5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasítás
5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasítás
a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 28. § (1) bekezdése és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (5) bekezdésének f) pontja alapján, figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 30. §-ában foglaltakra – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályait az alábbiak szerint állapítom meg.
Általános rendelkezések
1. Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya kiterjed:
a) a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetében meghatározott, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár (a továbbiakban: államtitkár) irányítása alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatra;
b) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetében a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra;
c) a költségvetési évet megelőző évekről áthúzódó, a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetet irányító szerv vezetőjének irányítása alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára, tekintet nélkül annak eredeti előirányzathoz való kapcsolódására vagy annak hiányára
[az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok].
2. Értelmező rendelkezések
2. § Az utasítás alkalmazásában
a) kötelezettségvállaló: az államtitkár vagy a Miniszterelnökség alkalmazásában álló, vagy az Ávr. 52. § (1) vagy (4) bekezdésében meghatározott, az ott előírt eljárásrend szerint az államtitkár által felhatalmazott személy;
b) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzése: a kötelezettségvállalás – a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről szóló miniszterelnökségi utasításban meghatározott – jogi és közbeszerzési szempontú vizsgálata;
c) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 37. § (1) bekezdésében foglaltak ellenőrzése és írásban történő igazolása, figyelemmel a kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzésére;
d) teljesítést igazoló: az Ávr. 57. § (4) bekezdése szerint a kötelezettségvállalásra jogosult által írásban kijelölt személy;
e) utalvány ellenőrzése: az utalványozás feltétele Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezet pénzügyi és számviteli feladatait ellátó Főosztály (a továbbiakban: Főosztály) vezetője által írásban kijelölt ellenőr (utalvány ellenjegyző) egyetértése, melyet az utalványon aláírásával vagy szignójával igazol. Az ellenőr feladata annak vizsgálata, hogy a kifizetés nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat, valamint a teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörtént;
f) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzője: a Miniszterelnökség államtitkár által írásban felhatalmazott jogtanácsosa;
g) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzője: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;
h) érvényesítő: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;
i) utalványozó: az államtitkár által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;
j) utalvány ellenőr: a Főosztály vezetője által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy.
3. Összeférhetetlenségi szabályok
3. § (1) Nem láthat el ugyanazon gazdasági esemény tekintetében kötelezettségvállalási, kötelezettségvállalás-ellenjegyzési, teljesítésigazolási, érvényesítési, valamint utalványozási feladatot az a személy, akivel szemben az Ávr. 60. §-ában foglalt valamely összeférhetetlenségi ok fennáll.
(2) Ugyanazon gazdasági esemény során az utalvány ellenőre nem lehet azonos az utalványozó személyével.
Az előirányzatok módosítása és átcsoportosítása
4. Általános rendelkezések
4. § (1) A fejezeti hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások és átcsoportosítások elrendelésére az államtitkár, illetve – az Ávr. 44. § (1) bekezdése alapján az államtitkár által átruházott jogkörben – a Főosztály vezetője vagy főosztályvezető-helyettese vagy osztályvezetője jogosult.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkör gyakorlása kizárólag írásban történhet, feljegyzés vagy az előirányzat-módosításról szóló megállapodás alapján.
(3) Az előirányzatokat érintő fejezeti és kormány hatáskörben elrendelt előirányzat-átcsoportosítások végrehajtásáról a Főosztály gondoskodik.
(4) A végrehajtott előirányzat-módosításokról a Főosztály naprakész nyilvántartást vezet.
5. Előirányzatok módosítása
5. § (1) Az előirányzatok kiadási, bevételi és támogatási előirányzatainak módosítására az Áht. és az Ávr. vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően van lehetőség.
(2) Az eredeti bevételi előirányzatok túlteljesítése miatti, fejezetet irányító szervi engedélyezésről vagy az államháztartásért felelős miniszter engedélyének beszerzéséről a Főosztály intézkedik.
6. Előirányzatok átcsoportosítása
6. § (1) Az előirányzatok átcsoportosítása történhet más fejezet fejezeti kezelésű előirányzata vagy címe javára, fejezeten belül más fejezeti kezelésű előirányzat részére, valamint fejezeten belül a Miniszterelnökség vagy a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezethez tartozó költségvetési szerv javára.
(2) Amennyiben az átcsoportosításhoz a Kormány egyedi határozatában foglalt döntése szükséges, úgy a kapcsolódó kormány-előterjesztést a Főosztály és a jogi feladatokat ellátó főosztály készíti elő.
(3) Amennyiben az átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter engedélye szükséges, annak beszerzéséről a Főosztály gondoskodik.
(4) Fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra – a Kormány egyedi határozatában foglalt döntés kivételével – kizárólag megállapodás alapján kerülhet sor. A kapcsolódó megállapodást a Főosztály és a jogi feladatokat ellátó főosztály készíti elő. A megállapodás kötelezettségvállalásnak minősül, ezért azt jogi szempontú és pénzügyi ellenjegyzéssel kell ellátni az utasítás 4. § (1) bekezdése szerinti személy aláírását megelőzően.
(5) A Miniszterelnökséghez vagy a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezethez tartozó költségvetési szerv javára átcsoportosított előirányzat felhasználása során az intézmény a saját gazdálkodására vonatkozó szabályok szerint jár el.
Az előirányzatok felhasználása
7. Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai
7. § (1) Az előirányzatok felhasználási céljait, a pénzügyi teljesítésekben érintettek körét, valamint a lebonyolításban részt vevő szakmai szervezeti egységeket az 1. melléklet tartalmazza.
(2) A tárgyévi előirányzatok terhére az Ávr. 46. §-ában foglaltak szerint vállalható kötelezettség.
8. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény alapján kötött szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetésnél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.
(2) Az együttes adóigazolás szerződő féltől történő beszerzéséről vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a Főosztály gondoskodik.
9. § (1) Az előirányzatok felhasználásával kapcsolatban jelentkező díjakkal, jutalékokkal és a fizetési számlák vezetésével kapcsolatos költségeket az érintett fejezeti kezelésű előirányzat terhére kell elszámolni.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés alkalmazása alól a gazdálkodási terület irányítási jogkörét gyakorló helyettes államtitkár jóváhagyásával el lehet térni.
8. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítésigazolás
10. § (1) A kötelezettségvállalás dokumentumát (szerződés, megállapodás) a kezdeményező szakmai szervezeti egységgel, a partnerrel, a Főosztállyal és a Miniszterelnökség egyéb érintett szervezeti egységeivel – főszabály szerint – a jogi feladatokat ellátó főosztály egyezteti. A megrendeléseket a Főosztály egyezteti. A tervezetekre a Miniszterelnökség szervezeti egységei a lehető legrövidebb időn belül kötelesek választ adni.
(2) A kötelezettségvállalás dokumentumának egy eredeti (aláírt) példányát a Főosztály a pénzügyi kifizetéshez kapcsolódó iratként kezeli.
(3) A kötelezettségvállalásokról év közben a Főosztály a FORRÁS SQL programmal analitikus nyilvántartást vezet.
(4) Ha a kötelezettségvállalás nem felel meg az Áht. 37. § (1) bekezdésében foglalt kritériumoknak, az érintett pénzügyi ellenjegyzésre jogosult az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást köteles adni a kötelezettségvállaló, az államtitkár, a gazdasági vezető és a jogi ellenjegyző részére. Ha az államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad a pénzügyi ellenjegyzésre, az ellenjegyző az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.
(5) Ha a kötelezettségvállalás jogszabályba, az államtitkár által kiadott normatív utasításba vagy egyéb közjogi szervezetszabályozó eszközbe ütközik, és ezért nem látható el jogi szempontú ellenjegyzéssel, a jogi ellenjegyző köteles erre a kötelezettségvállaló, az államtitkár és a gazdasági vezető, valamint a pénzügyi ellenjegyző figyelmét felhívni, továbbá részükre az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást adni.
(6) A Főosztály az ellenjegyzés(eke)t követően a kötelezettségvállalás dokumentumát felterjeszti a kötelezettségvállaló részére aláírásra.
(7) A kötelezettségvállaló által aláírt szerződések partnerekkel történő aláíratásáról a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.
11. § (1) A kiadás teljesítésének elrendelése előtt az Ávr. 57. § (1) bekezdése szerint el kell végezni a teljesítés igazolását. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben, megrendelésben, megállapodásban rögzített szankciókat. A szerződésszegésen alapuló igények érvényesítésére irányuló felszólítást jogi szempontú véleményezésre meg kell küldeni a jogi feladatokat ellátó főosztály részére.
(2) A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata tekintettel arra, hogy azok közérdekből nyilvános adatként való kiadása – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően – bárki által igényelhető.
(3) A támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló személy felelőssége, hogy dokumentált módon ellenőrizze a szakmai és pénzügyi beszámoló megfelelőségét, különös tekintettel a költségvetési támogatásban részesülő (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt feladatok teljes körű elvégzésére, a feladatellátás színvonalára, a feladatok határidőre történő befejezésére.
(4) Támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló – a teljesítés igazolásával egyidejűleg – aláírásával nyilatkozik a szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról, annak a támogatási szerződésben foglaltaknak való megfelelőségéről.
9. Utalványozás, utalvány ellenőrzése, érvényesítés
12. § Az érvényesítés során az Ávr. 58. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.
13. § Az utalvány ellenőrzésére jogosult személy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján köteles ellenőrizni, hogy az érvényesítés az Ávr. 58. §-ában foglaltak alapján történt meg.
14. § (1) Utalványozni a FORRÁS SQL rendszerből előállított utalványlapon vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.
(2) A külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni az Ávr. 59. § (3) bekezdésében meghatározott adatokat.
(3) Az érvényesítőnek az utalványt – ha nem ért vele egyet – akkor kell aláírnia, ha erre az utalványozó írásban utasítja. Ebben az esetben az érvényesítő az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.
Költségvetési támogatások
10. Általános rendelkezések
15. § (1) Költségvetési támogatás egyedi döntés alapján vagy pályázati rendszerben, támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján nyújtható.
(2) Adott esetben a költségvetési támogatások odaítélésénél az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 53. § (2) bekezdésében foglaltakat is figyelembe kell venni.
(3) A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben meghatározott adatszolgáltatások www.kozpenzpalyazat.gov.hu weboldalon történő közzétételéről a Főosztály gondoskodik.
(4) Annak ellenőrzéséről, hogy a kedvezményezett megfelel-e a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.
16. § Az utasítás
a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.; a továbbiakban: csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet),
b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet (HL L 114, 2012.4.26., 8. o.; a továbbiakban: csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet),
c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3. o.; a továbbiakban: Határozat),
d) az SA.34770 (2012/N-2). számú európai bizottsági határozat
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
17. § (1) Közszolgáltatás ellentételezése céljából támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet és a Határozat alapján nyújtható.
(2) Nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely
a) – a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével – a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatást a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint, és
b) a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatást a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében meghatározott kivételek szerint
használná fel.
(3) A közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozás részére nyújtott, a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás teherszállító jármű vásárlására nem vehető igénybe.
(4) A csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.
(5) A csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet 3. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.
(6) A támogatást nyújtó köteles írásban tájékoztatni a csekély összegű támogatás kedvezményezettjét, hogy az csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatásnak utalnia kell a támogatás jogalapjául szolgáló uniós jogszabályra (a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendeletre vagy a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendeletre), megjelölve annak pontos címét és az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét bruttó támogatástartalomban kifejezve.
(7) A Határozat alapján nyújtott támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget, ideértve az ésszerű nyereséget. A támogatás mértékét a Határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.
(8) Ha a Határozat alapján nyújtott támogatás kedvezményezettje a Határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a túlkompenzációt a Határozat 6. cikk (2) bekezdésében foglaltak alapján köteles visszafizetni.
(9) A Határozat alapján nyújtott támogatás kedvezményezettje a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a (7) és (8) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.
11. Támogatási kérelem
18. § (1) Egyedi támogatási kérelem vagy pályázat esetén a kérelmezőnek a részletes támogatási igényen túl
a) a 2. és 3. mellékletet,
b) a 5–7. mellékletet, valamint
c) az Áht. 50. §-ában meghatározott feltételeknek való megfelelést igazoló, a támogató által előírt egyéb dokumentumokat
kell megküldenie a Miniszterelnökség részére.
(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékelnie kell a 4. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles a tudomásszerzéstől számított 8 munkanapon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatási döntés nem hozható.
(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem mellett az (1) és – érintettség esetén – a (2) bekezdés szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok rendelkezésre állnak. Ezek hiányában a kérelem nem bírálható el.
12. A támogatási döntés
19. § (1) Támogatási döntés meghozatalára az államtitkár vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult.
(2) Amennyiben a költségvetési támogatás a kérelemben megjelölt összeghez képest kisebb összegben került meghatározásra, úgy a kedvezményezett írásban nyilatkozni köteles, hogy a meghatározott költségvetési támogatási összeggel a támogatandó tevékenységet, feladatot el tudja-e látni, vagy sem.
(3) Amennyiben a kedvezményezett úgy nyilatkozik, hogy a kisebb költségvetési támogatásból is megvalósítja tevékenységét, úgy a nyilatkozathoz csatolni köteles a módosított költségvetést is.
20. § (1) A támogatásról szóló döntést az Ávr. 71. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell közölni a kedvezményezettel. Amennyiben a támogatási döntésre és a támogatási szerződés megkötésére egyidejűleg kerül sor, értesítésnek a támogatási szerződés kedvezményezett által történő aláírása minősül.
(2) Amennyiben a támogatási igény vagy a pályázat keretében nem került benyújtásra, az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet határidő kitűzésével fel kell hívni az Ávr. 72. §-ában meghatározottak szerint a szerződés megkötéséhez szükséges nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására.
(3) A Főosztály teljesíti az Ávr. 71. § (3) és (4) bekezdésben foglalt, a Magyar Államkincstár részére történő bejelentési kötelezettségeket.
13. A költségvetési támogatás folyósítása
21. § Amennyiben a támogatási szerződés a költségvetési támogatás előlegként történő kifizetéséről rendelkezik, úgy a kifizetésről – amennyiben a szerződéses feltételek maradéktalanul fennállnak – a Főosztály külön utasítás nélkül intézkedik.
14. A támogatási szerződés, támogatói okirat módosítása
22. § A támogatási szerződést, támogatói okiratot a kedvezményezett kezdeményezésére módosítani kizárólag az Ávr. 83. §-ában foglaltak figyelembevételével és a kedvezményezett írásbeli, indokolt kérelme alapján lehet.
15. Költségvetési támogatás felhasználásának elszámolása
23. § (1) A teljesítésigazoló a támogatási szerződés teljesítését figyelemmel kíséri és a kedvezményezett esetleges szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét a szerződésszerű teljesítésre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.
(2) Amennyiben az elszámolás során a támogatási szerződéshez mellékelt költségvetéshez képest a kedvezményezett kevesebb önrész vagy egyéb forrás felhasználását igazolja, úgy a költségvetési támogatás összegét arányosan csökkenteni kell.
16. A pályázati rendszer keretében nyújtott költségvetési támogatások különleges szabályai
24. § Amennyiben a költségvetési támogatás biztosítására pályázati úton kerül sor, úgy a szakmai főosztály a jogi feladatokat ellátó főosztállyal együttműködve pályázati kiírást készít.
25. § A pályázati kiírásnak legalább az Ávr. 66. § (2) bekezdésében felsorolt adatokat tartalmaznia kell.
26. § A pályázati úton nyújtott támogatások esetében a Kincstári Monitoring Rendszer részére történő, az Ávr. 65/A. §-a szerinti adatok megküldéséről a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.
27. § A pályázati eljárásrend és a pályázati kiírás jóváhagyását követően a pályázati kiírást legalább a www.kormany.hu weboldalon közzé kell tenni.
Záró és hatályon kívül helyező rendelkezések
28. § (1) Az utasításban nem szabályozott kérdésekben az Áht.-ban, valamint az Ávr.-ben foglaltak szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről, valamint a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Beszerzési Szabályzatáról szóló Miniszterelnökségi utasításokkal összhangban kell alkalmazni.
(2)2
29. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
fejezeti kezelésű előirányzatai
2. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség,
illetve érintettség fennállásáról vagy hiányáról
A pályázó/támogatást igénylő |
||||
|
||||
neve vagy elnevezése: |
|
|||
|
||||
lakcíme vagy székhelye: |
|
|||
|
||||
képviselőjének neve: |
|
|||
|
||||
|
||||
születési helye, ideje: |
|
|||
|
||||
Gazdasági társaság |
||||
|
||||
cégjegyzékszáma: |
|
adószáma: |
|
|
|
||||
Egyéb szervezet |
||||
|
||||
nyilvántartásba vételi |
|
nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
|
|
3. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
támogatói döntéshez
Alulírott (név): |
|
||
mint a (szervezet neve): |
|
||
székhelye: |
|
||
nyilvántartási szám: |
|
||
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság |
|
||
adószám: |
|
||
számlavezető bank neve: |
|
||
bankszámlaszáma, ahova a támogatás átutalását kéri: |
|
||
4. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről
5. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
□ |
szervezetünk |
||
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
□ |
szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben támogatási szerződésben feltüntetett csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen az alábbi összegű állami támogatásokban részesült: |
||
|
|||
|
2011. évben |
|
Ft |
|
|||
|
2012. évben |
|
Ft |
|
|||
|
2013. évben |
|
Ft |
|
|||
□ |
szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben csekély összegű (de minimis) állami támogatásban nem részesült. |
||
6. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
az adott tárgyban beadott támogatási igényekről
TÁMOGATÁSI IGÉNYT ELBÍRÁLÓ |
A TÁMOGATÁSI IGÉNY |
A TÁMOGATÁSI IGÉNYBEN MEGJELÖLT |
7. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz
BANKSZÁMLÁKRÓL
PÉNZINTÉZET NEVE |
PÉNZFORGALMI SZÁMLA |
Az utasítást a 4/2016. (III. 10.) MvM utasítás 51. §-a hatályon kívül helyezte 2016. március 11. napjával.
A 28. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
