• Tartalom

1291/2015. (V. 5.) Korm. határozat

1291/2015. (V. 5.) Korm. határozat

a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének megállapításáról

2015.12.04.

1. A Kormány

a) megállapítja a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (a továbbiakban: TIOP) 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint,

b) egyetért azzal, hogy a TIOP abszorpciós céljának teljesülése érdekében a rendelkezésre álló szabad keret összegén felül további 20,66 milliárd forint egyedi többletkötelezettség-vállalására kerüljön sor.

2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

3.1

1. melléklet az 1291/2015. (V. 5.) Korm. határozathoz2

A TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM 2011–2013. ÉVEKRE SZÓLÓ AKCIÓTERVE

1. Az 1. prioritás: Az oktatási infrastruktúra fejlesztése

1.1. A prioritás tartalma:

    Az egész életen át tartó tanuláshoz, a munkaerő-piaci helytállást biztosító kompetenciák fejlesztéséhez, továbbá a felsőoktatás gazdasági és társadalmi igényekhez való alkalmazkodáshoz szükséges formális, nem-formális és informális oktatási infrastrukturális feltételeinek megteremtése.

1.2. A prioritás ütemezése

1.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

E

F

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

2,48

20,59

3,30

9,80

34,32

70,49

4.

Többletkötelezettség-vállalás: 43,31 Mrd Ft

5.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 85%

1.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2007–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

155,83

4,48

44,45

204,76

1.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

1.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

3.

1.1.1.

Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban

0,00

9,40

3,30

0,00

0,00

A konstrukció célja a közoktatási intézményekben az információs és kommunikációs technológiai (a továbbiakban: IKT) kompetenciák, készségek és képességek fejlesztését, továbbá az ezen intézmények kommunikációját, adminisztrációját segítő eszközök beszerzése.

emberi erőforrások minisztere

3a.

1.1.1.A-15/1

Köznevelési intézmények tantermi informatikai
eszközeinek modernizációja

0,00

0,00

0,00

0,00

12,50

A konstrukció célja a köznevelési intézmények informatikai eszközeinek modernizációja az elavult eszközök cseréjével, szükség szerint új eszközök beszerzésével a korszerű oktatási feltételek biztosítása érdekében.

emberi erőforrások minisztere

4.

1.1.2.

Hatékony informatikai infrastruktúra a közoktatásban II. szakasz

0,00

1,20

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja a TIOP-1.1.2. számú konstrukció első szakaszában kialakított informatikai infrastruktúra bővítése, fejlesztése annak érdekében, hogy a már meglévő, és a majd kialakítandó különböző oktatási rendszerek, valamint az oktatás ágazati szintű tervezéséhez és irányításához szükséges rendszerek működtetése az alapinfrastruktúra oldaláról az elkövetkező évekre is biztosított legyen.

emberi erőforrások minisztere

5.

1.1.3.

Végponti kapcsolatok fejlesztése a közoktatásban

0,00

1,10

0,00

3,10

3,00

A konstrukció célja az intézményi informatikai és adathálózati infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban.

emberi erőforrások minisztere

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

1.2.1.

Agóra –
multifunkcionális közösségi központok és területi közművelődési tanácsadó szolgálat infrastrukturális feltételeinek kialakítása

0,00

0,00

0,00

0,09

0,03

A támogatások révén megvalósuló fejlesztések átfogó célja a térségek közötti fejlettségbeli különbségek mérséklése, a közoktatási és közművelődési rendszerek összekapcsolása, az egész életen át tartó, a nem formális és informális tanulás feltételeinek javítása, valamint ezek infrastrukturális hátterének fejlesztése.
Az Agóra központok létesítésének három fő célja:
1. multifunkcionális közösségi központ létrehozása a városokban működő közművelődési intézmények racionalizálásával,
2. közösségi-, felnőttképzési-, képzési- és élményfunkciók egy komplexumba történő telepítése,
3. területi közművelődési tanácsadó, szolgáltató funkció kialakítása.

emberi erőforrások minisztere

8.

1.2.1.A

Agóra –
multifunkcionális közösségi központok és területi közművelődési tanácsadó szolgálat infrastrukturális feltételeinek kialakítása

0,00

2,02

0,00

1,50

0,52

A program alapvető célja olyan multifunkcionális közösségi központok fejlesztése, amelyek alkalmassá válnak szakmai-tanácsadó és módszertani feladatok elvégzésére, a sajátosan kialakított épített környezetben a közösségi-művelődési, oktatási-felnőttképzési és szolgáltató funkciók mentén gazdag kulturális kínálatot biztosító működésre, és a helyi társadalom fejlesztésére. A konstrukció a területi tanácsadó szerep feltételeinek megteremtésére irányul a harmincezer főnél nagyobb városokban.

emberi erőforrások minisztere

8a.

1.2.1.A1

Kulturális intézmények oktatási-képzési szerepének infrastrukturális erősítése

0,00

0,00

0,00

0,00

1,30

A konstrukció alapvető célja olyan közművelődési intézményrendszer kialakítása, amely a közoktatási és közművelődési rendszerek összekapcsolása, az egész életen át tartó tanulás feltételeinek javítása és infrastrukturális hátterének kialakítása, valamint fejlesztése révén lehetőséget teremt a jobb minőségű kulturális szolgáltatások biztosítására. A létrejövő intézmény segíti az egyének társadalmi érvényesüléséhez szükséges kompetenciák megszerzését, továbbá szolgáltatásai által elősegíti a közösségi és civil aktivitás dinamizálását, így hozzájárulhat a társadalmi befogadás javulásához.

emberi erőforrások minisztere

9.

1.2.1.B

Nemzeti Kulturális Térinformációs Rendszer Szolgáltató és Tanácsadó Multifunkcionális Módszertani Központ létrehozása

0,00

1,60

0,00

0,00

0,49

A konstrukció országos módszertani központ létrehozására irányul a digitális tanulás és tudásszerzés érdekében, a TÁMOP-3.2.14. számú („Egységes Nemzeti Oktatási és Kulturális Térinformációs Rendszer létrehozása” című) konstrukcióhoz kapcsolódó rendszer infrastrukturális hátterének biztosítására, az elektronikus oktatási és kulturális adatok iskolarendszeren belüli és kívüli, egyéni és csoportos keretek között történő felhasználásával kapcsolatos oktatási célok ellátására. Különösen fontos, hogy a központ hátrányos helyzetű térségben működjön.

emberi erőforrások minisztere

10.

1.2.2.

Múzeumok és levéltárak iskolabarát fejlesztése, oktatási-képzési szerepének infrastrukturális erősítése 3. ütem

0,87

0,74

0,00

0,00

0,00

A múzeumokban és levéltárakban őrzött tudásbázis nagyobb oktatási hasznosulása érdekében cél:
1. a képzési potenciál magasabb fokú kihasználása az átfogó kompetencia- és készségfejlesztés érdekében (oktatóterek),
2. kiállítások formájában nem vagy ritkán látható állományhoz való hozzáférés kiszélesítése, kiemelt figyelemmel az oktatási hasznosulás lehetőségeire, a fizikai közelség és tanulmányozhatóság lehetőségeinek megteremtésére (látványtárak, tanulmányi raktárak),
3. a digitalizált kulturális örökségi értékekhez való hozzáférés elősegítése (virtuális pontok).

emberi erőforrások minisztere

11.

1.2.3.

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-
fejlesztése –
„Tudásdepó Expressz” 3. ütem

1,61

0,95

0,00

0,00

0,33

A konstrukció célja a településen élők hagyományos és online könyvtári ellátásának javítása a nyilvános könyvtári rendszerhez tartozó (kiemelten települési, városi, községi), és az iskolai könyvtárakban. A megcélzott infokommunikációs fejlesztések révén az országos könyvtári szolgáltató rendszerek közvetlenül elérhetővé válnak, ezzel a kisebb könyvtárak is korszerű, minőségi és akadálymentesített szolgáltatásokhoz juttatják olvasóikat, akár könyvtárbuszok segítségével is.

emberi erőforrások minisztere

12.

1.2.5.

Infrastrukturális fejlesztések az esélyegyenlőség elvű minőségi oktatás és az egész életen át tartó tanulás támogatása érdekében az LHH kistérségekben

0,00

0,32

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges egységes alapinformatikai infrastruktúra kialakítása a leghátrányosabb helyzetű (LHH) kistérségek közoktatási és közművelődési intézményeiben a kompetencia-alapú oktatás elterjesztése és a területi különbségek mérséklése érdekében.

emberi erőforrások minisztere

13.

1.2.6.

„Világsátor” –
multifunkcionális közösségi és kulturális központ infrastrukturális feltételeinek kialakítása

0,00

1,70

0,00

0,14

0,31

A konstrukció célja a roma kultúra kincseinek összegyűjtésére és hozzáférhetővé tételére, a roma kultúrára építő nem formális és informális képzések, valamint a közösségi tevékenységek, rendezvények, gyermek- és ifjúsági programok lebonyolítására alkalmas intézmény kialakítása.

emberi erőforrások minisztere

14.

1.3.1.

A felsőoktatási tevékenységek színvonalának emeléséhez szükséges infrastrukturális és informatikai fejlesztések támogatása

0,00

0,00

0,00

0,27

0,00

A konstrukció általános célja a felsőoktatási intézmények oktatással, kutatással, vállalkozással kapcsolatos infrastruktúrájának fejlesztése annak érdekében, hogy a tudásalapú társadalom és gazdaság követelményeinek megfelelő, európai és globális értelemben vett versenyképes szolgáltatásokat legyenek képesek nyújtani.
A konstrukció közvetlen célja a felsőoktatási tevékenységek színvonalának emeléséhez szükséges infrastruktúra fejlesztése, valamint a műszaki es természettudományi szakokon tanuló hallgatók száma emeléséhez szükséges infrastrukturális és technológiai feltételek megteremtése.

emberi erőforrások minisztere

15.

1.3.1-14

Speciális infrastruktúra-
fejlesztés és eszközbeszerzés a felsőoktatásban

0,00

0,00

0,00

3,00

0,50

A konstrukció általános célja a nemzeti felsőoktatási kiválóságról szóló 24/2013. (II. 5.)
Korm. rendelet 2. és 3. §-a
szerinti kiemelt felsőoktatási intézmények gyakorlati képzéssel, oktatással, kutatással kapcsolatos infrastruktúrájának fejlesztése annak érdekében, hogy a tudásalapú társadalom és gazdaság követelményeinek megfelelő, európai és globális értelemben vett versenyképes szolgáltatásokat legyenek képesek nyújtani. A konstrukció célja továbbá a felsőoktatási tevékenységekhez szükséges eszközállomány fejlesztése.

emberi erőforrások minisztere

16.

1.3.2.

Szuperszámítás-
technika (HPC) a felsőoktatásban

0,00

1,56

0,00

1,70

0,00

A konstrukció célja az európai irányelvekkel egyező, a hazai felsőoktatási intézményeket támogató, elosztott számítási, és adattárolási infrastruktúra továbbfejlesztése.

emberi erőforrások minisztere

17.

1.3.3.

AGÓRA PÓLUS –
Pólus-, illetve társpólus-városok innovatív kulturális infrastruktúra-fejlesztéseinek támogatása

0,00

0,00

0,00

0,00

0,34

Átfogó cél a kulturális alapú városfejlesztés eszközeivel a város versenyképességének növelése, a helyben megtartott munkaerő „kinevelése”, az elvándorlási kedv mérséklése.
Közvetlen cél komplex közösségi terek létrehozása, amelyek az egyes fejlesztési pólusoknak, társpólusoknak a felsőoktatásban is megjelenő tematikái mentén közérthető módon mutatják be a térségi innováció eredményeit.

emberi erőforrások minisztere

17a.

1.3.4.-15/1

Felsőoktatás struktúraváltása és levéltárak oktatási célú fejlesztése

0,00

0,00

0,00

0,00

15,00

A konstrukció keretében a 2007–2015 között a felsőoktatási beruházásokkal összefüggő struktúra-átalakítási, levéltári, valamint közneveléshez kapcsolódó, formális, nem formális és informális képzési lehetőségeket biztosító levéltári infrastrukturális projektek kerülhetnek áttekintésre és beemelésre

emberi erőforrások minisztere

18.

Összesen

2,48

20,59

3,30

9,80

34,32

 

 

 

2. A 2. prioritás: Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése

2.1. A prioritás tartalma:

A prioritás célja, hogy hozzájáruljon egy szolgáltatáselvű ellátórendszer kialakításához, amely az erőforrások koncentrálásával magasabb átlagminőségű és költséghatékonyabb gyógyító-megelőző ellátásokat nyújt az igénybevevőknek. Alapvető cél, hogy a hozzáférés egyenlőtlenségei mérséklődjenek, és a rendszer a szolgáltatások magasabb színvonala mellett – az állami kiadások hatékonyabb felhasználásával – hosszú távon is fenntartható maradjon.

2.2. A prioritás ütemezése

2.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

E

F

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

0,00

58,99

27,61

11,82

51,66

150,08

4.

Többletkötelezettség-vállalás: 80,92 Mrd Ft

5.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 85%

2.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2007–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

310,79

23,90

67,91

402,60

2.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

2.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

3.

2.1.3.

Aktív kórházi ellátásokat kiváltó járóbeteg szolgáltatások fejlesztése

0,00

0,00

0,00

0,00

0,02

A konstrukció alapvető célja az emelt szintű járóbeteg szakellátás elérhetőségének biztosítása.

emberi erőforrások minisztere

4.

2.2.2.

Sürgősségi ellátás fejlesztése – SO1, SO2, (és ezeken belül gyermek sürgősségi) támogatása

0,00

0,00

0,71

0,69

0,00

A konstrukció célja a sürgősségi betegellátás korszerű, integrált, optimális feladatmegosztáson alapuló, szakmailag egységes rendszerének és központjainak kialakítása, fejlesztése az ellátás hatékonyságának és az ellátás minőségének növelése érdekében.

emberi erőforrások minisztere

5.

2.2.2./C

Sürgősségi ellátás fejlesztése

0,00

0,00

0,02

0,00

0,01

Sürgősségi betegellátás, korszerű, integrált, optimális feladatmegosztáson alapuló, szakmailag egységes rendszerének és központjainak kialakítása, fejlesztése az ellátás hatékonyságának és az ellátás minőségének növelése érdekében. A konstrukció célja a sürgősségi betegellátáshoz való hozzáférhetőség esélyegyenlőségének javítása, a lakosság biztonságérzetének és életesélyeinek növelése, a betegellátás hatékonyságának és minőségének javítása perinatális és neonatális intenzív centrumok eszközfejlesztésén és korszerű szakmai informatikai rendszerek alkalmazásán keresztül.

emberi erőforrások minisztere

6.

2.2.4.

Struktúraváltoztatást támogató infrastruktúrafejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban

0,00

7,99

5,04

2,15

0,80

A Semmelweis-tervben megfogalmazott térségi egészségszervezés elvével összhangban alapvető cél a magas színvonalú egészségügyi ellátásokhoz való hozzáférés területi kiegyenlítése, a fennálló társadalmi esélykülönbségek csökkentése, a struktúraváltás és ellátás racionalizálásának megvalósítása a fekvőbeteg szakellátó intézményrendszerben.

emberi erőforrások minisztere

7.

2.2.5.

Korszerű regionális onkológiai hálózat kialakítása

0,00

0,00

0,19

0,52

0,05

A konstrukció célja az országos, költséghatékony módon működő homogén onkológiai ellátó hálózat kialakítása, valamint a regionális onkológiai centrumok és megyei decentrum intézmények rendszerének létrehozása.

emberi erőforrások minisztere

8.

2.2.6.

Struktúraváltás támogatása a járó- és fekvőbeteg ellátás fejlesztésével.

0,00

45,46

14,01

2,31

9,93

A Semmelweis-tervben megfogalmazott térségi egészségszervezés elvével, valamint az operatív program célkitűzéseivel összhangban alapvető cél a magas színvonalú egészségügyi ellátásokhoz való hozzáférés területi kiegyenlítése, a fennálló társadalmi esélykülönbségek csökkentése, a struktúraváltás és ellátás racionalizálásának megvalósítása a járó- és a fekvőbeteg-szakellátó intézményrendszerben. A járóbeteg-ellátások fejlesztése kapcsán cél a betegek hospitális ellátás irányából a járóbeteg-ellátás irányába való terelése, valamint a jelenleg még kórház-centrikus magyar ellátórendszer átstrukturálásához való hozzájárulás. A fekvőbeteg-ellátás kapcsán cél a betegellátás korszerű, integrált, optimális feladatmegosztáson alapuló, szakmailag egységes rendszerének és központjainak kialakítása, fejlesztése az ellátás hatékonyságának és az ellátás minőségének növelése, valamint kiemelten a sürgősségi ellátás ezen célok eléréséhez való optimális hozzájárulásának biztosítása érdekében. Továbbá cél az országos, költséghatékony módon működő homogén onkológiai ellátó hálózat kialakítása, valamint a regionális onkológiai centrumok és megyei decentrum intézmények rendszerének létrehozása.

emberi erőforrások minisztere

9.

2.2.7.

Infrastruktúra-fejlesztés
az egészségpólusokban

0,00

2,13

4,01

1,15

0,65

A konstrukció alapvető célja minden régióban megteremteni a legmagasabb technikai színvonalú progresszív betegellátásokhoz való hozzáférést a lakosság egésze számára a betegközpontúság szem előtt tartásával. Általános cél koncentrált fejlesztés révén a progresszivitás legmagasabb szintjén a korszerű, szükségleteken alapuló, optimális kapacitású, költség-hatékonyan működő és fenntartható betegellátó rendszer kialakítása az erőforrások, valamint speciális ellátások koncentrálásán és magas szintű logisztika alkalmazásán keresztül, amely egyben a szolgáltatások minőségének javulását eredményezi.
Távlati cél továbbá a lakosság elégedettségének és életminőségének növekedése a komplex ellátás és szolgáltatások biztosításával (megelőzés, kezelés, rehabilitáció, gondozás), vagy azok megszervezésével, valamint a magas progresszivitású, illetve a speciális, korszerű szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés megteremtésén keresztül.
Az érintett intézmények képesek lesznek az egészségügyi struktúraátalakítás reformtörekvéseivel összhangban az egyre gyorsabb technológiai fejlődésből eredő kihívásoknak megfelelni.

emberi erőforrások minisztere

10.

2.2.8.

Infrastrukturális fejlesztések megvalósítása

0,00

0,00

0,00

5,00

10,00

A konstrukció célja az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESZCSM rendeletben meghatározott feltételeknek való megfelelés érdekében az infrastrukturális fejlesztések, különösen az eszközbeszerzések támogatása.

emberi erőforrások minisztere

10a.

2.2.8.A.

Egészségügyi infrastruktúra fejlesztések

0,00

0,00

0,00

0,00

23,20

1. Az új konstrukció esetében a 2007–2015 között nem uniós forrásból megvalósult, korábbi kórházi infrastrukturális beruházás támogatása történhet meg.
2. Az egészségügyi infrastruktúra fejlesztéseinek keretében a prioritás célkitűzéseit szem előtt tartó, ahhoz kapcsolódó fejlesztések, nem építési engedély köteles (vagy amennyiben építési engedély köteles, úgy a jogerős építési engedély már rendelkezésre áll) építések, felújítások, átalakítások, valamint a kapcsolódó szolgáltatások támogatása.

emberi erőforrások minisztere

10b.

2.2.9.

Az otthoni szakápolás kialakítandó rendszerében működő szolgáltatók eszközeinek, orvosi gép-műszer beszerzéseinek támogatása pénzügyi eszköz biztosításával

0,00

0,00

0,00

0,00

5,00

A konstrukció célja, hogy az otthoni szakápolási szolgáltatási szektorban működő vállalkozások alaptevékenységéhez kötődő gép, műszer, egyéb infrastruktúra és humán kapacitás minőségi fejlesztése visszatérítendő támogatás igénybevétele mellett valósuljon meg.

emberi erőforrások minisztere

nemzetgazdasági miniszter

11.

2.3.1.

Nemzeti Egészségügyi Informatikai (eHealth) Rendszer – Központi, intézményközi adatáramlást biztosító informatikai rendszerek fejlesztése, országos egységes központi megoldások bevezetése

0,00

1,94

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja, hogy az alap-, a járóbeteg-, és a fekvőbeteg-szolgáltatók rendelkezzenek intézményközi adatáramlást, valamint transzparens, adattorzítástól mentes betegazonosítási, betegforgalmi, finanszírozási, illetve elszámolási rendszerek működtetését lehetővé tevő, intézményen belüli informatikai megoldásokkal.

emberi erőforrások minisztere

12.

2.3.2.

Nemzeti Egészségügyi Informatikai (eHealth) Rendszer – Elektronikus közhiteles nyilvántartások és ágazati portál fejlesztése

0,00

1,47

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja az egészségügyi ágazat közhiteles nyilvántartásainak létrehozása és publikálása, ehhez az adatkörök fenntartása, továbbá intézményi szerepköreinek és felelősségi szabályrendszerének létrehozása.

emberi erőforrások minisztere

13.

2.3.3.

Nemzeti Egészségügyi Informatikai (eHealth) Rendszer – Térségi, funkcionálisan integrált intézményközi információs rendszerek kiépítéséhez szükséges helyi infrastruktúra fejlesztések

0,00

0,00

3,63

0,00

2,00

A konstrukció célja az egészségügyi ellátórendszer intézményei számára a központi informatikai szolgáltatásokhoz való csatlakozási képesség lokálisan felmerülő fejlesztéseinek biztosítása.

emberi erőforrások minisztere

14.

Összesen

0,00

58,99

27,61

11,82

51,66

 

 

 

3. A 3. prioritás: A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése

3.1. A prioritás tartalma:

    A prioritás célja a munkaerő-piaci és társadalmi integrációt segítő szolgáltatásoknak a fejlesztése, infrastrukturális feltételeinek megteremtése, illetve javítása. A prioritás keretében az aktív álláskeresést, munkavállalást segítő és támogató, továbbá a közösségi szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztésére kerül sor.

3.2. A prioritás ütemezése

3.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

E

F

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

3,00

41,73

3,98

2,54

5,58

56,83

4.

Többletkötelezettség-vállalás: 9,58 Mrd Ft

5.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 85%

3.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

D

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2007–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

82,60

9,56

5,58

97,74

3.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

3.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Konstrukció
kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

2a.

3.1.2.

A duális rendszerű felsőoktatás és szakképzés területén vállalati tanműhely létesítés, vagy -fejlesztés támogatása

0,00

0,00

0,00

0,00

5,00

A konstrukció célja a szakképzés és felnőttképzés keretén belül a duális képzésben résztvevő vállalkozásként működő tanműhelyek infrastrukturális fejlesztéseihez hitel biztosítása.

emberi erőforrások minisztere

nemzetgazdasági miniszter

3.

3.2.1.

Az integrált rendszer kereteinek megteremtése a foglalkoztatási szolgálat infrastruktúrájának fejlesztésével

0,00

5,35

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja az aktív munkaerő-piaci politikák eredményességének és hatékonyságának javítása érdekében a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat által nyújtott szolgáltatások infrastrukturális feltételeinek fejlesztése, a kapacitások bővítése, új feladatainak ellátásához szükséges feltételek megteremtése, valamint az új szolgáltatási modell kiterjesztése.

nemzetgazdasági miniszter

4.

3.2.2.

A komplex rehabilitációhoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtése

0,00

1,30

0,00

0,27

0,18

A konstrukció célja a komplex rehabilitációs szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása és fejlesztése új telephely létesítésével (modell értékű komplex rehabilitációs központ létrehozása) a konvergencia régióban, továbbá látássérült személyek és komplex rehabilitációt nyújtó szakemberek képzéséhez, továbbképzéséhez szükséges infrastrukturális kapacitások biztosítása.

emberi erőforrások minisztere

5.

3.2.3.

A kistérségekben a közösségi szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése

0,00

8,90

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja modellértékű innovatív, többfunkciós szolgáltató központok kialakítása révén a komplex kistérségi felzárkóztató programokhoz kapcsolódóan az ott élők általános hozzáférési problémáinak enyhítése, ellátásainak korszerűsítése, helyzetük javítása.

emberi erőforrások minisztere

6.

3.2.3.A

Lakhatási beruházások támogatása

0,00

1,50

0,33

0,00

0,00

A konstrukció célja a szegregátumokban és a hátrányos helyzetű kistérségekben élők lakhatási körülményeinek javítása új szociális bérlakások építésével, illetve a nem szegregált lakókörnyezetben lévő lakások felújításával.

emberi erőforrások minisztere

7.

3.2.4.

Autisták és megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának elősegítése

0,00

1,18

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja társadalmi és munkaerő-piaci integrációt elősegítő foglalkoztatások és képzések infrastrukturális feltételeinek fejlesztése.

emberi erőforrások minisztere

8.

3.3.1.A

A közszolgál-
tatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés

0,00

5,09

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja a fogyatékos emberek, valamint az időskorú, járókerettel, babakocsival közlekedő, nagycsaládos, továbbá mozgásukban vagy kommunikációjukban egyéb okból átmenetileg akadályozott személyek életminőségének javítása a közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megvalósítása útján. A konstrukció további célja a kormányzati felelősségi körbe tartozó épületek komplex akadálymentesítése, és az abban nyújtott közszolgáltatások egyenlő esélyű hozzáférhetővé tétele.

emberi erőforrások minisztere

Miniszterelnök-
séget vezető miniszter

9.

3.3.1.B

A közszolgál-
tatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: jelnyelvi tolmácsszolgálatok fejlesztése

0,00

0,53

0,00

0,00

0,20

A konstrukció célja a jelnyelvi tolmácsszolgálatok kommunikációs centrummá történő fejlesztése, ahol a hallássérült embereken túl
a kommunikációjukban egyéb okból akadályozott
(pl. beszédfogyatékos), esetleg halmozottan sérült (pl. siketvak) emberek számára is nyújthatók alapvető kommunikációs szolgáltatások.

emberi erőforrások minisztere

10.

3.3.2.

Szociális szolgáltatások fejlesztése támogató technológiai eszközök biztosításával
a házi gondozás területén

0,00

1,00

0,00

0,06

0,15

A konstrukció célja szociális szolgáltatások fejlesztése támogató technológiai eszközök biztosításával a házi gondozás területén.

emberi erőforrások minisztere

11.

3.4.1.

Bentlakásos intézmények kiváltása, új kapacitások létesítése

3,00

5,58

0,00

0,00

0,00

A konstrukció célja nagy létszámú bentlakásos intézmények kiváltása a jogszabályi feltételeknek megfelelő, korszerű elhelyezési feltételek biztosítása érdekében szociális intézményekkel, illetve gyermekvédelmi intézményekkel.

emberi erőforrások minisztere

12.

3.4.2.

Önkormányzati, állami, egyházi, nonprofit fenntartású bentlakásos intézmények korszerűsítése

0,00

6,80

3,65

2,21

0,00

A bentlakásos intézmények korszerűsítésének célja a lakók életminőségének javítása az intézményekben uralkodó rossz infrastrukturális adottságok és a hiányos felszereltség javítása, illetve az életviszonyok humanizálása és modernizálása révén.

emberi erőforrások minisztere

13.

3.4.3.

Javítóintézeti ellátás biztosítása fiúk részére a Dunántúlon

0,00

2,25

0,00

0,00

0,00

Új, vegyes szakmai profilú, többfunkciós javítóintézet létrehozása fiúk részére a Dunántúlon.

emberi erőforrások minisztere

14.

3.5.2.

A komplex rehabilitációhoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtése

0,00

2,25

0,00

0,00

0,05

A mozgássérültek komplex rehabilitációjának és a korai intervenciós (fejlesztő) szolgáltatásoknak az infrastrukturális és személyi feltételeinek megteremtése.

emberi erőforrások minisztere

15.

Összesen

3,00

41,73

3,98

2,54

5,58

 

 

 

4. A 4. prioritás: Technikai segítségnyújtás

4.1. A prioritás tartalma:

A prioritás célja a TIOP eredményes és hatékony megvalósítása. A technikai segítségnyújtási keret egyrészt az operatív program közreműködő szervezeteinek az operatív programmal kapcsolatos tevékenységeinek finanszírozására szolgál (az operatív program technikai-adminisztratív lebonyolítása). Másrészt ebből a keretből kerülnek finanszírozásra a specifikusan az operatív program megvalósulásához köthető egyéb tevékenységek (pl. monitoring bizottságok működtetése, értékelő, elemző tanulmányok).

4.2. A prioritás ütemezése

4.2.1. A kiírások kerete

 

A

B

C

D

E

F

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

0,06

0,37

0,31

0,00

4,52

5,26

4.

Többletkötelezettség-vállalás: 1,26 Mrd Ft

5.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból történő finanszírozás tervezett aránya a prioritás keretéből: 85%

4.2.2. A kötelezettségvállalás

 

A

B

C

E

1.

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 310,10 forint/euró árfolyamon)

2.

2007–2013.

2014.

2015.

Összesen

3.

13,80

0,00

4,52

18,32

4.3. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011–2013)

4.3.1. A konstrukciók

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete
(Mrd Ft)

A konstrukció célja

A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter

A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter

2.

2011.

2012.

2013.

2014.

2015.

3.

4.2.1.

Az OP lebonyolításával kapcsolatos egyéb feladatok

0,06

0,37

0,31

0,00

4,52

A konstrukció célja a TIOP lebonyolításával kapcsolatos feladatok megvalósítása:
1. monitoring bizottság üléseinek megrendezése,
2. éves megvalósítási jelentések készítése,
3. tanulmányok, elemzések készítése,
4. szakértői tanácsadás,
5. szakmai rendezvények megvalósítása,
6. szakmai anyagok fordítása, tolmácsolás,
7. humánkapacitás-fejlesztés, valamint
8. államháztartási rendszeren belüli non-profit szervezetek operatív program tervezését és sikeres végrehajtását szolgáló specifikus tevékenységeinek és feladatainak ellátása.

emberi erőforrások minisztere

4.

4.1.2.

Vásárolt kommunikációs szolgáltatások

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program intézkedéseivel kapcsolatos kommunikációs célú feladatok ellátása.

emberi erőforrások minisztere

1

A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

Az 1. melléklet az 1652/2015. (IX. 10.) Korm. határozat 3–4. pontja, az 1662/2015. (IX. 16.) Korm. határozat 3–4. pontja, az 1664/2015. (IX. 16.) Korm. határozat 3. pontja, az 1818/2015. (XI. 10.) Korm. határozat 4. pontja, az 1878/2015. (XII. 2.) Korm. határozat 4–5. pontja, az 1886/2015. (XII. 3.) Korm. határozat 1. pontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére