25/2015. (VII. 21.) NFM utasítás
25/2015. (VII. 21.) NFM utasítás
a fejezetet irányító szerv vezetőjének hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásáról
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. rész 16. pontja szerinti jogkörömben eljárva, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés a) pontjára és 173. § (1) bekezdésére figyelemmel, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltak alapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetet irányító szerv vezetőjének hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:
1. Az utasítás hatálya
1. § (1) Az utasítás hatálya a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokkal – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatal előirányzatait –, a fejezeti kezelésű előirányzatokkal, a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá tartozó központi kezelésű előirányzatokkal, valamint a nemzetgazdasági miniszter irányítása alá tartozó központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 6/2015. (III. 18.) NGM rendeletben az NFM kezelésébe adott központi kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos irányító szervi és kezelő szervi feladatokra terjed ki.
(2) A központi költségvetési törvény Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet (a továbbiakban: NFM fejezet), Nemzeti Fejlesztési Minisztérium igazgatása címre (a továbbiakban: NFM Igazgatás) vonatkozó jog- és hatáskörök tekintetében az utasítást akkor kell alkalmazni, ha más miniszteri utasítás eltérő szabályt nem állapít meg.
2. A költségvetési tervezés
2. § (1) A gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását, amelyekkel kapcsolatos koordinációs és döntés-előkészítési feladatokat a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) látja el. Az államháztartásért felelős miniszter által kiadott tájékoztatóban (a továbbiakban: tervezési körirat) foglaltakhoz igazodva a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához a gazdasági helyettes államtitkár meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant és előírásokat.
(2) A miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek (a továbbiakban: intézmény) költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év, illetve évek teljesítési adatai figyelembevételével, a prioritások és az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmények és a KF bevonásával az Intézményfelügyeleti és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: ISZF) végzi. Az intézmény által megküldött költségvetési javaslatot az ISZF számszaki felülvizsgálatot követően egyetértésre megküldi az NFM Szervezeti és Működési Szabályzata szerint a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető (a továbbiakban: szakmai felügyeletet ellátó állami vezető) részére. Az egyetértést követően az ISZF a költségvetési javaslatról tájékoztatja a KF-et.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését a KF végzi, amelynek során ellátja a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – az illetékes szervezeti egységek bevonásával – az NFM fejezet fejezeti és központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek kijelöléséről szóló miniszteri utasítás (a továbbiakban: szakmai kezelők kijelöléséről szóló utasítás) szerint kijelölt szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár (a továbbiakban: szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár) egyetértésével benyújtott adatszolgáltatások alapján.
(4) A KF az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 17. § (2) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági helyettes államtitkár, valamint a közigazgatási államtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.
(5) A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében az ISZF, fejezeti és központi kezelésű előirányzat esetében a szakmai kezelők kijelöléséről szóló utasítás szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KF gondoskodik, és megküldi azt a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) részére.
(6) A központi kezelésű előirányzatok tervezéséhez, kincstári költségvetéséhez, elemi költségvetéséhez, költségvetési beszámolójához a KF és az NGM megkeresésének megfelelően a szakmai kezelő előterjesztése alapján a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár a szakmai kezelők kijelöléséről szóló utasítás szerint kijelölt felügyeletet gyakorló államtitkár (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló államtitkár) egyetértésével adatot szolgáltat a KF és az NGM részére.
(7) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott központi költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során az NFM-et érintő módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében a KF a módosító javaslatokat a szakmailag illetékes szervezeti egységek részére megküldi. A beérkezett szakterületi véleményeket a KF összesíti a módosító javaslatok támogatásáról szóló kormány-előterjesztésekkel kapcsolatos NFM-álláspont kialakítása érdekében.
(8) A központi költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok ügyletkódokkal azonosított részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával – a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. Év közben új ügyletkóddal azonosított részfeladat létrehozását az előirányzat szakmailag illetékes szervezeti egysége kezdeményezi, és – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával, a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján – a közigazgatási államtitkár engedélyezi.
(9) A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre.
(10) A (9) bekezdés szerinti átcsoportosításhoz – az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a közigazgatási államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását – kiemelt előirányzat szerinti bontásban – a szakmai kezelő a KF előzetes véleményezését követően terjeszti 500 millió forint értékhatárig az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, az 500 millió forint értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra.
(11) Az átcsoportosításról szóló döntésről a szakmai kezelő – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatja a KF-et.
(12) A fejezeti kezelésű előirányzat javára év közben jóváhagyott előirányzat-átcsoportosítás esetén az átcsoportosított forrás részfeladatra történő felosztását a szakmai kezelő kezdeményezésére, a KF előzetes véleményezését követően az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető hagyja jóvá.
(13) Az átcsoportosított forrás részfeladatra történő felosztásáról szóló döntésről a szakmai kezelő – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatja az ISZF-et és a KF-et.
3. Az előzetes kincstári költségvetés, a kincstári költségvetés, az elemi költségvetés
3. § (1) Az előzetes kincstári költségvetést
a) a Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: GF) az NFM Igazgatásra vonatkozóan elkészíti, majd megküldi az ISZF részére,
b) az NFM fejezethez tartozó többi intézmény esetében az intézmény előterjesztése alapján az ISZF felülvizsgálja, majd tájékoztatásul megküldi az intézmény szakmai felügyeletét ellátó állami vezető részére,
c) a fejezeti kezelésű előirányzatok és a miniszter irányítása alá tartozó központi kezelésű előirányzatok esetében a KF állapítja meg, és küldi meg a fejezeti és a központi kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének véleményezésre. A véleményezést követően a KF küldi meg az előzetes kincstári költségvetést a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár).
(2) A kincstári költségvetés előkészítése és jóváhagyása
a) az intézmények esetében az (1) bekezdés a) és b) pontja szerint,
b)1 a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok esetében az (1) bekezdés c) pontja szerint
történik.
(3) Az ISZF vezetője az intézmények előzetes kincstári és kincstári költségvetését – azok jóváhagyását követően – fejezeti szintű adatszolgáltatás céljából a KF részére megküldi. Az adatokat a Kincstár részére a KF küldi meg.
(4)2 A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok elemi költségvetését a KF – a szakmai kezelő közreműködésével, az általa teljesített adatszolgáltatás alapján – a 2. § (8) bekezdésében foglaltak figyelembevételével készíti el. Az elemi költségvetést a KF nyújtja be a Kincstárnak.
(5) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben
a) az intézményeket érintően – az intézmények által benyújtott dokumentációnak az ISZF vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KF általi fejezeti szintű feldolgozását követően – a közigazgatási államtitkár,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF vezetőjének aláírását követően a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár
hagyja jóvá.
(6) Az NFM fejezet a fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetéséről készített összesített – 1091 szektor szerinti – elemi költségvetést a KF vezetője mint a költségvetés tervezéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági helyettes államtitkár írja alá.
4. Az előirányzatok nyilvántartása, irányító szervi hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, többletbevétel felhasználásának engedélyezése
4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosításairól a KF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörben történő előirányzat-módosításokról az ISZF vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosítás a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál az ISZF vezetőjének terjeszthető elő.
(2) A miniszter feladatkörébe tartozik:
a) az új fejezeti kezelésű előirányzat létrehozása az Ávr. 38. §-a alapján, amely a feladatellátásban érintett államtitkárnak a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik,
b) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 33. § (3) bekezdés a) pontja szerinti, fejezeten belül az intézmények előirányzatai terhére történő, 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. Az átcsoportosításra irányuló javaslatot az adott intézmény tekintetében a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető a közigazgatási államtitkár egyetértésével teszi meg,
c) az Áht. 33. § (3) bekezdés b) pontja szerinti, fejezeten belül a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére történő, 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. Ha az átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélye szükséges, annak megszerzése iránt a KF intézkedik. A jóváhagyás az átcsoportosításban érintett fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik.
(3) A közigazgatási államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) a (2) bekezdés b) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása,
b) a (2) bekezdés c) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása,
c) az Ávr. 43. § (3) bekezdése szerinti átcsoportosítás kezdeményezése az államháztartásért felelős miniszternél,
d) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 34/A. §-a szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása,
e) az intézmények esetében a személyi juttatások előirányzatainak az Ávr. 36. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállása esetén az Ávr. 36. § (2) bekezdés a) pontja alapján történő megnövelésének a jóváhagyása.
(4) A felügyeletet gyakorló államtitkár feladatkörébe tartozik az Áht. 33. § (4) bekezdés a) pontja szerinti jognyilatkozat jóváhagyása.
(5) A gazdasági helyettes államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) az intézményi előirányzatot érintő fejezetek közötti átcsoportosítás jóváhagyása, amely esetben az Áht. 33. § (2) bekezdése szerinti kormány-előterjesztést az ISZF készíti elő,
b) az Áht. 33. § (3) bekezdés a) és b) pontja szerinti, fejezeten belül az intézmények előirányzatai és a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére történő, 100 millió forintot meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása. Az átcsoportosításra irányuló javaslatot intézményi előirányzat esetében az adott intézmény tekintetében a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető, fejezeti kezelésű előirányzat esetében az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető teszi meg a gazdasági helyettes államtitkárnál. Ha az átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélye szükséges, annak megszerzése iránt intézmények esetében az ISZF, fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF intézkedik.
(6) A KF vezetőjének feladatkörébe tartozik:
a) a fejezeti kezelésű előirányzatok kötelezettségvállalással terhelt költségvetési maradványának felhasználásához szükséges, az Ávr. 151. § (4) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 36. § (4) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása,
c) az Áht. 33. § (2) bekezdése alapján kiadott kormányhatározatok végrehajtásának elrendelése,
d) az Ávr. 43. § (1) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása,
e) a központi kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 43. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.
(7) A GF vezetőjének feladatkörébe tartozik az NFM Igazgatás tekintetében az Ávr. 36. § (1) bekezdése és az Ávr. 43. § (2) bekezdése szerinti, saját hatáskörben végrehajtható átcsoportosítás jóváhagyása.
(8) Az ISZF vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények esetében:
a) az Ávr. 130. § (2) bekezdése szerinti, a havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése,
b) az Ávr. 130. § (3) bekezdése szerinti előirányzat-felhasználás előrehozásának a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével történő kezdeményezése a Kincstárnál.
(9) A (7) és (8) bekezdés szerinti döntésekről a GF és az ISZF a végrehajtás érdekében a KF-et haladéktalanul értesíti.
(10) A pénzügyileg teljesült, az Ávr. 35. § (1) bekezdése szerinti többletbevétel felhasználását
a) intézmények esetén az Ávr. 35. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatár
aa) fölött a közigazgatási államtitkár,
ab) alatt a gazdasági helyettes államtitkár az intézmény kérelmére és az intézmény felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára,
b) fejezeti kezelésű előirányzatok esetén az ügyletenként 100 millió forintos értékhatár
ba) fölött a közigazgatási államtitkár a szakmai kezelő kezdeményezésére, a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében,
bb) alatt a gazdasági helyettes államtitkár a szakmai kezelő kezdeményezésére, a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára
engedélyezi.
(11) Ha a többletbevétel felhasználásáról külön miniszteri utasítás rendelkezik, akkor a többletbevétel előirányzatosítására a KF vezetője jogosult.
(12) Ha a többletbevétel felhasználásához az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása is szükséges, annak beszerzése iránt a (10) bekezdés a) pontja szerinti esetben az ISZF, a (10) bekezdés b) pontja szerinti esetben a KF intézkedik.
5. Több év vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás
5. § (1) Az Áht. 29. § (1) bekezdése alapján kiadott kormányhatározatban az NFM részére megállapított keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – egy összegben történő felosztására, a GF és az ISZF bevonásával a KF készít előterjesztést, amit a miniszter hagy jóvá. Kormányhatározat hiányában kötelezettségvállalásra az Áht. 111/E. §-a szerint kerülhet sor az ott meghatározott mértékig. Ha a kötelezettségvállaláshoz az Áht. 111/E. § (2) bekezdése szerint a Kormány előzetes engedélye is szükséges, annak beszerzése iránt a KF intézkedik.
(2) A felosztott keretszámon belüli több év vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatát terhelő kötelezettségvállalás (a továbbiakban együtt: éven túli kötelezettségvállalás) az Ávr. 48. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését az intézmény az ISZF-nek nyújtja be. Az irányító szervi engedélyezést – az ISZF kezdeményezésére és a KF előterjesztése alapján – a szakmai felügyeletet ellátó állami vezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter gyakorolja. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ávr. 48. § (1) bekezdésében meghatározott mértéket, a kötelezettségvállalás engedélyezéséről és a felhasználásról – az Ávr. 48. § (2) bekezdésében meghatározott kivételekkel – a miniszter dönt.
(3) Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli és az Ávr. 48. § (1) bekezdésében meghatározott mértéket el nem érő éven túli kötelezettségvállalást – a szakmai kezelőnek a KF bevonásával elkészített előterjesztése alapján, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár véleményének ismeretében a felügyeletet gyakorló felsővezetők, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti, az államháztartásért felelős miniszter és a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KF tájékoztatja a szakmai kezelőket. A jóváhagyott, éven túli kötelezettségvállalásokról a KF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.
6. Költségvetési beszámolás, zárszámadás, költségvetési maradvány megállapítása
6. § (1) Az intézményeknek az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) szerinti havi költségvetési jelentéseit, időközi és negyedévenkénti mérlegjelentéseit, gyorsjelentéseit és éves költségvetési beszámolóit az ISZF ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – a havi költségvetési jelentés kivételével – a KF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. Az éves költségvetési beszámoló felülvizsgálatát az ISZF vezetője aláírásával igazolja.
(2) Az NFM Igazgatás Áhsz. szerinti havi költségvetési jelentéseit, időközi és negyedévenkénti mérlegjelentéseit, gyorsjelentését és éves költségvetési beszámolóját az ISZF készíti el. Az éves költségvetési beszámolót – mint az NFM Igazgatás beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a gazdasági helyettes államtitkár, a szerv vezetőjeként a közigazgatási államtitkár írja alá.
(3) Az intézmények éves költségvetési beszámolóit a szakmai felügyeletet ellátó állami vezető véleményének ismeretében, az éves költségvetési beszámoló számszaki felülvizsgálatát követően, a beszámolási dokumentáció egy-egy példányának az intézmény vezetője részére történő visszaküldésével az ISZF vezetője hagyja jóvá, egyidejűleg értesíti erről a KF vezetőjét.
(4)3 A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok Áhsz. szerinti havi költségvetési jelentéseit, időközi és negyedévenkénti mérlegjelentéseit, gyorsjelentéseit és éves költségvetési beszámolóit az ISZF készíti el. Valamennyi kincstári jelentés esetében a kincstári teljesítési határidőt két munkanappal megelőzően az ISZF a jelentés végső változatának elkészültéről tájékoztatja a KF-et. A jelentéseket a KF küldi meg a Kincstár részére. A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok mérlegjelentéssel kibővített éves költségvetési jelentéseit az ISZF készíti el, a KF ellenőrzi, és az ISZF és a KF vezetője írja alá. A jelentéseket a KF küldi meg a Kincstár felé, valamint tájékoztatásul megküldi az adott előirányzat felett szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár részére is.
(5) Az NFM fejezet a fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – éves költségvetési beszámolóját a gazdasági helyettes államtitkár mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, a szerv vezetőjeként a közigazgatási államtitkár írja alá.
(6) A zárszámadással kapcsolatos feladatokat az államháztartásért felelős miniszter zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában az ISZF, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KF közreműködésével, a szakmai kezelők bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár koordinálja.
(7) A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás tekintetében a KF vezetője meghatározza a beküldés határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén az ISZF, a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. Az intézmények tekintetében az éves költségvetési beszámolóval, valamint a zárszámadással összefüggő, az Ávr. 158. § a) pontja szerinti intézkedésért az ISZF vezetője felelős.
(8)4 A fejezet zárszámadási maradványelszámolását a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok esetén a szakmai kezelők – az intézmények tekintetében az ISZF – által nyújtott adatokat és javaslatokat felülvizsgálva és összefogva a KF készíti el, majd továbbítja az NGM részére.
(9)5 Az Ávr. 153. § (4) bekezdése szerinti költségvetési maradvány jóváhagyásáról és felhasználásáról szóló NGM értesítés alapján az intézményenkénti, valamint a fejezeti és központi kezelésű előirányzatonkénti maradványösszegek megállapítása a KF előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár jóváhagyásával történik. A KF az intézményekre vonatkozó költségvetési maradványok jóváhagyásáról az ISZF-et, a fejezeti kezelésű költségvetési maradványok jóváhagyásáról a szakmai kezelőket értesíti. Az intézményeket az ISZF értesíti a jóváhagyásról.
7. Vegyes rendelkezések
7. § (1) Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok és az NFM Igazgatás számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot az ISZF a számviteli feladatok ellátásában közreműködő szervezetek bevonásával készíti el, és a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(2) A Kormány által előírt, a fejezet költségvetési helyzetét érintő rendkívüli intézkedések végrehajtására irányuló feladatok elrendelésére a közigazgatási államtitkár jogosult.
(3) A miniszter az utasításban átadott hatáskörök gyakorlását indoklás nélkül bármikor magához vonhatja, és a hatásköröket közvetlenül gyakorolhatja.
(4) Az Ávr. 99. § (3) bekezdése szerinti megállapodást a szakmai kezelő – a felügyeletet gyakorló felsővezető által jóváhagyott – előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár engedélyét követően az érintett szerződés szerinti kötelezettségvállalásra jogosult hagyja jóvá. A részletfizetés indokát az előterjesztésben részletesen ismertetni kell.
8. Záró rendelkezések
8. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2)6
A 3. § (2) bekezdés b) pontja a 37/2015. (XI. 19.) NFM utasítás 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (4) bekezdése a 37/2015. (XI. 19.) NFM utasítás 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (4) bekezdése a 37/2015. (XI. 19.) NFM utasítás 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (8) bekezdése a 37/2015. (XI. 19.) NFM utasítás 5. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (9) bekezdése a 37/2015. (XI. 19.) NFM utasítás 5. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás