• Tartalom

18/2015. (IX. 18.) NGM utasítás

18/2015. (IX. 18.) NGM utasítás

a Nemzetgazdasági Minisztérium beszerzéseinek szabályozásáról1

2016.05.12.

A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 22. § (1) bekezdésében foglaltak alapján – a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára figyelemmel – a következő utasítást adom ki:

I. Fejezet

Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) Igazgatás, az NGM fejezeti kezelésű előirányzatai, továbbá európai uniós forrás felhasználásával megvalósuló árubeszerzésre, szolgáltatási koncesszióra, szolgáltatás megrendelésére, építési beruházásra és építési koncesszióra terjed ki.

2. §2 (1) Nem terjed ki az utasítás hatálya arra a beszerzésre, amelynél – társfinanszírozására tekintettel – a finanszírozásban részt vevő nemzetközi szervezetek által előírt feltételek szerinti eljárást kell alkalmazni, továbbá amelyet beszerzőként az NGM felügyelete vagy irányítása alá tartozó költségvetési szervek vagy külön szerződés alapján gazdasági társaság folytat le a saját közbeszerzési szabályzata szerint.

(2) Ha a beszerzésre a központosított közbeszerzési rendszeren keresztül kerül sor, illetve az NGM a központi beszerző szervezettel vagy más szervezettel együttesen bonyolítja le a beszerzést, ennek feltételeit, különös tekintettel a felelősségi rendre, a résztvevők külön megállapodásban szabályozzák.

II. Fejezet

A közbeszerzések tervezése

3. § (1) A szervezeti egység a költségvetési évre vonatkozó beszerzési igényeit az 1. mellékletben meghatározott, a Jogi és Kodifikációs Főosztály által az intraneten elérhetővé tett közbeszerzési tervlapon, a szervezeti egység irányítását ellátó állami vezető – Miniszteri Kabinet esetében a kabinetfőnök – jóváhagyásával február 28-ig megküldi a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére.

(2) Az elfogadott költségvetési előirányzatok figyelembevételével a Jogi és Kodifikációs Főosztály a költségvetési év elején, legkésőbb március 15-ig – az (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján – éves összesített közbeszerzési tervet (a továbbiakban: közbeszerzési terv) készít az NGM adott évre tervezett közbeszerzéseiről.

(3) A közbeszerzési tervet az NGM közigazgatási államtitkára hagyja jóvá.

4. § (1) Közbeszerzési eljárás – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a közbeszerzési terv alapján indítható.

(2) A közbeszerzési tervtől eltérően csak előre nem látható okból előállt változás esetén indítható közbeszerzési eljárás.

(3) A közbeszerzési tervben nem szereplő, új közbeszerzési igény legkésőbb a tárgyév október 30. napjáig jelenthető be. A bejelentést tartalmazó feljegyzésben meg kell indokolni az eljárás lefolytatásának szükségességét, valamint csatolni kell az 1. melléklet szerinti közbeszerzési tervlapot. A közbeszerzési tervlapot a szervezeti egység irányítását ellátó állami vezető – Miniszteri Kabinet esetében a kabinetfőnök – jóváhagyását követően a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére kell megküldeni.

(4) A (3) bekezdés szerinti bejelentést követően a Jogi és Kodifikációs Főosztály módosítja a közbeszerzési tervet, megjelölve a módosítás indokát is. A közbeszerzési terv módosítását az NGM közigazgatási államtitkára hagyja jóvá.

5. § A közbeszerzési terv nyilvános. A Jogi és Kodifikációs Főosztály a közbeszerzési tervet, annak jóváhagyását követően a Közbeszerzési Hatóság által működtetett Közbeszerzési Adatbázisban, valamint az NGM honlapján közzéteszi.

III. Fejezet

A közbeszerzési eljárásban részt vevő személyek, szervezetek


1. A beszerző szervezeti egység

6. § Közbeszerzési eljárás kezdeményezésére

a) az NGM Igazgatás jóváhagyott éves elemi költségvetése keretében tételes előirányzat-fedezet terhére vagy európai uniós forrás esetén hatályos támogatási okiratba foglalt európai uniós bevétel terhére a szakmai feladat elvégzésére kijelölt szervezeti egység,

b) a fejezeti kezelésű előirányzatot kezelő szakmai szervezeti egység,

c) európai uniós forrásból megvalósuló beszerzés esetén a forrás felett rendelkezésre jogosult szervezeti egység,

d) tanulmány megrendelésére irányuló beszerzési eljárás esetén a finanszírozási forrás ellenjegyzésére kijelölt személy jóváhagyásával a szakmai szervezeti egység

[a továbbiakban az a)–d) pont együtt: beszerző szervezeti egység] jogosult.

7. § (1) A beszerző szervezeti egység tartozik kizárólagos felelősséggel

a) a közbeszerzési tervben foglalt, az eljárás megindítására vonatkozó határidők betartását,

b) a határidő lejárta előtt a határidő módosításának a Jogi és Kodifikációs Főosztálynál történő kezdeményezését,

c) az eljárást megindító felhívás és a dokumentáció szakmai követelményrendszerének szakszerűségét

illetően.

(2)3 A beszerző szervezeti egység ezen utasításban meghatározott feladatait úgy köteles végrehajtani, hogy az egyes eljárási cselekmények, értesítések és tájékoztatások megtételéhez, valamint a hirdetmények közzétételéhez – a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben (a továbbiakban: Kbt.) meghatározott határidőn felül – legalább három munkanap álljon a Jogi és Kodifikációs Főosztály rendelkezésére, és az esetleges késedelem ne veszélyeztesse az eljárás szabályszerűségét.

8. § Ezen utasítás mellőzésével vagy a Jogi és Kodifikációs Főosztály bevonása nélkül lefolytatott beszerzési eljárások formai és tartalmi jogszerűségéért a beszerző szervezeti egység felelős.


2. A bírálóbizottság

9. § (1)4 A közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a dokumentáció elkészítése, a részvételi jelentkezések és az ajánlatok értékelése során, valamint az eljárás más szakaszában az NGM mint ajánlatkérő nevében eljáró, illetve az eljárásba bevont személyeknek együttesen rendelkezniük kell a Kbt. 26. § (3) bekezdése szerinti – a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai, közbeszerzési, jogi és pénzügyi – szakértelemmel.

(2) A közbeszerzési eljárás kezdeményezésére irányuló feljegyzésnek a Jogi és Kodifikációs Főosztályhoz történő megérkezését követő három munkanapon belül kell az (1) bekezdésben meghatározott szakértelemmel rendelkező személyekből álló bírálóbizottságot létrehozni.

(3)5 A bírálóbizottság feladata az ajánlatoknak a – szükség esetén a hiánypótlást, felvilágosítás vagy indokolás megadását követő – Kbt. 69. §-a szerinti elbírálása. Az elbírálást követően a bírálóbizottság írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot készít a döntéshozó részére a közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatalához.

10. § (1) A bírálóbizottság öt – három állandó és két ideiglenes – tagból áll.

(2) A bírálóbizottság állandó tagja

a) a Jogi és Kodifikációs Főosztály főosztályvezetője,

b) az Intézményi Gazdálkodási Főosztály főosztályvezetője és

c) a Jogi és Kodifikációs Főosztály munkatársa.

(3) Az egyes beszerzések lebonyolítása során a beszerző szervezeti egység kettő, a beszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező személyt delegál – egyidejűleg az őket helyettesítő póttag személyére is javaslatot tesz –, akik ideiglenes tagként vesznek részt a bírálóbizottságban. Az ideiglenes tag az adott eljárásban szavazati joggal rendelkezik.

(4) A bírálóbizottság elnöke (a továbbiakban: elnök) a Jogi és Kodifikációs Főosztály főosztályvezetője. A bírálóbizottság nevében az elnök ír alá.

(5) A (2) bekezdés c) pontjában és a (3) bekezdésben meghatározott tagokat, valamint az őket helyettesítő póttagokat a (3) bekezdésben meghatározott delegálás alapján az elnök jelöli ki a 2. melléklet szerint.

11. § (1) Az elnököt, valamint a 10. § (2) bekezdés b) pontjában megjelölt tagot akadályoztatása esetén az általa jelölt póttag helyettesíti.

(2) Ha a Jogi és Kodifikációs Főosztály főosztályvezetői tisztsége nincs betöltve, a tisztség betöltéséig az elnököt és az őt helyettesítő póttagot a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár jelöli ki.

(3) Ha az Intézményi Gazdálkodási Főosztály főosztályvezetői tisztsége nincs betöltve, a tisztség betöltéséig a 10. § (2) bekezdés b) pontjában megjelölt tagot és az őt helyettesítő póttagot a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár jelöli ki.

12. § A bírálóbizottság tagjainak megbízatása megszűnik:

a) a megbízás visszavonásával,

b) lemondással,

c)6 a Kbt. 25. §-a szerinti kizáró körülmények bekövetkezése esetén,

d) az NGM-mel fennálló kormányzati szolgálati jogviszony megszűnése esetén.

13. § (1) A bírálóbizottság tagjai az adott eljárás vonatkozásában kötelesek a 3. mellékletben foglaltak szerint összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatot tenni. A beszerző szervezeti egység által a 10. § (3) bekezdése szerint javasolt személyek összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatát a beszerzési igény továbbításával egyidejűleg, de legkésőbb a 10. § (5) bekezdésében foglalt kinevezésüket megelőzően a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére meg kell küldeni.

(2)7 Nem lehet a bírálóbizottság tagja, és közreműködőként vagy szakértőként sem vehet részt a beszerzési eljárás lebonyolításában az a személy, akivel szemben a Kbt. 25. §-a szerinti összeférhetetlenség áll fenn. Az összeférhetetlenség fennállásáról a tag, a közreműködő vagy a szakértő köteles az elnököt haladéktalanul tájékoztatni.

(3) Az elnök a saját személyét érintő összeférhetetlenségi okról köteles a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárt tájékoztatni. Az elnök összeférhetetlenségének fennállása esetén az elnököt helyettesítő póttagot a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár jelöli ki.

(4) Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően a bírálóbizottság tagja vagyonnyilatkozat tételére kötelezett.

14. § (1) A bírálóbizottság az ügyrendjét jelen utasítás keretei között maga határozza meg.

(2)8 A bírálóbizottság üléseiről jegyzőkönyv készül, amelyet az elnök ír alá, és az elnök által kijelölt tag hitelesít. A jegyzőkönyvet a bírálóbizottság tagjainak – illetve a Kbt. 68. § (6) bekezdése alapján az összes ajánlattevőnek, illetve részvételre jelentkezőnek – meg kell küldeni.

(3) A bírálóbizottság valamennyi állandó és ideiglenes tag vagy az őt helyettesítő póttag jelenlétében határozatképes. Akadályoztatása esetén helyettesítéséről minden tag maga köteles gondoskodni, ennek megfelelően amennyiben valamely ülésen a kijelölt tag nem tud megjelenni, akkor e tényről a póttagot – a Jogi és Kodifikációs Főosztály egyidejű írásbeli értesítése mellett – az ülés időpontja előtt legalább egy munkanappal maga köteles értesíteni. Ha az ülés kitűzött napján a póttag sem tud jelen lenni, úgy az ülés elnapolására és új időpont kitűzésére kerül sor.

(4) A bírálóbizottság a döntéseit egyszerű többséggel hozza.

(5) A döntésre vonatkozó szavazatokat a jegyzőkönyvben – egyhangú döntés kivételével – név szerint kell feltüntetni. A tagok a nemleges szavazatukat kötelesek indokolni, és a döntés elleni tiltakozásukat vagy különvéleményüket kérésükre a jegyzőkönyvben fel kell tüntetni.

15. § (1) A bírálóbizottság által lefolytatott eljárásért, valamint a Kbt.-ben foglaltak megtartásáért a bírálóbizottság, illetve a bírálóbizottság adott eljárásban részt vevő tagjai – az általuk képviselt szakértelem vonatkozásában – a külön jogszabályokban meghatározott felelősséggel tartoznak.

(2) A közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött szerződések és módosításaik másolatának megküldésére vonatkozó, a 38. § (3) bekezdésében és a 39. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettség teljesítéséért, illetve a szerződések teljesítésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség elmaradásáért a beszerző szervezeti egység által az adott közbeszerzési eljárásba delegált ideiglenes tag tartozik felelősséggel.

(3) Mentesül a felelősség alól, aki az adott döntés során „nem”-mel szavazott, és tiltakozását, ellenvéleményét kérésére jegyzőkönyvben rögzítették, valamint az is, akinek távollétében történt a jogsértő esemény, illetve született a jogsértő döntés.

(4) Aki a beszerzések során vagy azokkal kapcsolatosan bármilyen szabálytalanságot vagy az eljárás tisztaságát, jogszerűségét veszélyeztető cselekményt észlel, arról haladéktalanul köteles a bírálóbizottság elnökét értesíteni, valamint a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjéről szóló NGM utasításban foglaltak szerint köteles eljárni.


3. A megbízott szakértő

16. §9 (1) Ha a közbeszerzés értéke, illetve a feladatok speciális jellege indokolja, a közbeszerzési feladatok ellátásához a Kbt. 27. § (3) bekezdésében foglalt eseteken túlmenően is igénybe vehető a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó (a továbbiakban: szaktanácsadó).

(2) A szaktanácsadó bevonására irányuló szerződés megkötésére az NGM kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatában foglaltakat kell megfelelően alkalmazni. A megbízott szakértő az adott eljárásban tanácskozási joggal rendelkezik.

17. §10 (1) Ha szaktanácsadó igénybevételére kerül sor, úgy a szaktanácsadó látja el a Jogi és Kodifikációs Főosztály 18. § (2) bekezdés a)–b) és e)–f) pontjában foglalt feladatait.

(2) A szaktanácsadóval kötendő szerződésben rögzíteni kell, hogy a feladatait köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztállyal együttműködve ellátni, továbbá részére haladéktalan tájékoztatást kell nyújtani a folyamatban lévő, illetve a várható eljárási cselekményekről. A szerződésben rendelkezni kell továbbá arról, hogy a szaktanácsadó az adott közbeszerzési eljárásban okozott károkért a polgári jog szabályai alapján felel.


4. A Jogi és Kodifikációs Főosztály közbeszerzéssel kapcsolatos feladatai

18. § (1) A bírálóbizottság titkársági feladatait a Jogi és Kodifikációs Főosztály látja el.

(2) A Jogi és Kodifikációs Főosztály az (1) bekezdés szerinti titkársági feladatai keretében

a) a beszerző szervezeti egység által megküldött, a 23. § (2) és (3) bekezdésében foglalt információk birtokában elkészíti a részvételi felhívást, az ajánlati felhívást és az ajánlattételi felhívást (a továbbiakban együtt: ajánlati felhívás), és összeállítja a dokumentációt,

b) gondoskodik az ajánlati felhívás kiküldéséről, megjelentetéséről, a dokumentáció rendelkezésre bocsátásáról,

c) az eljárás megindítására irányuló kezdeményezést, valamint a közbeszerzési eljárást lezáró döntési javaslatot felterjeszti a 21. §-ban megjelölt döntéshozóhoz,

d) a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően – a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló kormányrendelet alapján – a közbeszerzésekért felelős miniszter részére, valamint informatikai eszközök és szolgáltatások tekintetében az e-közigazgatásért felelős miniszter részére is előterjesztést nyújt be,

e) koordinálja a közbeszerzési eljárásban részt vevők tevékenységét,

f) dokumentálja az eljárás során tett eljárási cselekményeket, ennek keretében elkészíti különösen a bírálóbizottság üléseinek jegyzőkönyveit, a hiánypótlási felhívásokat, megküldi azokat az érdekeltek részére, gondoskodik a kiegészítő tájékoztatás nyújtásáról, tájékoztatja az ajánlattevőket az ajánlatkérő döntéseiről,

g) nyilvántartja és kezeli a közbeszerzések dokumentumait, gondoskodik azok megőrzéséről a Kbt.-ben előírt időtartamig,

h) gondoskodik a Kbt.-ben foglalt adatoknak, dokumentumoknak, hirdetményeknek a Közbeszerzési Hatóság által működtetett Közbeszerzési Adatbázisban való megjelentetéséről,

i) elkészíti az NGM éves közbeszerzési tervét.

19. § A Nemzeti Kommunikációs Hivatalról és a kormányzati kommunikációs beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 247/2014. (X. 1.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. mellékletében meghatározott kommunikációs szolgáltatások és az azokhoz kapcsolódó termékek közbeszerzésére vonatkozó igényeknek és adatoknak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal részére történő, az R1. 8. §-a szerinti megküldéséről a Jogi és Kodifikációs Főosztály köteles gondoskodni.

20. § Az NGM tárgyévi beszerzéseiről a Jogi és Kodifikációs Főosztály legkésőbb május 15-ig éves statisztikai összegezést készít, amelynek a közigazgatási államtitkár jóváhagyását követően az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszternek történő megküldéséről a közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegezésről szóló rendeletben (a továbbiakban: Hirdetményminta-rendelet) meghatározott határidőn belül gondoskodik.


5. A döntéshozó

21. § A közbeszerzési eljárás döntéshozójaként

a) az NGM kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatában foglaltak szerint 40 millió forint értékhatárig a közigazgatási államtitkár,

b) az a) pontban foglalt értékhatárt meghaladóan a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. §-a szerinti feladatkörében eljáró miniszter

jár el.

22. § A közbeszerzési eljárás lefolytatásának engedélyezése, valamint az eljárást lezáró döntés meghozatala a döntéshozó személy feladata.

IV. Fejezet

Közbeszerzési eljárás lefolytatása


6. Az eljárás kezdeményezése

23. § (1) A közbeszerzési eljárást a beszerző szervezeti egység a Jogi és Kodifikációs Főosztályhoz írt – és a beszerző szervezeti egység irányítását ellátó állami vezető jóváhagyásával ellátott – feljegyzésben kezdeményezi.

(2) A közbeszerzési eljárás megindítására irányuló feljegyzés tartalmazza:

a) a közbeszerzés szükségességének részletes szakmai indokolását,

b) a közbeszerzés tárgyát, a szerződéshez rendelt elnevezést,

c) a szerződés szerinti mennyiséget,

d) a közbeszerzés előzetesen becsült nettó értékét,

e) a beszerzés fedezetéül szolgáló forrás megjelölését,

f) a közbeszerzési eljárás fajtájára irányuló javaslatot,

g) a közbeszerzési eljárás indításának tervezett időpontját,

h) a szerződés időtartamát vagy a teljesítés határidejét,

i) az ajánlattevők műszaki és szakmai alkalmasságára vonatkozó előírásokat,

j) ha a szolgáltatás teljesítése egy adott képzettséghez van kötve, a vonatkozó jogszabályi rendelkezésre történő hivatkozást,

k)11 azon bírálati szempontot, amely alapján kiválasztásra kerül a nyertes ajánlattevő,

l)12 a legalacsonyabb költség, illetve a legjobb ár-érték arány alapján meghatározott bírálati szempont esetén az értékelési szempontrendszert,

m)13 a beszerző szervezeti egység nyilatkozatát arról, hogy nem kívánja lehetővé tenni az ajánlattevők számára a részekre történő ajánlattételt, valamint ennek indokolását.

(3) A beszerző szervezeti egység eljárást megindító feljegyzéséhez csatolni kell

a) az R1. hatálya alá tartozó beszerzések esetében a Nemzeti Kommunikációs Hivatal előzetes döntését tartalmazó dokumentumot,

b) informatikai tárgyú beszerzések esetében a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel történt előzetes egyeztetésről szóló dokumentumot,

c) a bírálóbizottság ideiglenes és póttagjainak az 5. melléklet szerinti nyomtatványon történő megjelölését,

d) az Intézményi Gazdálkodási Főosztálynak vagy az előirányzat szakmai kezelőjének a források rendelkezésre állásáról szóló 6. melléklet szerinti igazolását,

e) a beszerzési tárgyra vonatkozó részletes feladatspecifikációt, műszaki leírást, tanulmányok esetében a tanulmány kidolgozásának legfontosabb részfeladatait, valamint munkafázisait,

f) az ajánlattételre felhívni kívánt gazdasági szereplők megjelölését,

g)14 ha a beszerző szervezeti egység végzett előzetes piaci konzultációt, az arról készített dokumentációt, valamint a becsült érték meghatározását alátámasztó egyéb dokumentumokat,

h) a bírálóbizottsági tagoknak jelölt és az előzetes piacfelmérésben részt vevő személynek, szervezeteknek a 4. melléklet szerinti összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatát,

i) az előkészített szerződéstervezetet, valamint az ahhoz kapcsolódó, a 26. § szerinti előzetes véleményezés dokumentumait,

j)15 a beszerző szervezeti egység közvetlen irányítását ellátó állami vezető 7. mellékletben foglalt szakmai nyilatkozatát a tárgyi beszerzés adott szakterületen történő, a Kbt. 19. §-a szerinti egybeszámítása (részekre bontás tilalma) vonatkozásában.

24. §16 (1) A közbeszerzési eljárás előkészítése során a közbeszerzés tárgyának a becsült értékét a beszerző szervezeti egység állapítja meg a Kbt. 16. §-ában, valamint 28. § (2)–(4) bekezdésében foglaltak figyelembevételével.

(2) A közbeszerzés becsült értékének meghatározásához a beszerző szervezeti egység előzetes piaci konzultációt folytathat a közbeszerzés megkezdése időpontjának megjelölése nélkül, kizárólag a felmérés érdekében szükséges – de a beszerzés műszaki tartalmát részletesen tartalmazó – adatokat közölve. Az előzetes piaci konzultáció során nem közölhető a közbeszerzési eljárás során az összes ajánlattevő, illetve részvételre jelentkező részére rendelkezésre bocsátott adatok körét meghaladó információ.

(3) Az előzetes piaci konzultációról a beszerző szervezeti egység teljes körű dokumentációt köteles készíteni, amely tartalmazza a konzultáció körülményeit, idejét, a konzultációba bevont piaci szereplőket, a konzultáció eredményeit, valamint egyéb, a beszerző szervezeti egység által fontosnak tartott körülményeket.

25. §17 Ha a beszerző szervezeti egység nem egyedüli értékelési szempontként alkalmazza a legalacsonyabb ár szempontját, köteles meghatározni:

a) a legalacsonyabb költséget vagy a legjobb ár-érték arányt megjelenítő értékelési szempontokat és az azok súlyát meghatározó – az értékelési szempont tényleges jelentőségével arányban álló – szorzószámokat (súlyszám),

b) ha az értékelési szempont körében alszempontok is meghatározásra kerülnek, alszempontonként azok – tényleges jelentőségével arányban álló – súlyszámát,

c) az ajánlatok értékelési szempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám alsó és felső határát, amely minden értékelési szempont esetében azonos, valamint

d) azt a módszert vagy módszereket, amelyekkel megadja a ponthatárok közötti pontszámot.

26. § A közbeszerzési eljárás kezdeményezését megelőzően a beszerző szervezeti egység köteles véleményezés céljából megküldeni az előkészített szerződéstervezetet az Intézményi Gazdálkodási Főosztály, valamint a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére.


7. Az eljárás megindítása

27. § (1) Az eljárás fajtájának megválasztásánál törekedni kell a széles körű részvétel lehetőségének biztosítására.

(2) A közbeszerzési eljárás fajtáját az ajánlati felhívás elkészítése során a Jogi és Kodifikációs Főosztály a beszerző szervezeti egység javaslatának figyelembevételével állapítja meg.

28. § A közbeszerzési eljárás megindításához szükséges dokumentumoknak – a közigazgatási államtitkár részére – döntésre történő előterjesztéséről a Jogi és Kodifikációs Főosztály gondoskodik. A közbeszerzési eljárás lefolytatását a döntéshozó a 8. melléklet szerinti nyomtatvány aláírásával engedélyezi.

29. §18 (1) Az ajánlati felhívás közzétételéről vagy az érintettekhez történő közvetlen eljuttatásáról a Jogi és Kodifikációs Főosztály gondoskodik. A közbeszerzési eljárás során a Jogi és Kodifikációs Főosztály a titkárságán személyesen és az NGM honlapján elektronikusan folyamatosan biztosítja a dokumentáció rendelkezésre állását.

(2) Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás, a Kbt. 113. §-a szerinti, valamint a Kbt. 115. § (1) bekezdése szerinti eljárás lefolytatása esetén az ajánlati felhívást – annak közzététele helyett – a Jogi és Kodifikációs Főosztály – a beszerző szervezeti egység javaslatának figyelembevételével – legalább három, a Kbt. 115. § (1) bekezdése szerinti eljárás alkalmazása esetén legalább négy ajánlattevőnek egyidejűleg, írásban közvetlenül megküldi.

30. § (1)19 A beszerző szervezeti egység javaslatára a bírálóbizottság a közbeszerzési eljárásban való részvételt a Kbt. 54. §-a szerinti ajánlati biztosíték (a továbbiakban: biztosíték) adásához kötheti.

(2) A biztosíték az ajánlati kötöttség megtartását biztosítja, ezért annak összegét – a felek ajánlati kötöttségének megsértése esetére – az ajánlatkérőnél előreláthatólag felmerülő költségek mértékére tekintettel kell megállapítani.

(3) A biztosíték kezeléséről, nyilvántartásáról, valamint visszaadásáról a bírálóbizottság az Intézményi Gazdálkodási Főosztály útján gondoskodik.

31. § (1) Ha az adott közbeszerzési eljárásban részvételre jelentkező vagy ajánlattevő gazdasági szereplő kiegészítő tájékoztatást kér, úgy a tájékoztatási kötelezettséget a bírálóbizottság a Jogi és Kodifikációs Főosztály útján teljesíti. A kiegészítő tájékoztatási kötelezettség kizárólag írásban teljesíthető.

(2) Az adott beszerzési tárggyal kapcsolatos szakmai megítélést igénylő kérdések tekintetében a Jogi és Kodifikációs Főosztály a beszerző szervezeti egységgel egyeztetve ad választ az ajánlattevő által feltett kérdésre.


8. A közbeszerzési eljárás lezárása

32. § (1) A részvételi határidő és az ajánlattételi határidő lejártának időpontjában a bírálóbizottság megkezdi a beérkezett részvételi jelentkezések, illetve ajánlatok bontását.

(2)20 Megbízott szakértő igénybevétele esetén lehetőség van a részvételi jelentkezéseknek és az ajánlatoknak a megbízott szakértő székhelyén történő felbontására. Ebben az esetben a Kbt. 68. §-ában előírt feladatok és az azokból eredő felelősség a megbízott szakértőt terhelik.

33. § (1) A bírálóbizottság a felbontást követően a Kbt.-ben foglalt eljárási szabályok és a felhívásban meghatározott szempontok szerint elvégzi a részvételi jelentkezések és az ajánlatok tartalmi és formai minősítését, értékelését, és dönt a hiánypótlás elrendeléséről, az alkalmatlan ajánlattevők kizárásáról, az ajánlatok érvénytelenségéről.

(2) Az eljárás során szükséges értesítéseknek, kérdéseknek, jegyzőkönyveknek, hiánypótlásra való felhívásnak az érintettek részére történő eljuttatásáról a bírálóbizottság a Jogi és Kodifikációs Főosztály útján gondoskodik.

34. § A bírálóbizottság tagjai az ajánlatok értékelése során a 9. melléklet szerinti bírálati lapot töltenek ki, melyen szövegesen és számszerűsítve értékelik az egyes ajánlatokat. Ha az ajánlatok értékelése sorbarendezés vagy pontkiosztás módszerével történik, a bírálóbizottság tagjainak a bírálati lapon indokolniuk kell a kialakult sorrendet. A bírálati lapok az adott ülésről készített jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékletét képezik.

35. § (1)21 A bírálóbizottság a Kbt. 69. §-a szerinti értékelést követően döntési javaslatot fogalmaz meg a nyertes ajánlattevő személyéről.

(2)22 A Kbt. 77. § (5) bekezdésében foglalt esetekben a nyertes ajánlattevő kiválasztása érdekében, közjegyző jelenlétében sorsolást kell tartani és a sorsolás alapján kiválasztott ajánlattevőt az eljárás nyertesének nyilvánítani. A közjegyző kiválasztásával és a működésével kapcsolatban felmerült költségek kiegyenlítéséről a beszerző szervezeti egység gondoskodik.

(3) Az eljárás eredményéről, eredménytelenségéről, a nyertes ajánlattevő személyéről – a bírálóbizottság által készített javaslat figyelembevételével – a döntéshozó a 10. melléklet szerinti döntéshozatali záradék aláírásával dönt.

(4) A Hirdetményminta-rendeletben meghatározott minta szerinti összegzés elkészítéséről, valamint az eljárás eredményének a Hirdetményminta-rendeletben meghatározott minta szerinti közzétételéről a bírálóbizottság a Jogi és Kodifikációs Főosztály útján gondoskodik.

36. § (1) Ha valamely részvételre jelentkező vagy ajánlattevő iratbetekintést vagy előzetes vitarendezést kezdeményez, a Jogi és Kodifikációs Főosztály főosztályvezetője a kezdeményező irat beérkezését követően haladéktalanul rendelkezik az iratbetekintés biztosításáról, valamint az előzetes vitarendezés körülményeiről.

(2) Ha az eljárásban megbízott szakértő került bevonásra, úgy az iratbetekintés és az előzetes vitarendezés során az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátása a szakértőhöz delegálható.


9. A szerződés megkötése, módosítása

37. § (1) A szerződést a nyertes ajánlattevőként meghatározott szervezettel (személlyel) kell írásban megkötni a közbeszerzési eljárásban közölt végleges feltételek, a szerződéstervezet és az ajánlat tartalmának megfelelően.

(2) A szerződés megkötésére az eredményes eljárást követően kizárólag a döntéshozónak a döntéshozatali záradékban foglalt döntése alapján kerülhet sor.

38. § (1) A nyertes ajánlattevő kiválasztására vonatkozó, indokolással ellátott döntést az eljárás dokumentumainak egyidejű megküldésével a bírálóbizottság továbbítja a beszerző szervezeti egység vezetőjének a szerződés megkötése céljából.

(2) A közbeszerzési eljárás során közölt szerződéstervezetnek megfelelő szerződést – a kötelezettségvállalásra vonatkozó előírásokra tekintettel – a kötelezettségvállalásra jogosult vezető köti meg az NGM nevében.

(3) A beszerző szervezeti egység a megkötött szerződés egy eredeti példányát szerződéskötést követően haladéktalanul köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére megküldeni. A Jogi és Kodifikációs Főosztály a szerződés megérkezését követő három munkanapon belül köteles gondoskodni a megkötött szerződésnek az NGM honlapján történő közzétételéről.

39. § (1)23 A megkötött szerződések módosítására a Kbt. 141. §-ában meghatározott rendelkezések figyelembevételével kerülhet sor.

(2) A közbeszerzési szerződést módosító szerződés tervezetét a beszerző szervezeti egység készíti el, amelyet elektronikus úton véleményezésre megküld az Intézményi Gazdálkodási Főosztály, valamint a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére.

(3) Az NGM kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzata alapján kötelezettségvállalásra jogosult számára aláírás céljából megküldött módosító szerződéshez mellékelni kell az előzetes véleményezés dokumentumait. Ha az Intézményi Gazdálkodási Főosztálynak vagy a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak a szerződéssel kapcsolatos észrevétele nem került elfogadásra, úgy ennek indokolását a szerződéshez szintén mellékelni kell.

(4) A szerződésmódosítás egy eredeti példányát a beszerző szervezeti egység köteles a módosítást követően haladéktalanul a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére megküldeni.

V. Fejezet

A beszerzési eljárások monitoringja és az eljárás során felmerülő költségek viselésének szabályai

40. § A közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződések teljesüléséről a teljesítésigazolás kiállítását és a szerződésben foglalt ellenérték kifizetését követően legfeljebb három napon belül a beszerző szervezeti egység a teljesítésigazolás másolatának megküldésével köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztályt tájékoztatni.

41. § A beszerző szervezeti egység a 40. §-ban rögzítetteken kívül köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztályt haladéktalanul tájékoztatni bármely, a közbeszerzési eljárások lefolytatásával vagy a szerződések teljesítésével kapcsolatban felmerült lényeges körülményről.

42. §24 A szaktanácsadó igénybevételével összefüggő költségek megfizetéséről a beszerző szervezeti egység köteles gondoskodni. Olyan beszerzés esetén, ahol egy eljárás keretében több beszerző szervezeti egység érintett, a szaktanácsadó igénybevételével összefüggő költségek megfizetésével járó kötelezettségek a szolgáltatás díjának adott szervezeti egységre jutó mértékének arányában terhelik a beszerző szervezeti egységeket.

VI. Fejezet

A központosított közbeszerzési eljárásra vonatkozó szabályok

43. § A központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) szerinti, országosan kiemelt termékeket a kijelölt szervezeten keresztül az R2.-ben meghatározott módon kell beszerezni.

44. § (1) A központosított közbeszerzési eljárás keretében lefolytatandó közbeszerzési igényeket a Fejezeti Költségvetési Főosztályhoz kell eljuttatni.

(2) A megrendeléseket a beszerzésre kijelölt szervezethez a Fejezeti Költségvetési Főosztály továbbítja.

45. § A központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó beszerzési igények esetében a beszerző szervezeti egység – a közbeszerzési eljárás kezdeményezését megelőzően – előzetes egyeztetést folytat a központi szolgáltatóval a beszerzés megvalósításának lehetőségei vonatkozásában. Amennyiben a beszerzési igény kielégítésére egyedi megállapodás útján van lehetőség, úgy a megállapodás megkötésére a Jogi és Kodifikációs Főosztállyal történő egyeztetést követően kerülhet sor.

46. § (1) A büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről szóló 44/2011. (III. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R3.) szerinti termékeket és szolgáltatásokat a kijelölt szervezeten keresztül az R3.-ban meghatározott módon kell beszerezni.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt, közbeszerzési értékhatárt elérő beszerzési igényt a Jogi és Kodifikációs Főosztályhoz kell eljuttatni, amely lefolytatja az R3. szerinti beszerzési eljárást.

VII. Fejezet

Közbeszerzési értékhatár alatti szerződések megkötésére vonatkozó szabályok

47. §25 (1) A mindenkori közbeszerzési értékhatár alatti szerződések becsült értékének kiszámítása során a beszerző szervezeti egység köteles érvényesíteni a Kbt. 19. § (2) bekezdésében rögzített részekre bontás tilalmára vonatkozó rendelkezést, továbbá köteles figyelemmel lenni a Kbt. 19. § (3) bekezdésére.

(2) A beszerző szervezeti egység az értékhatár alatti szerződés előzetes jogi véleményezése során köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztály jóváhagyását kérni annak eldöntéséhez, hogy az a részekre bontás tilalmába ütközik-e, és így szükség van-e közbeszerzési eljárás lefolytatására.

48. § A mindenkori közbeszerzési értékhatár alatt megkötni kívánt szerződés tervezetét a beszerző szervezeti egység az NGM kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatában foglaltak figyelembevételével köteles véleményezés céljából a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak megküldeni, amelynek elmaradásáért a beszerző szervezeti egység vezetője tartozik felelősséggel. A szerződéskötésre kizárólag a Jogi és Kodifikációs Főosztály kiadott véleményének ismeretében kerülhet sor.

VIII. Fejezet

Záró rendelkezések

49. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

50. § Az utasítás hatálybalépését megelőzően megkezdett beszerzési eljárásokra a részvételi vagy az ajánlati felhívás feladásának, illetve megküldésének napján hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

51. §26

1. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz

KÖZBESZERZÉSI TERVLAP

Költségvetési szerv megnevezése:

Nemzetgazdasági Minisztérium, 1051 Budapest, József nádor tér 2–4.

Az eljárást indító szervezeti egység:


(helyettes államtitkárság)

Eljárásgazda szervezeti egység:


(főosztály/önálló osztály)

Érintett költségvetési évek:


1. A tervezett közbeszerzés tárgya, mennyisége:

Közbeszerzés
megnevezése

Tárgya*

Mennyiségi egysége

Mennyisége

[*=1. építési beruházás, ezen belül:
a) kivitelezés; b) tervezés és kivitelezés; c) kivitelezés bármilyen eszközzel, módon, az ajánlatkérő által meghatározott követelményeknek megfelelően;
2. építési koncesszió;
3. árubeszerzés, ezen belül:
a) adásvétel; b) lízing; c) bérlet; d) részletvétel; e) ezek kombinációja/egyéb;
4. szolgáltatásmegrendelés;
5. szolgáltatási koncesszió]


2. A közbeszerzés várható időpontjai:

– az eljárás indításának tervezett ideje:

20...

év

hónap

nap


– teljesítés határideje:

20...

év

hónap

nap


3. A közbeszerzés előzetesen becsült nettó értéke:

forint


4. A közbeszerzés fedezetéül szolgáló forrás megjelölése (célelőirányzat, költségvetési normatíva, egyéb támogatás, bevétel vállalkozási tevékenységből, egyéb) és bruttó értéke:

Forrás

Összeg

Mérték

%


5. A tervezett közbeszerzésért felelős személy (személyek):

Név

Telefon

Beosztás/tisztség

ügyintéző

főosztályvezető


6. Egyéb, a közbeszerzéssel kapcsolatos információ (tanulmányok esetében kötelezően kitöltendő a kötelezettségvállalás szakmai indokoltságának, a várható költségek részletezésének, a kidolgozás legfontosabb részfeladatainak/munkafázisainak ismertetésével):

Dátum:

Készítette:

Jóváhagyta:

.....................................

.....................................

név

helyettes államtitkár

2. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz27


KIJELÖLÉS

A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 27. §-ában és a Nemzetgazdasági Minisztérium beszerzéseinek szabályozásáról szóló 18/2015. (IX. 18.) NGM utasítás [a továbbiakban: 18/2015. (IX. 18.) NGM utasítás] 10. § (5) bekezdésében foglaltak alapján kijelölöm az alábbi személyt, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium által indított, „…………………………………” (közbeszerzés tárgya) tárgyú közbeszerzési eljárásban a bírálóbizottság munkájában részt vegyen.

Név:     
Szervezeti egység:     
Beosztás:    

A kijelölt személy a Kbt., valamint a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasítás alapján jogosult és köteles eljárni.

A kijelölt személy az eljárás során tudomására jutott adatokkal és információkkal kapcsolatban titoktartásra köteles. A kijelölt személy az eljárás folyamán felmerült, a Kbt. 25. §-ában meghatározott összeférhetetlenségi okokról a bírálóbizottság elnökét haladéktalanul írásban tájékoztatni köteles.


Budapest, 20……………………………
………………………………………
elnök




A kijelölést elfogadom:
…………………………………………

3. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz28


ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI ÉS TITOKTARTÁSI NYILATKOZAT

Alulírott ……………………………………………………. mint a Nemzetgazdasági Minisztérium által meghirdetett ………………………………………… tárgyú közbeszerzési eljárásban a bírálóbizottság tagja/póttagja1 kijelentem, hogy a fentiekben megjelölt eljárásban velem szemben a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 25. §-ában foglalt kizáró körülmények, összeférhetetlenségi okok nem állnak fenn.

Egyúttal kijelentem, hogy a fentiekben megjelölt tárgyú közbeszerzési eljárás során tudomásomra jutott, a Kbt. 44. § (1) bekezdésében és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:47. §-ában meghatározott üzleti titkot megőrzöm.

Tudomással bírok arról, hogy a Kbt. összeférhetetlenségi szabályainak megsértése esetén az eljárás további részében nem lehet ajánlattevő vagy alvállalkozó a Kbt. 25. § (2) bekezdése, 25. § (3) bekezdés a)–b) pontja és 25. § (4) bekezdés a)–m) pontja hatálya alá tartozó vagy az ott felsorolt személyekkel a hivatkozott jogszabályhely szerinti viszonyban álló érdekelt gazdálkodó szervezet.

Kötelezettséget vállalok arra, hogy összeférhetetlenség esetén az összeférhetetlenségi okot a bírálóbizottság elnökének haladéktalanul írásban bejelentem, és ezt követően a döntéshozatalban a Közbeszerzési Bizottság tagjaként nem veszek részt.

Aláírásommal elismerem, hogy az ajánlatkérő által rendelkezésemre bocsátott, a Kbt. 27. §-ában foglaltak alapján összeállított közbeszerzési eljárás felelősségi rendjét megismertem, az abban foglaltakat magamra nézve kötelezőnek ismerem el.


Budapest, 20……………………………
………………………………………
aláírás




________________________
1 A megfelelő szövegrész aláhúzandó.

4. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz29


ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI ÉS TITOKTARTÁSI NYILATKOZAT

Alulírott …………………………………………, a ……………………………… (cég) képviselője kijelentem, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium által meghirdetett ………………………………………… tárgyú közbeszerzési eljárásban az általam képviselt ajánlattevő/részvételre jelentkező/alvállalkozó1 alkalmasságigazolásában részt vevő szervezet vonatkozásában a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 25. §-ában foglalt kizáró körülmények, összeférhetetlenségi okok nem állnak fenn.

Tudomással bírok arról, hogy a Kbt. 25. § (2) bekezdése, a 25. § (3) bekezdés a)–b) pontja és 25. § (4) bekezdés a)–m) pontja alapján összeférhetetlen, és nem vehet részt az eljárásban ajánlattevőként, részvételre jelentkezőként, alvállalkozóként vagy az alkalmasság igazolásában részt vevő szervezetként az ajánlatkérő által az eljárással vagy annak előkészítésével kapcsolatos tevékenységbe bevont személy vagy szervezet, ha közreműködése az eljárásban a verseny tisztaságának sérelmét eredményezheti.

Kijelentem továbbá, hogy a fentiekben megjelölt tárgyú közbeszerzési eljárás során tudomásomra jutott, a Kbt. 44. § (1) bekezdésében és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:47. §-ában meghatározott üzleti titkot megőrzöm.


Budapest, 20……………………………
………………………………………
aláírás





________________________
1 A megfelelő szövegrész aláhúzandó.

5. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz30


JAVASLAT
a bírálóbizottság ideiglenes és póttagjainak kijelölésére

A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 27. § (3) bekezdésében foglaltak alapján a ………………………………………………………………………………………… tárgyú közbeszerzési eljárásban a bírálóbizottság ideiglenes és póttagjának a következő személyek kijelölését javasolom:

Név

Szervezeti egység

Beosztás

Szakértelem1

Ideiglenes tag2

Póttag3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




A fent felsorolt személyek összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatát jelen javaslathoz mellékelve megküldöm.



Budapest, 20……………………………
…………………………………………………
beszerző szervezeti egység vezetője




_____________________________
1 A Kbt. 27. § (3) bekezdése alapján a közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a dokumentáció elkészítése, az ajánlatok értékelése során és az eljárás más szakaszában az ajánlatkérő nevében eljáró, illetve az eljárásba bevont személyeknek és szervezeteknek együttesen rendelkezniük kell megfelelő, a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai, jogi és pénzügyi szakértelemmel.
2 Kérjük X-szel jelölni.
3 Kérjük X-szel jelölni.

6. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz31


FEDEZETIGAZOLÁS

„………………………” tárgyban a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) …… §-a szerinti ……………………… eljárás lefolytatására kerül sor.

A becsült érték a Kbt. 19. § (2) bekezdése szerinti, a részekre bontás tilalmára vonatkozó szabály figyelembevételével
Nem éri el a nemzeti közbeszerzési értékhatárt1
Meghaladja a nemzeti közbeszerzési értékhatárt, de nem éri el az uniós értékhatárt
Meghaladja az uniós értékhatárt.

A becsült érték összege nettó …………………………… forint + ………% általános forgalmi adó, azaz bruttó …………………………………… forint.

A beszerzés forrásának összege (fedezet): bruttó ………………………… forint.

A beszerzés forrása: …………………………………………………………………………………

Fentiekre tekintettel igazolom, hogy a beszerzés forrása rendelkezésre áll.



Budapest, 20……………………………
…………………………………………………
Intézményi Gazdálkodási Főosztály/
az előirányzat szakmai kezelője





___________________________
1 A közbeszerzési értékhatárok megállapítása során a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvényben és a Közbeszerzési Hatóság elnökének tájékoztatójában foglaltak irányadóak.

7. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz32


SZAKMAI NYILATKOZAT
…………………………………………………………
tárgyú beszerzéshez kapcsolódóan

A ……………………………………… Helyettes Államtitkárság/……………………………………… Főosztály által megvalósítandó, …………………… tárgyú közbeszerzési eljárás vonatkozásában az alábbiakról nyilatkozom.

A beszerzés forrása:

A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény tiltja a törvény alkalmazásának megkerülése céljából a közbeszerzések részekre bontását. Ezen rendelkezés alapján egybe kell számítani mindazon szolgáltatásokat, amelyek ugyanazon közvetlen cél megvalósítására irányulnak, az egyes szolgáltatások műszakilag és gazdaságilag funkcionális egységet alkotnak.
A jelzett beszerzés becsült értéke …………………… forint + …………% általános forgalmi adó, azaz nem éri el a közbeszerzési értékhatárt.

Figyelemmel a hivatkozott szabályozásra a fenti beszerzések az alábbi részletes szakmai indokok alapján sem egymással, sem a korábbi vagy a jelenleg folyamatban lévő, általunk indított beszerzésekkel nem minősülnek tartalmilag hasonlónak, azok egybeszámításának feltétele nem áll fenn.

Részletes szakmai indokolás:

Kérjük, hogy a fenti szakmai indokokat a beszerzés (beszerzések) közbeszerzési szempontú vizsgálata során figyelembe venni szíveskedjék.



Budapest, 20……………………………

…………………………………………………
helyettes államtitkár

8. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz


KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁS ENGEDÉLYEZÉSE


A beszerzést kezdeményező szakterület:


A közbeszerzés tárgya:


A közbeszerzés becsült értéke:


A beszerzés forrása:


A közbeszerzési eljárás fajtája, típusa:


Az ajánlattételre felhívandó gazdasági szereplők (név, székhely, cégjegyzékszám megjelölésével – amennyiben szükséges):


A fentiek szerint a közbeszerzési eljárás elindítását engedélyezem.


Budapest, _______________


………………………………………………
Döntéshozó

9. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz


BÍRÁLATI LAP

Bírálóbizottsági tag neve:

 

Beosztása:

 


1. Ajánlatkérő megnevezése:

2. A közbeszerzés tárgya:

3. Az eljárás megindításának ideje:

4. Ajánlattevők megnevezése:

Ajánlattevő 1.

Ajánlattevő 2.

Ajánlattevő 3.

5. Bírálati szempont (szempontok) bírálati módszer meghatározása:

6. A Bírálóbizottság tagjának – az értékelési javaslatban foglaltak megismerését követő – javaslata az ajánlattevők érvényességére vonatkozóan (X-szel jelölve!):

Ajánlattevő

Érvényes

Érvénytelen

Ajánlattevő 1.

 

 

Ajánlattevő 2.

 

 

Ajánlattevő 3.

 

 



Indokolás:


7. Érvényes ajánlatot tevő ajánlattevők megnevezése, az ajánlatok bírálati szempont(ok) szerinti eleme(i):

Ajánlat 1.
Ajánlattevő neve:
Ajánlattevő székhelye:
Az ajánlat értékelésre kerülő elemei:


Ajánlat 2.
Ajánlattevő neve:
Ajánlattevő székhelye:
Az ajánlat értékelésre kerülő elemei:

Ajánlat 3.
Ajánlattevő neve:
Ajánlattevő székhelye:
Az ajánlat értékelésre kerülő elemei:

8. A bírálóbizottság tagjának – az értékelési javaslatban foglaltak megismerését követő − javaslata az eljárás eredményére vonatkozóan:

Nyertes ajánlat:


Indokolás:


A második legkedvezőbb ajánlat:


Indokolás:


Budapest, 20… ………………………


………………………………………………
bírálóbizottsági tag aláírása

10. melléklet a 18/2015. (IX. 18.) NGM utasításhoz33


DÖNTÉSHOZATALI ZÁRADÉK

1. Ajánlatkérő megnevezése: Nemzetgazdasági Minisztérium

2. A közbeszerzés tárgya: …………………………………………………………………………

3. A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 27. § (4) bekezdése alapján a bírálóbizottság elnöke által a bírálóbizottsági jegyzőkönyvben foglalt, eljárási és érdemi döntési javaslatoknak megfelelően a tárgyi közbeszerzési eljárás vonatkozásában az alábbi, eljárást lezáró döntést hozom:

A közbeszerzési eljárás eredményes/a Kbt. 75. § (1) bekezdés … pontja alapján eredménytelen.

Az érvényes ajánlatot tevő ajánlattevők közül a legalacsonyabb árat tartalmazó/legalacsonyabb költséget tartalmazó/legjobb ár-érték arányt megjelenítő1 ajánlatot adó ajánlattevő, azaz a jelen közbeszerzési eljárás nyertese:


Az ellenszolgáltatás összege:     

4. Fentiekre tekintettel hozzájárulok a bírálóbizottsági jegyzőkönyvben javasoltakkal azonos tartalmú, a melléklet szerinti írásbeli összegezés ajánlattevők részére történő megküldéséhez.



Budapest, 20……………………………
…………………………………………………
döntéshozó





__________________________
1 A megfelelő szövegrész alkalmazásával.
1

Az utasítást a 11/2017. (V. 11.) NGM utasítás 94. § b) pontja hatályon kívül helyezte 2017. június 10. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 95. §-át.

2

A 2. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 7. § (2) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § a) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 9. § (1) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 9. § (3) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § b) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 12. § c) pontja az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § c) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 13. § (2) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § c) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 14. § (2) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § d) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 16. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 3. §-ával megállapított szöveg.

10

A 17. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 4. §-ával megállapított szöveg.

11

A 23. § (2) bekezdés k) pontja az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 23. § (2) bekezdés l) pontja az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 23. § (2) bekezdés m) pontját az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 5. § (2) bekezdése iktatta be.

14

A 23. § (3) bekezdés g) pontja az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 23. § (3) bekezdés j) pontja az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 5. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 24. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 6. §-ával megállapított szöveg.

17

A 25. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 7. §-ával megállapított szöveg.

18

A 29. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 8. §-ával megállapított szöveg.

19

A 30. § (1) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § e) pontja szerint módosított szöveg.

20

A 32. § (2) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § f) pontja szerint módosított szöveg.

21

A 35. § (1) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 9. §-ával megállapított szöveg.

22

A 35. § (2) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 9. §-ával megállapított szöveg.

23

A 39. § (1) bekezdése az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 12. § g) pontja szerint módosított szöveg.

24

A 42. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 10. §-ával megállapított szöveg.

25

A 47. § az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 11. §-ával megállapított szöveg.

26

Az 51. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

27

A 2. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § a) pontjával megállapított szöveg.

28

A 3. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § b) pontjával megállapított szöveg.

29

A 4. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § c) pontjával megállapított szöveg.

30

Az 5. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § d) pontjával megállapított szöveg.

31

A 6. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § e) pontjával megállapított szöveg.

32

A 7. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § f) pontjával megállapított szöveg.

33

A 10. melléklet az 5/2016. (V. 11.) NGM utasítás 13. § g) pontjával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére