• Tartalom

30/2014. (VI. 27.) NFM rendelet

30/2014. (VI. 27.) NFM rendelet

a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról1

2015.01.01.

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 109. § 13. pontjában megállapított feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1–2. §2

3. § (1)–(6)3

(7) Az ER. A. Függelék A/9. melléklete a 7. melléklet szerint módosul.

(8)–(11)4

4. §5

5. §6

6. § (1) Ez a rendelet – a (2)–(3) bekezdésekben meghatározott kivétellel – 2014. június 30-án lép hatályba.

(2) Az 5. § j) és m) pontja, valamint a 2. melléklet 1. pontja 2014. november 1-jén lép hatályba.

(3) A 3. § (7) bekezdése és a 7. melléklet 2015. január 1-jén lép hatályba.

7. § (1) Ez a rendelet a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról szóló 2002/24/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a műszaki fejlődéshez történő hozzáigazításáról szóló, 2013. november 27-i 2013/60/EU bizottsági irányelv II. mellékletének való megfelelést szolgálja.

(2) Ez a rendelet

a) a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, az 595/2009/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletnek és az 582/2011/EU bizottsági rendeletnek a kibocsátási határértékek tekintetében a műszaki fejlődéshez történő hozzáigazításáról szóló 2014. január 31-i 133/2014/EU bizottsági rendelet;

b) a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 692/2008/EK bizottsági rendeletnek a könnyű személy- és haszongépjárművek kibocsátásai (Euro 5 és 6) tekintetében történő módosításáról és az 582/2011/EU bizottsági rendeletnek a nehéz tehergépjárművek kibocsátásai (Euro VI) tekintetében történő módosításáról szóló 2014. február 11-i 136/2014/EU bizottsági rendelet;

c) a gépjárművek és pótkocsijaik, valamint az ilyen járművek rendszereinek, alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek jóváhagyásáról szóló 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II., IV., XI., XII. és XVIII. mellékletének módosításáról szóló 2014. február 25-i 214/2014/EU bizottsági rendelet;

d) az 510/2011/EU rendeletnek az új könnyű haszongépjárművekre vonatkozó 2020. évi CO2-kibocsátás-csökkentési célérték elérésére alkalmas módozatok meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló 2014. február 26-i 253/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet;

e) a 443/2009/EK rendeletnek az új személygépkocsikra vonatkozó 2020. évi CO2-kibocsátás-csökkentési célérték elérésére alkalmas módozatok meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló 2014. március 11-i 333/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet;

f) az 510/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet II. mellékletének a többlépcsős típus-jóváhagyási eljárás hatálya alá tartozó új könnyű haszongépjárművek CO2-kibocsátásának ellenőrzése tekintetében történő módosításáról szóló 2014. február 17-i 404/2014/EU bizottsági felhatalmazáson alapuló rendelet;

g) a többlépcsős típus-jóváhagyási eljárás hatálya alá tartozó új könnyű haszongépjárművek CO2-kibocsátásának ellenőrzése tekintetében a 293/2012/EU végrehajtási rendelet módosításáról szóló 2014. április 23-i 410/2014/EU bizottsági végrehajtási rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

1–6. melléklet a 30/2014. (VI. 27.) NFM rendelethez7

7. melléklet a 30/2014. (VI. 27.) NFM rendelethez8

Az ER A. Függelék A/9. melléklet módosítása
1.    Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. rész „2. OLDAL – M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
2.    Az ER. A/9. melléklet I. rész „2. OLDAL – M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
3.    Az ER. A/9. melléklet I. rész „2. OLDAL – M3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
4.    Az ER. A/9. melléklet I. rész „2. OLDAL – N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
5.    Az ER. A/9. melléklet I. rész „2. OLDAL – N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
6.    Az ER. A/9. számú melléklet I. rész „2. OLDAL – N3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
7.    Az ER. A/9. melléklet II. rész „2. OLDAL – M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
8.    Az ER. A/9. melléklet II. rész „2. OLDAL – M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
9.    Az ER. A/9. melléklet II. rész „2. OLDAL – M3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
10.    Az ER. A/9. számú melléklet II. rész „2. OLDAL – N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
11.    Az ER. A/9. melléklet II. rész „2. OLDAL – N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”
12.    Az ER. A/9. számú melléklet II. rész „2. OLDAL – N3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA” alcím 27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„27.    Legnagyobb teljesítmény
27.1.    Legnagyobb hasznos teljesítmény (g):      kW      min–1
fordulatszámon (belső égésű motor) (1)
27.2.    Legnagyobb óránkénti teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.3.    Legnagyobb hasznos teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)
27.4.    Legnagyobb 30 perces teljesítmény:      kW (elektromotor) (1)”

8–11. melléklet a 30/2014. (VI. 27.) NFM rendelethez9

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2015. január 2. napjával.

2

Az 1–2. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

A 3. § (1)–(6) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

4

A 3. § (8)–(11) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

5

A 4. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

6

Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

7

Az 1–6. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

8

A 7. melléklet a 6. § (3) bekezdése alapján 2015. január 1-jén lép hatályba.

9

A 8–11. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére