• Tartalom

5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasítás

5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasítás

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól1

2014.04.11.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 28. § (1) bekezdése és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (5) bekezdésének f) pontja alapján, figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 30. §-ában foglaltakra – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályait az alábbiak szerint állapítom meg.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya kiterjed:

a) a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetében meghatározott, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár (a továbbiakban: államtitkár) irányítása alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatra;

b) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetében a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra;

c) a költségvetési évet megelőző évekről áthúzódó, a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezetet irányító szerv vezetőjének irányítása alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára, tekintet nélkül annak eredeti előirányzathoz való kapcsolódására vagy annak hiányára

[az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok].

2. Értelmező rendelkezések

2. § Az utasítás alkalmazásában

a) kötelezettségvállaló: az államtitkár vagy a Miniszterelnökség alkalmazásában álló, vagy az Ávr. 52. § (1) vagy (4) bekezdésében meghatározott, az ott előírt eljárásrend szerint az államtitkár által felhatalmazott személy;

b) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzése: a kötelezettségvállalás – a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről szóló miniszterelnökségi utasításban meghatározott – jogi és közbeszerzési szempontú vizsgálata;

c) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 37. § (1) bekezdésében foglaltak ellenőrzése és írásban történő igazolása, figyelemmel a kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzésére;

d) teljesítést igazoló: az Ávr. 57. § (4) bekezdése szerint a kötelezettségvállalásra jogosult által írásban kijelölt személy;

e) utalvány ellenőrzése: az utalványozás feltétele Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezet pénzügyi és számviteli feladatait ellátó Főosztály (a továbbiakban: Főosztály) vezetője által írásban kijelölt ellenőr (utalvány ellenjegyző) egyetértése, melyet az utalványon aláírásával vagy szignójával igazol. Az ellenőr feladata annak vizsgálata, hogy a kifizetés nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat, valamint a teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörtént;

f) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzője: a Miniszterelnökség államtitkár által írásban felhatalmazott jogtanácsosa;

g) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzője: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

h) érvényesítő: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

i) utalványozó: az államtitkár által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

j) utalvány ellenőr: a Főosztály vezetője által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy.

3. Összeférhetetlenségi szabályok

3. § (1) Nem láthat el ugyanazon gazdasági esemény tekintetében kötelezettségvállalási, kötelezettségvállalás-ellenjegyzési, teljesítésigazolási, érvényesítési, valamint utalványozási feladatot az a személy, akivel szemben az Ávr. 60. §-ában foglalt valamely összeférhetetlenségi ok fennáll.

(2) Ugyanazon gazdasági esemény során az utalvány ellenőre nem lehet azonos az utalványozó személyével.

II. Fejezet

Az előirányzatok módosítása és átcsoportosítása

4. Általános rendelkezések

4. § (1) A fejezeti hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások és átcsoportosítások elrendelésére az államtitkár, illetve – az Ávr. 44. § (1) bekezdése alapján az államtitkár által átruházott jogkörben – a Főosztály vezetője vagy főosztályvezető-helyettese vagy osztályvezetője jogosult.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkör gyakorlása kizárólag írásban történhet, feljegyzés vagy az előirányzat-módosításról szóló megállapodás alapján.

(3) Az előirányzatokat érintő fejezeti és kormány hatáskörben elrendelt előirányzat-átcsoportosítások végrehajtásáról a Főosztály gondoskodik.

(4) A végrehajtott előirányzat-módosításokról a Főosztály naprakész nyilvántartást vezet.

5. Előirányzatok módosítása

5. § (1) Az előirányzatok kiadási, bevételi és támogatási előirányzatainak módosítására az Áht. és az Ávr. vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően van lehetőség.

(2) Az eredeti bevételi előirányzatok túlteljesítése miatti, fejezetet irányító szervi engedélyezésről vagy az államháztartásért felelős miniszter engedélyének beszerzéséről a Főosztály intézkedik.

6. Előirányzatok átcsoportosítása

6. § (1) Az előirányzatok átcsoportosítása történhet más fejezet fejezeti kezelésű előirányzata vagy címe javára, fejezeten belül más fejezeti kezelésű előirányzat részére, valamint fejezeten belül a Miniszterelnökség vagy a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezethez tartozó költségvetési szerv javára.

(2) Amennyiben az átcsoportosításhoz a Kormány egyedi határozatában foglalt döntése szükséges, úgy a kapcsolódó kormány-előterjesztést a Főosztály és a jogi feladatokat ellátó főosztály készíti elő.

(3) Amennyiben az átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter engedélye szükséges, annak beszerzéséről a Főosztály gondoskodik.

(4) Fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra – a Kormány egyedi határozatában foglalt döntés kivételével – kizárólag megállapodás alapján kerülhet sor. A kapcsolódó megállapodást a Főosztály és a jogi feladatokat ellátó főosztály készíti elő. A megállapodás kötelezettségvállalásnak minősül, ezért azt jogi szempontú és pénzügyi ellenjegyzéssel kell ellátni az utasítás 4. § (1) bekezdése szerinti személy aláírását megelőzően.

(5) A Miniszterelnökséghez vagy a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény XI. Miniszterelnökség fejezethez tartozó költségvetési szerv javára átcsoportosított előirányzat felhasználása során az intézmény a saját gazdálkodására vonatkozó szabályok szerint jár el.

III. Fejezet

Az előirányzatok felhasználása

7. Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai

7. § (1) Az előirányzatok felhasználási céljait, a pénzügyi teljesítésekben érintettek körét, valamint a lebonyolításban részt vevő szakmai szervezeti egységeket az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A tárgyévi előirányzatok terhére az Ávr. 46. §-ában foglaltak szerint vállalható kötelezettség.

8. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény alapján kötött szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetésnél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

(2) Az együttes adóigazolás szerződő féltől történő beszerzéséről vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a Főosztály gondoskodik.

9. § (1) Az előirányzatok felhasználásával kapcsolatban jelentkező díjakkal, jutalékokkal és a fizetési számlák vezetésével kapcsolatos költségeket az érintett fejezeti kezelésű előirányzat terhére kell elszámolni.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés alkalmazása alól a gazdálkodási terület irányítási jogkörét gyakorló helyettes államtitkár jóváhagyásával el lehet térni.

8. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítésigazolás

10. § (1) A kötelezettségvállalás dokumentumát (szerződés, megállapodás) a kezdeményező szakmai szervezeti egységgel, a partnerrel, a Főosztállyal és a Miniszterelnökség egyéb érintett szervezeti egységeivel – főszabály szerint – a jogi feladatokat ellátó főosztály egyezteti. A megrendeléseket a Főosztály egyezteti. A tervezetekre a Miniszterelnökség szervezeti egységei a lehető legrövidebb időn belül kötelesek választ adni.

(2) A kötelezettségvállalás dokumentumának egy eredeti (aláírt) példányát a Főosztály a pénzügyi kifizetéshez kapcsolódó iratként kezeli.

(3) A kötelezettségvállalásokról év közben a Főosztály a FORRÁS SQL programmal analitikus nyilvántartást vezet.

(4) Ha a kötelezettségvállalás nem felel meg az Áht. 37. § (1) bekezdésében foglalt kritériumoknak, az érintett pénzügyi ellenjegyzésre jogosult az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást köteles adni a kötelezettségvállaló, az államtitkár, a gazdasági vezető és a jogi ellenjegyző részére. Ha az államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad a pénzügyi ellenjegyzésre, az ellenjegyző az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.

(5) Ha a kötelezettségvállalás jogszabályba, az államtitkár által kiadott normatív utasításba vagy egyéb közjogi szervezetszabályozó eszközbe ütközik, és ezért nem látható el jogi szempontú ellenjegyzéssel, a jogi ellenjegyző köteles erre a kötelezettségvállaló, az államtitkár és a gazdasági vezető, valamint a pénzügyi ellenjegyző figyelmét felhívni, továbbá részükre az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást adni.

(6) A Főosztály az ellenjegyzés(eke)t követően a kötelezettségvállalás dokumentumát felterjeszti a kötelezettségvállaló részére aláírásra.

(7) A kötelezettségvállaló által aláírt szerződések partnerekkel történő aláíratásáról a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.

11. § (1) A kiadás teljesítésének elrendelése előtt az Ávr. 57. § (1) bekezdése szerint el kell végezni a teljesítés igazolását. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben, megrendelésben, megállapodásban rögzített szankciókat. A szerződésszegésen alapuló igények érvényesítésére irányuló felszólítást jogi szempontú véleményezésre meg kell küldeni a jogi feladatokat ellátó főosztály részére.

(2) A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata tekintettel arra, hogy azok közérdekből nyilvános adatként való kiadása – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően – bárki által igényelhető.

(3) A támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló személy felelőssége, hogy dokumentált módon ellenőrizze a szakmai és pénzügyi beszámoló megfelelőségét, különös tekintettel a költségvetési támogatásban részesülő (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt feladatok teljes körű elvégzésére, a feladatellátás színvonalára, a feladatok határidőre történő befejezésére.

(4) Támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló – a teljesítés igazolásával egyidejűleg – aláírásával nyilatkozik a szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról, annak a támogatási szerződésben foglaltaknak való megfelelőségéről.

9. Utalványozás, utalvány ellenőrzése, érvényesítés

12. § Az érvényesítés során az Ávr. 58. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

13. § Az utalvány ellenőrzésére jogosult személy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján köteles ellenőrizni, hogy az érvényesítés az Ávr. 58. §-ában foglaltak alapján történt meg.

14. § (1) Utalványozni a FORRÁS SQL rendszerből előállított utalványlapon vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.

(2) A külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni az Ávr. 59. § (3) bekezdésében meghatározott adatokat.

(3) Az érvényesítőnek az utalványt – ha nem ért vele egyet – akkor kell aláírnia, ha erre az utalványozó írásban utasítja. Ebben az esetben az érvényesítő az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.

IV. Fejezet

Költségvetési támogatások

10. Általános rendelkezések

15. § (1) Költségvetési támogatás egyedi döntés alapján vagy pályázati rendszerben, támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján nyújtható.

(2) Adott esetben a költségvetési támogatások odaítélésénél az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 53. § (2) bekezdésében foglaltakat is figyelembe kell venni.

(3) A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben meghatározott adatszolgáltatások www.kozpenzpalyazat.gov.hu weboldalon történő közzétételéről a Főosztály gondoskodik.

(4) Annak ellenőrzéséről, hogy a kedvezményezett megfelel-e a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.

16. § Az utasítás

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.; a továbbiakban: csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet),

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet (HL L 114, 2012.4.26., 8. o.; a továbbiakban: csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet),

c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3. o.; a továbbiakban: Határozat),

d) az SA.34770 (2012/N-2). számú európai bizottsági határozat

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

17. § (1) Közszolgáltatás ellentételezése céljából támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet és a Határozat alapján nyújtható.

(2) Nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely

a) – a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével – a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatást a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint, és

b) a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatást a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében meghatározott kivételek szerint

használná fel.

(3) A közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozás részére nyújtott, a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás teherszállító jármű vásárlására nem vehető igénybe.

(4) A csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.

(5) A csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendelet 3. cikk (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozat szerinti, továbbá az e rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának együttes összege nem haladhatja meg a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendeletben meghatározott felső határt.

(6) A támogatást nyújtó köteles írásban tájékoztatni a csekély összegű támogatás kedvezményezettjét, hogy az csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatásnak utalnia kell a támogatás jogalapjául szolgáló uniós jogszabályra (a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendeletre vagy a csekély összegű közszolgáltatási támogatásokról szóló bizottsági rendeletre), megjelölve annak pontos címét és az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét bruttó támogatástartalomban kifejezve.

(7) A Határozat alapján nyújtott támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget, ideértve az ésszerű nyereséget. A támogatás mértékét a Határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.

(8) Ha a Határozat alapján nyújtott támogatás kedvezményezettje a Határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a túlkompenzációt a Határozat 6. cikk (2) bekezdésében foglaltak alapján köteles visszafizetni.

(9) A Határozat alapján nyújtott támogatás kedvezményezettje a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a (7) és (8) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.

11. Támogatási kérelem

18. § (1) Egyedi támogatási kérelem vagy pályázat esetén a kérelmezőnek a részletes támogatási igényen túl

b) a 5–7. mellékletet, valamint

c) az Áht. 50. §-ában meghatározott feltételeknek való megfelelést igazoló, a támogató által előírt egyéb dokumentumokat

kell megküldenie a Miniszterelnökség részére.

(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékelnie kell a 4. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles a tudomásszerzéstől számított 8 munkanapon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatási döntés nem hozható.

(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem mellett az (1) és – érintettség esetén – a (2) bekezdés szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok rendelkezésre állnak. Ezek hiányában a kérelem nem bírálható el.

12. A támogatási döntés

19. § (1) Támogatási döntés meghozatalára az államtitkár vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult.

(2) Amennyiben a költségvetési támogatás a kérelemben megjelölt összeghez képest kisebb összegben került meghatározásra, úgy a kedvezményezett írásban nyilatkozni köteles, hogy a meghatározott költségvetési támogatási összeggel a támogatandó tevékenységet, feladatot el tudja-e látni, vagy sem.

(3) Amennyiben a kedvezményezett úgy nyilatkozik, hogy a kisebb költségvetési támogatásból is megvalósítja tevékenységét, úgy a nyilatkozathoz csatolni köteles a módosított költségvetést is.

20. § (1) A támogatásról szóló döntést az Ávr. 71. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell közölni a kedvezményezettel. Amennyiben a támogatási döntésre és a támogatási szerződés megkötésére egyidejűleg kerül sor, értesítésnek a támogatási szerződés kedvezményezett által történő aláírása minősül.

(2) Amennyiben a támogatási igény vagy a pályázat keretében nem került benyújtásra, az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet határidő kitűzésével fel kell hívni az Ávr. 72. §-ában meghatározottak szerint a szerződés megkötéséhez szükséges nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására.

(3) A Főosztály teljesíti az Ávr. 71. § (3) és (4) bekezdésben foglalt, a Magyar Államkincstár részére történő bejelentési kötelezettségeket.

13. A költségvetési támogatás folyósítása

21. § Amennyiben a támogatási szerződés a költségvetési támogatás előlegként történő kifizetéséről rendelkezik, úgy a kifizetésről – amennyiben a szerződéses feltételek maradéktalanul fennállnak – a Főosztály külön utasítás nélkül intézkedik.

14. A támogatási szerződés, támogatói okirat módosítása

22. § A támogatási szerződést, támogatói okiratot a kedvezményezett kezdeményezésére módosítani kizárólag az Ávr. 83. §-ában foglaltak figyelembevételével és a kedvezményezett írásbeli, indokolt kérelme alapján lehet.

15. Költségvetési támogatás felhasználásának elszámolása

23. § (1) A teljesítésigazoló a támogatási szerződés teljesítését figyelemmel kíséri és a kedvezményezett esetleges szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét a szerződésszerű teljesítésre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.

(2) Amennyiben az elszámolás során a támogatási szerződéshez mellékelt költségvetéshez képest a kedvezményezett kevesebb önrész vagy egyéb forrás felhasználását igazolja, úgy a költségvetési támogatás összegét arányosan csökkenteni kell.

16. A pályázati rendszer keretében nyújtott költségvetési támogatások különleges szabályai

24. § Amennyiben a költségvetési támogatás biztosítására pályázati úton kerül sor, úgy a szakmai főosztály a jogi feladatokat ellátó főosztállyal együttműködve pályázati kiírást készít.

25. § A pályázati kiírásnak legalább az Ávr. 66. § (2) bekezdésében felsorolt adatokat tartalmaznia kell.

26. § A pályázati úton nyújtott támogatások esetében a Kincstári Monitoring Rendszer részére történő, az Ávr. 65/A. §-a szerinti adatok megküldéséről a jogi feladatokat ellátó főosztály gondoskodik.

27. § A pályázati eljárásrend és a pályázati kiírás jóváhagyását követően a pályázati kiírást legalább a www.kormany.hu weboldalon közzé kell tenni.

V. Fejezet

Záró és hatályon kívül helyező rendelkezések

28. § (1) Az utasításban nem szabályozott kérdésekben az Áht.-ban, valamint az Ávr.-ben foglaltak szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről, valamint a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Beszerzési Szabályzatáról szóló Miniszterelnökségi utasításokkal összhangban kell alkalmazni.

(2)2

29. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


A XI. Miniszterelnökség fejezetnek az utasítás hatálybalépése időpontjában meglévő
fejezeti kezelésű előirányzatai

Célelőirányzatok

1. Kormányfői protokoll
Az előirányzat tartalmazza a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek, valamint a női protokollfeladatok ellátásához kapcsolódó forrásokat. Az előirányzat felhasználása a Külügyminisztériummal (a továbbiakban: KüM) kötött megállapodás alapján részben a KüM fejezetnél történik. Az előirányzat fedezi többek között a külföldi és a belföldi protokoll-látogatásokhoz, valamint a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek részvételével lebonyolított rendezvényekhez kapcsolódó személyi, valamint az egyéb dologi jellegű kiadásokat. Az előirányzat szolgál a magas szintű külföldi delegációk magyarországi látogatásainak, valamint a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek hivatalos külföldi utazásainak előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos járulékos költségek fedezésére is.
Az előirányzat terhére kifizetések történhetnek magánszemélyek és gazdasági társaságok, valamint egyéni vállalkozók részére. A KüM részére előirányzat-átcsoportosítással kerül biztosításra a szükséges forrás.

2. Kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok
Az előirányzat tartalmazza a miniszterelnökhöz és a kormányhoz kapcsolódó egységes lakossági kommunikációs feladatok kiadásainak fedezetét. Az előirányzaton rendelkezésre álló források közbeszerzési eljárás alapján, vállalkozási keretszerződés keretén belül kerülnek felhasználásra.

3. Konzultációk kiadásai
Az előirányzat tartalmazza a sarkalatos döntések meghozatalához szükséges, a Kormány és a lakosság közötti konzultációk kiadásainak fedezetét.

4. Év közben jelentkező többletfeladatok kiadásai
Az előirányzat eredeti kiadási előirányzattal nem rendelkezik. Az előirányzaton kerülnek kimutatásra a Fejezeti általános tartalék közvetlen fejezeti kifizetései. Ezen az előirányzaton kerül kimutatásra az Áht. 33. § (3) és (4) bekezdése szerinti várható költségvetési megtakarítások átcsoportosításából keletkező költségvetési előirányzat-többlet, mely a fejezet előre nem tervezhető többletfeladatainak finanszírozására használható fel.

5. Ifjúságpolitikai célok támogatása
Az előirányzaton rendelkezésre álló forrás terhére azon ifjúsági programok, rendezvénysorozatok támogatása történik, melyek elmélyíthetik a kormányzat és a fiatalabb generáció közötti konzultációt.

6. Nemzeti Sírkerthez és Emlékhelyekhez kapcsolódó kiadások
Az előirányzat a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság kompetenciájába tartozó Nemzeti Sírkert és a Nemzeti Emlékhelyek gondozására, ápolására, valamint felújítására szolgáló költségvetési forrásokat tartalmazza. Ezen felül az előirányzat fedezetet biztosít a kiemelt jelentőségű, Nemzeti Sírkertben megvalósítandó síremlékek létesítésének költségeire.
Az előirányzat terhére támogatási, vállalkozási, felhasználási és megbízási szerződések alapján gazdasági társaságoknak történhet pénzügyi felhasználás.
A kötelezettségvállalás előkészítését, megalapozását, alátámasztását, a szakmai feladatok megvalósulásának koordinálását a Nemzeti Örökség Intézet Elnöke végzi.

7. A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumával kapcsolatos kiadások
Magyarország Kormánya és 6 országos munkaadói, illetve munkavállalói érdek-képviseleti szervezet, illetve szövetség 2012. február 22-én megállapodást írt alá a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (a továbbiakban: VKF) létrehozásáról és ügyrendjének megállapításáról. A VKF célja többek között az érdekképviseletek és a kormányzati szervek közötti együttműködés erősítése, a gazdasági növekedés elősegítése, a versenyképesség javítása, az üzleti környezet fejlesztése, valamint a társadalmi párbeszéd versenyszférán belüli erősítése. Az előirányzat célja a VKF céljainak eléréséhez szükséges költségvetési forrás biztosítása a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájával, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségével, a Munkástanácsok Országos Szövetségével, az Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetségével, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével, valamint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével kötendő támogatási szerződések formájában, az egyes szerződésekben rögzített feltételek szerint.

8. Antall József Politika- és Társadalomtudományi Tudásközpont Alapítvány támogatása
Az előirányzat célja az Antall József Politika- és Társadalomtudományi Tudásközpont Alapítvány támogatása az Alapítvánnyal kötendő támogatási szerződés alapján, az abban meghatározott feltételek szerint.

9. „Az Élet Menete” Alapítvány támogatása
Az előirányzat célja „Az Élet Menete” Alapítvány támogatása az Alapítvánnyal kötendő támogatási szerződés alapján, az abban meghatározott feltételek szerint.

10. Az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács tevékenységében közreműködő szervezetek támogatása
Az előirányzat célja, hogy az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács tagja közül a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája, a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma, az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége, valamint a Munkástanácsok Országos Szövetsége költségvetési támogatásban részesüljenek. A támogatás célja a Tanács működésével és feladataival kapcsolatos kiadások fedezetének biztosítása a tagokkal kötendő támogatási szerződések alapján az egyes szerződésekben meghatározott feltételek szerint.

11. A kommunizmus áldozatai emlékmúzeumának létrehozásához való hozzájárulás
Az Egyesült Államokban alapított washingtoni „The Victims of Communism Memorial Foundation” egy, a kommunizmus áldozatainak emléket állító, Washingtonba tervezett múzeum létrehozásán dolgozik. A megvalósítás több fázisban fog megtörténni, a végső 3 fázisban 67–88 millió USD bekerülési költséggel 3500 m2-en jönne létre a múzeum. Magyarországnak érdekében áll a múzeum támogatása, mivel a létesítmény által sokan megismerhetik országunk nevét, történelmének egy szakaszát, illetve a támogatás által nagyobb lehetőség nyílik arra, hogy a kiállítás során Magyarország történelme megfelelő módon és helyen szerepeljen.

12. Határon átnyúló fejlesztési programok intézményrendszerének fejlesztése és támogatása
Az előirányzat célja Magyarország térségi vezető szerepének megtartása a területi együttműködési programok menedzsmentjében, és az intézményrendszer kialakításának megkezdése.

14. Friends of Hungary Alapítvány támogatása és adomány biztosítása
Az előirányzat célja a „Friends of Hungary” Alapítvány működésének biztosítása az Alapítvánnyal kötendő támogatási szerződés alapján az abban meghatározott feltételek szerint.

15. A 2015. évi Milánói Világkiállításon való részvételhez kapcsolódó feladatok
Az előirányzat célja a 2015. évi Milánói Világkiállításon való részvételhez kapcsolódó kommunikációs feladatok végrehajtása során felmerült költségek fedezete és projektiroda létrehozása.

17. A Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány működéséhez és feladatainak ellátásához szükséges hozzájárulás
Az előirányzat a közalapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok, valamint az 1947-es Párizsi Békeszerződés 27. cikk 2. pontjában foglaltak szerint a Holocaust túlélőinek támogatására szolgál.
Az előirányzat egyedi döntéssel, a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján a szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően kerül felhasználásra.

18. Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány
Az előirányzat fedezetet biztosít a Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány működéséhez, alapító okiratában meghatározott feladatai teljesítéséhez.
Az előirányzat felhasználása egyedi döntéssel, a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján a szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően történik.

19. Alapítvány a Kelet- és Közép-európai Kutatásért és Képzésért
Az előirányzat célja az Alapítvány a Kelet- és Közép-európai Kutatásért és Képzésért elnevezésű civil szervezet által meghirdetett célok, kutatási és képzési programok realizálása, kapcsolatok kiépítése Oroszországgal, Ukrajnával és a poszt-szovjet térség országaival, nemzetközi konferenciák szervezése, azok anyagainak publikálása, a Kurultáj rendezvény megszervezésében való részvétel és a Tolsztoj Társasággal közös programok végrehajtása, megvalósításának támogatása.
Az előirányzat felhasználása egyedi döntéssel, a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján a szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően történik.

20. Washingtoni Magyar Kápolna létrehozásához hozzájárulás
Az előirányzat célja az államháztartás központi alrendszerébe tartozó költségvetési szervek és fejezeti kezelésű előirányzatok 2012. évi kötelezettségvállalással nem terhelt maradványa felhasználásáról szóló 1356/2013. (VI. 24.) Korm. határozat alapján a Washingtoni Magyar Kápolna létrehozásának támogatása.
Az előirányzat felhasználása egyedi döntéssel, a Basilica of the National Shrine of the Immaculate Conception kedvezményezettel megkötött támogatási szerződés alapján, a szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően történik.

21. A Stipendium Hungaricum ösztöndíjak és ösztöndíjprogram működtetése
Az előirányzat a Stipendium Hungaricumról szóló 285/2013. (VII. 26.) Korm. rendelet szerinti ösztöndíjprogram forrása. Célja a külföldi hallgatók magyar felsőoktatási intézményben folytatandó tanulmányainak kiemelt támogatása. Az előirányzat felhasználása az Emberi Erőforrások Minisztériumán keresztül valósul meg.

22. Tokaj-Hegyalja borvidék településeinek fejlesztési támogatása
Az előirányzat célja a Világörökség részét képező Tokaj-hegyaljai borvidékhez tartozó települések fejlesztéséről szóló 1991/2013. (XII. 29.) Korm. határozat alapján a Világörökség részét képező Tokaj-hegyaljai borvidékhez tartozó települések fejlesztése.

23. A Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében PPP konstrukcióban létesült önkormányzati sportlétesítmények kiváltása
Az előirányzat célja a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében PPP konstrukcióban létesült önkormányzati sportlétesítmények kiváltásáról szóló 1966/2013. (XII. 17.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) alapján a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében PPP konstrukcióban létesült önkormányzati sportlétesítmények kiváltása. Az előirányzat terhére a Miniszterelnökség és az önkormányzat – mint kedvezményezett – a Korm. határozatnak megfelelően vissza nem térítendő támogatás nyújtásáról támogatási szerződést köt annak érdekében, hogy a közcélú sportlétesítmények az önkormányzat vagyonába kerüljenek, és azok közcélú üzemeltetése a hasznosítási javaslatnak megfelelően biztosított legyen.

24. Civil Alap – pályázati program
Az előirányzat célja a Magyar Holokauszt Emlékév 2014. keretében Civil Alap – pályázati program megvalósítása pályázati kiírás szerint.
Az előirányzat felhasználása a pályázat nyerteseivel megkötendő támogatási szerződések alapján, az abban meghatározott feltételek szerint, illetőleg előirányzat-átcsoportosítás alapján, a Civil Alap – 2014 pályázati program keretében nyújtott támogatások sajátos szabályairól szóló 499/2013. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltak szerint történik.

25. Önkormányzatok átmeneti támogatása
A jogcímcsoport célja az, hogy a Világörökség részét képező Tokaj-hegyaljai borvidékhez tartozó települések fejlesztéséről szóló 1991/2013. (XII. 29.) Korm. határozat végrehajtásáról és a IX. Helyi önkormányzatok támogatásai és a XI. Miniszterelnökség fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításról szóló kormányhatározat (a továbbiakban: határozat) 2. pontja szerint részére átadott támogatói feladat végrehajtásaként a Miniszterelnökség az Áht. 14. § (3) bekezdésében megjelölt célokkal összhangban vissza nem térítendő támogatást nyújtson a határozat 2. mellékletében megjelölt helyi önkormányzatok (a továbbiakban: kedvezményezettek) részére, az Áht. és az Ávr. támogatásokra vonatkozó általános szabályainak megfelelően. A támogatást a kedvezményezettek nem használhatják fel vállalkozási tevékenységük keretében.

Fejezeti általános tartalék

Az előirányzat az esetlegesen felmerülő, előre nem tervezhető év közbeni kiadások finanszírozására nyújt fedezetet. A Fejezeti általános tartalék költségvetési szervekhez, fejezeti kezelésű előirányzatokhoz kerülhet átcsoportosításra, illetve az előirányzat terhére gazdasági társaságok, nonprofit szervezetek részére történhet kifizetés. Az előirányzat terhére egyedi döntés alapján költségvetési támogatás is nyújtható a kedvezményezettel megkötött támogatási szerződésben meghatározott feltételek szerint.

2. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség,
illetve érintettség fennállásáról vagy hiányáról

A pályázó/támogatást igénylő

 

neve vagy elnevezése:

 

 

lakcíme vagy székhelye:

 

 

képviselőjének neve:

 


Természetes személy

 

születési helye, ideje:

 

 

Gazdasági társaság

 

cégjegyzékszáma:

 

adószáma:

 

 

Egyéb szervezet

 

nyilvántartásba vételi
okirat száma:

 

nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

 




Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
a)    6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
□ nem áll fenn,
□ fennáll a(z) ... pont alapján.
b)    8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
□ nem áll fenn,
□ fennáll a(z) ... pont alapján.

Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:     


Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:     


Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.     




Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

3. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
támogatói döntéshez

Alulírott (név):

 

mint a (szervezet neve):

 

székhelye:

 

nyilvántartási szám:

 

nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság
vagy hatóság:

 

adószám:

 

számlavezető bank neve:

 

bankszámlaszáma, ahova a támogatás átutalását kéri:

 



képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem az alábbiakat.

1. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet részéről benyújtott támogatási kérelemben foglalt adatok, információk és a csatolt dokumentumok teljes körűek és valóságnak megfelelő hiteles adatokat tartalmazzák.

2. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet nem áll jogerős végzéssel elrendelt végelszámolás, felszámolás alatt, ellene jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás nincs folyamatban.

3. Hozzájárulok, hogy az általam képviselt szervezet támogatási kérelmében szereplő, valamint az azzal összefüggő adatokat a támogató a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszer részére közvetítse, valamint hogy a nyilvántartott adatokhoz a Miniszterelnökség, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ávr.) meghatározott más jogosultak hozzáférjenek.

4. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet megfelel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 50. § (1) bekezdésében meghatározott követelményeknek, és az Áht. 109. § (4) bekezdése alapján kiadott miniszteri rendelet szerinti adatokat rendelkezésre bocsátja.

5. Tudomásul veszem, hogy amennyiben az Ávr. 83. § (1) bekezdésében meghatározott adatokban változás következik be, úgy a tudomásra jutástól számított 8 napon belül azt írásban jelzem a Miniszterelnökség részére, és kötelezettséget vállalok arra, hogy a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét és annak kamatait az Ávr.-ben foglaltak szerint visszafizetem a Miniszterelnökség részére.

6. Tudomásul veszem, hogy részemre támogatás nem folyósítható mindaddig, amíg lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül.

7. Tudomásul veszem, hogy a köztartozás vizsgálata céljából – a támogatási jogviszony fennállásáig – a támogató vagy a támogató adatszolgáltatása alapján a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosultak az általam képviselt szervezet nevének (megnevezésének), lakhelyének (székhelyének), adószámának, adóazonosító jelének kezelésére.

8. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános forgalmi adó levonására
a)    □ jogosult,
    □ nem jogosult.
b)    □ az adóterhet áthárítja,
    □ nem hárítja át.


Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

4. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről


A pályázó/támogatást igénylő neve:

Természetes személy esetében lakcíme:
Születési helye, ideje:

Gazdasági társaság esetén székhelye:
Cégjegyzékszáma:
Adószáma:
Képviselőjének neve:

Egyéb szervezet esetén székhelye:
Képviselőjének neve:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
_____________________________________________________________________________________________________

Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.) 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben fennáll, mert:

a)    A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok, de a törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)

Indoklás:
Munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok az alábbi szervezettel (a szervezet neve, székhelye beírandó):



b)    Nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)

Indoklás:
Az alábbiakban felsorolt tisztségek valamelyikével rendelkezem (a kívánt rész aláhúzandó):
köztársasági elnök, Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, országgyűlési és/vagy európai parlamenti képviselő, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester-helyettes, helyi önkormányzati képviselő, helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja, központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pont alá nem tartozó – vezetője és helyettesei, regionális fejlesztési tanács tagja

c)    Az a) és b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója vagyok. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)

Indoklás:
– Közeli hozzátartozóm pályázati eljárásban döntés előkészítőként közreműködő, vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.
– Közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.
(A kívánt rész aláhúzandó!)

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermek, örökbefogadó, mostoha- és nevelőszülő, testvér

d)    A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az a)–c) pontban megjelölt személy tulajdonában áll. (Kizárólag gazdasági társaság pályázó esetén!)

Indoklás:
Az érintett tulajdonos. A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll (a szervezet neve, székhelye beírandó):


Közjogi tisztségének megjelölése (a tisztség beírandó):

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermek, örökbefogadó, mostoha- és nevelőszülő, testvér

e)    A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
o    vezető tisztségviselője,
o    az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője,
o    társadalmi szervezet ügyintézője, vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő vagy e személyek közeli hozzátartozója

Indokolás:
Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója (a pozíció beírandó):

A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll (a szervezet neve, székhelye beírandó):

Közjogi tisztség megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
köztársasági elnök, Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, országgyűlési és/vagy európai parlamenti képviselő, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester-helyettes, helyi önkormányzati képviselő, helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja, központi államigazgatási szerv – a 2. § (1) bekezdés d) pont alá nem tartozó – vezetője és helyettesei, regionális fejlesztési tanács tagja

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermek, örökbefogadó, mostoha- és nevelőszülő, testvér


Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.


Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

5. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT


Alulírott ........................................................... (név, megnevezés) a ............................................................. (szervezet megnevezése) képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy

szervezetünk
kizárólag (100%-ban) közhasznú tevékenységet végez.
kizárólag (100%-ban) gazdasági tevékenységet végez.
közhasznú és gazdasági tevékenységet egyaránt végez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben támogatási szerződésben feltüntetett csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen az alábbi összegű állami támogatásokban részesült:

 

 

2011. évben

 

Ft

 

 

2012. évben

 

Ft

 

 

2013. évben

 

Ft

 

szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben csekély összegű (de minimis) állami támogatásban nem részesült.




Alulírott tudomásul veszem, hogy amennyiben a fent megjelölt években a csekély összegű állami támogatás mértéke a 200 000 eurót eléri vagy meghaladja, úgy ilyen jogcímen további állami támogatásban az általam képviselt szervezet nem részesülhet.


Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

6. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
az adott tárgyban beadott támogatási igényekről


Alulírott .............................................................. (név, megnevezés) a ......................................................... (szervezet megnevezése) képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a támogatási igényben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, hitelesek és valódiak.


Kijelentem továbbá, hogy a Miniszterelnökséghez benyújtott támogatási igénnyel azonos tárgyban az alábbi szervezetekhez nyújtottam be támogatási igényt:

TÁMOGATÁSI IGÉNYT ELBÍRÁLÓ
SZERVEZET NEVE

A TÁMOGATÁSI IGÉNY
BENYÚJTÁSÁNAK IDŐPONTJA

A TÁMOGATÁSI IGÉNYBEN MEGJELÖLT
ÖSSZEG




Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

7. melléklet az 5/2014. (IV. 9.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
BANKSZÁMLÁKRÓL


Alulírott ............................................................... (név, megnevezés) a ........................................................ (szervezet megnevezése) képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az alábbiakban megjelölt pénzforgalmi számlá(ko)n kívül más pénzforgalmi számlával az általam képviselt szervezet nem rendelkezik. Vállalom továbbá, hogy a támogatási szerződés fennállásának időtartama alatt létrehozott új pénzforgalmi számlákat a támogató részére 8 napon belül bejelentem.

PÉNZINTÉZET NEVE

PÉNZFORGALMI SZÁMLA





Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás
1

Az utasítást a 4/2016. (III. 10.) MvM utasítás 51. §-a hatályon kívül helyezte 2016. március 11. napjával.

2

A 28. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére