• Tartalom

39/2014. (V. 5.) EMMI rendelet

39/2014. (V. 5.) EMMI rendelet

az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 27/2013. (III. 29.) EMMI rendelet módosításáról1

2014.05.06.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. § Az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 27/2013. (III. 29.) EMMI rendelet (a továbbiakban: R.) 2. alcíme a következő 4/A–4/C. §-sal egészül ki:

4/A. § Ha az e rendelet alapján nyújtott költségvetési támogatást az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdésének megfelelő gazdasági tevékenységéhez – ideértve különösen a hivatásos sport támogatását – veszi igénybe a kedvezményezett, a támogatás
a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelettel (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.; a továbbiakban: 1407/2013 bizottsági rendelet), valamint a 4/B. §-sal összhangban csekély összegű támogatásként, vagy
b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelettel (HL L 114, 2012.4.26., 8. o.; a továbbiakban: 360/2012 bizottsági rendelet), valamint a 4/B.§-sal összhangban közszolgáltatási csekély összegű támogatásként, vagy
c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozattal (HL L 7., 2012. 1. 11., 3. o.; a továbbiakban: Határozat), valamint a 4/C. §-sal összhangban közszolgáltatás ellentételezésére nyújtott támogatásként
nyújtható.
4/B. § (1) Nem lehet kedvezményezett
a) az 1407/2013 bizottsági rendelet alapján az 1407/2013 bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013 bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel, és
b) a 360/2012 bizottsági rendelet alapján az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást a 360/2012 bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.
(2) A közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozás részére nyújtott, az 1407/2013 bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás teherszállító jármű vásárlására nem vehető igénybe.
(3) Az 1407/2013 bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg az 1407/2013 bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.
(4) A 360/2012 bizottsági rendelet 3. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg a 360/2012 bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.
(5) A támogatást nyújtó köteles írásban tájékoztatni a kedvezményezettet, hogy az csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatásnak utalnia kell az 1407/2013 bizottsági rendeletre vagy a 360/2012 bizottsági rendeletre, megjelölve annak pontos címét és az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét bruttó támogatástartalomban kifejezve.
4/C. § (1) A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget, ideértve az ésszerű nyereséget. A támogatás mértékét a Határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.
(2) Ha a kedvezményezett a Határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a túlkompenzációt a Határozat 6. cikk (2) bekezdésében foglaltak alapján köteles visszafizetni.
(3) A kedvezményezett a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből az (1)–(2) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.”

2. § Az R. 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Ha a támogatási kérelem nem tartalmazza a (2) bekezdésben foglaltakat, a miniszter a támogatási kérelem kézhezvételétől számított nyolc napon belül a költségvetési támogatás igénylőjét legfeljebb tizenöt napos határidő kitűzésével írásban hiánypótlásra hívja fel. Ha a költségvetési támogatás igénylője a hiánypótlási felhívásnak határidőben nem vagy nem megfelelően tesz eleget, a miniszter a támogatási kérelmet elutasítja, és erről a költségvetési támogatás igénylőjét – az elutasítás indokának megjelölésével – írásban értesíti.”

3. § Az R. 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A miniszter a támogatási kérelemről annak kézhezvételétől számított huszonegy napon belül dönt.”

4. § (1) Az R. 11. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kedvezményezett a támogató részére a támogatási szerződés előkészítése érdekében a következő adatokat, valamint dokumentumokat nyújtja be:)

b) gazdasági társaságnak nem minősülő gazdálkodó szervezet esetén hatályos létesítő okiratának egyszerű másolatát, képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintáját vagy a számlavezető pénzforgalmi intézmény által vezetett aláírási kartonja másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által hitelesített eredeti példányát, helyi önkormányzatok társulása esetén a társulási megállapodás másolatát,”

(2) Az R. 11. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kedvezményezett a támogató részére a támogatási szerződés előkészítése érdekében a következő adatokat, valamint dokumentumokat nyújtja be:)

d) az a)–c) pontban meghatározottaktól eltérő egyéb jogi személy esetén harminc napnál nem régebbi igazolást az egyéb jogi személyt nyilvántartó szervezettől az egyéb jogi személy nyilvántartásban szereplő adatairól, képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintáját vagy a számlavezető pénzforgalmi intézmény által vezetett aláírási kartonja másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által hitelesített eredeti példányát, adószámát, bankszámlaszámát, ”

5. § Az R. 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A költségvetési támogatás felhasználásáról történő beszámolót számviteli bizonylattal – ideértve a kifizetést igazoló bizonylatot, szerződést is – alátámasztott módon az 1. melléklet szerinti nyomtatványon (a továbbiakban: összesített elszámolási táblázat) kell benyújtani. A költségvetési támogatás felhasználását igazoló beszámolóhoz az összesített elszámolási táblázatot papír alapon eredetiben, illetve a támogatási szerződésben a támogató részéről megjelölt kapcsolattartó személy részére elektronikus úton is mellékelni kell.”

6. § Az R. 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a költségvetési támogatás végső felhasználója nem a kedvezményezett, a kedvezményezett köteles a költségvetési támogatásról a költségvetési támogatás végső felhasználóját az összesített elszámolási táblázat szerint elszámoltatni, és az összesített elszámolási táblázat, a pénzügyi teljesítést igazoló bizonylat, a támogatási szerződés, valamint annak lezárását vagy megszűnését igazoló okirat kedvezményezett által hitelesített másolatát a támogatónak átadni a 2. melléklet szerinti elszámolással egyidejűleg.”

7. § Az R. 18. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az ötvenmillió forintot meghaladó összegű költségvetési támogatás esetében a százezer forint értékhatárt meg nem haladó számlák másolatát a támogatói okirat vagy támogatási szerződés erre vonatkozó rendelkezése esetén nem kell benyújtani, ha a számlaösszesítőn feltüntetett adatok valódiságát, az eredeti bizonylatokkal való egyezőségét és az eredeti bizonylatok (2) bekezdés szerinti záradékolásának megtörténtét könyvvizsgáló igazolja.”

8. § (1) Az R. 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A támogató – a felhasználási időszakban vagy a beszámoló benyújtását követően, de legkésőbb a beszámoló elfogadását követő hat hónapon belül – a felhasználás helyszínén ellenőrizheti a költségvetési támogatás felhasználását.”

(2) Az R. 20. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A támogató a beszámoltatás során ellenőrzi, hogy a költségvetési támogatás felhasználása során a kedvezményezett a közbeszerzési értékhatárt elérő beszerzések, beruházások, szolgáltatás megrendelések kapcsán a közbeszerzést lebonyolította-e. Az ennek megállapításához szükséges dokumentumokat a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás befejezését követően nyújtja be a támogató részére. A kedvezményezett e kötelezettségéhez kapcsolódóan benyújtandó dokumentumok körét és a benyújtás határidejét a támogatási szerződésben kell meghatározni.”

9. § (1) Az R. 24. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A miniszter a „Versenysport támogatása” előirányzat terhére támogatja)

b) a versenysport fejlesztési feladatait,”

(2) Az R. 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Versenysport támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

10. § Az R. 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

a) országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség, fogyatékosok országos szövetsége, valamint
b) sportszövetség tagszervezeteként működő és annak versenyrendszerében részt vevő
ba) sportszervezet,
bb) sportiskola,
bc) utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány,
c) testkultúrával kapcsolatos felsőoktatási képzésben részt vevő felsőoktatási intézmény,
d) központi költségvetési szerv,
e) a sportág stratégiai fejlesztési koncepcióinak gyakorlati megvalósításában résztvevő, vagy az ilyen célok elérésében közvetlenül vagy a szövetségi tagszervezetek útján közreműködő gazdasági társaság,
f) a MOB,
g) a Magyar Turizmus Zrt.
lehet kedvezményezett.”

11. § Az R. 35. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az országos sportági szakszövetségek akadémiai rendszerének kialakításával, továbbá az MLSZ utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatainak támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

12. § Az R. 10. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. Az olimpiai mozgalommal összefüggő, valamint egyéb, a sport stratégiai fejlesztését szolgáló feladatok támogatása
36. § Az olimpiai mozgalommal összefüggő, valamint egyéb, a sport stratégiai fejlesztését szolgáló feladatok támogatására előirányzatból nyújtott költségvetési támogatás kedvezményezettje – a 40. § (2) bekezdésében meghatározott költségvetési támogatás kivételével – a MOB, központi költségvetési szerv, sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány. Az olimpiai mozgalommal összefüggő, valamint egyéb, a sport stratégiai fejlesztését szolgáló feladatok támogatására előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.
37. § (1) A miniszter a Versenysport és olimpiai felkészülés szakmai támogatása előirányzat terhére támogatja a versenysport és az olimpiai felkészülés következő szakmai feladatait:
a) az olimpiai felkészülést, az olimpiai kvalifikációt eredményező versenyekre történő felkészülést és részvételt, az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei, az országos sportági szövetségek, valamint e szövetségek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, továbbá – a sportágak olimpiai eredményességét is figyelembe véve – e szövetségek tagszervezeteként működő és annak versenyrendszerében részt vevő sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány szakmai feladatainak ellátását;
b) az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetsége, az országos sportági szövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány szakmai programjai és feladatai megvalósításával összefüggő működési költségeit;
c) a versenysport fejlesztésének feladatait, különösen a sportági stratégiai fejlesztési koncepciók (ideértve az utánpótlás-fejlesztési koncepciókat is) megvalósítását;
d) az európai játékokra, továbbá az ifjúsági olimpiai játékokra történő felkészülést és részvételt;
e) az olimpiai és a paralimpiai játékokon való részvételt; valamint
f) az olimpiai sportágak egyéb sportvilágeseményei esetében a felkészülést, kvalifikációt és részvételt.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti költségvetési támogatás felhasználása során a következő tételek számolhatók el:
a) a hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel, továbbá a felkészülés szakmai költségei,
b) a versenyrendezés (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai programok rendezésének költségei,
c) a sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségek,
d) a sportegészségügyi ellátással (különösen válogatott vagy olimpiai kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlása) összefüggő költségek,
e) doppingellenes tevékenységgel összefüggő költségek,
f) sportfelszerelés, sporteszközök, sportág-specifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával, valamint a sporttevékenységbe bevont állatok vásárlásával és tartásával kapcsolatos költségek,
g) a sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány tulajdonában, vagyonkezelésében lévő, vagy az általa bérelt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény fenntartásával, működtetésével összefüggő költségek,
h) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a munkaviszonyban, valamint munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott, a sportolók felkészítésében közvetlenül közreműködő sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,
i) sportszakmai kiadványok elkészítésének, megjelentetésének, beszerzésének költségei.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti költségvetési támogatás felhasználása során – a (2) bekezdésben meghatározottak mellett – a következő tételek számolhatók el:
a) a nemzeti és a nemzetközi szervezetek tagdíjai, a regisztrációs és licencdíjak,
b) a sportszövetségi, sportszervezeti, sportiskolai, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítványi iroda működésével kapcsolatos költségek,
c) a sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketing kiadványok megjelentetésének, beszerzésének költségei,
d) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a munkaviszonyban, valamint a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,
e) a pénzügyi tevékenységgel és könyveléssel kapcsolatos költségek,
f) a költségvetési támogatás legfeljebb tíz százalékáig a sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazási költségek.
(4) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti költségvetési támogatásban részesülő országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a költségvetési támogatást az Stv.-ben, valamint az alapszabályában meghatározott feladatokra köteles fordítani. A szövetségi költségvetési támogatások összegének meghatározásakor az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek következő szövetségi adatait kell figyelembe venni:
a) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma több mint ötszáz;
b) a szövetségi tagszervezetek száma több mint húsz;
c) az 5. melléklet szerinti pontérték-táblázat alapján számított sportági eredményességi pontszám nem nulla.
(5) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (4) bekezdésben meghatározott feltételek közül kettőnek nem felel meg, az (1) bekezdés b) pontja szerinti költségvetési támogatása az adott évben nem lehet több másfélmillió forintnál.
(6) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (4) bekezdésben meghatározott feltételek közül legalább kettőnek megfelel, a támogatási döntéskor az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek következő adatait kell figyelembe venni:
a) az (1) bekezdés b) pontjában foglaltak költségvetési támogatására rendelkezésre álló összeg huszonöt százalékának felosztása az 5. mellékletben meghatározott pontérték-táblázat alapján kiszámított sportági eredményességi pontszám alapján történik;
b) az (1) bekezdés b) pontjában foglaltak költségvetési támogatására rendelkezésre álló összeg hetvenöt százalékának felosztása a következő adatok alapján történik, a megjelölt arányban
ba) a sportszövetség által fizetendő nemzetközi tagdíjak egyszeres szorzóval,
bb) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma négyszeres szorzóval,
bc) a sportszövetségi tagszervezetek száma négyszeres szorzóval,
bd) a sportszövetség közgyűlése által elfogadott mérleg szerinti éves költségvetés egyszeres szorzóval,
be) a sportági tradíciók (a magyar sportszövetség megalakulásának éve) háromszoros szorzóval,
bf) egyéb, előre nem számszerűsíthető szempontok, azaz a sportág szállítási igénye kétszeres szorzóval, pályaigénye kétszeres szorzóval, technikai igényei és állatok bevonásának igénye négyszeres szorzóval, edzőpartner bevonásának igénye négyszeres szorzóval, női és férfi szakágai hatszoros szorzóval, olimpiai szakágak száma hatszoros szorzóval.
(7) Az (1) bekezdés d) pontjában meghatározott költségvetési támogatás felhasználása során az európai játékok, továbbá az ifjúsági olimpiai játékok esetében a felkészüléssel és részvétellel összefüggő kiadások számolhatók el.
(8) Az (1) bekezdés e) pontjában meghatározott költségvetési támogatás felhasználása során az olimpiai és a paralimpiai játékokon való részvétellel összefüggő kiadások számolhatók el.
(9) Az (1) bekezdés f) pontjában meghatározott költségvetési támogatás felhasználása során az olimpiai sportágak sportvilágeseményeire történő felkészüléssel, kvalifikációval és az azon való részvétellel összefüggő kiadások számolhatók el.
38. § (1) A Sporteredmények, sportszakmai tevékenység anyagi elismerése előirányzat terhére támogatható:
a) a Nemzet Sportolója Címmel járó életjáradék folyósítása,
b) az olimpiai járadék folyósítása,
c) nyugdíjas olimpiai és világbajnoki érmes sportolók, azok özvegyei, valamint a kiemelkedő sporteredmények elérésében közreműködő nyugdíjas sportszakemberek rászorultsági alapon történő költségvetési támogatása,
d) a Gerevich Aladár-sportösztöndíj rendszer működtetése,
e) az Ezüstgerely művészeti pályázat támogatása.
(2) A MOB Gerevich Aladár-sportösztöndíjként kiemelt sportösztöndíjat és szövetségi sportösztöndíjat adományozhat az olimpiai, paralimpiai, sakkolimpiai, speciális világjáték-válogatott kerettag versenyző, valamint a felkészítésében közreműködő edző, szövetségi kapitány, válogatott vezetőedző és a versenyző felkészítésében közvetlenül részt vevő egyéb sportszakember [a (10)–(19) bekezdés alkalmazásában a továbbiakban együtt: edző] részére.
(3) A sportösztöndíj tárgyévi keretösszegét, valamint a (10)–(19) bekezdés alapján sportösztöndíjban részesíthető természetes személyek legnagyobb számát a MOB elnöksége állapítja meg. A szövetségi sportösztöndíj keretét a MOB elnöksége az 5. melléklet szerinti pontérték-táblázat alapján az országos sportági szakszövetségek és országos sportági szövetségek javaslatára figyelemmel határozza meg azzal, hogy az egyes sportágak keretösszegeit a sportági összpontszám arányában veszi figyelembe.
(4) A (10)–(19) bekezdésben meghatározott jogosultsági feltételek mellett sportösztöndíjra
a) csak válogatott kerettag versenyző jogosult, amely feltétel meglétét a szövetség igazolja,
b) csak olyan, az a) pontban meghatározott versenyzőt felkészítő edző jogosult, aki
ba) a sport területén képesítéshez kötött tevékenység szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározott legalább középfokú edzői képesítéssel, vagy más, a közvetlen sportszakmai felkészítéssel összefüggő képesítéssel, továbbá
bb) a versenyző sporttevékenységének feltételeit, felkészítését biztosító sportszervezettel, sportiskolával, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvánnyal vagy a versenyző részére versenyengedélyt kiadó sportszövetséggel fennálló, foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal
rendelkezik, és e feltételek fennállását igazolja.
(5) Külföldi állampolgárságú edző sportösztöndíjra jogosultságának – kivéve a (6) bekezdésben foglaltakat – a (4) bekezdés b) pontjában foglaltakon kívül további feltétele, hogy az edző
a) az edzői tevékenység végzésére jogosító okirat honosított példányának másolatát,
b) a társadalombiztosítási jogviszony fennállásának igazolására alkalmas okirat másolatát,
c) annak igazolását, hogy bankszámlával rendelkezik, továbbá
d) a tartózkodási engedélye másolatát – amelyből megállapítható, hogy legalább a munkaszerződés, munkavégzésre irányuló egyéb szerződés időtartamával megegyező időtartamban Magyarország területén jogszerűen tartózkodik –
csatolja.
(6) Az EGT-állampolgárságú edzők esetében a sportösztöndíjra jogosultság feltételei azonosak a magyar állampolgárságú edzőkre a (4) bekezdés b) pontjában meghatározott feltételekkel.
(7) A sportösztöndíjban részesülőkről a MOB elnöksége a (10)–(19) bekezdésben meghatározottak szerint dönt és gondoskodik a havi sportösztöndíjak tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig történő folyósításáról.
(8) Ha a versenyzővel, edzővel szemben doppingvétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt doppingeljárás indul, a sportösztöndíj folyósítását fel kell függeszteni.
(9) Vissza kell vonni a sportösztöndíjat, ha
a) a versenyző válogatott kerettagsága megszűnik,
b) az edző (4) bekezdés a) pontjában meghatározott versenyzőt felkészítő jogosultsága megszűnik,
c) a versenyzővel vagy az edzővel szemben jogerős doppingbüntetésként eltiltás kerül kiszabásra.
(10) Kiemelt sportösztöndíjban részesíthető
a) az előző négy évben olimpiai játékokon érmes vagy világbajnokságon kizárólag olimpiai versenyszámban világbajnok versenyző;
b) az a) pont szerinti versenyzőt felkészítő edző;
c) az előző négy évben paralimpián érmes versenyző;
d) a c) pont szerinti versenyzőt felkészítő edző.
(11) A kiemelt sportösztöndíj mértéke
a) a (10) bekezdés a) pontja szerinti versenyző esetén
aa) egyéni sportágban elért, sportösztöndíjra jogosító eredmény után havonta négyszázezer forint,
ab) egyéni sportág csapat versenyszámaiban vagy csapatsportágban elért, sportösztöndíjra jogosító eredmény után versenyzőnként havonta legalább kétszázezer, legfeljebb háromszázezer forint;
b) a (10) bekezdés b) pontja szerinti edző esetén – a (13) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel –
ba) az a) pont aa) alpontjában meghatározott versenyző által elért, kiemelt sportösztöndíjra jogosító eredmény után havonta négyszázezer forint,
bb) az a) pont ab) alpontjában meghatározott versenyzők, csapat által elért, kiemelt sportösztöndíjra jogosító eredmény után havonta háromszázezer forint;
c) a (10) bekezdés c) pontja szerinti versenyző és a (10) bekezdés d) pontja szerinti edző esetén egyéni sportágban elért, sportösztöndíjra jogosító eredmény után havonta legfeljebb kétszázezer forint;
d) a (10) bekezdés c) pontja szerinti versenyző és a (10) bekezdés d) pontja szerinti edző esetén egyéni sportág csapat versenyszámaiban vagy csapatsportágban elért, sportösztöndíjra jogosító eredmény után versenyzőnként és edzőnként havonta legfeljebb egyszázezer forint.
(12) A kiemelt sportösztöndíjban részesülő személyekről a MOB elnöksége
a) versenyző esetén az elért eredményekre,
b) edző esetén a legjobb eredményt elért versenyzőjének eredményessége és az edző szakmai pályafutásának értékelésére
figyelemmel dönt.
(13) A versenyző a (11) bekezdés a) pont aa) és ab) alpontjában, c) és d) pontjában meghatározott jogcímek közül csak egy alapján jogosult költségvetési támogatásra. Az edző a (11) bekezdés b) pont ba) és bb) alpontjában, c) és d) pontjában meghatározott jogcímek közül csak egy alapján jogosult költségvetési támogatásra.
(14) Szövetségi sportösztöndíjban részesíthető a (10) bekezdés hatálya alá nem tartozó felnőtt, valamint utánpótlás korosztályban induló versenyző, és a felkészítését végző edző.
(15) A szövetségi sportösztöndíj mértéke a (16) és (17) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel
a) sportoló esetén havonta legalább harmincezer, legfeljebb háromszázezer forint,
b) edző esetén havonta legalább ötvenezer, legfeljebb háromszázezer forint.
(16) A fogyatékosok sportjában működő sportszövetségek vagy ezek tagszervezetei által foglalkoztatott edző, továbbá a fogyatékosok sportjának versenyrendszerében induló versenyző sportösztöndíjának mértéke – a (17) bekezdésre is figyelemmel – versenyző és edző esetén egyaránt havonta legalább húszezer, legfeljebb százötvenezer forint.
(17) A Magyar Speciális Olimpiai Szövetség részére biztosítandó sportösztöndíj-keret kizárólag edzők támogatására fordítható.
(18) A szövetségi sportösztöndíj pályázati rendszerben kerül felhasználásra, a pályázatot a MOB elnöksége írja ki és dönt a beérkezett pályázatokról.
(19) A sportszövetségek negyedévente egy alkalommal a MOB elnöksége részére javasolhatják az éves keretösszegen belül a költségvetési támogatás mértékének, valamint a támogatott személyek körének a módosítását.
39. § (1) A miniszter a Doppingellenes tevékenység sportszakmai feladatai előirányzat terhére támogatja a nemzeti doppingellenes szervezet (Hungarian National Anti-doping Organization, a továbbiakban: HUNADO) által ellátott következő doppingellenes feladatokat:
a) a doppingellenes tevékenység szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint a versenyzők doppingellenőrzése;
b) a doppingellenes tevékenység szabályairól szóló kormányrendelet szerinti egyéb doppingellenes feladatok;
c) a Terápiás Alkalmazási Kivétel Bizottság és a doppingbizottság működtetése;
d) a doppingellenes nemzetközi szerződésekből eredő kötelezettségek teljesítése;
e) a doppingellenes neveléssel, felvilágosítással kapcsolatos feladatok;
f) egyéb, a doppingellenes tevékenységgel összefüggő feladatok.
(2) Az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére költségvetési támogatás nyújtható a doppingellenes tevékenységet végző szervezetek részére doppingellenes feladataik ellátásához.
40. § (1) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére támogatja a Sport XXI. Utánpótlás-nevelési programot (a továbbiakban: Sport XXI. program) és a Héraklész Program megvalósítását az olimpiai sportágakban, a sportiskolákat, az egyéb utánpótlás-nevelési feladatok ellátását.
(2) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt az utánpótlás-neveléssel összefüggő felkészüléshez, versenyeztetéshez, versenyrendezéshez, versenyzési feltételek megteremtéséhez, fejlesztési feladatok ellátásához, és a Duna Kupa versenysorozaton való részvétel, valamint a Duna Kupa versenysorozat magyarországi megrendezése költségeihez, valamint az egyéb utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatok ellátásához a (9)–(10) bekezdésben meghatározott kedvezményezettek részére.
(3) A Sport XXI. program koordinációs feladatai keretében a MOB az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatást a következő célokra fordítja:
a) a programban részt vevő sportiskolák, sportegyesületek, sportvállalkozások, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítványok, valamint országos sportági szakszövetségek szakmai feladatainak támogatása,
b) testnevelők, edzők, csoportvezetők és szervezők, valamint a program szakszövetség általi irányítását, felügyeletét, koordinációját végzők – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai, – a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti – béren kívüli juttatásai, a béren kívüli juttatások kifizetői közterhei és megbízási díja,
c) sportesemények, versenyrendszerek támogatása,
d) a programhoz kapcsolódó működési kiadások támogatása,
e) egységes informatikai rendszer működtetése, fejlesztése,
f) átfogó teljesítménymérési rendszer működtetésének támogatása,
g) a program működtetéséhez kapcsolódó létesítményszükségletek támogatása,
h) hazai és nemzetközi versenyeken való részvétel támogatása,
i) eszközök és felszerelések beszerzésének támogatása,
j) egyéb, a Sport XXI. program koordinációjával összefüggő feladatok támogatása.
(4) A Héraklész Program megvalósítása érdekében a MOB az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatást a következő célokra fordítja:
a) hazai és nemzetközi edzőtáborokban való részvétel támogatása,
b) hazai és nemzetközi versenyen, mérkőzésen való részvétel, illetve versenyrendezés támogatása,
c) a Héraklész Programban részt vevő válogatott kerettagok részvételével megtartott edzések szervezésének támogatása,
d) sportlétesítmény-használat kiadásainak támogatása,
e) sportszakemberek díjazása,
f) bevizsgált táplálék-kiegészítők beszerzésének támogatása,
g) sportegészségügyi háttér biztosításával összefüggő kiadások támogatása,
h) sportszer, sporteszköz, sportruházat beszerzésének támogatása,
i) egyéb, a Héraklész Programmal szorosan összefüggő feladatok,
j) egységes informatikai rendszer működtetése, fejlesztése.
(5) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére támogatja az Stv. hatálya alá tartozó olyan köznevelési típusú sportiskolákat, amelyek sportegyesülettel és országos sportági szakszövetséggel, országos sportági szövetséggel kötött megállapodás alapján utánpótlás-nevelési feladatokat látnak el, biztosítják a testnevelés tantárgy emelt szintű oktatását, valamint az egyesületi jellegű sportiskolákat.
(6) Az (5) bekezdés szerinti költségvetési támogatás a következő célokra fordítható:
a) a köznevelési típusú sportiskolákban használandó, sportszövetségi jóváhagyással rendelkező sportági tantervek elkészítése,
b) a sportági sportnevelési modultantervek nyomtatott és elektronikus formában történő kiadása,
c) a sportági tantervekhez kapcsolódó módszertani kézikönyvek nyomtatott és elektronikus formában történő kiadása,
d) a sportiskolai rendszer köznevelési intézménytípusaiban alkalmazandó sportpedagógiai és sportpszichológiai koncepció kidolgozása,
e) kiemelt és modelliskolák (referenciaiskolák), valamint a rendszerbe folyamatosan bekapcsolódó intézmények és szakmai műhelyek munkája,
f) a sportiskolai kerettanterv megvalósításához kapcsolódó versenyeztetéssel, edzőtáboroztatással kapcsolatos költségek támogatása,
g) a sportiskolai kerettanterv megvalósításában közreműködő pedagógusok programmal kapcsolatos többletfeladatainak – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai,
h) a sportiskolai kerettanterv megvalósítását segítő eszközbeszerzés,
i) egyéb, a sportiskolai programhoz közvetlenül kapcsolódó feladatok,
j) egységes informatikai rendszer működtetése, fejlesztése,
k) egyesületi jellegű sportiskolák szakmai feladatainak ellátása.
(7) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére támogatja a versenyzői élsportoló osztályokat működtető köznevelési intézményeket, azok adott tanévi működési költségeit, a versenyzők kiegészítő oktatását, vizsgára való felkészítését.
(8) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére támogatja az egyéb utánpótlás-nevelési feladatok ellátását a következők szerint:
a) az Olimpiai Reménységek Versenyén (a továbbiakban: ORV) történő részvételt,
b) az ORV magyarországi megrendezését,
c) a sportegyesületek utánpótlás-nevelési műhelyeinek szakmai munkáját.
(9) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség, sérülés specifikus sportszövetség, sportszervezet, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány, köznevelési intézmény, sportiskola, valamint a Sportiskolák Országos Szövetsége következő utánpótlás-nevelési feladatainak ellátásához:
a) kiemelt jelentőségű hazai rendezésű utánpótlás-sportesemény rendezése,
b) sportiskolai sportesemények, sportrendezvények támogatása, az utánpótlás-nevelés színvonalának fejlesztésére irányuló szakmai programok megvalósítása,
c) egyéb, utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatok.
(10) A miniszter az Utánpótlás-nevelési feladatok előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújthat a (9) bekezdés a)–c) pontja szerinti utánpótlás-nevelési tevékenységben közreműködő
a) helyi önkormányzat,
b) gazdasági társaság,
c) központi költségvetési szerv
részére is.
41. § A miniszter a paralimpiai mozgalom és a fogyatékos személyek sportjának fejlesztése érdekében a Fogyatékosok sportjának támogatása előirányzat terhére támogatja:
a) a paralimpiai felkészülést és a fogyatékosok versenysportját nem paralimpiai versenyszámokban,
b) a paralimpiai és nem paralimpiai sportágak területén működő sportszövetségek, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint a sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány szakmai programjai és feladatai megvalósítását, valamint az ezzel összefüggő működési költségeit,
c) a fogyatékosok sportjában országos vagy megyei szinten valamennyi fogyatékossági ágban és több sportágban – a fogyatékosok sportja területén – működő sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány szakmai programjait és feladatait, valamint az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit,
d) az olimpiai központban való edzőtáborozást,
e) hazai és nemzetközi versenyeken való részvételt,
f) sportolók felkészülését és részvételét a speciális világjátékokon,
g) sportszakemberek foglalkoztatásának költségeit,
h) sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat beszerzését,
i) sportegészségügyi feladatok ellátását (különösen a paralimpiai és speciális világjátékok kerettagjainak sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás igénybevételét, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok beszerzését),
j) a fogyatékosok sportjának fejlesztését szolgáló sportszakmai és sporttudományos programokat,
k) a sportszakember-képzési feladatokat,
l) a sport által megvalósuló integrációt elősegítő programokat,
m) a sportrehabilitációs programokat,
n) egyéb, a paralimpiai sportágak fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását,
o) a fogyatékosok nem paralimpiai sportágak területén működő civil szervezetei, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint sportszervezetei, sportiskolái, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítványai szakmai programjait és feladatait, továbbá az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit,
p) a fogyatékos gyerekek tanórán kívüli, rendszeres, terápiás jellegű sportoktatását és programjait,
q) a fogyatékos személyek szabadidősportjának, valamint diáksportjának országos, megyei és helyi rendezvényeit,
r) egyéb, a fogyatékosok sportjának fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását.
42. § (1) A miniszter a Nem olimpiai sportágak szakmai támogatása előirányzat terhére támogatja:
a) a nem olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei és országos sportági szövetségei szakmai programjainak, valamint az Stv-ben és az alapszabályában meghatározott feladatainak megvalósításával összefüggő működési költségeit,
b) a Nemzetközi Világjátékok Szövetségének (Sportaccord) IWGA Világjátékaira és a Küzdősportok Világjátékaira való felkészülés szakmai feladatainak ellátását, az e versenyeken való részvétellel kapcsolatos költségeket, továbbá az Európai Olimpiai Bizottság által rendezett Európai Játékokon résztvevő nem olimpiai sportágak felkészülésének támogatását.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti költségvetési támogatás felhasználása során a következő tételek számolhatók el:
a) a hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel, továbbá a felkészülés szakmai költségei,
b) a versenyrendezés (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai programok rendezésének költségei,
c) a sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségek,
d) a sportegészségügyi ellátással (különösen válogatott kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatásokkal, táplálkozási tanácsadással, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlásával) kapcsolatos költségek,
e) a válogatott kerettag versenyzők doppingvizsgálatával, doppingellenes tevékenységgel kapcsolatos felvilágosításával összefüggő költségek,
f) sportfelszerelés, sporteszközök, sportág-specifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával, valamint a sporttevékenységbe bevont állatok vásárlásával és tartásával kapcsolatos költségek,
g) a sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány tulajdonában, vagyonkezelésében lévő, vagy az általa bérelt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény fenntartásával, működtetésével összefüggő költségek,
h) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a munkaviszonyban, valamint munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott, a sportolók felkészítésében közvetlenül közreműködő sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,
i) sportszakmai kiadványok elkészítésének, megjelentetésének, beszerzésének költségei,
j) a nemzeti és a nemzetközi szervezetek tagdíjai, a regisztrációs és licencdíjak,
k) a sportszövetségi, sportszervezeti iroda működésével kapcsolatos költségek,
l) a sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketing kiadványok megjelentetésének, beszerzésének költségei,
m) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a munkaviszonyban, valamint a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,
n) a pénzügyi tevékenységgel és könyveléssel kapcsolatos költségek,
o) a költségvetési támogatás legfeljebb tíz százalékáig a sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazási költségek.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti költségvetési támogatás felhasználása során a (2) bekezdés a)–i) pontjaiban meghatározott tételek számolhatók el.
(4) A költségvetési támogatások összegének meghatározásakor az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek esetében a következő feltételeket kell figyelembe venni:
a) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma több mint ötszáz;
b) a szövetségi tagszervezetek száma több mint húsz;
c) az 5. melléklet szerinti pontérték-táblázat alapján számított sportági eredményességi pontszám nem nulla.
(5) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (4) bekezdésben meghatározott feltételek közül kettőnek nem felel meg, az (1) bekezdés a) pontja szerinti költségvetési támogatása az adott évben nem lehet több másfélmillió forintnál.
(6) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (4) bekezdésben meghatározott feltételek közül legalább kettőnek megfelel, az (1) bekezdés a) pontjában foglaltak költségvetési támogatására rendelkezésre álló összeg
a) huszonöt százalékának felosztása az 5. mellékletben meghatározott pontérték-táblázat alapján kiszámított sportági eredményességi pontszám alapján történik;
b) hetvenöt százalékának felosztása a következő arányok alapján történik:
ba) a sportszövetség által fizetendő nemzetközi tagdíjak egyszeres szorzóval,
bb) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma négyszeres szorzóval,
bc) a sportszövetségi tagszervezetek száma négyszeres szorzóval,
bd) a sportszövetség közgyűlése által elfogadott mérleg szerinti éves költségvetés egyszeres szorzóval,
be) a sportági tradíciók (a magyar sportszövetség megalakulásának éve) háromszoros szorzóval,
bf) egyéb, előre nem számszerűsíthető szempontok, így a sportág szállítási igénye kétszeres szorzóval, pályaigénye kétszeres szorzóval, technikai igényei és állatok bevonásának igénye négyszeres szorzóval, edzőpartner bevonásának igénye négyszeres szorzóval, női és férfi szakágai hatszoros szorzóval, olimpiai szakágak száma hatszoros szorzóval
számítandó.
(7) Az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatásban részesülő országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a költségvetési támogatást tagszervezetei számára is biztosíthatja.”

13. § (1) Az R. 50. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A „Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése” előirányzat terhére)

a) az egyes kimagasló sporteredmények állami jutalmáról szóló kormányrendelet alapján a sportolók, sportszakemberek részére állami jutalom és eredményességi támogatás nyújtható, valamint”

(2) Az R. 50. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

14. § (1) Az R. 51. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A miniszter a „Válogatott kerettagok emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatának támogatása” előirányzat terhére a sportorvoslás szabályairól szóló kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel költségvetési támogatást nyújthat az Országos Sportegészségügyi Intézet részére a válogatott kerettag sportolók olimpiai, paralimpiai, speciális világjátékokra való felkészülésével összefüggő emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatához, különösen)

d) teljesítmény-élettani laboratórium, valamint sportgenomikai laboratórium működtetéséhez,”

(2) Az R. 51. § (1) bekezdés g)–h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A miniszter a „Válogatott kerettagok emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatának támogatása” előirányzat terhére a sportorvoslás szabályairól szóló kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel költségvetési támogatást nyújthat az Országos Sportegészségügyi Intézet részére a válogatott kerettag sportolók olimpiai, paralimpiai, speciális világjátékokra való felkészülésével összefüggő emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatához, különösen)

g) edzőtáborokban, olimpiai központokban, valamint az országos sportegészségügyi hálózat keretében a sportorvosi ellátáshoz,
h) sportorvosi szakrendelések, valamint a keretorvosi hálózat on-line regisztrációs rendszerének kialakítására, fejlesztésére,”

(3) Az R. 51. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Válogatott kerettagok emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatának támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

15. § (1) Az R. 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A miniszter a szabadidősport fejlesztése érdekében a Szabadidősport támogatása előirányzat terhére támogatja:
a) a kiemelkedő szabadidősport rendezvényeket,
b) a nők és családok szabadidősportjának fejlesztését,
c) a hátrányos helyzetűek és a fogyatékos személyek szabadidős sporttevékenységét,
d) az idősek szabadidősportját,
e) a munkahelyi sport fejlesztését,
f) a hagyományos magyar sportokat,
g) egyéb, az egészséges életmód terjesztésével, a szabadidősport, az iskolai, diák- és felsőoktatási szabadidősport fejlesztésével összefüggő programok, feladatok ellátását,
h) a 2015. évi, Budapesten megrendezendő TAFISA (Trim and Fitness International Sport for All Association) Világkongresszus előkészítését,
i) a szabadidősporttal kapcsolatos kutatásokat,
j) a szabadidősport területén működő országos sportszövetségek szakmai programjait és feladatait, valamint az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit,
k) szabadidősport programok céljára is szolgáló létesítmények működését, igénybevételét,
l) szabadidősport céljára szolgáló sporttelepek, sportpályák építését, fejlesztését, korszerűsítését, felújítását,
m) a szabadidősport területén működő szakemberek képzését szolgáló jegyzetek elkészítését és kiadását, továbbá a szakmai vizsgák írásbeli feladatainak és értékelő lapjainak kidolgozását és expediálását,
n) a testkultúrával kapcsolatos felsőoktatási képzésben részt vevő felsőoktatási intézmények és a mellettük működő sportegyesületek műhelyeinek szabadidősporttal kapcsolatos tevékenységét.”

(2) Az R. 52. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés a)–h) és l) pontjai alapján szakmai feladatok ellátására nyújtott költségvetési támogatás tekintetében
a) a szabadidősport-rendezvény megrendezésével közvetlenül összefüggő kiadások,
b) sportegészségügyi ellátással (a rendezvényeken részt vevő személyek sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, bevizsgált étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlása) összefüggő költségek,
c) sportfelszerelés, sporteszközök, sportág-specifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával összefüggő költségek,
d) sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó bérleti díj,
e) szabadidősport céljára szolgáló sporttelepek, sportpályák építésével, fejlesztésével, korszerűsítésével, felújításával közvetlenül összefüggő költségek,
f) a költségvetési támogatás legfeljebb húsz százalékáig a sportszövetség, sportszervezet sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazás költségei,
g) a költségvetési támogatás legfeljebb harmincöt százalékáig a munkaviszonyban, a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai, megbízási díja, valamint a számviteli kötelezettségek teljesítésével összefüggő költségek,
h) a költségvetési támogatás legfeljebb negyven százalékáig a sportrendezvény szervezésével összefüggő étkezés és frissítők költségei,
i) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a sportrendezvény résztvevőinek díjazásával kapcsolatos közvetlen költségek,
j) a költségvetési támogatás legfeljebb tíz százalékáig a sportrendezvény kommunikációjával kapcsolatos költségek – az (5) bekezdésben foglalt korlátozással –,
k) a versenyrendezés (ideértve a jogdíjakat is) és más szakmai rendezvények, képzések, továbbképzések rendezésének költségei,
l) a hazai és külföldi szakmai programokon való részvétel költségei (ideértve a sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségeket is)
számolhatók el.”

(3) Az R. 52. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatás kedvezményezettje a MOB, helyi önkormányzat, országos nemzetiségi önkormányzat, sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány, köznevelési intézmény, központi költségvetési szerv, köztestület, valamint helyi önkormányzat költségvetési szerve vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társasága lehet.”

(4) Az R. 52. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Szabadidősport támogatása előirányzat terhére egyedi döntés vagy pályázat alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

16. § (1) Az R. 53. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A miniszter az iskolai, diák- és felsőoktatási sport fejlesztése érdekében a Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére támogatja:
a) a diáksport rendezvényeket, diák szabadidősport-rendezvényeket, programokat,
b) a diákolimpiai versenyrendszert és a fogyatékosok diákolimpiai versenyrendszerét,
c) a diák önkéntesek képzési rendszerét,
d) a Magyar Diáksport Szövetség által delegált iskolai csapatok, versenyzők és nemzeti válogatott részvételét a Nemzetközi Iskolasport Szövetség versenyein,
e) a Magyar Diáksport Szövetség által végzett iskolai sport fejlesztését, diáksport szövetségek szakmai munkáját,
f) a felsőoktatási intézményekben tanulók országos bajnokságát, hallgatói szabadidősport rendezvényeket, valamint a Magyarországon megrendezésre kerülő egyetemi világ- és Európa-bajnokságokat,
g) a felsőoktatási intézmények mellett működő sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány műhelyeit,
h) a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség által kidolgozott Hajós Alfréd Terv célkitűzéseinek megvalósításával összefüggő költségeket,
i) a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség által delegált magyar egyetemi válogatott részvételét a külföldön megrendezendő tárgyévi főiskolai világbajnokságokon és Universiadékon,
j) a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének az iskolai és diáksport támogatására, az iskolai testnevelés színvonalának fejlesztésére irányuló törekvéseit, pályázatait,
k) a testkultúrával kapcsolatos felsőoktatási képzésben részt vevő felsőoktatási intézményeket,
l) a Magyar Diáksport Szövetség, valamint a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség szakmai programjait és feladatait, továbbá az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit,
m) a sportszakmai képesítések modul rendszerű szakmai és vizsgakövetelményein alapuló kerettantervei, oktatási segédletei, valamint a szakmai vizsga szóbeli és írásbeli tételeinek kidolgozását és kiadását,
n) a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kara szakmai feladatainak és szabadidős sportprogramjainak megvalósítását,
o) a köznevelésben és felsőoktatásban végzett sportkutatást,
p) az iskolai, diák- és felsőoktatási sporttal összefüggő szakmai feladatok ellátását,
q) az iskolai, diák- és felsőoktatási sport népszerűsítésével összefüggő feladatokat.”

(2) Az R. 53. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés alapján szakmai feladatok ellátására nyújtott költségvetési támogatás tekintetében:
a) a sportegészségügyi ellátás (a rendezvényeken, eseményeken részt vevő személyek sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlása) költségei,
b) a munkaviszonyban, a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek – a számvitelről szóló törvény szerinti – bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai, megbízási díja, valamint a számviteli kötelezettségek teljesítésével összefüggő költségek,
c) sportfelszerelés, sporteszközök, sportág specifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával kapcsolatos költségek,
d) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a kedvezményezett sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazás költségei,
e) a költségvetési támogatás legfeljebb harminc százalékáig a sportesemény szervezésével összefüggő étkezés költségei,
f) a költségvetési támogatás legfeljebb tíz százalékáig a sportesemény szervezésével összefüggő frissítők költségei,
g) a Magyar Diáksport Szövetség által az (1) bekezdés a) pontja alapján szervezett felmenő rendszerű diákolimpiai versenyeken, bajnokságokon kiemelkedően szereplő iskolák jutalmazásának költségei,
h) a hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel költségei,
i) a versenyrendezés (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai rendezvények, képzések, továbbképzések megrendezésének költségei,
j) a sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány tulajdonában, vagyonkezelésében lévő, vagy az általa bérelt vagy más jogcímen használt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény fenntartásával, működtetésével összefüggő költségek,
k) pálya- és létesítménybérleti, -használati díjak
számolhatók el.”

(3) Az R. 53. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

17. § (1) Az R. 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A miniszter a Sport népszerűsítésével összefüggő kiadások előirányzat terhére támogatja a sport, az egészséges, mozgásgazdag életmód, a fizikai aktivitás népszerűsítésével összefüggő kommunikációs, marketing tevékenységet, tájékoztató rendezvényeket, programokat, kiadványok megjelentetését, továbbá a sportdiplomáciai feladatok ellátását.”

(2) Az R. 54. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Sport népszerűsítésével összefüggő kiadások előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

18. § (1) Az R. 55. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A miniszter a Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei előirányzat terhére támogatja a sporttudománnyal, sportinnovációval foglalkozó civil szervezetek működését és szakmai feladatai ellátását.”

(2) Az R. 55. § (3) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

(A miniszter a „Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei” előirányzat terhére támogathatja)

i) a szakmai feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő működési költségeket.”

(3) Az R. 55. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

19. § Az R. II. fejezete a következő 16/A. alcímmel egészül ki:

„16/A. Sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő feladatok támogatása, valamint sportszövetségek adósságrendezése
55/A. § (1) A miniszter a Sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő feladatok támogatása, valamint sportszövetségek adósságrendezése előirányzat terhére támogatja a sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő sportszakmai feladatok ellátását, a kiemelt edzők foglalkoztatásával kapcsolatos feladatokat, a sportszövetségek és tagszervezeteik adósságrendezését, továbbá a sportszervezetek szakmai többletfeladatainak ellátását, illetve a feladatellátásukkal összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-fenntartási és -fejlesztési feladatokat.
(2) Az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatás kedvezményezettje a MOB, sportszövetség, sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány, a sportági fejlesztési koncepciók megvalósításában közreműködő gazdasági társaság, központi költségvetési szerv, költségvetési szerv és helyi önkormányzat lehet.
(3) A Sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő feladatok támogatása, valamint sportszövetségek adósságrendezése előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

20. § Az R. 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az MLSZ sportlétesítmények biztonságtechnikai fejlesztésével összefüggő feladatainak támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

21. § Az R. 57. § (3)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A miniszter a Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat terhére nyújt költségvetési támogatást
a) az egyéb, nem vagy nem kizárólag állami forrásból megvalósuló, átfogó jellegű létesítményfejlesztési programok előkészítő és koordinációs feladataihoz, az abba illeszkedő egyedi beruházások támogatásához, amely beruházási célú költségvetési támogatás legfeljebb hét százaléka fordítható koordinációs feladatokra,
b) állami, önkormányzati és egyéb tulajdonú sport célú ingatlanok működtetéséhez,
c) sportszervezet részére az általa használt állami, önkormányzati tulajdonú sport célú ingatlanok használatával összefüggő létesítményhasználati és közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, továbbá a használattal összefüggő, korábbi években felmerült létesítményhasználati és közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, amelyek kiegyenlítésére a sportszervezet részletfizetési kedvezményt kapott.
(4) A miniszter a Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat terhére nyújt költségvetési támogatást a XIV. Nyári Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválhoz (EYOF) kapcsolódó sportlétesítmény-fejlesztésekhez és a rendezéssel kapcsolatos költségekhez.
(5) A miniszter a Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat terhére nyújt költségvetési támogatást a Győr Aréna beruházás megvalósításával, valamint a miskolci atlétikai futópálya fejlesztésével összefüggő költségekhez.
(6) A Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat terhére biztosított költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, civil szervezet, gazdasági társaság és központi költségvetési szerv lehet.”

22. § Az R. 58. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Magyar Sport Háza támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje a Magyar Sport Házát üzemeltető gazdasági társaság lehet.”

23. § Az R. 59. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Debreceni Nagyerdei Labdarúgó Stadion rekonstrukció támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje a debreceni Nagyerdei Labdarúgó Stadion felújításáért, fejlesztésért felelős gazdasági társaság lehet.”

24. § Az R. III. fejezete a következő 20/A–20/Q. alcímmel egészül ki:

„20/A. Nemzeti Stadionfejlesztési Program megvalósítása
59/A. § (1) A miniszter a Nemzeti Stadionfejlesztési Program megvalósítása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt az NB I-es és NB II-es labdarúgó klubok által használt stadionok, a labdarúgó akadémiák és labdarúgó pályák fejlesztése keretében a nézőtéri komfortot, a játéktér minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Nemzeti Stadionfejlesztési Program megvalósítása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, civil szervezet és gazdasági társaság lehet.
20/B. Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása
59/B. § (1) A miniszter a Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Nemzeti Olimpiai Központ megteremtéséhez szükséges sportlétesítmény-fejlesztések keretében a nézőtéri komfortot, a játékterek, a kiszolgáló helyiségek és létesítmények minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje az olimpiai központok működtetését és fejlesztését végző központi költségvetési szerv lehet.
20/C. Tüskecsarnok és új uszodakomplexum beruházás támogatása
59/C. § (1) A miniszter a Tüskecsarnok és új uszodakomplexum beruházás támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Tüskecsarnok projekt befejezésére és egy új uszodakomplexum megvalósítására.
(2) A Tüskecsarnok és új uszodakomplexum beruházás támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje az olimpiai központok működtetését és fejlesztését végző központi költségvetési szerv lehet.
20/D. Nemzeti Kézilabda Akadémia támogatása
59/D. § (1) A Nemzeti Kézilabda Akadémia támogatása előirányzat a balatonboglári Nemzeti Kézilabda Akadémia beruházás keretében a kézilabda sportág kiszolgálását biztosító új csarnok építésére, öltözők és kiszolgáló helyiségek kialakítására, szállás és kiszolgáló létesítmények építésére, felújítására használható fel.
(2) A Nemzeti Kézilabda Akadémia támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje az olimpiai központok működtetését és fejlesztését végző központi költségvetési szerv lehet.
20/E. A 16 kiemelt sportág sportlétesítmény-fejlesztésének támogatása
59/E. § (1) A miniszter a 16 kiemelt sportág sportlétesítmény-fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Magyar Olimpiai Bizottság által kiemelt sportágak sportágfejlesztési elképzelései keretében megvalósítandó sportlétesítmény-fejlesztések kapcsán a nézőtéri komfortot, a játék- vagy uszodatér, a kiszolgáló helyiségek és létesítmények minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A 16 kiemelt sportág sportlétesítmény-fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság, civil szervezet és központi költségvetési szerv lehet.
20/F. A 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez kötődő sportlétesítmény-fejlesztések támogatása
59/F. § (1) A miniszter a 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez kötődő sportlétesítmény-fejlesztések támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez szükséges sportlétesítmény-fejlesztésekre, így különösen világbajnokságok megrendezésére alkalmas új uszodakomplexum építésére.
(2) A 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez kötődő sportlétesítmény-fejlesztések támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje az olimpiai központok működtetését és fejlesztését végző szervezet lehet.
20/G. Szombathelyi sportcélú beruházások támogatása (Szombathelyi Haladás Stadion fejlesztésének támogatása)
59/G. § (1) A miniszter a Szombathelyi sportcélú beruházások támogatása (Szombathelyi Haladás Stadion fejlesztésének támogatása) előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Rohonci úti Sporttelep területén egy új UEFA IV. kategóriájú labdarúgó stadion, valamint egy új multifunkcionális sportcsarnok építésével összefüggő költségekhez.
(2) A Szombathelyi sportcélú beruházások támogatása (Szombathelyi Haladás Stadion fejlesztésének támogatása) előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/H. Székesfehérvári Sóstói Stadion fejlesztésének támogatása
59/H. § (1) A miniszter a Székesfehérvári Sóstói Stadion fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a jelenlegi Sóstói Stadion helyén egy új UEFA IV. kategóriájú labdarúgó stadion építésével összefüggő költségekhez.
(2) A Székesfehérvári Sóstói Stadion fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/I. Diósgyőri Stadion fejlesztésének támogatása
59/I. § (1) A miniszter a Diósgyőri Stadion fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a meglévő labdarúgó stadion egyes részeinek megtartása mellett egy UEFA IV. kategóriájú labdarúgó stadion építésére és a stadion megközelíthetőségét és kiszolgálását biztosító út és infrastrukturális fejlesztésekre.
(2) A Diósgyőri Stadion fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/J. Budafoki Munkás Testedző Egyesület Sportcsarnoka fejlesztésének támogatása
59/J. § (1) A miniszter a Budafoki Munkás Testedző Egyesület Sportcsarnoka fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Fonyódi Antal Sportcsarnok felújítása keretében a nézőtéri komfortot, a játéktér és a kiszolgáló helyiségek minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Budafoki Munkás Testedző Egyesület Sportcsarnoka fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/K. Nyíregyházi Bujtosi Szabadidő Csarnok fejlesztésének támogatása
59/K. § (1) A miniszter a Nyíregyházi Bujtosi Szabadidő Csarnok fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a nyíregyházi Bujtosi Szabadidő Csarnok felújítása, korszerűsítése keretében a nézőtéri komfortot, a játéktér és a kiszolgáló helyiségek minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Nyíregyházi Bujtosi Szabadidő Csarnok fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/L. Mosonmagyaróvári Sportcsarnok beruházás támogatása
59/L. § (1) A miniszter a Mosonmagyaróvári Sportcsarnok beruházás támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Mosonmagyaróvári Sportcsarnok felépítéséhez.
(2) A Mosonmagyaróvári Sportcsarnok beruházás támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/M. Gabányi László Sportcsarnok fejlesztésének támogatása
59/M. § (1) A miniszter a Gabányi László Sportcsarnok fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Gabányi László Sportcsarnok fejlesztése keretében a nézőtéri komfortot, a játéktér és a kiszolgáló helyiségek minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Gabányi László Sportcsarnok fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/N. Nyéki Imre Uszoda fejlesztésének támogatása
59/N. § (1) A miniszter a Nyéki Imre Uszoda fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Nyéki Imre Uszoda fejlesztése keretében a nézőtéri komfortot, az uszodatér és a kiszolgáló helyiségek minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Nyéki Imre Uszoda fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/O. Mogyoródi úti Sporttelep fejlesztésének támogatása
59/O. § (1) A miniszter a Mogyoródi úti Sporttelep fejlesztésének támogatása előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a Mogyoródi úti Sporttelep fejlesztése keretében a nézőtéri komfortot, a játékterek és a kiszolgáló helyiségek minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekhez.
(2) A Mogyoródi úti Sporttelep fejlesztésének támogatása előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság és civil szervezet lehet.
20/P. Tornaterem-építési program
59/P. § (1) A Tornaterem-építési program előirányzat a mindennapos testnevelés kiszolgálását biztosító új tornatermek építéséhez, vagy meglévő tornatermek bővítéséhez, felújításához használható fel.
(2) A Tornaterem-építési program előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság, civil szervezet és központi költségvetési szerv lehet.
20/Q. Tanuszoda-fejlesztési program
59/Q. § (1) A Tanuszoda-fejlesztési program előirányzat új tanuszodák építéséhez vagy meglévő tanuszodák bővítéséhez, felújításához használható fel.
(2) A Tanuszoda-fejlesztési program előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható. A költségvetési támogatás kedvezményezettje helyi önkormányzat, gazdasági társaság, civil szervezet és központi költségvetési szerv lehet.”

25. § Az R. 60. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

60. § (1) A miniszter a Magyar Olimpiai Bizottság előirányzat terhére költségvetési támogatást nyújt a MOB részére:
a) a MOB;
b) a Magyarországon működő nemzetközi sportszövetségek és -szervezetek
szakmai programjaihoz és feladataihoz, valamint az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeihez.
(2) A Magyar Olimpiai Bizottság előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

26. § Az R. a következő IV/A. fejezettel egészül ki:

„IV/A. FEJEZET
LÁTVÁNYCSAPAT-SPORT TÁMOGATÁSA
22. A látvány-csapatsport támogatásával összefüggő feladatok
60/A. § (1) A miniszter a látvány-csapatsport támogatásával összefüggő feladatok előirányzat terhére támogatja a látvány-csapatsport támogatás ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti költségvetési támogatás kedvezményezettje civil szervezet, költségvetési szerv, gazdasági társaság lehet.
(3) A látvány-csapatsport támogatásával összefüggő feladatok előirányzat terhére egyedi döntés alapján nyújtható költségvetési támogatás. A költségvetési támogatás teljes összege támogatási előlegként is nyújtható.”

27. § Az R. 62. § helyébe a következő rendelkezés lép:

62. § E rendelet
a) az 1407/2013 bizottsági rendelet,
b) a 360/2012 bizottsági rendelet, és
c) a Határozat
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.”

28. § Az R.

a) 21. § (1) bekezdés b) pontjában a „sportszervezetnek” szövegrész helyébe a „sportszervezetnek, sportiskolának, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítványnak” szöveg;

b) 21. § (1) bekezdés c) pont ca) alpontjában, 22. § (5) bekezdésében, 25. § (1) és (2) bekezdésében, 32. §-ban, 33. §-ban, 52. § (2) bekezdés f) pontjában, 54.§ (2) bekezdésében, 55. § (4) bekezdésében a „sportszervezet” szövegrész helyébe a „sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány” szöveg;

c) 22. § (7) bekezdésben a „2014. június 30-ig” szövegrész helyébe a „a tárgyévet követő év június 30-ig” szöveg;

d) 24. § (1) bekezdésben, 25. § (1) bekezdésben, 32. §-ban és 33. §-ban a ”miniszter a „Versenysport támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Versenysport támogatása előirányzat” szöveg;

e) 25. § (1) bekezdésében az „ötven” szövegrész helyébe a „nyolcvanöt” szöveg;

f) 32. §-ban a „harminc” szövegrész helyébe a „hetvenöt” szöveg;

g) 35. § (1) és (4) bekezdésben a „miniszter az „Országos sportági szakszövetségek akadémiai rendszerének kialakításával, továbbá az MLSZ utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatainak támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter az Országos sportági szakszövetségek akadémiai rendszerének kialakításával, továbbá az MLSZ utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatainak támogatása előirányzat” szöveg;

h) 35. § (2) bekezdésben a „sportszervezetek” szövegrész helyébe a „sportszervezet, sportiskola, utánpótlás-nevelés fejlesztését végző alapítvány” szöveg;

i) 50. § (1) bekezdésben az „A „Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése” előirányzat” szövegrész helyébe az „A Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése előirányzat” szöveg;

j) 51. § (1) bekezdésben a „miniszter a ”Válogatott kerettagok emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatának támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Válogatott kerettagok emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatának támogatása előirányzat” szöveg;

k) 51. § (1) bekezdésben „a válogatott kerettag sportolók olimpiai, paralimpiai, speciális világjátékokra való felkészülésével” szövegrész helyébe „a válogatott kerettag sportolók olimpiai, paralimpiai, speciális világjátékokra és a Nemzetközi Világjátékok Szövetségének (Sportaccord) IWGA Világjátékaira való felkészülésével” szöveg;

l) 52. § (5) bekezdésben a „szerint, a „Szabadidősport támogatása” előirányzaton” szövegrész helyébe a „szerint, a Szabadidősport támogatása előirányzaton” szöveg;

m) 55. § (3) bekezdésben a „miniszter a „Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei előirányzat” szöveg;

n) 56. § (1) bekezdésben a „miniszter „Az MLSZ sportlétesítmények biztonságtechnikai fejlesztésével összefüggő feladatainak támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter az MLSZ sportlétesítmények biztonságtechnikai fejlesztésével összefüggő feladatainak támogatása előirányzat” szöveg;

o) 57. § (1) bekezdésben a „miniszter a „Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Sportlétesítmények fejlesztése és fenntartása előirányzat” szöveg;

p) 58. § (1) bekezdésben a „miniszter a „Magyar Sport Háza támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Magyar Sport Háza támogatása előirányzat” szöveg;

q) 59. § (1) bekezdésben a „miniszter a „Debreceni Nagyerdei Labdarúgó Stadion rekonstrukció támogatása” előirányzat” szövegrész helyébe a „miniszter a Debreceni Nagyerdei Labdarúgó Stadion rekonstrukció támogatása előirányzat” szöveg;

lép.

29. § Az R. 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

30. § Hatályát veszti az R.

a) 9. §-a;

h) 35. § (1) és (4) bekezdésében „– a MOB szakmai felügyelete mellett –” szövegrész;

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

32. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet (HL L 114, 2012.4.26., 8. o.),

c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012. 1. 11., 3. o.)

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet a 39/2014. (V. 5.) EMMI rendelethez

Az R. 4. mellékletébe foglalt táblázat 1.11. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

1.11. Nemzetközi eredményesség (az elmúlt öt évben világbajnokságon, Európa-bajnokságon, világkupán elért pontszerző helyezések):

tárgyévet megelőző 5. évben

 

tárgyévet megelőző 4. évben

 

tárgyévet megelőző 3. évben

 

tárgyévet megelőző 2. évben

 

tárgyévet megelőző évben

 

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. május 7. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére