28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet
28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet
a 2015/2016. tanév rendjéről1
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 48. § 10. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a szakképzés tekintetében a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 16. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed
a) fenntartóra való tekintet nélkül
aa) az általános iskolákra,
ab) a gimnáziumokra,
ac) a szakközépiskolákra [a továbbiakban az ab)–ac) pont alattiak együtt: középiskola],
ad) a szakiskolákra [a továbbiakban az ac)–ad) pont alattiak együtt: szakképző iskola; a továbbiakban az ab)–ad) pont alattiak együtt: középfokú iskola],
ae) az alapfokú művészeti iskolákra [a továbbiakban az aa)–ae) pont alattiak együtt: iskola],
af) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira,
ag) a kollégiumokra,
ah) a többcélú intézmények iskoláira és kollégiumaira [a továbbiakban az a) pont alattiak együtt: nevelési-oktatási intézmény],
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),
c) a fővárosi és megyei kormányhivatalokra, járási hivatalokra,
d) az állami intézményfenntartó központra és annak területi szerveire,
e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,
f) a pedagógusokra,
g) a nevelő és oktató munkát végző más szakemberekre és a nem pedagógus-munkakört betöltőkre,
h) a tanulók és a jelentkezők törvényes képviselőire.
2. A tanév, a tanítási év
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2015/2016. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2015. szeptember 1. (kedd) és utolsó tanítási napja 2016. június 15. (szerda). A tanítási napok száma – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – száznyolcvanegy nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában a tanítási napok száma száznyolcvan nap.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap
a) középfokú iskolákban – a b)–e) pontban meghatározott kivétellel – 2016. április 29.,
b) a Belügyminisztérium fenntartásában lévő szakközépiskolákban 2016. május 20.,
c) a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre való felkészítést folytató szakképző iskolában 2016. május 27.,
d) szakképző iskolákban féléves, másfél éves, két és fél éves képzésben vagy keresztféléves oktatásban, egész számú tanéves képzésben részt vevő tanulók részére 2016. január 8.,
e) a két évfolyamos részszakképesítésekre való felkészítést folytató speciális szakiskolákban, és a HÍD II. részszakképesítésekre való felkészítést folytató szakiskolákban 2016. június 3.
(4) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2016/2017. tanítási évben történő feldolgozásáról.
(5) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója, működtetője azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
(6) A 2015–2016. évi átmeneti időszak téli közfoglalkoztatásával összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2015/2016. tanévre 2015. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
3. § (1) Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
(2) A szakképesítések megszerzésére való felkészítés a szakképző iskola azon szakképzési évfolyamain, amelyeken – a szakképzésről szóló törvényben szabályozott esetekben – közismereti képzés nem folyik, február első hetében is megkezdhető (keresztféléves oktatásszervezés). A tanítási év első és utolsó napját az iskola igazgatója állapítja meg a 2. § (3) bekezdésének figyelembevételével úgy, hogy a tanítási napok száma a 2. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfeleljen.
(3) A tanítási év első féléve 2016. január 22-ig tart. Az iskolák 2016. január 29-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. Az (1)–(2) bekezdésben meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(4) Az első félév és a tanítási év utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.
3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
4. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában öt, a nappali oktatás munkarendje szerint működő középfokú iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.
5. § (1) Az őszi szünet 2015. október 26-tól 2015. október 30-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. október 22. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2015. november 2. (hétfő).
(2) A téli szünet 2015. december 21-től 2015. december 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. december 18. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2016. január 4. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet 2016. március 24-től 2016. március 29-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2016. március 23. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2016. március 30. (szerda).
(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2)–(3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – a heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának – szükség esetén – gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
(7) A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést – az Nkt. 30. § (1) bekezdése értelmében – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.
4. A vizsgák rendje
6. § (1) A középiskolai érettségi vizsgákat, a szakképző iskolai szakmai vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
5. A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2015/2016. tanévben
7. § A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.
6. A tanulmányi versenyek
8. § (1) A 3. melléklet tartalmazza azoknak a tanulmányi versenyeknek a jegyzékét, amelyeket az oktatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) hirdet meg az iskolák részére, továbbá amelyeket pályáztatás nélkül anyagilag és szakmailag támogat.
(2) Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat.
(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplő tanulmányi versenyre, továbbá diákolimpiára történő felkészítést akkor építheti be a munkatervébe, ha azzal az iskolaszék, ennek hiányában az iskolai szülői szervezet, az iskolai diákönkormányzat és az intézményi tanács véleményének kikérését követően a fenntartó egyetért.
(4) A szakképzés tanulmányi versenyei tekintetében az (1) és a (3) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a szakképesítésért felelős miniszter az általa kiírt szakmai tanulmányi versenyre vonatkozó felhívásnak a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben történő megjelentetéséről 2015. november 20-ig gondoskodik, egyúttal intézkedik a felhívásnak a kormányzati portálon való közzétételéről.
7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
9. § (1) Az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 79. § (6) bekezdésében foglaltak szerint a 2015/2016. tanévben országos mérés, értékelés keretében meg kell vizsgálni a szövegértési és a matematikai eszköztudás fejlődését a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
(2) A hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon a matematikai alapkészségek vizsgálatához szükséges mérőeszközt az adott nemzetiség nyelvén is rendelkezésre kell bocsátani azokban az iskolákban, ahol a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, és az (1) bekezdésben meghatározott mérést az adott nemzetiség nyelvén bonyolítják le.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket, értékeléseket a Hivatal szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2016. május 25-én. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további kötelező tanórai foglalkozás – a művészeti és a testnevelés órák kivételével – számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2015. november 20-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(4) A Hivatal 2017. február 28-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat honlapján nyilvánosságra hozza. A Hivatal az országos elemzést megküldi a minisztériumnak, amely azt 2017. április 28-ig a kormányzati portálon nyilvánosságra hozza.
(5) A miniszteri rendelet 135. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató általános iskolában a Hivatal 2016. június 1-jére szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a hatodik évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret (a továbbiakban: KER) szerinti A2 szintű, a nyolcadik évfolyamon az idegennyelv-tudást igazoló államilag elismert nyelvvizsgáztatásról és a külföldön kiállított, idegennyelv-tudást igazoló nyelvvizsga-bizonyítványok Magyarországon történő honosításáról szóló 137/2008. (V. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B1 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett általános iskolák a Hivatal részére 2015. november 20-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(6) A miniszteri rendelet 136. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató középiskolában a Hivatal 2016. június 1-jére szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a tizedik évfolyamon a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B2 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett középiskolák a Hivatal részére 2015. november 20-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(7) Az (5) bekezdésben foglalt iskolák célnyelvi mérésben részt vevő tanulóinak kivételével az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni a Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a vizsgálatot az iskola pedagógusai 2016. május 18-án végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával. Az iskola a vizsgálatot saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A tanulók által megoldott feladatok értékelését az iskola pedagógusai egységes javítókulcs felhasználásával végzik el. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2015. november 20-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait 2016. június 15-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(8) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2015. október 9-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2015. október 22-ig – a Hivatal által meghatározott módon – jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2015. december 4-ig kell elvégezniük.
(9) Az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján a 2015/2016. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról. A vizsgálatot az iskoláknak – az 1–4. évfolyamán, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2016. január 6. és 2016. június 1. között kell megszervezniük. A mérés eredményeit az érintett nevelési-oktatási intézmények 2016. június 1-jéig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt informatikai rendszerbe (NETFIT®).
10. § (1) Szakmai ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni
a) 2015. november 1. és 2015. december 15. között az általános iskolákban és a szakiskolákban a tanulói fegyelmi eljárások lefolytatásának szakszerűségét, különös tekintettel a döntéshozatalra és a lemorzsolódás megelőzésének szempontjaira, valamint
b) 2016. január 6. és 2016. április 30. között a középfokú iskolák Nkt. 81. §-ában foglalt értesítési kötelezettségének teljesítését.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzéseket a Hivatal folytatja le. Az a) pontban szereplő ellenőrzésről készített jelentést a Hivatal 2016. március 31-ig, a b) pont szerinti ellenőrzésről készült jelentést 2016. június 30-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.
8. Az országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok
11. § A 2013/2014. tanévben lefolytatott országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határokat a 4. melléklet tartalmazza.
9. Záró rendelkezések
12. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az 1–11. §, valamint az 1–4. melléklet 2015. szeptember 1-jén lép hatályba.
13–14. §2
15. § Ez a rendelet 2017. június 1-jén hatályát veszti.
1. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelethez
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű írásbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
2015. október 9., 8.00 |
3. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv |
2015. október 12., 8.00 |
4. |
egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, faipari alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, kereskedelmi és marketing alapismeretek, környezetvédelmi- vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (elméleti gazdaságtan), közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan), közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika), közlekedési alapismeretek (közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek |
rajz és vizuális kultúra, szakmai előkészítő tárgyak |
2015. október 12., 14.00 |
5. |
matematika |
matematika |
2015. október 13., 8.00 |
6. |
földrajz |
földrajz |
2015. október 13., 14.00 |
7. |
történelem |
történelem |
2015. október 14., 8.00 |
8. |
latin nyelv, héber nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
2015. október 14., 14.00 |
9. |
angol nyelv |
angol nyelv |
2015. október 15., 8.00 |
10. |
- |
filozófia |
2015. október 15., 14.00 |
11. |
informatika |
informatika |
2015. október 16., 8.00 |
12. |
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek |
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek |
2015. október 16., 14.00 |
13. |
német nyelv |
német nyelv |
2015. október 19., 8.00 |
14. |
belügyi rendészeti ismeretek |
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma, belügyi rendészeti ismeretek |
2015. október 19., 14.00 |
15. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
2015. október 20., 8.00 |
16. |
kémia, gazdasági ismeretek, katonai alapismeretek |
kémia, katonai alapismeretek, természettudomány, pszichológia |
2015. október 20., 14.00 |
17. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
2015. október 21., 8.00 |
18. |
biológia, társadalomismeret |
biológia |
2015. október 21., 14.00 |
19. |
francia nyelv |
francia nyelv |
2015. október 22., 8.00 |
20. |
fizika |
fizika, ének-zene, művészettörténet |
2015. október 22., 14.00 |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
szóbeli vizsgák |
- |
2015. november 5-9. |
3. |
- |
szóbeli vizsgák |
2015. november |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű érettségi írásbeli vizsga |
Időpont |
2. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv |
2016. május 2., 8.00 |
3. |
matematika |
matematika |
2016. május 3., 8.00 |
4. |
történelem |
történelem |
2016. május 4., 8.00 |
5. |
angol nyelv |
angol nyelv |
2016. május 5., 8.00 |
6. |
német nyelv |
német nyelv |
2016. május 6., 8.00 |
7 |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
nemzetiségi nyelv és irodalom |
2016. május 9., 8.00 |
8. |
informatika |
- |
2016. május 10., 8.00 |
9. |
latin nyelv, héber nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
2016. május 10., 14.00 |
10. |
biológia |
biológia |
2016. május 11., 8.00 |
11. |
társadalomismeret |
- |
2016. május 11., 14.00 |
12. |
- |
informatika |
2016. május 12., 8.00 |
13. |
belügyi rendészeti ismeretek |
ének-zene, művészettörténet, belügyi rendészeti ismeretek |
2016. május 12., 14.00 |
14. |
kémia |
kémia |
2016. május 13., 8.00 |
15. |
földrajz |
földrajz |
2016. május 13., 14.00 |
16. |
fizika |
fizika |
2016. május 17., 8.00 |
17. |
- |
rajz és vizuális kultúra |
2016. május 17., 14.00 |
18. |
egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, faipari alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, kereskedelmi és marketing alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (elméleti gazdaságtan), közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan), közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika), közlekedési alapismeretek (közlekedés- |
szakmai előkészítő tárgyak |
2016. május 18., 8.00 |
19. |
francia nyelv |
francia nyelv |
2016. május 19., 8.00 |
20. |
- |
filozófia |
2016. május 19., 14.00 |
21. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
2016. május 20., 8.00 |
22. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
2016. május 23., 8.00 |
23. |
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma |
2016. május 23., 14.00 |
|
24. |
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek |
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek |
2016. május 24, 8.00 |
25. |
gazdasági ismeretek, katonai alapismeretek |
katonai alapismeretek, természettudomány, pszichológia |
2016. május 24., 14.00 |
A |
B |
C |
|
1. |
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
2. |
szóbeli vizsgák |
- |
2016. június 2-9. |
3. |
- |
szóbeli vizsgák |
2016. június 13-24. |
2. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelethez
A |
B |
|
1. |
Határidők |
Feladatok |
2. |
2015. 09. 11. |
A minisztérium pályázatot hirdet az Arany János Tehetséggondozó Programjába, az Arany János Kollégiumi Programjába, valamint az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjába történő jelentkezésről. |
3. |
2015. 09. 30. |
A Hivatal a honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját. |
4. |
2015. 10. 20. |
A középfokú iskolák a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak szerint meghatározzák tanulmányi területeik belső kódjait és a Hivatal által meghatározott formában megküldik a Felvételi Központnak. |
5. |
2015. 10. 20. |
A középfokú iskoláknak - ha szervez, a kollégiumoknak - felvételi tájékoztatóban kell nyilvánosságra hozniuk a felvételi eljárásuk rendjét, és a felvételi tájékoztatót közzé kell tenniük a köznevelés információs rendszerében. Az általános iskola szóban tájékoztatja a nyolcadikos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről. |
6. |
2015. 11. 13. |
A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi központi írásbeli felvételi vizsgát szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékét. |
7. |
2015. 12. 08. |
A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező - az Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt - intézménybe. |
8. |
2015. 12. 10. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázatok benyújtása. |
9. |
2015. 12. 11. |
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik a Hivatalnak - a Hivatal által meghatározott módon - a hozzájuk a központi írásbeli felvételi vizsgákra jelentkezettek alapján a feladatlap-igényüket. |
10. |
2016. 01. 15. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel. |
11. |
2016. 01. 16. |
Az általános felvételi eljárás kezdete. |
12. |
2016. 01. 16., |
Központi írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban. |
13. |
2016. 01. 16., |
Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra és az Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára az érintett középiskolákban. |
14. |
2016. 01. 21., |
Pótló központi írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamra, valamint az Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. |
15. |
2016. 01. 22. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt vett tanulókkal. |
16. |
2016. 02. 04. |
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák a Hivatal által meghatározott módon értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat. |
17. |
2016. 02. 04. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programjában részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről - egymás egyidejű előzetes értesítésével és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet bevonásával - értesítik az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat. |
18. |
2016. 02. 12. |
Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Felvételi Központnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a tanuló közvetlenül is megküldheti a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a tanulói adatlapot a Felvételi Központnak.) |
19. |
2016. 02. 15. |
Jelentkezés a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti szakközépiskolákba. |
20. |
2016. 02. 16- |
A szóbeli meghallgatások az általános felvételi eljárás keretében. |
21. |
2016. 03. 09. |
A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza a jelentkezők felvételi jegyzékét. |
22. |
2016. 03. 16- |
A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában. |
23. |
2016. 03. 18. |
Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot ekkor kell megküldeni a Felvételi Központnak. |
24. |
2016. 03. 23. |
A Felvételi Központ elektronikus formában megküldi a középfokú iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek listáját ABC sorrendben. |
25. |
2016. 03. 30. |
Az állami intézményfenntartó központ kijelöli a Köznevelési Hídprogramokat a következő tanévtől megvalósító középfokú intézményt vagy intézményeket, és erről tájékoztatja az általános iskolákat. |
26. |
2016. 04. 05. |
A Felvételi Központ a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a jelentkezettek listáját. |
27. |
2016. 04. 08. |
A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort megküldi a Felvételi Központnak. |
28. |
2016. 04. 19. |
A Felvételi Központ kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék). |
29. |
2016. 04. 26. |
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak. |
30. |
2016. 05. 02- |
Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel. |
31. |
2016. 05. 02- |
A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki. |
32. |
2016. 05. 13. |
A 2016. 05. 13-ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola igazgatója dönt a felvételi kérelmekről. |
33. |
2016. 06. 01. |
A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál. |
34. |
2016. 06. 17. |
Az általános iskola értesítést küld a tanulóról a tanuló állandó lakhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal, valamint az állami intézményfenntartó központ részére, amennyiben kezdeményezi a tanköteles tanuló felvételét a Híd I. vagy Híd II. programba. Az állami intézményfenntartó központ kijelöl legalább egy, a megye területén működő Híd I. vagy Híd II. programban részt vevő köznevelési intézményt, amely a tanulót felveszi tankötelezettségének teljesítése érdekében. |
35. |
2016. 06. 22- |
Beiratkozás a középfokú iskolákba és a Köznevelési Hídprogramba az iskola igazgatója által meghatározott időben. |
36. |
2016. 07. 26- |
Beiratkozás a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre való felkészítést folytató szakképző iskolába. |
37. |
2016. 08.01- |
Beiratkozás a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti szakközépiskolákba. |
38. |
2016. 08. 31. |
Pótbeiratkozás a Köznevelési Hídprogramokra. |
3. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
1. |
I. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett és finanszírozott tanulmányi versenyek |
|||
2. |
|
Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny |
||
3. |
|
Angol nyelv I. kategória |
||
4. |
Angol nyelv II. kategória |
|||
5. |
Biológia I. kategória |
|||
6. |
Biológia II. kategória |
|||
7. |
Dráma |
|||
8. |
Filozófia |
|||
9. |
Fizika I. kategória |
|||
10. |
Fizika II. kategória |
|||
11. |
Földrajz |
|||
12. |
Francia nyelv I. kategória |
|||
13. |
Francia nyelv II. kategória |
|||
14. |
Horvát nyelv és irodalom |
|||
15. |
Informatika I. kategória |
|||
16. |
Informatika II. kategória |
|||
17. |
Kémia I. kategória |
|||
18. |
Kémia II. kategória |
|||
19. |
Latin nyelv |
|||
20. |
Magyar irodalom |
|||
21. |
Magyar nyelv |
|||
22. |
Matematika I. kategória |
|||
23. |
Matematika II. kategória |
|||
24. |
Matematika III. kategória |
|||
25. |
Mozgóképkultúra és médiaismeret |
|||
26. |
Művészettörténet |
|||
27. |
Német nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
28. |
Német nyelv I. kategória |
|||
29. |
Német nyelv II. kategória |
|||
30. |
Olasz nyelv I. kategória |
|||
31. |
Olasz nyelv II. kategória |
|||
32. |
Orosz nyelv |
|||
33. |
Rajz és vizuális kultúra |
|||
34. |
Román nyelv és irodalom |
|||
35. |
Spanyol nyelv I. kategória |
|||
36. |
Spanyol nyelv II. kategória |
|||
37. |
Szerb nyelv és irodalom |
|||
38. |
Szlovák nyelv és irodalom |
|||
39. |
Szlovén nemzetiségi nyelv |
|||
40. |
Történelem |
|||
41. |
II. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett és támogatott tanulmányi versenyek |
|||
42. |
|
Országos általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek a 7. és a 8. évfolyamos tanulók számára |
||
43. |
|
Nemzetiségi roma/cigány népismeret |
||
44. |
Horvát nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
45. |
Nemzetiségi horvát népismeret |
|||
46. |
Görög nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
47. |
Nemzetiségi görög népismeret |
|||
48. |
Német nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
49. |
Nemzetiségi német népismeret |
|||
48. |
Román nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
49. |
Nemzetiségi román népismeret |
|||
50. |
Szerb nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
51. |
Nemzetiségi szerb népismeret |
|||
52. |
Szlovák nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
53. |
Nemzetiségi szlovák népismeret |
|||
54. |
Szlovén nemzetiségi nyelv és irodalom |
|||
55. |
Nemzetiségi szlovén népismeret |
|||
56. |
|
Művészeti tanulmányi versenyek |
||
57. |
|
Az alapfokú művészeti iskolák tanulói részére |
||
58. |
|
XIII. Országos Klarinétverseny |
||
59. |
XIII. Országos Oboa- és Fagottverseny |
|||
60. |
XIV. Országos Zongoraverseny |
|||
61. |
XII. Országos Kürtverseny |
|||
62. |
IX. Országos Czidra László Furulyaverseny |
|||
63. |
XI. Országos Orgonaverseny |
|||
64. |
XIII. Országos „Alba Regia” Kamarazene-verseny |
|||
65. |
X. Országos „Bartók Béla” Hegedű-duó Verseny |
|||
66. |
V. Országos Fotó és Filmverseny |
|||
67. |
VI. Országos Grafikai Verseny |
|||
68. |
V. Országos Kerámia és Szobrászat Verseny |
|||
69. |
VI. Országos Néptáncverseny (Csoportos) |
|||
70. |
A művészeti szakközépiskolák és szakiskolák részére |
|||
71. |
|
XII. Országos Kürtverseny |
||
72. |
XII. Országos Harsona- és Tubaverseny |
|||
73. |
IX. Országos Énekkari Verseny |
|||
74. |
X. Országos Fuvolaverseny Elek Tihamér emlékére |
|||
75. |
XII. Országos Orgonaverseny |
|||
76. |
XIV. Országos Richter János Klarinétverseny és VI. Országos Szaxofonverseny |
|||
77. |
VIII. Országos Gitárverseny |
|||
78. |
III. Országos Jazz-zenei Verseny |
|||
79. |
XII. Országos Trombitaverseny |
|||
80. |
XII. Országos Ütőhangszeres Verseny |
|||
81. |
VII. Országos Néptáncverseny (szólótánc) |
|||
82. |
XXV. Országos Rajzverseny |
|||
83. |
I. Országos Festészeti Verseny |
|||
84. |
XIX. Országos Mintázás Verseny |
|||
85. |
III. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által anyagilag támogatott tanulmányi versenyek |
|||
86. |
|
Kazinczy-díj Alapítvány Péchy Blanka emlékére tanulmányi versenyei |
||
87. |
„Szép Magyar Beszéd” verseny az 5-8. évfolyamos tanulók számára |
|||
88. |
„Szép Magyar Beszéd” verseny a középfokú intézményekben tanulók számára |
|||
89. |
„Édes anyanyelvünk” országos nyelvhasználati verseny |
|||
90. |
Sajátos nevelési igényű tanulók tanulmányi versenyei |
|||
91. |
|
Hallássérült tanulók XXX. országos Hanyvári Pál kommunikációs emlékversenye |
||
92. |
Hallássérültek XXXIV. Borbély Sándor országos tanulmányi versenye |
|||
93. |
A tanulásban akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák tanulóinak XLI. országos komplex tanulmányi versenye |
|||
94. |
XXXII. Koncz Dezső országos tanulmányi verseny az értelmileg akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák diákjai számára |
4. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelethez
|
A |
B |
1. |
A 2013/2014. tanévben lefolytatott országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok |
|
2. |
Matematika (egységesen a 6., a 8. és a 10. évfolyamon) |
|
3. |
|
1. alatti szint: 1168-ig |
4. |
1. szint: 1168-1304 |
|
5. |
2. szint: 1304-1440 |
|
6. |
3. szint: 1440-1576 |
|
7. |
4. szint: 1576-1712 |
|
8. |
5. szint: 1712-1848 |
|
9. |
6. szint: 1848-1984 |
|
10. |
7. szint: 1984-től. |
|
11. |
Szövegértés (egységesen a 6., a 8. és a 10. évfolyamon) |
|
12. |
|
1. alatti szint: 1071-ig |
13. |
1. szint: 1071-1211 |
|
14. |
2. szint: 1211-1351 |
|
15. |
3. szint: 1351-1491 |
|
16. |
4. szint: 1491-1631 |
|
17. |
5. szint: 1631-1771 |
|
18. |
6. szint: 1771-1911 |
|
19. |
7. szint: 1911-től. |
5. melléklet a 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelethez3
A rendelet a 15. § alapján hatályát vesztette 2017. június 1. napjával.
A 13–14. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 5. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás