1135/2015. (III. 10.) Korm. határozat
1135/2015. (III. 10.) Korm. határozat
a „SPINE – Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedésbiztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)” című projektjavaslatnak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2014. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról
A Kormány
1. egyetért a „SPINE – Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedésbiztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)” című projektjavaslattal (a továbbiakban: projektjavaslat) az 1. melléklet szerint,
2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a projektjavaslat vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, a 913/2010/EU rendelet módosításáról és a 680/2007/EK és 67/2010/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1316/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 9. cikk (1) bekezdése szerinti tagállami egyetértő nyilatkozat kiállításáról.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
1. melléklet az 1135/2015. (III. 10.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
1. |
Kapcsolódó program megnevezése |
Projektjavaslat megnevezése |
Projektjavaslat megvalósítója |
Projektjavaslat tervezett összköltsége |
Projektjavaslat tervezett összköltsége |
Európai Hálózat- |
Önerő tervezett összege általános forgalmi adóval |
Projektjavaslat rövid bemutatása |
2. |
Európai Hálózat- |
SPINE – Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedés- |
KTI Közlekedés- |
55 800 000 |
70 866 000 |
47 430 000 |
23 436 000 |
A projektjavaslat keretében olyan nemzetközi gyakorlatban széles körben alkalmazott, egységes közlekedésbiztonsági módszer hazai alkalmazása valósul meg, amely lehetőséget teremt a kritikus jelentőségű közlekedési folyosók biztonságosabbá tételére. A projektjavaslat keretében vizsgált hálózati elemek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz révén előtérbe állított közlekedési folyosókra terjednek ki, amelyek közül kettő közúti folyosó Magyarországon is áthalad. Az Orient/kelet-mediterrán törzshálózati folyosó az észak-németországi kikötőktől a romániai Constanța kikötőjéig nyúló ággal a bulgáriai Burgasz kikötőjéig tart, török, görög és ciprusi összeköttetésekkel. A Mediterrán törzshálózati folyosó spanyol nagykikötőket kapcsol össze Észak-Olaszországgal, majd Szlovénián és Horvátországon át éri el Magyarországot és az ukrán határt. A projektjavaslat célja egyrészt úgynevezett veszélytérkép készítése a baleseti és forgalmi adatok alapján, amely a közlekedők számára szemléletesen ábrázolja az egyes útvonalak baleseti kockázatát. A projektjavaslat célja másrészt olyan módszertan, tudományos alap kidolgozásának előmozdítása, amellyel meghatározhatóak a közúthálózat legveszélyesebb részei. |
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
