokkal történő kapcsolattartás,
e) az adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi szakállomány képzése és továbbképzése elveinek, követelményeinek, és végrehajtása rendjének kidolgozása, az adatvédelmi felelősök, illetve a munka-, tűz- és környezetvédelmi szaktevékenységet végző személyi állomány oktatásának, képzésének megszervezése, ezek keretében az MH szakállományának tájékoztatása az aktuális feladatokról, jogszabályi változásokról,
f) az egyéni és kötelékkiképzések, gyakorlatok, lövészetek, egyéb ideiglenes, valamint az objektumon kívül végzett katonai tevékenységek adat-, munka-, tűz- és környezetvédelmi követelményeinek kidolgozása, megvalósulásuk felügyelete,
g) adat-, és környezetvédelmi ellenőrzések, vizsgálatok végzése, az ellenőrzésekről szóló jelentések elkészítése, a munka- és tűzvédelmi hatósági ellenőrzéseken történő részvétel. Rendellenesség esetén javaslattétel azok megszüntetésére, illetve szükség esetén intézkedések azonnali kezdeményezése,
h) az adat-, munka-, a tűz- és a környezetvédelmi információs, adatszolgáltatási és nyilvántartási rendszer vezetése,
i) a belső és a helyi adatvédelmi felelősök, valamint a munka-, a tűz- és környezetvédelmi szakállomány nyilvántartásának vezetése,
j) a munka, tűz- és környezetvédelem területe tekintetében az MH doktrinális és szabványosítási tevékenységéhez javaslatok megfogalmazása,
k) a honvédségi szervezetek által megküldött adatkezelésekről szóló felterjesztések összesítésének, és az MH adatvédelmi és adattovábbítási nyilvántartás vezetése naprakészségének ellenőrzése,
l) a honvédelmi ágazat egységes, átfogó munkavédelmi megelőzési stratégiájának kidolgozása,
m) a munkavédelmi szempontú kockázatértékelés és a megelőzési tevékenység honvédségi szervezetekre vonatkozó követelményeinek kidolgozása,
n) az MH tűzoltó állomány kiképzésének végrehajtásában történő közreműködés, javaslattétel a tűzoltó technikai eszközök, felszerelések és anyagok műszaki követelményeire,
o) a tűzvédelmi szakvizsgáztatások koordinálása és felügyelete,
p) a NATO harcászati ellenőrzési programjai – Taceval, Creval – által érintett MH szervezetek tűz- és környezetvédelmi tevékenységének, valamint az MH tűzoltó szervezeteinek az ellenőrzésre történő felkészítésében való részvétel.
4. függelék a HM Hatósági Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatához
A VAGYONNYILATKOZAT-TÉTELRE KÖTELEZETTEK KÖRE
FŐIGAZGATÓSÁG |
főigazgató |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a)–c) pontjai alapján, figyelemmel a 3. § (2) bekezdés b) pontjára is |
évenként |
főigazgató-helyettes |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a)–c) pontjai alapján, figyelemmel a 3. § (2) bekezdés b) pontjára is |
évenként |
kiemelt referens főtiszt – költségvetés-tervezés, közbeszerzés |
a Vt. 3. § (1) bekezdés b)–c) pontjai alapján |
évenként |
kiemelt referens főtiszt – közbeszerzés |
a Vt. 3. § (1) bekezdés b) pontja alapján |
évenként |
ügyintéző – belső ellenőr |
a Vt. 3. § (1) bekezdés c) pontja alapján |
évenként |
kiemelt főtiszt – közbeszerzés |
a Vt. 3. § (1) bekezdés b) pontja alapján |
évenként |
logisztikai altiszt – közbeszerzés |
a Vt. 3. § (1) bekezdés b) pontja alapján |
évenként |
HONVÉDELMI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt referens főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján, |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
HONVÉDELMI ÉPÍTÉSÜGYI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt referens főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
HONVÉDELMI MUNKAFELÜGYELETI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt referens főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt referens főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
HONVÉDELMI VESZÉLYESANYAG-FELÜGYELETI ÉS TŰZVÉDELMI HATÓSÁGI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt referens főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
kiemelt főtiszt |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja alapján |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján, |
ötévenként |
ügyintéző |
a Vt. 3. § (1) bekezdés a) pontja, illetve a 3. § (2) bekezdés c) pontja alapján |
ötévenként |
KATONAI LÉGÜGYI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |
SZAKIRÁNYÍTÁSI IGAZGATÓSÁG |
igazgató |
a Vt. 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján |
ötévenként |