1125/2015. (III. 6.) Korm. határozat
1125/2015. (III. 6.) Korm. határozat
a Környezet és Energia Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének megállapításáról
1. A Kormány
a) megállapítja a Környezet és Energia Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint,
b) hozzájárul
ba) a KEOP-1.5.0/15 azonosító számú, „Az egészséges ivóvíz biztosításához szükséges laboratóriumi fejlesztésről a népegészségügyben” című,
bb) a KEOP-2.1.1/B azonosító számú, „Állami tulajdonú árvízvédelmi fejlesztések – A vizek kártételeinek elhárítását szolgáló létesítmények fenntartását és az azokon történő védekezések végrehajtására szolgáló eszköz, gép és műszer beszerzése” című,
bc) a KEOP-2.4.0 azonosító számú, „Szennyezett területek kármentesítése” című,
bd) a KEOP-7.12.0 azonosító számú, „Az ivóvízminőség-javító projektek műszaki-gazdasági előkészítéséhez szükséges szakmai háttér-dokumentáció és adatállomány elkészítése” című, valamint
be) a KEOP-7.13.0 azonosító számú, „Egyházi épületek 2014–2020 időszakban megvalósuló energiahatékonysági fejlesztéseinek előkészítése” című
pályázati felhívások (a továbbiakban együtt: pályázati felhívások) meghirdetéséhez a 2007–2013 közötti programozási időszak operatív programjai eredményes zárásával összefüggő 2015. évi feladatokra vonatkozó cselekvési tervről és a Nemzeti Stratégiai Referencia Keret 2014. évi munkatervéről szóló 1051/2014. (II. 7.) Korm. határozat módosításáról szóló 1014/2015. (I. 22.) Korm. határozat 7. pontja alapján,
c) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a pályázati felhívások meghirdetéséről,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
d)1 felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegye meg, illetve kezdeményezze a Környezet és Energia Operatív Program 2007–2013. évi akciótervi kerete 353 millió forinttal történő csökkentéséhez szükséges intézkedéseket,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: a Környezet és Energia Operatív Program soron következő módosítási javaslatának benyújtásával egyidejűleg
e)2 felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy ha a Környezet és Energia Operatív Program 5. prioritása esetén a forrásfelhasználás várható mértéke a 110%-os korlátot meghaladja, gondoskodjon a Környezet és Energia Operatív Program prioritásai közötti forrás-átcsoportosításhoz szükséges módosítás előkészítéséről, a Környezet és Energia Operatív Program 1. és 2. prioritása terhére megkötött támogatási szerződések keretében fel nem használt forrásként rendelkezésre álló kötelezettségvállalások felszabadításával,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2015. június 30.
f)3 jóváhagyja a Környezet és Energia Operatív Program 5. prioritása keretének 1,75 milliárd forint összegű többletkötelezettség-vállalással történő növelését azzal, hogy ezt az összeget a projekt támogatási szerződésének megkötése érdekében kell felhasználni.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: azonnal
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
3.4
4.5
1. melléklet az 1125/2015. (III. 6.) Korm. határozathoz6
1. Az 1. prioritás: Egészséges, tiszta települések
1.1. A prioritás tartalma: A prioritási tengely célja a települési környezet állapotjellemzőinek és a fenntartható településfejlesztés környezeti feltételeinek javítása. A prioritás keretében megvalósuló szennyvízelvezetési és -tisztítási, hulladékgazdálkodási és ivóvíz minőség-javító projektekkel az uniós csatlakozásból Magyarországra háruló – részben derogációs – feladatok határidőre teljesülnek. Ezeken túlmenően a vízellátás biztonsága megfelelő lesz azokon a településeken is, ahol jelenleg ugyan a közüzemi vízmű által szolgáltatott víz minősége jellemzően megfelel a rögzített határértékeknek, ugyanakkor a vízellátás biztonságát jelentős kockázatok terhelik az üzemelő vízbázis súlyos veszélyeztetettsége miatt.
1.2. A prioritás ütemezése
1.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
426,56 |
0,00 |
11,71 |
438,27 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 39,62 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
1.2.2. A kötelezettségvállalás
A |
B |
C |
|
1. |
Indikatív forrásallokáció |
||
2. |
2007–2015. |
2015. hátralevő |
Összesen |
3. |
784,59 |
18,48 |
803,07 |
1.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
1.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
1.1.1. |
Települési szilárd hulladékgazdálkodási rendszerek |
112,64 |
0,00 |
0,00 |
Megelőzés, szelektív gyűjtés, szerveshulladék-lerakótól történő eltérítése, lerakással történő ártalmatlanítás, szelektív hulladék begyűjtő kapacitás fejlesztése, begyűjtött hulladék előkezelése, lerakó kapacitás kihasználtságának növelése. |
földművelésügyi miniszter |
– |
4. |
1.2.0. |
Szennyvízelvezetés és tisztítás |
182,28 |
0,00 |
0,00 |
– szennyvíztisztító telep létesítése, bővítése, korszerűsítése, |
belügyminiszter |
nemzeti fejlesztési miniszter |
5. |
1.3.0. |
Ivóvíz-minőség javítása |
131,64 |
0,00 |
0,00 |
– térségi rendszer létesítése, csatlakozás másik vízellátó rendszerhez, más vízbázisra áttérés, vízkezelés, – ivóvízhálózat rekonstrukciója, |
belügyminiszter |
nemzeti fejlesztési miniszter |
6. |
1.4.0. |
Országos közhiteles víziközmű kataszter elkészítése |
0,00 |
0,00 |
10,00 |
Egységes közművagyon-adatbázis felállítása. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
7. |
1.5.0. |
Az egészséges ivóvíz biztosításához szükséges laboratóriumi fejlesztésről a népegészségügyben |
0,00 |
0,00 |
1,71 |
A tervezett konstrukció a szolgáltatott víz minőségének a kor követelményeinek megfelelő mérőpotenciállal rendelkező hatósági felügyelet lehetővé tételére vonatkozik, eszközbeszerzéssel. |
belügyminiszter |
– |
8. |
- |
tartaléksor |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
1.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében az 1.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
1.3.3. Az 1.3.1. pontban foglalt táblázat 3-5. sora szerinti 1.1.1, 1.2.0 és 1.3.0 konstrukció 39,62 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
2. A 2. prioritás: Vizeink jó kezelése
2.1. A prioritás tartalma: A prioritás intézkedései – árvízvédelem, vízminőség- és ivóvízbázis-védelem, települési szilárdhulladék-lerakók rekultivációja, szennyezett területek kármentesítése és vízgazdálkodási tervezés – révén csökkenni fog az árvízi kockázat, javulni fog a felszíni és felszín alatti vizek minősége és mennyisége, valamint csökkenni fog veszélyeztetettségük. Ezek megvalósításával európai uniós (pl. a vízpolitika terén a közösségi fellépés kereteinek meghatározásáról szóló, 2000. október 23-i 2000/60/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv) és hazai (pl. Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése) kötelezettségek teljesítésére is sor kerül.
2.2. A prioritás ütemezése
2.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
126,06 |
1,26 |
18,20 |
145,52 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 14,57 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
2.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2007–2015. |
2015. hátralévő |
Összesen |
|
3. |
434,36 |
2,49 |
436,85 |
2.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
2.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
2.1.1 |
Állami tulajdonú árvízvédelmi fejlesztések |
59,38 |
0,00 |
0,00 |
– árvízi tározók létesítése – Tisza-völgyi (Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése) fejlesztések esetében alkalmazható, |
belügyminiszter |
– |
4. |
2.1.1/B |
Állami tulajdonú árvízvédelmi fejlesztések - A vizek kártételeinek elhárítását szolgáló létesítmények fenntartását és az azokon történő védekezések végrehajtására szolgáló eszköz, gép és műszer beszerzés |
– projekt-előkészítés, |
belügyminiszter |
– |
|||
5. |
2.1.2 |
Önkormányzati árvízvédelmi fejlesztések |
6,35 |
0,00 |
0,00 |
– árvízvédelmi töltések építése, fejlesztése, rekonstrukciója, áthelyezése, |
belügyminiszter |
– |
6. |
2.1.3 |
Tájgazdálkodást megalapozó vízi infrastruktúra kiépítése (VTT) |
2,47 |
0,00 |
0,00 |
– ártéri tájgazdálkodást szolgáló vízrendszer kiépítése, |
belügyminiszter |
– |
7. |
2.2.1 |
Komplex vízvédelmi beruházások |
0,00 |
0,00 |
0,05 |
– vízszint-szabályozás és vízpótlást biztosító létesítmények kialakítása és rekonstrukciója, |
belügyminiszter |
– |
8. |
2.2.2 |
VKI monitoring |
0,00 |
1,26 |
0,00 |
– állapotfelmérés, |
belügyminiszter |
nemzeti fejlesztési miniszter |
9. |
2.2.2/B |
VKI informatika |
1,00 |
0,00 |
0,00 |
Infokommunikációs rendszerfejlesztés (szoftverbeszerzés, szoftverfejlesztés, adatbázis-fejlesztés, szaktanácsadás, eszközbeszerzés, építés). |
belügyminiszter |
nemzeti fejlesztési miniszter |
10. |
2.2.3/A |
Ivóvízbázis-védelem |
2,84 |
0,00 |
0,00 |
– állapotfelmérés, archív információk begyűjtése, |
belügyminiszter |
– |
11. |
2.2.3/B |
Ivóvízbázis-védelem |
0,00 |
0,00 |
– körülkerítés, riasztórendszer, sorompók, |
belügyminiszter |
– |
|
12. |
2.3.0. |
A település szilárd hulladéklerakókat érintő rekultivációs programok elvégzése |
28,40 |
0,00 |
0,00 |
A helyszín biztosítása, rekultivációs munkálatok végzése, rekultivációs utógondozáshoz szükséges beruházási tevékenységek. |
földművelésügyi miniszter |
– |
13. |
2.3.0/B |
A település szilárd hulladéklerakókat érintő rekultivációs programok elvégzése |
0,00 |
0,00 |
A helyszín biztosítása, rekultivációs munkálatok végzése, rekultivációs utógondozáshoz szükséges beruházási tevékenységek. |
földművelésügyi miniszter |
– |
|
14. |
2.4.0. |
Szennyezett területek kármentesítése |
25,62 |
0,00 |
0,00 |
Környezeti kármentesítési műszaki beavatkozások és projekt-előkészítés: |
földművelésügyi miniszter |
– |
15. |
2.4.0/B |
Hulladéklerakók kármentesítése |
0,00 |
0,00 |
– bontás, |
földművelésügyi miniszter |
– |
|
16. |
2.5.0/B |
Árvízi kockázati térképezés és stratégiai kockázatkezelési terv készítése |
0,00 |
0,00 |
3,97 |
– előzetes kockázatbecslés, |
belügyminiszter |
– |
17. |
2.5.0/C |
A forgalomképes közcélú állami tulajdonú, káros vizek elvezetését célzó vonalas vízi létesítmény kataszterének elkészítése |
0,00 |
0,00 |
4,31 |
– projekt előkészítése: megvalósíthatósági tanulmány és költség-hasznon elemzés elkészítése, |
belügyminiszter |
– |
18. |
2.2.2/C |
Regionális vízügyi, geoinformatikai és monitoring központ létrehozása |
0,00 |
0,00 |
9,87 |
– komplex műholdvevő központ létrehozása, amely biztosítja a műholdak által rögzített és küldött adatok vételét (kiterjeszthető bármely műholdrendszer által továbbított adatok vételére), |
belügyminiszter |
– |
2.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 2.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
2.3.3. A 2.3.1. pontban foglalt táblázat 3., 5. és 8–16. sora szerinti 2.1.1, 2.1.2., 2.2.2, 2.2.2/B, 2.2.3/A, 2.2.2/B, 2.3.0, 2.3.0/B, 2.4.0, 2.4.0/B és 2.5.0/B konstrukció összesen 14,57 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
3. A 3. prioritás: Természeti értékeink jó kezelése
3.1. A prioritás tartalma: A prioritási tengely a hazai Natura 2000 hálózat és a védett természeti területek helyreállítását, megőrzését, a védett és közösségi jelentőségű állat- és növény-fajok védelmét, valamint a környezeti nevelés erősítését támogatja. A Natura 2000 vagy védett természeti területek élőhelyeinek helyreállítása és megőrzése mellett a prioritási tengely fontos elemei az élettelen természeti értékek helyreállítása és megőrzése, a vonalas létesítmények (szabadvezeték, közút) természetbarát átalakítása, az élőhely-fenntartás infrastrukturális hátterének megteremtése, az erdei iskolák és erdei óvodák fejlesztése, továbbá a gyűjteményes növénykertek és történeti kertek megőrzése, helyreállítása.
3.2. A prioritás ütemezése
3.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
28,04 |
0,00 |
1,72 |
29,76 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 1,59 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
3.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2007–2014. |
2014. |
2015. |
Összesen |
3. |
40,91 |
0,39 |
0,00 |
41,30 |
3.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
3.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
3.1.2 |
Élőhelyvédelem- és helyreállítás, élettelen természeti értékek védelme, vonalas létesítmények természetkárosító hatásának mérséklése |
17,53 |
0,00 |
0,00 |
– élőhelyvédelem, -helyreállítás, – élettelen természeti értékek megőrzése, – barlangbejáratok biztosítása, barlangok műszaki létesítményeinek korszerűsítése (csak nemzeti park), – mesterséges üregek műszaki biztosítása, rekonstrukciója, – földtani alapszelvények rekonstrukciója, – földtani természetvédelmi értéket képviselő bányák rehabilitációja, – ex lege védett források helyreállítása, – felszínalaktani értékek megőrzése, rehabilitációja, – kunhalmok, földvárak természetközeli állapotba való visszaállítása, – vonalas létesítmények természetkárosító hatásának mérséklése, – elektromos szabadvezetékek kiváltása (kizárólag nemzeti park igazgatóságok részére engedélyezett tevékenységek), – elektromos szabadvezetékek természetbarát átalakítása, – út-vasút természetbarát átalakítása |
földművelésügyi miniszter |
– |
4. |
3.1.3 |
Gyűjteményes növénykertek és védett történeti kertek megőrzése és helyreállítása |
3,32 |
0,00 |
0,00 |
– vizes élőhelyek rekonstrukciója, kialakítása, – nem vizes élőhelyek, természetközeli társulások rekonstrukciója, – speciális élőhelyekhez, gyűjteményekhez kapcsolódó beruházások, – védett növényfajok ex situ megőrzéséi programjához kapcsolódó tevékenységek, – kertek, parkok állapotának javításához kapcsolódóan, megalapozott kerttörténeti kutatás, értékelés és javaslatok alapján meghatározott tevékenységek |
földművelésügyi miniszter |
– |
5. |
3.1.4 |
Kiemelt természetvédelmi fejlesztések |
0,00 |
0,00 |
1,72 |
– élőhelyvédelem, -helyreállítás, – vizes élőhelyek rekonstrukciója, kialakítása, – kertek, parkok állapotának javításához kapcsolódóan, megalapozott kerttörténeti kutatás, értékelés és javaslatok alapján meghatározott tevékenységek |
földművelésügyi miniszter |
– |
6. |
3.2.0 |
Élőhelykezeléshez kapcsolódó infrastruktúra fejlesztés |
6,55 |
0,00 |
0,00 |
– stabil vagy mobil karámok létesítése, villanypásztor, kerítés kialakítása, – területkezelési céllal tartott állatok tartására szolgáló épületek és ezek kiegészítő létesítményeinek felújítása, – a területkezelési céllal tartott állatok számára kutak, itatóhelyek létesítése, felújítása, – az élőhely-kezeléshez szükséges eszközök, erő- és munkagépek beszerzése, – a területek elérhetőségét szolgáló utak természet-közeli módon történő kiépítése, felújítása, – a projekt célterületén/hatásterületén a fejlesztés által támogatott élőhely-kezelés eredményességének méréséhez közvetlenül kapcsolódó természetvédelmi célú monitoring eszközök beszerzése (maximálisan a projekt teljes költségvetésének 5%-os mértékéig, önállóan nem támogatható) |
földművelésügyi miniszter |
– |
7. |
3.3.0 |
Az erdei iskola és erdei óvoda hálózat infrastrukturális fejlesztése |
0,64 |
0,00 |
0,00 |
Nem turisztikai célú épületrekonstrukció, felújítás: – meglévő létesítmények környezettudatos átalakítása, – funkcióbővítést szolgáló építési munka, – az erdei iskola és erdei óvoda épületébe szükséges bútorok beszerzése, – akadálymentesítés, – speciális, tematikus terepi bemutatóeszközök rendszerének kiépítése, – terepi laborfelszerelések beszerzése, – terepi megfigyelő- és mérő eszközök beszerzése, – a terepi megfigyelést könnyítő, nem motoros meghajtású közlekedési eszközök beszerzése, – beltéri foglalkozások eszköztárának fejlesztése, – az erdei iskola/óvoda környezetének rendezési munkálatai, – térségi erdei iskola/óvoda hálózatok kialakítása, – erdei iskola és erdei óvoda szolgáltatáshoz kapcsolódó, ESZA típusú, nem beruházás jellegű tevékenysége. |
földművelésügyi miniszter |
– |
3.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 3.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
3.3.3. A 3.3.1. pontban foglalt táblázat 3. és 5. sora szerinti 3.1.2 és 3.1.4 konstrukció 1,59 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
4. A 4. prioritás: A megújuló energiaforrás-felhasználás növelése
4.1. A prioritás tartalma: A prioritási tengely a megújuló energiából előállított hő-, illetve villamosenergia termelésre, valamint bioetanol előállítására és megújuló energiaforrások alkalmazásával kombinált épületenergetikai fejlesztésekre fókuszáló projekteket kívánja támogatni, amelynek eredményeként a megújuló energiaforrásokból termelt hő- és villamosenergia részaránya a teljes hazai energiafogyasztáson belül növekszik, hozzájárulva a fosszilis energiahordozók felhasználásával járó széndioxid-kibocsátás kibocsátás mérsékléséhez.
4.2. A prioritás ütemezése
4.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
45,73 |
0,00 |
96,26 |
141,99 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 14,29 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
4.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
||
2. |
2007–2014. |
2014–2015. |
Összesen |
3. |
171,44 |
12,47 |
183,91 |
4.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
4.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
4.2.0 |
Helyi hő- és hűtési energiaigény kielégítése megújuló energiaforrásokból |
19,49 |
0,00 |
0,00 |
Helyi hő, hűtési és villamosenergia-igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
4. |
4.3.0 |
Megújuló energia alapú térségfejlesztés |
1,58 |
0,00 |
0,00 |
Megújuló energiaforrás-felhasználás térségfejlesztő hatással, mintaprojekt jelleggel. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
5. |
4.4.0 |
Megújuló energia alapú villamosenergia-, kapcsolt hő és villamosenergia-, valamint biometán termelés |
14,73 |
0,00 |
0,00 |
Villamosenergia-előállítás napenergia, biomassza segítségével, vízenergia hasznosítása, biogáztermelés és felhasználás, geotermális energia hasznosítása, szélenergia hasznosítása, megújuló energiaforrások kombinálása. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
6. |
4.7.0 |
Geotermikus alapú hő-, illetve villamosenergia-termelő projektek előkészítési és projektfejlesztési tevékenységeinek támogatása |
0,62 |
0,00 |
0,00 |
Geotermális projektek előkészítése. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
7. |
4.9.0 |
Épületenergetikai fejlesztések megújuló energiaforrás hasznosítással kombinálva |
9,31 |
0,00 |
0,00 |
Épületek hőtechnikai adottságainak javítása, fűtési, hűtési használatimelegvíz-rendszerek korszerűsítése rendszerek korszerűsítése, világítási rendszerek korszerűsítése, megújuló energiaforrásokkal történő kombinálása (különösen napkollektor, biomassza, napelem, hőszivattyú). |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
8. |
4.10.0 |
Megújuló energiaforrás alapú hő- és villamosenergia-termelés |
0,00 |
0,00 |
91,26 |
Napenergia (használati melegvíz, fűtési igény), biomassza (használati melegvíz, fűtési igény), biogáz-, depóniagáz-előállítás, geotermikus energia használata, hőszivattyús rendszerek kialakítása, hűtés megújuló energiaforrással, megújuló energiaforrások kombinálása, megújuló energiaforrások közösségi távfűtő rendszerben történő hasznosítása, villamos energia előállítása megújuló energiaforrásból (kivéve az értékesítési célú napelem-beruházások, vállalkozások részére). |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter |
9. |
4.11.0 |
Napelemes rendszer fejlesztése költségvetési és állami szervek villamos-energia költségének csökkentése érdekében |
0,00 |
0,00 |
5,00 |
A konstrukció célja napelemes rendszer fejlesztése költségvetési és állami szervek villamos-energia költségének csökkentése érdekében. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
4.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 4.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
4.3.3. A 4.3.1. pontban foglalt táblázat 5., 8. és 9. sora szerinti 4.4.0, 4.10.0 és 4.11.0 konstrukció 14,29 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
5. Az 5. prioritás: Hatékony energia-felhasználás
5.1. A prioritás tartalma: A prioritás célja az épületek (különös tekintettel a központi és helyi költségvetési szervek épületeire és az egyéb középületekre, valamint a vállalkozások üzemi és irodaépületeire), továbbá a távhőszolgáltatók és -termelők energia-takarékosság növelésére, az energia-hatékonyság javítására irányuló beruházásainak elősegítése, támogatása. A prioritás elsősorban kis és közepes méretű projekteket támogat, 10-75% közötti arányban.
5.2. A prioritás ütemezése
5.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
28,02 |
63,58 |
128,28 |
219,88 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 126,05 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
5.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
||
2. |
2007–2015. |
2015. hátralevő |
Összesen |
3. |
259,89 |
21,51 |
281,40 |
5.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
5.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
5.4.0 |
Távhő-szektor energetikai fejlesztése |
28,02 |
0,00 |
0,00 |
Távhőellátás energiahatékonysági korszerűsítése. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
4. |
5.5.0 |
Épületenergetikai fejlesztések |
0,00 |
63,58 |
0,50 |
Épületek hőtechnikai adottságainak javítása, fűtési, hűtési, használati melegvíz rendszerek korszerűsítése, világítási rendszerek korszerűsítése (e tevékenységek kiegészíthetők megújuló energiaforrások alkalmazásával). |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter |
5. |
5.6.0 |
Központi költségvetési szervek energiahatékonysági beruházásai |
0,00 |
0,00 |
88,28 |
Épületek hőtechnikai adottságainak javítása, fűtési, hűtési, használati melegvíz rendszerek korszerűsítése, világítási rendszerek korszerűsítése (e tevékenységek kiegészíthetők megújuló energiaforrások alkalmazásával). |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter |
6. |
5.7.0 |
Középületek kiemelt jelentőségű épületenergetikai fejlesztése |
0,00 |
0,00 |
39,50 |
Középületek hőtechnikai adottságainak javítása. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
5.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében az 5.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
5.3.3. Az 5.3.1. pontban foglalt táblázat 3–6. sora szerinti 5.4.0, 5.5.0, 5.6.0 és 5.7.0 konstrukció 126,05 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
6. A 6. prioritás: Fenntartható életmód és fogyasztás
6.1. A prioritás tartalma: A prioritás célja, hogy a fenntartható életmód folytatásához szükséges környezettudatos szemléletmód, értékrend, ismeretek megteremtődjenek elsősorban a lakossági fogyasztókban – kialakuljon a piac keresleti oldalának környezettudatossága. A prioritáshoz tartoznak továbbá a szakpolitikák, stratégiák megalapozását, a környezetvédelmi hatósági tevékenység hatékonyságát segítő tudás közzétételét, és ezáltal a környezeti demokrácia erősítését is szolgáló e-környezetvédelmi fejlesztések is.
6.2. A prioritás ütemezése
6.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
12,82 |
0,00 |
1,15 |
13,97 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 0,42 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
6.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2007–2014. |
2014. |
2015. |
Összesen |
3. |
22,81 |
0,55 |
0,00 |
23,36 |
6.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
6.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
6.1.0/A |
FÉF kampányok |
4,21 |
0,00 |
0,00 |
Előre meghatározott forgatókönyv és szakmai tartalom szerint megvalósuló iskolai rendezvények támogathatók. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
földművelésügyi miniszter |
4. |
6.1.0/B |
FÉF kampányok |
– térségi komplex kampányok megtervezése és lebonyolítása, |
nemzeti fejlesztési miniszter |
földművelésügyi miniszter |
|||
5. |
6.1.0/C |
FÉF kampányok |
Országos komplex kampányok megtervezése és lebonyolítása. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
földművelésügyi miniszter |
|||
6. |
6.2.0/A |
FÉF mintaprojektek |
4,92 |
0,00 |
0,00 |
– a hivatásforgalmú kerékpáros közlekedés infrastrukturális feltételeinek javítása, |
nemzeti fejlesztési miniszter |
földművelésügyi miniszter |
7. |
6.2.0/B |
FÉF mintaprojektek |
– középületek komplex környezetbarát (hulladékmegelőző, víztakarékos, energiatakarékos) átalakítása, |
nemzeti fejlesztési miniszter |
földművelésügyi miniszter |
|||
8. |
6.3.0 |
E-környezetvédelem |
3,61 |
0,00 |
0,00 |
Infokommunikációs rendszerfejlesztés (szoftverbeszerzés, szoftverfejlesztés, szaktanácsadás, eszközbeszerzés, építés). |
földművelésügyi miniszter |
nemzeti fejlesztési miniszter |
9. |
6.3.0/Z |
Stratégiai zajtérképek |
0,08 |
0,00 |
0,00 |
– stratégiai zajtérkép készítése, |
földművelésügyi miniszter |
– |
10. |
6.4.0 |
A fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül |
0,00 |
0,00 |
0,35 |
A környezettudatosság elősegítése a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül. A fenntartható fogyasztói magatartás ösztönzése. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
11. |
6.5.0 |
Környezeti és energetikai nonprofit információs központ kialakítása Hatvan városában |
0,00 |
0,00 |
0,80 |
Környezettudatosság elősegítése nonprofit környezeti információs központ létesítésével (meglévő épület felújítása; |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
6.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében az 6.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
6.3.3. A 6.3.1. pontban foglalt táblázat 3-5. sora szerinti 6.1.0 konstrukció 0,42 Mrd Ft többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
7. A 7. prioritás: Projekt előkészítés
7.1. A prioritás tartalma: A prioritás célja az operatív program eredményes és hatékony megvalósítása. A projekt előkészítés keret egyrészt az összetett kidolgozási igényű projektek tervezési és előkészítési munkáinak finanszírozását szolgálja, másrészt a megfelelő minőségű pályázatok beérkezését segítő projektgenerálási és szakértői tevékenységek megvalósítását segíti elő a 2014 utáni időszak vonatkozásában is (utóbbi tevékenység támogatása későbbi időpontban, az operatív program módosítását követően lehetséges).
7.2. A prioritás ütemezése
7.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
3,55 |
17,45 |
18,78 |
39,78 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 3,60 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
7.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
||
2. |
2007–2015. |
2015. hátralévő |
Összesen |
3. |
61,59 |
8,43 |
70,02 |
7.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
7.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
7.0.0 |
Projekt előkészítés kétfordulós pályázatokban |
1,67 |
0,00 |
0,00 |
Megvalósítási projektek előkészítése. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter, |
4. |
7.1.0 |
Derogációs vízi közmű projektek előkészítése |
2,50 |
0,00 |
1,80 |
– részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés (CBA) készítése, |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter |
5. |
7.9.0 |
Stratégiai tervezés |
0,00 |
17,45 |
4,13 |
Megalapozó szakmapolitikai és támogatási stratégia készítése, nagyprojekt előkészítés a környezetvédelem és az energetika területén. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter, |
6. |
7.11.0 |
Projekt előkészítés a 20142020. tervezési időszakra |
0,00 |
0,00 |
2,00 |
A beruházási projektek előkészítése a 2014–2020 programozási időszakra. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
belügyminiszter |
7. |
7.12.0 |
Az ivóvízminőség-javító projektek műszaki-gazdasági előkészítéséhez szükséges szakmai háttér-dokumentáció és adatállomány elkészítése |
0,00 |
0,00 |
4,00 |
Az ivóvízminőség-javító projektek műszaki-gazdasági előkészítéséhez szükséges szakmai háttér-dokumentáció és adatállomány elkészítése. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
8. |
7.13.0 |
Egyházi épületek 2014–2020 időszakban megvalósuló energiahatékonysági fejlesztéseinek előkészítése |
0,00 |
0,00 |
3,32 |
Egyházi épületek energetikai fejlesztésére irányuló beruházási projektek előkészítése a 20142020 programozási időszakra. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
9. |
7.14.0 |
Kormányhivatalok és Minisztériumok 2014–2020 időszakban megvalósuló energiahatékonysági fejlesztéseinek előkészítése |
0,00 |
0,00 |
2,90 |
A konstrukció célja a kormányhivatalok és minisztériumok épületeinek energetikai fejlesztésére irányuló beruházási projektek előkészítése a 2014–2020 programozási időszakra. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
7.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 7.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
7.3.3. A 7.3.1. pontban foglalt táblázat 5., 6. és 8. sora szerinti 7.9.0, 7.11.0 és 7.13.0 konstrukció 3,60 Mrd F többletkötelezettség-vállalást tartalmaz.
8. Az 8. prioritás: Technikai segítségnyújtás
8.1. A prioritás tartalma: A prioritás célja az operatív program eredményes és hatékony megvalósítása. A keret egyrészt az operatív program közreműködő szervezeteinek – az operatív programmal kapcsolatos tevékenységeinek – finanszírozására szolgál, másrészt ebből a keretből kerülnek finanszírozásra a specifikusan az operatív program megvalósulásához köthető egyéb tevékenységek (pl. a monitoring bizottságok működtetése, értékelő, elemző tanulmányok, fordítás költsége).
8.2. A prioritás ütemezése
8.2.1. A kiírások kerete
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
Összesen |
3. |
3,02 |
1,85 |
4,47 |
9,34 |
4. |
Többletkötelezettség-vállalás: 0 Mrd Ft |
|||
5. |
Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 0% |
8.2.2. A kötelezettségvállalás
|
A |
B |
C |
1. |
Indikatív forrásallokáció |
||
2. |
2007–2015. |
2015. hátralévő |
Összesen |
3. |
24,60 |
4,78 |
29,38 |
8.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)
8.3.1. A konstrukciók
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2. |
2011. |
2012. |
2013. |
|||||
3. |
8.1.1 |
Az operatív program technikai-adminisztratív lebonyolítása (Közreműködő Szervezet finanszírozása) |
3,02 |
1,13 |
4,46 |
Az operatív program technikai-adminisztratív lebonyolítása (közreműködő szervezet finanszírozása). |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
4. |
8.1.2 |
Az operatív program lebonyolításával kapcsolatos specifikus feladatok ellátása |
0,002 |
0,72 |
0,01 |
Az operatív program lebonyolításával kapcsolatos specifikus feladatok ellátása. |
nemzeti fejlesztési miniszter |
– |
8.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 8.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.
8.3.3. A prioritás nem tartalmaz többletkötelezettség-vállalást.
Az 1. pont d) alpontját az 1181/2015. (III. 25.) Korm. határozat 1. pontja iktatta be.
Az 1. pont e) alpontját az 1181/2015. (III. 25.) Korm. határozat 1. pontja iktatta be, szövege az 1367/2015. (VI. 3.) Korm. határozat 3. pontjával megállapított szöveg.
Az 1. pont f) alpontját az 1367/2015. (VI. 3.) Korm. határozat 3. pontja iktatta be.
A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette, újonnan az 1371/2015. (VI. 4.) Korm. határozat 1. pontja iktatta be, hatályon kívül helyezte az 1507/2015. (VII. 23.) Korm. határozat 2. pontja.
A 4. pontot az 1464/2015. (VII. 15.) Korm. határozat 1. pontja iktatta be, hatályon kívül helyezte az 1507/2015. (VII. 23.) Korm. határozat 2. pontja.
Az 1. melléklet az 1180/2015. (III. 25.) Korm. határozat 2–3. pontja, az 1181/2015. (III. 25.) Korm. határozat 2. pontja, az 1290/2015. (V. 5.) Korm. határozat 3. pontja, az 1292/2015. (V. 5.) Korm. határozat 3. és 4. pontja, az 1294/2015. (V. 6.) Korm. határozat 7. pontja, az 1357/2015. (VI. 2.) Korm. határozat 6–7. pontja, az 1358/2015. (VI. 2.) Korm. határozat 3–4. pontja, az 1367/2015. (VI. 3.) Korm. határozat 4. pontja, az 1371/2015. (VI. 4.) Korm. határozat 2. pontja, az 1416/2015. (VI. 24.) Korm. határozat 3. pontja, az 1464/2015. (VII. 15.) Korm. határozat 2. pont b)–e) pontja, az 1507/2015. (VII. 23.) Korm. határozat 1. pontja, az 1508/2015. (VII. 23.) Korm. határozat 3. pontja, az 1540/2015. (VIII. 3.) Korm. határozat 1. pontja, az 1558/2015. (VIII. 7.) Korm. határozat 3. pontja, az 1583/2015. (IX. 4.) Korm. határozat 4. pontja, az 1627/2015. (IX. 8.) Korm. határozat 3. pontja, az 1691/2015. (IX. 25.) Korm. határozat 3–4. pontja, az 1697/2015. (IX. 25.) Korm. határozat 3. pontja, az 1698/2015. (IX. 25.) Korm. határozat 3–4. pontja, az 1692/2015. (IX. 25.) Korm. határozat 3. pontja, az 1758/2015. (X. 15.) Korm. határozat 3. pontja, az 1812/2015. (XI. 10.) Korm. határozat 4. pontja, az 1813/2015. (XI. 10.) Korm. határozat 3. pontja, az 1846/2015. (XI. 24.) Korm. határozat 4. pontja, az 1848/2015. (XI. 24.) Korm. határozat 3. pontja, az 1879/2015. (XII. 2.) Korm. határozat 3. pontja, az 1880/2015. (XII. 2.) Korm. határozat 3. pontja, az 1922/2015. (XII. 11.) Korm. határozat 3. pontja, az 1997/2015. (XII. 28.) Korm. határozat 4. pontja, a 2036/2015. (XII. 30.) Korm. határozat 3. pontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás