• Tartalom

4/2015. (IV. 16.) ORFK utasítás

4/2015. (IV. 16.) ORFK utasítás

a Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008. (OT 31.) ORFK utasítás módosításáról1

2015.04.17.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában, a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 6. § (1) bekezdés b) pontjában, valamint a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény 10. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet rendelkezéseinek figyelembevételével, a köziratok kezelésének szakmai irányításáért felelős miniszter és a Magyar Nemzeti Levéltár egyetértésével a Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008. (OT 31.) ORFK utasítás módosítása érdekében kiadom az alábbi utasítást:
1. A Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008. (OT 31.) ORFK utasítás (a továbbiakban: Utasítás) a következő 61/B. ponttal egészül ki:
„61/B. Szervezeti elektronikus aláírás: elektronikus aláírás, amelyet az aláíró biztonságos aláírás-létrehozó eszközzel hozott létre, hitelesítése céljából tanúsítványt bocsátottak ki, azonosítja az eljáró/kiadmányozó szervet, és amelyet kizárólag a jogosultsággal rendelkező személyek alkalmazhatnak.”
2. Az Utasítás 86. pontja a következő i) és j) alponttal egészül ki:
(86. A gazdasági szerv vezetője a szakmai irányítást ellátó személyek bevonásával köteles gondoskodni:)
i) az elektronikus aláírások beszerzéséről, karbantartásáról, kiosztásáról, visszavonásáról, törléséről, valamint nyilvántartásáról;
j) a hivatali kapunak a 281/E. pontban meghatározottak szerinti zavartalan működtetéséről, az esetlegesen fellépő problémák, üzemzavar azonnali elhárításáról.”
3. Az Utasítás 87. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„87. Az iratképző szerveknél vegyes iratkezelést kell működtetni. Külön iktatókönyvet kell felfektetni és vezetni:
a) az általános ügyek (jelzése: ált.);
b) a bűnügyek iratai (jelzése: bü.);
c) külön modulon: a szabálysértési ügyek (jelzése: Szabs.);
d) a személyzeti ügyek (jelzése: Szü.);
e) az egészségügyi ügyek (jelzése: Eü.);
f) a fegyelmi ügyek (jelzése: Fe.);
g) az idegenrendészeti ügyek (jelzése: I.);
h) a közérdekű kérelmek, panaszok, bejelentések és beadványok, valamint rendőri intézkedések elleni panaszok (jelzése: P.);
i) a peres iratok (jelzése: Pp.);
j) a kárügyek (jelzése: Ka.);
k) a fegyverengedélyezéssel kapcsolatos ügyek (jelzése: F.);
l) a személy- és vagyonvédelmi, a magánnyomozói, a vagyonvédelmi rendszert tervező és szerelő tevékenység engedélyezésével kapcsolatos ügyek (jelzése: SZV.);
m) az országos rendőrfőkapitány utasításai;
n) az országos rendőrfőkapitány intézkedései;
o) a bűnügyi főigazgató intézkedései;
p) a rendészeti főigazgató intézkedései;
q) a gazdasági főigazgató intézkedései;
r) a főosztályvezetők intézkedései;
s) az országos rendőrfőkapitány közvetlen alárendeltségébe tartozó önálló osztályvezetők intézkedései;
t) az együttes intézkedések;
u) a területi szerv vezetőjének intézkedései;
v) a területi szerv vezetője bűnügyi helyettesének intézkedései;
w) a területi szerv vezetője rendészeti helyettesének intézkedései;
x) a területi szerv főosztályvezetői, illetve főosztályvezető jogállású szervezeti egységek vezetőinek intézkedései;
y) a helyi szerv vezetőjének intézkedései;
z) az SZMSZ-ben ügyrend készítésére kötelezett szervezeti elemek vezetőinek intézkedései (ügyrend kiadása érdekében) (jelzése: Szm.);
aa) a más szervtől érkezett normák;
bb) közigazgatási bírságok (jelzése: kkt.);
cc) a rendőri szabálysértési előkészítő eljárás (jelzése: Szabs. ee.);
dd) manuális iktatókönyv az elektronikus rendszer leállása idejére (jelzése: id. ikt.);
ee) külön modulon: a szabálysértési általános ügyek (jelzése: ált.);
ff) külön modulon: a szabálysértési megkeresések (jelzése: megk.);
gg) együttműködési megállapodások (jelzése: Emü.);
hh) a megkeresések (jelzése: megk.);
ii) a helyszíni bírság alapeljárás (jelzése: HB.);
jj) a helyszíni bírság végrehajtási eljárás (jelzése: HBV.);
kk) a közterület-felügyelők által kiszabott helyszínbírságok (jelzése: HBK.);
ll) a rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységének engedélyezésével kapcsolatos ügyek (jelzése: rfesz.);
mm) a megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésére és használatára irányuló kérelmek (jelzése: mfj.);
nn) a helyszínibírság-felülvizsgálat (jelzése: HBF);
oo) az útdíj bírság (jelzése: UD);
pp) a nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos iratok (jelzése: NBE.);
qq) a vagyon-visszaszerzési eljárás iratai (jelzése: bü-vve.);
rr) szerződéskötésre irányuló közbeszerzési, beszerzési eljárások, megrendelések (jelzése: szerz.);
ss) a rendezvénybejelentések (jelzése: rendb.);
tt) a területi szerv vezetője gazdasági helyettesének intézkedései;
uu) a szakértői és szaktanácsadói ügyek iratai (jelzése: szak.)
nyilvántartására.”
4. Az Utasítás 90. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„90. Az iratképző szerv ügykezelési csoportja/kijelölt ügykezelői (segédhivatala) végzi:
a) ha nem az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkezik, a külső szervektől, személyektől érkező küldemények átvételét, érkeztetését;
b) ha a címzésből az ügyintézésre jogosult szerv nem állapítható meg, vagy ha arra jogosult, a küldemény felbontását, a postabontási adatok rögzítését, a papíralapú irat elektronikus irattá történő átalakítását (szkennelését), rendszerben történő elhelyezését, a címzetthez, illetve a szignálásra jogosult személyhez történő továbbítását;
c) az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkező iratok átvételét, megnyithatóság, olvashatóság szempontjából történő ellenőrzését, amennyiben szükséges, az érkeztetési, postabontási adatok pontosítását, a címzetthez, illetve a szignálásra jogosult személyhez történő továbbítását;
d) az iratok előzménykutatását, iktatását, csatolását, szerelését, az iratok továbbítását a címzettekhez;
e) a szervezeti elemeknél készült, futárküldeményként kezelendő küldemények továbbítását;
f) a szervezeti elemek átmeneti irattárából átvett iratok központi irattárban történő tárolását, a kölcsönzés végrehajtását, a selejtezést, a megsemmisítést, a maradandó értékű iratok közlevéltárba átadásának előkészítését;
g) az iratképző szerv hivatalos elektronikus postafiókjának kezelését;
h) a normanyilvántartást és
i) a hiteles elektronikus iratról hiteles papíralapú másolat készítését.”
5. Az Utasítás 91. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„91. A szervezeti elemek ügykezelői végzik:
a) ha nem az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkezik, a külső szervektől átvett küldemények érkeztetését, a küldemény felbontását, a postabontási adatok rögzítését, a papíralapú irat elektronikus irattá történő átalakítását (szkennelését), rendszerben történő elhelyezését, a szignálásra jogosult személyhez történő továbbítását;
b) az iratok előzményezését, iktatását, csatolását, szerelését, az iratok továbbítását a címzettekhez;
c) a saját készítésű papíralapú irat elektronikus irattá történő átalakítását (szkennelését), az elektronikus irat iktatószámhoz történő csatolását, a futárküldeményként kezelendő, valamint az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerben nem kezelhető küldemények segédhivatalhoz történő továbbítását;
d) a szervezeti elem hivatalos elektronikus postafiókjának kezelését és
e) a szervezeti elem átmeneti irattárának kezelését, az iratkölcsönzést, a keletkezéstől számított egy évnél régebbi iratok átadását a központi irattárnak.”
6. Az Utasítás a következő 91/A. ponttal egészül ki:
„91/A. Nem kell a papíralapú iratot elektronikus irattá alakítani:
a) a címzett ilyen irányú döntése esetén a tíz lapszám feletti iratokat tartalmazó küldeményeket;
b) a hatáskör vagy illetékesség hiányában történő áttétellel érintett eljárások iratait;
c) a kizárásra irányuló indítványokkal, továbbá hatásköri vagy illetékességi összeütközéssel érintett eljárások iratait;
d) olyan ügyek iratait, melyek digitalizálásának műszaki feltételei nem biztosítottak (pl. A/3-nál nagyobb méretű iratok, tervrajzok, műszaki dokumentáció, spirálozott iratok);
e) a hatóság által korábban kiadott és visszavonásra került döntések iratait (eredeti engedélyek, hatósági bizonyítványok visszaküldésének iratai) és
f) a biztonsági okmányon kiadmányozott döntéseket.”
7. Az Utasítás a következő 97/A. ponttal egészül ki:
„97/A. Az elektronikus belső (ideiglenes) munkakönyv a szignálásra felajánlott és a saját készítésű, kiadmányozásra, illetve további feladatmeghatározásra váró iratok nyomon követhetőségét biztosító nyilvántartó könyv.”
8. Az Utasítás 112. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(112. A küldemény átvételére jogosult hivatali munkaidőben:)
a) elsősorban a segédhivatalok és az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer központi érkeztető szervének ügykezelői;”
9. Az Utasítás a következő 119/A. ponttal egészül ki:
„119/A. Ha az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkezett elektronikus irat megnyithatatlan vagy sérült, soron kívül intézkedni kell a küldő szerv felé a küldemény ismételt megküldésére. A történteket jegyzőkönyvben, valamint az érkeztető-postabontó könyvben kell rögzíteni. A jegyzőkönyvből egy elektronikus példányt az iratküldő szervhez kell továbbítani (6. melléklet: jegyzőkönyv minta).”
10. Az Utasítás 123. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„123. Az elektronikus ügyfélkapun és az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren keresztül érkező küldemény érkeztetését az ügyviteli rendszer automatikusan végzi a visszaigazolással egyidejűleg.”
11. Az Utasítás 140. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„140. Az ügykezelő az iratot az iktatást megelőzően vagy a 145. pontban meghatározott esetekben az iktatást követően szignálás végett köteles a szerv vezetőjének vagy megbízottjának, illetőleg a szignálásra feljogosított személynek bemutatni. Kitöltetlen előadói ívbe helyezve kell bemutatni a papíralapú küldeményeket, míg azon elektronikus iratokhoz, melyeknek ügyintézése elektronikusan történik, nem kell előadói ívet alkalmazni. Utóbbi esetben a vezetői és ügyintézői feljegyzéseket az elektronikus iratkezelő rendszerben kell dokumentálni. A vegyes ügyiratok kezelése esetén az első hiteles papíralapú irat érkezése vagy keletkezése időpontjában kell az előadói ívet megnyitni.”
12. Az Utasítás a következő 140/A. ponttal egészül ki:
„140/A. Az elektronikus iratkezelő rendszeren a szignálásra felajánlott, illetve a további feladatmeghatározást igénylő saját készítésű iratot a belső (ideiglenes) munkakönyv számán kell a szignáló, feladatmeghatározó vezetőnek továbbítani.”
13. Az Utasítás 152. pont a) alpontja a következő ae) alponttal egészül ki:
[152. Iratkezelési segédletek és bizonylatok:
a) segédletek:]
ae) belső (ideiglenes) munkakönyv;”
14. Az Utasítás 166. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„166. Iktatókönyvben kell nyilvántartani a szervekhez érkezett vagy ott keletkezett iratokat. A belső (ideiglenes) munkakönyv számán nyilvántartásba vett iratokat – amennyiben iktatáskötelesek – a meghatározott iktatókönyvbe kell iktatni.”
15. Az Utasítás 170. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„170. Az iktatószám felépítése: az iktatóhely azonosítója/az iktatókönyv sorszáma (főszám), a hozzá tartozó alszám/évszám, a számsor végén az iktatókönyv egyedi azonosítója (pl. 99999/5-1/2002. ált.). A főszám-alszám/év egy egységként tekintendő azonosító.”
16. Az Utasítás 182. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„182. Az iktatási adatok felvétele után az ügykezelő köteles gondoskodni az érkezett ügyintézést igénylő papíralapú iratok szkenneléséről, hitelesítéséről, a beszkennelt és az elektronikus formátumban (levelezőrendszer, internet) érkezett iratok nyilvántartási adataikhoz történő hozzáfűzéséről.”
17. Az Utasítás a következő 182/A. ponttal egészül ki:
„182/A. Az ügyintéző szervezeti egység havonta köteles a belső (ideiglenes) munkakönyvet felülvizsgálni és az el nem intézett ügyek elintézéséről (átiktatni, nem iktatandóra jelölni) gondoskodni.”
18. Az Utasítás 190. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„190. A szervnél keletkezett iratokról a kiadmányozó, a kiadmányozó jogutódja, illetve a hitelesítéssel felhatalmazott személy jogosult hiteles papíralapú és elektronikus másolat készítését engedélyezni a vonatkozó jogszabályi előírások figyelembevételével. Hiteles elektronikus másolatot készíteni személyes minősített elektronikus aláírással vagy szervezeti elektronikus aláírással és a másolat készítési dátumának – időbélyegzőjének – rögzítésével lehet.”
19. Az Utasítás a következő 197/A. ponttal egészül ki:
„197/A. Hiteles elektronikus iratokat, másolatokat az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerhez csatlakozott szervek esetén a címzett szerv azonosítójának megadásával, az elektronikus iratkezelő rendszer NOVA SZEÜSZ küldési móddal kell továbbítani.”
20. Az Utasítás 217. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„217. Az iratrendezés során az ügyintézőnek gondoskodnia kell a feleslegessé vált munkapéldányok és másolatok ügyiratból történő kiemeléséről és a selejtezési eljárás mellőzésével történő megsemmisítéséről. Ha az ügyirat vegyes ügyirat, azaz különböző alszámokon hiteles elektronikus és hiteles papíralapú ügyiratdarabokat is tartalmaz, az ügyintéző ennek tényét az előadói ív „Feljegyzések:” rovatában köteles jelezni.”
21. Az Utasítás 271. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„271. Külső szervnek, személynek, valamint a belső levelezés esetén az országos rendőrfőkapitány, valamint helyettesei (bűnügyi, rendészeti és gazdasági) kiadmányozásával készített iraton fel kell tüntetni (2. melléklet: iratminták):
a) az irat fejlécében középen:
aa) a Rendőrség színes vagy fekete-fehér címerét,
ab) a szerv megnevezését,
ac) a szerv vezetőjének, helyetteseinek nevét, rendfokozatát;
b) a fejrész alatt bal oldalon az irat iktatószámát;
c) a fejrész alatt jobb oldalon:
ca) az irat tárgyát,
cb) a hivatkozási számot,
cc) az ügyintéző nevét, rendfokozatát,
cd) városi, illetve BM telefonszámát,
ce) elektronikus levelezési címét;
d) az irat bal oldalán:
da) a címzett nevét, – ha van – rendfokozatát, beosztását,
db) székhelyét, székhelyének címét;
e) a szöveg alatt bal oldalon a keltezést (év, hó, nap);
f) a szöveg alatt jobb oldalon:
fa) a kiadmányozó nevét, rendfokozatát,
fb) ha van, a címét,
fc) a beosztását,
fd) a bélyegzőlenyomatot;
g) a kiadmányozás alatt baloldalon a mellékletek felsorolását, példány, lapszám, illetve csomag jelöléssel;
h) az irat láblécében középen középen:
ha) a szerv címét, postafiókszámát,
hb) telefon- és telefaxszámát, elektronikus elérési lehetőségét.”
22. Az Utasítás 271/A. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„271/A. Külső szervnek, személynek, valamint a belső levelezés esetén készített iraton fel kell tüntetni (3. melléklet: iratminták):
a) az irat fejlécében bal oldalon a Rendőrség színes vagy fekete-fehér címerét, jobb oldalon – ha van – a szerv saját színes vagy fekete-fehér címerét (egyéb logó, címer nem használható);
b) az irat fejlécében középen:
ba) a szerv megnevezését,
bb) a szerv címét, postafiókszámát,
bc) telefon- és telefaxszámát,
bd) az elektronikus elérési lehetőségét;
c) a fejrész alatt bal oldalon az irat iktatószámát;
d) a fejrész alatt jobb oldalon:
da) az irat tárgyát,
db) a hivatkozási számot,
dc) az ügyintéző nevét, rendfokozatát,
dd) városi, illetve BM telefonszámát,
de) elektronikus levelezési címét;
e) az irat bal oldalán:
ea) a címzett nevét, – ha van – rendfokozatát, beosztását,
eb) székhelyét, székhelyének címét;
f) a szöveg alatt bal oldalon a keltezést (év, hó, nap);
g) a szöveg alatt jobb oldalon:
ga) a kiadmányozó nevét, rendfokozatát,
gb) ha van, a címét,
gc) a beosztását,
gd) a bélyegzőlenyomatot;
h) a kiadmányozás alatt bal oldalon a mellékletek felsorolását, példány, lapszám, illetve csomag jelöléssel.”
23. Az Utasítás VI. fejezete a 281/C. pontot követően a következő alcímmel egészül ki:
„Az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkezett küldemények ügykezelésének rendje
281/D. Az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerrel való kapcsolat működését az információtechnológiai szakszolgálat az érintett szakterület képviselőjének közreműködésével köteles folyamatosan felügyelni, karbantartani, amennyiben szükséges, módosítani, valamint az elektronikus irat fogadását akadályozó üzemzavarról, illetve annak megszűnéséről haladéktalanul értesíteni az iratképző szerv iratkezelést felügyelő vezetőjét.
281/E. A Rendőrség hivatali kapuját olyan módon kell beállítani, hogy munkanapokon 7.30 órától 15.00 óráig, pénteken vagy pénteki munkarend szerinti munkanapon 12.30 óráig fogadja a küldeményeket.
281/F. A Rendőrség hivatali kapujába, az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszeren érkező küldeményeket az elektronikus rendszer automatikusan érkezteti. A postabontó könyvben ellenőrizni és jelölni kell a beadvány olvashatóságát, megnyithatóságát, valamint a csatolását. Az elektronikus iratra vonatkozó további ügykezelési tevékenységeket a papíralapú küldemények kezelésével azonos módon kell végrehajtani.
281/G. A központi érkeztető szervtől az érkezett elektronikus irat eredeti papíralapú példányát indokolt esetben, száznyolcvan napon belül, az ügyintéző szervezeti elem vezetőjének írásbeli kérésével lehet kikérni.
281/H. A saját kezdeményezésű irat hiteles elektronikus példányát, amennyiben
a) a címzett csatlakozott az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerhez, NOVA SZEÜSZ rendszeren;
b) a címzett magánszemély, és rendelkezik elektronikus ügyfélkapuval, az elektronikus iratot az elektronikus ügyfélkapun keresztül
kell expediálni.
281/I. Az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerben nem kezelhető iratfajtákat az 5. melléklet tartalmazza.
281/J. Az iratképző szerv iratkezelést felügyelő vezetője az elektronikus irat fogadását akadályozó üzemzavarról, illetve annak megszűnéséről – a küldemények ismételt megküldése érdekében – haladéktalanul értesíti a központi érkeztető szervet.”
24. Az Utasítás VIII. fejezet „A bűnügyi iratok kezelésére vonatkozó külön rendelkezések” alcím címe helyébe „A bűnügyi iratok, valamint a vagyon-visszaszerzési eljárás iratainak kezelésére vonatkozó külön rendelkezések” alcím cím lép.
25. Az Utasítás 332. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„332. Az ügykezelés körében a bűnügyi, valamint a vagyon-visszaszerzési eljárással kapcsolatos tárgykörű iratot más jellegű irattól elkülönítve kell kezelni.”
26. Az Utasítás a következő 334/A. ponttal egészül ki:
„334/A. A vagyon-visszaszerzési eljárási irat szignálása során az általános szabályokban meghatározottakon kívül az iraton fel kell tüntetni az alapbűncselekmény megnevezését a törvényhelyre történő utalással, az eljárás alapjául szolgáló nyomozó hatóság megnevezését, az alapügy bűnügyi, valamint ügyészi számát.”
27. Az Utasítás 335. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„335. Bűnügyi iktatókönyvbe kell iktatni:
a) a bűncselekmény gyanúját tartalmazó iratot;
b) az ügyészi szerv által megküldött nyomozást elrendelő határozatot;
c) a más szerv által – a nyomozás folytatása és befejezése céljából – áttett bűnügyi iratot;
d) a halaszthatatlan nyomozási cselekményt rögzítő iratot;
e) az olyan – konkrét bűncselekményre utaló – feljelentést, amelyben bűncselekmény gyanúját nem lehet megállapítani, ezért a feljelentés elutasítására kerül sor és
f) az olyan feljelentést, amely alapján feljelentéskiegészítésre kerül sor.”
28. Az Utasítás a következő 335/A. ponttal egészül ki:
„335/A. A vagyon-visszaszerzési eljárás iratai iktatókönyvbe kell iktatni az ügyész vagy a nyomozó hatóság megkeresése alapján a vagyon-visszaszerzési eljárás lefolytatására megküldött iratot.”
29. Az Utasítás 339. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„339. Az iktatókönyvbe be kell írni:
a) a feljelentő (sértett) személy vagy szerv nevét, címét, a bűncselekmény megnevezését;
b) a gyanúsított nevét, lakhelyét, esetleg más személyazonosító adatait [több elkövetőnél az elsőként megjelölt gyanúsított adatait kell beírni és az „és társa(i)” jelölést kell alkalmazni; az iktatáskor ismeretlen elkövető adatait az ismertté váláskor be kell írni];
c) az alapbűncselekmény megnevezését;
d) a vagyon-visszaszerzési eljárás lefolytatását kérő szerv megnevezését és
e) a célszemély nevét, akire az eljárás irányul.”
30. Az Utasítás VIII. fejezete a 340. pontot követően a következő alcímmel egészül ki:
„A Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet iratkezelésére vonatkozó külön rendelkezések
340/A. A Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet részére küldeményt az Állami Futárszolgálat vagy külön futár igénybevételével kell továbbítani.
340/B. Amennyiben a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet szakértője kerül kirendelésre, a kirendelő határozatból, valamint a szakértői kirendeléssel kapcsolatos egyéb iratból egy példányt kell eredetben átadni. A díjmegállapító határozatot és a jogerőre emelkedést közzétevő határozatot a rendőri szervek a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet részére a NOVA SZEÜSZ rendszeren, külön átirat nélkül továbbítják. A kirendelő határozatot – tekintettel a felbontással együtt járó szennyeződés okozta károkra – a bűnjelektől külön kell csomagolni.
340/C. Az ujjnyomat- és tenyérnyomatlapokat nyilvántartásba vétel céljából megküldő átirat nélkül, a többi küldeménytől elkülönítve kell a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet Daktiloszkópiai Szakértői Osztályának megküldeni.
340/D. A felhasznált DNS-egységcsomagokat nyilvántartásba vétel céljából további borítékolás és megküldő átirat nélkül kell a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézetnek megküldeni.
340/E. A véralkohol-vizsgálat céljából megküldött vér- és vizeletmintákat a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet Véralkohol Vizsgáló Laboratóriumnak kell továbbítani.”
31. Az Utasítás VIII. fejezete a 347/M. pontot követően a következő alcímmel egészül ki:
„A helyszíni bírságolással kapcsolatos iratfajták iktatásával, nyilvántartásával összefüggő külön rendelkezések
347/N. A helyszíni bírsággal kapcsolatos iratokat a ROBOTZSARU rendszerben a külön erre a célra megnyitott iktatókönyvbe kell iktatni. Az ügyiratokat folyamatosan főszámokon és az ügyben keletkezett, valamint az ügyhöz érkezett iratokat külön-külön alszámra kell iktatni.”
32. Az Utasítás 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
35. Az Utasítás a 4. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.
36. Az Utasítás az 5. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.
37. Az Utasítás 1. függeléke helyébe az 1. függelék lép.
38. Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
39. Ez az utasítás a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
40. Hatályát veszti az Utasítás
a) 131. pontja;
b) 186. pont e) alpontja;
c) 207. pontja.

1. melléklet a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz

Országos Rendőr-főkapitányság
Papp Károly r. altábornagy

Szám: 29000/ /201…. ált.

Tárgy:

 

Hiv. szám:

 

Előadó:

 

Tel.:

 

E-mail:

[címzett neve, – ha van – rendfokozata] úrnak/asszonynak,
[címzett beosztása (szervezet nevével kezdve)]
[cím]
Tisztelt [rendfokozat, ha az nincs, beosztás, magánszemély teljes neve] Úr/Asszony!
Budapest, [év] [hónap betűvel] „ „
Tisztelettel:


Papp Károly r. altábornagy
rendőrségi főtanácsos
országos rendőrfőkapitány
Melléklet:
Cím: 1139 Budapest, Teve u. 4–6., 1903 Bp., Pf. 314/15
Telefon: (1) 443-5573/33104, fax: (1) 443-5733/33133, e-mail: orfktitkarsag@orfk.police.hu”

2. melléklet a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz

ORSZÁGOS RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG

HIVATALA

Cím: 1139 Budapest, Teve utca 4–6., 1903 Bp., Pf. 314/15

Telefon: 443-5797/33-067, 30-777

Fax: 443-5778/30-763

E-mail cím: hivatal.orfk@orfk.police.hu

Szám: 29000/ /201… ált.

Tárgy:

 

Hiv. szám:

 

Előadó:

 

Tel.:

 

E-mail:

[címzett neve, – ha van – rendfokozata] úrnak/asszonynak,
[címzett beosztása (szervezet nevével kezdve)]
[cím]
Tisztelt [rendfokozat, ha az nincs, beosztás, magánszemély teljes neve] Úr/Asszony!
Budapest, [év] [hónap betűvel] „ „
Tisztelettel:


Név, rendfokozat
Cím
Beosztás
Melléklet:

BÁCS-KISKUN MEGYEI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG

VEZETŐJE

6000 Kecskemét, Batthyány u. 14.

Tel.: 76/513-361, fax: 76/513-301

Belügyi tel.: 33-3004, fax: 33-3065

E-mail: titk.bacsmrfk@bacs.police.hu

Szám: 29000/ /201… ált.

Tárgy:

 

Hiv. szám:

 

Előadó:

 

Tel.:

 

E-mail:

[címzett neve, – ha van – rendfokozata] úrnak/asszonynak,
[címzett beosztása (szervezet nevével kezdve)]
[cím]
Tisztelt [rendfokozat, ha az nincs, beosztás, magánszemély teljes neve] Úr/Asszony!
Budapest, [év] [hónap betűvel] „ „
Tisztelettel:


Név, rendfokozat
Cím
Beosztás
Melléklet:
3. melléket a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz

ORSZÁGOS RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG

HIVATALA

Biztonság-felügyeleti és Ügykezelési Osztály

1139 Budapest, Teve u. 4–6., 1903 Bp., Pf. 314/15

Tel.: 443-5592/33524

Fax: 443-5592/33523

E-mail: adatvedelem@orfk.police.hu

Szám: /201… ált.
JEGYZŐKÖNYV
ÉRKEZETT IRAT ALAKI KELLÉKEINEK HIÁNYOSSÁGAIRÓL
Készült: 201................................-án az Országos Rendőr-főkapitányság Hivatala Biztonság-felügyeleti és Ügykezelési Osztály ................ sz. irodájában.
Tárgy: Érkezett irat alaki kellékeinek hiánya
A küldemény azonosító adatai:
Küldő szerv:
Küldő iktatószáma:
Érkeztető szám:
Tárgy:
A Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008. (OT 31.) ORFK utasítás 271. pontjában meghatározottakkal ellentétben fenti számú ügyiratról hiányzó alaki kellékek:
kmf.

..................................................................

..................................................................

4. melléket a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz
Az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszerben nem kezelhető iratfajták:
1. a „Címzett kezébe (ck.)!”, a „Csak orvos bonthatja fel!”, illetve a „Csak pszichológus bonthatja fel!” kezelési jelzéssel ellátott küldemények;
2. a Tanúvédelmi Szolgálat címére érkező küldemények.”
5. melléket a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz

ORSZÁGOS RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG

HIVATALA

Biztonság-felügyeleti és Ügykezelési Osztály

1139 Budapest, Teve u. 4–6., 1903 Bp., Pf. 314/15

Tel.: 443-5592/33524

Fax: 443-5592/33523

E-mail: adatvedelem@orfk.police.hu

Szám: /201… ált.
JEGYZŐKÖNYV
MEGNYITHATATLAN VAGY SÉRÜLT ELEKTRONIKUS KÜLDEMÉNY ÉRKEZÉSÉRŐL
Készült: 201.....................................-án az Országos Rendőr-főkapitányság Hivatala Biztonság-felügyeleti és Ügykezelési Osztály .................. sz. irodájában.
Tárgy: Megnyithatatlan/sérült elektronikus küldemény érkezése
A küldemény azonosító adatai (szervkód, küldő érkeztető/iktatószáma):
Küldő szerv:
Érkeztető szám:
A mai napon fenti azonosító adatokkal ellátott, automatikusan érkeztetett küldeményről megállapítottuk, hogy az elektronikus iratkezelő rendszerből nem lehet megnyitni/sérülten érkezett. A tényt a postabontó könyvben rögzítettük, a küldő szerv felé intézkedtünk az ismételt megküldésre.
kmf.

..................................................................

..................................................................

Készült: egy példányban
Kapja:    Irattár
    a küldő szerv elektronikus úton

1. függelék a 4/2015. (IV. 16.) ORFK utasításhoz

IRATTÁRI TERV
Az irattári tervben alkalmazott rövidítések jelmagyarázata:

NS

Nem selejtezhető irattári tétel, az e kategóriába sorolt iratok közlevéltárnak történő átadására a táblázatban megjelölt időben kerül sor.

Helyben őrizendő, nem selejtezhető. Levéltárba kerüléséről külön intézkedés dönt.

ÁLTALÁNOS RÉSZ
I. A rendőri tevékenységgel összefüggő általános iratfajták
Irattári tételszám keret: 1-től 60-ig
(felhasznált: 1-től 58-ig)

 

 

 

Megőrzési idő

Levéltári
átadás

1.

Jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, belső rendelkezések és a végrehajtásukhoz kiadott segédanyagok

 

 

 

a)

ORFK tájékoztatók, belső normák (Szervezeti és Működési Szabályzat, ügyrendek, utasítások, intézkedések), együttműködési szerződések, együttműködési megállapodások, szabályzatok és a végrehajtásukhoz kiadott segédanyagok eredeti, irattári példányai:

NS

15 év

 

b)

részintézkedéseket tartalmazó körlevelek, tájékoztatók, közlemények, intézkedési tervek:

3 év

 

 

 

 

 

2.

Tervezetek véleményezése, belső norma-előkészítéssel, együttműködési szerződések előkészítésével kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

a rendőrség alaptevékenységét meghatározó norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

5 év

 

 

b)

a rendőrség működésével kapcsolatos norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

3 év

 

 

c)

az a) és a b) pontba nem sorolható norma-előkészítéssel, jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésével, együttműködési szerződések előkészítésével, együttműködési megállapodások előkészítésével összefüggő iratok:

1 év

 

 

 

 

 

3.

Alapvető jogok biztosától és helyetteseitől, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökétől érkező megkeresésekkel kapcsolatban keletkezett iratok:

5 év

 

 

 

 

 

4.

A rendőrség felügyeletét ellátó miniszterhez intézett interpellációkra, kérdésekre adott válaszok iratai:

5 év

 

 

 

 

 

5.

Külföldi országok rendőri szerveivel történő együttműködés során keletkezett iratok

 

 

 

a)

nemzetközi jogi kötelezettségek alapján a rendőri tevékenység egészét érintő jelentések, átfogó értékelések vagy egyes szakterületeket érintő jelentések, tájékoztatók:

NS

15 év

 

b)

egyes szakterületeket érintő jelentések, tájékoztatók, kölcsönös tájékoztatók, tárgyalási tervek, úti jelentések, jegyzőkönyvek, megállapodások stb.:

10 év

 

 

c)

a részadatokat tartalmazó iratok, egyedi intézkedésekkel kapcsolatos levelezések:

3 év

 

 

d)

RABIT-, FRONTEX-, valamint EU (Schengeni) kötelezettségvállalásból fakadó határrendészeti feladatokkal kapcsolatos iratok. Kiutazásokkal, fogadásokkal kapcsolatos iratok, előkészítési megbeszélések, levelezések, szakértői vélemények, jelentések:

1 év

 

 

e)

nemzetközi kapcsolattartás egyéb dokumentumai:

1 év

 

 

 

 

 

6.

Határügyi főmegbízottak, határmegbízottak bizottsági, fővegyesbizottsági, vegyesbizottsági tagok kinevezési, felmentési javaslatairól szóló kinevezés, kinevezést, illetve felmentést követően:

1 év

 

 

 

 

 

7.

Nemzetközi tárgyalásokon aláírt jegyzőkönyvek (emlékeztetők) főkapitányi, főigazgatói, határügyi főmegbízotti, határmegbízotti, fővegyesbizottsági, bizottsági, helyi vegyesbizottsági, igazgatósági, munkabizottsági, a tárgyalásokról készített jelentések:

NS

15 év

 

 

 

 

8.

Az államhatár megjelölésével, a határjelek karbantartásával és a határnyiladék állapotával kapcsolatos iratanyagok, az államhatár rendjével összefüggő ügyek, engedélyezések, szakhatósági állásfoglalások iratai:

NS

15 év

 

 

 

 

9.

Rendőri szerv szervezetére, működésére, ellátottságára vonatkozó iratok

 

 

 

a)

rendőri szerv szervezetére, létszámára vonatkozó összesített iratok, állománytáblázatok, munkaköri nómenklatúrák:

NS

15 év

 

b)

rendőri szerv pénzügyi, anyagi, műszaki ellátottságára, fejlesztésére vonatkozó összesített iratok:

NS

15 év

 

c)

területi módosítások (rendőrkapitányságok, határrendészeti kirendeltségek, rendőrőrsök, körzeti megbízotti székhelyek területi módosítása):

NS

15 év

 

 

 

 

10.

Szervezési ügyiratok

 

 

 

a)

jóváhagyott távlati és éves szervezeti, létszámfejlesztési tervek:

NS

15 év

 

b)

szervezetre, létszámra vonatkozó javaslatok, részadatokat tartalmazó iratok:

3 év

 

 

c)

a hatáskörileg illetékes vezetők által jóváhagyott szervezetet és létszámot érintő szervezési javaslatok, melyek alapján a szervezési állománytáblázatok, munkaköri nómenklatúrák módosulnak:

5 év

 

 

d)

saját hatáskörben elbírált létszám- és szervezési módosítást tartalmazó átirat:

2 év

 

 

e)

saját készítésű szervezési létszám javaslatok, amelyeknek jóváhagyását a hatáskörileg illetékes vezető elutasította:

2 év

 

 

f)

az állománytáblázatokban, munkaköri nómenklatúrákban jóváhagyott – szervezetet és létszámot nem változtató – ruházati norma, iskolai végzettség, beosztás és illetmény kulcsszám előírását módosító irat:

2 év

 

 

 

 

 

11.

Tervek, munkatervek, illetve a végrehajtásukról szóló jelentések, beszámolók

 

 

 

a)

kormány által meghirdetett programok, éves ellenőrzési és munkatervek, illetve a végrehajtásukról szóló beszámolók, jelentések:

NS

15 év

 

b)

egy-egy feladatról szóló tervek, végrehajtásukról szóló beszámolók, jelentések:

3 év

 

 

 

 

 

12.

Állami szervekkel, jogi személyekkel, vagyonvédelmi vállalkozásokkal, magánszemélyekkel kötött szerződések, megállapodások, adományokkal, felajánlásokkal kapcsolatos iratok (megszűnéstől, felmondástól számított):

15 év

 

 

 

 

 

13.

Ügyeleti szolgálatok által készített napi tájékoztató (összefoglaló jelentés)

 

 

 

a)

ORFK központi szervnél:

NS

15 év

 

b)

területi rendőri szervnél:

5 év

 

 

 

 

 

14.

Ügyeleti szolgálatok által rendkívüli, kiemelt rendkívüli eseményekről készített jelentések:

5 év

 

 

 

 

 

15.

Végzett munkáról szóló jelentések, statisztikák

 

 

 

a)

éves jelentések, statisztikák, egyes szakterületek tevékenységéről, jelentősebb feladatok, parancsok, utasítások, szabályzatok végrehajtásáról készített összefoglaló jelentések:

NS

15 év

 

b)

szakirányítással kapcsolatos iratok, értékelő, tájékoztató jelentések, javaslatok, elemzések:

5 év

 

 

c)

részjelentések, egyéb időközi (félévi, negyedévi, havi) statisztikák, amelyek adatai összefoglalóban szerepelnek, valamint kevésbé jelentős adatokat tartalmazó, tájékoztató jellegű, egy-egy ügyre vonatkozó jelentések:

1 év

 

 

d)

önkormányzatoknak, közgyűlésnek küldött beszámolók, tájékoztatók a keletkeztető szervnél:

5 év

 

 

e)

más szervtől érkezett önkormányzati, közgyűlési beszámolók, tájékoztatók:

1 év

 

 

 

 

 

16.

Szakmai, szakirányítói, vezetői és költségvetési ellenőrzésekről (vizsgálatokról) szóló iratok

 

 

 

a)

átfogó ellenőrzés és utóellenőrzés anyaga:

NS

15 év

 

b)

témaellenőrzés és az arra vonatkozó utóellenőrzés anyaga:

10 év

 

 

c)

célellenőrzés és az arra vonatkozó utóellenőrzés anyaga:

3 év

 

 

d)

mobil ellenőrzéssel kapcsolatban keletkezett anyagok:

5 év

 

 

e)

szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer-, teljesítmény-, informatikai rendszerek ellenőrzésének anyagai:

NS

15 év

 

f)

nem átfogó jellegű pénzügyi ellenőrzések és teljesítmény-ellenőrzések anyagai:

10 év

 

 

g)

külföldi minősítésű iratok kezelésével kapcsolatos ellenőrzések iratai:

10 év

 

 

h)

lefolytatott ellenőrzési nyilvántartás (valamennyi ellenőrzés vonatkozásában):

NS

15 év

 

 

 

 

17.

Nyílt parancsok, megbízólevelek

 

 

 

a)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb-nyilvántartás (használatból történt kivonás után):

3 év

 

 

b)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb (betelte, illetve a kiadott nyílt parancsok visszavétele után):

1 év

 

 

c)

nyílt parancs, speciális nyílt parancs, megbízólevéltömb-igénylés:

1 év

 

 

 

 

 

18.

Vezetői és szakmai, valamint más szervekkel közösen tartott értekezletek iratai

 

 

 

a)

országos rendőr-főkapitányi, főigazgatói értekezletek, főkapitányi klub hanganyagai, írásos előterjesztései, emlékeztetői:

NS

15 év

 

b)

megyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok vezetői, rendőrkapitányságok vezetői, illetve határrendészeti kirendeltségek vezetői által tartott értekezletek, parancsnoki értekezletek anyagai:

NS

15 év

 

c)

igazgatói értekezletek anyagai:

5 év

 

 

d)

más szervekkel közösen tartott értekezletek, megbeszélések anyagai:

5 év

 

 

e)

fogadónappal kapcsolatos iratok:

1 év

 

 

f)

értekezletekről készült hanganyag:

1 év

 

 

g)

értekezletekről készült emlékeztetők:

1 év

 

 

 

 

 

19.

Belföldi és külföldi tapasztalatcsere (tanulmányút, képzés) kapcsán keletkezett iratok

 

 

 

a)

összefoglaló adatokat tartalmazó iratok:

NS

15 év

 

b)

részadatokat tartalmazó iratok:

1 év

 

 

c)

a külföldi rendőri szervek által meghirdetett képzések iratai:

3 év

 

 

d)

nem rendőri vagy rendvédelmi szervekkel történő együttműködéshez kapcsolódó tanulmányút, továbbképzés kapcsán készült úti jelentések:

5 év

 

 

 

 

 

20.

Közérdekű kérelmek, panaszok és bejelentések

 

 

 

a)

közérdekű kérelmek, panaszok, bejelentések, javaslatok, beadványok (amennyiben polgári jogi igény érvényesítésének lehetősége fennáll):

3 év

 

 

b)

közérdekű kérelmek, panaszok, bejelentések, javaslatok, beadványok (amennyiben polgári jogi igény érvényesítésének lehetősége nem áll fenn):

1 év

 

 

c)

a rendőr feladatkörében meghatározott kötelezettség megsértése, a rendőri intézkedés, annak elmulasztása, a kényszerítő eszköz alkalmazása miatt tett panaszok:

3 év

 

 

d)

egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek intézkedése elleni panasz:

3 év

 

 

e)

a Független Rendészeti Panasztestület állásfoglalása nyomán indított Ket. eljárás iratai:

NS

15 év

 

f)

a Független Rendészeti Panasztestülettel kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

 

 

 

21.

Személyi állomány részéről felterjesztett, a rendőri munkával kapcsolatos javaslatok, észrevételek, kérelmek, panaszok:

5 év

 

 

 

 

 

22.

Egyes ügyekben keletkezett iratok

 

 

 

a)

egyes ügyekben adott szakvélemények, jelentések, vizsgálatok, kizárási indítványok, hatásköri és illetékességi vitákkal kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

b)

megkeresések, levelezések, meghívók, köszönőlevelek:

1 év

 

 

c)

választásokkal, népszámlálással kapcsolatban keletkezett iratok:

5 év

 

 

d)

téves címzésű, illetve helytelen kézbesítésű iratok, melyeknél a címzett és a feladó nem állapítható meg:

1 év

 

 

e)

a tolmácsnyilvántartásba történő felvételre vonatkozó kérelmek:

3 év

 

 

 

 

 

23.

Védelemigazgatási tevékenységgel összefüggő iratfajták

 

 

 

a)

különleges jogrend bevezetésére, magasabb készenlétbe helyezéssel kapcsolatban készített tervek, intézkedési tervek, okmányok, különleges jogrendi feladatok ellátására való felkészültség helyzetéről szóló átfogó jelentések, illetve az állomány értesítésével (berendelésével) kapcsolatos tervek, iratok:

10 év

 

 

b)

igénybejelentéssel kapcsolatban keletkezett, kiutalásra kerülő objektumok, gépjármű-technikai eszközök és egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatos iratok (kiutaló határozatok, szerződések hatályon kívül helyezését, megszűnését követően):

1 év

 

 

c)

tartalék vezetés elhelyezésével, hírrendszerével, irányítási és vezetési rendszerével, szervezeti felépítésével és működésével kapcsolatos tervek (érvényesség megszűnését követően):

10 év

 

 

d)

védelemigazgatási gyakorlatokkal kapcsolatban keletkezett iratok:

10 év

 

 

e)

védelmi igazgatási feladatokkal kapcsolatos egyéb iratok:

3 év

 

 

 

 

 

24.

Objektum- és körletvédelmi tervek, objektumvédelemmel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

objektum- és körletvédelmi tervek, melyek az állandó védelemre kijelölt létesítményekre vonatkoznak:

NS

 

b)

a) pont alá nem tartozó objektum- és körletvédelmi tervek:

1 év

 

 

c)

objektumvédelemmel kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

 

 

 

25.

Térképekkel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

térképellátási jegy, térképszelvények kifizetésével kapcsolatos levelezések, átutalás:

10 év

 

 

b)

munkatérképek, diszlokációs és illetékességi területet, szolgálati helyeket ábrázoló térképek és kapcsolódó táblázatok új kiadását követő:

1 év

 

 

c)

a részanyagokat tartalmazó iratok felhasználás után:

1 év

 

 

 

 

 

26.

A minősítés felülvizsgálatával kapcsolatban keletkezett iratok

 

 

 

a)

a minősített adat felülvizsgálata során keletkezett minősítési javaslatok, határozatok:

a felülvizsgált irat megőrzési idejéig

 

 

b)

a minősítés felülvizsgálatáról szóló értesítések:

5 év

 

 

 

 

 

27.

Felülvizsgálati jegyzék:

5 év

 

 

 

 

 

28.

Titoktartással kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

titoktartási kötelezettség alóli felmentések, minősített iratok megismerésének engedélyezésével kapcsolatos iratok:

10 év

 

 

b)

egyedi felhasználói engedély, titoktartási nyilatkozat (a felhasználói engedély visszavonását követően):

8 év

 

 

c)

személyi biztonsági tanúsítvány:

lejártát követően
– ha másik adatbázisban rögzítve vannak az adatok –
azonnal
vagy 8 év

 

 

d)

felhasználói engedélyekhez kapcsolódó névjegyzék (az új megnyitásától számított):

5 év

 

 

e)

szignálásra jogosult vezetők tájékoztatása során keletkezett iratok, névjegyzékek:

1 év

 

 

f)

minősített adathordozó kiviteli engedélye:

1 év

 

 

g)

minősített adatot feldolgozó értekezletek biztosítási tervei:

3 év

 

 

h)

minősített adat biztonságának megsértésével kapcsolatos tájékoztatás, jelentés (amennyiben szabálysértés, bűncselekmény nem állapítható meg):

5 év

 

 

i)

minősített adat biztonságának megsértésével kapcsolatos tájékoztatás, jelentés (amennyiben szabálysértés, bűncselekmény megállapítható):

8 év

 

 

 

 

 

29.

Más szerv által készített minősített irathoz kapcsolódó betekintő lapok:

3 év

 

 

 

 

 

30.

Kiállításokkal kapcsolatos iratok (kiállítások szervezése, ezzel összefüggő levelezések, forgatókönyvek, értékelő jelentések):

1 év

 

 

 

 

 

31.

A közvélemény tájékoztatásával, valamint belső tájékoztatással összefüggő iratok

 

 

 

a)

a Rendőrség internetes honlapján elhelyezett rendőri vonatkozású tájékoztatók, közlemények (bűnügyi, rendészeti, gazdasági, közigazgatási, szabálysértési, körözési tartalmú):

5 év

 

 

b)

helyreigazítási kérelmekkel kapcsolatos iratok:

5 év

 

 

c)

médiának – bel- és külföldi szerkesztőségek részére – adott, érdemi információt és/vagy statisztikai adatokat tartalmazó tájékoztatás:

5 év

 

 

d)

a rendőrség internetes honlapján található felhívások rejtetté tétele

5 év

 

 

e)

a rendőrség internetes honlapján elhelyezett, saját kezdeményezésű, kevésbé jelentős adatokat tartalmazó tájékoztatók, közlemények (közlekedési baleset, forgalomkorlátozás, országos összesítő, közlekedési prognózis):

1 év

 

 

f)

médiának – bel- és külföldi szerkesztőségek részére – adott, kevésbé jelentős, érdemi információt, statisztikai adatot nem tartalmazó tájékoztatás:

1 év

 

 

g)

álláspályázatok közzététele:

1 év

 

 

h)

belső tájékoztatással kapcsolatos iratok:

1 év

 

 

 

 

 

32.

Propaganda előadások

 

 

 

a)

külső szerveknél tartott propaganda és más előadások beszédvázlatai, propagandamunkával kapcsolatos tervek:

1 év

 

 

b)

előadások tartásával kapcsolatos levelezések:

1 év

 

 

c)

adatszolgáltató lapok:

1 év

 

 

d)

rendvédelmi fakultációs képzésekkel, egyéni és csapatversenyekkel kapcsolatos levelezések:

1 év

 

 

e)

információs kutatási tevékenységbe bevont polgári információs és tájékoztatási intézményekkel kapcsolatos levelezés:

3 év

 

 

f)

filmjegyzék (hatályon kívül helyezés után):

1 év

 

 

 

 

 

33.

Ügyészi felügyelettel összefüggésben keletkezett iratok:

3 év

 

 

 

 

 

34.

Alapítványokkal, egyesületekkel, érdekvédelmi szervezetekkel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

alapítvány, egyesület, érdekvédelmi szervezet működésével összefüggő iratok:

15 év

 

 

b)

pénzügyi iratok – a költségvetés kivételével – (felszámolást követően):

8 év

 

 

 

 

 

35.

Felügyeleti szervekkel, társszervekkel, együttműködő szervekkel, civil szervezetekkel való kapcsolattartás során keletkezett iratok:

3 év

 

 

 

 

 

36.

Szakmai módszertani anyagok, szakmai tanulmányok:

NS

15 év

 

 

 

 

37.

Bűnmegelőzési, vagyon-, környezet-, áldozat- és ifjúságvédelmi tevékenységgel kapcsolatos iratok, szignalizációk:

1 év

 

 

 

 

 

38.

Fegyelmi ügyek iratai

 

 

 

a)

lefokozás, szolgálati viszony megszüntetése:

szolgálati viszony megszűnését követő 50 év

 

 

b)

alacsonyabb beosztásba helyezés, várakozási idő meghosszabbítása, rendfokozatba visszavetés, illetménycsökkentés esetében:

5 év

 

 

c)

fegyelmi fenyítéssel zárult katonai vétségek és illetménycsökkentés fenyítéstől enyhébb súlyú fenyítéssel zárult fegyelmi iratok:

3 év

 

 

d)

azon bűncselekmények iratai, amelyeket bíróság vagy ügyészség zárt le jogerősen, függetlenül attól, hogy büntetéssel, intézkedéssel, megszüntetéssel vagy megtagadással zárult az ügy (az adott bűncselekmény büntetési tétele felső határának megfelelő idő, de legalább 3 év):

3 év

 

 

e)

szabálysértések miatt lefolytatott fegyelmi eljárások iratai a határozat jogerőre emelkedésétől:

2 év

 

 

f)

figyelmeztetéssel lezárt ügyek iratai:

1 év

 

 

g)

azon fegyelemsértések iratai, amelyek az eljárás megszüntetésével zárultak:

1 év

 

 

h)

azon méltatlansági, kifogástalan életvitel ellenőrzési, etikai eljárások iratai, amelyek során nem került sor méltatlanság, kifogástalan életvitel, etikai vétség megállapítására:

3 év

 

 

i)

azon méltatlansági, kifogástalan életvitel ellenőrzési, etikai eljárások iratai, amelyek során méltatlanság, kifogásolható életvitel, etikai vétség megállapítására került sor:

szolgálati viszony megszűnését követő 50 év

 

 

j)

fegyelmi statisztikai adatlapok:

5 év

 

 

k)

parancsnoki kivizsgálás iratai:

1 év

 

 

 

 

 

39.

Perképviseleti tevékenységgel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

peres ügyek (jogerőre emelkedést követően):

5 év

 

 

b)

peren kívüli eljárással kapcsolatos iratok:

5 év

 

 

c)

személyi sérüléssel összefüggő kártérítési perek anyagai:

NS

 

 

 

 

40.

Be- és kiléptetésre, parkolásra, csomagszállításra vonatkozó engedélyek és iratai

 

 

 

a)

kérelmek:

3 év

 

 

b)

nyilvántartások:

3 év

 

 

 

 

 

41.

Minőségbiztosítási, minőségfejlesztési ügyekben keletkezett iratok

 

 

 

a)

önértékelésről, minőségirányítási rendszer külső és belső auditjáról, elégedettségmérésről készült értékelő jelentések, összefoglaló adatokat tartalmazó iratok:

NS

15 év

 

b)

önértékeléssel, elégedettségméréssel, minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos és egyéb minőségügyi iratok:

10 év

 

 

 

 

 

42.

Adatvédelemmel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

belső adatvédelmi nyilvántartás (az új kiadását követően):

1 év

 

 

b)

hozzáférési jogosultságok nyilvántartása:

5 év

 

 

c)

adattovábbítási nyilvántartás:

20 év

 

 

d)

személyes adatok kérésével és továbbításával kapcsolatos iratok:

1 év

 

 

e)

közérdekű adatok kérésével és továbbításával kapcsolatos iratok:

1 év

 

 

f)

rendőrségi adatkezelések bejelentésével kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

g)

bejelentett rendőrségi adatkezelések nyilvántartása:

15 év

 

 

 

 

 

43.

Pályázatokkal kapcsolatos iratok, finanszírozási alapok felhasználásával kapcsolatos iratok, pályázati anyagok

 

 

 

a)

a pályázat előkészítésével és a pályázatban való közreműködéssel kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

b)

nemzetközi, EU-s és hazai pályázatok pénzügyi és szakmai iratai (a pályázat lezárását követen):

10 év

 

 

 

 

 

44.

Külföldre kézbesítendő iratok külföldre továbbítása során keletkezett iratok, a külföldre kézbesítendő határozatok felülvizsgálata során keletkezett iratok (kivéve a nem magyar állampolgárral szemben szabálysértési és/vagy bírósági eljárás során hozott határozat külföldre történő kézbesítésével kapcsolatos iratokat):

1 év

 

 

 

 

 

45.

Távoltartással kapcsolatos ügyek:

3 év

 

 

 

 

 

46.

Személyi védelemmel kapcsolatos ügyek:

3 év

 

 

 

 

 

47.

Schengeni egyezménnyel, közösségi jog alkalmazásával kapcsolatos ügyiratok:

3 év

 

 

 

 

 

48.

Átadás-átvételről szóló jegyzőkönyvek

 

 

 

a)

nem minősített iratokat érintő átadás-átvételről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés munkakör átadás-átvétel kapcsán:

5 év

 

 

b)

minősített iratokat érintő átadás-átvételről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés munkakör átadás-átvétel kapcsán:

8 év

 

 

c)

minősített és nem minősített iratok átadás-átvételéről készített jegyzőkönyvek, iratjegyzékek és az ezzel kapcsolatos levelezés szervezeti egység megszűnése vagy feladatkörének megváltozása kapcsán:

15 év

 

 

d)

egyéb jellegű átadás-átvételi jegyzőkönyvek:

5 év

 

 

 

 

 

49.

Oktatási vonatkozású anyagok

 

 

 

a)

iskolai rendtartás, felvételi szabályzat, tanulmányi és vizsgaszabályzat, anyakönyvi napló, törzskönyv, vizsgabizonyítványok nyilvántartása, tantervek, minőségbiztosítási iratok, képzési programok, oktatásra vonatkozó évi összefoglaló jelentés, gyakorló csapatszolgálatról készített jelentés, iskola által készített tananyagok, tankönyvek, tansegédletek:

NS

 

b)

előadások, segédanyagok, felvételi eljárással kapcsolatos levelezés:

1 év

 

 

c)

osztálynapló, haladási és oktatási napló, hallgatók tanulmányi statisztikája, vizsgáról felvett jegyzőkönyvek, szaktanfolyami képzés osztálynaplója, OKJ-s képzés törzslapjai:

10 év

 

 

d)

szakdolgozat:

3 év

 

 

e)

évi óraelosztási tervek, tanmenetek, vizsgatételek, foglalkozási tervek, beiskolázási névsorok, javaslatok:

1 év

 

 

f)

szaktanfolyami, illetve egyéb képzések írásbeli képzési dokumentumai, feladatlapjai:

1 év

 

 

g)

tudományos tevékenység dokumentumai:

3 év

 

 

h)

akkreditációs eljárással kapcsolatos iratok:

5 év

 

 

i)

a rendészeti szakközépiskolák szakirányítása során kiadott állásfoglalások:

3 év

 

 

j)

a rendészeti szakközépiskolák szakirányítása során keletkezett iratok, létszámkimutatások:

1 év

 

 

k)

a rendészeti szakközépiskolák döntéseivel szemben benyújtott panaszok:

3 év

 

 

l)

a rendészeti szakképzés vizsgái (elnök, tag, szakértő kijelölése, engedélyezése stb.):

1 év

 

 

 

 

 

50.

Személyi állomány oktatásával, kiképzésével, továbbképzésével kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

állami oktatás év végi összesített adatai, jelentés:

NS

15 év

 

b)

oktatási anyagok, tanulmányok, rendőri szerv által a szakirányítása alatt álló szervek részére kiadott kiképzési, továbbképzési tantervek:

NS

 

c)

személyi állomány részére készített, valamint a felsőbb szervektől érkezett kiképzési, továbbképzési tantervek:

3 év

 

 

d)

állami és szakmai oktatással, továbbképzéssel, kiképzéssel (RBV, gépkocsivezetői tanfolyam stb.) kapcsolatos levelezések, javaslatok, névsorok stb.:

1 év

 

 

e)

RSZKI hallgatók szakmai gyakorlata, RSZKI felvételi eljárás során keletkezett iratok:

3 év

 

 

f)

foglalkozási tervek, jegyzőkönyvek:

5 év

 

 

g)

oktatással kapcsolatos levelezések, átiratok, feljegyzések:

1 év

 

 

h)

a rendőrség belső képzéseivel kapcsolatos előterjesztések, jelentések, adatszolgáltatások, átiratok:

3 év

 

 

i)

a rendészeti szervező képzés iratai:

1 év

 

 

j)

a rendészeti alap- és szakvizsga, a rendészeti vezetővé és mestervezetővé képzéshez kapcsolódó levelezés:

3 év

 

 

k)

nyelvi képzés iratai:

1 év

 

 

l)

külsős hallgatók rendőrségi szakmai gyakorlatával kapcsolatos levelezések:

1 év

 

 

 

 

 

51.

Csapaterős állomány képzésével, továbbképzésével kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

kiképzési központ által készített szakanyagok, tanulmányok, oktatási segédanyagok:

NS

 

b)

harcrendi elemek leírásai:

NS

 

 

 

 

52.

Külső partnerrel – oktatással, képzéssel – kapcsolatos ügyek

 

 

 

a)

roma ügyek:

3 év

 

 

b)

pályaorientáció:

3 év

 

 

c)

egyéb, más civil szervezetekkel, személyekkel kapcsolatos ügyek:

1 év

 

 

d)

az országos középiskolai rendészeti tanulmányi verseny iratai:

3 év

 

 

 

 

 

53.

Külső Határok Alap (KHA), Európai Visszatérési Alap (EVA), Belbiztonsági Alap (BBA) iratai:

10 év

 

 

 

 

 

54.

Esélyegyenlőségi tevékenység dokumentumai:

3 év

 

 

 

 

 

55.

Polgári válságkezelés

 

 

 

a)

missziókba történő kiutazások pályázatai, kiválasztás iratai:

3 év

 

 

b)

missziókba utazók képzésével, kiképzésével, felkészítésével kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

c)

missziókhoz anyagi és egyéb eszközök beszerzésének iratai:

3 év

 

 

d)

missziókba történő kihelyezés, visszaillesztés iratai:

3 év

 

 

 

 

 

56.

Más iratképző szerv által megküldött, további ügyintézést nem igénylő iratok (normák, tervek, összefoglaló jelentések, együttműködési megállapodások, értekezletek, ellenőrzések anyaga, módszertani útmutatók, állásfoglalások):

1 év

 

 

 

 

 

57.

A minősített adatok kezelésének engedélyezésével kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

adatkezelési engedély beszerzésével kapcsolatos iratanyagok:

NS

 

 

b)

a rendszerengedély beszerzésével kapcsolatos iratanyagok:

NS

 

 

c)

a biztonsági vezetők kijelölésével, kinevezésével, megbízásával kapcsolatos iratanyagok a jogviszony megszűnését követően:

5 év

 

 

d)

az engedélyezési eljárással kapcsolatosan keletkezett, kisebb jelentőségű iratok:

3 év

 

 

 

 

 

58.

A kockázatkezelési rendszerrel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

kockázat-nyilvántartás:

5 év

 

 

b)

Kockázatkezelési Bizottság jegyzőkönyvek, feljegyzések, tájékoztatók:

5 év

 

KÜLÖNÖS RÉSZ
II. Az ügykezeléshez használt nyilvántartási segédletek, ügykezeléssel kapcsolatos iratok
Irattári tételszám keret: 61-től 100-ig
(felhasznált: 61-től 74-ig)

 

 

 

Megőrzési idő

Levéltári
átadás

61.

Főnyilvántartó könyv:

NS

15 év

 

 

 

 

62.

Alapnyilvántartások

 

 

 

a)

iktatókönyv, iktatólap:

NS

15 év

 

b)

szigorú számadású anyagok nyilvántartó könyvei:

NS

15 év

 

c)

irattári törzskönyv:

NS

15 év

 

d)

bűnjelnyilvántartó könyv:

NS

15 év

 

 

 

 

63.

Iratkezelési segédletek

 

 

 

a)

tárgy- (név-)mutató:

NS

15 év

 

b)

iratok selejtezéséről készült levéltár által jóváhagyott jegyzőkönyv:

NS

 

c)

iratok megsemmisítéséről felvett jegyzőkönyv:

NS

 

d)

kutatási nyilvántartás:

NS

 

e)

kutatási kérelmek és engedélyek levéltárban őrzött anyagokban:

3 év

 

 

f)

kutatási kérelmek és engedélyek a rendőri szerveknél kezelt és őrzött anyagokban:

3 év

 

 

g)

beérkező és kimenő futárjegyzékek nyilvántartása:

NS

 

h)

elektronikus adathordozók nyilvántartása:

NS

 

i)

beérkező elektronikus nyugták nyilvántartása:

15 év

 

 

j)

név szerinti nyilvántartó kartonok nyilvántartása (a benne nyilvántartott anyagok selejtezése után):

1 év

 

 

 

 

 

64.

Iratkezelési bizonylatok

 

 

 

a)

munkakönyv, postakönyv:

5 év

 

 

b)

átadókönyv, átmenő napló, kézbesítőkönyv (külső, belső) lezárását követően:

5 év

 

 

c)

átadókönyv, átmenő napló, kézbesítőkönyv (külső, belső) (a benne nyilvántartott anyagok visszaérkezése, illetve selejtezése után) minősített iratok könyvei:

8 év

 

 

d)

kiadási füzet (a benne nyilvántartott anyagok visszaérkezése, illetve selejtezése után):

8 év

 

 

e)

név szerinti nyilvántartó karton (a rajtuk szereplő iratok visszavétele után):

8 év

 

 

 

 

 

65.

Sokszorosítással és iratmásolással kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

sokszorosítást és iratmásolást kérő kérelmek:

1 év

 

 

b)

sokszorosítást és iratmásolást nyilvántartó naplók:

5 év

 

 

c)

minősített adathordozók sokszorosítását, másolását nyilvántartó sokszorosítási napló:

lezárását vagy beteltét követő 15 év

 

 

 

 

 

66.

Iratok eltűnésével kapcsolatos jegyzőkönyvek, jelentések

 

 

 

a)

nem minősített iratok eltűnéséről felvett jegyzőkönyv:

5 év

 

 

b)

minősített iratok eltűnéséről felvett jegyzőkönyv (az érintett irat érvényességi idejének lejártát követően):

5 év

 

 

c)

jelentési kötelezettséggel kapcsolatos iratok:

3 év

 

 

 

 

 

67.

Bélyegzők

 

 

 

a)

szerv elnevezését tartalmazó bélyegzők lenyomattal ellátott nyilvántartása:

NS

 

b)

egyéb bélyegzők és pecsétnyomók nyilvántartása (a használatból történt kivonás után):

1 év

 

 

c)

bélyegző-, pecsétnyomó igénylés:

1 év

 

 

d)

elvesztéssel kapcsolatos ügyirat:

3 év

 

 

e)

bélyegzők megsemmisítéséről felvett jegyzőkönyvek:

NS

 

 

 

 

68.

Éves iratellenőrzésről szóló jelentések

 

 

 

a)

összesített jelentés:

5 év

 

 

b)

a szervek által készített jelentések:

3 év

 

 

c)

az évi iktatott iratokról készített összesített ügyforgalmi kimutatás a központi és területi szerveknél:

NS

 

 

 

 

69.

Minősített iratok átvételét igazoló aláírásminták:

NS

 

 

 

 

70.

Levéltárakkal kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

levéltárnak átadott iratok jegyzéke:

NS

 

b)

levéltárakkal kapcsolatos levelezés:

3 év

 

 

 

 

 

71.

Futárjegyzék, kísérőjegyzék

 

 

 

a)

nem minősített iratok futárjegyzéke, kísérőjegyzéke:

3 év

 

 

b)

minősített iratok futárjegyzéke:

8 év

 

 

 

 

 

72.

Egyéb iratkezelési segédletek

 

 

 

a)

kódcsere-nyilvántartó könyv:

lezárást követő 8 év

 

 

b)

próbariasztások nyilvántartó könyve:

lezárást követő 8 év

 

 

c)

karbantartási napló:

lezárást követő 8 év

 

 

d)

biztonsági területre belépő személyek nyilvántartása:

lezárást követő 8 év

 

 

e)

tartalék kulcsok, kódok nyilvántartása:

lezárást követő 8 év

 

 

 

 

 

73.

Iratkezelési tevékenységgel kapcsolatos adatszolgáltatások, jelentések, javaslatok:

3 év

 

 

 

 

 

74.

Jegyzőkönyv megnyithatatlan vagy sérült elektronikus küldemény érkezéséről:

3 év

 

III. Személyzeti tevékenységgel kapcsolatos iratfajták
Irattári tételszám keret: 101-től 150-ig
(felhasznált: 101-től 119-ig)

 

 

 

Megőrzési idő

Levéltári
átadás

101.

A személyi állomány jogviszonyaival kapcsolatos javaslatok, előterjesztések, nyilvántartások

 

 

 

a)

soron kívüli előléptetések, kitüntetések, jutalmazások, segélyezések, illetménybesorolások, illetménykiegészítések és pótlékok, helyettesi megbízások, beosztásváltozások, áthelyezések, minősítések, átminősítések, vezénylések, megbízások helyettesítésre, rendelkezési állományba helyezések, kinevezés, véglegesítés:

1 év

 

 

b)

szolgálati, kormánytisztviselői és közalkalmazotti jogviszony megszüntetése, nyugállományba vonulás, átminősítések (más rendvédelmi szerv), szerződések, felmondások, illetménymegállapítások:

3 év

 

 

c)

állomány-nyilvántartások:

1 év

 

 

d)

munkaköri leírások, az új munkaköri leírás kiadása után:

5 év

 

 

 

 

 

102.

Felvétellel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

felvételi kérelmek, ezekkel kapcsolatos levelezések, információk, kérdőjegyek, javaslatok, orvosi vélemények, kérdőívek, életrajzok, visszavételi kérelmek:

1 év

 

 

b)

rehabilitációs ügyek:

NS

 

 

 

 

103.

Ösztöndíj- és tanulmányi szerződésekkel kapcsolatos kérelmek, iskolára küldési javaslatok, tanulmányi szerződések (az iskola befejezése után):

5 év

 

 

 

 

 

104.

Polgári személyek kitüntetésével, jutalmazásával, segélyezésével kapcsolatos iratok:

1 év

 

 

 

 

 

105.

Személyi dosszié átvételére és személyi iratok átadására vonatkozó füzetek, kiadó könyvek:

5 év

 

 

 

 

 

106.

Hivatásos szolgálati, kormánytisztviselői, közalkalmazotti jogviszonnyal kapcsolatos panaszok:

5 év

 

 

 

 

 

107.

Személyi állomány nyilvántartó anyagai

 

 

 

a)

személyi anyaggyűjtő, személyi nyilvántartó (kereső) karton:

a szolgálati viszony megszűnését követő 50 év

 

 

b)

személyi anyagnyilvántartó könyv:

50 év

 

 

c)

szolgálati idő igazolásával kapcsolatban keletkezett kérelmek, átiratok, más kereső foglalkozás nyilvántartó kartonja, mellékfoglalkozás, másodállás, egyéb jogviszony stb.:

3 év

 

 

 

 

 

108.

Munkavállalóval kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

munkavállalóval kapcsolatos iratok, levelezések, munkaszerződések:

születését követő 99. év

 

 

b)

közfoglalkoztatással kapcsolatos levelezések:

3 év

 

 

 

 

 

109.

A személyi állományra vonatkozó parancsok, határozatok

 

 

 

a)

személyi parancsok, határozatok nyilvántartókönyve és névmutató könyve:

születését követő 99. év

 

 

b)

személyi parancsok, határozatok eredeti példányai:

NS

 

c)

változásjelentések:

1 év

 

 

 

 

 

110.

Szolgálati, munkáltatói igazolványra vonatkozó iratok

 

 

 

a)

szolgálati, munkáltatói igazolványok, belépők és érvényesítő szelvények, átvételi adatlapok (visszavonást követően):

1 év

 

 

b)

az elveszett és elrongálódott igazolvány, rendőrségi jelvény pótlását kérő kérelmek, körözések:

3 év

 

 

c)

szolgálati, munkáltatói igazolványok, belépők, rendőrségi azonosító jelvények selejtezéséről készült jegyzőkönyv:

10 év

 

 

d)

bevont, megrongálódott, érvénytelen (hatályát vesztett) igazolványok, nyugdíjas igazolványok, azonosító jelvények, hímzett azonosítók (bevonást követően):

3 hónap

 

 

 

 

 

111.

Lőkiképzés

 

 

 

a)

lőkiképzési terv, valamint lőkiképzés végrehajtásáról készült összefoglaló jelentés, lőgyakorlat időpontjának és helyének jelentése:

3 év

 

 

b)

lőkiképzési okmány (komplex lőkiképzési terv, foglalkozási jegy, terv, vázlat):

10 év

 

 

c)

lőtérutasítás:

NS

15 év

 

d)

lőtérigénylés a szervektől, lőtérhasználati engedély, ütem- és naptári terv, lőkiképzési eredményjegyzék, egyéni, szerv szerinti, lőszer- és kiképzési anyagok kezelésével, elszámolásával kapcsolatos iratok:

5 év

 

 

 

 

 

112.

Testnevelési és sport ügyek

 

 

 

a)

testnevelési tanterv, tematika és program:

1 év

 

 

b)

sportfoglalkozással, versenykiírással, versenynaptárral, pontértékeléssel kapcsolatos iratok, bajnokságok jegyzőkönyvei:

1 év

 

 

c)

fizikai erőnléti felmérések iratai (következő felmérést követően):

1 év

 

 

 

 

 

113.

Szociális jellegű ügyek

 

 

 

a)

hősi halottakra vonatkozó adatok, emlékükre állított emlékművek és emléktáblák okmányai:

NS

15 év

 

b)

segélykérelmek, ezzel kapcsolatos javaslatok, jelentések, okmányok, nyugdíjemeléssel kapcsolatos kérelmek, javaslatok, jelentések:

3 év

 

 

c)

kegyeleti tevékenységgel kapcsolatban keletkezett iratok:

3 év

 

 

d)

szociális bizottság ülésének jegyzőkönyve és az ehhez kapcsolódó iratok:

3 év

 

 

 

 

 

 

114.

Személyi állománnyal kapcsolatos egyéb iratok, személyzeti jellegű javaslatok, kérelmek (teljesítményértékelés, kikérés, egyenruha viselés, illetmény nélküli szabadság, GYED, magánerős lakásépítés, beteg hozzátartozó ápolása stb.):

3 év

 

 

 

 

 

115.

Mentesítési kérelmek vizsgálatával, intézéséről készült jelentések, okiratok:

10 év

 

 

 

 

 

116.

Áthelyezésre, szolgálati viszony megszüntetésére, visszavételre vonatkozó kérelmek, javaslatok megvalósulás hiányában:

3 év

 

 

 

 

 

117.

Társadalombiztosítással kapcsolatos anyagok küldése:

3 év

 

 

 

 

 

118.

Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos levelezések iratai:

1 év

 

 

 

 

 

119.

Nemzetbiztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos iratok, az ellenőrzött személlyel kapcsolatos levelezések:

5 év

 

IV. Egészségügyi tevékenységgel kapcsolatos iratfajták
Irattári tételszám keret: 151-től 200-ig
(felhasznált: 151-től 161-ig)

 

 

 

Megőrzési idő

Levéltári
átadás

151.

Betegellátással kapcsolatos okmányok, naplók, nyilvántartások

 

 

 

a)

egészségügyi törzskönyvek:

születését követő 99. év

 

 

b)

ambuláns- és táppénzes naplók:

3 év

 

 

c)

orvosi felmentési, beutalási javaslatok és leletek:

1 év

 

 

d)

a baleseti jegyzőkönyvek, határozatok dokumentációja:

50 év

 

 

 

 

 

152.

Az orvosi alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos okmányok, nyilvántartások

 

 

 

a)

új felvételesekkel, orvosi felülvizsgálati ügyekkel és gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos nyilvántartási könyvek:

10 év

 

 

b)

balesetekkel, orvosi felülvizsgálati ügyekkel kapcsolatos minősítések, illetve határozatok:

jogviszony megszűnését követően
50 év

 

 

c)

az orvosi alkalmassági vizsgálatokkal (új felvételesek, FÜV eljárás, balesetek, gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálatok stb.) kapcsolatos levelezések, egyéb iratok:

10 év

 

 

 

 

 

153.

Egészségügyi szervezői tevékenységgel kapcsolatos iratok, rekreációs gyógyüdültetésekkel és rehabilitációs gyógyintézetbe való elhelyezéssel összefüggő iratok:

3 év

 

 

 

 

 

154.

Munkavédelmi, közegészségügyi-járványügyi munkával kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

munkavédelemmel, balesetvédelemmel és tűzvédelemmel összefüggő ügyiratok:

5 év

 

 

b)

munkabalesetek, üzembe helyezési engedélyek jegyzőkönyvei:

jogviszony megszűnését követően
50 év

 

 

c)

munkavédelmi oktatás iratai (megismételt oktatást követően):

1 év

 

 

d)

munkavédelmi, közegészségügyi-járványügyi ellenőrzések jegyzőkönyvei:

5 év

 

 

e)

fertőző betegek nyilvántartókönyve:

15 év

 

 

f)

védőoltások nyilvántartása:

5 év

 

 

g)

munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi véleményezések:

5 év

 

 

h)

munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi szakhatósági állásfoglalások, munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi tevékenységgel kapcsolatos egyéb ügyiratok (levelezések, feljegyzések stb.):

5 év

 

 

i)

rendkívüli járványügyi események (haváriák) kivizsgálásával kapcsolatos ügyiratok:

5 év

 

 

 

 

 

155.

A hatósági és bűnügyi orvosi munkával kapcsolatos okmányok, nyilvántartások, naplók

 

 

 

a)

hatósági és bűnügyi orvosi vizsgálatok nyilvántartási könyvei:

10 év

 

 

b)

látleletek, a hatósági és bűnügyi orvosi tevékenységgel kapcsolatban keletkezett egyéb ügyiratok (orvosi szakvélemények, levelezések stb.):

10 év

 

 

 

 

 

156.

Alapellátó pszichológiai tevékenységgel kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

pszichológiai ellátásban részesülők nyilvántartó könyve (ambuláns-, betegforgalmi napló):

5 év

 

 

b)

mentálhigiénés ellátás, alkalmassági vizsgálatok vizsgálati anyagai és vélemények:

10 év

 

 

c)

pszichológiai tevékenységgel kapcsolatos levelezések, egyéb iratok:

3 év

 

 

d)

pszichológiai alkalmasság vizsgálatához használt tesztlapok:

3 év

 

 

e)

rendkívüli eseményekről készült jelentések:

3 év

 

 

 

 

 

157.

A személyi állomány RBV védelmének egészségügyi biztosítására vonatkozó ügyiratok:

NS

 

 

 

 

158.

ÁNTSZ működési engedéllyel, OEP finanszírozással és társadalombiztosítási ellátással kapcsolatos iratok

 

 

 

a)

ÁNTSZ működési engedéllyel, OEP finanszírozási szerződéssel kapcsolatos levelezések:

3 év

 

 

b)

ÁNTSZ működési engedély, OEP finanszírozási szerződés (az érvényesség megszűnése után):

5 év

 

 

 

 

 

159.

Egészségügyi tájékoztató anyagok:

1 év

 

 

 

 

 

160.

Gyógyszerek bevonásáról és selejtezéséről szóló jegyzőkönyvek:

5 év

 

 

 

 

 

161.

Rendezvényekhez, demonstrációkhoz, kiképzési feladatokhoz kapcsolódó egészségügyi biztosításokkal összefüggő ügyiratok, levelezések:

1 év

 

V. Gazdasági-pénzügyi tevékenységgel összefüggő iratfajták
Irattári tételszám keret: 201-től 300-ig
(felhasznált: 201-től 289-ig)
1

Az utasítás 39. pont alapján hatályát vesztette 2015. április 18. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére