• Tartalom

3/2014. (I. 21.) NGM utasítás

3/2014. (I. 21.) NGM utasítás

a Nemzetgazdasági Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2013. (VI. 3.) NGM utasítás módosításáról1

2014.01.22.

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 60. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva – figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára – a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter jóváhagyásával – a következő utasítást adom ki:

1. § A Nemzetgazdasági Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2013. (VI. 3.) NGM utasítás 1. mellékletét (a továbbiakban: Szabályzat) az 1. mellékletben foglaltak szerint módosítom.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 3/2014. (I. 21.) NGM utasításhoz

1. § A Szabályzat 1. § (2) bekezdés t) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A minisztérium alapadatai a következők:)
t) szakfeladata:
841182 Általános K+F politika és a hozzá kapcsolódó források igazgatása
841169 M.n.s. egyéb kiegészítő szolgáltatások
841171 Általános gazdasági, társadalmi tervezési tevékenységek központi szinten
841311 Ipar központi igazgatása és szabályozása
841319 Kis- és nagykereskedelem központi igazgatása és szabályozása
841340 Gazdasági teljesítmény növelését célzó K+F politika és a hozzá kapcsolódó források igazgatása, szervezése
842160 Nemzetközi szervezetekben való részvétel
842180 Külgazdasági kapcsolatok
841113 Államhatalmi és autonóm szervek tevékenysége
841131 Államháztartás bevételi oldalának központi igazgatása, szabályozása
841132 Adóigazgatás
841134 Vám-, jövedéki igazgatás
841136 Pénzügyi szolgáltatások, szerencsejátékok felügyelete, ellenőrzése
841141 Az államháztartás kiadási oldalának központi igazgatása, szabályozása
841142 A költségvetés végrehajtása, a kifizetések ellenőrzése központi szinten
841144 Államháztartási (kormányzati) pénzügyi ellenőrzés
841173 Statisztikai tevékenység
842149 M.n.s. tevékenységek nemzetközi fejlesztési együttműködés keretében
841217 Lakáspolitika központi igazgatása és szabályozása
841318 Turizmus központi igazgatása és szabályozása
841331 Foglalkoztatás-, munkaügy központi igazgatása és szabályozása
841161 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés.”
2. § A Szabályzat 4. § (2) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki:
(A miniszter, mint a minisztérium vezetője különösen)
n) ellátja a 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet] 6–7. §-ban foglalt feladatokat.”
3. § A Szabályzat 29. § (1) bekezdés g) pontja a következő g) és h) ponttal egészül ki:
(A tervezéskoordinációért felelős államtitkár)
g) gondoskodik a gazdaságfejlesztési programok végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásának biztosításáról,
h) gondoskodik a regionális fejlesztési programok végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásának biztosításáról.”
4. § A Szabályzat 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A tervezéskoordinációért felelős államtitkár irányítja a Szabályzat 13. § g) pontjában foglaltak alapján
a) a gazdaságtervezésért felelős helyettes államtitkár és a turizmusért felelős helyettes államtitkár tevékenységét, továbbá
b) a Ksztv. 62/A. § (3) bekezdése figyelembevételével a gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár és a regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár tevékenységét.”
5. § A Szabályzat 35. §-a a következő l) és m) pontokkal egészül ki:
(A minisztériumban)
l) a gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár,
m) a regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár”
(működik.)
6. § A Szabályzat 36. § (3) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A helyettes államtitkár feladatkörében)
e) – a 35. § l) és m) pontjában meghatározott helyettes államtitkárokon kívül – ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a miniszter, az államtitkár és a közigazgatási államtitkár állandó vagy eseti jelleggel megbízza.”
7. § A Szabályzat a következő 3.7.3. és 3.7.4. alcímmel, valamint 69/A. §–69/F. §-sal egészül ki:
„3.7.3. A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár
69/A. § (1) A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár irányítja a Gazdaságfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóságot (a továbbiakban: GFP IH), ennek keretében – az 1083/2006/EK rendelet 60. cikkében, valamint a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 15. § (1) bekezdés h) pontja szerinti egységes működési kézikönyvben foglaltakkal összhangban –:
a) ellátja a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendeletben az irányító hatóság, illetve az irányító hatóság vezetője számára előírt feladatokat,
b) irányítja, felügyeli és ellenőrzi a közreműködő szervezet és a forráskezelő szervezet tevékenységét,
c) gondoskodik a 2014–2020 és a 2007–2013-as programok végrehajtásáról oly módon, hogy a 2007–2013-as programok forrásfelhasználását nem veszélyeztetheti a 2014–2020-as időszak elindítása,
d) gondoskodik az operatív programok, akciótervek kidolgozásáról és módosításáról,
e) gondoskodik a kiemelt projektek kiválasztásának előkészítéséről, a projektek előrehaladásának nyomon követéséről és támogatásáról a kiemelt projektek eljárásrendjének megfelelően,
f) gondoskodik az operatív programra vonatkozó értékelési terv összeállításában való közreműködéséről,
g) gondoskodik az adott operatív programok monitoring bizottságainak működtetéséről,
h) gondoskodik támogatási konstrukciók meghirdetéséről,
i) gondoskodik a közreműködő szervezet irányításáról és ennek keretében a közreműködő szervezet éves munkatervének kialakításáról,
j) gondoskodik a program irányítási és ellenőrzési rendszerének kialakításáról és egységes elvek alapján történő évenkénti aktualizálásáról,
k) gondoskodik az egységes elvek alapján meghatározott projektkiválasztási folyamat konstrukcióspecifikus alkalmazásáról,
l) gondoskodik az egységes elvek alapján meghatározott európai uniós szervezetekkel történő kapcsolattartásról,
m) gondoskodik az együttműködésről és információszolgáltatásról az egyes koordinációs feladatokkal megbízott szakmai munkaszervezetek felé.
(2) A GFP IH feladatai ellátása során szakmai kérdésekben önállóan jár el. Az irányító hatósági önállóság megtartása mellett a GFP IH köteles együttműködni az egységes fejlesztéspolitikai intézményrendszer megvalósítása és működése érdekében, a több irányító hatóságra vonatkozó feladatok egységes ellátásában, valamint az intézményi közös adatbázis működéséhez szükséges információk teljes körű átadásában.
(3) A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár irányítja
a) a GFP IH Ellenőrzési és Szabályozási Főosztály vezetőjének,
b) a GFP IH Módszertani és Felügyeleti Főosztály vezetőjének,
c) a GFP IH Pénzügyi Eszközök Főosztály vezetőjének és
d) a GFP IH Stratégiai és Tervezési Főosztály vezetőjének
a tevékenységét.
69/B. § (1) A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár munkájának és feladatainak ellátását titkárság segíti.
(2) A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár irányítja a titkársága vezetőjének a tevékenységét.
69/C. § A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén a helyettes államtitkári titkárságot vezető főosztályvezető helyettesíti.
3.7.4. A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár
69/D. § (1) A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár irányítja a Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóságot (a továbbiakban: ROP IH), ennek keretében – az 1083/2006/EK rendelet 60. cikkében, az 1303/2013/EU rendeletben, valamint a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 15. § (1) bekezdés h) pontja szerinti egységes működési kézikönyvben foglaltakkal összhangban –:
a) ellátja 4/2011. (I. 28.) Korm. rendeletben az irányító hatóság, illetve az irányító hatóság vezetője számára előírt feladatokat,
b) irányítja, felügyeli és ellenőrzi a közreműködő szervezet (a továbbiakban: KSZ) és a forráskezelő szervezet tevékenységét,
c) gondoskodik a 2014–2020 és a 2007–2013-as programok végrehajtásáról oly módon, hogy a 2007–2013-as programok forrásfelhasználását nem veszélyeztetheti a 2014–2020-as időszak elindítása,
d) gondoskodik az operatív programra vonatkozó értékelési terv összeállításában való közreműködéséről,
e) gondoskodik a program irányítási és ellenőrzési rendszerének kialakításáról és egységes elvek alapján történő évenkénti aktualizálásáról,
f) gondoskodik az egységes elvek alapján meghatározott projektkiválasztási folyamat konstrukcióspecifikus alkalmazásáról,
g) gondoskodik az egységes elvek alapján meghatározott európai uniós szervezetekkel történő kapcsolattartásról,
h) gondoskodik az együttműködésről és információszolgáltatásról az egyes koordinációs feladatokkal megbízott szakmai munkaszervezetek felé,
i) koordinálja az operatív programok, akciótervek és kapcsolódó dokumentumok kidolgozását; javaslatot tesz az operatív program módosítására,
j) irányítja és nyomon követi az operatív programok szakmai előrehaladását, a monitoring folyamat eredménye alapján szükségessé vált program szintű beavatkozások megteszi,
k) működteti a monitoring bizottságot, kidolgozza ügyrendjét, ellátja titkársági feladatait,
l) éves jelentést készít az operatív programok végrehajtásáról,
m) gondoskodik a kiemelt projektek kiválasztásának előkészítéséről, a projektek előrehaladásának nyomon követéséről és támogatásáról a kiemelt projektek eljárásrendjének megfelelően,
n) elkészíti a pályázati felhívásokat és azok módosításait,
o) jelentéseket, valamint előterjesztéseket készít a Kormány részére a támogatásra javasolt projektjavaslatokról,
p) elszámol az igazoló hatóság felé.
(2) A ROP IH feladatai ellátása során szakmai kérdésekben önállóan jár el. Az irányító hatósági önállóság megtartása mellett a ROP IH köteles együttműködni a minisztérium más szervezeti egységeivel, továbbá a Miniszterelnökséget vezető államtitkár központi koordinációs szervezeti egységével az egységes fejlesztéspolitikai intézményrendszer megvalósítása és működése érdekében, a több irányító hatóságra vonatkozó feladatok egységes ellátásában, valamint az intézményi közös adatbázis működéséhez szükséges információk teljes körű átadásában.
(3) A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár irányítja
a) a ROP IH Koordinációs Főosztály vezetőjének,
b) a ROP IH Jogi és Módszertani Főosztály vezetőjének,
c) a ROP IH Pénzügyi Irányítási, Végrehajtási és Ellenőrzési Főosztály vezetőjének,
d) a ROP IH Stratégiai Tervezési és Értékelési Főosztály vezetőjének és
e) a ROP IH OP Főosztály vezetőjének
a tevékenységét.
69/E. § (1) A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár munkájának és feladatainak ellátását titkárság segíti.
(2) A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár irányítja a titkársága vezetőjének a tevékenységét.
69/F. § A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén a ROP IH Jogi és Módszertani Főosztály vezetője helyettesíti.”
8. § A Szabályzat 2. függeléke a következő 3.7.3. és 3.7.4. alcímmel egészül ki:
„3.7.3. A gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezeti egységek
3.7.3.1. Gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
Funkcionális feladatai körében
1. szervezi a helyettes államtitkár hatáskörében tartott ügyek előkészítését, véleményezi az intézkedéseket, ellátja az ügyviteli feladatokat,
2. figyelemmel kíséri és koordinálja a helyettes államtitkár felügyelete alá tartozó szervezeti egységek tevékenységét, ügyintézését.
3.7.3.2. GFP IH Ellenőrzési és Szabályozási Főosztály
Funkcionális feladatai körében:
1. támogatja az ellenőrző szervezetek (külső, belső) tevékenységét, koordinációt lát el, összeállítja az intézkedési terveket és nyomon követi megvalósításukat;
2. helyszíni ellenőrzéseken vesz részt;
3. felügyeli és értékeli a közreműködő szervezetek (a továbbiakban: KSZ) projektszintű ellenőrzési tevékenységét, ennek keretében:
a) koordinálja az éves ellenőrzési terv összeállítását,
b) részt vesz a KSZ kockázatelemzési mintavételi módszertanának kialakításban és évenkénti felülvizsgálatában,
c) kiértékeli a KSZ negyedéves ellenőrzési jelentéseit, ha szükséges, javaslatot tesz intézkedésre az ellenőrzési jelentések alapján;
4. közreműködik a forráskezelő szervezet (a továbbiakban: FSZ) pénzügyi közvetítői, és végső kedvezményezetti ellenőrzési tevékenységének felügyeletében;
5. figyelemmel kíséri a GFP IH tevékenységét érintő hazai és európai uniós jogszabályváltozásokat;
6. jogi minőségbiztosítást lát el a pályázati felhívások és útmutatók vonatkozásában;
7. koordinálja a pályázati felhívások és útmutatók Miniszterelnöki Hivatal Támogatásokat Vizsgáló Iroda általi véleményezését;
8. jogi minőségbiztosítást lát el a támogatási szerződésekre, általános szerződési feltételekre és egyéb dokumentumokra;
9. elkészíti a GFP IH tevékenységi körét érintő jogi tárgyú állásfoglalásokat;
10. megválaszolja a GFP IH tevékenységi körét érintő jogi tárgyú megkereséseket;
11. részt vesz a kifogások kezelésének folyamatában a hatályos jogszabályok rendelkezése szerint;
12. részt vesz az operatív program módosításának előkészítésében;
13. részt vesz az operatív programhoz kapcsolódó akciótervek kidolgozásában;
14. a GFP IH feladatkörébe tartozó ügyekben jogi szempontú részvételt, közreműködést biztosít;
15. ellátja a GFP IH jogi képviseletét, ellátja a GFP IH képviseletét a bírósági peres, nemperes, követeléskezelésre és adósságrendezésre irányuló, valamint egyéb hatósági eljárásokban;
16. elkészíti és karbantartja a GFP IH munkatársak munkaköri leírásait;
17. elkészíti és karbantartja a GFP IH ügyrendjét;
18. koordinálja a rendszerleírás és a GFP IH eljárásrendjei összeállítását, aktualizálja és karbantartja azokat;
19. felügyeli a KSZ és FSZ eljárásrendjeinek elkészítését;
20. biztosítja az Egységes Monitoring Információs Rendszer (a továbbiakban: EMIR) és az egységes működési kézikönyv GFP IH-n belüli összhangját az erre vonatkozó fejlesztések kezdeményezésével;
21. felügyeli és értékeli a KSZ szabálytalanságkezelési tevékenységét, kialakítja a szabálytalanságkezeléssel kapcsolatos állásfoglalásokat, kiértékeli a szabálytalanságkezeléssel kapcsolatos KSZ jelentéseket és adatszolgáltatásokat;
22. javaslatot tesz szabálytalansági eljárások lefolytatására a helyettes államtitkár felé;
23. lefolytatja a szabálytalansági eljárásokat, döntési javaslatot készít a GFP IH vezető számára;
24. gondoskodik a szabálytalansági eljárások EMIR rendszerben történő rögzítéséről;
25. gondoskodik a jelentéstételről az Európai Csalásellenes Hivatal (a továbbiakban: OLAF) felé a lefolytatott szabálytalansági eljárások eredményéről, ennek keretében:
a) elkészíti a GFP IH eljárások OLAF jelentéseit,
b) ellátja a KSZ által lefolytatott szabálytalansági eljárások OLAF jelentéseinek minőségbiztosítását;
26. ellátja a szabálytalansági eljárások során hozott döntések elleni jogorvoslatok ügyintézését;
27. részt vesz a pénzügyi eszközök működési kézikönyv ellenőrzési, jogosulatlan forrásfelhasználás és korrekcióra vonatkozó részeinek kidolgozásában;
28. részt vesz a pénzügyi eszközök tekintetében a jogosulatlan forráskezelési eljárások lefolytatása felügyeletében, az eljárásrendek kidolgozásában, a FSZ vonatkozó adatközléseinek és jelentéseinek kiértékelésében;
29. részt vesz a GFP IH hatáskörébe tartozó operatív program zárási folyamatokban.
3.7.3.3. GFP IH Módszertani és Felügyeleti Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. főosztályvezetője ellátja az I. Nemzeti Fejlesztési Terv előirányzat-maradványai (XIX. fejezet 2. cím 1. alcím), a Nemzeti Stratégiai Referenciakeret előirányzatai (XIX. fejezet 2. cím 4. alcím), valamint a 2014–2020 közötti kohéziós politikai operatív programok előirányzatai (XIX. fejezet 2. cím 9. alcím) vonatkozásában a pénzügy ellenjegyző, továbbá az érvényesítő feladatokat;
2. koordinálja az operatív program és az akciótervek elkészítését és módosítását;
3. ellátja az operatív program, akciótervek, konstrukciók keretének tervezését, a változások nyomon követését;
4. ellátja az operatív program végrehajtásának monitoringját és értékelését, a monitoring és értékelési rendszer és eljárásrend kialakítását, felülvizsgálatát, az értékelések menedzselését;
5. felügyeli a KSZ projekt-monitoring tevékenységét;
6. kialakítja és karbantartja az operatív program indikátorrendszerét;
7. elkészíti az operatív program végrehajtásáról szóló éves jelentéseket és a záró jelentéseket;
8. rendszeres és ad hoc jellegű jelentéstételi, adatlekérési feladatokat lát el az operatív program előrehaladásáról, nyomon követéséről;
9. részt vesz az EMIR és az FSZ számlavezető rendszerét érintő fejlesztések véleményezésében, valamint adat-, illetve információ-tartalmának meghatározásában, az ezzel kapcsolatos továbbképzések szervezésében;
10. ellátja a felhasználók jogosultságigénylésének kezelése;
11. koordinálja az Európai Bizottság és a monitoring bizottság részére történő jelentések, háttéranyagok összeállítását;
12. ellátja a monitoring bizottság és albizottságai tevékenységének előkészítését, az ezzel kapcsolatos titkársági feladatok koordinálását;
13. pályázati kifizetésekkel kapcsolatos feladatokat lát el, ideértve a forráslehívást, utalványozást, átutalások intézését, bankszámlák likviditásának figyelését;
14. hitelesítési tevékenységet lát el, ennek keretében:
a) ellátja a beérkező forráslehívások és lehívási értesítők dokumentumalapú ellenőrzését és a forráslehívásokat alátámasztó számlák és dokumentumok mintavételes kontrollellenőrzését, jelentéskészítést,
b) tényfeltáró látogatásokat végez a KSZ-nél és az FSZ-nél, ezekről jelentést készít, melyeket megküldés az Igazoló Hatóság részére, és ha szükséges, javaslatot tesz intézkedésekre és nyomon követi azok végrehajtását a KSZ-nél és az FSZ-nél,
c) hitelesítési jelentéseket készít és a KSZ és az FSZ által beküldött a hitelesítési jelentéseket ellenőrzi, jóváhagyja és megküldi az Igazoló Hatóság részére;
15. követeléskezeléssel kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során ellátja pályázóktól visszafolyt összegek visszavezetését az EMIR-ben és a visszautalásokat;
16. forráslehívás visszarendezéssel kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során ellátja a lebonyolítási számlára leutalt, de a kedvezményezetteknek kifizetésre nem került összegek visszavezetését az EMIR-ben, visszautalások indítását, jegyzőkönyv készítését;
17. pénzügyi tervezéshez kapcsolódó feladatokat lát el, ennek során ellátja a költségvetési tervezést, éves kifizetési előrejelzés készítését az Európai Bizottságnak, likviditási típusú havi/heti kifizetési előrejelzés készítését a Miniszterelnöki Hivatalnak;
18. előirányzatokhoz kapcsolódó nyilvántartási, beszámolási feladatokat lát el, ennek során ellátja az év végi zárási és év eleji számlanyitási feladatokat, zárszámadást, éves leltár készítését;
19. megválaszolja a pénzügyi tárgyú állásfoglalás-kéréseket, megkereséseket;
20. VOP saját szerződések kezelésével kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során ellátja az éves beszerzési terv, beszerzésindító dokumentumok elkészítését, ajánlattételi felhívás elkészítését, az ajánlatok értékelését, a nyertes kiválasztását, szerződéskötést, projekt előrehaladási jelentés készítését, tanácsadói számlák teljesítésigazolása befogadását;
21. GOP TA szerződések kezelésével kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során ellátja a GOP TA projekt indítását, projektlap elkészítését, az EMIR rögzítést, a szerződéskötés, projekt-előrehaladási jelentés, elszámolások, teljesítésigazolások kiállítását, számlák ellenőrzését, helyszíni ellenőrzést végez, az SLA esetében elvégzi az EMIR lekérdezéseket, darabszámok ellenőrzését, egyeztet a Magyar KSZ-szel, hiánypótlást kér be az értékelőlapokhoz, kiállítja a teljesítésigazolást, számláról forráslehívást készít;
22. tényfeltáró látogatásokat végez a KSZ-nél és FSZ-nél;
23. JEREMIE programok kifizetéseivel kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során ellátja a lehívási értesítő ellenőrzését, átutalást, az FSZ által küldött Céltartalék-képzés és értékvesztés minősítéséről készített beszámoló alapján Egyenlegközlő igazolás kiállítását;
24. JEREMIE költségtérítéssel kapcsolatos feladatokat lát el, ennek során a finanszírozási szerződés szövegezésében részt vesz, ellátja a negyedéves előleg fizetést, év végi elszámolást (külső könyvvizsgáló auditja alapján);
25. INTERREG IVC program keretében megvalósuló Sharing Methodologies on FINancial Engineering for Enterprises című projekttel kapcsolatos feladatokat lát el;
26. adatszolgáltatást nyújt az EIB-nek, találkozókon részt vesz;
27. ellátja a más osztályok tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat:
a) részt vesz a pályázati kiírások, pályázati adatlap és útmutató pénzügyi részének elkészítésében,
b) ellátja a támogatási szerződésminta szövegének pénzügyi szempontú előkészítését és ellenőrzését,
c) ellátja a kötelezettségvállalás ellenjegyzését a szabad keret terhére,
d) ellátja az EMIR fejlesztési igények véleményezését, szükség esetén saját fejlesztési igényeket fogalmaz meg,
e) részt vesz a pénzügyi eszközök, pályázati kiírások, közvetítői szerződések és eljárásrendek pénzügyi részének elkészítésében,
f) részt vesz az FSZ-szel megkötendő finanszírozási szerződés pénzügyi részének elkészítésében,
g) véleményezi az FSZ üzleti tervének pénzügyi vonatkozású részeit,
h) véleményezi az FSZ által használt számlavezető rendszer fejlesztési igényeit;
28. részt vesz a kérelmek és a kifogások kezelésének folyamatában a hatályos jogszabályok rendelkezése szerint;
29. ellátja az operatív program zárás koordinálását és operatív program szintű munkacsoportot működtet.
3.7.3.4. GFP IH Pénzügyi Eszközök Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. részt vesz a gazdaságfejlesztési operatív programok pénzügyi eszközök vonatkozású módosításának előkészítésében;
2. ellátja az operatív programhoz kapcsolódó Akcióterv kidolgozását, módosítását a pénzügyi eszközök vonatkozásában;
3. ellátja az operatív program pénzügyi eszközök prioritás végrehajtásának irányítását és felügyeletét;
4. ellátja a Közép-magyarországi Operatív Program tükörpályázatokkal kapcsolatos koordinációt;
5. részt vesz a pénzügyi eszközöket érintően a jogszabály módosítások, új jogszabályok véleményezésében, előkészítésében;
6. ellátja a pénzügyi eszközökre vonatkozó eljárásrendek kialakításának koordinálását, felülvizsgálatát;
7. ellátja a pénzügyi eszközökre vonatkozó pályázati kiírások kidolgozásának általános koordinációját, egyeztetését, jóváhagyatását a Miniszterelnöki Hivatal Támogatásokat Vizsgáló Irodával, szakminisztériumokkal;
8. ellátja a pályázati kiírások, tématerületek által érintett részeinek szakmai koordinációját, menedzselését, kapcsolódó állásfoglalások kialakítását;
9. részt vesz a támogató döntések előkészítésében és meghozatalában;
10. részt vesz a pénzügyi eszközökre vonatkozó ellenőrzési követelmények meghatározásában;
11. ellátja a pénzügyi eszközöket érintően a beérkező pályázati igények és a rendelkezésre álló keretek figyelését, javaslatot tesz hosszabbításra, zárásra, időközi módosításra a GFP IH-n belül;
12. részt vesz a tényfeltáró látogatások végrehajtásában az FSZ-nél és a Közvetítőknél;
13. ellátja a delegált feladatok folyamatos ellenőrzését, a felmerülő kifogások kivizsgálását;
14. felügyeli és értékeli a pénzügyi eszközökre vonatkozó pályázati kiírások kapcsán az FSZ szakmai munkáját;
15. koordinálja az FSZ-szel megkötött finanszírozási szerződés módosításait;
16. ellátja az FSZ által elkészítendő munkaterv véleményezését, jóváhagyását;
17. INTERREG IVC program keretében megvalósuló Sharing Methodologies on FINancial Engineering for Enterprises című projekttel kapcsolatos feladatokat lát el.
3.7.3.5. GFP IH Stratégiai és Tervezési Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. ellátja a gazdaságfejlesztési operatív programokhoz kapcsolódó akciótervek és pályázati kiírások kidolgozását, az ezekhez kapcsolódó módszertani anyagok előkészítését, felülvizsgálatát és a végrehajtás koordinálását;
2. ellátja az operatív programban szereplő prioritástengelyeknek megfelelően a pályázati kiírások tematikus részanyagainak előkészítését, felülvizsgálatát, jóváhagyását és a végrehajtás koordinálását, a pénzügyi eszközök és a technikai segítségnyújtás kivételével;
3. ellátja a horizontális tématerületekhez – pl. esélyegyenlőség, környezeti fenntarthatóság, területi kohézió – kapcsolódó feladatokat;
4. koordinálja a tervezéshez és végrehajtásához kapcsolódó eljárástípusok, eljárásrendek kidolgozását, részt vesz azok felülvizsgálatában és minőségbiztosításában;
5. ellátja a pályázati kiírások, tématerületek által érintett részeinek szakmai koordinációját, menedzselését, kapcsolódó állásfoglalások kialakítását, kifogások, szerződésmódosítási és egyéb pályázói kérelmek kezelését;
6. közreműködik a beérkező ügyfélszolgálati kérdések és kommunikációs kérdések megválaszolásában;
7. ellátja a beérkező pályázati igények és a rendelkezésre álló keretek figyelését, javaslatot tesz hosszabbításra, zárásra, időközi módosításra a GFP IH-n belül;
8. részt vesz az értékelés előkészítésében, bírálati folyamatban, koordinálja a döntés-előkészítést;
9. szakmai közreműködést lát el az egyes tématerületekhez kötődő monitoring, értékelési, ellenőrzési és szabálytalansági folyamatokban;
10. ellátja a pályázatos projektek kapcsán a KSZ munkájának szakmai felügyeletét, értékelését;
11. részt vesz a kérelmek és a kifogások kezelésének folyamatában a hatályos jogszabályok rendelkezése szerint.
3.7.4. A regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezeti egységek
3.7.4.1. Regionális Fejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
Koordinációs feladatai körében
1. szervezi a helyettes államtitkár hatáskörében tartott ügyek előkészítését, véleményezi az intézkedéseket, ellátja az ügyviteli feladatokat;
2. figyelemmel kíséri és koordinálja a helyettes államtitkár felügyelete alá tartozó szervezeti egységek tevékenységét, ügyintézését.
3.7.4.2. ROP IH Koordinációs Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. kezdeményezi és lebonyolítja a ROP IH szintű, vagy vezetői rendezvényeket, programokat;
2. felsővezetői beszámolókat készít;
3. hivatalosan és szakmai szinten koordinálja a külső szervezetekkel és az összes egyéb, belső szervezeti egységgel való kapcsolattartást;
4. előkészíti a ROP IH humánpolitikai ügyeit, együttműködés az NGM Személyügyi Főosztályával;
5. egyéb feladatai körében adminisztratív és szervezési feladatokat lát el anyagbeszerzéssel, utazásokkal, eszközbeszerzésekkel, rendezvényekkel kapcsolatosan, vezeti a rendezvény-nyilvántartást;
6. kiemelt projektek vonatkozásában feladatai a következők:
a) információt szolgáltat az akciótervek, kiemelt tervezési felhívások kidolgozásához, módosításához az előkészítés alatt álló kiemelt projektek szakmai információinak ismeretében,
b) együttműködik a kiemelt projektek előkészítése és megvalósítása szempontjából érintettek képviselőivel, a közreműködő szervezetekkel, továbbá a ROP IH egyéb szervezeti egységeivel és külső szakértőkkel,
c) részt vesz a kiemelt projekteket érintő eljárásrendek kialakításában, utasítások, tájékoztatások kidolgozásában,
d) részt vesz a kiemelt és nagyprojektek benyújtás előtti stratégiai irányvonalainak kialakításában, szükség esetén személyes egyeztetéseken az érintettekkel,
e) a támogatás utólagos megemelésére javaslatot tevő Kormány-előterjesztést készít kiemelt és nagyprojektek esetén, végrehajtását koordinálja,
f) nagyprojekt támogatási kérelmek EU Bizottság felé történő benyújtásával és a Bizottság támogató döntésének előkészítésével kapcsolatos feladatokat koordinálja, kapcsolatot tart a JASPERS és a Bizottság illetékeseivel,
g) a kiemelt projektek projektkiválasztását koordinálja, szakmai értékelések elkészítését és a minőségbiztosítását felügyeli,
h) a projektfejlesztést irányítja az akciótervi nevesítés előtt, majd az azt követő részletes projektjavaslatok benyújtásáig tartó időszakra vonatkozóan,
i) a projektkiválasztásban érintett szereplők tevékenységét koordinálja egy- és kétszakaszos folyamatban, a döntés-előkészítési folyamatok esetén,
j) az akciótervi nevesítésekre javaslatot tevő kormány-előterjesztést, annak vitája során a beérkezett kérdésekre választervezeteket készít, amennyiben szükséges, a kormány-előterjesztést módosítja,
k) a végső támogatói döntéssel és támogatási szerződéssel rendelkező kiemelt projektekkel kapcsolatos változásokat kezeli, a döntéseket előkészíti, a közreműködő szervezetek munkáját irányítja,
l) a kiemelt projektek jelentéstételi rendszerét működteti a közreműködő szervezeteken keresztül,
m) jelentéseket készít a Kormány részére, kommunikációs anyagokat , valamint a Projekt Felügyeleti Osztály részére küldendő információkat állít össze,
n) a kiemelt és nagyprojektek előkészítésének és lebonyolításának szabályszerű és eredményes megvalósításához kapcsolódó ad hoc feladatokat lát el,
o) részt vesz a programok monitoringjában, értékelő rendszerek kialakításában és a programok szakmai előrehaladásáról készülő jelentések összeállításában,
p) részt vesz a ROP IH-t érintő kiemelt projektekhez kapcsolódó ellenőrzésekben és auditokban.
3.7.4.3. ROP IH Jogi és Módszertani Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. a fejlesztési források felhasználásával kapcsolatos szabálytalansági eljárásokat lefolytatja, kifogáskezelés során az egységes szabályok érvényesülését biztosítja;
2. jogi és módszertani minőségbiztosítást végez a ROP-ok megvalósításának teljes folyamatában, biztosítja az egységes módszertan és eljárásrend szerinti végrehajtást, ezen belül a ROP-ok, AT-k, pályázati felhívások tervezéséhez és végrehajtásához kapcsolódó ROP szintű és régióspecifikus módszertani és eljárásrendi útmutatókat készít, felülvizsgál, elkészítést koordinál;
3. ROP szintű utasításokat, tájékoztatásokat ad ki, valamint nyomon követését koordinálja, kiadási rendszerét kialakítja, működteti;
4. ellátja a ROP IH jogi képviseletét és szerződéseinek gondozását;
5. koordinálja a ROP IH közbeszerzéseit;
6. jogi szempontú minőségbiztosítást végez a ROP IH feladatkörébe tartozó bármely egyéb ügyben;
7. biztosítja az intézményrendszeri, tagállami és közösségi szintű szabályozásnak a ROP-ok keretében történő alkalmazását;
8. közreműködik az intézményrendszeri, tagállami vagy közösségi szintű szabályozási folyamatokban, módszertani és eljárásrendi útmutatók készítésében, az egyeztetés során a ROP IH álláspontját képviseli;
9. támogatási szerződésekkel, útmutatókkal és egyéb dokumentumokkal kapcsolatos jogi feladatokat lát el;
10. kezeli a fejlesztési döntésekkel kapcsolatban bejelentett jogorvoslati eljárásokat, jogi álláspontot alakít ki és ellátja az NGM ROP IH képviseletét a bírósági peres, nemperes, követeléskezelésre és adósságrendezésre irányuló, valamint egyéb hatósági eljárásokban;
11. kezeli a közérdekű bejelentéseket;
12. előkészíti és nyomon követi a közbeszerzési tervet;
13. részt vesz és jogi szempontból közreműködik a ROP IH feladatkörébe tartozó ügyekben (ÚSZT, ÚMFT és NFT I szinten);
14. pályázati felhívások, módszertani útmutatók minőségbiztosítását elvégzi;
15. koordinálja a jogszabály-előterjesztésekkel kapcsolatos teendőket, jogszabály-előterjesztések véleményezését a ROP IH-n, nyomon követi a jogszabályváltozásokat;
16. részt vesz az Egységes Monitoring és Információs Rendszert (EMIR) érintő fejlesztések véleményezésében, valamint adat-, illetve információ-tartalmának meghatározásában;
17. EMIR-rel kapcsolatos feladatok: felhasználók jogosultságigénylését kezeli, paraméterezési feladatokat koordinál, EMIR továbbképzéseket szervez.
3.7.4.4. ROP IH Pénzügyi Irányítási, Végrehajtási és Ellenőrzési Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. főosztályvezetője ellátja az I. Nemzeti Fejlesztési Terv előirányzat-maradványai (XIX. fejezet 2. cím 1. alcím), a Nemzeti Stratégiai Referenciakeret előirányzatai (XIX. fejezet 2. cím 4. alcím), valamint a 2014–2020 közötti kohéziós politikai operatív programok előirányzatai (XIX. fejezet 2. cím 9. alcím) vonatkozásában a pénzügyi ellenjegyző, továbbá az érvényesítő feladatokat;
2. ellátja az NFT I. ROP zárását és a fenntartási időszaka alatt felmerülő feladatokat;
3. biztosítja a pénzügyi menedzsmentet az NSRK ROP-ok végrehajtása érdekében;
4. jóváhagyja a pénzügyi végrehajtást érintő módszertani utasításokat;
5. felügyeli és irányítja a KSZ-ek pénzügyi-kifizetési tevékenységét;
6. ellátja a ROP-ok költségvetés-tervezési feladatait;
7. vezeti az akciótervekkel kapcsolatos pénzügyi nyilvántartást;
8. felügyeli a ROP-ok intézmény- és működési rendszerét, minőségbiztosítást végez az eljárásokra vonatkozóan és az ezzel kapcsolatos fejlesztési feladatokat koordinálja;
9. a KSZ-ek működésével kapcsolatos feladatokat szervezi és koordinálja, ezen belül:
a) biztosítja a KSZ-ek működési feltételeit, különösen:
aa) részt vesz az SLA felülvizsgálatok lefolytatásában és a módosítások előkészítésében,
ab) koordinálja az éves KSZ munkatervek elfogadását,
ac) koordinálja a KSZ-ek teljesítményértékelését,
ad) felügyeli, ellenőrzi KSZ-eket, szükség esetén működési és eljárási szabályokat dolgoz ki, illetve a kidolgozásukat koordinálja, a szabályokat aktualizálja,
ae) koordinálja az SLA elszámolásokat,
b) ellenőrzi a KSZ-ek hitelesítési jelentéseit,
c) kezeli a feladatokhoz kapcsolódó program és projekt dokumentumtárat;
10. szervezi, koordinálja és nyomon követi a külső és belső ellenőrzésekkel kapcsolatos feladatokat;
11. ellátja a jelentéstételi kötelezettségeket (éves, negyedéves, ad hoc stb.);
12. ellátja a JEREMIE pénzügyi eszközzel kapcsolatos pénzügyi feladatokat.
3.7.4.5. ROP IH Stratégiai Tervezési és Értékelési Főosztály
Funkcionális feladatai körében
1. felülvizsgálja az akcióterveket és az operatív programokat, előkészíti a szükséges módosításokat, felülvizsgálja és koordinálja az ezekhez kapcsolódó módszertani anyagokat és a tervezést koordinálja;
2. ellenőrzi a ROP-ok végrehajtását és értékelését, kialakítja és működteti a monitoring és értékelési rendszert;
3. összeállítja az EU Bizottság és a ROP Monitoring Bizottság részére történő jelentéseket, szakmai háttéranyagokat;
4. kezeli a program-dokumentumtárat;
5. ellátja a regionális operatív programok tématerületeihez kapcsolódó tervezési feladatokat;
6. összeállítja a pályázati felhívásokat, valamint a kiemelt projektfelhívásokat, ezek tematikus részanyagait – gazdaságfejlesztés, településfejlesztés, turizmusfejlesztés, környezetfejlesztés, oktatási, egészségügyi és szociális tématerület, közlekedésfejlesztés – előkészíti, felülvizsgálja, jóváhagyja, szükség esetén módosítja;
7. részt vesz a projektkiválasztási folyamatban (értékelői képzések szükség szerinti megszervezése és lebonyolítása, a döntés-előkészítési folyamatban történő részvétel, szakmai hozzájárulás);
8. szakmailag koordinálja az EGT-Norvég Finanszírozási Mechanizmus 2009–2014 „Kulturális és természeti örökség megőrzése és megújítása” (16. és 17.) programterület programoperátori feladatainak ellátását;
9. koordinálja a regionális operatív programokhoz kapcsolódó értékelési tevékenységet;
10. kidolgozza a ROP megvalósítását és eredményeit értékelő tanulmányok szakmai koncepcióját, koordinálja az értékelések elvégzését;
11. ellátja az NFT I. ROP fenntartási időszakának monitoringját.
3.7.4.6. ROP IH Operatív Programok Főosztálya
Funkcionális feladatai körében
1. közreműködik az operatív programok végrehajtásában és az akciótervek elkészítésében, valamint végrehajtásában;
2. helyszínen felügyeli és értékeli a közreműködő szervezet szakmai munkáját szükség esetén;
3. igazolja az SLA elszámolások szakmai teljesítését;
4. szakmailag közreműködik a projektfelügyeleti rendszer működtetésében;
5. részt vesz az éves munkatervek elkészítésében és nyomon követésében;
6. felügyeli a teljes döntés-előkészítési folyamatot, a kiemelt projektek esetében a Kiemelt Projektek Osztállyal együttműködve;
7. elkészíti a vonatkozó operatív program éves jelentését;
8. jelentéseket készít az operatív program előrehaladásáról;
9. előkészíti a monitoring bizottsági ülések szakmai anyagait;
10. előkészíti a regionális monitoring albizottsági ülések levezetését, szakmai anyagokat;
11. ellátja a projektek megvalósításának nyomon követését, előzetesen beazonosítja a megvalósítással kapcsolatban a problémákat, kockázatokat, és intézkedik a projektek eredményes megvalósulása érdekében; az ezzel kapcsolatos ellátja a szükséges feladatokat, adatszolgáltatási és jelentéstételi kötelezettségeket.„
9. § A Szabályzat 1. függelékének helyébe az 1. függelék lép.
10. § A Szabályzat 3. függelékének helyébe a 2. függelék lép.
11. § A Szabályzat 4. függelékének helyébe a 3. függelék lép.

1. függelék a 3/2014. (I. 21.) NGM utasításhoz

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezeti felépítése

2. függelék a 3/2014. (I. 21.) NGM utasításhoz

A minisztérium szervezeti egységei, valamint a minisztérium létszámkerete az egyes állami vezetők és a kabinetfőnökök irányítása alá tartozó szervezeti egységek együttes létszám szerinti bontásban

Irányító állami vezető

Szervezeti egység

Létszám
(fő)

3. Miniszter

3.0.0.1. Miniszteri Kabinet

50

 

3.0.0.1.1. Miniszteri Titkárság

 

 

3.0.0.1.2. Protokoll Titkárság

 

 

3.0.0.1.3. Referensi Titkárság

 

 

3.0.0.2. Sajtó és Kommunikációs Főosztály

 

 

3.0.0.2.1. Sajtó Osztály

 

 

3.0.0.2.2. Kommunikációs Osztály

 

 

3.0.0.3. Parlamenti és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály

 

 

3.0.0.3.1. Parlamenti Osztály

 

 

3.0.0.3.2. Társadalmi Kapcsolatok Osztály

 

 

3.0.0.4. Pénzügyi Jogok Biztosa Hivatala

8

3.1. Közigazgatási államtitkár

3.1.0.1. Közigazgatási Államtitkári Titkárság

58

 

3.1.0.2. Személyügyi Főosztály

 

 

3.1.0.2.1. Személyügyi Osztály

 

 

3.1.0.2.2. Szervezetfejlesztési Osztály

 

 

3.1.0.3. Ellenőrzési Főosztály

 

 

3.1.0.4. Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály

 

 

3.1.0.4.1. Pénzügyi és Számviteli Osztály

 

 

3.1.0.4.2. Fejezeti Költségvetési Osztály

 

 

3.1.0.4.3. Működéstámogató Osztály

 

3.1.1. Jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár

3.1.1.1. Jogi és Koordinációs Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

42

 

3.1.1.2. Jogi és Kodifikációs Főosztály

 

 

3.1.1.2.1. Általános Jogi Osztály

 

 

3.1.1.2.2. Kodifikációs Osztály

 

 

3.1.1.3. Koordinációs Főosztály

 

 

3.1.1.3.1. Koordinációs Osztály

 

 

3.1.1.3.2. Iratkezelési Osztály

 

3.2. Parlamenti és gazdaságstratégiáért felelős államtitkár

3.2.0.1. Parlamenti és Gazdaságstratégiáért Felelős Államtitkári Titkárság

8

3.2.1. Versenyképességért felelős helyettes államtitkár

3.2.1.1. Versenyképességért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

40

 

3.2.1.2. Innovációs és K+F Főosztály

 

 

3.2.1.2.1. Innovációs Osztály

 

 

3.2.1.2.2. K+F Osztály

 

 

3.2.1.3. Versenyképességi Főosztály

 

 

3.2.1.3.1. Elemzési Osztály

 

 

3.2.1.3.2. Versenyképességi és OECD Osztály

 

3.3. Foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár

3.3.0.1. Foglalkoztatáspolitikáért Felelős Államtitkári Titkárság

5

3.3.1. Foglalkoztatásért felelős helyettes államtitkár

3.3.1.1. Foglalkoztatásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

61

 

3.3.1.2. Foglalkoztatás-stratégiai Főosztály

 

 

3.3.1.2.1. Elemzési és Bérpolitikai Osztály

 

 

3.3.1.2.2. Módszertani és Alapkezelési Osztály

 

 

3.3.1.3. Foglalkoztatási Programok Főosztály

 

 

3.3.1.3.1. Nemzetközi és Uniós Koordinációs Osztály

 

 

3.3.1.3.2. Tervezési és Monitoring Osztály

 

 

3.3.1.3.3. Program Végrehajtási Osztály

 

 

3.3.1.4. Foglalkoztatás Szabályozási Főosztály

 

 

3.3.1.5. Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály

 

 

3.3.1.5.1. Felnőttképzési Osztály

 

 

3.3.1.5.2. Szakképzési Osztály

 

3.4. Államháztartásért felelős államtitkár

3.4.0.1. Államháztartásért Felelős Államtitkári Titkárság

6

3.4.1. Költségvetésért felelős helyettes államtitkár

3.4.1.1. Költségvetésért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

115

 

3.4.1.2. Költségvetési Összefoglaló Főosztály

 

 

3.4.1.2.1. Költségvetés Tervezési és Összefoglaló Osztály

 

 

3.4.1.2.2. Államháztartási Módszertani és Statisztikai Osztály

 

 

3.4.1.2.3. Költségvetési Mérlegrendszerek Osztály

 

 

3.4.1.3. Oktatási, Kulturális és Tudománypolitikai Költségvetési Ügyek Főosztálya

 

 

3.4.1.3.1. Felsőoktatási és Tudománypolitikai Osztály

 

 

3.4.1.3.2. Kulturális, Civil és Sport Osztály

 

 

3.4.1.3.3. Köznevelési, Egyházi, Nemzetiségi és Esélyegyenlőségi Osztály

 

 

3.4.1.4. Reál Költségvetési Fejezetek Főosztálya

 

 

3.4.1.4.1. Védelemgazdasági Osztály

 

 

3.4.1.4.2. Közigazgatási és Fejezeti Koordinációs Osztály

 

 

3.4.1.4.3. Gazdasági Fejezetek Osztály

 

 

3.4.1.5. Egészségügyi és Szociális Főosztály

 

 

3.4.1.5.1. Szociális Ügyek Osztálya

 

 

3.4.1.5.2. Egészségügyi Osztály

 

 

3.4.1.6. EU Költségvetési Kapcsolatok Főosztálya

 

 

3.4.1.6.1. Közösségi Költségvetési Osztály

 

 

3.4.1.6.2. EU Költségvetési Tervezési Osztály

 

3.4.2. Kincstárért felelős helyettes államtitkár

3.4.2.1. Kincstárért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

105

 

3.4.2.2. Államháztartási Szabályozási Főosztály

 

 

3.4.2.2.1. Államháztartási Számviteli Osztály

 

 

3.4.2.2.2. Államháztartási Szabályozási Osztály

 

 

3.4.2.2.3. Államháztartási Információs Rendszerek Osztály

 

 

3.4.2.3. Önkormányzati Költségvetési Rendszerek Főosztály

 

 

3.4.2.3.1. Önkormányzati Ágazati Gazdálkodási Osztály

 

 

3.4.2.3.2. Önkormányzati Költségvetési Osztály

 

 

3.4.2.3.3. Kincstári Kapcsolatok Osztálya

 

 

3.4.2.4. Államháztartási Belső Kontrollok Főosztály

 

 

3.4.2.4.1. Államháztartási Kontrollok Osztály

 

 

3.4.2.5. Közszolgáltatási, Közüzemi Költségvetési Főosztály

 

 

3.4.2.5.1. Közszolgáltatások Költségvetési Osztálya

 

 

3.4.2.5.2. Közüzemek Költségvetési Osztálya

 

 

3.4.2.5.3. Természeti Erőforrások Költségvetési Osztálya

 

 

3.4.2.6. Nyugdíjbiztosítási Főosztály

 

 

3.4.2.6.1. Nyugdíjbiztosítási Költségvetési Osztály

 

 

3.4.2.6.2. Szabályozási Osztály

 

3.5. Adó- és pénzügyekért felelős államtitkár

3.5.0.1. Adó- és Pénzügyekért Felelős Államtitkári Titkárság

3

3.5.1. Adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkár

3.5.1.1. Adózásért és Számvitelért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

96

 

3.5.1.2. Adó- és Vámigazgatási Főosztály

 

 

3.5.1.2.1. Adóigazgatási Osztály

 

 

3.5.1.2.2. Vám Osztály

 

 

3.5.1.3. Jövedelemadók és Járulékok Főosztály

 

 

3.5.1.3.1. Személyi Jövedelemadó és Járulékszabályozási Osztály

 

 

3.5.1.3.2. Társasági Adó Osztály

 

 

3.5.1.3.3. Önkormányzati Adók, Illetékek és Egyes Ágazati Adók Osztálya

 

 

3.5.1.4. Számviteli és Felügyeleti Főosztály

 

 

3.5.1.4.1. Számviteli Osztály

 

 

3.5.1.4.2. Felügyeleti Osztály

 

 

3.5.1.5. Adópolitikai és Nemzetközi Adózási Főosztály

 

 

3.5.1.5.1. Adótervezési Osztály

 

 

3.5.1.5.2. Nemzetközi Adózási Osztály

 

 

3.5.1.5.3. Kutatási Osztály

 

 

3.5.1.6. Fogyasztási- és Forgalmi Adók Főosztály

 

 

3.5.1.6.1. Általános Forgalmi Adó Osztály

 

 

3.5.1.6.2. Jövedéki és Ökoadók Osztály

 

3.5.2. Pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár

3.5.2.1. Pénzügypolitikáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

74

 

3.5.2.2. Makrogazdasági Főosztály

 

 

3.5.2.2.1. Makrogazdasági Előrejelzési és Modellezési Osztály

 

 

3.5.2.2.2. Pénzügypolitikai és Elemző Osztály

 

 

3.5.2.2.3. Nemzetközi Gazdaságpolitikai Osztály

 

 

3.5.2.2.4. Gazdaságfinanszírozási és Otthonteremtési Osztály

 

 

3.5.2.3. Nemzetközi Pénzügyi Főosztály

 

 

3.5.2.3.1. Európai Uniós Osztály

 

 

3.5.2.3.2. Nemzetközi Pénzügyi Intézmények Osztály

 

 

3.5.2.3.3. Pénzmosás Elleni Szabályozási Osztály

 

 

3.5.2.4. Pénzügyi Szabályozási Főosztály

 

 

3.5.2.4.1. Biztosítási Szabályozási Osztály

 

 

3.5.2.4.2. Hitelintézeti Szabályozási Osztály

 

 

3.5.2.4.3. Tőkepiaci Szabályozási Osztály

 

3.6. Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

3.6.0.1. Gazdaságszabályozásért Felelős Államtitkári Titkárság

5

3.6.1. Belgazdaságért felelős helyettes államtitkár

3.6.1.1. Belgazdaságért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

52

 

3.6.1.2. Befektetési Főosztály

 

 

3.6.1.2.1. Befektetési Osztály

 

 

3.6.1.3. Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Főosztály

 

 

3.6.1.3.1. Kereskedelmi Osztály

 

 

3.6.1.3.2. Fogyasztóvédelmi Osztály

 

 

3.6.1.4. Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály

 

 

3.6.1.4.1. Kárpát-medencei Gazdasági Kapcsolatok Osztály

 

 

3.6.1.4.2. Vállalkozásfejlesztési Osztály

 

 

3.6.1.5. Ipari és Építésgazdasági Főosztály

 

 

3.6.1.5.1. Ágazati Szabályozási és Védelmi Ipari Osztály

 

 

3.6.1.5.2. Műszaki Szabályozási és Építésgazdasági Osztály

 

3.6.2. Külgazdaságért felelős helyettes államtitkár

3.6.2.1. Külgazdaságért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

41

 

3.6.2.2. Keleti Főosztály

 

 

3.6.2.2.1. Eurázsia Osztály

 

 

3.6.2.2.2. Ázsia Osztály

 

 

3.6.2.2.3. Közel-Kelet és Afrika Osztály

 

 

3.6.2.3. Globális Főosztály

 

 

3.6.2.3.1. Amerika és Angolszász Osztály

 

 

3.6.2.3.2. Európa Osztály

 

3.7. Tervezéskoordinációért felelős államtitkár

3.7.0.1. Tervezéskoordinációért Felelős Államtitkári Titkárság

3

3.7.1. Gazdaságtervezésért felelős helyettes államtitkár

3.7.1.1. Gazdaságtervezésért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

25

 

3.7.1.2. Gazdaságtervezési Főosztály

 

 

3.7.1.3. Területfejlesztési Tervezési Főosztály

 

 

3.7.1.3.1. Területi Tervezési Osztály

 

3.7.2. Turizmusért felelős helyettes államtitkár

3.7.2.1. Turizmusért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

17

 

3.7.2.2. Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály

 

 

3.7.2.2.1. Turizmusigazgatási és Vendéglátóipari Osztály

 

3.7.3. Gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkár

3.7.3.1. Gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

12

 

3.7.3.2. Ellenőrzési és Szabályozási Főosztály

 

 

3.7.3.2.1. GFP IH Ellenőrzési Osztály

 

 

3.7.3.2.2. Szabályozási Osztály

 

 

3.7.3.3. GFP IH Módszertani és Felügyeleti Főosztály

 

 

3.7.3.3.1. GFP IH Monitoring Osztály,

 

 

3.7.3.3.2. Felügyeleti és Korrekciós Osztály

 

 

3.7.3.4. Pénzügyi Eszközök Főosztály

 

 

3.7.3.4.1. GFP IH Koordinációs Osztály

 

 

3.7.3.4.2. GFP IH Projektfejlesztési Osztály

 

 

3.7.3.5. Stratégiai és Tervezési Főosztály

 

 

3.7.3.5.1. Stratégiai és Tervezési Osztály

 

 

3.7.3.5.2. Üzleti Környezet Fejlesztési Osztály

 

3.7.4. Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

3.7.4.1. Regionális Fejlesztési Programokért felelős Helyettes Államtitkári Titkárság

22

 

3.7.4.2. ROP IH Koordinációs Főosztály

 

 

3.7.4.2.1. ROP IH Koordinációs Osztály

 

 

3.7.4.2.2. ROP IH Kiemelt Projektek Osztály

 

 

3.7.4.3. ROP IH Jogi és Módszertani Főosztály

 

 

3.7.4.3.1. ROP IH Szabályozási és Felülvizsgálati Osztály

 

 

3.7.4.3.2. ROP IH Módszertani Osztály

 

 

3.7.4.4. ROP IH Pénzügyi Irányítási, Végrehajtási és Ellenőrzési Főosztály

 

 

3.7.3.4.1. ROP IH KSZ Felügyeleti Osztály

 

 

3.7.4.4.2. ROP IH KSZ Kifizetési Osztály

 

 

3.7.3.5. ROP IH Stratégiai Tervezési és Értékelési Főosztály

 

 

3.7.3.5.1. ROP IH Tervezési és Értékelési Osztály

 

 

3.7.3.5.2. ROP IH Monitoring Osztály

 

 

3.7.3.6. ROP IH OP Főosztály

 

 

3.7.3.6.1. Keleti OP Koordinációs Osztály

 

 

3.7.3.6.2. Nyugati OP Koordinációs Osztály

 

 

3.7.3.6.3. KMOP Koordinációs Osztály

 

 

3.7.3.6.4. ROP IH Projektvégrehajtási Osztály

 

 

 

Összesen: 848

3. függelék a 3/2014. (I. 21.) NGM utasításhoz

I. A miniszter által irányított, felügyelt háttérintézmények

 

Háttérintézmény

Miniszteri hatáskör

A miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető

A miniszteri hatáskör gyakorlásával összefüggésben közreműködő szervezeti egység

1.

Nemzeti Munkaügyi Hivatal

irányítás

Foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár

Foglalkoztatás-stratégiai Főosztály
Foglalkoztatás Szabályozási Főosztály
Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály

2.

Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal

irányítás

Közigazgatási államtitkár

Jogi és Kodifikációs Főosztály

3.

Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság

irányítás

Kincstárért felelős helyettes államtitkár

Államháztartási Belső Kontrollok Főosztály

4.

Magyar Államkincstár

irányítás

Kincstárért felelős helyettes államtitkár

Önkormányzati Költségvetési Rendszerek Főosztály

5.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

felügyelet

Adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkár

Adó- és Vámigazgatási Főosztály

6.

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

irányítás

Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Főosztály

7.

Nemzeti Innovációs Hivatal

irányítás

Parlamenti és gazdaságstratégiáért felelős államtitkár

Innovációs és K+F Főosztály

8.

Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal

irányítás

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Területfejlesztési Tervezési Főosztály

II. A miniszter tulajdonosi joggyakorlása, valamint szakmai felügyelete alá tartozó gazdasági társaságok

 

Háttérintézmény

Miniszteri hatáskör

A miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető

A miniszteri hatáskör gyakorlásával összefüggésben közreműködő szervezeti egység

1.

Magyar Turizmus Zrt.

szakmai felügyelet

Tervezéskoordinációért felelős államtitkár

Turizmusért felelős helyettes államtitkár

2.

Államadósság Kezelő Központ Zrt.

tulajdonosi (alapítói) joggyakorlás

Adó- és pénzügyekért felelős államtitkár

Makrogazdasági Főosztály

3.

EMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet, megosztva a belügyminiszterrel és a nemzeti fejlesztési miniszterrel

Belgazdaságért felelős helyettes államtitkár

Ipari és Építésgazdasági Főosztály

4.

Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Foglalkoztatás-politikáért felelős államtitkár

Foglalkoztatási Programok Főosztály

5.

Magyar Export-import Bank Zrt.

tulajdonosi jogok gyakorlása

Pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár

Makrogazdasági Főosztály

6.

Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.

tulajdonosi jogok gyakorlása

Pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár

Makrogazdasági Főosztály

7.

Magyar Nemzeti Bank Zrt.

részvénytulajdonos képviselete

Pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár

Makrogazdasági Főosztály

8.

Kárpát Régió Üzleti Hálózat Zrt.

tulajdonosi jogok gyakorlása

Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály

9.

Építés Fejlődéséért Közhasznú Nonprofit Kft.

vagyonkezelés

Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

Ipari és Építésgazdasági Főosztály

10.

IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.

vagyonkezelés

Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

Ipari és Építésgazdasági Főosztály

11.

Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.

tulajdonosi jogok gyakorlása

Tervezéskoordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

12.

MV – Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.

szakmai felügyelet

Tervezéskoordinációért felelős államtitkár

Gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

13.

MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Gazdaságfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

14.

DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

15.

DDRFÜ Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

16.

ÉARFÜ Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

17.

KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

18.

NORDA Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

19.

Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

20.

Pro Regio Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési és Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft.

szakmai felügyelet

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

21.

ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

szakmai felügyelet, megosztva az emberi erőforrás miniszterrel

Tervezés-koordinációért felelős államtitkár

Regionális Fejlesztési Programokért felelős helyettes államtitkár

III. Az 1316/2010. (XII. 27.) Korm. határozat 8. pontja szerinti jogkör gyakorlása

 

Háttérintézmény

Miniszteri hatáskör

A miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető

A 1316/2010. (XII. 27.)
Korm. határozat szerinti feladat

1.

SEED Kisvállalkozás- fejlesztési Alapítvány

alapítói joggyakorlás (Kormány nevében)

Gazdaságszabályozásért felelős államtitkár

alapítói értekezlet összehívása, a Kormány alapítói joggyakorlása irányának, az ágazati érdekekre és az állami vagyon megtartására figyelemmel történő meghatározása, az ennek érvényesítéséhez szükséges alapítói döntések – különös tekintettel az alapító okirat módosítására – meghozatala és végrehajtása

1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. január 23. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére