1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozat
1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozat
a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról
A Kormány a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiában meghatározott távlati célokkal összhangban
1.1
2. elfogadja az országos vasúthálózat középtávú előkészítési és építési feladatait, valamint a vízi közlekedési fejlesztéseket tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Vasúti és vízi közlekedési projektlista) a 2. melléklet szerint;
3. elfogadja a városi, valamint a vasúthálózathoz kapcsolódó átszálló csomópontok és hozzávezető közösségi közlekedési infrastruktúra középtávú előkészítési és építési feladatait tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Városi és elővárosi közlekedési projektlista) a 3. melléklet szerint;
4. elfogadja a Közúti projektlistából, a Vasúti és vízi közlekedési projektlistából, valamint a Városi és elővárosi közlekedési projektlistából a nettó 75 millió euró teljes elszámolható költséget meghaladó projektek 4. mellékletben szereplő listáját (a továbbiakban: Nagyprojekt-lista);
5. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjanak az 1–3. pontban meghatározott beruházások 2020-ig történő előkészítéséről és megvalósításáról, valamint biztosítsák az ahhoz szükséges közösségi támogatási, illetve – a Magyarország gazdasági teherbíró képessége szerinti – hazai forráskereteket;
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: folyamatos
6. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a Nagyprojekt-listát, mint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) nagyprojekt-listáját küldje meg az Európai Bizottság részére;
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
7.2 felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy a 2014–2020-as IKOP programidőszakra nézve az uniós előkészítési forrással nem rendelkező, azaz a Közúti projektlistában nem szereplő, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból előkészített, az IKOP feltételrendszerének megfelelő fejlesztések – mint IKOP tartalék-projektek – építési engedélyig történő előkészítését a központi költségvetésből a 2016., a 2017. és 2018. évben 15-15 milliárd forint forrással biztosítsa;
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: 2016., 2017. és 2018. évi költségvetés tervezési időszaka
8.3
1. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz4
2. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz5
Fejlesztés tartalma |
Szajol – Püspökladány korszerűsítés |
Bajánsenye – Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítés és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése I. ütem |
Ferencváros – Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Vác állomás korszerűsítés |
Székesfehérvár állomás korszerűsítés |
Lepsény – Szántód-Kőröshegy korszerűsítés |
GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése |
Szombathely – Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése |
Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) TEN-T projektek |
Fejlesztés tartalma |
MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés |
MÁV szűk keresztmetszet kiváltás előkészítés |
Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal) |
Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások) |
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy korszerűsítés |
Sopron – Szombathely – Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Püspökladány – Debrecen korszerűsítés és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
Zalaszentiván – Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
MÁV vontatási energiaellátás fejlesztése |
MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés |
GYSEV motorvonat beszerzés |
Szombathely állomás korszerűsítése |
Keleti – Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás |
Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés |
Hatvan – Miskolc korszerűsítés |
GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.a. ütem |
MÁV közlekedésbiztonság javítási program II. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció |
MÁV Hídrekonstrukciós program I. ütem |
Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (TEN-T vonalak) |
Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás |
Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás |
Fejlesztés tartalma |
Déli Duna-híd korszerűsítése |
Rákos – Hatvan korszerűsítése |
Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése) |
Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése) |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem |
Biatorbágy – Tata korszerűsítése és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése |
Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése |
Szolnok állomás korszerűsítése |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása |
Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése |
Fejlesztés tartalma |
Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között |
Magyarországi TEN-T belvízi út és kikötői infrastruktúra fejlesztésének előkészítése és kivitelezése |
Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése |
Fejlesztés tartalma |
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése |
Fejlesztés tartalma |
MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát |
Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson |
Bajai Közforgalmú Kikötő fejlesztése |
Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag |
3. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz6
Fejlesztés tartalma |
Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. ütem |
Budapest – Esztergom kiegészítő fejlesztések |
Rákosrendező – Esztergom villamosítás, biztosítóberendezés korszerűsítés |
Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) városi, elővárosi projektek |
Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R |
M1–M7 csomópont |
Fejlesztés tartalma |
Helyi személyszállítás gördülőállomány fejlesztése |
Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása |
Szeged – Hódmezővásárhely városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása |
M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója |
Külső Bécsi úti villamosvonal |
Keleti – Újpalota villamosvonal |
Kelenföld intermodális központ |
1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig |
A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten |
Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
Debrecen – Nyíradony korszerűsítés |
Nyíradony – Mátészalka korszerűsítés |
Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása |
GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.b. ütem |
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése |
Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. ütem |
Debrecen – Nyírábrány korszerűsítés |
Rákospalota – Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés |
Hungária körút – Rákospalota – Újpest korszerűsítés |
Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
Mezőzombor – Sátoraljaújhely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
Szeged – Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építésével |
Szombathely – Kőszeg korszerűsítés |
4. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz7
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) nagyprojekt-listája
1. IKOP 1. prioritási tengely (TEN-T közúti lista)
1/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Útszám |
Fejlesztés tartalma |
M4 |
Abony – Törökszentmiklós közötti szakasz (2x2) |
M86 |
Csorna – Hegyfalu közötti szakasz (2x2) |
8 |
Várpalota elkerülő (2x2) |
1/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
Útszám |
Fejlesztés tartalma |
M4 |
Berettyóújfalu – Nagykereki, országhatár (2x2) |
M35 |
M35 (II. ütem) Debrecen – Berettyóújfalu között (2x2) |
M0 |
Déli szektor rekonstrukció (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül) |
|
Burkolatmegerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain |
M6 |
Bóly – Ivándárda, országhatár között (2x1) |
M30 |
Miskolc – országhatár I. ütem (2x1) |
M2 |
Budapest – Vác között (2x2) |
1/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek
Útszám |
Fejlesztés tartalma |
13 |
Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között |
2. IKOP 2. prioritási tengely (TEN-T vasúti lista)
2/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés rekonstrukció és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) |
Székesfehérvár állomás rekonstrukció |
Lepsény – Szántód-Kőrőshegy rekonstrukció |
2/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés |
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy rekonstrukció |
Püspökladány – Debrecen rekonstrukció és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés |
Szombathely állomás korszerűsítése |
Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés |
Hatvan – Miskolc korszerűsítés |
2/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek
Déli Duna-híd korszerűsítése |
Rákos – Hatvan korszerűsítése |
Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése) |
Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése) |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem |
Biatorbágy – Tata rekonstrukció és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése |
Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése |
Szolnok állomás korszerűsítése |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása |
Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése |
3. IKOP 3. prioritási tengely (városi és elővárosi közlekedési projektek)
3/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. |
3/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója |
Keleti – Újpalota villamosvonal |
Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása |
Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. |
Rákospalota – Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés |
Hungária körút- Rákospalota Újpest korszerűsítés |
Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
4. IKOP 4. prioritási tengely (TEN-T-n kívüli közúti lista)
4/A 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
Útszám |
Fejlesztés tartalma |
47 |
Hódmezővásárhely elkerülő (2x1) |
M44 |
Kondoros – Békéscsaba között (2x2) |
83 |
M1 – Pápa között települések elkerülése és rekonstrukció (2x1) |
21 |
Lőrinci; Szurdokpüspöki – Bátonyterenye között négynyomúsítás (2x2) |
67 |
Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) rekonstrukciója |
Az 1. pontot az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont a) alpontja visszavonta.
A 7. pont az 1734/2015. (X. 8.) Korm. határozat 1. pontja szerint módosított szöveg.
A 8. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. mellékletet az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont a) alpontja visszavonta.
A 2. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont a) alpontjával megállapított, az 1718/2015. (X. 6.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1926/2015. (XII. 12.) Korm. határozat 2. pontja szerint módosított szöveg.
A 3. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont b) alpontjával megállapított szöveg.
A 4. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont c) alpontja, az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont b) alpontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás