16/2015. (IV. 30.) HM utasítás
a honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 18/2014. (III. 7.) HM utasítás módosításáról1
2015.05.01.
„(6) Az uniós támogatásból megvalósuló (köz)beszerzési eljárások előkészítése és lefolytatása során az utasítást az uniós forrásból származó támogatások felhasználásának rendjére vonatkozó jogszabályokkal együttesen kell alkalmazni. Ahol ezen jogszabályok a (köz)beszerzési eljárások előzetes minőségbiztosítására vagy folyamatba épített ellenőrzésére vonatkozóan előírásokat fogalmaznak meg, úgy azok teljesítése az utasításban a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály (a továbbiakban: HM GTSZF) részére a 22. § (1) bekezdés alapján történő felterjesztéssel egyidejűleg, párhuzamosan is történhet. Amennyiben az előzetes minőségbiztosítást vagy folyamatba épített ellenőrzést végző szervezet véleménye alapján az eljárással kapcsolatos bármely döntés vagy dokumentum érdemben módosítandó, erről az ajánlatkérő a HM GTSZF-et haladéktalanul tájékoztatja.”
(Az utasítás alkalmazása szempontjából:)
„6. előirányzat feletti rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezet: a Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló HM utasításban (a továbbiakban: gazdálkodási utasítás) ekként meghatározott honvédelmi szervezet;”
(Az utasítás alkalmazása szempontjából:)
„12. fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított áruk vagy teljesített szolgáltatások, illetve építési beruházás beszerzése: a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről szóló 44/2011. (III. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: BVR.) hatálya alá tartozó, az utasítás előírásai alapján végrehajtott beszerzés;”
(Az utasítás alkalmazása szempontjából:)
(4) Az Ut. 2. §-a a következő 39a. ponttal egészül ki:
(Az utasítás alkalmazása szempontjából:)
„39a. uniós közbeszerzési értékhatár: az Európai Unió joga által a közbeszerzési tárgyú uniós irányelvekben meghatározott uniós közbeszerzési értékhatár vagy értékhatárok;”
„(2) A HM GTSZF a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R5.) hatálya alá tartozó beszerzések lefolytatása, szerződések megkötése vagy módosítása érdekében az ajánlatkérők kezdeményezése és adatszolgáltatása alapján végzi az R5. rendelkezéseiben meghatározott, a (köz)beszerzési eljárások kezdeményezéséhez szükséges okmányok felülvizsgálatát, előzetes ellenőrzését, valamint az R5. 7. §-a szerinti egyeztetés kezdeményezésének a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: HM VGHÁT) útján a HM közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: HM KÁT) részére történő felterjesztését és a közbeszerzésekért és az e-közigazgatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egységei részére történő megküldését.”
„(4) A HM BH a (köz)beszerzési eljárások lefolytatása során
a) folyamatosan és közvetlenül kapcsolatot tart a kezdeményezővel,
b) mind a hazai, mind az importbeszerzések esetén a szerződés vagy szerződésmódosítás aláírását követő 5. munkanapig annak egy példányát vagy kivonatát – amely tartalmazza a szállítási, teljesítési követelményeket, a műszaki és pénzügyi teljesítés ütemtervét – közvetlenül megküldi a kezdeményező, ha pedig a költségviselő nem azonos a kezdeményezővel, akkor a kezdeményező és a költségviselő részére,
d) 3 munkanapon belül továbbítja a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (a továbbiakban: NKH) részére a honvédelmi szervezetek által elkészített, az NKHR. 8. és 9. §-ában meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség alá eső tájékoztatókat, terveket, dokumentumokat. (5) A HM BH a vám-, jövedéki adó- és termékdíj-fizetési kötelezettséget tartalmazó szerződések egy példányát átadja a katonai vámügyi feladatokat ellátó szerv részére.”
„6/A. § (1) A HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH) a) a kezdeményező által megküldött műszaki leírás alapján elkészíti, majd a kezdeményező részére megküldi az adott beszerzéshez kapcsolódó minőségbiztosítási, átvételi és termékazonosítási követelményeket,
b) részt vesz az ajánlatok értékelésében, melynek keretében végrehajtja azok minőségi szempontú értékelését,
c) az ajánlatkérő igénye alapján végrehajtja az ajánlati minták értékelését, gondoskodik azok szakszerű tárolásáról, és
d) végzi a beszerzésekhez kapcsolódó termékazonosítási feladatokat.
(2) A HM VGH a (köz)beszerzési eljárásokkal összefüggésben az ajánlatkérő kezdeményezésére a HM BH adatszolgáltatása alapján megkéri a vám- és haditechnikai engedélyezési eljárásokhoz szükséges engedélyeket, lebonyolítja a kapcsolódó vám, jövedéki, környezetvédelmi és hitelintézeti műveleteket.
(3) Ha az importbeszerzés költségviselője a HM VGH-n kívüli honvédelmi szervezet, a HM VGH megküldi a költségviselőnek a deviza-kifizetésekhez, az akkreditívek nyitásához és az azokhoz kapcsolódó teljesítésekhez szükséges információkat. Nem európai uniós tagállamból beszerzésre került termékek esetén a közterheket – így különösen az általános forgalmi adót, vámot, környezetvédelmi termékdíjat – a területileg illetékes vámhatóság által kiállított határozat alapján a költségviselő fizeti meg. Európai uniós tagállamból beszerzésre került termékek és szolgáltatások esetén a számlák nettó összegének kifizetése után a költségviselő az általános forgalmi adót – az adózás rendjéről szóló törvény szerint – bevallja és befizeti, illetve visszaigényli, és a környezetvédelmi termékdíjbevallás elkészítéséhez adatot szolgáltat a HM VGH részére.
(4) A HM VGH a költségviselő nevére kiállított, közterhek megfizetésére szóló határozatokat teljesítés céljából megküldi a költségviselő részére.
(5) A HM VGH végzi az importbeszerzésekkel összefüggő vám-, jövedéki adó- és környezetvédelmi termékdíjbevallással kapcsolatos ügyek intézését.”
„2. ellenőrzi az MH ÖHP és az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) által megküldött ÉBT javaslatot, valamint elvégzi az MH ÖHP, az MH BHD és a saját beszerzési igényeivel kapcsolatos szükséges összevonásokat,”
7. § Az Ut. 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„12. § Az MH BHD és az MH Balatonkenesei Rekreációs Központ, valamint a belföldi reprezentációról szóló HM utasítás szerinti termékek esetében a honvédelmi szervezetek a vendéglátási tevékenységükhöz kapcsolódóan saját hatáskörben végzik az alaptevékenységük ellátásához szükséges, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) 3. § (2) bekezdés b)–e) pontja szerinti jövedéki termékek (köz)beszerzését.”
8. § Az Ut. 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § A pályázatkérői jogosultsággal rendelkező honvédelmi szervezetek a kizárólagos jogosultsági körbe tartozó beszerzési eljárások saját hatáskörükbe történő eseti delegálására vonatkozó igényeket a HM GTSZF-en keresztül, a HM VGHÁT útján a HM KÁT részére terjeszti fel engedélyezésre.”
„(1) A kezdeményező vezetője felelős
a) megbízás ajánlatkérő részére való megküldését megelőzően a (köz)beszerzési eljárást kezdeményező okmány
aa) a híradó, informatikai és információvédelmi tárgyú fejlesztésekkel, infokommunikációs eszközbeszerzéssel, a központilag biztosított szolgáltatásokkal és az MH Kormányzati Célú Elkülönült Hírközlő Hálózata üzemeltetésével, fenntartásával, valamint a szolgáltatásbérléssel kapcsolatos beszerzések esetén – az egészségügyi információs rendszerek kivételével – a Honvéd Vezérkar Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökséggel (a továbbiakban: HVK HIICSF),
ab) az elektronikai hadviselés tárgyú beszerzések esetén a KNBSZ-szel,
ac) kiképzés-technikai, valamint kiképzési-szimulációs tárgyú beszerzések esetén az MH Kiképzési és Doktrinális Központtal (a továbbiakban: MH KDK) és a HVK LOGCSF-fel,
ad) a hadfelszerelés-fejlesztési programokhoz kapcsolódó beszerzések esetén a HM HFF-fel és
ae) az aa)–ad) alpontokban nem említett szakterületeket érintő beszerzés esetén a HVK LOGCSF-fel
történő egyeztetéséért,
b) a 20. § (2) bekezdésében meghatározott adatok pontos meghatározásáért és az ajánlatkérő részére a megbízással egyidejűleg történő megküldéséért, c) az eljárás megindítása után az eljárás jogszerű és a jogszabályokban meghatározott lehető legrövidebb időn belüli befejezéséhez szükséges információknak az ajánlatkérő írásbeli felhívásában szereplő határidőre történő megadásáért,
d) a 24. § (3) bekezdése szerinti keretszerződés-feltöltés, valamint szerződésmódosítás kezdeményezéséhez, az annak szükségességét alátámasztó dokumentumok és a fedezetigazolás, az R5. hatálya alá tartozó beszerzések esetén legkésőbb az R5.-ben meghatározott határidőt megelőző 30. munkanapig, az egyéb beszerzések esetén legkésőbb a rendeletben meghatározott határidőt megelőző 15. munkanapig történő megküldéséért, e) a kezdeményező SZÉBT-jének a tárca ÉBT-jével való összhangjáért és
f) az építési beruházások kivételével a műszaki leírás HM VGH részére történő megküldéséért, valamint a HM VGH-tól megkapott minőségbiztosítási, átvételi és termékazonosítási követelmények maradéktalan betartásáért.”
10. § Az Ut. 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„17. § A HM GTSZF az éves központi költségvetési törvény alapján részletes tervezési köriratban határozza meg a honvédelmi szervezetek részére az SZÉBT-tervezetekkel kapcsolatos tárgyidőszakra vonatkozó eljárási rendet.”
„(1) Az SZÉBT-ben a (köz)beszerzéseket az ÉBT-tervtáblában rögzített kategóriák szerint elkülönítetten kell szerepeltetni. Az elkészített és a honvédelmi szervezet vezetője által aláírt terv vonatkozó részét
a) az MH ÖHP logisztikai gazdálkodási hatáskörébe tartozó katonai szervezetek az MH ÖHP útján az MH LK részére,
b) az MH LK logisztikai gazdálkodási hatáskörébe tartozó katonai szervezetek, valamint a HVKF közvetlen alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek közvetlenül az MH LK részére,
c) a HM szervek, továbbá a HM Védelmi Hivatal, a HM Hatósági Hivatal, a HM VGH, a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, a HM Nemzeti Rendezvényszervező Hivatal és a HM Tábori Lelkészi Szolgálat közvetlenül a HM BH részére
küldik meg.
(1a) A HM BH a saját és részére közvetlenül adatot szolgáltató honvédelmi szervezetek adatszolgáltatása alapján a csoportfőnökségek bevonásával megvizsgálja a tervesített feladatokat, és végrehajtja a szükséges összevonásokat. Az MH LK a saját és a részére adatot szolgáltató katonai szervezetek adatszolgáltatása alapján összeállítja, és a szükséges összevonásokat követően felterjeszti a tervtáblát a HVK LOGCSF részére.
(1b) A HVK LOGCSF a csoportfőnökségek bevonásával felülvizsgálja a tervesített feladatokat, majd a felülvizsgálat eredményéről tájékoztatja az MH LK-t, aki a szükséges módosítások végrehajtásának koordinációja után a kész tervtáblát megküldi a HVK LOGCSF-en keresztül a HM BH részére.”
„(4) Az ÉBT-ben a központosított közbeszerzések tervezése az állami normatívaszámok alapján történik.”
„(7) Az ÉBT jóváhagyását követően a HM GTSZF a jóváhagyott terv elektronikus megküldésével tájékoztatja az érintett honvédelmi szervezeteket a terv jóváhagyásáról, valamint az esetleges módosításokról.
(8) Az értékhatár alatti beszerzési (a továbbiakban: ÉHA) terv elkészítése az ÉBT jóváhagyását követően történik meg. A jóváhagyott ÉBT-ben szereplő értékhatár alatti sorokban szerepeltetett ajánlatkérőnek rendelkeznie kell ÉHA beszerzési tervvel.”
„(4) A 3. melléklet szerinti okmányhoz a tárgyévet követő év, évek vonatkozásában az 5. melléklet szerinti, a költségviselő vagy az előirányzat felett rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezet által kiállított „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatványt, a tárgyév vonatkozásában pedig a 6. melléklet szerinti, a HM VGH által kiállított „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatványt csatolni kell.”
„(5) Ha a 3. melléklet szerinti okmány ajánlatkérő általi befogadását követően a kezdeményező költségvetését érintően olyan változás – így különösen előirányzat megvonása, zárolása – áll be, amelynek okán az adott beszerzési eljáráshoz szükséges fedezet nem áll rendelkezésre, a kezdeményező haladéktalanul értesíteni köteles az ajánlatkérőt, tájékoztatva arról, hogy a) visszavonja a (köz)beszerzésre vonatkozó megbízást,
b) fenntartja a (köz)beszerzésre vonatkozó megbízást, és kezdeményezi az előirányzatok szükséges mértékű átcsoportosítását a fedezet biztosíthatósága érdekében, vagy
c) módosítja a (köz)beszerzésre vonatkozó megbízást.”
„(7) Az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzési eljárás esetén az ajánlatkérő elkészíti az R5. 1. és 2., valamint 4–6. melléklete szerinti előterjesztést, melynek aláírására a HM KÁT, a HM KÁT távollétében pedig a HM VGHÁT jogosult.”
14. § Az Ut. 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„22. § (1) Ha az ajánlatkérő és a kezdeményező azonos honvédelmi szervezet, az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárást megindító felhívás és dokumentáció tervezetét az 1. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltésével, a csatolandó dokumentumokkal, a tárgyévet követő évek vonatkozásában a kezdeményező által kiállított, az 5. melléklet szerinti „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatvánnyal, a tárgyévi költségvetési előirányzatok vonatkozásában a 6. melléklet szerinti, a HM VGH által kiállított „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatvánnyal és a 3. melléklet szerinti okmánnyal, – az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzés esetén a 21. § (7) bekezdése szerinti melléklettel együtt – a HM GTSZF útján, a HM VGHÁT-on keresztül a HM KÁT részére terjeszti fel jóváhagyásra, melyről a HM KÁT a kézhezvételtől számított 5. munkanapig döntést hoz. (2) Az (1) bekezdés alapján kizárólag olyan dokumentumok kerülhetnek felterjesztésre, melyek azt megelőzően a kezdeményező, illetve a kezdeményező által erre felkért szervezetek által írásban elfogadásra kerültek. (3) Ha az ajánlatkérő és a kezdeményező azonos honvédelmi szervezet, e honvédelmi szervezet a közbeszerzési eljárást megindító felhívás és dokumentáció tervezeteit tervezetét a 2. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltésével, a csatolandó dokumentumokkal, a tárgyévi, valamint a tárgyévet követő költségvetési előirányzatok vonatkozásában az általa kiállított, az 5. melléklet szerinti „Fedezetigazolás” elnevezésű nyomtatvánnyal – az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzés esetén a 21. § (7) bekezdése szerinti melléklettel együtt – a HM GTSZF útján a HM VGHÁT-on keresztül a HM KÁT részére terjeszti fel jóváhagyásra, melyről a HM KÁT a kézhezvételtől számított 5. munkanapig döntést hoz. (4) Az R1., az NKHR., az R4. és az R6. hatálya alá tartozó (köz)beszerzések esetében az (1) és (3) bekezdés szerinti felterjesztési kötelezettség – ide nem értve az R1. 7. §-a alapján saját hatáskörben lefolytatásra kerülő közbeszerzési eljárásokat – (köz)beszerzési értékhatártól függetlenül fennáll. Az R1. 7. §-a alapján saját hatáskörben lefolytatásra kerülő beszerzési eljárások esetében csak nemzeti közbeszerzési értékhatárt meghaladó becsült értékű közbeszerzéseket illetően áll fenn a felterjesztési kötelezettség. (5) Az ajánlatkérőnek az (1) vagy (3) bekezdés szerinti okmányokat e-mailben kell megküldeni a HM GTSZF által meghatározott címre. A megküldés tényét a felterjesztő ügyiratban jelezni kell. (6) Különösen indokolt esetben – így különösen összetett, bonyolult beszerzési feladat esetén – a HM KÁT előzetes hozzájárulása alapján a HM GTSZF a műszaki leírásokat szakértői véleményezésre küldi meg. A szakértői véleményezés költségeinek fedezetét a HM GTSZF tervezi és köteles biztosítani.
(7) A felterjesztett okmányok alapján a 4. § (5) bekezdésében meghatározott felügyeleti tevékenység keretében, annak végrehajtása és az (1) és (3) bekezdésben meghatározott döntés előkészítése érdekében a HM GTSZF megvizsgálja a javasolt (köz)beszerzés tárgyát, tartalmát, körülményeit és a (köz)beszerzés R5. hatálya alá tartozását az (1) és (3) bekezdésben meghatározott dokumentumok, továbbá szükség esetén a 4. § (6) bekezdésében meghatározott kiegészítő adatszolgáltatás hiánytalan megérkezését követő 2. munkanapig. (8) A HM GTSZF a (7) bekezdésben meghatározott határidőre figyelemmel a vizsgálatot követően javaslatot tesz a HM VGHÁT útján a HM KÁT részére az előterjesztés jóváhagyására, módosítására vagy elutasítására. (9) A HM GTSZF az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzés esetén – a HM KÁT általi jóváhagyást követően – a felterjesztett melléklettel együtt benyújtja az előterjesztést a közbeszerzésekért és az e-közigazgatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egységei részére, melyről egyidejűleg írásban tájékoztatja az ajánlatkérőt. (10) A HM GTSZF a felterjesztést követően
a) az R5. hatálya alá nem tartozó (köz)beszerzések esetében az (1) vagy (3) bekezdés szerinti döntésről a döntést követően, b) az R5. hatálya alá tartozó (köz)beszerzések esetében a közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége döntéséről a döntésről való tudomásszerzést követően, valamint az R5. 4/A. § (4) bekezdésében meghatározott határidő leteltét követően azonnal tájékoztatja az ajánlatkérőt.
(11) A tárgyévi előirányzatok terhére indított (köz)beszerzési eljárások esetén az ajánlatkérő az 1. és 2. melléklet szerinti közbeszerzési eljárást megindító felhívás és dokumentáció tervezeteit minden évben legkésőbb az R5.-ben meghatározott határidőt megelőző 5. munkanapig megküldi a HM GTSZF részére.”
„(3) Ha az ajánlatkérő helyszíni bejárást tart, annak teljes körű megszervezése a kezdeményező feladata. A helyszíni bejárásról jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet legkésőbb a bejárást követő munkanapon meg kell küldeni az ajánlatkérő részére.”
„(3) A keretszerződés-feltöltést, a többéves szerződések tárgyévi feltöltését, valamint a szerződésmódosítást – ide nem értve a 43. § (1) és (2) bekezdése szerint és a 44. § szerinti eljárásrendben megkötött szerződésekhez kapcsolódó módosításokat – a kezdeményező a 3. mellékletben szereplő formanyomtatvány kitöltésével kezdeményezi az ajánlatkérőnél. A formanyomtatványnak egyértelműen tartalmaznia kell a keretszerződés feltöltése esetén az erre történő utalást, szerződésmódosítás esetén a szerződésmódosítás tényére és értékére történő utalást. Keretszerződés esetén szerepeltetni kell a korábbi keretszerződés-feltöltés összegét, a növelés összegét, valamint a módosított keretösszeget. Szerződésmódosítás esetén szerepeltetni kell a szerződés szerinti eredeti ellenértéket, a változás értékét, valamint a módosított szerződésben szereplő ellenértéket. (3a) A (3) bekezdés szerinti formanyomtatványt a kezdeményező vezetője vagy a kezdeményező szervezeti és működési szabályzatában a kiadmányozásra meghatalmazott személy jogosult aláírni. Az aláírásoknál a gépelt névnek és az aláírónak meg kell egyeznie. A formanyomtatvány minden pontjának az eredeti megbízásnak megfelelő választ, továbbá az új információkat is tartalmaznia kell. A kezdeményezőnek csatolnia kell a formanyomtatványhoz a szerződéskötés vagy szerződésmódosítás szükségességét alátámasztó dokumentumokat. (3b) Szerződésmódosítás a közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége általi engedélyezést nem igénylő esetekben legfeljebb a szerződés lejártát megelőző 15. munkanapig, a közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége általi engedélyezést igénylő esetekben legfeljebb a szerződés lejártát megelőző 30. munkanapig kezdeményezhető az ajánlatkérőnél.”
„(1) A (köz)beszerzési eljárás során beérkezett ajánlatok elbírálását bírálóbizottság végzi, mely az ajánlatkérő, a kezdeményező, valamint az eljárás tárgya szerint szakterületileg érintett csoportfőnökségek, az MH KDK, a KNBSZ és a HM VGH, valamint vám- és jövedéki adó, valamint termékdíj-fizetési kötelezettség felmerülése esetén a katonai vámügyi szerv állományából – szükség esetén külső szakértők felkérésével – kerül megalakításra.
(2) Az R5. hatálya alá tartozó eljárás eredményéről szóló írásbeli összegezés csak a közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége hozzájárulását követően küldhető meg, melyről az ajánlatkérőt a HM GTSZF a közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége hozzájárulásának megérkezését követően azonnal kiértesíti. Az R5. hatálya alá nem tartozó eljárások esetében az adott eljárásra vonatkozó szabályoknak megfelelően kell az írásbeli összegezést megküldeni. (3) Ha a költségkihatás a beérkezett ajánlatok elbírálásakor meghaladja az engedélyezett összeget, az ajánlatkérő a kezdeményező által benyújtott, költségviselői záradékot tartalmazó, a HM VGH által ellenjegyzett, 8. melléklet szerinti „Fedezetbiztosítási kérelem” elnevezésű nyomtatvány a HM GTSZF és a HM VGHÁT útján a HM KÁT részére történő megküldésével kezdeményezi az eredeti, jóváhagyott kezdeményezés szükséges összegű kiegészítésére vonatkozó előterjesztés jóváhagyását. A HM GTSZF az előterjesztést 2 munkanapon belül továbbítja a HM VGHÁT útján a HM KÁT részére, melyről a HM KÁT a kézhezvételtől számított 5. munkanapig döntést hoz.”
„(5) Az ajánlatkérő a 9. melléklet szerint elektronikus úton tájékoztató jelentést terjeszt fel a HM GTSZF és a HM VGHÁT útján a HM KÁT részére a tárgyhónapot követő 5. munkanapig a tárgyhónapra vonatkozó lezárt eljárásokról.”
18. § Az Ut. 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. § (1) A központosított közbeszerzés alá vont kiemelt termékeket illetően a Kormány kijelölt központi beszerző szervezete (a továbbiakban: KKBSZ) felé igénybejelentésre jogosult: a) a b) és c) pont szerinti jogosultságok kivételével a központosított termékek teljes körére a honvédelmi szervezetek vonatkozásában kizárólagosan a HM BH,
b) az ellátási körébe tartozó feladatok, valamint a központosított közbeszerzés körébe tartozó nemzetközi utazásszervezés és kormányzati kommunikációs feladatok megrendelése vonatkozásában az MH BHD és
c) a feladatkörébe tartozó kötelezettségek teljesítése érdekében az MH EK, figyelemmel a 11. §-ban foglaltakra. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott, igénybejelentésre jogosult honvédelmi szervezetek (a továbbiakban: igénybejelentők) a kiemelt termékek és a kormányzati kommunikációs feladatok közbeszerzését a Kbt. szabályaival összhangban, az R1. és az NKHR. szerint hajtják végre. (3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti nemzetközi utazásszervezés megrendelése vonatkozásában a központosított közbeszerzésre történő igénybejelentést megelőzően az MH BHD írásban egyeztet a HM VGH-val. (4) Az R2. 5. §-a szerinti önkéntes csatlakozás a honvédelmi miniszter előzetes engedélye alapján kezdeményezhető.”
„(4) A honvédelmi szervezetek az NKHR. hatálya alá tartozó központosított közbeszerzésekkel kapcsolatos, az NKHR. 8. §-ában meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség szerinti terveket, dokumentumokat az ott meghatározott határidők lejártát megelőző 10. napig küldik meg a HM BH részére továbbítás céljából. (5) A honvédelmi szervezetek az NKHR. 9. §-ában meghatározottak szerinti tájékoztatókat a HM Miniszteri Kabinet Sajtó Osztály (a továbbiakban: HM SO) részére küldik meg, amely azokat szakmailag véleményezi, és a HM kabinetfőnök által jóváhagyott tájékoztatókat továbbítja a HM BH részére. A HM SO részére a tájékoztatónak legkésőbb az NKHR. 9. §-ában meghatározott határidők lejártát megelőző 20. napig kell megérkeznie, melyeket a HM SO a (4) bekezdésben meghatározott határidőig küld meg a HM BH részére. (6) Az NKH részéről érkező eseti jellegű, határidőt tartalmazó megkereséseket a HM BH haladéktalanul továbbítja az érintett honvédelmi szervezet felé, amely a választ az NKHR. 8. §-a szerinti esetben a HM BH részére az eseti határidő lejártát megelőző 5. napig, az NKHR. 9. §-a szerinti esetben a HM SO részére az eseti határidő lejártát megelőző 10. napig küldi meg.”
„(1) A Kbt. 10. § (1) bekezdés a) pontja szerinti uniós közbeszerzési értékhatárokat elérő vagy azt meghaladó értékű nemzetbiztonsági beszerzéseket érintő döntésre vonatkozó javaslatot a HM GTSZF, a HM VGHÁT és a HM KÁT útján kell felterjeszteni a honvédelmi miniszter részére. A javaslat az Országgyűlés illetékes bizottsága részére történő továbbítását és a törvény alkalmazását kizáró döntés iránti kérést a honvédelmi miniszter kezdeményezi. A felterjesztés elkészítéséért az azt kezdeményező honvédelmi szervezet felel, a HM képviseletét az Országgyűlés illetékes bizottsága előtt a kijelölt honvédelmi szervezet vezetője látja el.”
21. § Az Ut. 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A 6. § (2) bekezdés k) pontjában meghatározott értékhatárt el nem érő értékű, a fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított áruk beszerzése vagy teljesített szolgáltatások megrendelése során a pályázatkérői jogosultsággal felruházott honvédelmi szervezetek saját hatáskörben döntenek a BVR.-ben meghatározott ellátási kötelezettség igénybevételéről. A pályázatkérői jogosultsággal rendelkező honvédelmi szervezetek a tárgyévben megkötött szerződésekről a tárgyévet követő év április 30-ig a 18. § (1) bekezdése szerinti eljárásrendben tájékoztatják a HM GTSZF-et. (3) A HM irányítása alá tartozó külképviseletek beszerzéseik vonatkozásában a BVR.-ben meghatározott ellátási kötelezettséget nem veszik igénybe. (4) A 6. § (2) bekezdés k) pontjában meghatározott értékhatárokat elérő, de az uniós közbeszerzési értékhatárokat el nem érő értékű beszerzések esetén – amennyiben nem kerül sor in house megállapodás megkötésére – a HM BH a BVR. szerinti ajánlatot, a megbízást, valamint a csatolandó dokumentumokat a 22. §-ban meghatározottak szerint terjeszti fel, figyelembe véve a BVR. 7. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott határidőt. (5) A HM BH ajánlatkérőként a közösségi közbeszerzési értékhatárt meghaladó értékű beszerzések esetén a Kbt., az R1. és az R4. előírásai alapján jár el. (6) Az MH EK a fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított áruk vagy teljesített szolgáltatások, illetve építési beruházás beszerzését saját hatáskörben folytatja le, figyelemmel a 11. §-ban meghatározottakra. (7) A BVR. hatálya alatt lefolytatott eljárások esetén minden esetben végre kell hajtani a BVR. 3. § (5) bekezdése szerinti gazdaságossági vizsgálatot.”
„(5) Ha az (1) bekezdés szerinti eljárásban a pályázatkérő és a kezdeményező nem azonos honvédelmi szervezet, a kezdeményező a 3. mellékletben szereplő vagy a beszerzési szabályzatában erre az esetre meghatározott formanyomtatvány kitöltésével kezdeményezi az eljárást az pályázatkérőnél.”
„(8) A pályázatok beérkezését követően tárgyalás tartható, azonos teljesítési feltételek vagy az értékelési szempontok szerinti azonos pontozási eredmény esetén a pályázatot bekérő honvédelmi szervezet tárgyalás útján köteles a nyertes pályázót kiválasztani. A tárgyalásról jegyzőkönyvet kell készíteni.”
„(1) A honvédelmi szervezetek kezdeményezése és adatszolgáltatása alapján a HM GTSZF végzi az R5. rendelkezéseiben meghatározott, a (köz)beszerzési eljárások kezdeményezéséhez szükséges okmányok a HM GTSZF-en keresztül és a HM VGHÁT útján a közbeszerzésekért és az e-közigazgatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egységei részére történő előterjesztését.”
„(5) Az Európai Parlament és a Tanács a tagállamok közötti áruforgalomra vonatkozó közösségi statisztikákról szóló 222/2009/EK rendelete szerinti, az európai uniós tagállamokból történő beszerzésekkel kapcsolatos adatszolgáltatást a Központi Statisztikai Hivatal részére – az általa meghatározott formátumban és határidőre – a HM VGH végzi.
(6) Az (5) bekezdés szerinti feladat teljesítéséhez a HM BH az európai uniós tagállamokból teljesített beszerzésekről és azok értékéről havonta, a tárgyhónapot követő hónap 5-éig adatszolgáltatást teljesít a HM VGH részére.”
26. § Az Ut. 51. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„51. § (1) Az ajánlatkérő és azon honvédelmi szervezetek, amelyek a 14. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján – a Kbt. 6. § (1) bekezdés b) pontjára figyelemmel – folytatnak le közbeszerzési eljárást, a honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 18/2014. (III. 7.) HM utasítás módosításáról szóló 16/2015. (IV. 30.) HM utasítás (a továbbiakban: Módut.) hatálybalépésétől számított 30. napig kötelesek a Módut. rendelkezéseinek figyelembevételével közbeszerzési szabályzatukat felülvizsgálni és a módosított szabályzatot elektronikus úton a HM GTSZF részére felterjeszteni. (2) A Módut. hatálybalépésétől számított 30. napig
felülvizsgálja, és szükség esetén módosítja.”
2. 4. § (2) bekezdésében a „Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM)” szövegrész helyébe a „közbeszerzésekért és az e-közigazgatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egységei”,
3. 4. § (7) bekezdésében a „HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztály” szövegrész helyébe a „HM Hadfelszerelés Fejlesztési Főosztály (a továbbiakban: HM HFF)”,
4. 5. § nyitó szövegrészében a „HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH)” szövegrész helyébe a „HM Beszerzési Hivatal (a továbbiakban: HM BH)”,
6. 6. § (1) és (2) bekezdésében, 7. § 10. pontjában, 8. § h) pontjában, 9. § d) pontjában, 13. § (1) bekezdés d) pontjában, 14. § (1) bekezdés a) pont ab) és ac) alpontjában és b) pontjában, 18. § (2) bekezdésében, 27. § (1), (3) és (4) bekezdésében, 30. § (1) bekezdésében, 39. § (2), (3) és (6) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében és 46. § (2) bekezdés b) pontjában a „HM VGH” szövegrész helyébe a „HM BH”,
11. 7. § 15. pontjában az „MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD)” szövegrész helyébe az „MH BHD”,
12. 9. § nyitó szövegrészében a „HM HVF” szövegrész helyébe a „HM HFF”,
16. 16. § (2) bekezdés e) pontjában a „beszerzésre kerülő áruk és szolgáltatások szükségességének” szövegrész helyébe a „beszerzésre kerülő áruk, szolgáltatások és építési beruházások szükségességének”,
17. 18. § (2) bekezdésében a „HM közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: HM KÁT)” szövegrész helyébe a „HM KÁT”,
18. 20. § (2) bekezdésében a „műszaki leírást, a minőségbiztosítási, átvételi követelményeket” szövegrész helyébe a „műszaki leírást, a minőségbiztosítási, átvételi és termékazonosítási követelményeket”,
19. 24. § (4) bekezdésében az „NFM” szövegrészek helyébe a „közbeszerzésekért felelős miniszter által vezetett minisztérium illetékes szervezeti egysége”,
20. 25. § (6) bekezdésében a „külön engedély nélkül” szövegrész helyébe a „megbízás, illetve műszaki leírás módosításával”,
21. 25. § (7) bekezdésében az „új fedezetigazolás megküldésével” szövegrész helyébe a „külön engedély nélkül, új fedezetigazolás megküldésével”,
22. 26. § (1) bekezdésében az „áruk beszerzését és szolgáltatások megrendelését” szövegrész helyébe az „áruk beszerzését, szolgáltatások megrendelését és építési beruházások megvalósítását”,
23. 29. § (1) bekezdésében a „központosított közbeszerzésre feljogosított ajánlatkérő” szövegrész helyébe az „igénybejelentő”,
28. 49. (1) bekezdésében a „HM Miniszteri Kabinet Sajtó Osztály” szövegrész helyébe a „HM SO”
37. § Hatályát veszti az Ut.
38. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám:
HM közigazgatási államtitkár |
Engedélyezem! 201 . -n
HM KÁT |
(a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár útján) |
Egyetértőleg felterjesztem! 201 . -n
HM VGHÁT |
(a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály főosztályvezetője útján) |
Felterjesztem! 201 . -n
HM GTSZF főosztályvezető |
(KÖZ)BESZERZÉS KEZDEMÉNYEZÉS (A beszerző szervezet tölti ki!)
I. A (KÖZ)BESZERZÉSI ELJÁRÁS ADATAI
1.1. (Köz)beszerzés tárgya: |
|
1.2. Beszerzésazonosító: |
|
1.3. (Köz)beszerzés rendelkezésre álló nettó és bruttó fedezete: |
Tárgyévi ÉBT azonosító: |
Tervezett |
Terven felüli |
………. |
|
|
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
|
|
|
1.4. (Köz)beszerzés értéke: |
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
1.5. (Köz)beszerzési eljárás fajtája (jogszabályhely feltüntetésével): |
1.6. A (köz)beszerzési eljárás tervezett ütemezése a szerződéskötésig: részvételi/ajánlattételi határidő, bontás, összegezés megküldésének; kétszakaszos eljárás esetén a részvételi szakasz bontásának, összegezés megküldésének, valamint az ajánlattételi felhívás megküldésének, az ajánlattételi szakasz bontásának és összegezés megküldésének tervezett időpontja – lehetőség szerint |
1.7. A szerződés futamideje (a megfelelő aláhúzandó): |
határozott határozatlan időtartama: |
1.8. A (köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző neve:
1.9. A (köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző elérhetősége:
1.10. A (köz)beszerzési eljárás indokolása: ajánlatkérő által megválaszolandó kérdések
1.10.1. Központosított közbeszerzés esetén van-e hatályos, a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság által kötött keretmegállapodás/keretszerződés, ha van, annak hatálya.
1.10.2. A javasolt (köz)beszerzési eljárás fajtájának részletes indokolása.
1.10.3. Hirdetmény nélküli eljárás esetén a megszólítandó gazdasági szereplők felsorolása.
1.11. Az ajánlatkérő által csatolt dokumentumok: (Elektronikus úton megküldve a bto@hm.gov.hu e-mail címre!) |
(1 pld.) – közbeszerzések központi ellenőrzését és engedélyezését végző szervezet előterjesztés [a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó eljárás esetén] |
1 pld. – *Ajánlattételi felhívás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – A műszaki leírást és minőségbiztosítási – átvételi – termékazonosítási követelményeket tartalmazó dokumentum – Nyt. szám: – 1 pld. lap |
1 pld. – Fedezetigazolás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap (lásd 6. melléklet) |
1 pld. – Illetékes csoportfőnökség állásfoglalása |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Hatályos KEF keretmegállapodást kötött gazdasági szereplők jegyzéke |
1 pld. – Közbeszerzési Döntőbizottság elnökének küldendő indokolás – 1 pld. lap (hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetén) |
1. pld. – A keretmegállapodásos eljárás második szakaszát kezdeményező irat
(* Ajánlattételi felhívás, Ajánlati felhívás, Részvételi felhívás, Árajánlatkérés, Pályázati felhívás)
1.12. Ajánlatkérő vezetőjének javaslata:
Az eljárás jogszerű, a csatolt dokumentumok alapján a (köz)beszerzési feladat végrehajtható.
A pénzügyi ellenjegyzések igazolják, hogy a fedezet rendelkezésre áll.
Kérem a (köz)beszerzés kezdeményezés engedélyezését.
II. A (KÖZ)BESZERZÉSI ELJÁRÁS ELŐZMÉNYEI
2.1. A (köz)beszerzési eljáráshoz kapcsolódó korábbi beszerzések: |
Éve |
Tárgya |
Szerződés értéke (Ft) |
T-1 |
|
|
T-2 |
|
|
T-3 |
|
|
2.2. A korábbi (köz)beszerzések eljárásfajtája: (jogszabályhely megjelöléssel)
|
2.3. A megelőző eljárás alapján a szerződést elnyert gazdasági szereplő(k) és a szerződés bruttó értéke: |
Év |
Gazdasági szereplő |
Szerződés értéke (Ft) |
T-1 |
|
|
T-2 |
|
|
T-3 |
|
|
2.4. A korábbi (köz)beszerzésekkel kapcsolatos tapasztalatok: (így különösen eredménytelenség esetén annak indoka, jogorvoslat esetén annak indoka, minőségi kifogás)
|
Budapest, 20............................................-n
...............................................................
(név, beosztás)
ajánlatkérő szervezet vezetője
Készült: 3 példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. pld.: Ajánlatkérő
2. sz. pld.: Ellenjegyző
3. sz. pld.: Irattár
”
2. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám:
HM közigazgatási államtitkár |
Engedélyezem! 201 . -n
HM KÁT |
(a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár útján) |
Egyetértőleg felterjesztem! 201 . -n
HM VGHÁT |
(a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály főosztályvezetője útján) |
Felterjesztem! 201 . -n
HM GTSZF főosztályvezető |
Tárgy: Közbeszerzés kezdeményezésének engedélyezése
Államtitkár Úr Jelentem!
A honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 18/2014. (III. 7.) HM utasítás 22. §-a értelmében az „……………………………… szervezet” által kezdeményezésre előkészített, a következő táblázatban részletezett „………………………” tárgyú (köz)beszerzési eljárás indokoltságát, fedezetbiztosítottságát és jogszerűségét megvizsgáltam, a csatolt dokumentumok alapján kérem a (köz)beszerzési eljárás megindításának engedélyezését. (KÖZ)BESZERZÉS KEZDEMÉNYEZÉS
I. (KÖZ)BESZERZÉS ALAPADATAI, INDOKOLÁSA (Az ajánlatkérő tölti ki)
1.1. (Köz)beszerzés tárgya:
Közös Közbeszerzési Szószedet (a továbbiakban: CPV) kód, több kód esetén a beszerzés értékének az egyes CPV kódokra eső %-os aránya feltüntetésével:
Szakfeladat száma:
Kormányzati funkció kód:
Anyagnem kódja:
1.2. Beszerzésazonosító:
1.3. (Köz)beszerzés rendelkezésre álló nettó és bruttó fedezete: |
Tárgyévi ÉBT azonosító: |
Tervezett |
Terven felüli |
………. |
|
|
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
|
|
|
1.4. (Köz)beszerzés értéke: |
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
1.4.1. Becsült érték megadása értékelendő árelemenkénti bontásban: |
|
|
|
1.5. (Köz)beszerzési eljárás fajtája (jogszabályhely feltüntetésével): |
1.6. A (köz)beszerzési eljárás tervezett ütemezése a szerződéskötésig: részvételi/ajánlattételi határidő, bontás, összegezés megküldésének; kétszakaszos eljárás esetén a részvételi szakasz bontásának, összegezés megküldésének, valamint az ajánlattételi felhívás megküldésének, az ajánlattételi szakasz bontásának és összegezése megküldésének tervezett időpontja – lehetőség szerint |
1.7. A szerződés futamideje (a megfelelő aláhúzandó): |
határozott időtartama: |
|
határozatlan |
1.8. (Köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző neve: |
1.9. (Köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző elérhetősége: |
1.10. A (köz)beszerzési feladat szükségességének indokolása (ajánlatkérő által megválaszolandó kérdések)
1.10.1. Mi által keletkezett a beszerzési igény? Így különösen jogszabály, új képesség, meghibásodás, káresemény, tervezhető ellátási igény.
1.10.2. Haditechnikai eszköz vagy haditechnikai eszközre vonatkozó szolgáltatás beszerzése esetén az eszköz besorolása a védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésére, illetőleg szolgáltatások megrendelésére vonatkozó sajátos szabályokról szóló 228/2004. (VII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklete alapján. 1.10.3. Rendszeresített-e a beszerzendő eszköz, ha igen, a rendszeresítési határozat száma? Szabványosított-e az eszköz, ha igen, a szabvány száma?
1.10.4. Nem rendszeresített haditechnikai eszköz esetén a beszerzést megelőzte-e K+F feladat? Ha nem, mi indokolja a haditechnikai ellenőrző vizsgálat nélküli beszerzést? Mi garantálja a hadi alkalmazhatóságot?
1.10.5. Kapcsolódik-e a beszerzés valamely összetett programhoz, így különösen VIR, GBP, KGIR, ISAF felszerelése.
1.10.6. HM GT képes-e a feladat ellátására?
1.10.7. Megszólításra javasolt gazdasági szereplők, amennyiben a későbbiekben meghatározásra kerülő jogalap azt lehetővé teszi.
1.10.8. Ha a beszerzés műszaki-technikai sajátosságokkal, művészeti szempontokkal vagy kizárólagos joggal függ össze, annak alátámasztását igazoló okirat rendelkezésre áll-e? Ha igen, annak másolatban történő csatolása.
1.10.9. Igényeli-e az ajánlatkérő mintatermék bekérését, árubemutató-tartást, kíván-e biztosítani helyszínbejárást?
1.10.10. Mikor keletkezett a beszerzési igény, illetve folyamatos ellátás esetén mikor jár le a megelőző időszaki szerződés? Amennyiben a felterjesztés dátuma és a teljesítési határidő közötti időszak 120 napnál rövidebb, mi indokolja a kezdeményezés elhúzódását?
1.10.11. Az 1.4.1. pontban megadott becsült érték meghatározásának módszere, forrása, így különösen előzetes piackutatás, rendszeresen vagy időszakosan visszatérően kötött szerződés alapján.
1.10.12. Általános fizetési feltételek. Jogszabály által előírt speciális finanszírozási és fizetési feltételek fennállása esetén azok megjelölése jogszabályi hivatkozással.
1.10.13. A garanciavállalás, jótállás időtartama.
1.10.14. Alkatrész-utánpótlás feltételei, időtartama.
1.10.15. Termékkodifikációs adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok.
1.10.16. Üzembentartási adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok.
1.10.17. Egyéb specifikációk.
1.10.18. Milyen következménnyel jár a beszerzés elmaradása?
1.10.19. A beszerzés meghiúsulása esetén a helyettesítő megoldás.
1.10.20. A kezdeményező által szükségesnek ítélt, a beszerzés tárgyához kapcsolódó pénzügyi-gazdasági, műszaki-szakmai alkalmassági követelmények meghatározása.
1.10.21. A szolgáltatás teljesítése egy bizonyos foglalkozáshoz, képzettséghez van-e kötve? Ha igen, a vonatkozó jogszabályi rendelkezésre történő hivatkozás.
1.10.22. Annak meghatározása, hogy a szolgáltatás nyújtásához a letelepedési országban előírt engedély, jogosítvány szükséges-e.
1.10.23. Vonatkoznak-e a szerződés teljesítésére egyéb különleges feltételek?
1.10.24. A nyertes, nyertesek által létrehozandó gazdálkodó szervezet, projekttársaság előírása.
1.10.25. Központosított közbeszerzés esetén van-e hatályos, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által kötött keretmegállapodás/keretszerződés, ha van, annak hatálya.
1.10.26. A javasolt (köz)beszerzési eljárás fajtájának részletes indokolása.
1.10.27. Hirdetmény nélküli eljárás esetén a megszólítandó gazdasági szereplők felsorolása.
1.11. Az ajánlatkérő által csatolt dokumentumok: (Elektronikus úton megküldve a bto@hm.gov.hu e-mail címre!)
(1 pld.) – közbeszerzések központi ellenőrzését és engedélyezését végző szervezet előterjesztés (R5. hatálya alá tartozó eljárás esetén)
1 pld. – *Ajánlattételi felhívás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Műszaki leírást és minőségbiztosítási – átvételi – termékazonosítási |
követelményeket tartalmazó dokumentum – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Fedezetigazolás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap (lásd 8. melléklet) |
1 pld. – Illetékes csoportfőnökség állásfoglalása |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Hatályos KEF keretmegállapodást kötött gazdasági szereplők jegyzéke |
1 pld. – Közbeszerzési Döntőbizottság elnökének küldendő indokolás |
– 1 pld. lap (hirdetmény nélküli |
|
tárgyalásos eljárás esetén) |
1. pld. – A keretmegállapodásos eljárás második szakaszát kezdeményező irat
(* Ajánlattételi felhívás, Ajánlati felhívás, Részvételi felhívás, Árajánlatkérés, Pályázati felhívás)
1.12. Ajánlatkérő vezetőjének javaslata:
Az eljárás jogszerű, a csatolt dokumentumok alapján a (köz)beszerzési feladat végrehajtható.
A pénzügyi ellenjegyzések igazolják, hogy a fedezet rendelkezésre áll.
Kérem a (köz)beszerzés kezdeményezés engedélyezését.
Budapest, 20...............................................................-n
P. H.
................................................................
(név, beosztás)
kezdeményező vezetője
II. PÉNZÜGYI ELLENJEGYZÉS (intézményi logisztikai előirányzatok terhére)
2.1. Kötelezettségvállaló, költségviselő záradéka:
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, a kifizetés időpontjában a fedezetet biztosítom az alábbi fedezetindex, CRK és FKSZ szerinti bontásban:
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (pü. számvitel) .......................... Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (költségvetési számvitel) .................. Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (pü. számvitel) .......................... Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (költségvetési számvitel) ................ Fedezet összege: ......................... Ft
A fenti (köz)beszerzés elszámolható a dologi-felújítási-beruházási kiadások terhére.
............................, 20..... év ........................... hó .......-n
P. H.
........................................................................... (név, beosztás) kötelezettségvállaló
|
2.2. HM VGH ellenjegyzői záradéka:
Budapest, 20....... év ........................... hó .......- n
P. H.
...................................................................... (név, beosztás) ellenjegyző
|
Készült: 3 példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. pld.: Ajánlatkérő
2. sz. pld.: Ellenjegyző
3. sz. pld.: Irattár
”
3. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám:
MEGBÍZÁS (KÖZ)BESZERZÉS KEZDEMÉNYEZÉSÉRE
I. A (KÖZ)BESZERZÉS ALAPADATAI, INDOKOLÁSA (A kezdeményező tölti ki)
1.1. Kezdeményező: |
|
1.2. Megbízás tárgya: |
|
1.3. Közös Közbeszerzési Szószedet (a továbbiakban: CPV) kód, több kód esetén a beszerzés értékének az egyes CPV kódokra eső %-os aránya feltüntetésével: |
1.4. Szakfeladat száma: Kormányzati funkció kód: |
|
1.5. Anyagnem kódja: |
|
1.6. Tervezett közbeszerzés? Tervezett Terven felüli (Amennyiben az ÉBT-ben meghatározottnál magasabb értékű, úgy terven felülinek minősül.) |
1.7. Tárgyévi jóváhagyott ÉBT sorszáma: |
|
1.8.1. Költségek évenkénti megoszlása (nettó, bruttó): |
Év |
Nettó költség (Ft) |
Bruttó költség (Ft) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.8.2. Becsült érték megadása értékelendő árelemenkénti bontásban: |
|
|
|
1.9. Beszerzés mennyisége, mértékegysége: |
|
1.10. Szerződéskötés időpontjára vonatkozó igény: |
|
1.11. Tervezett teljesítési határidő: |
|
1.12. Teljesítés helye: |
|
1.13.1. Előirányzat feletti rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezet: |
|
|
|
1.13.2. Kötelezettségvállaló szervezet: |
|
|
|
1.14. Költségviselő szervezet: |
|
|
|
1.15.1. Kapcsolattartó személy neve: |
|
|
|
1.15.2. Kapcsolattartó személy elérhetősége: |
|
|
|
1.16. A (köz)beszerzési feladat szükségességének indokolása (kezdeményező által megválaszolandó kérdések):
1.16.1. Mi által keletkezett a beszerzési igény? Így különösen jogszabály, új képesség, meghibásodás, káresemény, tervezhető ellátási igény.
1.16.2. Haditechnikai eszköz vagy haditechnikai eszközre vonatkozó szolgáltatás beszerzése esetén az eszköz besorolása a védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésére, illetőleg szolgáltatások megrendelésére vonatkozó sajátos szabályokról szóló 228/2004. (VII. 30.) Korm. rendelet 1. számú melléklete alapján. 1.16.3. Rendszeresített-e a beszerzendő eszköz, ha igen, a rendszeresítési határozat száma? Szabványosított-e az eszköz, ha igen, a szabvány száma?
1.16.4. Nem rendszeresített haditechnikai eszköz esetén a beszerzést megelőzte-e K+F feladat? Ha nem, mi indokolja a haditechnikai ellenőrző vizsgálat nélküli beszerzést? Mi garantálja a hadi alkalmazhatóságot?
1.16.5. Kapcsolódik-e a beszerzés valamely összetett programhoz, így különösen VIR, GBP, KGIR, ISAF felszereléséhez.
1.16.6. A HM GT képes-e a feladat ellátására?
1.16.7. Megszólításra javasolt gazdasági szereplők, amennyiben a későbbiekben meghatározásra kerülő jogalap azt lehetővé teszi.
1.16.8. Ha a beszerzés műszaki-technikai sajátosságokkal, művészeti szempontokkal vagy kizárólagos joggal függ össze, annak alátámasztását igazoló okirat rendelkezésre áll-e? Ha igen, annak másolatban történő csatolása.
1.16.9. Igényeli-e a kezdeményező mintatermék bekérését, árubemutató-tartást, kíván-e biztosítani helyszínbejárást?
1.16.10. Mikor keletkezett a beszerzési igény, illetve folyamatos ellátás esetén mikor jár le a megelőző időszaki szerződés? Amennyiben a felterjesztés dátuma és a teljesítési határidő közötti időszak 120 napnál rövidebb, mi indokolja a kezdeményezés elhúzódását?
1.16.11. Az 1.8.2. pontban megadott becsült érték meghatározásának módszere, forrása, így különösen előzetes piackutatás, rendszeresen vagy időszakosan visszatérően kötött szerződés alapján.
1.16.12. Általános fizetési feltételek. Jogszabály által előírt speciális finanszírozási és fizetési feltételek fennállása esetén azok megjelölése jogszabályi hivatkozással.
1.16.13. A garanciavállalás, jótállás időtartama.
1.16.14. Alkatrész-utánpótlás feltételei, időtartama.
1.16.15. Termékkodifikációs adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok.
1.16.16. Üzembentartási adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok.
1.16.17. Egyéb specifikációk.
1.16.18. Milyen következménnyel jár a beszerzés elmaradása?
1.16.19. A beszerzés meghiúsulása esetén a helyettesítő megoldás.
1.16.20. A kezdeményező által szükségesnek ítélt, a beszerzés tárgyához kapcsolódó pénzügyi-gazdasági, műszaki-szakmai alkalmassági követelmények meghatározása.
1.16.21. A szolgáltatás teljesítése egy bizonyos foglalkozáshoz, képzettséghez van-e kötve? Ha igen, a vonatkozó jogszabályi rendelkezésre történő hivatkozás.
1.16.22. Annak meghatározása, hogy a szolgáltatás nyújtásához a letelepedési országban előírt engedély, jogosítvány szükséges-e.
1.16.23. Vonatkoznak-e a szerződés teljesítésére egyéb különleges feltételek?
1.16.24. A nyertes, nyertesek által létrehozandó gazdálkodó szervezet, projekttársaság előírása.
1.16.25. Építési beruházás esetén a HM VGH felkérése műszaki ellenőr biztosítására: igen nem
1.17. Kezdeményező által csatolt dokumentumok: (Csak az ajánlatkérő részére, az ellenjegyzést követő megküldéskor csatolandó!)
1 pld. – A becsült érték meghatározását alátámasztó dokumentum – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Műszaki leírás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Értékelési szempontok – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Minőségbiztosítási – átvételi – termékazonosítási követelmények – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1 pld. – Fedezetigazolás – Nyt. szám: |
– 1 pld. lap |
1.18. Kezdeményező vezetőjének javaslata: |
A csatolt műszaki leírást, értékelési szempontokat, minőségbiztosítási és átvételi követelményeket jóváhagytam. Az azok maradéktalan betartásával beszerzett áru/megrendelt szolgáltatás megfelel az igényeknek. |
Budapest, 20...............................................................-n
P. H.
................................................................
(név, beosztás)
kezdeményező vezetője
II. PÉNZÜGYI ELLENJEGYZÉS (központi logisztikai előirányzatok terhére)
2.1. Előirányzat feletti rendelkezési jogosultsággal bíró honvédelmi szervezet záradéka:
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, a kifizetés időpontjában a fedezetet biztosítom az alábbi fedezetindex, címrendkód (a továbbiakban: CRK) és főkönyvi számlaszám (a továbbiakban: FKSZ) szerinti bontásban:
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (pü. számvitel) ................... Fedezet összege: .........................Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (költségvetési számvitel) ............... Fedezet összege: .........................Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (pü. számvitel) ................... Fedezet összege: .........................Ft
Fedezetindex: .................. CRK: ............... FKSZ (költségvetési számvitel) .............. Fedezet összege: ......................... Ft
A fenti (köz)beszerzés elszámolható a dologi-felújítási-beruházási kiadások terhére.
............................, 20..... év ........................... hó .......-n
P. H.
................................................................. (név, beosztás) szervezet vezetője
|
2.2. Kötelezettségvállaló, költségviselő záradéka:
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom.
............................, 20..... év ........................... hó .......-n
P. H.
.................................................................. (név, beosztás) kötelezettségvállaló
|
2.3. HM VGH ellenjegyzői záradéka:
Budapest, 20....... év ........................... hó .......-n
P. H.
.................................................................. (név, beosztás) ellenjegyző
|
Készült: 4 példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: |
1. sz. pld.: Ajánlatkérő |
3. sz. pld.: Ellenjegyző |
|
2. sz. pld.: Kötelezettségvállaló |
4. sz. pld.: Irattár |
II. PÉNZÜGYI ELLENJEGYZÉS (intézményi logisztikai előirányzatok terhére)
2.1. Kötelezettségvállaló, költségviselő záradéka:
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, a kifizetés időpontjában a fedezetet biztosítom az alábbi fedezetindex, CRK és FKSZ szerinti bontásban:
Fedezetindex: .................. CRK:............... FKSZ (pü. számvitel) ......................... Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK:............... FKSZ (költségvetési számvitel) ................. Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK:............... FKSZ (pü. számvitel) ......................... Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: .................. CRK:............... FKSZ (költségvetési számvitel) ................. Fedezet összege: ......................... Ft
A fenti (köz)beszerzés elszámolható a dologi-felújítási-beruházási kiadások terhére.
............................, 20..... év ........................... hó .......-n
P. H.
.................................................................. (név, beosztás) kötelezettségvállaló
|
2.2. HM VGH ellenjegyzői záradéka:
Budapest, 20....... év ........................... hó .......- n
P. H.
...................................................................... (név, beosztás) ellenjegyző
|
Készült: 4 példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. pld.: Ajánlatkérő
2. sz. pld.: Ellenjegyző
3. sz. pld.: Kötelezettségvállaló
4. sz. pld.: Irattár
”
4. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
A MŰSZAKI LEÍRÁSOK ALAPVETŐ TARTALMA
1. A műszaki leírásnak tartalmaznia kell
a) a termék rendeltetését,
b) a termék hadműveleti, harcászati követelményeit,
c) a terméket meghatározó fizikai és funkcionális paramétereket,
d) a termék beépítési, alkalmazási környezetét,
e) a csatlakozó berendezéseket, rendszereket,
f) a klímaállósági követelményeket,
g) a biztonsági – ideértve a munka-, tűz-, környezetvédelmi – követelményeket,
h) a minőség igazolására/tanúsítására vonatkozó követelményeket,
i) a termékre alkalmazott terminológiára, jelekre, vizsgálatra és vizsgálati módszerekre, csomagolásra, jelölésre, címkézésre, használati utasításra vonatkozó követelményeket,
j) a termék átvételére vonatkozó követelményeket,
k) a jótállás, garanciális javítás tervezett időtartamának megjelölését,
l) az alkatrész-utánpótlás biztosításának feltételeire és időtartamára vonatkozó igényt,
m) az üzembentartási adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatokat (így különösen a magyarországi előírásoknak és jogszabályoknak való megfelelőséget igazoló dokumentumot, a magyar nyelvű kezelési, karbantartási és tárolási utasítást, az ábrás alkatrész-katalógust, a termék megfelelőségét igazoló egyéb okmányokat) és
n) a termék alkalmazására történő felkészítésre vonatkozó követelményeket.
2. Építési beruházás esetén a műszaki előírásoknak tartalmaznia kell továbbá
a) a minőségbiztosításra vonatkozó szabályokat,
b) a tervezésre és költségekre vonatkozó szabályokat és
c) az egyes munkák vizsgálatára, ellenőrzésére és átvételére vonatkozó feltételeket, amelyeket az ajánlatkérőnek módjában áll – általános vagy különös rendelkezésekkel – előírni a folyamatban lévő, illetve elkészült munka tekintetében.
3. Árubeszerzés, szolgáltatásmegrendelés esetén a műszaki leírásnak tartalmaznia kell továbbá
a) a teljesítményre vagy egyéb, az ajánlatkérő által meghatározott műszaki paraméterre,
b) a teljesítés követelményrendszerére és
c) a termék esetében alkalmazható vagy alkalmazandó megfelelőségi igazolási eljárásokra vonatkozó követelményeket.
4. Szolgáltatás megrendelése esetén a műszaki leírásnak tartalmaznia kell továbbá
a) a szolgáltatás területének meghatározását,
b) a szolgáltatás során elvégzendő feladatokat, munkafolyamatokat,
c) a teljesítés részletes követelményeit (így különösen az egyes munkafolyamatok megfelelőségének követelményeit, a megrendelés, elszámolás folyamatának meghatározását),
d) a biztonsági – ideértve a munka-, tűz-, környezetvédelmi – követelményeket és
e) a szolgáltatás átvételére vonatkozó követelményeket.”
5. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám: |
|
|
Fedezetigazolás |
|
A közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 4. § (7) bekezdésében foglaltak alapján nyilatkozom, hogy az alábbi (köz)beszerzési eljárásra a fedezet az éves költségvetés tervezésekor betervezésre kerül. |
|
Beszerzés tárgya: |
.................................................................................................................................................................................................. |
Beszerzés bruttó költségkihatása: |
........................................................................................................................................................................................... Ft |
Ebből áfa: |
........................................................................................................................................................................................... Ft |
Kiadás jogcíme: dologi-felújítás-beruházás, CRK: |
....................................................................................... |
|
Egyéb információ: |
................................................................................................................................................................................................ |
............................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................... |
|
|
Budapest, 20................................... |
|
P. H. |
................................................................
Aláírás (név, beosztás)
Készült: 4 példányban
Egy példány: 1 lap
Ügyintéző:
Kapják: Ellenjegyző
Beszerző
Költségviselő
Irattár
”
6. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM |
VÉDELEMGAZDASÁGI HIVATAL |
számú példány |
Nyt. szám: |
|
|
Fedezetigazolás |
|
A közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 4. § (7) bekezdésében foglaltak alapján nyilatkozom, hogy az alábbi (köz)beszerzési eljárásra a fedezet biztosított, a szükséges fedezet lekötésre került. |
|
Beszerzés tárgya: |
................................................................................................................................................................................................ |
Beszerzés bruttó költségkihatása: |
............................................................................................................................................................................................ Ft |
Ebből áfa: |
............................................................................................................................................................................................ Ft |
Kiadás jogcíme: dologi-felújítás-beruházás, CRK: |
....................................................................................... |
|
Egyéb információ: |
................................................................................................................................................................................................ |
................................................................................................................................................................................................ |
................................................................................................................................................................................................ |
|
|
Budapest, 20................................... |
|
P. H.
|
................................................................ Aláírás (név, beosztás) |
|
|
Készült: 3 példányban |
Egy példány: 1 lap |
Ügyintéző: |
Kapják: Beszerző
Költségviselő
Irattár
”
7. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám: |
HM közigazgatási államtitkár |
Engedélyezem! 201 . -n
HM KÁT |
(a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár útján) |
Egyetértőleg felterjesztem! 201 . -n
HM VGHÁT |
(a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály főosztályvezetője útján) |
Felterjesztem! 201 . -n
HM GTSZF főosztályvezető |
SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁS/SZERZŐDÉSHOSSZABBÍTÁS/KERETSZERZŐDÉS KERETFELTÖLTÉS/
NEM KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁS KERETÉBEN TÖRTÉNŐ SZERZŐDÉSKÖTÉS KEZDEMÉNYEZÉSE
I. A SZERZŐDÉS ADATAI
1.1. Szerződés tárgya: |
|
1.2. Beszerzésazonosító: |
|
1.3. Szerződés hatálya: |
|
1.4. Szerződésmódosítás, kiegészítő megállapodás, szerződés aláírásának tervezett időpontja: |
1.5. Lekötött, valamint a rendelkezésre álló nettó és bruttó fedezet a szerződés teljes időtartamára:
|
Év |
Nettó Ft |
Bruttó Ft |
|
|
|
|
|
|
1.6. A jelenlegi módosítás, keretfeltöltés értéke: |
|
|
|
1.7. A szerződés összesített értéke: |
|
1.8. A jelenlegi módosítás értéke: |
|
1.9. A szerződés/módosított szerződés futamideje (a megfelelő aláhúzandó): |
határozott határozatlan időtartama: |
1.10. Teljesítés helye: |
|
1.11. A módosítást/szerződéskötést lebonyolító ügyintéző neve, elérhetősége: |
1.12. A módosítást lebonyolító ügyintéző elérhetősége: |
II. GAZDASÁGI SZEREPLŐ ADATOK
2.1. Hivatalos név: |
|
2.2. Gazdasági szereplő bejegyzett székhelye: |
|
2.3. Postacím: |
|
2.4. Szervezeti-működési forma: |
|
2.5. Cégjegyzékszám: |
|
2.6. Nyilvántartó bíróság és nyilvántartási szám: |
|
2.7. Adószám: |
|
2.8. Statisztikai szám: |
|
2.9. Kapcsolattartó személy neve: |
|
2.10. Kapcsolattartó személy címe, elérhetősége: |
|
III. INDOKOLÁS, JAVASLAT
3.1. A kedvezményezett kiválasztásának indokolása: így különösen eljárásfajta, értékelési szempont, egyéb kizáró okok:
|
3.2. A keretfeltöltés/szerződésmódosítás/szerződéskötés szükségességének indokolása, elmaradásának következményei:
|
3.3. A szerződésben foglalt feladat meghatározása:
|
3.4. Az ajánlatkérő által csatolt dokumentumok:
1 pld. – Megbízás keretszerződés-feltöltésre/szerződéshosszabbításra – Nyt. szám: – 1 pld. lap
1 pld. – Fedezetigazolás – Nyt. szám: – 1 pld. lap, lásd: 5. és 6. melléklet
1 pld. – Szerződéstervezet vagy szerződésmódosítás-tervezet – Nyt. szám: – 1 pld. lap
1 pld. – Szerződéskötés vagy szerződésmódosítás szükségességét alátámasztó dokumentumok,
dokumentumok – Nyt. szám: – 1 pld. lap |
3.5. Az ajánlatkérő vezetőjének javaslata:
A csatolt pénzügyi nyilatkozat alapján a fedezet rendelkezésre áll.
A keretfeltöltés, szerződésmódosítás/szerződéskötés jogszerű.
Kérem a keretfeltöltés/szerződésmódosítás/szerződéskötés engedélyezését. |
Budapest, 20............................................-n |
...................................................................... (név, beosztás) ajánlatkérő vezetője |
Készült: 2 példányban
Egy példány: 2 lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. pld.: Irattár
2. sz. pld.: HM GTSZF (Fax: 21-089)
”
8. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
FEDEZETBIZTOSÍTÁSI KÉRELEM |
|
KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÓ |
sz. példány |
HONVÉDELMI SZERVEZET |
Nyt. szám: |
|
a) Az engedélyezett összeget meghaladó költségkihatás esetén |
b) Kiegészítő építési beruházás vagy szolgáltatás megrendelése esetén |
c) Egyéb: |
Beszerzés tárgya: |
Beszerzés mennyisége: |
Ajánlatkérő megnevezése: |
Hivatkozás: |
|
Engedélyezett bruttó költségkihatás: |
.................. Ft |
ebből áfa: |
.................. Ft |
Tényleges bruttó költségkihatás: |
.................. Ft |
ebből áfa: |
.................. Ft |
|
|
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, a kifizetés időpontjában a fedezetet biztosítom. A fenti közbeszerzés elszámolható a dologi-felújítási-beruházási kiadások terhére .................................................. címrendkódon. |
A különbözetet az ÉBT-ben ........................................... folyószámra tervesített feladat terhére biztosítom. |
|
|
................................, 20..... év ................................... hó .......-n |
|
P. H. |
................................................................ (beosztás) költségvetési előirányzat felett rendelkezési joggal bíró honvédelmi szervezet vezetője |
|
|
|
................................, 20..... év ................................... hó .......-n |
|
P. H. |
................................................................ (beosztás) kötelezettségvállaló |
|
|
|
Ellenjegyzői záradék: |
|
|
................................, 20..... év ................................... hó .......-n |
|
P. H. |
................................................................ (beosztás) ellenjegyző |
Amennyiben a kötelezettségvállaló és a költségvetési előirányzat felett rendelkezési joggal bíró honvédelmi szervezet azonos, ezen szervezet vezetője a „kötelezettségvállaló és a költségviselő vezetője” megjelöléssel, egy aláírással látja el a kérelemokmányt.
Készült: 4 példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
Kapja: 1. sz. pld.: Ellenjegyző
2. sz. pld.: Ajánlatkérő (ha szükséges)
3. sz. pld.: Kötelezettségvállaló
4. sz. pld.: Irattár
”
9. melléklet a 16/2015. (IV. 30.) HM utasításhoz
Ajánlatkérő |
számú példány |
HM közigazgatási államtitkár
(a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár útján)
(a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály
főosztályvezetője útján)
Budapest, .........................................
Tárgy: Tájékoztató jelentés (köz)beszerzési eljárás lezárásáról
Államtitkár Úr Jelentem!
A honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 18/2014. (III. 7.) HM utasítás 25. § (5) bekezdése értelmében a (Ajánlatkérő megnevezése) által kezdeményezett, ................................ hónapban lezárult (köz)beszerzési eljárások eredményéről az alábbi összegzett tájékoztatást adom.
Ssz. |
Tárgy |
Összeg |
Szerződő fél |
Szerződés hatálya |
HM GTSZF kiértesítés hivatkozási száma |
Megjegyzés |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
Budapest, ...............................................
................................................................ Aláírás (név, beosztás) |
Készült: ... példányban
Egy példány: ... lap
Ügyintéző (tel.):
”