• Tartalom

1296/2015. (V. 7.) Korm. határozat

1296/2015. (V. 7.) Korm. határozat

a Közlekedés Operatív Program 2. prioritása keretének átmeneti növeléséről és egyes vasútfejlesztési nagyprojektek finanszírozásának megváltoztatásáról

2015.06.03.

1. A Kormány

a)1 jóváhagyja a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 31. § (3) és (5) bekezdése, valamint az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 549/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 32. § (1) bekezdése alapján a Kvtv. 1. melléklet XIX. Uniós fejlesztések fejezet, 2. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Nemzeti Stratégiai Referenciakeret alcím, 2. Közlekedés Operatív Program 2. prioritása keretének 7 344 715 855 forinttal történő átmeneti növelését a 2. pont a) alpontja és a 3. pont szerinti projekt megvalósítása érdekében,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

nemzetgazdasági miniszter

Határidő: azonnal

b) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a Közlekedés Operatív Program 2. prioritása keretében finanszírozott azon projektek támogatási szerződéseinek módosításáról, amelyekkel összefüggésben forrás szabadul fel,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: azonnal

c) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegye meg az a) alpont szerinti többlet-kötelezettségvállalás megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket és kezdeményezze az ehhez szükséges döntések meghozatalát.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: a b) alpontban foglaltak teljesítését követően azonnal

2. A Kormány

a) megállapítja a KÖZOP-2.5.0-09-11-2013-0001 azonosító számú, „Budapest Kelenföld–Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója 1/3. ütem: Székesfehérvár vasúti csomópont átépítése és a Szent István utcai közúti felüljáró építése Érden” című projekt forrásszerkezetét az 1. melléklet szerint,

b) hozzájárul az a) alpontban meghatározott projekt első szakaszára vonatkozó támogatási szerződés 1. melléklet szerinti módosításához,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: azonnal

c) hozzájárul az a) alpontban meghatározott projekt második szakaszára vonatkozó támogatási szerződés 1. melléklet szerinti megkötéséhez.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: a vonatkozó felhívás megjelenését követően azonnal

3. A Kormány hozzájárul a KÖZOP-2.5.0-09-11-2014-0003 azonosító számú, „Lepsény–Balatonszentgyörgy közötti vasúti vonalszakasz rekonstrukciója 1. szakasz, Lepsény–Szántód–Kőröshegy vonalszakaszának rekonstrukciója” című projekt támogatási szerződésének a KÖZOP-2.3.0-08-2008-0001 azonosító számú („Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III. ütem” című) projekt támogatásának csökkentéséről és a KÖZOP-2.5.0-09-11-2014-0003 azonosító számú („A Lepsény–Balatonszentgyörgy közötti vasúti vonalszakasz rekonstrukciója 1. szakasz, Lepsény–Szántód–Kőröshegy vonalszakaszának rekonstrukciója” című) projektjavaslat jóváhagyásáról és a projekt 2015. május 31-e után felmerülő költségei fedezetének biztosításáról szóló 1237/2014. (IV. 10.) Korm. határozat [a továbbiakban: 1237/2014. (IV. 10.) Korm. határozat] 2. melléklettel megállapított 1. melléklet 2. pontja szerinti módosításához.

4. A Kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a 2. pont a) alpontja és a 3. pont szerinti projekt támogatási kérelmének az Európai Bizottsághoz e határozat szerinti tartalommal történő benyújtásáról.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: a JASPERS-programban részt vevő szakértők minőségbiztosítási jelentésének kibocsátását követően azonnal

5–6.2

1. melléklet az 1296/2015. (V. 7.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt támogatási intenzitása

Módosítás előtti
forrásszerkezet

Módosított forrásszerkezet

Projekt rövid bemutatása

2.

Közlekedés Operatív Program Kohéziós Alapból származó forrása
(nettó, Ft)

Közlekedés Operatív Program hazai társfinanszírozásból származó forrása (ÁFA)
(Ft)

Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Kohéziós Alapból származó forrása
(nettó, Ft)

Hazai költségvetési forrás (ÁFA)
(Ft)

Közlekedés Operatív Program Kohéziós Alapból származó forrása
(nettó, Ft)

Közlekedés Operatív Program hazai társfinanszírozásból származó forrása (ÁFA)
(Ft)

Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Kohéziós Alapból származó forrása
(nettó, Ft)

Hazai költségvetési forrás (ÁFA)
(Ft)

3.

KÖZOP-
2.5.0-09-
11-2013-
0001

Budapest Kelenföld–
Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója 1/3. ütem: Székesfehérvár vasúti csomópont átépítése és a Szent István utcai közúti felüljáró építése Érden

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

100%

15 500 000 000

4 185 000 000

23 000 000 000

6 210 000 000

19 000 000 000

5 130 000 000

19 500 000 000

5 265 000 000

A projekt keretében átépítik a székesfehérvári állomás vágányhálózatát, ennek révén a legnagyobb hatékonysággal lehet kiszolgálni az utasok igényeit, és lebonyolítani a forgalmat. Ezen kívül megépítik Érden a Szent István úti felüljárót, 2x1 sávos közúti kialakítással.

2. melléklet az 1296/2015. (V. 7.) Korm. határozathoz

Az 1237/2014. (IV. 10.) Korm. határozat 1. melléklet 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. A KÖZOP-2.5.0-09-11-2014-0003 azonosító számú, „A Lepsény–Balatonszentgyörgy közötti vasúti vonalszakasz rekonstrukciója 1. szakasz, Lepsény–Szántód–Kőröshegy vonalszakaszának rekonstrukciója” című projekt:

 

A

B

C

D

E

F

G

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt támogatási intenzitása
(%)

Forrásszerkezet

Projekt rövid bemutatása

2.

Közlekedés Operatív Program Kohéziós Alapból származó forrása
(nettó, Ft)

Közlekedés Operatív Program hazai társfinanszírozásból származó forrása
(nettó, Ft)

3.

KÖZOP-
2.5.0-09-
11-2014-
0003

Lepsény–Balatonszentgyörgy közötti vasúti vonalszakasz rekonstrukciója 1. szakasz, Lepsény–Szántód-Kőröshegy vonalszakaszának rekonstrukciója

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

100

32 733 692 287

8 820 846 870

A projekt eredményeként a lassújelek okai felszámolhatók lesznek a vasúti pálya teljes rekonstrukciójával, a megállóhelyi peronok akadálymentessé épülnek át, a közlekedésbiztonság növelése érdekében a gyalogos és útátjárók szabványossá tétele történik meg. Siófokon új közúti aluljáró épül, továbbá a zaj- és rezgésvédelmi létesítményekkel a vasúti közlekedés okozta hatások mérséklődnek.

1

Az 1. pont a) alpontja az 1369/2015. (VI. 3.) Korm. határozat 2. pontja szerint módosított szöveg.

2

Az 5–6. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére