• Tartalom

3/2014. (I. 21.) NFM utasítás

3/2014. (I. 21.) NFM utasítás

a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2013. (VII. 12.) NFM utasítás módosításáról1

2014.01.22.

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 60. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva, figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára – a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter jóváhagyásával – a következő utasítást adom ki:

1. § A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2013. (VII. 12.) NFM utasítás (a továbbiakban: NFM utasítás) az 1. melléklet szerint módosul.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 3/2014. (I. 21.) NFM utasításhoz

1. § Az NFM utasítás 1. melléklet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár irányítja
a) a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár,
b) a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár,
c) a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár
tevékenységét.”
„(4) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár, valamint a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár feladataik ellátása során szakmailag önállóan járnak el. Az irányító hatósági önállóságuk megtartása mellett az irányító hatósági feladatot ellátó főosztályok kötelesek együttműködni az egységes fejlesztéspolitikai intézményrendszer megvalósítása és működése érdekében, a több irányító hatóságra vonatkozó feladatok egységes ellátásában, valamint az intézményi közös adatbázis működéséhez szükséges információk teljes körű átadásában.”
3. § Az NFM utasítás 1. melléklet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
28. § A fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkárt akadályoztatása vagy távolléte esetén a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár helyettesíti. A fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár helyettesítését a tisztség betöltetlensége esetén a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár látja el.”
4. § Az NFM utasítás 1. melléklet 34. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
34. § A minisztériumban
a) jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár,
b) európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár,
c) gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár,
d) infokommunikációért felelős helyettes államtitkár,
e) közlekedésért felelős helyettes államtitkár,
f) energetikáért felelős helyettes államtitkár,
g) atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár,
h) zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár,
i) közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár,
j) környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár,
k) vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár,
l) közbeszerzésért felelős helyettes államtitkár
működik.”
5. § Az NFM utasítás 1. melléklet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
56. § (1) A zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár
a) gondoskodik a bioüzemanyagok és más megújuló üzemanyagok közlekedési célú felhasználására, a megújuló energiaforrásokra, illetve azok – többek között hő- és villamosenergia-termelési céllal történő – felhasználására, továbbá az energiahatékonyság és energiatakarékosság fokozására vonatkozó stratégiák kidolgozásáról és azok végrehajtásáról,
b) gondoskodik a klímapolitikai stratégia kidolgozásáról,
c) gondoskodik az épületenergetikai programok és épület-energiatakarékossági programok kidolgozásáról és működtetéséről,
d) az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszerének vonatkozásában ellátja az üvegházhatású gázok európai kibocsátási egységeinek kiosztására, elszámolására, az emisszió-kereskedelmi rendszer működtetésére vonatkozó feladatokat és gondoskodik azok végrehajtásáról,
e) gondoskodik az Európai Unió Kibocsátás-kereskedelmi Rendszere (EU ETS) szerinti és a Kiotói Jegyzőkönyv szerinti kibocsátási jogosultságok értékesítési bevételeinek felhasználásáról, szervezi a felhasználás végrehajtását,
f) gondoskodik a kiemelt közszolgáltatások (víziközmű-szolgáltatás, hulladékgazdálkodással összefüggő közszolgáltatások) szabályozásával és gazdasági eszközeivel kapcsolatos szakterületi feladatok ellátásáról,
g) felel a fejlesztéspolitikával összefüggő jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítéséért,
h) gondoskodik a fejlesztési célelőirányzatok felhasználásáról, kezeléséről, ellenőrzéséről,
i) közreműködik a fejlesztési programok népszerűsítésében,
j) közreműködik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság döntéseinek előkészítésében, közzétételében, kihirdetésében és végrehajtásában,
k) képviseli a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot a Balaton Fejlesztési Tanácsban, ellátja az Országos Területfejlesztési Érdekegyeztető Fórumban való részvétellel kapcsolatos feladatokat,
l) a Beruházásösztönzési célelőirányzat tekintetében a mandátumüléseken a Támogató képviseletében meghozza a szükséges döntéseket.
(2) A zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár irányítja
a) a Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály,
b) a Klímapolitikai Főosztály,
c) a Kiemelt Közszolgáltatások Főosztálya és
d) a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztálya
vezetőjének tevékenységét.”
6. § Az NFM utasítás 1. melléklete a következő 56/A. §-sal egészül ki:
56/A. § (1) A zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár feladatainak ellátása érdekében titkárság működik.
(2) A zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár irányítja a titkársága vezetőjének tevékenységét.”
7. § Az NFM utasítás 1. melléklet 22. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
„22. A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár
58. § (1) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár
a) a közlekedésért felelős helyettes államtitkárral együttműködve gondoskodik az operatív programok, akciótervek és kapcsolódó dokumentumok kidolgozásának és módosításának koordinálásáról;
b) gondoskodik a 2014–20-as és 2007–13-as programok végrehajtásáról oly módon, hogy a 2007–13-as programok forrásfelhasználását nem veszélyeztetheti a 2014–20-as időszak elindulása;
c) gondoskodik a kiemelt projektek kiválasztásának előkészítéséről, a projektek előrehaladásának nyomon követéséről és támogatásáról a kiemelt projektek eljárásrendjének megfelelően, kapcsolatot tart a független minőségbiztosítóval;
d) elkészíti az operatív programok keretében finanszírozandó nagyprojekt-javaslatokat;
e) részt vesz az operatív programokra vonatkozó értékelési terv összeállításában;
f) működteti a monitoring bizottságokat;
g) gondoskodik a támogatási konstrukciók és módosításuk előkészítéséről és a közzétételre való megküldésről, közreműködik a támogatási szerződésminták kidolgozásában, valamint az ezen mintáktól eltérő egyedi támogatási szerződések meghatározásában;
h) gondoskodik a közreműködő szervezet irányításáról és ennek keretében a közreműködő szervezet éves munkatervének jóváhagyásáról, közreműködik a közreműködő szervezetekkel kötendő szerződések egységes tartalmának kialakításában;
i) külön jogszabályban meghatározott egyeztetési rend szerint kialakítja a programok irányítási és ellenőrzési rendszerét;
j) felügyeli a projektkiválasztási folyamatot, dönt a projektjavaslatok támogatásáról vagy elutasításáról, megköti a támogatási szerződéseket, kibocsátja a támogatási okiratot, gondoskodik a támogatások kifizetéséről és szabályszerű felhasználásáról;
k) feladatkörében gondoskodik a külön jogszabályban meghatározott egységes elvek alapján meghatározott európai uniós szervezetekkel történő kapcsolattartásról;
l) gondoskodik az együttműködésről és az információszolgáltatásról a 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet] szerint az egyes koordinációs feladatokkal megbízott szakmai munkaszervezetek felé;
m) külön jogszabályban meghatározott egyeztetési rend alapján javaslatot tesz a közreműködő szervezetek kijelölésére;
n) közreműködik az egységes kommunikációs stratégia kidolgozásában és módosításában;
o) felelős az operatív program éves és záró jelentéseinek elkészítéséért.
(2) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítja
a) a Monitoring és Pénzügyi Főosztály,
b) a Közúti és Kötöttpályás Főosztály és
c) a CEF Főosztály
vezetőjének tevékenységét.
(3) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár feladatainak ellátása érdekében titkárság működik.
(4) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítja a titkársága vezetőjének tevékenységét.
(5) A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása vagy távolléte esetén a Monitoring és Pénzügyi Főosztály vezetője, együttes távollétük vagy akadályoztatásuk esetén a Közúti és Kötöttpályás Főosztály vezetője helyettesíti. A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár helyettesítését a tisztség betöltetlensége esetén a Monitoring és Pénzügyi Főosztály vezetője látja el.”
8. § Az NFM utasítás 1. melléklete a következő 22/A. alcímmel egészül ki:
„22/A. A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár
59. § (1) A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár
a) a közlekedésért felelős helyettes államtitkárral együttműködve gondoskodik az operatív programok, akciótervek és kapcsolódó dokumentumok kidolgozásának és módosításának koordinálásáról;
b) gondoskodik a 2014–20-as és 2007–13-as programok végrehajtásáról oly módon, hogy a 2007–13-as programok forrásfelhasználását nem veszélyeztetheti a 2014–20-as időszak elindulása;
c) gondoskodik a kiemelt projektek kiválasztásának előkészítéséről, a projektek előrehaladásának nyomon követéséről és támogatásáról a kiemelt projektek eljárásrendjének megfelelően, kapcsolatot tart a független minőségbiztosítóval;
d) elkészíti az operatív programok keretében finanszírozandó nagyprojekt-javaslatokat;
e) részt vesz az operatív programokra vonatkozó értékelési terv összeállításában;
f) működteti a monitoring bizottságokat;
g) gondoskodik a támogatási konstrukciók és módosításuk előkészítéséről és a közzétételre való megküldésről, közreműködik a támogatási szerződésminták kidolgozásában, valamint az ezen mintáktól eltérő egyedi támogatási szerződések meghatározásában;
h) gondoskodik a közreműködő szervezet irányításáról és ennek keretében a közreműködő szervezet éves munkatervének jóváhagyásáról, közreműködik a közreműködő szervezetekkel kötendő szerződések egységes tartalmának kialakításában;
i) külön jogszabályban meghatározott egyeztetési rend szerint kialakítja a programok irányítási és ellenőrzési rendszerét;
j) felügyeli a projektkiválasztási folyamatot, dönt a projektjavaslatok támogatásáról vagy elutasításáról, megköti a támogatási szerződéseket, kibocsátja a támogatási okiratot, gondoskodik a támogatások kifizetéséről és szabályszerű felhasználásáról;
k) feladatkörében gondoskodik a külön jogszabályban meghatározott egységes elvek alapján meghatározott európai uniós szervezetekkel történő kapcsolattartásról;
l) gondoskodik az együttműködésről és az információszolgáltatásról a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet szerint az egyes koordinációs feladatokkal megbízott szakmai munkaszervezetek felé;
m) külön jogszabályban meghatározott egyeztetési rend alapján javaslatot tesz a közreműködő szervezetek kijelölésére;
n) közreműködik az egységes kommunikációs stratégia kidolgozásában és módosításában;
o) felelős az operatív program éves és záró jelentéseinek elkészítéséért.
(2) A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítja
a) a Klímavédelmi Projektek Főosztálya,
b) a Közműfejlesztési Főosztály,
c) a Szabályossági és Pénzügyi Főosztály
vezetőjének tevékenységét.
(3) A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár feladatainak ellátása érdekében titkárság működik.
(4) A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítja a titkársága vezetőjének tevékenységét.
(5) A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása vagy távolléte esetén a Klímavédelmi Projektek Főosztályának vezetője, együttes távollétük vagy akadályoztatásuk esetén a Közműfejlesztési Főosztály vezetője helyettesíti. A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár helyettesítését a tisztség betöltetlensége esetén a Klímavédelmi Projektek Főosztályának vezetője látja el.”
9. § Az NFM utasítás 1. melléklet 72. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Miniszteri Értekezlet állandó résztvevői a miniszter, a közigazgatási államtitkár, az államtitkárok, a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár, a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár, a kabinetfőnök, a sajtófőnök, a miniszter által kijelölt minisztériumi politikai tanácsadó, a közigazgatási és igazságügyi miniszter képviselője, valamint a miniszter döntése alapján meghívottak. A résztvevőket a kabinetfőnök elektronikus úton vagy telefonon hívja meg.”
10. § Az NFM utasítás 1. melléklet 83. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Jogi Főosztály a tervezetet jogi szempontból felülvizsgálja. Ha az előkészítésért felelős szervezeti egység és a Jogi Főosztály között jogi természetű vita merül fel a tervezet közigazgatási egyeztetésre bocsátása engedélyezésének kezdeményezésével kapcsolatban, a kérdésben a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár dönt. Amennyiben a tervezet közigazgatási egyeztetésre bocsátásának engedélyezése kezdeményezéséről a Vezetői Értekezlet döntött, az erre vonatkozó döntés jogi felülvizsgálatát és új döntés meghozatalát a Jogi Főosztály a közigazgatási államtitkárnál kezdeményezheti. A tervezeteknek a Kormány ügyrendje szerinti előzetes egyeztetésre bocsátás engedélyezésének kezdeményezéséről, valamint ezt követően a közigazgatási egyeztetésre bocsátásáról a Jogi Főosztály gondoskodik. A közigazgatási egyeztetés során beérkező véleményeket a Jogi Főosztály továbbítja az előkészítésért felelős főosztály részére. A tervezet közigazgatási egyeztetését és a kormány-előterjesztések benyújtásának előkészítését, valamint azok benyújtását a Jogi Főosztály végzi. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére készített előterjesztést a feladatkör szerint érintett főosztály a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve készíti elő és nyújtja be miniszteri jóváhagyásra a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár, a fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár és a közigazgatási államtitkár útján a szabályozás tárgya szerint érintett önálló szervezeti egységek előzetes bevonásával.”
11. § Az NFM utasítás 2. függelék 4.4.1.2. pont d) alpont 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[4.4.1.2. Közlekedési Infrastruktúra Főosztály
d) Funkcionális feladatai körében]
„10. felel a közlekedési szakterülethez tartozó fejlesztési programok és azon belül a projektek előrehaladásának nyomon követésére és nyilvánosságra hozatalára szolgáló rendszer kidolgozásáért és működtetéséért együttműködve a közreműködő szervezetekkel,”
12. § (1) Az NFM utasítás 2. függelék 4.6.1. pontja a következő 4.6.1.0. alponttal egészül ki:
(A zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár által irányított szervezeti egységek)
„4.6.1.0. Zöldgazdaság fejlesztéséért, Klímapolitikáért és Kiemelt Közszolgáltatásokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
A Zöldgazdaság fejlesztéséért, Klímapolitikáért és Kiemelt Közszolgáltatásokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság a zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár irányítása alatt álló önálló szervezeti egység, amely ellátja a 67. §-ban meghatározott feladatokat.”
(2) Az NFM utasítás 2. függelék 4.6.1. pontja a következő 4.6.1.4. alponttal egészül ki:
„4.6.1.4. Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztálya
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. kidolgozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium feladatkörébe tartozó, területfejlesztésről szóló jogszabályokat, feladatkörét érintően figyelemmel kíséri a jogszabályok alkalmazását és előkészíti a szabályozás-előkészítéssel összefüggő hatásvizsgálatokat,
2. közreműködik a fejlesztéspolitikát szolgáló hazai fejlesztési források felhasználására vonatkozó szabályozás kidolgozásában, és figyelemmel kíséri a kormányzati támogatási döntések végrehajtását szolgáló szabályozásokat,
3. szakmailag előkészíti a külön utasítás alapján a szakmai kezelésébe utalt hazai fejlesztési előirányzatokkal (a továbbiakban: fejlesztési előirányzatok) kapcsolatos támogatásnyújtási és végrehajtási szabályozást,
4. közreműködik a 2014–2020 közötti európai uniós fejlesztési forrásokra vonatkozó jogszabályok, tervezési dokumentumok előkészítésében különös tekintettel az intézményi rendszerre,
5. ellátja a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére a minisztérium szervezeti egységei által benyújtani tervezett előterjesztések, jelentések és tájékoztatók előzetes ellenőrzését, amely keretében javaslatot tehet azok módosítására, kiegészítésére.
b) Koordinációs feladatai körében:
1. ellátja a fejlesztési előirányzatokhoz kapcsolódó, költségvetési tervezéssel, forrásfelhasználással, maradványok kezelésével, beszámolással, zárszámadással és ellenőrzéssel összefüggő, jogszabályokban és miniszteri utasításokban megállapított feladatokat együttműködve a hatáskörrel rendelkező miniszterekkel,
2. a miniszter által közvetlenül vagy közvetve irányított vagy felügyelt, fejlesztésekhez kapcsolódó, tematikusan a feladatkörébe tartozó gazdasági társaságok, valamint intézmények vonatkozásában ellátja a szakmai és pénzügyi felügyelethez kapcsolódó feladatokat, és koordinációs feladatokat lát el a gazdasági társaságok, intézmények, illetve a minisztérium között,
3. a miniszter által közvetlenül irányított vagy felügyelt, fejlesztésekhez kapcsolódó, tematikusan a feladatkörébe tartozó gazdasági társaságok, intézmények vonatkozásában közreműködik az alapító és megszüntető okiratok (azok módosításainak) előkészítésében, a társasági szerződések módosításának kialakításában, a tulajdonosi határozatok előkészítésében, a tulajdonosi jogok gyakorlásában,
4. együttműködik és kapcsolatot tart a 2. pont szerinti gazdasági társaságokkal és intézményekkel, továbbá a fejlesztési ügyek intézésében közreműködő egyéb szervezetekkel,
5. együttműködik a külföldi működő tőkebevonási és külföldre irányuló tőkebefektetési politikának a fejlesztéspolitikával összhangban történő kialakításában, feladatkörében együttműködik a befektetésösztönzést segítő szervezetekkel, regionális fejlesztésekben érdekelt kockázati tőketársaságokkal és pénzintézetekkel, így különösen az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.-vel,
6. ellátja a fejlesztési előirányzatok felhasználását és kezelését érintő szakmai és pénzügyi felügyeleti, továbbá irányítási feladatokat, a végrehajtással kapcsolatos átfogó koordinációt,
7. gondoskodik a kiemelt térségekre vonatkozó fejlesztési programok végrehajtásával összefüggő feladatok teljesítéséről és az e célt szolgáló anyagi eszközöknek az érintett miniszterekkel együttműködve történő felhasználásáról,
8. koordinálja a Széchenyi Kártya Program miniszter hatáskörébe tartozó konstrukcióit,
9. ellátja az ELI integrált európai kutatási nagyberendezés magyarországi megvalósításával összefüggő program előkészítésével és megvalósításával összefüggő minisztériumi feladatokat,
10. szakmailag felelős a központi államigazgatási szervek országos szintű fejlesztéssel kapcsolatos tevékenységének összehangolásáért,
11. ellátja az Országos Területfejlesztési Érdekegyeztető Fórumban való részvétellel és annak működésével kapcsolatos szakmai feladatokat, együttműködik az országos szakmai kamarák képviselőivel, a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács munkaadói és munkavállalói oldalának képviselőivel, az Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum képviselőivel,
12. közreműködik az ország területi folyamatainak alakulásáról és a területfejlesztési politika érvényesüléséről szóló országgyűlési beszámoló előkészítésében, a kedvezményezett térségek besorolásáról és területfejlesztési koncepciók, programok egyeztetésének, elfogadása rendjének, módszertanának kidolgozásáról szóló jogszabályok előkészítésében,
13. ellátja a Nemzeti Programok előkészítésével és megvalósításával összefüggő minisztériumi feladatokat, kidolgozza a rájuk vonatkozó stratégiát,
14. képviseli a területfejlesztés szakmai érdekeit a nemzetközi szervezetekben és a nemzetközi területfejlesztési együttműködésekben, különös tekintettel az EU és az OECD munkájára, valamint a visegrádi országok együttműködésére.
c) Funkcionális feladatai körében:
1. közreműködik a fejlesztési forrásokra vonatkozó forrástérkép előkészítésében,
2. módszertani segítséget nyújt a különböző szinten és szakterületeken működő területfejlesztéssel foglalkozó szervezetek, intézmények szakmai tevékenységéhez,
3. közreműködik a miniszterhez fejlesztéspolitikai felelőssége körében intézett parlamenti kérdések, interpellációk, egyéb megkeresések választervezeteinek előkészítésében,
4. figyelemmel kíséri a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság minisztérium által benyújtott előterjesztésekből adódó döntéseinek végrehajtását,
5. nyilvántartja a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság minisztérium által benyújtott előterjesztésekből adódó döntései alapján megjelent kormányhatározatokat és azok végrehajtásáról rendszeres tájékoztatást ad a miniszter részére,
6. a minisztériumon belül kialakítja és működteti a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság feladatkiadási, utókövetési és számonkérési rendszerét.”
13. § Az NFM utasítás 2. függelék 4.6.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„4.6.2. A közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár által irányított szervezeti egységek
4.6.2.0. Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
A Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítása alatt álló önálló szervezeti egység, amely ellátja a 67. §-ban meghatározott feladatokat.
4.6.2.1. Monitoring és Pénzügyi Főosztály
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve gondoskodik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről;
2. közreműködik a fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, finanszírozási, intézményi és szabályozási rendszerének kialakításában.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. naprakészen nyilvántartja a szabálytalanságokkal kapcsolatos eseményeket a monitoring rendszerben;
2. bekéri, összegyűjti, elemzi, feldolgozza a szabálytalanság gyanújára utaló tényeket, körülményeket, javaslatot tesz a kezelésükre;
3. javaslatot tesz a szabálytalansági gyanúval összefüggésben a kifizetések felfüggesztésére és a felfüggesztés feloldására;
4. gondoskodik a szabálytalansági vizsgálat lefolytatásáról és ez alapján a szabálytalanságvizsgálati jegyzőkönyv elkészítéséről;
5. szabálytalanság megállapítása esetén végrehajtja a meghozott döntéseket (jogkövetkezmény), illetve nyomon követi a végrehajtást;
6. ellátja a szabálytalansági döntés kapcsán beérkezett jogorvoslati kérelmekkel kapcsolatos feladatokat, ennek keretében elkészíti a jogorvoslati kérelemmel kapcsolatos álláspontot, felterjeszti a jogorvoslati kérelmeket döntéshozatalra;
7. teljesíti a szabálytalanságokkal kapcsolatos jelentéstételi kötelezettségeket;
8. a közreműködő szervezet (a továbbiakban: KSZ) döntése ellen beérkezett kifogások előzetes vizsgálata, kivizsgálása és kapcsolódó döntési javaslat előterjesztése;
9. a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár döntése ellen beérkezett kifogáshoz kapcsolódó álláspont kialakítása, kifogás felterjesztése döntéshozatalra;
10. kifogások és kifogáskezelési tevékenység monitoring rendszerben való nyilvántartása;
11. a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárt érintő külső, belső ellenőrzési feladatok ellátása és ellátásuk koordinálása;
12. a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár hitelesítési feladatainak ellátása és ellátásuk koordinálása;
13. összeállítja az ellenőrzési intézkedési tervek és az intézkedési tervek beszámolóit;
14. közreműködik a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program, a Közlekedési Operatív Program (a továbbiakban: KÖZOP), valamint a TEN-T támogatású projektek zárásának, illetve a fenntartási időszakban felmerült ellenőrzési feladatok ellátásában;
15. együttműködik az éves kockázatelemzési és éves ellenőrzési terv elkészítésében, koordinálja a KSZ-ek éves kockázatelemzési és éves ellenőrzési tervének elkészítését;
16. KSZ-ekkel kötött együttműködési megállapodások szakmai tartalmának meghatározása és kidolgozása, azok éves felülvizsgálata;
17. felel a forráslehívások jóváhagyásáért;
18. felel az utalványozott támogatás lebonyolítási bankszámlára történő utalásáért;
19. felel a TEN-T és az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (a továbbiakban: CEF) támogatások fogadásáért, az európai uniós támogatás megelőlegezéséért;
20. felel az Egységes Működési Kézikönyvben szabályozott, a projektek végrehajtásához kapcsolódó, a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárt érintő pénzügyi feladatok ellátásáért;
21. felel a havi kifizetési előrejelzések elkészítéséért;
22. kapcsolatot tart az Igazoló Hatósággal a közösségi hozzájárulás rendezése, a költségnyilatkozatok elkészítése tekintetében;
23. adatot szolgáltat a KÖZOP és az Integrált Közlekedésfejlesztési Program (a továbbiakban: IKOP) féléves/háromnegyed éves/éves beszámolójának elkészítéséhez;
24. adatot szolgáltat a TEN-T és CEF finanszírozású projektek éves, időközi és záró beszámolóinak elkészítéséhez;
25. felel a zárszámadáshoz kapcsolódó közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkári feladatok elvégzéséért;
26. felel a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár által kezelt operatív programokban (a továbbiakban: OP), valamint a TEN-T és CEF finanszírozású projekteknél történt kötelezettségvállalások nyilvántartásáért, az OP-k és az előirányzatok lekötött és szabad kereteinek, illetve abszorpciójának folyamatos nyomon követéséért;
27. az N+3 és az N+2 célok teljesülésének folyamatos nyomon követése;
28. működteti a KÖZOP helyszíni ellenőrzési rendszerét „A” és „B” szintű ellenőrzések koordinációját, illetve a „C” szintű vizsgálatok elvégzését biztosítja;
29. kialakítja az IKOP és a CEF helyszíni ellenőrzési rendszerét;
30. gondoskodik a programokkal, projektekkel kapcsolatos kormány-előterjesztések előkészítéséről;
31. előkészíti az operatív program módosítását.
c) Egyéb feladatai körében:
1. részt vesz a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár által felügyelt operatív program, program kiegészítő dokumentum és akcióterv, Elszámolhatósági Útmutató elkészítésében, módosításában;
2. a feladatok ellátása érdekében kapcsolatot tart a KSZ, illetve az Intézményrendszer szabálytalanság és kifogás-kezeléssel, illetve ellenőrzési tevékenységgel foglalkozó más szervezeti egységeivel;
3. a nyomozó hatóságtól vagy más hatóságoktól érkező, tevékenységéhez kapcsolódó megkeresésre választervezetet készít;
4. részt vesz a KÖZOP-ot érintő Egységes Monitoring és Információs Rendszer fejlesztések, illetve az IKOP és CEF tekintetében a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és Információs Rendszer fejlesztések véleményezésében.
4.6.2.2. Közúti és Kötöttpályás Projektek Főosztály
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve gondoskodik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről;
2. közreműködik a fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, finanszírozási, intézményi és szabályozási rendszerének kialakításában.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. kiemelt projektcsatorna rendbe illeszkedő felhívás megjelentetése;
2. kiemelt projektcsatorna rend szerinti KSZ projekt értékelés alapján a közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár döntésének előkészítése;
3. kiemelt projektcsatorna rend szerinti projektek akciótervi nevesítésének előkészítése;
4. a projektek méretétől függően a kormány-előterjesztések és/vagy európai uniós jóváhagyást igénylő pályázati anyag összeállítása, minőségbiztosítása;
5. kapcsolatot tart és egyeztet a független minőségbiztosítóval;
6. nagyprojektek benyújtása az Európai Bizottság felé;
7. kapcsolatot tart az Európai Bizottsággal a nagyprojektek és prioritások kapcsán;
8. az elfogadott projektek végrehajtásának folyamatos nyomon követése, kifizetések nyomon követése, kockázatok feltárása;
9. jelentések, beszámolók összeállítása a prioritások és projektek helyzetéről;
10. ellenőrzi a KSZ által elkészített jelentéseket;
11. részt vesz az operatív program módosításának előkészítésében;
12. elbírálja a Támogatási Szerződések határidő-módosításra való KSZ által felterjesztett kérelmeit.
c) Egyéb feladatai körében:
1. a projekt kivitelezési terv hiányában a műszaki tartalmat véglegesítő tervzsűri munkájában való részvétel;
2. részt vesz az elfogadott projektek végrehajtása során a „C” szintű helyszíni ellenőrzésekben;
3. kapcsolatot tart az intézményrendszer szereplőivel;
4. koordinálja a 4-es metró projekt tekintetében a Magyar Állam projektbeli feladatainak ellátását.
4.6.2.3. CEF Főosztály
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. gondoskodik a programot érintő jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítéséről, a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. a KÖZOP, az IKOP és CEF program lehatárolásának elkészítése;
2. a TEN-T Végrehajtó Hatóság feladatainak ellátása, a korábbi, TEN-T támogatású projektek lezárása;
3. folyamatos pályázatfigyelés és a pályázatok elkészítése;
4. a pályázati anyag összeállítása, minőségbiztosítása;
5. kapcsolattartás és egyeztetés a független minőségbiztosítóval;
6. projektek benyújtása az Európai Bizottság és az Innováció és Hálózatok Végrehajtó Ügynökség felé;
7. kapcsolatot tart az Európai Bizottsággal és az Innováció és Hálózatok Végrehajtó Ügynökséggel a projektek kapcsán;
8. az elfogadott projektek végrehajtásának folyamatos nyomon követése, kifizetések nyomon követése, kockázatok feltárása;
9. a szakmailag hatáskörrel rendelkező főosztály egyetértése esetén a nem állami támogatású TEN-T és CEF projektek pályázatainak beadásához való állami hozzájárulás megadása;
10. a TEN-T és CEF támogatású projektek időközi, éves és záró jelentéseinek elkészíttetése és jóváhagyása;
11. jelentések, beszámolók összeállítása a projektek helyzetéről;
12. adatot szolgáltat az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatósága által működtetetett TENTec rendszerbe;
13. a KSZ által elkészített jelentések ellenőrzése.
c) Egyéb feladatai körében:
1. kapcsolatot tart az intézményrendszer szereplőivel.”
14. § Az NFM utasítás 2. függelék 4.6. pontja a következő 4.6.3. alponttal egészül ki:
„4.6.3. A környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár által irányított szervezeti egységek
4.6.3.0. Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
A Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár irányítása alatt álló önálló szervezeti egység, amely ellátja a 67. §-ban meghatározott feladatokat.
4.6.3.1. Klímavédelmi Projektek Főosztálya
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve gondoskodik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről;
2. közreműködik a fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, finanszírozási, intézményi és szabályozási rendszerének kialakításában.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. operatív program szintű dokumentumok (operatív program, akcióterv stb.) szakmai tartalmának elkészítésében való részvétel és javaslattétel akcióterv operatív program módosításra a felügyelt prioritások, konstrukciók területén;
2. közreműködik a Szabályossági és Pénzügyi Főosztály által koordinált értékelések, ad hoc és rendszeres (beleértve éves és záró végrehajtási) jelentések főosztályt érintő szakmai részeinek elkészítésében, véleményezésében;
3. részt vesz a monitoring és információs rendszert érintő fejlesztések véleményezésében, valamint adat-, illetve információtartalmának meghatározásában a főosztályt érintő kérdésekben;
4. kidolgozza a pályázati keretfeltételeket;
5. előkészíti a pályázati kiírásokat;
6. a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint részt vesz a döntés-előkészítésben;
7. az operatív program végrehajtását érintő rendszer szintű szakmai problémák kezelése, javaslatok készítése;
8. javaslatot tesz a pályázati rendszeren kívüli, de a pályázatok számára szűk keresztmetszetet jelentő lassító tényezők, akadályok felszámolására;
9. szakterületre vonatkozó jelentések, előterjesztések elkészítése, véleményezése;
10. elkészíti a Norvég Alap (EGT) programdokumentumát és pályázati felhívásait;
11. kapcsolatot tart a nemzeti kapcsolattartóval (Miniszterelnökség), végrehajtó ügynökséggel (MAG Zrt. konzorciuma), érintett minisztériumokkal, a donor féllel (Norvég Királyi Nagykövetség és FMO);
12. részt vesz a pályázatok értékelésében, bírálatában;
13. a projektek szakmai előrehaladásának nyomon követése (monitoring), elemzések;
14. program előrehaladási jelentések készítése (például havi jelentés);
15. programzárás, záródokumentum elkészítése;
16. a KSZ döntése ellen beérkezett kifogások előzetes vizsgálata, kivizsgálása és kapcsolódó döntési javaslat előterjesztése;
17. a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár döntése ellen beérkezett kifogáshoz kapcsolódó álláspont kialakítása, kifogás felterjesztése döntéshozatalra;
18. kifogások és kifogás-kezelési tevékenység monitoring rendszerben való nyilvántartása.
c) Egyéb feladatai körében:
1. kapcsolatot tart az intézményrendszer szereplőivel.
4.6.3.2. Közműfejlesztési Főosztály
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve gondoskodik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről;
2. közreműködik a fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, finanszírozási, intézményi és szabályozási rendszerének kialakításában.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. operatív program szintű dokumentumok (operatív program, akcióterv stb.) szakmai tartalmának elkészítésében való részvétel és javaslattétel akcióterv és operatív program módosításra az általuk felügyelt prioritások, konstrukciók területén;
2. közreműködik a Szabályossági és Pénzügyi Főosztály által koordinált értékelések, ad hoc és rendszeres (beleértve éves és záró végrehajtási) jelentések főosztályt érintő szakmai részeinek elkészítésében, véleményezésében;
3. részt vesz a monitoring és információs rendszert érintő fejlesztések véleményezésében, valamint adat-, illetve információtartalmának meghatározásában a főosztályt érintő kérdésekben;
4. pályázati keretfeltételek kidolgozása;
5. pályázati kiírások előkészítése;
6. a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint részt vesz a döntés előkészítésben;
7. végrehajtást érintő rendszer szintű szakmai problémák kezelése, javaslatok készítése;
8. javaslatot tesz a pályázati rendszeren kívüli, de a pályázatok számára szűk keresztmetszetet jelentő lassító tényezők, akadályok felszámolására;
9. szakterületre vonatkozó jelentések, előterjesztések elkészítése, véleményezése;
10. program előrehaladási jelentések készítése (például havi jelentés);
11. szakmai információt szolgáltat a programzárás, záródokumentum elkészítéséhez;
12. a KSZ döntése ellen beérkezett kifogások előzetes vizsgálata, kivizsgálása és kapcsolódó döntési javaslat előterjesztése;
13. a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár döntése ellen beérkezett kifogáshoz kapcsolódó álláspont kialakítása, kifogás felterjesztése döntéshozatalra;
14. kifogások és kifogás-kezelési tevékenység monitoring rendszerben való nyilvántartása.
c) Egyéb feladatai körében:
1. kapcsolatot tart az intézményrendszer szereplőivel.
4.6.3.3. Szabályossági és Pénzügyi Főosztály
A Főosztály feladatai
a) Kodifikációs feladatai körében:
1. a Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztályával együttműködve gondoskodik a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésére benyújtandó előterjesztések előkészítéséről;
2. közreműködik a fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, finanszírozási, intézményi és szabályozási rendszerének kialakításában.
b) Funkcionális feladatai körében:
1. naprakészen nyilvántartja a szabálytalanságokkal kapcsolatos eseményeket a monitoring rendszerben;
2. bekéri, összegyűjti, elemzi, feldolgozza a szabálytalanság gyanújára utaló tényeket, körülményeket, javaslatot tesz a kezelésükre;
3. javaslatot tesz a szabálytalansági gyanúval összefüggésben a kifizetések felfüggesztésére és a felfüggesztés feloldására;
4. gondoskodik a szabálytalansági vizsgálat lefolytatásáról és ez alapján a szabálytalanságvizsgálati jegyzőkönyv elkészítéséről;
5. szabálytalanság megállapítása esetén végrehajtja a meghozott döntéseket (jogkövetkezmény), illetve nyomon követi a végrehajtást;
6. ellátja a szabálytalansági döntés kapcsán beérkezett jogorvoslati kérelmekkel kapcsolatos feladatokat, ennek keretében elkészíti a jogorvoslati kérelemmel kapcsolatos álláspontot, felterjeszti a jogorvoslati kérelmeket döntéshozatalra;
7. teljesíti a szabálytalanságokkal kapcsolatos jelentéstételi kötelezettségeket;
8. a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkárt érintő külső, belső ellenőrzési feladatok ellátása és ellátásuk koordinálása;
9. a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár hitelesítési feladatainak ellátása és ellátásuk koordinálása;
10. összeállítja az ellenőrzési intézkedési tervek és az intézkedési tervek beszámolóit;
11. közreműködik a Környezet és Energia Operatív Program (a továbbiakban: KEOP), a Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (a továbbiakban: KEHOP), valamint ISPA, illetve Kohéziós Alapok támogatású projektek zárásának, illetve a fenntartási időszakban felmerült ellenőrzési feladatok ellátásában;
12. együttműködik az éves kockázatelemzési és éves ellenőrzési terv elkészítésében, koordinálja a KSZ-ek éves kockázatelemzési és éves ellenőrzési tervének elkészítését;
13. KSZ-ekkel kötött együttműködési megállapodások szakmai tartalmának meghatározása és kidolgozása, azok éves felülvizsgálata;
14. felel a forráslehívások jóváhagyásáért;
15. felel az utalványozott támogatás lebonyolítási bankszámlára történő utalásáért;
16. felel az Egységes Működési Kézikönyvben szabályozott, a projektek végrehajtásához kapcsolódó, a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkárt érintő pénzügyi feladatatok ellátásáért;
17. felel a havi kifizetési előrejelzések elkészítéséért;
18. kapcsolatot tart az Igazoló Hatósággal a közösségi hozzájárulás rendezése, a költségnyilatkozatok elkészítése tekintetében;
19. adatot szolgáltat a KEOP és a KEHOP féléves/háromnegyed éves/éves beszámolójának elkészítéséhez;
20. felel a zárszámadáshoz kapcsolódó környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkári feladatok elvégzéséért;
21. felel a környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár által kezelt operatív programokban történt kötelezettségvállalások nyilvántartásáért, az operatív programok és az előirányzatok lekötött és szabad kereteinek, illetve abszorpciójának folyamatos nyomon követéséért;
22. az N+3 és az N+2 célok teljesülésének folyamatos nyomon követése;
23. működteti a KEOP helyszíni ellenőrzési rendszerét;
24. kialakítja a KEHOP helyszíni ellenőrzési rendszerét;
25. gondoskodik a programokkal, projektekkel kapcsolatos kormány-előterjesztések előkészítéséről;
26. előkészíti az operatív program módosítását.
c) Egyéb feladatai körében:
1. kapcsolatot tart az intézményrendszer szereplőivel.”
15. § Az NFM utasítás 3. függelék 4.6.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„4.6.1. Zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár
4.6.1.0. Zöldgazdaság fejlesztéséért, Klímapolitikáért és Kiemelt Közszolgáltatásokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
4.6.1.1. Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály
4.6.1.1.1. Zöldítési Programok Osztály
4.6.1.1.2. Megújuló Energia Osztály
4.6.1.1.3. Zöldgazdaság-tervezési Osztály
4.6.1.2. Klímapolitikai Főosztály
4.6.1.2.1. Kibocsátás-kereskedelmi és Felügyeleti Osztály
4.6.1.2.2. Nemzetközi Klímapolitikai Osztály
4.6.1.3. Kiemelt Közszolgáltatások Főosztálya
4.6.1.3.1. Víziközmű Osztály
4.6.1.3.2. Hulladék Közszolgáltatási Osztály
4.6.1.4. Nemzeti Fejlesztési Programok Főosztálya
4.6.1.4.1. Nemzeti Fejlesztési Források Osztály
4.6.1.4.2. Intézményi és Fejlesztési Koordinációs Osztály”
16. § Az NFM utasítás 3. függelék 4.6.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„4.6.2. Közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár
4.6.2.0. Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
4.6.2.1. Monitoring és Pénzügyi Főosztály
4.6.2.1.1. Pénzügyi és Monitoring Osztály
4.6.2.1.2. Ellenőrzési és Szabálytalansági Osztály
4.6.2.2. Közúti és Kötöttpályás Projektek Főosztály
4.6.2.2.1. Kötöttpályás Projektek Osztály
4.6.2.2.2. Közúti Projektek Osztály
4.6.2.3. CEF Főosztály”
17. § Az NFM utasítás 3. függelék 4.6. pontja a következő 4.6.3. alponttal egészül ki:
„4.6.3. Környezeti és energiahatékonysági operatív programokért felelős helyettes államtitkár
4.6.3.0. Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
4.6.3.1. Klímavédelmi Projektek Főosztálya
4.6.3.1.1. Zöldenergetikai és Energiahatékonysági Osztály
4.6.3.1.2. Klímaadaptációs és Természetvédelmi Osztály
4.6.3.2. Közműfejlesztési Programok Főosztály
4.6.3.2.1. Kiemelt- és Nagyprojektek Osztálya
4.6.3.2.2. Közműfejlesztési Osztály
4.6.3.3. Szabályossági és Pénzügyi Főosztály”
18. § Az NFM utasítás 3. függelék 4.6. pont bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
„Fejlesztés- és klímapolitikáért,
valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár 100”
19. § Az NFM utasítás 3. függelék 4.7. pont bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
„Vagyonpolitikáért felelős államtitkár 101”
20. § Az NFM utasítás 5. függelékében foglalt táblázat helyébe a következő táblázat lép:
A miniszter közvetlen tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok
szakmai felügyeletét ellátó állami vezetők és önálló szervezeti egységek

 

A

B

C

 

Társaság

A miniszteri hatáskör gyakorlásával összefüggésben szakmai felelős
állami vezető

A miniszteri hatáskör gyakorlásával összefüggésben szakmai felelős
szervezeti egység

1.

Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.

Vagyonpolitikáért felelős államtitkár

Vagyongazdálkodási Főosztály

2.

MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.

Vagyonpolitikáért felelős államtitkár

Kiemelt Gazdasági Társaságok Főosztálya

3.

Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.

Vagyonpolitikáért felelős államtitkár

Kiemelt Gazdasági Társaságok Főosztálya

4.

Hungaroring Sport Zrt.

Vagyonpolitikáért felelős államtitkár

Kiemelt Gazdasági Társaságok Főosztálya

5.

Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt.

Közlekedésért felelős helyettes államtitkár

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály, Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

6.

HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.

Közlekedésért felelős helyettes államtitkár

Légi- és Víziközlekedési Főosztály

7.

KTI Közlekedéstudományi Intézet NKft.

Közlekedésért felelős helyettes államtitkár

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály, Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály

8.

Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.

Közlekedésért felelős helyettes államtitkár

Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály

9.

ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs NKft.

Fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár

Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály

10.

Nemzeti Környezetvédelmi és Energia Központ NKft.

Fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár

Klímavédelmi Projektek Főosztálya

11.

Nemzeti Fejlesztési Programiroda NKft.

Fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár

Kiemelt Közszolgáltatások Főosztálya

12.

KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.

Fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár

Monitoring és Pénzügyi Főosztály

13.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Közlekedésért felelős helyettes államtitkár

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály, Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

21. § Az NFM utasítás 7. függelék 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. Azon fontos és bizalmasnak minősülő munkakörök, amelyek betöltése jogszabály, illetve az egyes nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső jogviszonyokról és a nemzetbiztonsági ellenőrzéssel összefüggő lényeges adatokról, valamint a lényeges adatok bejelentésének rendjéről szóló kormányrendelet alapján nemzetbiztonsági ellenőrzési eljáráshoz kötöttek.”
22. § Az NFM utasítás 1. függeléke helyébe ezen utasítás függeléke lép.

Függelék a 3/2014. (I. 21.) NFM utasításhoz

1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. január 23. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére