35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet
35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet
a 2014/2015. tanév rendjéről és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról1
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a szakképzés tekintetében az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § n) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben –,
a 13. § tekintetében a szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény 90. § a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § n) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben –,
a 14. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontja alapján meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben –
a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed
a) fenntartóra való tekintet nélkül
aa) az általános iskolákra,
ab) a gimnáziumokra,
ac) a szakközépiskolákra [a továbbiakban az ab)–ac) pont alattiak együtt: középiskola],
ad) a szakiskolákra [a továbbiakban az ac)–ad) pont alattiak együtt: szakképző iskola; a továbbiakban az ab)–ad) pont alattiak együtt: középfokú iskola],
ae) az alapfokú művészeti iskolákra [a továbbiakban az aa)–ae) pont alattiak együtt: iskola],
af) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira,
ag) a kollégiumokra,
ah) a többcélú intézmények iskoláira és kollégiumaira [a továbbiakban az a) pont alattiak együtt: nevelési-oktatási intézmény],
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),
c) a fővárosi és megyei kormányhivatalokra, járási hivatalokra,
d) az állami intézményfenntartó központra és annak területi szerveire,
e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,
f) a pedagógusokra,
g) a nevelő és oktató munkát végző más szakemberekre és a nem pedagógus-munkakört betöltőkre,
h) a tanulók és a jelentkezők törvényes képviselőire.
2. A tanév, a tanítási év
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2014/2015. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2014. szeptember 1. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2015. június 15. (hétfő). A tanítási napok száma – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – száznyolcvanegy nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában a tanítási napok száma száznyolcvan nap.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap
a) középfokú iskolákban – a b)–d) pontban meghatározott kivétellel – 2015. április 30.,
b) a Belügyminisztérium fenntartásában lévő szakközépiskolákban 2015. május 22.,
c) a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre való felkészítést folytató szakképző iskolában 2015. május 29.,
d) szakképző iskolákban féléves, másfél éves, két és fél éves képzésben vagy keresztféléves oktatásban, egész számú tanéves képzésben részt vevő tanulók részére 2015. január 9.,
e)2 a két évfolyamos részszakképesítésekre való felkészítést folytató speciális szakiskolákban és a HÍD II. részszakképesítésekre való felkészítést folytató szakiskolákban 2015. június 5.
(4) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2015/2016. tanítási évben történő feldolgozásáról.
(5) A tanítási év lezárását követően az iskola – amennyiben az iskola fenntartója, működtetője azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
(6)3 A 2014–2015. évi átmeneti időszak téli közfoglalkoztatásával összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2014/2015. tanévre a 2015/2016. tanév rendjéről szóló 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet hatálybalépését követő három napon belül iratkozhatnak be.
3. § (1) Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
(2) A szakképesítések megszerzésére való felkészítés a szakképző iskola azon szakképzési évfolyamain, amelyeken – a szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvényben szabályozott esetekben – közismereti képzés nem folyik, február első hetében is megkezdhető (keresztféléves oktatásszervezés). A tanítási év első és utolsó napját az iskola igazgatója állapítja meg a 2. § (3) bekezdésének figyelembevételével úgy, hogy a tanítási napok száma a 2. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfeleljen.
(3) A tanítási év első féléve 2015. január 16-ig tart. Az iskolák 2015. január 23-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. Az (1)–(2) bekezdésben meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(4) Az első félév és a tanítási év utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.
3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
4. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában öt, a nappali oktatás munkarendje szerint működő középfokú iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.
5. § (1) Az őszi szünet 2014. október 27-től 2014. október 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2014. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2014. november 3. (hétfő).
(2) A téli szünet 2014. december 22-től 2015. január 2-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2014. december 19. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2015. január 5. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet 2015. április 2-től 2015. április 7-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. április 1. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2015. április 8. (szerda).
(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – a Nkt. 30. § (2)–(3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – a heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának – szükség esetén – gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
(7) A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést – az Nkt. 30. § (1) bekezdése értelmében – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.
4. A vizsgák rendje
6. § (1) A középiskolai érettségi vizsgákat, a szakképző iskolai szakmai vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
5. A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2014/2015. tanévben
7. § A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.
6. A tanulmányi versenyek
8. § (1) A 3. melléklet tartalmazza azoknak a tanulmányi versenyeknek a jegyzékét, amelyeket az oktatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) hirdet meg az iskolák részére, továbbá amelyeket pályáztatás nélkül anyagilag és szakmailag támogat.
(2) Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat.
(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplő tanulmányi versenyre, továbbá diákolimpiára történő felkészítést akkor építheti be a munkatervébe, ha azzal a fenntartó, az iskolaszék, iskolaszék hiányában az iskolai szülői szervezet, az iskolai diákönkormányzat és az intézményi tanács egyetért.
(4) A szakképzés tanulmányi versenyei tekintetében az (1) és a (3) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a szakképesítésért felelős miniszter az általa kiírt szakmai tanulmányi versenyre vonatkozó felhívásnak a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben történő megjelentetéséről 2014. november 20-ig gondoskodik, egyúttal intézkedik a felhívásnak a kormányzati honlapon való közzétételéről.
7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
9. § (1) Az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 79. § (6) bekezdésében foglaltak szerint a 2014/2015. tanévben országos mérés, értékelés keretében meg kell vizsgálni a szövegértési és a matematikai eszköztudás fejlődését a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
(2) A hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon a matematikai alapkészségek vizsgálatához szükséges mérőeszközt az adott nemzetiség nyelvén is rendelkezésre kell bocsátani azokban az iskolákban, ahol a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, és az (1) bekezdésben meghatározott mérést az adott nemzetiség nyelvén bonyolítják le.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket, értékeléseket a Hivatal szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2015. május 27-én. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további kötelező tanórai foglalkozás számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(4) A Hivatal 2016. február 29-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat honlapján nyilvánosságra hozza. A Hivatal az országos elemzést megküldi a minisztériumnak, amely azt 2016. április 29-ig a kormányzati honlapon nyilvánosságra hozza.
(5) A miniszteri rendelet 135. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató általános iskolában a Hivatal 2015. június 3-án szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a hatodik évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret (a továbbiakban: KER) szerinti A2 szintű, a nyolcadik évfolyamon az idegennyelv-tudást igazoló államilag elismert nyelvvizsgáztatásról és a külföldön kiállított, idegennyelv-tudást igazoló nyelvvizsga-bizonyítványok Magyarországon történő honosításáról szóló 137/2008. (V. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B1 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett általános iskolák a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(6) A miniszteri rendelet 136. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató középiskolában a Hivatal 2015. június 3-án szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a tizedik évfolyamon a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B2 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett középiskolák a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(7) Az (5) bekezdésben foglalt iskolák kivételével az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni a Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a vizsgálatot az iskola pedagógusai 2015. június 11-én végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával. Az iskola a vizsgálatot saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A tanulók által megoldott feladatok értékelését az iskola pedagógusai egységes javítókulcs felhasználásával végzik el. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2014. november 21-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait 2015. június 30-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(8) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2014. október 10-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2014. október 22-ig – a Hivatal által meghatározott módon – jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2014. december 5-ig kell elvégezniük.
(9) Az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján a 2014/2015. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról. A vizsgálatot az iskoláknak – az 1–4. évfolyamán tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2015. január 5. és 2015. május 27. között kell megszervezniük.
(10) Az általános, a középfokú iskola igazgatója az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján a 2013/2014. tanévben és a korábbi tanévekben megszervezett országos alapkészség, képesség mérésről a Hivatal által feldolgozott és közzétett tanulói és intézményi adatok alapján, feladatellátási helyenként elemzi az intézmény pedagógiai munkáját, különös tekintettel az azonos iskolatípusok országos átlagadataival való összehasonlításra, az iskola családi háttérindexéhez mért iskolai pedagógiai teljesítményekre, az iskola pedagógiai fejlesztő munkájának hatására, és a mérési eredmények időbeni változásaira. Ennek keretében az iskola igazgatója azonosítja az intézményi pedagógiai munka erősségeit, gyengeségeit és intézményi intézkedési tervben határozza meg az intézményi pedagógiai munka eredményességének fejlesztése érdekében szükséges intézkedéseket. Az elemzést is tartalmazó intézményi intézkedési tervet az igazgató 2015. június 10-éig készíti el, majd a nevelőtestület véleményének figyelembevételével 2015. június 30-ig véglegesíti és megküldi a fenntartójának. A fenntartó rendszeresen ellenőrzi az intézményi intézkedési tervben foglaltak teljesítését.
10. § (1) 2015. január 12-e és 2015. március 31-e között a köznevelési feladatellátásban résztvevő kollégiumok reprezentatív körét érintő szakmai ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni:
a) a Kollégiumi nevelés országos alapprogramja alapján a helyi kollégiumi program elkészítését, bevezetését és
b) az adott tanévre történt kollégiumi felvételi eljárás szakszerűségét.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzést a Hivatal folytatja le. Az ellenőrzésről készített jelentést a Hivatal 2015. június 30-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.
8. Az országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok
11. § A 2012/2013. tanévben lefolytatott országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határokat a 4. melléklet tartalmazza.
9. Záró rendelkezések
12. § Ez a rendelet 2014. szeptember 1-jén lép hatályba.
13. §4 A 2. mellékletben foglalt táblázatnak – a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet és a 2014/2015. tanév rendjéről és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet módosításáról szóló 13/2015. (III. 6.) EMMI rendelettel (a továbbiakban: R.) módosított – A:22, A:23 és A:26–A:29 mezőjében foglaltakat az R. hatálybalépésekor5 folyamatban lévő felvételi eljárásban is alkalmazni kell.
14. §6
15. § Ez a rendelet 2016. június 1-jén hatályát veszti.
1. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez7
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű írásbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
2014. október 10., 8.00 |
3. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv |
2014. október 13., 8.00 |
4. |
egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, kereskedelmi és marketing alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (elméleti gazdaságtan), közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan), közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika), közlekedési alapismeretek (közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek |
rajz és vizuális kultúra, szakmai előkészítő tárgyak |
2014. október 13., 14.00 |
5. |
matematika |
matematika |
2014. október 14., 8.00 |
6. |
földrajz |
földrajz |
2014. október 14., 14.00 |
7. |
történelem |
történelem |
2014. október 15., 8.00 |
8. |
latin nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
2014. október 15., 14.00 |
9. |
angol nyelv |
angol nyelv |
2014. október 16., 8.00 |
10. |
- |
filozófia |
2014. október 16., 14.00 |
11. |
informatika |
informatika |
2014. október 17., 8.00 |
12. |
orosz nyelv |
orosz nyelv, egyéb nyelvek |
2014. október 17., 14.00 |
13. |
német nyelv |
német nyelv |
2014. október 20., 8.00 |
14. |
belügyi rendészeti ismeretek |
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma, belügyi rendészeti ismeretek |
2014. október 20., 14.00 |
15. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
2014. október 21., 8.00 |
16. |
kémia, gazdasági ismeretek, katonai alapismeretek |
kémia, katonai alapismeretek, természettudomány, egyedileg akkreditált vizsgatárgyak |
2014. október 21., 14.00 |
17. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
2014. október 22., 8.00 |
18. |
biológia, társadalomismeret |
biológia |
2014. október 22., 14.00 |
19. |
francia nyelv |
francia nyelv |
2014. október 27., 8.00 |
20. |
fizika |
fizika, ének-zene, művészettörténet |
2014. október 27., 14.00 |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
szóbeli vizsgák |
- |
2014. november 6-10. |
3. |
- |
szóbeli vizsgák |
2014. november 17-22. |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű érettségi írásbeli vizsga |
Időpont |
2. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv |
2015. május 4., 8.00 |
3. |
matematika |
matematika |
2015. május 5., 8.00 |
4. |
történelem |
történelem |
2015. május 6., 8.00 |
5. |
angol nyelv |
angol nyelv |
2015. május 7., 8.00 |
6. |
német nyelv |
német nyelv |
2015. május 8., 8.00 |
7 |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
2015. május 11., 8.00 |
8. |
informatika |
- |
2015. május 12., 8.00 |
9. |
latin nyelv, héber nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
2015. május 12., 14.00 |
10. |
biológia |
biológia |
2015. május 13., 8.00 |
11. |
társadalomismeret |
- |
2015. május 13., 14.00 |
12. |
kémia |
kémia |
2015. május 14., 8.00 |
13. |
földrajz |
földrajz |
2015. május 14., 14.00 |
14. |
- |
informatika |
2015. május 15., 8.00 |
15. |
belügyi rendészeti ismeretek |
ének-zene, művészettörténet, |
2015. május 15., 14.00 |
16. |
fizika |
fizika |
2015. május 18., 8.00 |
17. |
- |
rajz és vizuális kultúra |
2015. május 18., 14.00 |
18. |
egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, faipari alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, kereskedelmi és marketing alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (elméleti gazdaságtan), közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan), közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika), közlekedési alapismeretek (közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek |
szakmai előkészítő tárgyak |
2015. május 19., 8.00 |
19. |
francia nyelv |
francia nyelv |
2015. május 20., 8.00 |
20. |
- |
filozófia |
2015. május 20., 14.00 |
21. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
2015. május 21., 8.00 |
22. |
- |
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma |
2015. május 21., 14.00 |
23. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
2015. május 22., 8.00 |
24. |
orosz nyelv, |
orosz nyelv, egyéb nyelvek |
2015. május 26., 8.00 |
25. |
gazdasági ismeretek, katonai alapismeretek |
katonai alapismeretek, természettudomány, pszichológia |
2015. május 26., 14.00 |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
szóbeli vizsgák |
- |
2015. június 4-11. |
3. |
- |
szóbeli vizsgák |
2015. június 15-26. |
2. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez8
A |
B |
|
1. |
Határidők |
Feladatok |
2. |
2014. 09. 12. |
A minisztérium pályázatot hirdet az Arany János Tehetséggondozó Programjába, az Arany János Kollégiumi Programjába, valamint az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjába történő jelentkezésről. |
3. |
2014. 09. 30. |
A Hivatal honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját. |
4. |
2014. 10. 15. |
A középfokú iskolák a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak szerint meghatározzák tanulmányi területeik belső kódjait és a Hivatal által meghatározott formában megküldik a Felvételi Központnak. |
5. |
2014. 10. 31. |
A középfokú iskoláknak – amennyiben szervez, a kollégiumoknak – felvételi tájékoztatóban kell nyilvánosságra hozniuk a felvételi eljárásuk rendjét, és a felvételi tájékoztatót közzé kell tenniük a köznevelés információs rendszerében. Az általános iskola szóban tájékoztatja a nyolcadikos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről. |
6. |
2014. 11. 14. |
A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi központi írásbeli felvételi vizsgát szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékét. |
7. |
2014. 12. 09. |
A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező – az Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt – intézménybe. |
8. |
2014. 12. 11. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázatok benyújtása. |
9. |
2014. 12. 12. |
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik a Hivatalnak – a Hivatal által meghatározott módon – a hozzájuk a központi írásbeli felvételi vizsgákra jelentkezettek alapján a feladatlap-igényüket. |
10. |
2015. 01. 16. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel. |
11. |
2015. 01. 17. |
Az általános felvételi eljárás kezdete. |
12. |
2015. 01. 17., 10.00 |
Központi írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban. |
13. |
2015. 01. 17., 10.00 |
Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra és az Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára az érintett középiskolákban. |
14. |
2015. 01. 22., 14.00 |
Pótló központi írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamra, valamint az Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. |
15. |
2015. 01. 23. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt vett tanulókkal. |
16. |
2015. 02. 05. |
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák a Hivatal által meghatározott módon értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat. |
17. |
2015. 02. 05. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjában részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről – egymás egyidejű előzetes értesítésével és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Arany János Programirodájának bevonásával – értesítik az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat. |
18. |
2015. 02. 13. |
Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Felvételi Központnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a tanuló közvetlenül is megküldheti a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a tanulói adatlapot a Felvételi Központnak.) |
19. |
2015. 02. 13. |
Jelentkezés a Belügyminisztérium által fenntartott iskolákba. |
20. |
2015. 02. 17-03. 06. |
A szóbeli meghallgatások az általános felvételi eljárás keretében. |
21. |
2015. 03. 11. |
A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza a jelentkezők felvételi jegyzékét. |
22. |
2015. 03. 16–19. |
A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában. |
23. |
2015. 03. 20. |
Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot ekkor kell megküldeni a Felvételi Központnak. |
24. |
2015. 03. 23. |
A Felvételi Központ elektronikus formában megküldi a középfokú iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek listáját ABC sorrendben. |
25. |
2015. 03. 30. |
Az állami intézményfenntartó központ kijelöli a Köznevelési Hídprogramokat a következő tanévtől megvalósító középfokú intézményt vagy intézményeket, és erről tájékoztatja az általános iskolákat. |
26. |
2015. 04. 07. |
A Felvételi Központ a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a jelentkezettek listáját. |
27. |
2015. 04. 13. |
A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort megküldi a Felvételi Központnak. |
28. |
2015. 04. 22. |
A Felvételi Központ kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék). |
29. |
2015. 04. 29. |
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak. |
30. |
2015. 05. 04-15. |
Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel. |
31. |
2015. 05. 04-08. 31. |
A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki. |
32. |
2015. 05. 15. |
A 2015. 05. 15-ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola igazgatója dönt a felvételi kérelmekről. |
33. |
2015. 06. 01. |
A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál. |
34. |
2015. 06. 19. |
Az általános iskola értesítést küld a tanulóról a tanuló állandó lakhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal, valamint az állami intézményfenntartó központ részére, amennyiben az Nkt. 14. § (2)-(3) bekezdése alapján kezdeményezi a tanköteles tanuló felvételét a Híd I. vagy Híd II. programba. |
35. |
2015. 06. 24-26. |
Beiratkozás a középfokú iskolákba és a Köznevelési Hídprogramba az iskola igazgatója által meghatározott időben. |
36. |
2015. 07. 28-08.14. |
Beiratkozás a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre való felkészítést folytató szakképző iskolába. |
37. |
2015. 08.03.-28. |
Beiratkozás a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti szakközépiskolákba. |
38. |
2015. 08. 31. |
Pótbeiratkozás a Köznevelési Hídprogramokra. |
3. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez
4. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez
5. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez
A |
B |
|
4.1. |
A szakképesítés szakmai követelménymoduljainak az állam által elismert szakképesítések szakmai követelménymoduljairól szóló kormányrendelet szerinti |
|
4.2. |
azonosító száma |
megnevezése |
4.3. |
11470-12 |
Óvodai nevelési feladatok |
4.4. |
11471-12 |
Óvodai gondozási feladatok |
4.5. |
11472-12 |
Óvodai munkajog, munkavédelem |
4.6. |
11497-12 |
Foglalkoztatás I. |
4.7. |
11499-12 |
Foglalkoztatás II. |
4.8. |
11500-12 |
Munkahelyi egészség és biztonság |
6. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez9
A rendelet a 15. § alapján hatályát vesztette 2016. június 1. napjával.
A 2. § (3) bekezdés e) pontját a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet 13. § (1) bekezdése iktatta be.
A 2. § (6) bekezdését a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet 13. § (2) bekezdése iktatta be.
A 13. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette, újonnan a 13/2015. (III. 6.) EMMI rendelet 2. §-a iktatta be.
A hatálybalépés napja: 2015. március 7.
A 14. § a 40/2014. (V. 5.) EMMI rendelet 33. §-a alapján nem lép hatályba.
Az 1. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet 14. §-a szerint módosított szöveg.
A 2. melléklet a 13/2015. (III. 6.) EMMI rendelet 3. §-a szerint módosított szöveg.
A 6. melléklet a 40/2014. (V. 5.) EMMI rendelet 33. §-a alapján nem lép hatályba.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás