1592/2015. (IX. 4.) Korm. határozat
1592/2015. (IX. 4.) Korm. határozat
a Közlekedés Operatív Program 1. és 3. prioritása keretében megvalósuló egyes projektek forrásszerkezetének módosításáról1
A Kormány
1. egyetért
a) a KÖZOP-1.5.0-09-11-2013-0011 azonosító számú, „8. sz. főút Székesfehérvár nyugati elkerülő III. szakasz építése” projekt első és második szakasza összesített támogatásának 753 039 396 forinttal,
b) a KÖZOP-3.5.0-09-11-2013-0021 azonosító számú, „86. Zalalövő elkerülő szakasz” című projekt első és második szakasza összesített támogatásának 1 435 246 976 forinttal,
c) a KÖZOP-3.5.0-09-11-2013-0026 azonosító számú, „M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 km sz. között” című projekt első és második szakasza összesített támogatásának 12 779 698 687 forinttal
történő csökkentésével,
2. egyetért
a) az 1. pont a) és c) alpontja szerinti projektek,
b) a KÖZOP-1.5.0-09-11-2013-0005 azonosító számú, „M7 autópálya Érd, Iparos úti csomópont átépítés előkészítése és kivitelezése” című projekt, és
c) a KÖZOP-1.5.0-09-11-2014-0008 azonosító számú, „8. sz. főút Várpalota I. szakasz 23+900–29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése” című projekt
forrásszerkezetének 1. melléklet szerinti módosításával,
3. hozzájárul az 1. pont a) és c) alpontja, valamint a 2. pont c) alpontja szerinti projektek első szakasza szerinti többlettámogatása tekintetében a kötelezettségvállaláshoz a 2007–2013 közötti programozási időszak operatív programjai eredményes zárásával összefüggő 2015. évi feladatokra vonatkozó cselekvési tervről és a Nemzeti Stratégiai Referencia Keret 2014. évi munkatervéről szóló 1051/2014. (II. 7.) Korm. határozat módosításáról szóló 1014/2015. (I. 22.) Korm. határozat I.8. pontja alapján,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: az 1. melléklet szerint
4. hozzájárul az 1. pont a) és c) alpontja, valamint a 2. pont szerinti projektek első szakasza tekintetében a támogatási szerződések 1. melléklet szerinti módosításához,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: az 1. melléklet szerint
5. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az Integrált Közlekedési Operatív Programmal összefüggő tervezési dokumentumok előkészítése során vegye figyelembe az 1. pont a) és c) alpontja, valamint a 2. pont szerinti projektek 1. mellékletben meghatározott költségeit,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
6. egyetért a 2. pont c) alpontja szerinti projekt és a „8. számú főút Székesfehérvár–Veszprém szakasza” című nagyprojekt (a továbbiakban: nagyprojekt) összevonásával,
7. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a 6. pontban foglaltakra figyelemmel átdolgozott nagyprojekt támogatási kérelmének Európai Bizottsághoz történő ismételt benyújtásáról,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2015. szeptember 30.
8. egyetért az 1. pont b) alpontja szerinti projekt forrásszerkezetének 2. melléklet szerinti módosításával,
9. hozzájárul az 1. pont b) alpontja szerinti projekt támogatási szerződésének módosításához a 2. melléklet szerint,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2015. október 31.
10.2
1. melléklet az 1592/2015. (IX. 4.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Módosítás előtti forrásszerkezet |
Módosított forrásszerkezet |
Projekt rövid bemutatása |
Kötelezettségvállalás határideje |
Támogatási szerződés módosításának határideje |
||
2. |
Közlekedés Operatív Program (Ft) |
Integrált Közlekedés- |
Közlekedés Operatív Program (Ft) |
Integrált Közlekedés- |
||||||
3. |
KÖZOP-1.5.0- |
M7 autópálya Érd, Iparos úti csomópont átépítés előkészítése és kivitelezése |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvény- |
1 544 311 212 |
551 492 141 |
1 303 682 800 |
792 120 553 |
A projekt célja az M7 autópálya érdi csomópontjának kapacitásbővítése, amelynek során 2x2 sávosra bővül az Iparos út, továbbá a forgalombiztonság növelése érdekében 4 db jelzőlámpás és 1 db körforgalmú csomópont kiépítésére kerül sor. A projekt előkészítési és kivitelezési munkálatokat foglal magába. |
2015. október 15. |
2015. október 31. |
4. |
KÖZOP-1.5.0- |
8. sz főút Székesfehérvár nyugati elkerülő III. szakasz építése |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvény- |
15 034 859 239 |
5 770 053 777 |
17 745 715 424 |
2 306 158 196 |
A 8. számú főút a TEN-T hálózat része, amely közép- és hosszú távú magyarországi gyorsforgalmi és közúti fejlesztéseket foglal magában. Országos vonatkozásban az M8–M4 tengely része, amely nemzetgazdasági jelentősége az ország és a Dunántúl számára kiemelkedő. A 8. számú főút regionális szinten fontos innovációs tengelyt köt össze a Székesfehérvár–Várpalota–Veszprém–Körmend–Ausztria tengelyen. A 8. számú főút fejlesztése és korszerűsítése a térség számára fejlődést biztosít, és meghatározó szerepe van a Balatonra irányuló turisztikai forgalom biztonságos lebonyolításában is. Az útkorszerűsítéssel a 8. számú főút Székesfehérvár–Veszprém–Herend közötti, a távlatban Körmendtől az országhatárig emelt sebességű |
2015. október 15. |
2015. október 31. |
5. |
KÖZOP-1.5.0- |
8. sz. főút Várpalota I. szakasz 23+900–29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvény- |
12 252 862 796 |
21 352 255 583 |
15 852 324 714 |
17 752 793 665 |
A Várpalotát elkerülő szakasz I. üteme fejlesztésének keretében új nyomvonalon, 6 km-en létesül gyorsforgalmi út 2x2 sávos, kialakítással. A beruházás várhatóan 2018. közepére valósul meg. |
2015. október 15. |
2015. október 31. |
6. |
KÖZOP-3.5.0- |
M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 km sz. között |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvény- |
47 086 253 114 |
51 581 233 717 |
65 488 470 778 |
20 399 317 366 |
Vas és Győr-Moson-Sopron megye észak–déli tengelyét a 86. számú főút alkotja, amely egyúttal a régió észak–déli, egyben TEN-T tengelye is. A projekt megvalósításával a főút forgalma lakott területen kívül vezethető el. Az új nyomvonal megépítése kihat a régió gazdasági potenciáljára, a megyeszékhelyek (Győr, Szombathely) és a főváros könnyebb elérhetőségére, továbbá a forgalombiztonságra. Az új út – Győr–Csorna–Szombathely közötti teljes kiépülése esetén – a települések közötti együttműködés erősítésén keresztül hozzájárulna a kistérségi, és ez által a régiós együttműködések további fejlődéséhez, a kistérségi, valamint a régiós identitás kialakításához |
2015. október 15. |
2015. október 31. |
2. melléklet az 1592/2015. (IX. 4.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Módosítás előtti forrásszerkezet |
Módosított forrásszerkezet |
Projekt rövid bemutatása |
||
2. |
Közlekedés Operatív Program |
Hazai költségvetési forrás |
Közlekedés Operatív Program |
Hazai költségvetési forrás |
||||
3. |
KÖZOP-3.5.0-09-11- |
86. Zalalövő elkerülő szakasz |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság |
14 659 718 773 |
5 747 917 473 |
13 073 812 156 |
5 898 577 114 |
A 86. számú főút Vas és Győr-Moson-Sopron megye észak–déli tengelye, amely egyúttal TEN-T hálózat része is. |
A határozatot az 1171/2023. (IV. 28.) Korm. határozat 2. pont 2.422. pontja visszavonta 2023. április 29. napjával.
A 10. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás