• Tartalom

226/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelet

226/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelet

az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról1

2015.08.08.

A Kormány

a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 12. § (5) bekezdés g) pontjában,

a 2. § tekintetében a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 12. § (5) bekezdés a) és b) pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A Kormány – a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyek közül – nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra beruházással összefüggő ügyekké nyilvánítja az 1/a. mellékletben meghatározott beruházásokkal összefüggő, azok megvalósításához és használatbavételéhez (forgalomba helyezéséhez, üzemeltetéséhez, működéséhez) közvetlenül szükséges, a 2. mellékletben felsorolt közigazgatási hatósági ügyeket.”

2. § Az R. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

3. § Az R. a 2. melléklet szerinti 1/a. melléklettel egészül ki.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 226/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelethez

Az R. 1. mellékletének módosítása
1. Az R. 1. melléklet 1. pont 1.11. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.11. Az M7 autópálya, Érd, Iparos úti csomópont átépítése.”
2. Az R. 1. melléklet 1. pont 1.16. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.16. Az M1 autópálya, Hegyeshalom országhatár határátkelőhely közúti akadálymentesítése.”
3. Az R. 1. melléklet 1.26. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.26. A 47. számú főút, Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása.”
4. Az R. 1. melléklet 1.31. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.31. A 8. számú főút, Székesfehérvár–Feketehegy elkerülő szakasz megvalósítása.”
5. Az R. 1. melléklet 1.34. és 1.35. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.34. Az M3 autópálya és Eger közötti gyorsforgalmi útszakasz megvalósítása.
1.35. A 67. számú főút, M7 autópálya és Kaposvár közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) gyorsforgalmi fejlesztése.”
6. Az R. 1. melléklet 1.54. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.54. Az 55. számú főút, Mórahalom elkerülő és megyehatár közötti szakaszán 115 kN tengelyterhelésre történő burkolat megerősítés és a főúttal párhuzamosan kerékpárút kivitelezési munkáinak elvégzése.”
7. Az R. 1. melléklet 1.56. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.56. A 62. számú főút, Szabadegyháza elkerülő szakasz megvalósítása.”
8. Az R. 1. melléklet 1.63. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.63. A 83. számú főút, M1 autópálya és Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése.”
9. Az R. 1. melléklet 1. pontja a következő 1.170–1.207. alponttal egészül ki:
(Egyes országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„1.170. Az M0 gyorsforgalmi út Déli szektor fejlesztése.
1.171. Az M0 gyorsforgalmi út Északi szektor, 11.–10. számú főutak közötti szakaszának előkészítése.
1.172. Az M0 gyorsforgalmi út Nyugati szektor, 10. számú főút–1. számú főút közötti szakaszának előkészítése.
1.173. Az M1 gyorsforgalmi út autópálya, Lajta, tengelysúlymérő állomás kiépítése.
1.174. Az M15 gyorsforgalmi út M1-Rajka, országhatár közötti szakasz bővítése.
1.175. Az M2 gyorsforgalmi út Budapest–Vác közötti szakasz fejlesztése.
1.176. Az M2 gyorsforgalmi út Vác–Hont, Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.177. Az M3 autópálya Mogyoród és Fót megközelítését szolgáló új csomópontjának megvalósítása.
1.178. Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény–országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.179. Az M30 gyorsforgalmi út Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakasz megvalósítása.
1.180. Az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti-országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.181. Az M34 gyorsforgalmi út Vásárosnamény–Záhony közötti szakasz előkészítése.
1.182. Az M35 autópálya (I. ütem) 4. számú főút-481. számú főút közötti szakasz és a 481. sz. főút megvalósítása.
1.183. Az M35 autópálya (II. ütem) Debrecen–Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.
1.184. Az M4 gyorsforgalmi út M0 autóút és Abony (Kelet) közötti szakaszának fejlesztése, Szolnok bekötésével.
1.185. Az M4 gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása új Tisza-híd megépítésével.
1.186. Az M8-M4 gyorsforgalmi utak elválási csomópontjának megvalósítása.
1.187. Az M4 autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.188. Az M6 autópálya Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.189. Az M60 gyorsforgalmi út Pécs és Barcs, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.190. Az M70 gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós, országhatár közötti szakasz bővítése.
1.191. Az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös között, valamint M44 Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakaszainak megvalósítása.
1.192. Az M8 gyorsforgalmi út Körmend–Rábafüzes, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.193. Az M85 gyorsforgalmi út Csorna–Sopron, országhatár közötti szakasz fejlesztése.
1.194. Az M86 gyorsforgalmi út Csorna–Hegyfalu közötti szakasz megvalósítása.
1.195. Az M9 gyorsforgalmi út Vasvár–Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése.
1.196. A 21. számú főút Heves és Nógrád megyei szakaszok kapacitásbővítése.
1.197. A 23-25. számú főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszok fejlesztése.
1.198. A 48. számú főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz fejlesztése, 11,5 t burkolaterősítése.
1.199. A 76. számú főút Zalaegerszeg és M7 autópálya közötti szakasz gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése.
1.200. A 102. számú főút Esztergom–M1 közötti szakasz gyorsforgalmi fejlesztése.
1.201. A 471. számú főút Hajdú-Bihar megyei szakaszok fejlesztése (kapacitásbővítés, elkerülő építése, 11,5 t burkolatmegerősítés).
1.202. A 4219. jelű út Geszt–Mezőgyán–Nagygyanté szakaszok fejlesztése.
1.203. 4451. jelű út, Nagylak elkerülő megvalósítása.
1.204. Kalocsa–Paks térségében tervezett új Duna híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztés megvalósítása.
1.205. Kisvárda elkerülő megvalósítása.
1.206. Nagykanizsa délkeleti elkerülő megvalósítása.
1.207. Sopron északnyugati elkerülő megvalósítása.”
10. Az R. 1. melléklet 2. pont 2.13. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos vasúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„2.13. A 25. számú vasútvonal, Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.”
11. Az R. 1. melléklet 2. pont 2.29. és 2.30. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos vasúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„2.29. Az 1. számú vasútvonal, Biatorbágy-Tata szakasz korszerűsítése és Budapest–Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.30. A 20. számú vasútvonal, Székesfehérvár–Veszprém–Boba vasútvonal korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.”
12. Az R. 1. melléklet 2. pont 2.38. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos vasúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„2.38. A 120. számú vasútvonal, Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros–Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.”
13. Az R. 1. melléklet 2. pontja a következő 2.52–2.76. alponttal egészül ki:
(Egyes országos vasúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„2.52. Vác vasútállomás korszerűsítése.
2.53. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása.
2.54. A Déli Duna-híd korszerűsítése.
2.55. Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.56. GSM-R távközlési hálózat kiépítése.
2.57. Érd közúti felüljáró építése
2.58. Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program 25 helyszínen (kormányablakok).
2.59. Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció.
2.60. MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei.
2.61. Sopron-Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.62. MÁV 200 férőhelyes motorvonatok beszerzése.
2.63. Szűk keresztmetszet kiváltás a MÁV hálózatán.
2.64. Vámosgyörk–Nagyút–Mezőkeresztes–Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások).
2.65. A 17. számú vasútvonal, Zalaszentiván–Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás.
2.66. Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán.
2.67. MÁV 300 férőhelyes motorvonatok beszerzése.
2.68. GYSEV motorvonat beszerzés.
2.69. Keleti–Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás.
2.70. Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II. ütem–Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök.
2.71. Hídrekonstrukciós program a MÁV hálózatán.
2.72. Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (TEN-T vonalak).
2.73. Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás.
2.74. Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás.
2.75. A 40. számú vasútvonal, Kelenföld-Pusztaszabolcs szakasz korszerűsítése és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.76. ETCS L2 fedélzeti berendezés felszerelése 59 db FLIRT típusú motorvonatra.”
14. Az R. 1. melléklet 3. pont 3.9. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes városi közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„3.9. A Budapest, 1-es villamosvonal rekonstrukciója és fejlesztése (meghosszabbítása az Etele térig; Fehérvári út–Kelenföld vasútállomás).”
15. Az R. 1. melléklet 3. pontja a következő 3.24–3.45. alponttal egészül ki:
(Egyes városi közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„3.24. Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt (kapcsolódó kocsiszín infrastruktúrával).
3.25. Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések
3.26. Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése
3.27. Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R.
3.28. M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar átszállási csomópont.
3.29. Helyi személyszállítás gördülőállományának fejlesztése.
3.30. Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (nem TEN-T vonalak).
3.31. Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út–Aranyvölgy).
3.32. Újpalotai villamosvonal.
3.33. Kelenföld intermodális központ (Őrmező).
3.34. A Szeged–Hódmezővásárhely-Békéscsaba–Gyula szakasz rekonstrukciója és villamosítása.
3.35. A Debrecen–Nyíradony szakasz korszerűsítése.
3.36. A Nyíradony–Mátészalka szakasz korszerűsítése.
3.37. A Debrecen–Nyírábrány szakasz korszerűsítése.
3.38. A Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása.
3.39. A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten.
3.40. A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése.
3.41. Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében.
3.42. Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal korszerűsítése.
3.43. Hungária körút–Rákospalota-Újpest vasútvonal korszerűsítése.
3.44. Kőbánya-Kispest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás.
3.45. Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése.”
16. Az R. 1. melléklet 4. pont 4.5. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Egyes országos vízi közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„4.5. A magyarországi TEN-T belvízi út- és kikötői infrastruktúra fejlesztése.”
17. Az R. 1. melléklet 4. pontja a következő 4.6–4.9. alponttal egészül ki:
(Egyes országos vízi közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája)
„4.6. Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése.
4.7. Új komáromi híd, Komárom–Komárno (Révkomárom) között.
4.8. Hajóút fenntartási főterv.
4.9. Vízi úti információs rendszer kiépítése.”

2. melléklet a 226/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelethez

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások listája
1. Közúti közlekedési projektek
1.1. A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény 1. számú mellékletében felsorolt projektek.
1.2. Az M0 gyorsforgalmi út Déli szektor fejlesztése.
1.3. Az M0 gyorsforgalmi út Északi szektor, 11.-10. számú főutak közötti szakaszának előkészítése.
1.4. Az M0 gyorsforgalmi út Nyugati szektor, 10. számú főút-1. számú főút közötti szakaszának előkészítése.
1.5. Az M1 gyorsforgalmi út autópálya, Lajta, tengelysúlymérő állomás kiépítése.
1.6. Az M1 autópálya, Hegyeshalom országhatár határátkelőhely közúti akadálymentesítése.
1.7. Az M15 gyorsforgalmi út M1-Rajka, országhatár közötti szakasz bővítése.
1.8. Az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakasz fejlesztése.
1.9. Az M2 gyorsforgalmi út Vác-Hont, Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.10. Az M3 autópálya Mogyoród és Fót megközelítését szolgáló új csomópontjának megvalósítása.
1.11. Az M3 autópálya és Eger közötti gyorsforgalmi útszakasz megvalósítása.
1.12. Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény- országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.13. Az M30 gyorsforgalmi út Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz megvalósítása.
1.14. Az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti-országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.15. Az M34 gyorsforgalmi út Vásárosnamény-Záhony közötti szakasz előkészítése.
1.16. Az M35 autópálya (I. ütem) 4. számú főút-481. számú főút közötti szakasz és a 481. sz. főút megvalósítása.
1.17. Az M35 autópálya (II. ütem) Debrecen-Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.
1.18. Az M4 gyorsforgalmi út M0 autóút és Abony (Kelet) közötti szakaszának fejlesztése, Szolnok bekötésével.
1.19. Az M4 gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása új Tisza-híd megépítésével.
1.20. Az M8-M4 gyorsforgalmi utak elválási csomópontjának megvalósítása.
1.21. Az M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.22. Az M6 autópálya Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.23. Az M60 gyorsforgalmi út Pécs és Barcs, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.24. Az M7 autópálya, Érd, Iparos úti csomópont átépítése.
1.25. Az M70 gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós, országhatár közötti szakasz bővítése.
1.26. Az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös között, valamint M44 Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakaszainak megvalósítása.
1.27. Az M8 gyorsforgalmi út Körmend-Rábafüzes, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.28. Az M85 gyorsforgalmi út Csorna–Sopron, országhatár közötti szakasz fejlesztése.
1.29. Az M86 gyorsforgalmi út Csorna–Hegyfalu közötti szakasz megvalósítása.
1.30. Az M9 gyorsforgalmi út Vasvár–Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése.
1.31. A 8. számú főút, Székesfehérvár–Feketehegy elkerülő szakasz megvalósítása.
1.32. A 8. számú főút, Várpalota elkerülő szakasz megépítése.
1.33. A 21. számú főút Heves és Nógrád megyei szakaszok kapacitásbővítése
1.34. A 23-25. számú főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakaszok fejlesztése.
1.35. A 47. számú főút, Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása.
1.36. A 48. számú főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz fejlesztése, 11,5 t burkolaterősítése.
1.37. Az 55. számú főút, Mórahalom elkerülő és megyehatár közötti szakaszán 115 kN tengelyterhelésre történő burkolat megerősítés és a főúttal párhuzamosan kerékpárút kivitelezési munkáinak elvégzése.
1.38. A 62. számú főút, Szabadegyháza elkerülő szakasz megvalósítása.
1.39. A 67. számú főút, M7 autópálya és Kaposvár közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) gyorsforgalmi fejlesztése.
1.40. A 67. számú főút, Somogyaszaló elkerülő szakasz megépítése.
1.41. A 67. számú főút, Mernye elkerülő szakasz megépítése.
1.42. A 67. számú főút, Mernyeszentmiklós elkerülő szakasz megépítése.
1.43. A 67. számú főút, Vadépuszta elkerülő szakasz megépítése.
1.44. A 67. számú főút, Somogybabod elkerülő szakasz megépítése.
1.45. A 76. számú főút Zalaegerszeg és M7 autópálya közötti szakasz gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése.
1.46. A 83. számú főút, M1 autópálya és Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése.
1.47. A 83. számú főút, Győrszemere elkerülő szakasz megépítése.
1.48. A 83. számú főút, Tét elkerülő szakasz megépítése.
1.49. A 83. számú főút, Gyarmat elkerülő szakasz megépítése.
1.50. A 83. számú főút, Takácsi elkerülő szakasz megépítése.
1.51. A 86. számú főút, Zalalövő elkerülő szakasz megépítése.
1.52. A 102. számú főút Esztergom–M1 közötti szakasz gyorsforgalmi fejlesztése.
1.53. 338. számú főút, Nyíregyháza nyugati elkerülő szakasz megépítése.
1.54. 445. számú főút, Kecskemét északi elkerülő szakasz megépítése.
1.55. A 471. számú főút Hajdú-Bihar megyei szakaszok fejlesztése (kapacitásbővítés, elkerülő építése, 11,5 t burkolatmegerősítés).
1.56. A 813. számú főút, Győr keleti elkerülő szakasz megépítése.
1.57. A 4219. jelű út Geszt–Mezőgyán–Nagygyanté szakaszok fejlesztése.
1.58. A 4451. jelű út Nagylak elkerülő megvalósítása.
1.59. Kalocsa–Paks térségében tervezett új Duna híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztés megvalósítása.
1.60. Kisvárda elkerülő megvalósítása.
1.61. Nagykanizsa délkeleti elkerülő megvalósítása.
1.62. Sopron északnyugati elkerülő megvalósítása.
2. Vasúti közlekedési projektek
2.1. A 17. számú vasútvonal, Szombathely–Zalaszentiván szakasz rekonstrukciója, Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasz szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás.
2.2. A 40. és 41. számú vasútvonalak, Pusztaszabolcs–Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes szakasza rekonstrukciója.
2.3. A 30. számú vasútvonal, Szabadbattyán–Lepsény–Siófok–Keszthely szakasz rekonstrukciója.
2.4. A 80. és 100c. számú vasútvonalak, Rákos–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza szakasz rekonstrukciója.
2.5. A 25. számú vasútvonal, Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.6. A 15. és 21. számú vasútvonalak, Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakasz rekonstrukciója, ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.7. Szombathely vasúti csomópont fejlesztése.
2.8. GYSEV Zrt. üzemirányító központ megvalósítása (a szükséges biztosítóberendezési felülvezérlés kialakításával).
2.9. A 101. számú vasútvonal, Püspökladány–Biharkeresztes szakasz rekonstrukciója.
2.10. Az 1. számú vasútvonal, Biatorbágy–Tata szakasz korszerűsítése és Budapest–Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.11. A 20. számú vasútvonal, Székesfehérvár–Veszprém–Boba vasútvonal korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.12. Szolnok vasúti csomópont fejlesztése.
2.13. A 100. és 120. számú vasútvonalak, Szolnok–Szajol szakasz fejlesztése.
2.14. A 100. számú vasútvonal, Szajol–Püspökladány szakasz fejlesztése.
2.15. A 100. számú vasútvonal, Püspökladány–Debrecen szakasz fejlesztése.
2.16. A 120. számú vasútvonal, Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros–Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.17. A 120. számú vasútvonal, Békéscsaba-Lőkösháza (oh.) szakasz fejlesztése.
2.18. Vác vasútállomás korszerűsítése.
2.19. A 40. számú vasútvonal, Kelenföld–Pusztaszabolcs szakasz korszerűsítése és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.20. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása.
2.22. A Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyes forgalmú Tisza-híd építésével.
2.23. A Déli Duna-híd korszerűsítése.
2.24. Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.25. GSM-R távközlési hálózat kiépítése.
2.26. Székesfehérvár vasútállomás korszerűsítése, Érd közúti felüljáró építése
2.27. Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program 25 helyszínen (kormányablakok).
2.28. Nagyút–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal).
2.29. Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció.
2.30. MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei.
2.31. Sopron–Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.32. MÁV 200 férőhelyes motorvonatok beszerzése.
2.33. Szűk keresztmetszet kiváltás a MÁV hálózatán.
2.34. Vámosgyörk–Nagyút–Mezőkeresztes–Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások).
2.35. A 17. számú vasútvonal, Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasz rekonstrukciója.
2.36. Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán.
2.37. MÁV 300 férőhelyes motorvonatok beszerzése.
2.38. GYSEV motorvonat beszerzés.
2.39. Keleti–Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás.
2.40. Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II. ütem–Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök.
2.41. Hídrekonstrukciós program a MÁV hálózatán.
2.42. Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (TEN-T vonalak).
2.43. Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás.
2.44. Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás.
2.45. ETCS L2 fedélzeti berendezés felszerelése 59 db FLIRT típusú motorvonatra.”
3. Városi közlekedési projektek
3.1 Intermodális közösségi közlekedési csomópont létesítése a Debrecen Nagyállomás térségében.
3.2. A Budapest, 1-es villamosvonal rekonstrukciója és fejlesztése (meghosszabbítása az Etele térig; Fehérvári út–Kelenföld vasútállomás).
3.3. Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt (kapcsolódó kocsiszín infrastruktúrával).
3.4. Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések.
3.5. Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése.
3.6. Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R.
3.7. M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar átszállási csomópont.
3.8. Helyi személyszállítás gördülőállományának fejlesztése.
3.9. Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (nem TEN-T vonalak).
3.10. Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út–Aranyvölgy).
3.11. Újpalotai villamosvonal.
3.12. Kelenföld intermodális központ (Őrmező).
3.13. A Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula szakasz rekonstrukciója és villamosítása.
3.14. A Debrecen-Nyíradony szakasz korszerűsítése.
3.15. A Nyíradony–Mátészalka szakasz korszerűsítése.
3.16. A Debrecen–Nyírábrány szakasz korszerűsítése.
3.17. A Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása.
3.18. A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten.
3.19. A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése.
3.20. Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében.
3.21. Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal korszerűsítése.
3.22. Hungária körút–Rákospalota-Újpest vasútvonal korszerűsítése.
3.23. Kőbánya-Kispest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás.
3.24. Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás.
3.25. Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése.
3.26. A 18. számú vasútvonal, Szombathely–Kőszeg szakasz korszerűsítése.
3.27. A 36. számú vasútvonal, Fonyód–Kaposvár szakasz korszerűsítése.
4. Vízi közlekedési projektek
4.1. A magyarországi TEN-T belvízi út- és kikötői infrastruktúra fejlesztése.
4.2. Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése.
4.3. Új komáromi híd, Komárom–Komárno (Révkomárom) között.
4.4. Hajóút fenntartási főterv.
4.5. Vízi úti információs rendszer kiépítése.”
1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2015. augusztus 9. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére