• Tartalom

35/2014. (II. 19.) Korm. rendelet

35/2014. (II. 19.) Korm. rendelet

az egyedi támogatások, költségtérítések, valamint az egyéb vállalati támogatások mértékéről és felhasználási szabályairól1

2014.02.20.

A Kormány a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 76. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet alapján

a) a Bányavagyon-hasznosító Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Bányavagyon-hasznosító) a 2014. gazdasági évre a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, 21. Vállalkozások folyó támogatása cím, 1. Egyedi támogatások, ellentételezések alcím, 2. Bányabezárás jogcímcsoport, a Kvtv. 1. melléklet XLII. A költségvetés közvetlen bevételei és kiadásai fejezet, 30. Vállalkozások folyó támogatása cím, 2. Egyéb vállalati támogatások alcím, 1. Termelési támogatás jogcímcsoport, 2. Mecseki uránbányászok baleseti járadékainak és egyéb kártérítési kötelezettségeinek átvállalása jogcím,

b) a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START) a Kvtv. 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, 21. Vállalkozások folyó támogatása cím, 1. Egyedi támogatások, ellentételezések alcím, 3–4. jogcímcsoport,

c) a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: GYSEV) a Kvtv. 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, 21. Vállalkozások folyó támogatása cím, 1. Egyedi támogatások, ellentételezések alcím, 3–5. jogcímcsoport,

d) a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 25. §-a szerinti szerződéssel rendelkező, autóbusszal helyközi személyszállítási közszolgáltatást végző társaság (a továbbiakban: autóbusszal szolgáltatást végző társaság) a Kvtv. 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, 21. Vállalkozások folyó támogatása cím, 1. Egyedi támogatások, ellentételezések alcím, 3–4. jogcímcsoport és

e) a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV) a Kvtv. 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, 21. Vállalkozások folyó támogatása cím, 1. Egyedi támogatások, ellentételezések alcím, 5. A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése jogcím

terhére egyedi támogatást vagy költségtérítést igényelhet.

2. § (1) Bányászati tevékenységgel összefüggő

a) egyedi támogatásként bányabezárásra 1000,0 millió forint,

b) a mecseki uránbányászok baleseti járadékainak és egyéb kártérítési kötelezettségeinek átvállalására 225,0 millió forint

igényelhető.

(2) Költségtérítésként

a) a MÁV-START által az Sztv. 25. § (1) bekezdésében meghatározott szerződés (a továbbiakban: vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés) alapján végzett személyszállítási közszolgáltatáshoz 141 504,45 millió forint,

b) a GYSEV által a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés alapján végzett személyszállítási közszolgáltatáshoz 10 500,0 millió forint,

c) az autóbusszal szolgáltatást végző társaságok helyközi személyszállítási közszolgáltatásaihoz 33 504,45 millió forint,

d) a GYSEV által a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 28. § (1) bekezdésében meghatározott szerződés (a továbbiakban: pályaműködtetési szerződés) alapján működtetett vasúti pályahálózathoz 4850,0 millió forint,

e) a MÁV által a pályaműködtetési szerződés alapján működtetett vasúti pályahálózathoz 66 830,0 millió forint

igényelhető.

(3) A közösségi közlekedési szolgáltatóknak a korábbi költségtérítések elszámolásából adódó költségtérítési igényeinek megtérítésére költségtérítésként:

a) a MÁV-START által az Sztv. 25. §-ában meghatározott szerződés alapján végzett személyszállítási közszolgáltatáshoz 4527,55 millió forint,

b) a GYSEV által az Sztv. 25. §-ában meghatározott szerződés alapján végzett személyszállítási közszolgáltatáshoz 500,0 millió forint,

c) az autóbusszal szolgáltatást végző társaságok helyközi személyszállítási közszolgáltatásaihoz 4527,55 millió forint

igényelhető.

(4) A költségtérítés igénybevételét előre meghatározott szolgáltatások, hatékonysági elvárás teljesítéséhez, valamint utólagos elszámolási kötelezettséghez kell kötni.

3. § (1) A 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti egyedi támogatás a Bányavagyon-hasznosító által a szénbányászati szerkezetátalakításból átvett és a bányászatban jelentkező egyéb állami kötelezettségek – köztük az állami tulajdonú meddő szénhidrogén kutak kezelése és a bánya-erőmű integrációs szerződések megkötésekor még nem ismert kötelezettségek – vagyon-értékesítésből nem fedezett részének finanszírozására, továbbá a Bányavagyon-hasznosító működési költségeire – beleértve a mecseki uránbányászok baleseti járadékaival és egyéb kártérítési kötelezettségeivel összefüggésben felmerült működési költségeit is – használható fel.

(2) A 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti egyedi támogatás folyósítására negyedéves ütemezéssel kerül sor. A folyósításról – a Bányavagyon-hasznosító kezdeményezése alapján – a bányászati ügyekért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszter felé a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) útján gondoskodik.

(3) A 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti egyedi támogatás felhasználásáról a Bányavagyon-hasznosító havonta beszámol a bányászati ügyekért felelős miniszternek.

(4) A 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti kötelezettségátvállalás – az uránbányászatban 1993. december 31-éig keletkezett baleseti járadékok és a munkavégzéssel kapcsolatos egyéb kártérítési kötelezettségek Bányavagyon-hasznosító által történt kifizetését követő – utólagos folyósításáról a bányászatért felelős miniszter által az államháztartásért felelős miniszter részére megküldött havi elszámolás alapján a NAV gondoskodik.

4. § (1) A 2. § (2) bekezdés a), b), d) és e) pontja szerinti költségtérítés a vasúti személyszállítási közszolgáltatás és a vasúti pályahálózat működtetéséhez kapcsolódó tevékenység bevételekkel nem fedezett indokolt költségei, továbbá az ágazatban szokásos ésszerű nyereség megtérítésére használható fel.

(2) A 2. § (2) bekezdés a), b), d) és e) pontja szerinti költségtérítés folyósítása a vasúti személyszállítási közszolgáltatási tevékenységet és a vasúti pályaműködtetési közszolgáltatási tevékenységet érintő, várható gazdasági folyamatokon alapuló pénzforgalmi terv alapján havonta, a MÁV-START, a GYSEV és a MÁV pénzforgalmi igényeihez igazított mértékben történik.

(3) A 2. § (2) bekezdés a), b), d) és e) pontja szerinti költségtérítés (2) bekezdés alapján havonta folyósítandó mértékét a közlekedésért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben a (2) bekezdés szerinti pénzforgalmi terv alapján

a) a MÁV-START és a GYSEV esetében a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés,

b) a MÁV és a GYSEV esetében a pályaműködtetési szerződés

záradékában határozza meg.

(4) A záradék (3) bekezdés alapján megállapított rendelkezése a közlekedésért felelős miniszter és az államháztartásért felelős miniszter együttes döntésével módosítható. A módosítást a megelőző időszak tényleges pénzforgalma és a (2) bekezdés szerinti pénzforgalmi terv közötti eltérés okainak bemutatásával a MÁV-START, a GYSEV és a MÁV is kezdeményezheti.

5. § (1) A MÁV-START és a GYSEV a 2. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítés 4. § (3) bekezdése alapján megállapított mértékének 50%-át a tárgyhónap első napjától külön feltétel nélkül, további 50%-át a közlekedésért felelős miniszter által kiállított és az általa a NAV részére megküldött megrendelői teljesítésigazolás alapján a NAV-tól igényli.

(2) A közlekedésért felelős miniszter a teljesítésigazolás kiállításának megtagadásáról, a 2. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítés csökkentéséről és a csökkentés indokáról a MÁV-START és a GYSEV által megküldött, a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés szerinti havi jelentés megérkezését követő 8 napon belül értesíti a NAV-ot és az államháztartásért felelős minisztert.

(3) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a MÁV-START és a GYSEV a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződésben meghatározott esetben a 2. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítés 4. § (3) bekezdése alapján megállapított mértékének 60%-át (a továbbiakban: rendelkezésre állási költségtérítés) veheti igénybe. A rendelkezésre állási költségtérítés alkalmazásának szükségességéről a közlekedésért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszterrel történő előzetes egyeztetést követően értesíti a NAV-ot.

6. § (1) A 2. § (3) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítés a vasúti személyszállítási közszolgáltatóknak a korábbi költségtérítések elszámolásából adódó költségtérítési igényeinek megtérítésére használható fel.

(2) A 2. § (3) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítés havonta folyósítandó mértékét a közlekedésért felelős miniszter és az államháztartásért felelős miniszter együttesen a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés záradékában határozza meg.

7. § (1) A 2. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerinti költségtérítést a MÁV és a GYSEV a pályaműködtetési szerződés alapján végzett vasúti pályahálózat-működtetési tevékenységéhez a közlekedésért felelős miniszter által a tárgyhónapot megelőző második hónapra vonatkozóan kiállított és a NAV részére megküldött megrendelői teljesítésigazolás alapján igényli.

(2) A közlekedésért felelős miniszter a teljesítésigazolás kiállításáról a NAV-ot értesíti.

(3) Ha a közlekedésért felelős miniszter megállapítja, hogy a MÁV vagy a GYSEV a pályaműködtetési szerződésben meghatározott valamely kötelezettségét nem teljesítette, a teljesítésigazolásban rendelkezik a 2. § (2) bekezdés d) és e) pontja szerinti költségtérítés arányos csökkentéséről és annak a csökkentett összegen felüli része folyósításának felfüggesztéséről.

8. § (1) A 2. § (2) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítés az autóbusszal végzett helyközi személyszállítási közszolgáltatás bevételekkel nem fedezett indokolt költségei és az ágazatban szokásos, ésszerű nyereség megtérítésére használható fel.

(2) A 2. § (2) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítést az autóbusszal szolgáltatást végző társaságok között a várható gazdasági és pénzforgalmi folyamatok alapján, a várható bevételekkel nem fedezett indokolt költségek arányában kell felosztani.

(3) A 2. § (2) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítés folyósítása az autóbusszal szolgáltatást végző társaság pénzforgalmi igényeihez igazított mértékben történik.

(4) A 2. § (2) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítés (3) bekezdés alapján folyósítandó mértékét a közlekedésért felelős miniszter – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – az autóbusszal személyszállítási közszolgáltatást végző társasággal kötött közszolgáltatási szerződés záradékában határozza meg.

9. § (1) A 2. § (3) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítés az autóbusszal helyközi személyszállítási közszolgáltatást végző társaságoknak a korábbi költségtérítések elszámolásából adódó költségtérítési igényeinek megtérítésére használható fel.

(2) A 2. § (3) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítést az autóbusszal szolgáltatást végző társaságok között a korábbi évekre fennálló költségtérítési igény arányában kell felosztani.

(3) A 2. § (3) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítés (2) bekezdés alapján folyósítandó mértékét a közlekedésért felelős miniszter – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – az autóbusszal személyszállítási közszolgáltatást végző társasággal kötött közszolgáltatási szerződés záradékában határozza meg.

10. § (1) A NAV

a) a 2. § (2) bekezdés a), b), d) és e) pontja és a 2. § (3) bekezdés a) és b) pontja szerinti költségtérítést a kedvezményezettnek a tárgyhónap első napját követő igénylésétől,

b) a 2. § (2) bekezdés c) pontja és a 2. § (3) bekezdés c) pontja szerinti költségtérítést a közlekedésért felelős miniszter által megküldött záradék NAV-hoz történő érkezésétől vagy – ha ez későbbi időpontra esik – az adózó támogatási igényének benyújtásától

számított 15 napon belül folyósítja.

(2) A 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti egyedi támogatás és a 2. § (2) és (3) bekezdése szerinti költségtérítés folyósítása az 10032000-01905049 Egyedi támogatás fizetési számla, a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti egyedi támogatás folyósítása az 10032000-01905135 Egyéb vállalati támogatás fizetési számla terhére történik az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezései alapján.

11. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Ez a rendelet 2015. március 31-én hatályát veszti.

1

A rendelet a 11. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette 2015. március 31. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére