31/2015. (XI. 19.) BM utasítás
a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 29/2014. (XII. 31.) BM utasítás módosításáról1
2015.12.01.
(A Hivatal szakmai alapfeladatai körében:)
„38. gondoskodik a Hivatalhoz érkező és kimenő küldemények kezeléséről, továbbá a kapcsolódó irattárazási és selejtezési feladatok ellátásáról.”
(A hatósági elnökhelyettes)
„r) irányítja a Hivatal peres és nemperes ügyeinek kezelését;
s) egyetértési jogot gyakorol az informatikai alkalmazásfejlesztési feladatok igazgatási rendszertervezésével kapcsolatban.”
(Az informatikai elnökhelyettes)
„d) gondoskodik az informatikai tárgyú előterjesztések véleményezéséről, közreműködik a hatósági és közszolgáltatási tárgyú előterjesztések elkészítésében, véleményezésében;
e) gondoskodik a projektjavaslatok kidolgozásáról, elbírálásáról, valamint a megvalósításban érintett szervezetekkel való kapcsolattartásról;
f) gondoskodik a Kormány IT stratégiájában, illetve operatív tervében megjelölt, a Hivatalt érintő projektek előkészítéséről, megvalósításáról, a szükséges megvalósíthatósági tanulmányok megfelelő minőségű elkészítéséről;
g) gondoskodik az európai uniós források elnyerését célzó pályázatok informatikai részének elkészítéséről, részt vesz az igazgatási szempontok kidolgozásában;”
(Az informatikai elnökhelyettes)
„v) koordinálja és nyomon követi szakterületének beszerzési folyamatait.”
„20/A. § Az informatikai elnökhelyettes az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben és a hozzá tartozó végrehajtási rendeletekben meghatározott feladatok ellátása érdekében operatív irányítást ad az elnök által kinevezett elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy tevékenységéhez.”
(Az informatikai elnökhelyettes irányítja)
„a) az Informatikai Alkalmazás-fejlesztési Főosztály”
(vezetőjének tevékenységét.)
(Az informatikai elnökhelyettes irányítja)
„c) az Informatikai Minőség- és Biztonságirányítási Főosztály”
(vezetőjének tevékenységét.)
(Az informatikai elnökhelyettes irányítja)
„f) a Projektiroda (Főosztály)”
(vezetőjének tevékenységét.)
(A belső adatvédelmi felelős adminisztrációs feladatai körében)
„i) vezeti az adatvédelmi incidensekkel kapcsolatos nyilvántartást.”
„(5) Az önálló szervezeti egység vezetője – jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz vagy az elnök utasítása által – a szervezeti egység adatkezelésébe rendelt vagy a szervezeti egységnél keletkező adatok esetében az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény szerinti adatgazdai szerepkört tölt be.”
(A Koordinációs és Szervezési Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„13. gondoskodik a Hivatal peres és nemperes ügyeinek nyilvántartásáról.”
„c) A Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály európai uniós feladatainak ellátása körében:
1. közreműködik a Hivatal európai uniós bizottságokban történő részvételi tervének összeállításában;
2. közreműködik a Hivatal szakmai profiljába tartozó és az Európai Uniót érintő konferenciák, szakmai értekezletek és kétoldalú tárgyalások előkészítésében;
3. a Belügyminisztériumnak az Európai Unió intézményei és ügynökségei tagállami kormányzati részvétellel működő döntéshozó és döntés-előkészítő szerveiben a kormányzati álláspont kialakításával és az ezen intézmények és ügynökségek munkájában való részvétellel kapcsolatos eljárásra vonatkozó szabályzata kiadásáról szóló 10/2015. (VI. 8.) BM utasítás 1. melléklet 17. pontja értelmében, havonta írásban tájékoztatást készít az európai uniós és nemzetközi helyettes államtitkár részére a Hivatal előző hónapban folytatott, az Európai Unióban való tagállami működéshez, a belügyi szakpolitika aktuális kérdéseihez kapcsolódó tevékenységéről; 4. kapcsolatot tart az európai uniós intézmények, továbbá a Minisztérium és más tárcák, szervezetek európai uniós ügyekkel foglalkozó szervezeti egységeivel.”
„Az N.SIS II Hivatal a második generációs Schengeni Információs Rendszer (SIS II) nemzeti alrendszere (N.SIS) központi elemeinek (NS.CP) működtetése keretében:
1. szakmai irányítói, egyetértési és szakmai koordinációs jogokat gyakorol a külön jogszabályban meghatározott és a Hivatal hatáskörébe utalt feladatok ellátásában;
2. figyelemmel kíséri a schengeni vívmányok és a hazai joganyag változásait, továbbá az N.SIS-t érintő rendészeti tárgyú projekteket, gondoskodik az ennek következtében jelentkező fejlesztési igények felméréséről és a szükséges fejlesztések megvalósításáról, valamint felügyeli az új funkciók helyes alkalmazását;
3. nyomon követi és elemzi a SIS II hazai alkalmazásával kapcsolatos felhasználói igényeket, a központi és a nemzeti alrendszer működésével kapcsolatos üzemeltetői jelentéseket és statisztikákat, közreműködik a szükséges intézkedések meghozatalában és végrehajtásában;”
(A Logisztikai Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„1. az okmányirodák működésének személyi és technikai feltételeiről szóló 58/1999. (XII. 30.) BM rendelet és a kormányablakok személyi és technikai feltételeiről szóló 39/2013. (XII. 30.) KIM rendelet alapján ellátja az okmányirodák és kormányablakok működéséhez szükséges biankó okmányok, tartozékok és kellékanyagok összesítésével, megrendelésével kapcsolatos feladatokat, valamint koordinálja e termékek okmányirodák részére történő eljuttatását;”
(A Logisztikai Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„5. közreműködik a jármű műszaki alkalmasságának érvényességét jelző címkekészletek tekintetében a Személyes Ügyfélszolgálati Főosztály és az igényt támasztó külső szervek ellátásában;”
(A Logisztikai Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„9. felügyeli az okmányirodai fizetési rendszer részét képző POS terminálok üzemeltetését, felügyeli az eszközkészletet, és részt vesz az okmányirodai bankkártyás fizetési lehetőség bővítésének lebonyolításában;”
(A Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály koordinációs feladatai körében:)
„15. ellátja a személyiadat- és lakcímnyilvántartás, a központi címregiszter szakmai irányításával, felügyeletével kapcsolatos feladatokat;
16. közreműködik a szakterületet érintő jogszabály-előkészítési feladatokban, véleményezi a jogszabálytervezeteket;
17. a hatósági területet érintően a hatósági tevékenység egységes ellátása céljából jogi-igazgatási támogatást nyújt.”
(A Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„2. ellátja a személyazonosító igazolvány adatlap, lakcímjelentő lap és egyéb nyilvántartási alapirat kezelésével összefüggő igazgatási feladatokat;”
(A Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály egyéb feladatai körében:)
„4. az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldiek személyi nyilvántartásával (3NYT) kapcsolatban ellátja az összerendelési és a rendelkezési nyilvántartások Hivatal oldali hatósági, adatkezelői feladatait;”
(A Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság egyéb feladatai körében:)
„1. az Infotv.-ben és a kezelésében lévő személyes adatkezeléseket szabályozó törvényekben foglaltak alapján ellátja az érintett saját adatairól való tájékoztatását, valamint közreműködik az adatszolgáltatásról való tájékoztatásból adódó feladatok ellátásában;”
(Az Okmányfelügyeleti Főosztály koordinációs feladatai körében:)
„6. az okmány és hatósági jelzés lefoglalás vagy büntetőeljárásban bizonyítékként való felhasználás céljából elrendelt körözése esetén a körözést folytató rendőri szerv – illetőleg a körözési nyilvántartási rendszert vezető szerv elektronikus – értesítése alapján gondoskodik az okmány és hatósági jelzés adatainak a központi nyilvántartásba történő bejegyzéséről és a schengeni figyelmeztető jelzés elhelyezéséről, valamint az okmány és hatósági jelzés megkerülése, továbbá a körözés visszavonása esetén a figyelmeztető jelzés törléséről;”
(Az Okmányfelügyeleti Főosztály egyedi közhatalmi aktusokkal kapcsolatos feladatai körében:)
„7. ellátja a személyazonosság igazolására alkalmas okmányok tekintetében a jogszabályban meghatározott okmányfelügyeleti tevékenységet.”
(Az Okmányfelügyeleti Főosztály egyéb feladatai körében:)
„3. az úti okmányok központi nyilvántartásához kapcsolódóan részt vesz az archív anyagokból történő adatszolgáltatásokban;”
(A Szolgáltatás-menedzselési Főosztály feladatai körében:)
„25. szükség esetén az érintett szakterületek bevonásával ellátja a rendelkezési nyilvántartás ügykatalógusának alapadatokkal történő feltöltését és aktualizálását;”
(A Kormányzati Ügyfélvonal Főosztály feladatai körében:)
„4. telefonos azonosítást követően lehetőséget biztosít jogszabály által meghatározott ügykörökben a telefonon történő ügyintézésre, és az ügyfelek kérelmére eljárási cselekményeket végez;”
(A Kormányzati Ügyfélvonal Főosztály feladatai körében:)
„16. részt vesz a Hivatal vállalkozási jellegű szolgáltatásainak kialakításában, a vonatkozó szerződések, megállapodások előkészítésében, véleményezésében, a vonatkozó feladatok ellátásában;”
(A Kormányzati Ügyfélvonal Főosztály feladatai körében:)
„29. ellátja a Hivatal központi telefonszámára, illetve elektronikus levelezési címére érkező megkeresések fogadását, közreműködik azok kezelésében;
30. a hatályos jogszabályok alapján fogadja és kezeli a panaszokat és egyéb bejelentéseket.”
(A Személyes Ügyfélszolgálati Főosztály feladatai körében:)
„23. az elkészült okmányokat átadja az ügyfeleknek, amennyiben nem kérték azok postázását; a talált, valamint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolványával kapcsolatban gondoskodik az átvétel hiányában visszaérkezett okmányok átadásáról;”
(Az Informatikai Üzemeltetési Főosztály funkcionális feladatai körében működteti a Hivatal feladatkörébe tartozó informatikai infrastruktúrát, amelynek keretében a következő feladatokat látja el:)
„1. gondoskodik a Hivatal géptermeiben, szerverszobáiban az informatikai eszközök üzembiztos folyamatos működéséről, felügyeli és irányítja a géptermekben elhelyezett informatikai infrastrukturális elemek, valamint az áramellátás és a technikai, műszaki jellegű (különösen: klíma, UPS, tűzjelző, géptermi beléptető és biztonsági elemek) berendezések folyamatos működését, gondoskodik a szükséges szerződések megkötéséről;”
(Az Informatikai Üzemeltetési Főosztály funkcionális feladatai körében működteti a Hivatal feladatkörébe tartozó informatikai infrastruktúrát, amelynek keretében a következő feladatokat látja el:)
„16. gondoskodik a vírusvédelemről a Hivatal eszközeinek vonatkozásában;”
(Az Informatikai Üzemeltetési Főosztály funkcionális feladatai körében működteti a Hivatal feladatkörébe tartozó informatikai infrastruktúrát, amelynek keretében a következő feladatokat látja el:)
„25. ellátja a beszállítók szolgáltatási szint megállapodásában foglaltak betartásának ellenőrzését és nyilvántartását, a teljesítések megfelelőségének ellenőrzését havi rendszerességgel lefolytatja, szervezi és koordinálja a havi beszállítói minősítések fórumát;”
(Az Informatikai Üzemeltetési Főosztály funkcionális feladatai körében működteti a Hivatal feladatkörébe tartozó informatikai infrastruktúrát, amelynek keretében a következő feladatokat látja el:)
„31. elvégzi az informatikai fejlesztési projektek infrastruktúra- és fizikai architektúra tervezését, fejlesztését;
32. felel az üzemeltetési dokumentációk elkészítéséért, naprakész állapotban tartásáért;
33. kezeli a hatáskörébe rendelt üzemeltetési szerződéseket, megállapodásokat, ezen belül:
33.1. koordinálja a szerződések szakmai tartalmának összeállítását, különös tekintettel az abban foglalt feltételekre,
33.2. nyomon követi a szerződésben foglalt feltételek teljesítését, különös tekintettel a vállalt határidőkre,
33.3. figyelemmel kíséri a szerződések lejárati idejét a meghosszabbításhoz szükséges eljárás időben történő megkezdéséhez;
34. vezeti a Hivatal informatikai beszállítóinak nyilvántartását;
35. vezeti a Hivatal informatikai beszállítóinak szolgáltatásai és szolgáltatási szint megállapodásainak listáját;
36. rendszeresen ellenőrzi az informatikai infrastruktúra megfelelőségét, teljesítmény- és kapacitásadatait;
37. a fejlesztési területtel közösen kialakítja és vezeti a Hivatal technológiai szabványkatalógusát;
38. a beszerzett és üzembe helyezett informatikai eszközök aktiválása és kivezetése vonatkozásában együttműködik a gazdasági területtel;
39. működteti a szakrendszeri naplózó alkalmazásokat.”
(Az Informatikai Üzemeltetési Főosztály a rendszertámogatási feladatok tekintetében az alábbi feladatokat látja el:
a konfigurációmenedzsment vonatkozásában:)
„4. vezeti a Hivatal informatikai-architektúra nyilvántartását, amelyből szükség szerint adatokat szolgáltat, illetve annak segítségével elemzéseket végez.”
„5.2. Informatikai Alkalmazás-fejlesztési Főosztály
Az Informatikai Alkalmazás-fejlesztési Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. gondoskodik az informatikai fejlesztési feladatok megvalósításáról, ellenőrzi, hogy a projektekben folyó alkalmazás- és rendszerfejlesztés a Hivatal előírásainak és érdekeinek megfelelően történik;
2. ellátja az informatikai alkalmazás-fejlesztési feladatok igazgatási, alkalmazás- és rendszertervezését, elkészíti, illetve ellenőrzi a fejlesztéshez szükséges dokumentációkat;
3. az Informatikai Üzemeltetetési Főosztály felé jelzi az egyes fejlesztési feladatokkal kapcsolatosan létrejövő infrastrukturális erőforrásigényeket, közreműködik az üzemeltetést érintő dokumentációk létrehozásában;
4. igazgatási és informatikai szempontból teszteli, validálja, használatba veszi, bevezeti az új informatikai fejlesztéseket, és irányítja, ellenőrzi a beszállítók munkáját, valamint ellátja a belső minőségbiztosítási feladatokat;
5. ellátja a rendszerintegrátori szerepkört;
6. informatikai projektek lebonyolítása során ellátja a Hivatal mint megrendelő részéről az átvételi tesztek előkészítési és végrehajtási feladatait;
7. az üzemeltetési területtel közösen kialakítja a Hivatal technológiai szabványkatalógusát;
8. vezeti a Hivatal forráskód-nyilvántartását;
9. ellátja a fejlesztési projektek informatikai előkészítési és műszaki irányítási feladatait;
10. a fejlesztések során felel a Hivatal feladatkörébe tartozó informatikai alkalmazások együttműködésének biztosításáért;
11. ellátja a Hivatalnak a központi és területi közigazgatás informatikai együttműködésével, a központi elektronikus szolgáltató rendszer, az ágazati és az önkormányzati alrendszerek együttműködésével, a nemzetközi közigazgatási informatikai rendszerekhez történő csatlakozásával kapcsolatos feladatait, és részt vesz az azokkal való együttműködés alapjául szolgáló és azt biztosító szabályok és intézkedések kidolgozásában;
12. kialakítja és felügyeli az informatikai fejlesztési módszertanban foglaltak betartatását;
13. javaslatokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a fejlesztési módszertan mindig a kornak és a biztonsági követelményeknek megfelelően naprakész informatikai megoldásokat alkalmazzon;
14. részt vesz a Hivatal informatikai fejlesztési koncepciójának kidolgozásában;
15. irányítja és kialakítja a kormányhivatalok és a járási hivatalok szolgáltató központjának alapfunkcióit, központi iktató- és iratkezelő rendszerét, központi levelezési és csoportmunkarendszerét, központi személyügyi rendszerét, központi gazdálkodási rendszerét;
16. ellátja a Hivatal által nyújtott SZEÜSZ-ök vonatkozásában felmerülő informatikai alkalmazás-fejlesztési feladatokat;
17. részt vesz a Hivatal igazgatási és informatikai tárgyú kormány-előterjesztéseinek kidolgozásában, véleményezésében;
18. összehangolja és szervezi az informatikai alkalmazás-fejlesztésekben közreműködő hivatali szervezeti egységek, valamint beszállítók tevékenységét;
19. kapcsolatot tart a szakterületekkel a Hivatal belső és külső fejlesztéseit érintően;
20. biztosítja a folyamatos információáramlást az informatikai alkalmazás-fejlesztési projektekben érintett szervezeti egységek és az informatikai szakterület között;
21. kezeli a hatáskörébe rendelt fejlesztési szerződéseket, megállapodásokat, ezen belül:
21.1. koordinálja a szerződések szakmai tartalmának összeállítását, különös tekintettel az abban foglalt feltételekre;
21.2. nyomon követi a szerződésben foglalt feltételek teljesítését, különös tekintettel a vállalt határidőkre;
21.3. figyelemmel kíséri a szerződések lejárati idejét, a meghosszabbításhoz szükséges eljárás időben történő megkezdéséhez.”
„5.3. Informatikai Minőség- és Biztonságirányítási Főosztály
Az Informatikai Minőség- és Biztonságirányítási Főosztály funkcionális feladatai körében:
1. tervezi és működteti a Hivatal informatikai minőség- és információbiztonság-irányítási rendszereit, és gondoskodik azok együttműködéséről;
2. irányítja és koordinálja a Hivatal informatikai rendszereinek kockázatfelmérési és -elemzési tevékenységét, vezeti a Hivatal informatikai kockázatkezelési nyilvántartását;
3. az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény szerint létrehozza és aktualizálja a Hivatal informatikai szabályozási rendszerét; 4. az informatikai szakterületi vezetők szakmai irányításával létrehozza és élőn tartja a Hivatal informatikai folyamatait, szabályzatait, szakmai kapcsolatot tart a Koordinációs és Szervezési Főosztály normaalkotásért felelős területével;
5. javaslatokat fogalmaz meg a Hivatal folyamat- és kockázatmenedzsment tanácsadója számára a Hivatal informatikai folyamatai felmérési és kockázatkezelési stratégiájának fejlesztésére vonatkozóan;
6. létrehozza a Hivatal által nyújtott SZEÜSZ-ök vonatkozásában a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról szóló 83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet által előírt informatikai szabályzatokat, illetve koordinálja elkészítésüket; 7. szükség esetén szabályzói szakterületi támogatást nyújt a kormányhivatalok informatikai szabályzatainak elkészítéséhez, és arra vonatkozóan ajánlásokat készít;
8. szükség esetén folyamatszervezési tevékenységével támogatja a kormányhivatalok és járási hivatalok informatikai szakirányítási tevékenységét, ennek keretében szabályzó dokumentumokat készít, támogatja a Hivatal által számukra nyújtott központi informatikai szolgáltatásokat; az informatikai működésük meghatározott irányvonalait szabályzási tevékenységével összehangolja; mérhetővé és ellenőrizhetővé teszi az érintett intézmények informatikával kapcsolatos tevékenységét;
9. részt vesz a szakterületet érintő jogszabálytervezetek kidolgozásában és véleményezésében;
10. Hivatalon belül koordinálja a Miniszterelnökség által kiadott éves ellenőrzési terv alapján a kormányhivatalok, járási hivatalok, kormányablakok, okmányirodák átfogó, téma-, cél- és utóellenőrzéseit a jogszabályok általi előírások szerint;
11. az informatikai elnökhelyettes által jóváhagyott minőségügyi és audit éves terv szerint hivatalon belüli (belső) IT ellenőrzések, auditok lebonyolítása;
12. részt vesz az informatikai infrastruktúra minőségbiztosításában, az informatikai szolgáltatások és kapcsolódó alkalmazás-fejlesztésekre vonatkozóan minőségbiztosítási auditokat folytat le, jelentések formájában hiánypótló intézkedésre tesz javaslatot;
13. működteti a Hivatal informatikai folyamatainak mérési rendszerét, auditokat szervez és bonyolít le, helyesbítő tevékenységeket fogalmaz meg;
14. részt vesz a beszállítók szolgáltatási szintmegállapodásában foglaltak betartásának ellenőrzésében és nyilvántartásában;
15. incidenskezeléssel összefüggésben kiadott szabályozók szerinti incidenskezeléssel kapcsolatos ellenőrzéseket tart, a kritikus incidensek kivizsgálása kapcsán helyesbítő és megelőző intézkedésekre tesz javaslatot;
16. IT kockázatkezelési tevékenység keretén belül gondoskodik a Hivatal elektronikus információs rendszereire, szolgáltatásaira és működésére vonatkozó IT biztonsági szabványok és jogszabályok előírásainak folyamatokba való beépüléséről;
17. a Hivatal informatikai szakirányítási tevékenysége kapcsán részt vesz az elnöki ajánlások előkészítésében és azok végrehajtásának ellenőrzésében;
18. ellenőrzi az informatikai rendszerek működését biztonsági szempontból;
19. javaslatot tesz a Hivatal biztonsági rendszerének továbbfejlesztésére;
20. szakmai szempontból véleményezi az informatikai biztonsági szabályozókat, kezdeményezi a szükséges szabályozói dokumentumok kialakítását, aktívan közreműködik azok elkészítésében, véleményezi a kiemelt szerződéseket IT biztonsági szempontból;
21. részt vesz az informatikai biztonsági vonatkozású fejlesztésekben, érvényesíti az informatikai biztonsági jogszabályi követelményeket;
22. ellátja a szükséges hatósági eljárások esetén a Hivatal informatikai biztonsági szempontú érdekképviseletét;
23. kivizsgálja a Hivatal által üzemeltetett rendszerek és szolgáltatások során bekövetkezett IT biztonsági incidenseket, koordinálja az incidenskezelési folyamatokat, közreműködik az informatikai biztonsági incidensek megelőzését célzó tevékenységekben;
24. naplózza a Hivatal információs rendszereit, kiértékeli a naplóbejegyzéseket;
25. belső sérülékenységi vizsgálatokat folytat az üzemeltetett rendszerek és az üzemeltetésre átadásra kerülő rendszerek tekintetében;
26. beszerzi a hivatali kört illetően a fenyegetettségi információkat, feldolgozza és kidolgozza az elhárításhoz szükséges ellenintézkedési javaslatokat;
27. a Hivatal informatikai biztonsági tudatosság növelésének érdekében megtervezi és végrehajtja a szükséges intézkedéseket, különös tekintettel az oktatási anyagok kidolgozására, a tudatossági szint felmérésére, oktatások szervezésére és az oktatások eredményeinek visszamérésére, ezen feladatok ellátása során együttműködik a biztonsági főnökkel;
28. ellátja a minősített adat elektronikus biztonságához kapcsolódó feladatokat a minősített adat elektronikus biztonságának, valamint a rejtjeltevékenység engedélyezésének és hatósági felügyeletének részletes szabályairól szóló 161/2010. (V. 6.) Korm. rendelet szerint együttműködik a biztonsági vezetővel; 29. közreműködik az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy feladatainak ellátásában.”
(Az Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Főosztály funkcionális feladatai körében a következő feladatokat látja el:)
„f) a rendszerhasználat-támogatás és incidenskezelés vonatkozásában:
1. a helpdesk feladatainak keretén belül működteti a Hivatal elsődleges kommunikációs csatornáit az informatikai ügyek tekintetében; fogadja, kezeli és nyilvántartja a telefonon, e-mailen, postai úton, jegykezelő rendszerben érkező bejelentéseket, informatikai hibákat, problémákat;
2. regisztrálja és kategorizálja a beérkezett bejelentéseket;
3. ellátja az első szintű incidenskezelési feladatokat;
4. gondoskodik az általa el nem hárított informatikai hibáknak az illetékes szervezeti egységhez történő továbbításáról;
5. végigköveti a bejelentések intézésének teljes menetét;
6. gondoskodik a bejelentő tájékoztatásáról az incidens kezelésének vonatkozásában;
7. gondoskodik minden bejelentés lezárásáról;
8. gondoskodik a probléma- és incidenskezelési nyilvántartás vezetéséről;
9. rendszeresen jelentéseket készít a bejelentések és incidenskezelések vonatkozásában;
10. részt vesz a helpdesk másodlagos, illetve háttérbe vont tevékenységeinek megszervezésében;
g) a jogosultság-nyilvántartás vonatkozásában:
1. részt vesz a Hivatal egységes jogosultság-nyilvántartási rendszerének kiépítésében, karbantartásában;
2. gondoskodik a jogosultságkezelési feladatok informatikai vonatkozású ellátásáról, különösen a jogosultságok beállításáról, visszavonásáról azon szakrendszerek esetében, amelyek nem rendelkeznek külön erre a célra szolgáló felülettel az érintett szakterületek kiemelt felhasználói számára, valamint gondoskodik a felhasználók azonosítását és jogosultságainak biztosítását segítő informatikai eszközök kiadásáról, visszavételéről, kezeléséről;
3. az okmányirodai feladatok ellátásához az okmányirodák működésének személyi és technikai feltételeiről szóló 58/1999. (XII. 30.) BM rendelet alapján kezeli és nyilvántartja az ügyintézők részére személyre szóló tanúsítvánnyal ellátott chipkártyákat vagy ezeknek megfelelő egyedi okmányirodai, illetve kormányablakos azonosítókat; 4. működteti a jogosultságkezelő rendszereket, ennek körében ellátja a jogosultságok beállításával (rögzítés, módosítás, törlés) kapcsolatos informatikai feladatokat;
5. közreműködik az NS.CP-hez rendszer-rendszer kapcsolat útján hozzáférő szervezetek, valamint az NS.CP-t és a CS SIS-t az NS.CP Portál felületen keresztül elérő felhasználók jogosultság-nyilvántartásának vezetésével kapcsolatos feladatok ellátásában.”
„5.6. Projektiroda (Főosztály)
A Projektiroda a projektszervezetben megvalósuló tevékenysége keretében:
1. ellátja a projektkoordinációval, illetve adminisztrációval kapcsolatos feladatokat a Hivatal szervezeti egységeivel együttműködve;
2. ellátja a projektek tervezésével és előkészítésével kapcsolatos feladatokat a Hivatal érintett szakterületi vezetői (elnökhelyettesek), valamint az elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetőinek együttműködésével;
3. végzi a projektszabályzatban meghatározott projektmenedzsment feladatokat;
4. gondoskodik a projektek Támogatási Szerződéseinek, Konzorciumi Megállapodásainak, szerződéstervezeteinek és egyéb dokumentumainak összeállításáról a projektekre vonatkozó szabályoknak megfelelően;
5. segítséget nyújt az érintett szakterületeknek a projektekkel összefüggésben felmerülő jogszabály-alkotási és jogszabály-módosítási igények felmérésében;
6. részt vesz a projektillesztésre irányuló feladatok ellátásában, valamint a döntéstámogatásban;
7. felügyeli a projektvégrehajtás, valamint a projektfenntartás egyes fázisait, támogatja a végrehajtás előkészítését és követését;
8. a projektek végrehajtása során biztosítja a projektdokumentáció és a tényleges végrehajtás összhangját az érintett szakterületi vezetők (elnökhelyettesek), valamint az elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetőinek együttműködésével;
9. a projektek végrehajtása során biztosítja az érintett szakterületek tájékoztatását, a kommunikációhoz szükséges információk projektszervezeten és a Hivatalon belüli átadását;
10. ellátja a projekten belüli és projektek közötti koordinációs feladatokat a projektmenedzsment keretében szükséges mértékig;
11. felkutatja az aktuális pályázati kiírásokat a Hivatal vezetése által jóváhagyott projektötletek alapján, valamint támogatja a projektek projektcsatornába való bekerülését az érintett szakterületek együttműködésével;
12. végzi a pályázatfigyelést, javaslatot tesz a pályázati lehetőségek igénybevételére;
13. előkészíti, kidolgozza a projektjavaslatokat, pályázati dokumentációkat készít a Hivatal érintett szakterületi vezetői (elnökhelyettesek), valamint az elnök által közvetlenül irányított és a projektben érintett szervezeti egységek vezetőinek támogatásával;
14. együttműködik az európai uniós támogatások felhasználását koordináló, felügyelő és ellenőrző intézményekkel;
15. előkészíti az európai uniós támogatások felhasználását érintő ellenőrzéseket, részt vesz az ellenőrzés végrehajtásában;
16. konzorciumban megvalósuló projektek esetén együttműködik és kapcsolatot tart a konzorciumban részt vevő intézmények képviselőivel az együttműködési megállapodásban rögzítettek alapján.”
f) 1. melléklet 2. függelék 3. cím 3.4. alcíme a) pontjának 3. alpontjában a „telefonos kapcsolattartás” szövegrész helyébe az „egyéb kapcsolattartás” szöveg,
i) 1. melléklet 2. függelék 4. cím 4.2. alcímének 27. pontjában az „a telefonon intézhető ügyek tekintetében” szövegrész helyébe az „a telefonos azonosítást követően” szöveg,
20. § Ez az utasítás a közzétételét követő hónap első napján lép hatályba.
1. függelék a 31/2015. (XI. 19.) BM utasításhoz
KÖZIGAZGATÁSI ÉS ELEKTRONIKUS KÖZSZOLGÁLTATÁSOK KÖZPONTI HIVATALA
SZERVEZETI ÁBRA
egységes szerkezetben
”
2. függelék a 31/2015. (XI. 19.) BM utasításhoz
A Hivatal szervezeti egységeinek felsorolása, létszámkerete
|
A |
B |
C |
1. |
Irányító vezető |
Szervezeti egység |
Létszám (fő) |
2. |
1. Elnök |
1.1. Koordinációs és Szervezési Főosztály |
80 |
3. |
1.1.1. Jogi Osztály |
4. |
1.2. Humánpolitikai Főosztály |
5. |
1.2.1. Bérszámfejtési Osztály |
6. |
1.2.2. Humánerőforrás Osztály |
7. |
1.3. Belső Ellenőrzési Főosztály |
8. |
1.4. Nemzetközi és Kommunikációs Főosztály |
9. |
1.5. Iratkezelési Főosztály |
10. |
1.5.1. Iratkezelési Osztály |
11. |
1.5.2. Minősített Adatkezelési és Dokumentációs Osztály |
12. |
1.6. N.SIS II Hivatal (Főosztály) |
13. |
2. Gazdasági elnökhelyettes |
2.1. Közgazdasági Főosztály |
116 |
14. |
2.1.1. Pénzügyi Osztály |
15. |
2.1.2. Számviteli Osztály |
16. |
2.1.3. Kontrolling és Projekttámogatási Osztály |
17. |
2.2. Logisztikai Főosztály |
18. |
2.2.1. Okmánykiállító és Postázó Osztály |
19. |
2.2.2. Okmány- és Rendszámkoordinációs Osztály |
20. |
2.2.3. Okmánytári Osztály |
21. |
2.3. Beszerzési és Szerződés-előkészítő Főosztály |
22. |
2.4. Műszaki Főosztály |
23. |
2.4.1. Ellátási Osztály |
24. |
2.4.2. Üzemeltetési Osztály |
25. |
3. Hatósági elnökhelyettes |
3.1. Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály |
267 |
26. |
3.1.1. Személyi Nyilvántartás Igazgatási Osztály |
27. |
3.1.2. Személyi Nyilvántartó Osztály |
28. |
3.1.3. Operatív Szolgáltatási Osztály |
29. |
3.1.4. Belföldi Jogsegélyügyek Osztálya |
30. |
3.1.5. Hatósági és Igazgatás Támogató Osztály |
31. |
3.2. Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság (Főosztály) |
32. |
3.2.1. Bűnügyi Nyilvántartás Igazgatási Osztály |
33. |
3.2.2. Bűnügyi Nyilvántartó és Adatfeldolgozó Osztály |
34. |
3.3. Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartási Főosztály |
35. |
3.3.1. Közlekedési Igazgatási Osztály |
36. |
3.3.2. Közlekedési Nyilvántartó Osztály |
37. |
3.3.3. Közúti Közlekedési Nemzetközi Jogsegélyügyek Osztálya |
38. |
3.4. Okmányfelügyeleti Főosztály |
39. |
3.4.1. Személyi Okmány Igazgatási Osztály |
40. |
3.4.2. Okmányfelügyeleti Osztály |
41. |
4. Közszolgáltatási elnökhelyettes |
4.1. Szolgáltatás-menedzselési Főosztály |
358 |
42. |
4.1.1. Szolgáltatás-fejlesztési Osztály |
43. |
4.1.2. Okmányirodák és Kormányablakok Szolgáltatás Monitoring Osztály |
44. |
4.1.3. Közszolgáltatásokat Támogató Osztály |
45. |
4.2. Kormányzati Ügyfélvonal Főosztály |
46. |
4.2.1. Közigazgatási, Kormányablak Ügyek és Foglalkoztatás Bejelentés Contact Center Osztály |
47. |
4.2.2. Telefonos és Elektronikus Ügyintézés Contact Center Osztály |
48. |
4.2.3. Contact Center Működés Előkészítő és Támogató Osztály |
49. |
4.3. Személyes Ügyfélszolgálati Főosztály |
50. |
4.3.1. Személyi Okmányok Osztálya |
51. |
4.3.2. Gépjármű Okmányok Osztálya |
52. |
4.3.3. Kiemelt Ügyfelek Osztálya |
53. |
4.3.4. Személyes Ügyfélszolgálatot Támogató Osztály |
54. |
4.4. Kormányzati Központi Érkeztető Főosztály |
55. |
4.4.1. Érkeztető és Jogi Előkészítő Osztály |
56. |
4.4.2. Rögzítő és Alkalmazás-felügyeleti Osztály |
57. |
4.4.3. Kivétel- és Utókezelő Osztály |
58. |
4.4.4. KÉR Folyamat- és Minőségfejlesztési Osztály |
59. |
4.4.5. KÉR Támogató Osztály |
60. |
5. Informatikai elnökhelyettes |
5.1. Informatikai Üzemeltetési Főosztály |
178 |
61. |
5.1.1. Gépterem Üzemeltetési Osztály |
62. |
5.1.2. Infrastruktúra Üzemeltetési Osztály |
63. |
5.1.3. Alkalmazás Üzemeltetési Osztály |
64. |
5.1.4. Rendszertámogatási Osztály |
65. |
5.2. Informatikai Alkalmazás-fejlesztési Főosztály |
66. |
5.2.1. Igazgatásszervezési Osztály |
67. |
5.2.2. Alkalmazásszervezési és Fejlesztési Osztály |
68. |
5.2.3. Alkalmazás-tesztelési Osztály |
69. |
5.2.4. Fejlesztésmenedzsment Osztály |
70. |
5.3. Informatikai Minőség- és Biztonságirányítási Főosztály |
71. |
5.3.1. Informatikai Ellenőrzési Osztály |
72. |
5.3.2. Informatikai Folyamatmenedzsment Osztály |
73. |
5.3.3. Informatikai Biztonságfelügyeleti Osztály |
74. |
5.4. Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Főosztály |
75. |
5.4.1. Kormány-, Járási Hivatali és Kormányablak Informatikai Szakirányítási Osztály |
76. |
5.4.2. Hatósági Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Osztály |
77. |
5.4.3. Hivatali és Egyedi Kormányzati Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Osztály |
78. |
5.4.4. Informatikai Helpdesk Osztály |
79. |
5.5. Informatikai Közfoglalkoztatási Főosztály |
80. |
5.5.1. Közfoglalkoztatási Infrastruktúra Üzemeltetési Osztály |
81. |
5.5.2. Közfoglalkoztatási Alkalmazás Üzemeltetési Osztály |
82. |
5.5.3. Közfoglalkoztatási Fejlesztés és Adattárház Osztály |
83. |
5.6. Projektiroda (Főosztály) |
”