• Tartalom

1133/2015. (III. 10.) Korm. határozat

1133/2015. (III. 10.) Korm. határozat

az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének módosításáról

2017.11.01.

1. A Kormány megállapítja az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint.

2. A Kormány

a) jóváhagyja a 2. mellékletben foglalt táblázat 2., 4., 5., 7., 15., 19–23., 26., 27., 30., 32–34. és 36–40. sorában meghatározott, egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projekteket,

b) elfogadja a 2. mellékletben meghatározott projektek kiemelt projektként történő nevesítését.

3. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

4.1

1. melléklet az 1133/2015. (III. 10.) Korm. határozathoz

AZ ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM 2011–2013. ÉVEKRE SZÓLÓ AKCIÓTERVE

1. Az 1. prioritás: A közigazgatás és a közigazgatási szolgáltatások belső folyamatainak megújítása

1.1. A prioritás tartalma: A prioritási tengely célja a közigazgatás működésében az elektronikus szolgáltatások nyújtásának képességhez szükséges belső fejlesztések végrehajtása, ami által biztosíthatók a közigazgatáson belüli (G2G) informatikai alapú szolgáltatások. Egyúttal ezek a fejlesztések teremtik meg az állampolgárok (G2C) és a vállalkozások (G2B) felé nyújtandó szolgáltatások hátterét, amely ügyfelek általi elérhetőségét a 2. prioritási tengelyben szereplő beavatkozások alapozzák meg. E beavatkozások egyúttal szolgálják az Európai Unió fejlesztési programjaiban – így különösen az i2010 programban – megfogalmazottakhoz illeszkedő közigazgatási fejlesztési pálya megvalósítását. A jelzett beavatkozások az összes államigazgatási ügyet, eljárást és folyamatot érinthetik, függetlenül attól, hogy azokat államigazgatási és/vagy önkormányzati szervek látják el.

1.2. A prioritás ütemezése

1.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

Összesen

3.

0,3

23,09

13,43

36,82

4.

Többletkötelezettség-vállalás: –

5.

Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 10%

1.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

29,88

6,24

0,00

36,12

1.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

1.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

3.

1.1.4.

Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)

0

5,66

2,64

A konstrukció célja, hogy a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer Kialakítása (a továbbiakban: KKIR) projektben megkezdett végfelhasználói eszközök korszerűsítését kiterjesszék valamennyi felhasználóra, kiépüljön az egységes nyomtatás-menedzsment rendszer. Ezen túl, a központosított kormányzati informatikai rendszer működési környezete, az Egységes Infrastruktúra
(a továbbiakban: EI) háttéreszközeinek korszerűsítése is elengedhetetlen, amelybe nemcsak az új szerverinfrastruktúra kiépítése, hanem a szerverek modern környezetben elhelyezése is kiemelt jelentőségű. Megvalósul a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság portáljának fejlesztése az elektronikus közbeszerzés bevezetése érdekében. A projekt keretében az okmányirodák informatikai korszerűsítése és kormányablakok informatikai kialakítása történik meg. A járási törzshivatalok és kirendeltségek számára is korszerű informatikai eszközök biztosítása, valamint a felhasználóknak a konszolidált, központról menedzselt informatikai munkavégzés támogatása is megvalósul, beleértve a vezetékes telefonok fejlesztését is. Ezen infrastruktúra nyilvántartási és támogató rendszereinek fejlesztése. A központi rendszer továbbfejlesztése a korszerű ügyfélkiszolgálás érdekében.

belügyminiszter

 

4.

1.1.7.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság informatikai infrastruktúrájának komplex fejlesztése

0

0,08

0

A 2012. január 1-jén létrejött, az Alaptörvény és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) értelmében a személyes adatok védelméhez, valamint a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez való jog érvényesülésének ellenőrzését és elősegítését ellátó Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság hatékony, független és ügyfélbarát működése érdekében feltétlenül szükséges a rendkívül mértékben elavult informatikai infrastruktúra fejlesztése. Ezen fejlesztések főbb elemei között szerepel az optikai hálózat kiépítése, a komplex munkafolyamat-irányítási rendszer kialakítása, webes portál létrehozása, a Schengeni Információs Rendszer második generációja
(a továbbiakban: SIS II.) rendszerrel kapcsolatos feladatok teljesítése és hardverigények kielégítése.

belügyminiszter

 

5.

1.1.10.

A katasztrófavédelmi informatikai rendszerek döntéstámogató szerepének és biztonságának növelése

0

1,5

0

A konstrukció keretében a következő tevékenységek támogathatóak:
– veszélyes anyagok közúti szállításával kapcsolatos döntéstámogató rendszer;
– megyei szerverkonszolidáció;
– katasztrófák elleni védekezésben alkalmazott gépjárművek vonulását támogató komplex térinformatikai rendszer, valamint a hatósági munka döntéstámogató informatikai hátterének biztosítása;
– az informatikai (a továbbiakban: IT) rendszerek katasztrófatűrő képességének növelése, mentési, archiválási feladatok biztonságos kialakítása, hálózatbiztonsági megoldások alkalmazása.
A katasztrófák elleni védekezésben résztvevő védelmi szervezetek erő- és eszköz adatainak nyilvántartása, riasztásuk, berendelésük és készenlétbe helyezésük informatikai támogatása is jelen konstrukció keretében támogatható.

belügyminiszter

 

6.

1.1.12.

Komplex mezőgazdasági kockázatkezelési rendszer

0

1,25

0

A konstrukció célja a mezőgazdasági termelést érintő időjárási és más természeti kockázatok kezeléséről szóló 2011. évi CLXVIII. törvény szerint módosult agrár-kockázatkezelési rendszer követelményeit teljes körűen kielégítő fejlesztések megvalósítása.

földművelésügyi miniszter

 

7.

1.1.13.

A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakrendszeri informatikai fejlesztése

0

0,5

0

A konstrukció célja a megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációját segítő ellátási rendszer korszerű és integrált működését biztosító, a feladatellátásért felelős államigazgatási szervek feladatait támogató informatikai rendszer létrehozása.

emberi erőforrások minisztere

 

8.

1.1.14.

Adóigazgatási szakrendszerek integrációja

0

1,5

0

A konstrukció az adóigazgatás rendszereinek integrációját, hatékonyságának növelését célozza. A konstrukció keretében a végrehajtási rendszer korszerűsítése, valamint az ellenőrzési rendszer megújítása, korszerűsítése történik meg.

nemzetgazdasági miniszter

 

9.

1.1.15.

Felelősen, felkészülten a büntetés-
végrehajtásban
2. ütem

0

0,5

0

A konstrukció célja, hogy – a 2009–2010. évekre szóló akciótervben nevesített „Felelősen, felkészülten a büntetés-végrehajtásban” megnevezésű projekt eredményeire építve – továbbkorszerűsítse a büntetés-végrehajtási intézményrendszer szolgáltatási funkcióját. A fejlesztés megvalósításával gyorsabbá, korszerűbbé válnak a büntetés-végrehajtás folyamatai és feladatkörei.

belügyminiszter

 

10.

1.1.16.

A bírósági szervezetrendszert érintő jogszabályi változásokból eredő fejlesztések a Bírósági Integrált Informatikai Rendszerben és a Vezetői Információs Rendszerben

0

0

0,29

A projekt fő célja az igazságügyi reformot megvalósító törvényi szabályozásból fakadó fejlesztési igények kielégítése a bíróságok működésének szempontjából alapvető, a napi ügyvitelt meghatározó informatikai rendszerek tekintetében. A fejlesztés eredményeképpen a rendszerek alkalmassá válnak arra, hogy folyamatosan és rugalmasan kövessék a strukturális változásokat.

igazságügyi miniszter

 

11.

1.1.18.

Külső és belső adatforrások elemzését támogató tudásmenedzsment rendszer kialakítása

0

0

0,3

A konstrukció célja, hogy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnál a törvény által engedélyezett, figyelendő és elemzendő adatforrások szűrését és tartalom alapú elemzését támogató intelligens tudásmenedzsment rendszer kerüljön kialakításra.

belügyminiszter

 

12.

1.2.4.

Elektronikus Hulladékgazdál-
kodási rendszer

0

0,9

0

A konstrukció célja egy olyan hatékony, gyors és biztonságos hulladékgazdálkodási szakrendszer, illetve ehhez teljes integrált informatikai rendszer kialakítása, amely teljes körűen biztosítani tudja a törvényben meghatározott feladatok sikeres elvégzését.

földművelésügyi miniszter

 

13.

1.2.11.

Országos támogatás-
ellenőrzési rendszer

0

0

0,8

A projekt célja a hazai- és európai uniós források odaítélési eljárásainak hatékonyabbá tétele két komponensen keresztül: az egyik komponens a jogosulatlan támogatások kiszűrését segítené elő (egy egységes támogatás-halmozódás ellenőrzési rendszer révén), míg a másik egy pozitív ügyféllista és egy integrált ügyfél-minősítési rendszer bevezetését tenné lehetővé.

Miniszterelnökséget vezető miniszter

 

14.

1.2.14.

A hivatalos lapok kiadási folyamatának modernizálása

0,1

0

0

A konstrukció célja, hogy megoldást nyújtson a hivatalos lapok (Magyar Közlöny, Hivatalos Értesítő) megjelentetésével összefüggő munkafolyamatok hatékony, egyszerű és biztonságos átalakítására, elősegítve a közigazgatáson belüli feladatvégzés szervezeti és informatikai támogatottságát, koordinációját.

igazságügyi miniszter

 

15.

1.2.15.

E-közigazgatási Szabad Szoftver Kompetencia Központ létrehozása

0,2

0

0

A konstrukció célja szabad szoftveres alaptevékenységek végzésével, a szabad szoftverek jobb hazai elterjedésének elősegítése, és ezáltal – ennek hatásaként – javuljon a közigazgatási informatikai rendszerek interoperabilitása.
A kompetencia központ elsősorban bevezetés támogató tevékenységeket végez: honosítás, fejlesztés, terméktámogatás, oktatás és elkészíti az ezeket megalapozó dokumentációkat.

belügyminiszter

 

16.

1.2.16.

Központi Illetmény-
számfejtési Rendszer

0

1,5

0

A konstrukció keretében a Központi Illetmény-számfejtési Rendszer felülvizsgálata, fejlesztése történik meg. A konstrukció keretében a folyamat- és az informatikai korszerűsítést is magában foglalja.

nemzetgazdasági miniszter

 

17.

1.2.17.

A szakrendszereknek (beleértve az igazságszolgáltatást is) a módosult követelményeknek való megfeleléshez szükséges fejlesztéseket szolgáló kiemelt projektkeret

0

1,4

0

A konstrukció célja
1. web alapú agrárstatisztikai információs rendszer kialakítása és összeköttetése, valamint
2. az Építésügyi Monitoring Rendszer
(a továbbiakban: ÉMO) komplex működését biztosító településrendezési tervek digitalizálása.

földművelésügyi miniszter, Miniszterelnökséget vezető miniszter

belügy-
miniszter

18.

1.2.18.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

0

1

0

A projekt célja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala számítógépes szolgáltató kapacitásának (szerverek) kiépítése és fejlesztése, a szükséges szoftvereszközök és kapcsolódó szolgáltatások biztosítása.

belügyminisztérium

 

19.

1.2.19.

Mezőgazdasági és környezeti információs rendszer

0

1,35

0

A mezőgazdasági és környezeti információs rendszer révén megteremtődik az alapja annak, hogy egy ügyfél-tájékoztatási és hivatali interoperabilitási célokat egyaránt szolgáló egységes rendszerbe kerüljön a mezőgazdasági ügyfelekre, illetve a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó minden, állami forrásból elérhető információ. Ez egyrészt a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó főbb térinformatikai alapinformációknak, valamint az ügyfeleknek a mezőgazdasági földterületekhez kapcsolódó ügyei során keletkező főbb információknak az összegyűjtését jelentené.

földművelésügyi miniszter

 

20.

1.2.23.

Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer

0

3,25

0

A konstrukció keretében kialakításra kerül a közigazgatás részére egy olyan informatikai rendszer, s azon egy olyan szolgáltatás (hibrid kézbesítés), amellyel a közigazgatás az ügyfelek felé elektronikus iratairól a hiteles papír alapú értesítéseit elkészíttetheti, s a rendszer a küldeményt hiteles kézbesítésre át is adja. A konstrukció révén megvalósuló projekt keretében szintén lehetővé válik egy papír okmányról hiteles elektronikus másolat készíttetése és egyben annak felküldése a közigazgatásnak (inverz hibrid). A kialakítandó központban pedig a levélben beküldött iratok központi bontása, digitalizálása, és digitális formában továbbítása történik meg.

Miniszterelnökséget vezető miniszter

 

21.

1.2.24.

Az MVH Integrált Irányítási és Ellenőrzési Rendszerének kiterjesztése (IIER2) és felkészítése a 2014–20-as KAP ciklus követelményeinek kiszolgálására

0

0

3,7

A cél egy olyan költséghatékony informatikai infrastruktúra kialakítása, ami platformot teremt egy új, rugalmas, teljes körűen elektronizált támogatás-igénylési folyamat megvalósításához az Európai Unió 2014–2020 közötti időszakban végrehajtandó közös agrárpolitikájának keretei között. A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által a társszervek számára kiajánlott szolgáltatásokon keresztül a mezőgazdasági ügyfelek felé az egységes és jó színvonalú működést nyújtó állam képe teremtődik meg.

Miniszterelnökséget vezető miniszter

 

22.

1.2.26.

A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

0

0

5,1

A konstrukció célja a kormányhivatali szervezeti rendszer részét képező járási hivatalok stabil működéséhez szükséges informatikai infrastruktúra fejlesztése, helyi és központi szolgáltatások kialakítása, illetve továbbfejlesztése, beleértve azok eszközigényének teljesítését is. Az infrastruktúra-fejlesztést a korábbiakhoz képest a járási hivatalok szélesebb köre számára teszi lehetővé, magasabb színvonalon.

Miniszterelnökséget vezető miniszter

belügy-
miniszter

23.

1.A.2.

Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatások belső folyamatainak megújítására

0

2,7

0

A pályázati konstrukció célja több közigazgatási szakrendszer informatikai fejlesztése az elektronikus ügyintézés elterjesztése, illetve a közigazgatási munka hatékonyabbá tétele érdekében.

belügyminiszter

Miniszterelnök-
séget vezető miniszter

24.

1.A.3.

Kimutatható megtakarítással járó központi elektronikus szolgáltatások használatára történő áttérés (Kormányzati felhő, NTG csatlakozás, gazdálkodás, intézményi működtetés, iratkezelés)

0

0

0,4

A pályázati konstrukció célja a funkcionális szolgáltatások rendszerbe integrálása és ez által azok olcsóbb működtetése. A következő szolgáltatások sorolhatóak ebbe a körbe:
1. központi kormányzati felhő szolgáltatások intézményi bevezetéséhez szükséges infokommunikációs fejlesztések,
2. Nemzeti Távközlési Gerinchálózathoz (NTG) való csatlakozáshoz szükséges intézményi infokommunikációs fejlesztések,
3. intézményi gazdálkodásnál a központi szolgáltatásokra átállás,
4. az alapvető intézményműködtetési szolgáltatásokra átállás (beleértve az alapszintű irodaautomatizálási környezetet – szövegszerkesztő, levelező rendszer), valamint
5. irat- és dokumentumkezelés.

belügyminiszter

Miniszterelnök-
séget vezető miniszter

1.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében az 1.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.

2. A 2. prioritás: A közigazgatási szolgáltatásokhoz történő hozzáférést támogató fejlesztések

2.1. A prioritás tartalma: A prioritási tengely fő célja az ügyfelek kiszolgálásához szükséges beavatkozások megvalósítása, a közigazgatási szolgáltatások folyamatainak elektronizálása, tranzakciós szintjének emelése. Egységes, szabványosított keretrendszerben kialakításra kerülnek az Európai Unió által elvárt húsz szolgáltatás, valamint e szolgáltatásokon kívüli, az ügyfeleket leginkább érintő közigazgatási szolgáltatások folyamatainak e-kormányzat vezérelte követelményspecifikációi, majd ezek alapján az érintett szolgáltatási folyamatok elektronizálása.

2.2. A prioritás ütemezése

2.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

E

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

Összesen

3.

5,9

17,19

17,13

0,2

40,42

4.

Többletkötelezettség-vállalás: –

 

5.

Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 10%

2.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

30,34

9,88

0,2

40,42

2.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

2.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

3.

2.1.12.

ESR – az egységes európai hívószámra (112) alapozott Európai Segélyhívó Rendszer

5

0

0,38

0

A cél az integrált rendszer létrehozásával a segélyhívásokat fogadó rendszerrel együtt működtetve egy, a különböző veszélyhelyzetekben összehangolt irányítást lehetővé tevő, a készenléti szervek között élő és operatív kapcsolatot biztosító tevékenységirányítási keretrendszer kialakítása. Az egyetlen hívószámon történő segélyhívással több, a segélynyújtásban érintett szervezet elérése válik párhuzamosan lehetségessé. A segélyhívással a bajba jutottak számára történő gyors és összehangolt munka eredményeivel a szolgáltató közigazgatás közvetlenül és konkrét eredményekkel igazolhatja, hogy valóban az emberekért működik, valamint működésének középpontjába a polgárok igényeit és elvárásait helyezi.

belügy-
miniszter

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

4.

2.1.14.

Telefonos ügyfélszolgálat megújítása

0,9

0

0

0

Megvalósul az az ügyfélkapcsolatiközpont-szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás. Mindezen célok kézzelfoghatóvá tételének eszköze a szolgáltatási szint paramétereinek meghatározása, azok folyamatos monitorozása és eltérés esetén azonnali beavatkozás megkezdése, valamint teljesítményértékelés és minőségbiztosítási rendszer kidolgozása, betartatása. A kialakított rendszer transzparens működése lehetővé teszi, hogy a vezetői információs rendszeren keresztül a fenntartó szervezet felelősének mindenkor lehetősége legyen információt kinyerni az ügyfélkiszolgálás minőségének állapotáról. A megvalósuló rendszer erőforrásai lehetőséget biztosítanak arra, hogy más közigazgatási szervezetek telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét az ügyfélkapcsolati központ – részben vagy egészben – átvegye, és annak további üzemeltetéséről gondoskodjon. Ezen túl az ügyfélkapcsolati központ belső ügyfélszolgálati szolgáltatás biztosítására is képes, amelynek célja, hogy a közigazgatásban dolgozók számára belső támogatást biztosítson, ezzel segítve a közigazgatás egységes ügykezelési folyamatainak megvalósítását.

belügy-
miniszter

 

5.

2.1.15.

Az integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása

0

0,75

0

0

A cél a kormányablakok hálózati hátterének fejlesztése és az okmányirodák működéséhez szükséges kiegészítő eszközök és szolgáltatások biztosítása.

belügy-
miniszter

 

6.

2.1.17.

A szakrendszereknek (beleértve az igazságszolgáltatást is) a módosult követelményeknek való megfeleléshez szükséges fejlesztéseket szolgáló kiemelt projekt keret

0

1,5

0

0

A konstrukció célja a földhivatali folyamatok ügyfélközpontú átalakítása és ahhoz szükséges korszerűsítése.

földműve-
lésügyi miniszter

 

7.

2.1.19.

Sajátszámlás nyugdíjjárulék kezelés ügyfélkapcsolati fejlesztése

0

0

1,3

0

A konstrukció keretében fejlesztésre kerül a valódi sajátszámlás befizetés nyilvántartás. A létrejövő rendszer a kormányzat felé az elemzésekhez, az ügyfelek felé pedig a konkrét helyzetük megismeréséhez nyújt felületet és azon keresztül adatszolgáltatást. A projekt eredményeképpen rendszeres értesítésként az ügyfelek kérhetik a befizetési adatokról való tájékoztatást (elektronikusan vagy papír alapon).

nemzet-
gazdasági miniszter

 

8.

2.1.20.

Postai agora

0

0,5

0

0

A konstrukció célja a postai agora projekt megvalósításának elősegítése. A postai agora egy olyan speciális, a kistelepülések közigazgatási ügyintézését [adó-, agrár-, egészségügyi igazgatás, hatósági (pl. őstermelői) engedélyek] támogató projekt, ami társadalmi hatásaiban a kistelepülések népességmegtartó erejét is növeli. A nagyvárosokban rendelkezésre álló innovatív infrastruktúrát, szolgáltatást elérhetővé kell tenni a környező kisebb településeken is. Elengedhetetlenül fontos, hogy a megmaradt néhány helyi intézményben elérhetővé váljanak a legmodernebb technológiák és szolgáltatások, miközben ezek a helyi közösségek erősödését is szolgálják.

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

 

9.

2.1.22.

Az elektronikus szolgáltatások kiterjesztése és az emberi erőforrások optimalizálása az ítélkezés időszerűségének javítása érdekében

0

0,6

0

0

A konstrukció elsődleges célja a hatékonyabb igazságszolgáltatás kialakítása érdekében olyan informatikai alkalmazás létrehozása és bevezetése, amely által – a területi diszparitások csökkentésével – minden egyes magyar állampolgár számára ugyanolyan színvonalú, gyors, tér- és időkorlátoktól mentes, megbízható bírósági ügyintézés válik elérhetővé. A fejlesztés révén olyan informatikai rendszer és portálfelület kialakítására kerül sor, amelynek segítségével egyrészt a közvélemény releváns információhoz juthat a bírói ügyteherelosztás tekintetében, másrészt az állampolgárok és a társszervek igazgatási kérdésekben egységes, könnyen kezelhető elektronikus felhasználói kezelői felületen keresztül intézhetik ügyeiket.

igazságügyi miniszter

 

10.

2.1.23.

A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe

0

0

6

0

A konstrukció célja az ügyfelek elektronikus csatornán közvetlenül igénybe vett ügyfélszolgálati kiszolgálásba, illetve a telefonos, valamint a személyes ügyfélszolgálati kiszolgálásba a járási hivatalok, illetve egyes kormányhivatali szakigazgatási szervek bevonásához szükséges informatikai feltételek kialakítása, beleértve a személyek és információk elérhetőségéhez szükséges eszköz, hálózat és alkalmazás-fejlesztéseket.

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

belügy-
miniszter

11.

2.1.24.

Digitalizált törvényhozási tudástár 2. ütem

0

0

0,45

0

Az Országgyűlési Könyvtár 2010 előtti digitalizált állományainak összekapcsolása, analitikus szintű meta-adatokkal való ellátása; ezek során a történeti országgyűlési dokumentumok ülésnap-szintű elemző-analitikus feldolgozása. A digitalizált állomány folyamatos bővítése a könyvtár dokumentumállományából válogatott művekkel. A tervek szerint a projekt végére az olvasók
– a Digitalizált Törvényhozási Tudástár projekt első szakaszában digitalizált kétmillió oldallal együtt – összesen négymillió oldal terjedelmű digitális állományt érhetnek majd el. Ennek biztosításához a megfelelő eszközök, tároló kapacitások beszerzése, szoftverfejlesztés, programozói közreműködés szükséges.
A feladat elvégzésével az ország legnagyobb terjedelmű jogi tartalomszolgáltatása jön létre. A könyvtár területén egy korszerű digitalizáló műhely és oktatóterem kialakítása, amely
a projekt befejezése után is képes a könyvtári és más parlamenti dokumentumok digitális állományainak folyamatos bővítésére, valamint a felhasználók képzésére.

igazságügyi miniszter

 

12.

2.1.25.

Önkormányzati ASP központ felállítása

0

2,6

0

0,2

A konstrukció egy olyan központi elektronikus alkalmazás-szolgáltató (ASP) központ kialakítását célozza meg, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását a Közép-magyarországi régió vonatkozásában, valamint előkészíti annak országos kiterjesztését.

belügy-
miniszter

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter, nemzet-
gazdasági miniszter

13.

2.2.1.

Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati felhő)

0

2,85

0

0

A projekt célja: az elavult információs és kommunikációs technológiai erőforrások és a nem megfelelő üzemeltetési biztonságot adó géptermi kapacitások hosszú távon való kiváltása magas színvonalú üzemeltetési környezetet és hatékonyabb működtetést jelentő adatközpontokkal. E cél érdekében több helyszínen olyan adatközpont jön létre, amely lehetőséget biztosít a felhő alapú működést adó eszközök elhelyezésére, valamint későbbi kijelölés alapján egyes meglévő rossz állapotú géptermek kiváltására. A projekt eredményeképpen olyan felhő alapú informatikai szolgáltató központ áll majd rendelkezésre, amely a későbbi kormányzati projektek egy részénél az informatikai infrastruktúra beszerzést szükségtelenné teheti.

belügy-
miniszter

 

14.

2.2.4.

Kormányzati intézmények telephelyein végberendezések modernizációja

0

1

0,6

0

A konstrukció célja, hogy meghatározott kormányzati intézményi telephelyeken és hálózati csomópontokban lévő berendezések cseréjével az elérési hálózat sávszélessége hosszabb távon többszörözhető legyen, illetve meghatározott telephelyeken a hálózati rendelkezésre állás növekedjen. A megvalósított fejlesztésekkel az elektronikus hírközlési szolgáltatások kihasználását lehet javítani, ezáltal az intézmények belső- és egymás közti kommunikációra igénybe vett szolgáltatásainak minősége nagymértékben emelhető.

belügy-
miniszter

 

15.

2.2.5.

Az Informatikai Közháló programban a kormányzati feladatokat ellátó szervek és közintézmények részére biztosított internet hozzáférések kiszolgáló informatikai végberendezéseinek korszerűsítése

0

0,24

0

0

A projekt célja, hogy a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság által működtetett Közháló rendszerben emeltszintű internet-szolgáltatással ellátott 1250 intézmény telephelyén lévő hálózati berendezéseinek cseréjével lehetővé tegye az internet sávszélesség növekedését, csökkentse a meghibásodások miatti kieső forgalmi időszakok tartamát. A fejlesztéssel közvetlenül javul az intézmények Közháló szolgáltatásokhoz hozzáférése, saját weboldalaik üzemeltethetősége, a saját működési hatékonyságuk.

belügy-
miniszter

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

16.

2.2.6.

Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) fejlesztése

0

0

3,2

0

A konstrukció keretében a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat elavult eszközeinek cseréje történik meg, a kormányzati hálózatok további racionalizálása és konszolidálása mellett. A kormányzati vezetékes hangszolgáltatásba a közigazgatás szélesebb köre lesz bekapcsolható.

belügy-
miniszter

 

17.

2.2.7.

Az Egységes Digitális Rádió-távközlő rendszer (EDR) fejlesztése

0

0

3

0

A konstrukció célja a kormányzati célú hálózatokról szóló 346/2010. (XII. 28.) Korm. rendeletben meghatározott felhasználók részére a egységes digitális rádiótávközlő rendszer használatának biztosításához lefedettség (területi ellátottság) növelése, központ kapacitás bővítése rendszerelemek cseréjével, új követelményeket teljesítő rendszerszoftver telepítésével.

belügy-
miniszter

 

18.

2.3.7.

Egészségbiztosítási ügyfélkapcsolatok fejlesztése, egészségügyi rendszerekbe integrált adatkezelés és azonosítás megvalósítása

0

2,8

0

0

A konstrukció keretében megvalósuló projektben valós ügyfélkapcsolati rendszer kialakítása történik meg, elsősorban a szolgáltatók, mint ügyfelek felé biztosítva a hatékony kapcsolattartást, ügyintézést, az alapvető nyilvántartások szolgáltató képes alapnyilvántartássá szervezését. A projekt lehetővé teszi az ellátások finanszírozásának jobb megalapozását, pontosabb követését. Ennek része egy valódi monitoringot lehetővé tevő rendszer kialakítása, támaszkodva az e-kézbesítési szolgáltatására, felhasználva a részben megújuló űrlapos jelentési megoldásokat, de lehetővé téve a gépi adatszolgáltatást az auditált egészségügyi rendszerek számára. Része egy új szolgáltatói információs rendszer kialakítása is.

emberi erőforrások minisztere

belügy-
miniszter

19.

2.3.8.

Teljes körű ügyfél-azonosítás

0

2,15

0

0

A konstrukció keretében alkalmazni kívánt új azonosítási megközelítés a piaci trendeket figyelembe véve nagyobb szabadságfokot biztosít az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem terhelő megoldások alkalmazását is. A projekt keretében kialakul a teljes körű ügyfél-azonosítási rendszer. Itt alapvetően a személyek (mind a természetes, mind az egyéb, természetesen külön-külön feladatként értelmezve) hiteles nyilvántartása egészül ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett. Ennek egyik fontos eleme a rendelkezés nyilvántartás-szolgáltatás kialakítása, amelyben az érintett (személy) azonosítására, kapcsolattartására, adatkezelésére vonatkozóan megszorító (például magasabb biztonsági szintű azonosítás megkövetelése), illetve megengedő rendelkezést tehet (például normál e-mail kapcsolat igénylése). A jogbiztonság garantálásához kialakításra kerül (a szűken vett belső állami feladatkörre) az állami hitelesítés szolgáltatás. Ez egyrészt az állam nevében történő gépi hitelesítésekhez szükséges igazolásokat (tanúsítványokat) adja ki, másrészt a kézi kiadmányozási feladatokhoz megfelelő biztonsági szintű aláírási lehetőséget tesz lehetővé. A projekt keretében valósul meg az azonosítók közti átjárhatóságot biztosító (így magasabb kényelmi szintű azonosítási szolgáltatások kialakítását lehetővé tevő) összerendelési szolgáltatások kialakítása is, amely
az interoperabilitás egy olcsó, hatékony megoldását biztosítja.
A konstrukció keretében a belső piaci szolgáltatásokról szóló,
2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv implementálását célzó projekt részbeni megvalósítása is cél.

belügy-
miniszter

nemzet-
gazdasági miniszter

20.

2.A.2.

Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatásokhoz való hozzáférést támogató fejlesztésekre

0

2,2

2

0

A pályázati konstrukció célja több közigazgatási szakrendszerhez való hozzáférés javítása az e-közigazgatási szolgáltatások széles körben való elterjesztése érdekében.

belügy-
miniszter

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

2.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 2.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.

3. A 3. prioritás: Kiemelt fejlesztések

3.1. A prioritás tartalma: A Közép-magyarországi régió – az ország régiói közül egyedül − a regionális versenyképesség és foglalkoztatás célkitűzés alá tartozik. Az elektronikus közigazgatás fejlesztése az eddigi tapasztalatok alapján hatékonyan nem valósítható meg központi, egységes irányítás nélkül. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha az operatív program külön prioritási tengelyt tartalmaz a Közép-magyarországi régióra, mint a regionális versenyképesség és foglalkoztatás alá eső régióra. Jelen prioritási tengely leképezi az 1. és 2. számú prioritási tengelyeket a Közép-magyarországi régióra.

3.2. A prioritás ütemezése

3.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

Összesen

3.

0

2,95

0,3

3,25

4.

Többletkötelezettség-vállalás: –

5.

Az Európai Szociális Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 10%

3.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 forint/euró árfolyamon)

2.

2011–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

5,85

0

0

5,85

3.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

3.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

3.

3.1.3.

Ágazati pályázat a Közép-Magyarországi Régióban megvalósítandó fejlesztésekre

0

0,95

0,3

A pályázati konstrukció célja olyan informatikai fejlesztések végrehajtása a Közép-magyarországi régióban, amelyek az operatív programban megfogalmazott beavatkozási irányok (közigazgatási belső folyamatok megújítása és elektronizálása, hozzáférést szolgáló fejlesztések) megvalósulását szolgálják.

belügy-
miniszter

Miniszterel-
nökséget vezető miniszter

4.

3.1.5.

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése a KMR régióban

0

2

0

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése, bővítése, átstrukturálása, egyes közigazgatási folyamatok elektronizálása, valamint az informatikai biztonság növelését célzó hardverkörnyezet és egyéb technikai eszközrendszer fejlesztése a Közép-magyarországi régióban.

belügy-
miniszter

 

3.3.2. Az Európai Pénzügyi Stabilitási Mechanizmus keretében a 3.3.1. pontban foglalt táblázat C–E oszlopában meghatározott támogatás uniós hányada 85%-ról 95%-ra növekedhet. Ez a rendelkezésre álló keretet csökkenti, ha nem kerül sor költségvetési kompenzációra.

2. melléklet az 1133/2015. (III. 10.) Korm. határozathoz2

 

A

B

C

D

E

F

G

1.

Konstrukció kódja

Projekt megnevezése

Operatív Program

Támogatást igénylő neve

Kiemelt projekt támogatási összege
(KONV + KMR, Mrd Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei
(ha releváns)

2.

1.1.4

Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

8,3

A KKIR projektben megkezdett végfelhasználói eszközök korszerűsítését kiterjesszék valamennyi felhasználóra, kiépüljön az egységes nyomtatás-menedzsment rendszer. Ezen túl, a központosított kormányzati informatikai rendszer működési környezete, az EI háttéreszközeinek korszerűsítése is elengedhetetlen, amelybe nemcsak az új szerverinfrastruktúra kiépítése, hanem a szerverek modern környezetben elhelyezése is kiemelt jelentőségű. Megvalósul a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság portáljának fejlesztése az elektronikus közbeszerzés bevezetése érdekében. A projekt keretében az okmányirodák informatikai korszerűsítése és kormányablakok informatikai kialakítása történik meg. A járási törzshivatalok és kirendeltségek számára is korszerű informatikai eszközök biztosítása, valamint a felhasználóknak a konszolidált, központról menedzselt informatikai munkavégzés támogatása is megvalósul, beleértve a vezetékes telefonok fejlesztését is. Ezen infrastruktúra nyilvántartási és támogató rendszereinek fejlesztése. A központi rendszer továbbfejlesztése a korszerű ügyfélkiszolgálás érdekében.

 

3.

1.1.7.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság informatikai infrastruktúrájának komplex fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadsági Hatóság

0,08

A 2012. január 1-jén létrejött, és az Infotv. értelmében a személyes adatok védelméhez, valamint a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez való jog érvényesülésének ellenőrzését és elősegítését ellátó Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadsági Hatóság hatékony, független és ügyfélbarát működése érdekében feltétlenül szükséges a rendkívül mértékben elavult informatikai infrastruktúra fejlesztése. Ezen fejlesztések főbb elemei között vannak az optikai hálózat kiépítése, a komplex munkafolyamat irányítási rendszer kialakítása, webes portál létrehozása, a SIS II. rendszerrel kapcsolatos feladatok teljesítése és hardverigények kielégítése.

 

4.

1.1.10.

A katasztrófavédelmi informatikai rendszerek döntéstámogató szerepének és biztonságának növelése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

1,5

Veszélyes anyagok közúti szállításával kapcsolatos döntéstámogató rendszer; megyei szerverkonszolidáció; katasztrófák elleni védekezésben alkalmazott gépjárművek vonulását támogató komplex térinformatikai rendszer, valamint a hatósági munka döntéstámogató informatikai hátterének biztosítása; az IT rendszerek katasztrófatűrő képességének növelése, mentési, archiválási feladatok biztonságos kialakítása, hálózatbiztonsági megoldások alkalmazása.
A katasztrófák elleni védekezésben résztvevő védelmi szervezetek erő- és eszköz adatainak nyilvántartása, riasztásuk, berendelésük és készenlétbe helyezésük informatikai támogatása.

 

5.

1.1.12.

Komplex mezőgazdasági kockázatkezelési rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

1,25

A projekt célja mezőgazdasági termelést érintő időjárási és más természeti kockázatok kezeléséről szóló 2011. évi CLXVIII. törvény szerint módosult agrár-kockázatkezelési rendszer követelményeit teljes körűen kielégítő fejlesztések megvalósítása.

 

6.

1.1.13.

A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakrendszeri informatikai fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal

0,5

A projekt célja a megváltozott munkaképességű személyek rehabilitációját segítő ellátási rendszer korszerű és integrált működését biztosító, a feladatellátásért felelős államigazgatási szervek feladatait támogató informatikai rendszer létrehozása.

 

7.

1.1.14.

Adóigazgatási szakrendszerek integrációja

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

1,5

A projekt az adóigazgatás rendszereinek integrációját, hatékonyságának növelését célozza. A projekt keretében a végrehajtási rendszer korszerűsítése, valamint az ellenőrzési rendszer megújítása, korszerűsítése történik meg.

 

8.

1.1.15.

Felelősen, felkészülten a büntetés-
végrehajtásban 2. ütem

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

0,5

A projekt célja, hogy – építve a 2009–2010. évekre szóló akciótervben nevesített „Felelősen, felkészülten a büntetés-végrehajtásban” megnevezésű projekt eredményeire építve – továbbkorszerűsítse a büntetés-végrehajtási intézményrendszer szolgáltatási funkcióját.
A fejlesztés megvalósításával gyorsabbá, korszerűbbé válnak a büntetés-végrehajtás folyamatai és feladatkörei.

 

9.

1.1.16.

A bírósági szervezetrendszert érintő jogszabályi változásokból eredő fejlesztések a Bírósági Integrált Informatikai Rendszerben és a Vezetői Információs Rendszerben

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Bírósági Hivatal

0,29

A projekt fő célja az igazságügyi reformot megvalósító törvényi szabályozásból fakadó fejlesztési igények kielégítése a bíróságok működésének szempontjából alapvető, a napi ügyvitelt meghatározó informatikai rendszerek tekintetében. A fejlesztés eredményeképpen a rendszerek alkalmassá válnak arra, hogy folyamatosan és rugalmasan kövessék a strukturális változásokat.

 

10.

1.1.18.

Külső és belső adatforrások elemzését támogató tudásmenedzsment rendszer kialakítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Nemzeti Védelmi Szolgálat

0,3

A projekt célja, hogy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnál a törvény által engedélyezett, figyelendő és elemezendő adatforrások szűrését és tartalom alapú elemzését támogató intelligens tudásmenedzsment-rendszer kerüljön kialakításra.

 

11.

1.2.4.

Elektronikus Hulladékgazdálkodási rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

OHÜ Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

0,9

A projekt célja egy olyan hatékony, gyors és biztonságos hulladékgazdálkodási szakrendszer, valamint ehhez teljes integrált informatikai rendszer kialakítása, amely teljes körűen biztosítani tudja a törvényben meghatározott feladatok sikeres elvégzését.

 

12.

1.2.11.

Országos támogatás-ellenőrzési rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

0,8

A projekt célja a hazai- és európai uniós források odaítélési eljárásainak hatékonyabbá tétele két komponensen keresztül: az egyik komponens a jogosulatlan támogatások kiszűrését segítené elő (egy egységes támogatás-halmozódás ellenőrzési rendszer révén), míg a másik egy pozitív ügyféllista és egy integrált ügyfél-minősítési rendszer bevezetését tenné lehetővé.

 

13.

1.2.14.

A hivatalos lapok kiadási folyamatának modernizálása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Igazságügyi Minisztérium

0,1

A projekt célja, hogy megoldást nyújtson a hivatalos lapok (Magyar Közlöny, Hivatalos Értesítő) megjelentetésével összefüggő munkafolyamatok hatékony, egyszerű és biztonságos átalakítására, elősegítve a közigazgatáson belüli feladatvégzés szervezeti és informatikai támogatottságát, koordinációját.

 

14.

1.2.15.

E-közigazgatási Szabad Szoftver Kompetencia Központ létrehozása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

0,2

A projekt célja szabad szoftveres alaptevékenységek végzésével a szabad szoftverek jobb hazai elterjedésének elősegítése, és ezáltal – ennek hatásaként – javuljon a közigazgatási informatikai rendszerek interoperabilitása.
A kompetencia központ elsősorban bevezetés támogató tevékenységeket végez: honosítás, fejlesztés, terméktámogatás, oktatás és elkészíti az ezeket megalapozó dokumentációkat.

 

15.

1.2.16.

Központi Illetmény-számfejtési Rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Államkincstár

1,5

A projekt keretében a Központi Illetmény-számfejtési Rendszer felülvizsgálata, fejlesztése történik meg. A projekt a folyamat- és az informatikai korszerűsítést is magában foglalja.

 

16.

1.2.17/A.

Web alapú agrárstatisztikai információs rendszer kialakítása és összeköttetése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Agrárgazdasági Kutató Intézet

0,5

A projekt fő eredménye a megújított, Országos Vágott-test Minősítő Rendszer és Gazdanet gazdaportál összeköttetéssel rendelkező, Agrárstatisztikai Információs Rendszer vonatkozásában az EUROSTAT Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program statisztikákkal szemben támasztott követelményrendszernek és a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő egységes Agrárstatisztikai Információs Rendszer és Piaci Árinformációs Rendszer. A fejlesztések eredményeképpen csökkennek az adatszolgáltatók terhei, javul és felgyorsul a rendszerek közti adatáramlás, célzott módon többletinformáció csatolható vissza az adatszolgáltatók, a szakmai szervezetek, valamint az állampolgárok számára. A projekt fő célja az Agrárstatisztikai Információs Rendszer megújítása és egységes, web alapú informatikai hátterének kialakítása, a papír alapú kérdőíveken bonyolított adatgyűjtések elektronizálása az adatszolgáltatói terhek csökkentése céljából.

 

17.

1.2.17/B.

Az Építésügyi Monitoring Rendszer (ÉMO) komplex működését biztosító településrendezési tervek digitalizálása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Miniszterelnökség

0,9

Az ÉMO célja a távérzékelési adatok segítségével feltárt valós területhasználati folyamatok – például az engedély nélküli építkezések – ellenőrzése, továbbá a monitoring rendszer adatbázisaira és elemzéseire támaszkodva a valós területi folyamatok nyomon követése, a tervekben meghatározott területfelhasználási és építési követelmények érvényesülésének megfigyelése. A rendszer segítségével az építési tevékenység felülvizsgálata a valós területi folyamatok figyelembevételével történhet.

 

18.

1.2.18.

A KEKKH informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

1

A projekt célja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala számítógépes szolgáltató kapacitásának (szerverek) kiépítése és fejlesztése, a szükséges szoftvereszközök és kapcsolódó szolgáltatások biztosítása.

 

19.

1.2.19.

Mezőgazdasági és környezeti információs rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

1,35

A mezőgazdasági és környezeti információs rendszer révén megteremtődik az alapja annak, hogy egy ügyfél-tájékoztatási és hivatali interoperabilitási célokat egyaránt szolgáló egységes rendszerbe kerüljön a mezőgazdasági ügyfelekre, illetve a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó minden, állami forrásból elérhető információ. Ez egyrészt a mezőgazdasági földterületekre vonatkozó főbb térinformatikai alapinformációknak, valamint az ügyfeleknek a mezőgazdasági földterületekhez kapcsolódó ügyei során keletkező főbb információknak az összegyűjtését jelentené.

 

20.

1.2.23.

Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság

3,25

A projekt keretében kialakításra kerül a közigazgatás részére egy olyan informatikai rendszer, s azon egy olyan szolgáltatás (hibrid kézbesítés), amellyel a közigazgatás az ügyfelek felé elektronikus iratairól a hiteles papír alapú értesítéseit elkészíttetheti, s a rendszer a küldeményt hiteles kézbesítésre át is adja.
A projekt keretében szintén lehetővé válik egy papír okmányról hiteles elektronikus másolat készíttetés és egyben annak felküldése a közigazgatásnak (inverz hibrid). A kialakítandó központban pedig a levélben beküldött iratok központi bontása, digitalizálása, és digitális formában továbbítása történik meg.

 

21.

1.2.24.

Az MVH Integrált Irányítási és Ellenőrzési Rendszerének kiterjesztése (IIER2) és felkészítése a 2014–20-as KAP ciklus követelményeinek kiszolgálására

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

3,7

A cél egy olyan költséghatékony informatikai infrastruktúra kialakítása, ami platformot teremt egy új, rugalmas, teljes körűen elektronizált támogatás igénylési folyamat megvalósításához a 2014–2020-as KAP ciklusra. A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által a társszervek számára kiajánlott szolgáltatásokon keresztül a mezőgazdasági ügyfelek felé az egységes és jó színvonalú működést nyújtó állam képe teremtődik meg.

 

22.

1.2.26.

A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Miniszterelnökség
(a Belügyminisztérium konzorciumi partnerként)

5,1

A projekt célja a kormányhivatali szervezeti rendszer részét képező járási hivatalok stabil működéséhez szükséges informatikai infrastruktúra fejlesztése, helyi és központi szolgáltatások kialakítása, illetve továbbfejlesztése, beleértve azok eszközigényének teljesítését is. Az infrastruktúra-fejlesztést a korábbiakhoz képest a járási hivatalok szélesebb köre számára teszi lehetővé, magasabb színvonalon.

 

23.

2.1.12.

ESR – az egységes európai hívószámra (112) alapozott Európai Segélyhívó Rendszer

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

5,38

A cél az integrált rendszer létrehozásával a segélyhívásokat fogadó rendszerrel együtt működtetve egy, a különböző veszélyhelyzetekben összehangolt irányítást lehetővé tevő, a készenléti szervek között élő és operatív kapcsolatot biztosító tevékenységirányítási keretrendszer kialakítása.
Az egyetlen hívószámon történő segélyhívással több, a segélynyújtásban érintett szervezet elérése válik párhuzamosan lehetségessé.
A segélyhívással a bajba jutottak számára történő gyors és összehangolt munka eredményeivel a szolgáltató közigazgatás közvetlenül és konkrét eredményekkel igazolhatja, hogy valóban az emberekért működik, valamint működésének középpontjába a polgárok igényeit és elvárásait helyezi.

 

24.

2.1.14.

Telefonos ügyfélszolgálat megújítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

0,9

Megvalósul az az ügyfélkapcsolatiközpont-szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás. Mindezen célok kézzelfoghatóvá tételének eszköze a szolgáltatási szint paramétereinek meghatározása, azok folyamatos monitorozása és eltérés esetén azonnali beavatkozás megkezdése, valamint teljesítményértékelés és minőségbiztosítási rendszer kidolgozása, betartatása. A kialakított rendszer transzparens működése lehetővé teszi, hogy a vezetői információs rendszeren keresztül a fenntartó szervezet felelősének mindenkor lehetősége legyen információt kinyerni az ügyfélkiszolgálás minőségének állapotáról.
A megvalósuló rendszer erőforrásai lehetőséget biztosítanak arra, hogy más közigazgatási szervezetek telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét az ügyfélkapcsolati központ
– részben vagy egészben – átvegye, és annak további üzememeltetéséről gondoskodjon. Ezen túl az ügyfélkapcsolati központ belső ügyfélszolgálati szolgáltatás biztosítására is képes, amelynek célja, hogy a közigazgatásban dolgozók számára belső támogatást biztosítson, ezzel segítve a közigazgatás egységes ügykezelési folyamatainak megvalósítását.

 

25.

2.1.15.

Az integrált ügyfélszolgálatok interoperabilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

0,75

A cél a kormányablakok hálózatai hátterének fejlesztése és az okmányirodák működéséhez szükséges kiegészítő eszközök és szolgáltatások biztosítása.

 

26.

2.1.17/A.

Földhivatali folyamatok ügyfélközpontú átalakítása és ahhoz szükséges korszerűsítése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Földmérési és Távérzékelési Intézet

1,5

A projekt komplexitása és sajátossága, hogy egy teljes, országos intézmény-hálózatot
141 földhivatalt érint, amelyben a korszerűsítési folyamatot egységesen, egy időben kell végrehajtani a napi működés biztosítása mellett.
A földhivatali folyamatok korszerűsítése keretében a digitalizálandó adatkörökkel kapcsolatos földhivatali folyamatok (pl. keresés az adatokban, másolatok nyújtása ügyfeleknek) áttekintése és átalakítása történik meg annak érdekében, hogy a projekt eredményeképp az adatok elektronikus formában, központi adatbázisból elérhetők legyenek. Adott esetben ez jelentheti új folyamat kialakítását is (azaz nemcsak meglévő módosítást), amennyiben ezen túl olyan adatokat is tudnak majd a földhivatalok szolgáltatni, amiket eddig – praktikusan az adatok relatív „hozzáférhetetlensége” miatt - nem. A projekt keretében megvalósuló szolgáltatások a rendelkezésre álló központilag nyújtott szolgáltatások alkalmazásával érhetők el, vagyis a kormányzati azonosítási rendszeren keresztül e-fizetéssel. A szolgáltatások egy része az ügyfelek számára ingyenesen, az igazgatási szolgáltatási díj fizetésére köteles szolgáltatások pedig elektronikus fizetés alkalmazásával vehetők igénybe.

A támogatás feltétele, hogy a jövőben papíron beérkező iratok teljes körű elektronizálását a projektgazda a fenntartási időszakban folyamatosan elvégezze és vállalja a megadott költségkereten belül annak országos kiterjesztését. Továbbá a támogatási szerződés megkötéséig a költségvetés részletezésben a fenntartási költségek között a szoftver támogatásának költségét a projektgazdának szerepeltetnie kell, valamint a megvalósíthatósági tanulmányt a projektgazdának ki kell egészítenie azzal, hogy bemutatja, hogy a megvalósítandó rendszer hogyan felel meg a hatályos jogszabályoknak, és vállalja, hogy a fenntartási időszakban biztosítja a változó jogszabályi környezetnek való megfeleltetést.

27.

2.1.19.

Sajátszámlás nyugdíjjárulék kezelés ügyfélkapcsolati fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Államkincstár

1,3

A projekt keretében fejlesztésre kerül a valódi sajátszámlás befizetés nyilvántartás. A létrejövő rendszer a kormányzat felé az elemzésekhez, az ügyfelek felé pedig a konkrét helyzetük megismeréséhez nyújt felületet és azon keresztül adatszolgáltatást. A projekt eredményeképpen rendszeres értesítésként az ügyfelek kérhetik a befizetési adatokról való tájékoztatást (elektronikusan vagy papír alapon).

 

28.

2.1.20.

Postai agora

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság

0,5

A postai agora egy olyan, speciális a kistelepülések közigazgatási ügyintézését (adó-, agrár-, egészségügyi igazgatás, hatósági (pl. őstermelői) engedélyek) támogató projekt, ami társadalmi hatásaiban a kistelepülések népességmegtartó erejét is növeli. A nagyvárosokban rendelkezésre álló innovatív infrastruktúrát, szolgáltatást elérhető kell tenni a környező kisebb településeken is. Elengedhetetlenül fontos, hogy a megmaradt néhány helyi intézményben elérhetővé váljanak a legmodernebb technológiák és szolgáltatások, miközben ezek a helyi közösségek erősödését is szolgálják.

 

29.

2.1.22.

Az Elektronikus szolgáltatások kiterjesztése és az emberi erőforrások optimalizálása az ítélkezés időszerűségének javítása érdekében

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Bírósági Hivatal

0,6

A projekt elsődleges célja a hatékonyabb igazságszolgáltatás kialakítása érdekében, olyan informatikai alkalmazás létrehozása és bevezetése, amely által – a területi diszparitások csökkentésével – minden egyes magyar állampolgár számára ugyanolyan színvonalú, gyors, tér- és időkorlátoktól mentes, megbízható bírósági ügyintézés válik elérhetővé. A fejlesztés révén olyan informatikai rendszer és portálfelület kialakítására kerül sor, amelynek segítségével egyrészt a közvélemény releváns információhoz juthat a bírói ügyteherelosztás tekintetében, másrészt az állampolgárok és a társszervek igazgatási kérdésekben egységes, könnyen kezelhető elektronikus felhasználói kezelői felületen keresztül intézhetik ügyeiket.

 

30.

2.1.23.

A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Miniszterelnökség
(a Belügyminisztérium konzorciumi partnerként)

6

A projekt célja az ügyfelek elektronikus csatornán közvetlenül igénybe vett ügyfélszolgálati kiszolgálásba, illetve a telefonos, valamint a személyes ügyfélszolgálati kiszolgálásba a járási hivatalok illetve egyes kormányhivatali szakigazgatási szervek bevonásához szükséges informatikai feltételek kialakítása, beleértve a személyek és információk elérhetőségéhez szükséges eszköz, hálózat és alkalmazás-fejlesztéseket.

 

31.

2.1.24.

Digitalizált törvényhozási tudástár 2. ütem

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országgyűlés Hivatala

0,45

Az Országgyűlési Könyvtár 2010 előtti digitalizált állományainak összekapcsolása, analitikus szintű meta-adatokkal való ellátása; ezek során a történeti országgyűlési dokumentumok ülésnap-szintű elemző-analitikus feldolgozása. A digitalizált állomány folyamatos bővítése a könyvtár dokumentumállományából válogatott művekkel. Terveink szerint a projekt végére az olvasók
– a Digitalizált Törvényhozási Tudástár projekt első szakaszában digitalizált kétmillió oldallal együtt –
összesen négymillió oldal terjedelmű digitális állományt érhetnek majd el. Ennek biztosításához a megfelelő eszközök, tároló kapacitások beszerzése, szoftverfejlesztés, programozói közreműködés szükséges. A feladat elvégzésével az ország legnagyobb terjedelmű jogi tartalomszolgáltatása jön létre. A könyvtár területén egy korszerű digitalizáló műhely és oktatóterem kialakítása, amely a projekt befejezése után is képes a könyvtári és más parlamenti dokumentumok digitális állományainak folyamatos bővítésére, valamint a felhasználók képzésére.

 

32.

2.2.25.

Önkormányzati ASP központ felállítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

2,8

A projekt egy olyan központi elektronikus alkalmazás-szolgáltató (ASP) központ kialakítását célozza meg, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását a Közép-magyarországi régió vonatkozásában, valamint előkészíti annak országos kiterjesztését.

 

33.

2.2.1.

Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati felhő)

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

2,85

A projekt célja: az elavult információs és kommunikációs technológiai erőforrások és a nem megfelelő üzemeltetési biztonságot adó géptermi kapacitások hosszú távon való kiváltása magas színvonalú üzemeltetési környezetet és hatékonyabb működtetést jelentő adatközpontokkal. E cél érdekében több helyszínen olyan adatközpont jön létre, amely lehetőséget biztosít a felhő alapú működést adó eszközök elhelyezésére, valamint későbbi kijelölés alapján egyes meglévő rossz állapotú géptermek kiváltására.
A projekt eredményeképpen, olyan felhő alapú informatikai szolgáltató központ áll majd rendelkezésére, amely a későbbi kormányzati projektek egy részénél az informatikai infrastruktúra beszerzést szükségtelenné teheti.

 

34.

2.2.4.

Kormányzati intézmények telephelyein végberendezések modernizációja

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1,6

A projekt célja, hogy meghatározott kormányzati intézményi telephelyeken és hálózati csomópontokban lévő berendezések cseréjével az elérési hálózat sávszélessége hosszabb távon többszörözhető legyen, illetve meghatározott telephelyeken a hálózati rendelkezésre állás növekedjen. A megvalósított fejlesztésekkel az elektronikus hírközlési szolgáltatások kihasználását lehet javítani, ezáltal az intézmények belső- és egymás közti kommunikációra igénybe vett szolgáltatásainak minősége nagymértékben emelhető.

 

35.

2.2.5.

Az Informatikai Közháló programban a kormányzati feladatokat ellátó szervek és közintézmények részére biztosított internet hozzáférések kiszolgáló informatikai végberendezéseinek korszerűsítése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

0,24

A projekt célja, hogy a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság által működtetett Közháló rendszerben emeltszintű internet-szolgáltatással ellátott 1250 intézmény telephelyén lévő hálózati berendezéseinek cseréjével lehetővé tegye az internet sávszélesség növekedését, csökkentse a meghibásodások miatti kieső forgalmi időszakok tartamát. A fejlesztéssel közvetlenül javul az intézmények Közháló szolgáltatásokhoz hozzáférése, saját weboldalaik üzemeltethetősége, a saját működési hatékonyságuk.

 

36.

2.2.6.

Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

3,2

A projektben a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat elavult eszközeinek cseréje történik meg, a kormányzati hálózatok további racionalizálása és konszolidálása mellett. A kormányzati vezetékes hangszolgáltatásba a közigazgatás szélesebb köre lesz bekapcsolható.

 

37.

2.2.7.

Az Egységes Digitális Rádió-távközlő rendszer (EDR) fejlesztése

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Pro-M Professzionális Mobilrádió Zártkörűen Működő Részvénytársaság

3

A projekt célja a kormányzati célú hálózatokról szóló 346/2010. (XII. 28.) Korm. rendeletben meghatározott felhasználók részére az egységes digitális rádiótávközlő rendszer használatának biztosításához lefedettség (területi ellátottság) növelése, központ kapacitás bővítése rendszerelemek cseréjével, új követelményeket teljesítő rendszerszoftver telepítésével.

 

38.

2.3.7.

Egészségbiztosítási ügyfélkapcsolatok fejlesztése, egészségügyi rendszerekbe integrált adatkezelés és azonosítás megvalósítása

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

2,8

A projektben valós ügyfélkapcsolati rendszer kialakítása történik meg, elsősorban a szolgáltatók, mint ügyfelek felé biztosítva a hatékony kapcsolattartást, ügyintézést, az alapvető nyilvántartások szolgáltató képes alapnyilvántartássá szervezését.
A projekt lehetővé teszi az ellátások finanszírozásának jobb megalapozását, pontosabb követését. Ennek része egy valódi monitoringot lehetővé tevő rendszer kialakítása, támaszkodva az e-kézbesítési szolgáltatására, felhasználva a (részben megújuló) űrlapos jelentési megoldásokat, de lehetővé téve a gépi adatszolgáltatást az auditált egészségügyi rendszerek számára. Része egy új szolgáltatói információs rendszer kialakítása is.

 

39.

2.3.8.

Teljes körű ügyfél-azonosítás

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

2,15

A projekt keretében alkalmazni kívánt új azonosítási megközelítés a piaci trendeket figyelembe véve nagyobb szabadságfokot biztosít az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem terhelő megoldások alkalmazását is. A projekt keretében kialakul a teljes körű ügyfélazonosítási rendszer. Itt alapvetően a személyek (mind a természetes, mind az egyéb, természetesen külön-külön feladatként értelmezve) hiteles nyilvántartása egészül ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett. Ennek egyik fontos eleme a rendelkezés nyilvántartás-szolgáltatás kialakítása, amelyben az érintett (személy) azonosítására, kapcsolattartására, adatkezelésére vonatkozóan megszorító (például magasabb biztonsági szintű azonosítás megkövetelése), illetve megengedő rendelkezést tehet (például normál e-mail kapcsolat igénylése). A jogbiztonság garantálásához kialakításra kerül (a szűken vett belső állami feladatkörre) az állami hitelesítés szolgáltatás. Ez egyrészt az állam nevében történő gépi hitelesítésekhez szükséges igazolásokat (tanúsítványokat) adja ki, másrészt a kézi kiadmányozási feladatokhoz megfelelő biztonsági szintű aláírási lehetőséget tesz lehetővé. A projekt keretében valósul meg az azonosítók közti átjárhatóságot biztosító (így magasabb kényelmi szintű azonosítási szolgáltatások kialakítását lehetővé tevő) összerendelési szolgáltatások kialakítása is, amely az interoperabilitás egy olcsó, hatékony megoldását biztosítja. Mindezek során a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv implementálását célzó projekt részbeni megvalósítása is cél.

 

40.

3.1.5.

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése a KMR régióban

Elektronikus Közigazgatás Operatív Program

Belügyminisztérium

2

A Rendőrség elektronikus feldolgozó rendszerének korszerűsítése, bővítése, átstrukturálása, egyes közigazgatási folyamatok elektronizálása, valamint az informatikai biztonság növelését célzó hardverkörnyezet és egyéb technikai eszközrendszer fejlesztése a Közép-magyarországi régióban.

 

1

A 4. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 2. melléklet az 1757/2017. (X. 31.) Korm. határozat 2. pontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére