1/2015. (II. 27.) BM KÁT utasítás
a Belügymisztérium Közszolgálati Szabályzatáról szóló 2/2013. (V. 28.) BM KÁT utasítás módosításáról1
2015.02.28.
a következő utasítást adom ki:
(Ezen utasítás alkalmazásában)
2. Az Utasítás 6. pont g) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép: (Ezen utasítás alkalmazásában)
„g) szakmai irányításért felelős állami vezető: az államtitkár, a helyettes államtitkár, valamint az Ellenőrzési Főosztály és a Kommunikációs Főosztály esetében a főosztályvezető.”
3. Az Utasítás 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „8. A parlamenti államtitkár, az önkormányzati államtitkár és a rendészeti államtitkár a Kttv. 205. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel gyakorolja a 7. pontban meghatározott munkáltatói jogokat – a vezetői munkakörbe történő kinevezés és annak megszüntetése, a kinevezés módosítása és az összeférhetetlenség megállapítása kivételével – az államtitkári kabinetet főosztályvezetőként vezető kabinetfőnök felett.” 4. Az Utasítás 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „9. A Kttv. 205. § (3) és (4) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a Miniszteri Kabinet és az államtitkári kabinet állományába tartozó munkatársak felett – a vezetői munkakörbe történő kinevezés és annak megszüntetése kivételével – a Miniszteri Kabinetet és az államtitkári kabinetet főosztályvezetőként vezető kabinetfőnök gyakorolja a 7. pontban meghatározott munkáltatói jogokat.” 5. Az Utasítás 22. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „22. A vezetői munkakörbe kinevezni javasolt kormánytisztviselőről, vezényeltről a Miniszterelnökség (a továbbiakban: MVM) közigazgatási államtitkára felé a Ksztv. 67. § (4) bekezdése szerinti tájékoztatást a Személyügyi Főosztály vezetője útján az adott szervezeti egység szakmai irányításáért felelős állami vezető, kabinetfőnök kezdeményezi a Minisztérium közigazgatási államtitkáránál. A vezetői munkakörbe történő kinevezésre, vezénylésre az MVM közigazgatási államtitkára írásbeli visszajelzésének a kézhezvételéig nem kerülhet sor.” 6. Az Utasítás 26. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „26. A pályázatikiírás-tervezetet a pályázatot kezdeményező vezető megküldi a Személyügyi Főosztály vezetőjének. A Személyügyi Főosztály ellenőrzi az adott szervezeti egységnél az üres álláshely – határozott időre szóló pályázati felhívás esetében a tartósan távol lévő munkatárs státusza – rendelkezésre állását, majd intézkedik a pályázat közzétételéről. A pályázatot a www.kozigallas.gov.hu weblapon, valamint a www.kormany.hu weblapon, egyéb internetes portálon vagy nyomtatott sajtóban lehet megjelentetni.”
7. Az Utasítás a következő 50a. ponttal egészül ki: „50a. A munkavállaló az Mt. 6. § (4) bekezdése alapján további jogviszonyának létesítéséről – a tevékenység jellegének, valamint a munkakörével és munkaidejével való összefüggésének megjelölésével – és annak megszűnéséről a munkáltatói jogkör gyakorlóját a Személyügyi Főosztályon keresztül tájékoztatni köteles.” 8. Az Utasítás 59. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „59. A munkaköri leírás kötelező tartalmi elemeit és formáját az 1. melléklet tartalmazza. A munkaköri leírás jóváhagyója a szervezeti egység vezetője.” 9. Az Utasítás 61. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „61. A Minisztérium szervezeti egységeinek vezetőivel történő előzetes igényfelmérés alapján, a Kormány középtávú közigazgatási továbbképzési és vezetőképzési tervének, valamint a Minisztérium éves stratégiai céljainak figyelembevételével a Személyügyi Főosztály – a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló kormányrendelet alapján – előkészíti a Minisztérium éves képzési és továbbképzési tervét (a továbbiakban: képzési terv). A képzési tervjavaslatot a Személyügyi Főosztály a közigazgatási államtitkárhoz jóváhagyásra felterjeszti.”
10. Az Utasítás 84. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „84. A kormánytisztviselők, kirendelt kormánytisztviselők – a kormányzati ügykezelők kivételével – a Kttv. 130. §-ában, továbbá a Minisztériumba vezényeltek (a továbbiakban együtt: értékeltek) Hszt. 82. §-ában meghatározott teljesítményértékelését osztálytagozódású szervezeti egységnél az osztályvezető, osztálytagozódás nélküli szervezeti egység esetén a szervezeti egység vezetője végzi el (értékelő vezető).” 11. Az Utasítás a következő 84a–84b. ponttal egészül ki: „84a. A jogszabályban előírt feltételek fennállása esetén, amennyiben az osztálytagozódású szervezeti egységnél az osztályvezetői munkakör betöltetlen, akkor a teljesítményértékelést a főosztályvezető-helyettes vagy a szervezeti egység vezetője végzi el. Abban az esetben, ha az osztálytagozódás nélküli szervezeti egységnél a szervezeti egység vezetőjének a státusza nincs betöltve, akkor a teljesítményértékelést a szakmai irányításért felelős állami vezető, kabinetfőnök végzi el.
84b. A vezényeltek teljesítményértékelését – a miniszter és az államtitkárok munkáltatói jogkörébe tartozó értékeltek esetét kivéve – az értékelő vezető felettese hagyja jóvá, s annak tartalmát indokolt esetben felülbírálhatja (kontrollvezető).”
12. Az Utasítás 90. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „90. A munkatárs részére a gyermeke harmadik életéve betöltéséig, három vagy több gyermeket nevelő munkatárs esetén a gyermeke ötéves koráig a munkáltatói jogkör gyakorlója heti 20 órás részmunkaidőt állapíthat meg. Az erre irányuló kérelmet a munkatársnak a Személyügyi Főosztály vezetője részére kell eljuttatnia.”
13. Az Utasítás 101. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „101. A szabadságot szabadságolási irattömbben kell igényelni és kiadni. Az adott szervezeti egység kezeli és tárolja a kitöltött nyomtatványokat, továbbá a kiadott szabadságról naprakész szabadságolási nyilvántartást vezet.”
14. Az Utasítás a következő 162a. ponttal egészül ki: „162a. A jogviszony év közbeni megszűnése esetén a bankszámla-hozzájárulás időarányos összegét a jogviszonnyal kapcsolatos elszámolás keretében is utalhatja a munkáltató. Az időarányos összeg számításakor a bankszámla-hozzájárulás alapjául szolgáló jogviszony minden megkezdett hónapját kell figyelembe venni.”
15. Az Utasítás 204. pont g) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép: (A cafetéria-rendszer – meghatározott feltételekkel – a következő juttatásokat tartalmazza:)
16. Az Utasítás 214. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „44/A. Lakáscélú munkáltatói támogatás
249a. A Minisztérium a 202. pontban meghatározott vezényeltek részére – ezen cafetéria-juttatási elem választása esetén – az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendelet alapján a hitelintézettől vagy korábbi munkáltatótól a belföldön fekvő lakás tulajdonjogának és a lakáshoz kapcsolódó földhasználati jognak adásvétel vagy más visszterhes szerződés keretében történő megszerzése (ideértve a lakás zártvégű lízingbe vételét is), belföldön fekvő lakás építése, építtetése, belföldön fekvő lakás alapterületének legalább egy lakószobával történő növelése, korszerűsítése vagy akadálymentesítése érdekében felvett lakáscélú hitel visszafizetéséhez, törlesztéséhez nyújt támogatást. 249b. Lakáscélú felhasználásra felvett hitelnek minősül az ingatlant jelzálogjoggal nem terhelő lakáscélú hitel is, valamint az olyan hitelszerződés, amelyből megállapítható, hogy lakáscélú felhasználásra vették fel vagy az olyan hitelszerződés, amelyet többek között lakáscélú hitel visszafizetése céljából vettek fel.
249c. A 2015. évben a juttatás igénylése a 212. pontban foglaltak szerint történik. A támogatás adó- és járulékmentes, maximális összege évi 200 000 Ft.
249d. A támogatás igénylése először március hónapra történhet. Az ezen a jogcímen igényelt juttatás éves összege havonta azonos részletekben igényelhető a cafetéria-programon keresztül. A kerekítés miatt fennmaradó összeg az utolsó havi támogatás részeként kerül kiutalásra.
249e. Az adómentesség feltételei:
a) a foglalkoztatott saját lakásának minősül az a lakás, amelyben a foglalkoztatott bármely arányban tulajdonos vagy haszonélvezeti jog jogosultja,
b) a támogatás nem haladhatja meg a lakás vételárának vagy építési költségének vagy bővítési, korszerűsítési, akadálymentesítési költségének 30%-át, de több munkáltató esetén is a folyósítás évét megelőző 4 évben ilyen címen folyósított összeggel együtt legfeljebb 5 év alatt az 5 millió forintot; a támogatás adómentessége értékhatárának megállapításához a 2011. január 1-jét követően nyújtott támogatásokat kell figyelembe venni,
c) a lakás feleljen meg a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendeletben foglalt méltányolható lakásigény feltételeinek, azaz a lakás lakószobáinak száma egy-két személy esetében legalább egy és legfeljebb három lakószoba, három személy esetében legalább másfél és legfeljebb három és fél lakószoba, négy személy esetében legalább kettő és legfeljebb négy lakószoba, minden további személy esetén plusz fél szoba lehet, d) amennyiben a lakáscélú hitel felhasználásával megszerzett (épített, építtetett) lakás a támogatás folyósításakor már nincs a foglalkoztatott tulajdonában (haszonélvezeti joga megszűnt), akkor a méltányolható lakásigénynek való megfelelés igazolására a hitel folyósítója által kiállított, a méltányolható lakásigény korábbi vizsgálatáról készült okirat másolata, ennek hiányában a foglalkoztatott által a méltányolható lakásigénynek való megfelelésről tett nyilatkozata és a megfelelést – a hitel folyósítását követő bármely, a tulajdonjog (haszonélvezeti jog) fennállásának időszakára eső időpontra vonatkozóan – igazoló okirat, bizonylat is elfogadható.
249f. A méltányolható lakásigénynek való megfelelés vizsgálata során az együttköltöző vagy együttlakó személyek számát a családtag lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként feltüntető érvényes lakcímet igazoló hatósági igazolványának másolata igazolja. Az együttlakó gyermektelen vagy egygyermekes házaspár esetében figyelembe veendő születendő gyermeket vagy gyermekeket a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet szerinti megelőlegező kölcsön igénybevételére vonatkozó szerződés alapján a megelőlegező kölcsönt nyújtó hitelintézet által kiállított okirat igazolja. 249g. A lakáscélú munkáltatói támogatás igényléséhez az alábbi – a kölcsön fajtájától függő – dokumentumokat szükséges benyújtani:
a) 1 pld. cafetéria-programból kinyomtatott cafetéria-nyilatkozat, valamint a 20. melléklet szerinti nyilatkozat, b) az érintett ingatlan adatait tartalmazó, 30 napnál nem régebbi nem hiteles tulajdonilap-másolat,
c) az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendelet 3. § (3) bekezdése szerint az együttlakó gyermektelen vagy egygyermekes házaspár esetében a méltányolható lakásigény meghatározásánál figyelembe veendő születendő gyermeket vagy gyermekeket igazoló, a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet szerinti megelőlegező kölcsön igénybevételére vonatkozó szerződés alapján a megelőlegező kölcsönt nyújtó hitelintézet által kiállított okirat, d) az érintett ingatlanban együttlakó személyek lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként feltüntetett érvényes lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolata,
e) a hitel-, valamint áthidaló (kiváltó) hitel-, lízingelő gazdálkodó szervezettel kötött szerződés másolata,
f) lakásvásárlás céljára felvett hitel esetén az adásvételi szerződés másolata,
g) korábbi munkáltatóikölcsön-szerződés másolata,
h) méltányolható lakásigény korábbi vizsgálatáról készült okirat másolata,
i) lakás építése, építtetése és lakás alapterületének növelése esetén a jogerős építési engedély, valamint az összeg felhasználását igazoló, a támogatás folyósítását megelőző hat hónapon belül és a folyósítás évét követő év utolsó napjáig kiállított, a magánszemély vagy a magánszemély Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója nevére kiállított számla,
j) lakás korszerűsítése esetén a támogatás folyósítását megelőző hat hónapon belül és a folyósítás évét követő év utolsó napjáig kiállított, a magánszemély vagy a magánszemély Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója nevére kiállított számla.
249h. A 249g. pont b)–i) alpontja szerinti dokumentumokat legkésőbb a 212. pontban meghatározott határnapig szükséges leadni a Pénzügyi Erőforrás-gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: PEF) részére. A PEF mint helyi lakásügyi szerv – a hiánypótlási határidő figyelembevételével – legkésőbb a tárgyév március 6-áig ellenőrzi a dokumentumok teljeskörűségét, az adómentesség és a méltányolható lakásigény feltételeinek teljesülését. A lakáscélú munkáltatói támogatást a helyi lakásügyi szerv által záradékkal ellátott igénylés alapján az illetékes számfejtő hely 15 napon belül fizeti meg a jogosult részére.
249i. Amennyiben a lakáscél, a hitelkonstrukció vagy az összegszerűség egyértelműen nem megállapítható, úgy a PEF-nek szükséges a központi lakásügyi szerv írásos véleményét beszerezni.
249j. Amennyiben a lakáscél vagy az ahhoz kapcsolódó összegszerűség nem megállapítható, vagy az igénylés a hiánypótlást követően sem felel meg az előírt feltételeknek, úgy a támogatás nem folyósítható, amelyről a foglalkoztatottat a helyi lakásügyi szerv értesíti. Ez esetben a foglalkoztatott legkésőbb a tárgyév március 16-áig köteles a cafetéria-igénylésének módosítása érdekében intézkedni a 207. pontban meghatározott keretösszeg erejéig, a 204. pontban meghatározott választható juttatások figyelembevételével.
249k. A PEF legkésőbb a tárgyév április 10-éig, majd ezt követően minden hónap 10-éig rögzíti a juttatást a KIR3/KIRA számfejtő rendszerbe. A számfejtés a „45302 Adómentes lakáscélú támogatás cafetéria terhére 15/2014. NGM rendelet” speciális jogcímen történik, amely feltétele az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendelet 2. § (6) bekezdésében megfogalmazott igazolás kiadásának. A december hónapra jutó támogatást december hónapban kell elszámolni és kifizetni. 249l. A PEF a juttatást a tárgyhót követően átutalja a foglalkoztatott által megjelölt, a hitel törlesztésére használt folyószámlára. A támogatás postai úton történő kifizetése nem lehetséges.
249m. A foglalkoztatott a támogatás lakáscélú hiteltörlesztésre történő felhasználását bankszámlakivonat másolatával vagy a hitelező bank év végi elszámolásáról szóló értesítés másolatával vagy átutalási megbízás másolatával igazolja, amelyet a PEF számára legkésőbb a tárgyévet követő év január 20-áig kell leadni.
249n. Amennyiben a foglalkoztatott a fenti határidőt elmulasztja, vagy nem megfelelően tudja igazolni az összeg felhasználását, vagy valótlan adatokat közölt, úgy viseli a támogatás 120%-on számított értéke szerinti – jogszabályi előírásoknak megfelelő – közterheket a MÁK által létrehozott számfejtési jogcímkód szerint. Az ez alapján számított jövedelem megszerzésének időpontja a támogatás folyósításának évét követő év május hónapja.
249o. A nem megfelelő elszámolások alapján a PEF intézkedik a járulékok levonásáról.
249p. Az elszámolás ellenőrzését követően az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendelet 2. § (7) bekezdése szerinti, az adóhatóság részére határidőre történő adatszolgáltatás teljesítése – a munkáltató megbízása alapján – a hitelintézet vagy a Magyar Államkincstár feladata. 249q. A PEF nyilvántartást vezet a támogatásban részesült foglalkoztatottakról. A PEF a támogatás igénylésével és elszámolásával kapcsolatos dokumentumokat 5 évig megőrzi. A nyilvántartás tartalmazza a támogatásban részesült nevét, adóazonosító jelét, a hitelszerződés számát, valamint a tárgyévben és az azt megelőző 4 évben adómentes munkáltatói támogatásként folyósított összeget. A nyilvántartásnak évente és halmozottan is tartalmaznia kell a kifizetett összegeket az 5 millió forintos értékhatár ellenőrizhetősége céljából.”
18. Az Utasítás 275. pontja a következő d) alponttal egészül ki: (A Támogatás-koordinációs Főosztály az előkészített pályázatot a Személyügyi Főosztály részére megküldi az alábbi adatokkal együtt:)
„d) a projekt átfogó célja.”
20. Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
21. Az Utasítás 207. pontjában a „2014” szövegrész helyébe a „2015” szöveg lép. a) 87. pontja,
1. melléklet az 1/2015. (II. 27.) BM KÁT utasításhoz
Tevékenység megnevezése |
Mennyiségi egység |
Maximálisan adható bruttó céljuttatás (Ft/hó) |
Menedzsmenti tevékenység (heti átlagosan 4 óra időráfordítás) |
hónap |
30 000 |
Menedzsmenti tevékenység (heti átlagosan 8 óra időráfordítás) |
hónap |
60 000 |
Menedzsmenti tevékenység (heti átlagosan 12 óra időráfordítás) |
hónap |
90 000 |
Menedzsmenti tevékenység (heti átlagosan 16 óra időráfordítás) |
hónap |
120 000 |
|
|
|
Szakmai megvalósítói és/vagy koordinációs jellegű tevékenység (heti átlagosan 4 óra időráfordítás) |
hónap |
30 000 |
Szakmai megvalósítói és/vagy koordinációs jellegű tevékenység (heti átlagosan 8 óra időráfordítás) |
hónap |
60 000 |
Szakmai megvalósítói és/vagy koordinációs jellegű tevékenység (heti átlagosan 12 óra időráfordítás) |
hónap |
90 000 |
Szakmai megvalósítói és/vagy koordinációs jellegű tevékenység (heti átlagosan 16 óra időráfordítás) |
hónap |
120 000 |
|
|
|
Tevékenység megnevezése |
Mennyiségi egység |
Maximálisan adható bruttó céljuttatás (Ft) |
Szerzői díjak |
ív (=40 000 karakter) |
98 000 |
Lektori díjak |
ív (=40 000 karakter) |
19 600 |
Előadói díjak |
óra |
10 000 |
Szakértői díjak (általános) |
szakértői nap |
30 000 |
Szakértői díjak (kiemelt szakértő) |
szakértői nap |
50 000 |
”
2. melléklet az 1/2015. (II. 27.) BM KÁT utasításhoz
NYILATKOZAT
az adómentes lakáscélú munkáltatói támogatáshoz
1. Személyes adatok
1.1. Foglalkoztatott családi és utóneve |
|
1.2. Foglalkoztatott születési neve |
|
1.3. Adóazonosító jele |
|
1.4. Születési helye, ideje |
|
1.5. Anyja születési családi és utóneve |
|
1.6. Szolgálati helye/szervezeti egysége |
|
1.7. Lakcíme |
|
1.8. Telefonszáma/mobilszáma |
|
1.9. E-mail címe |
|
2. Az igényelt cafetéria-juttatás összege
2.1. A cafetéria terhére igényelt, vissza nem térítendő lakáscélú támogatás éves összege |
Ft |
3. A hitellel érintett lakás adatai
A méltányolható lakásigénynek való megfelelést a hitelintézet* vagy a Magyar Államkincstár* vagy a munkáltató* ......... év .................. hónap ............ napján már felmérte.
(Amennyiben ilyen felmérés korábban már volt, a 3.1–3.6. pontok kitöltése nem szükséges, de a felmérésről készült iratot mellékelni kell.)
3.1. Lakás vételára vagy építési, bővítési, korszerűsítési költsége (a telekár nélkül számított vételár, amennyiben rendelkezésre áll) |
Ft |
3.2. A 3.1. pont 30%-a |
Ft |
3.3. Igénylés minősége |
tulajdonos haszonélvező |
3.4. Tulajdon esetén a tulajdoni hányad aránya |
|
3.5. Lakás szobaszáma |
......... db egész ......... db fél
Szoba1: ......... m2 Szoba2: ......... m2 Szoba3: ......... m2 Szoba4: ......... m2 Szoba5: ......... m2 Szoba6: ......... m2 |
3.6. Együttlakók száma (a Nyilatkozat kitöltésének időpontjában) |
fő |
4. A hitelszerződés adatai
4.1. Hitelcél |
Megszerzés, építés, építtetés, bővítés, korszerűsítés, lakáscélú hitel* |
4.2. Hitelszerződés száma |
|
4.3. Felvett hitel összege |
CHF/EUR/JPY/HUF* |
4.4. Havi törlesztőrészlet összege (a Nyilatkozat kitöltésének időpontjában) |
Ft |
4.5. Áthidaló hitel szerződés száma |
|
4.6. Áthidaló hitellel kiváltott lakáscélú hitelszerződés száma |
|
5. Támogatás folyósítására vonatkozó adatok
5.1. Pénzügyi intézmény megnevezése |
|
5.2. Számlaszám (ahová a cafetéria-juttatás folyósítását kéri) |
|
5.3. Számlaszám tulajdonosának neve (ha nem az igénylő a számlaszám tulajdonosa) |
|
6. Korábbi lakáscélú támogatásra vonatkozó adatok
Nyilatkozom, hogy a folyósítás évében és az azt megelőző 4 évben az alábbi összegű adómentes munkáltatói lakáscélú támogatásban részesültem:
Év |
Munkáltató megnevezése |
Szerződés száma |
A folyósított összeg (Ft) |
A folyósított kölcsön elengedett összege (Ft) |
20... |
|
|
|
|
20... |
|
|
|
|
20... |
|
|
|
|
20... |
|
|
|
|
20... |
|
|
|
|
Összesen: |
|
Tudomásul veszem, hogy amennyiben valótlan adatok közlése miatt az adómentesség feltételei nem állnak fenn, úgy a támogatás 20%-kal megnövelt összege munkaviszonyból származó jövedelemnek minősül, és ez esetben viselem a levonásokat és a kifizetőt terhelő szociális hozzájárulási adó megfizetését is.
ADATKEZELÉSI HOZZÁJÁRULÁS
(támogatást igénylők vonatkozásában)
Az adatkezelés célja az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendeletben meghatározott támogatás iránti kérelem esetén a támogatási feltételek meglétének ellenőrzése, a támogatás folyósítása és a folyósítás során a támogatást igénylők beazonosítása. Az adatkezelő az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 5. § (1) bekezdés a) pontja alapján kezeli az érintett által megadott, az adatkezelési cél teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat. A fenti, valamint a mellékletekben szereplő adatokkal kapcsolatban adatkezelőnek minősülnek a belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek, továbbá a Magyar Államkincstár. Az adatok a Központi Illetményszámfejtő Rendszerben, továbbá az adatkezelő által vezetett, elkülönített analitikus nyilvántartásban kerülnek rögzítésre. Az adatokat az adatkezelők az adatok felvételétől számított 5 évig kezelik, ezt követően az adatok törlésre kerülnek.
Az adatkezeléssel kapcsolatban az érintettet az alábbi jogok illetik meg:
Az Infotv. 14. §-a alapján kérelmezheti az adatkezelőnél: tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, a személyes adatainak helyesbítését, valamint a személyes adatainak törlését vagy zárolását. Az Infotv. 21. §-a szerint élhet tiltakozási jogával, továbbá az Infotv. 22. §-a alapján bírósághoz fordulhat. Fenti adataim kezeléséhez hozzájárulok.
Kelt ........................., 2015. .................. hónap ... nap ................................................................ nyilatkozó aláírása |
Nyilatkozatomhoz csatolt mellékletek
(Lakáscélú munkáltatói kölcsön esetén melléklet nem szükséges!)
|
Csatolt dokumentum megnevezése |
Lapok száma (db) |
1. |
30 napnál nem régebbi, nem hiteles tulajdoni lap (teljes másolat) |
|
2. |
Adásvételi szerződés másolata |
|
3. |
Hitelszerződés/áthidaló hitelszerződés másolata |
|
4. |
Korábbi munkáltatótól kapott hitelszerződés másolata |
|
5. |
Lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolata |
|
6. |
A méltányolható lakásigény felméréséről korábban készült iratok másolata |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A helyi lakásügyi szerv záradéka: |
|
Az adómentesség feltételei fennállnak.* |
|
Az adómentesség feltételei nem állnak fenn.* |
|
Kelt ............................, 2015. ....... hónap ....... nap |
|
.................................................................... aláírás |
ADATKEZELÉSI HOZZÁJÁRULÁS
(támogatást igénylővel együttlakó személyek vonatkozásában)
Az adatkezelés célja az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól szóló 15/2014. (IV. 3.) NGM rendeletben meghatározott támogatás iránti kérelem esetén a támogatási feltételek meglétének ellenőrzése, a támogatás folyósítása és a folyósítás során a támogatást igénylővel együttlakó személyek beazonosítása. Az adatkezelő az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 5. § (1) bekezdés a) pontja alapján kezeli az érintett által megadott, az adatkezelési cél teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat. A fenti, valamint a mellékletekben szereplő adatokkal kapcsolatban adatkezelőnek minősülnek a belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek, továbbá a Magyar Államkincstár. Az adatok a Központi Illetményszámfejtő Rendszerben, továbbá az adatkezelő által vezetett, elkülönített analitikus nyilvántartásban kerülnek rögzítésre. Az adatokat az adatkezelők az adatok felvételétől számított 5 évig kezelik, ezt követően az adatok törlésre kerülnek.
Az adatkezeléssel kapcsolatban az érintettet az alábbi jogok illetik meg:
Az Infotv. 14. §-a alapján kérelmezheti az adatkezelőnél: tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, a személyes adatainak helyesbítését, valamint a személyes adatainak törlését vagy zárolását. Az Infotv. 21. §-a szerint élhet tiltakozási jogával, továbbá az Infotv. 22. §-a alapján bírósághoz fordulhat. Fenti adataim kezeléséhez hozzájárulok.
Kelt ............................, 2015. .................. hónap ... nap .................................................... nyilatkozó aláírása |
Nyilatkozatomhoz csatolt mellékletek
(Lakáscélú munkáltatói kölcsön esetén melléklet nem szükséges!)
|
Csatolt dokumentum megnevezése |
Lapok száma (db) |
1. |
Lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolata |
|
A helyi lakásügyi szerv záradéka: |
|
Az adómentesség feltételei fennállnak.* |
|
Az adómentesség feltételei nem állnak fenn.* |
|
Kelt ............................., 2015. ....... hónap ...... nap |
|
.............................................................. aláírás |
”
3. melléklet az 1/2015. (II. 27.) BM KÁT utasításhoz
ÚTMUTATÓ
az adómentes lakáscélú munkáltatói támogatásáról szóló Nyilatkozat kitöltéséhez
Kapcsolódó jogszabályok:
Az 1. pontban a foglalkoztatott személyes adatait szükséges kitölteni. Olyan telefonszámot célszerű megadni, ahol az igénylő elérhető, ezzel az ügyintézés folyamata felgyorsítható.
A 2. pont: az igényelt cafetéria-juttatás összege
A támogatás maximális összege évi 200 000 Ft, figyelembe véve az esetlegesen igényelt további cafetéria-elemeket is.
A 3. pont: a hitellel érintett lakás adatai
Az NGM rendelet 3. § (5) bekezdése szerint, ha a méltányolható lakásigénynek való megfelelést a hitelintézet vagy a Magyar Államkincstár vagy a munkáltató bármely oknál fogva korábbi időpontban az akkor hatályos rendelkezések alapján már megvizsgálta és megállapította, akkor e feltétel fennállása a korábbi vizsgálatról készült okirat másolatával vagy a hitelintézet erről szóló igazolásával is igazolható. Ebben az esetben a 3.1–3.6. pontok kitöltése nem szükséges. 3.1. Lakás vételára vagy építési, bővítési, korszerűsítési költségvetése
A hitelcél összegét kell megjelölni, amelyre a pénzintézettel kötött szerződés vonatkozik, és amelyre a foglalkoztatott a támogatást kéri. Amennyiben rendelkezésre áll, úgy a telekár nélküli vételárat kell feltüntetni.
3.2. pontban szükséges feltüntetni a 3.1. pontban foglalt összeg 30%-át az adómentesség feltételének való megfelelés vizsgálatához.
3.3. Igénylés minősége, 3.4. Tulajdon esetén a tulajdoni hányad aránya
A hitellel érintett lakásban a foglalkoztatott minősége, tulajdon esetén a tulajdoni hányad tulajdoni lapon szereplő aránya.
3.5. Lakás szobaszáma
Az egyes lakószobák alapterületének nagyságára vonatkozik.
A 6–12 m2 közötti szoba fél lakószobának, a 12 m2 fölött 30 m2-ig terjedő nagyságú szoba egy lakószobának, míg a 30 m2 feletti szoba két lakószobának minősül.
Az amerikai konyhás nappalit (azaz nappali, étkező és konyha egy légtérben) akkor kell két szobának számítani, ha az a 60 m2-t meghaladja.
3.6. Együttlakók száma
A méltányolható lakásigény megfelelőségénél – a Nyilatkozat kitöltéskori állapotának megfelelően – az együttlakók számát kell figyelembe venni.
A hitellel érintett lakásban az együttlakó személyek lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként feltüntető érvényes lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolata szükséges. A 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése szerinti, az együttlakó gyermektelen vagy egygyermekes házaspár esetében meghatározott méltányolható lakásigény esetében figyelembe veendő születendő gyermeket vagy gyermekeket a 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet szerinti megelőlegező kölcsön igénybevételére vonatkozó szerződés alapján a megelőlegező kölcsönt nyújtó hitelintézet által kiállított okirat igazolja, amelyet csatolni szükséges. A 4. pont: a hitelszerződés adatai
4.1. Hitelcél
Azt a hitelcélt kell aláhúzni, amelyre vonatkozóan a pénzintézet a hitelszerződés alapján a hitelt folyósította.
4.2. Hitelszerződés száma
A folyósított hitel érdekében a pénzintézettel megkötött szerződés száma.
4.3. Felvett hitel összege
A hitelcél érdekében folyósított, hitelszerződés szerinti hitel összege. A pénznemet alá kell húzni.
4.4. Havi törlesztőrészlet összege
A hitel visszafizetése érdekében fizetendő havi törlesztés összege forintban, a Nyilatkozat kitöltéskori állapotának megfelelően.
4.5. Áthidaló hitelszerződés
A korábbi, lakáscélú hitel kiváltására szolgáló áthidaló hitel szerződésének számát kell feltüntetni, valamint csatolni szükséges a szerződés másolatát is.
4.6. Áthidaló hitellel kiváltott lakáscélú hitelszerződés
Az áthidaló hitel esetében a kiváltott lakáscélú hitel szerződésének számát kell feltüntetni, továbbá csatolni szükséges a lakáscélú hitelszerződés másolatát is.
Az 5. pont: a támogatás folyósítására vonatkozó adatok
5.1. Pénzügyi intézmény megnevezése
A pénzintézet neve, amelynél vezetett bankszámlára a foglalkoztatott a támogatás folyósítását kéri.
5.2. Pénzügyi intézmény számlaszáma
A foglalkoztatott saját, giro-képes bankszámlaszámát (tipikusan azt, ahova az illetményét utalják) kell feltüntetni.
5.3. Pénzügyi intézmény számlaszám-tulajdonosa
Abban az esetben kell kitölteni, amennyiben nem a foglalkoztatott a számlaszám tulajdonosa.
A 6. pont: a korábbi lakáscélú támogatásra vonatkozó adatok
Az Szja. törvény értelmében abban az esetben adómentes a támogatás, amennyiben a folyósítást megelőző 4 évben lakáscélú támogatásra korábbi és jelenlegi munkáltatók által ilyen címen nyújtott támogatás együttes összege 5 év alatt nem éri el az 5 millió forintot. Ennek megállapítása érdekében szükséges a megelőző 4 évben a munkáltató(k) által nyújtott lakáscélú támogatás összegéről szóló nyilatkozat, valamint igazolás.
6.1. Munkáltató(k) által korábban nyújtott támogatás összege
A munkáltató(k) által lakáscélú támogatásra a folyósítást megelőző 4 évben nyújtott összeg.
6.2. Folyósítás éve
A munkáltató(k) által lakáscélú támogatás nyújtásának éve(i).
6.3. Szerződés száma
A munkáltató(k) által nyújtott lakáscélú hitel szerződésének száma, továbbá a szerződés másolatának csatolása szükséges.
6.4. A folyósított összeg
A munkáltató(k) által lakáscélú támogatás címén folyósított összeg.
6.5. A folyósított kölcsön elengedett összege
A kölcsön egyösszegű, a törlesztési idő lejárta előtti visszafizetése esetén a munkáltató által nyújtott engedmény (tőke elengedett része), illetve a folyamatosan eltöltött szolgálati jogviszony alapján a kölcsön összegéből jóváírt kedvezmény összege.
Benyújtandó iratok
Az alábbi iratokat lakáscélú munkáltatói kölcsön esetén NEM szükséges benyújtani, tekintettel arra, hogy azok a helyi lakásügyi szerv rendelkezésére állnak:
a) a hitellel érintett ingatlan adatait tartalmazó tulajdoni lap (30 napnál nem régebbi, nem hiteles, teljes másolat),
b) adásvételi szerződés másolata,
c) a hitellel érintett lakásban együttlakó személyek esetében a lakást lakóhelyként vagy tartózkodási helyként feltüntető, érvényes lakcímet igazoló hatóságiigazolvány-másolatok,
d) hitelszerződések másolatai,
e) a méltányolható lakásigény felméréséről korábban készült iratok másolata (ha korábban készült ilyen felmérés).”