49/2014. (X. 31.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 15/2013. (V. 2.) BM rendelet módosításáról1
2014.11.01.
„23/A. Kormányzati infokommunikációs szolgáltatások (20/1/56)
29/A. § (1) Az előirányzat felhasználási célja: 1. az általános nyomtatványkitöltő űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás és a kapcsolódó szolgáltatásokat biztosító szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás működtetését biztosító rendszer üzemeltetése, az ezzel közvetlenül összefüggő feladatok ellátása, az EU elektronikus ügyintézési folyamataiba való bekapcsolódás, valamint a Kormányzati Portál, az Ügyfélkapu (1-2), az Elektronikus adó- és járulékbevallás, a Kormányzati Ügyfél-tájékoztató Központ, az eLevéltár, illetve az Informatikai Biztonsági Központ és a Központi azonosító, hitelesítő rendszer működtetésének biztosítása,
2. a Védelemszervezési rendszer fenntartási kötelezettségeinek biztosítása, valamint a Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési céltartalék-képzési program finanszírozása,
4. a készenléti szervek biztonságos, gyors, elektronikus kommunikációját biztosító rendszer (EDR rendszer) üzemeltetésének biztosítása,
5. a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtásának, az igénybevevők informatikai és telekommunikációs eszközökkel történő ellátásának, valamint az ilyen eszközök működtetésének biztosítása a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján, 6. a Korm. rendeletben foglaltak értelmében indított Nemzeti Közigazgatási Kommunikációs Infrastruktúra projekt I. szakaszának megvalósításával az EKG (NTG) gerinchálózat felhordó hálózatainak biztosítása és ennek finanszírozása, 7. az Elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) működtetésének biztosítása,
8. az elektronikus kormányzással és a közigazgatási informatikával kapcsolatos kormányzati feladatok ellátásában történő közreműködés biztosítása,
9. a közigazgatási informatikai biztonsági politika, az ellenőrzési rendszer és a megvalósításához szükséges alapfeltételek, valamint szabályozás kidolgozásában történő részvétel biztosítása,
10. a központi költségvetési szervek informatikai rendszerei szolgáltatásainak és biztonságos üzemeltetésének fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó információs társadalmi szolgáltatások technikai támogatása,
11. a technikai védelmi, megelőző és felvilágosító tevékenység finanszírozása,
12. az informatikai és a hálózatbiztonságra, valamint a kritikus információs infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégiák és szabályozások előkészítésében való részvétel biztosítása,
13. a hálózatbiztonsági feladatok ellátásának finanszírozása,
14. a kormányzati információtechnológiai és hálózatbiztonsági információ-megosztási, incidens-kezelési együttműködési munkacsoport tevékenységének támogatása,
15. a miniszter információs rendszerek biztonságával összefüggő tevékenységének, feladatának ellátásához támogatás nyújtása,
16. azoknak a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásoknak a biztosítása, amelyek szolgáltatója a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (a továbbiakban: NISZ Zrt.),
17. a „Kormányzati Felhő” infrastruktúra rendszer, beleértve az infrastruktúra szolgáltatás biztosítása,
18. a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és Információs Rendszer (FAIR) üzemeltetése,
19. az Egységes Központi Elektronikus Irat- és Dokumentumkezelési Rendszer üzemeltetése,
20. az európai uniós projektek önrész támogatása,
21. az elektronikus központi érkeztető rendszer (EKÉR) működtetésének biztosítása,
22. egyéb, a kormányzati központosított informatikával és telekommunikációval kapcsolatos feladatok megvalósítása.
(2) Az (1) bekezdés szerinti feladatok ellátására – az (1) bekezdés 20. pontja szerinti feladat kivételével – a miniszter a NISZ Zrt.-vel, a Pro-M Professzionális Mobilrádió Zrt.-vel és a Kormány által rendeletben kijelölt kormányzati célú hírközlési szolgáltatóval közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést köt. (3) Az (1) bekezdés 20. pontja szerinti feladat ellátására a NISZ Zrt. részére költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható. (4) Az (1) bekezdés 2., 7., 8., 9., 10., 12., 15., 17., 21. és 22. pontja szerinti feladattal összefüggésben a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala jogszabály szerint végzett feladatai finanszírozására az előirányzat terhére előirányzat-átcsoportosítás hajtható végre. 23/B. Regionális víziközmű rendszerek állami kötelezettségei és a pályázati fejlesztéséhez szükséges önerő (20/1/57)
29/B. § (1) Az előirányzatból jogszabály alapján az államra, mint tulajdonosra háruló kötelezettségek teljesítésének pénzügyi fedezetére nyújtható támogatás, amely a többségi állami tulajdonú regionális rendszereken helyi önkormányzatokkal közös vagy önálló pályázatként az Új Széchenyi Terv keretében történő fejlesztéseknek az állami részre jutó arány önerő-fizetési kötelezettség finanszírozására használható. (2) Az előirányzat kedvezményezettjei az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok.
(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.
23/C. Balatoni regionális víziközmű-hálózat fejlesztése (20/1/58)
29/C. § (1) Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási Fejlesztési Programra alapozott, 2005. évben átdolgozott Balaton térség regionális szennyvízelvezetése és tisztítása fejlesztési koncepcióban prognosztizált beruházások támogatására használható fel. (2) Az előirányzat kedvezményezettjei az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok.
(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.
23/D. Ivóvízbázis-védelmi Program végrehajtása (20/1/59)
29/D. § (1) Az előirányzat az 1996-ban megkezdett vízbázisvédelmi célprogram végrehajtására vonatkozó jogszabályokban és az Európai Unió Víz Keretirányelvében meghatározott célokra használható fel. (2) Az előirányzat kedvezményezettjei az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok.
(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.
23/E. Ivóvíz-minőség javító program (20/1/60)
29/E. § (1) Az előirányzat a vízellátás biztonságát növelő fejlesztések és az ivóvízminőség-javító beruházások megvalósítására használható fel. Az előirányzat támogatja az Almásfüzitő, Kocs, Nagyigmánd területén az egészséges ivóvízellátást biztosító távvezeték, illetve a Nyirád-darvastói vízátvezetést megvalósító távvezeték kiépítését. (2) Az előirányzat kedvezményezettjei az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok.
(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.
„(3) Az előirányzat átcsoportosításra kerül a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság cím javára.”
3. § Az R. 33. § (2) bekezdésében a „BM OKF” szövegrész helyébe a „BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF)” szöveg lép.
5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.