• Tartalom

43/2015. (XII. 30.) NGM rendelet

43/2015. (XII. 30.) NGM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 16/2015. (V. 29.) NGM rendelet módosításáról1

2015.12.31.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 14. alpontjában és a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 16/2015. (V. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § s) és t) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében]

s) az 1. mellékletben foglalt táblázat 15. sora alapján az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló, a 2014-2020 időszakra vonatkozó európai uniós iránymutatások (a továbbiakban: agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások) 1.1.10.1. pontja szerinti tudástranszferhez és tájékoztatási tevékenységekhez támogatás,
t) az 1. mellékletben foglalt táblázat 15. sora alapján az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások 1.1.10.2. pontja szerinti tanácsadási szolgáltatásokhoz támogatás,”

(nyújtható.)

(2) A Rendelet 3. §-a a következő u)–v) ponttal egészül ki:

[Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében]

u) az 1. mellékletben foglalt táblázat 15. sora alapján az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások 1.1.9. pontja szerinti mezőgazdasági termékek termelőinek a minőségrendszerekben való részvételéhez támogatás,
v) az 1. mellékletben foglalt táblázat 15. sora alapján az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások 1.3.2. pontja szerinti, a mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós intézkedésekhez támogatás”

(nyújtható.)

2. § (1) A Rendelet 4. § (2) bekezdése a következő 43a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

„43a. mezőgazdasági ágazat: a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével, feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozások összessége,”

(2) A Rendelet 4. § (2) bekezdése a következő 46a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

„46a. minőségrendszer: az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások (282) bekezdésében meghatározott rendszerek,”

(3) A Rendelet 4. § (2) bekezdése a következő 51a. ponttal egészül ki:

(A II. fejezet alkalmazásában:)

„51a. promóciós intézkedés: olyan intézkedés, amelynek a célja a nyilvánosság tájékoztatása a mezőgazdasági termékek jellemzőiről – így különösen a versenyek szervezéséről, a kereskedelmi vásárokon és közönségkapcsolati tevékenységekben való részvételről – tudományos ismeretterjesztés vagy tényszerű információk közzététele révén, vagy a gazdasági szereplők vagy fogyasztók promóciós kampányok keretében történő ösztönzése a szóban forgó mezőgazdasági termék megvásárlására;”

(4) A Rendelet 4. § (3) bekezdése a következő f) és g) ponttal egészül ki:

(Az 1. melléklet 15. sorában szabályozott előirányzat végrehajtása során)

f) az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatásokban,
g) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendeletben”

(foglalt fogalom-meghatározásokat is alkalmazni kell.)

3. § A Rendelet 5. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett
a) az 5–15., 17–20., valamint a 22. alcímek alapján nyújtott támogatások esetén a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét, illetve
b) a 23–26. alcímek alapján nyújtott támogatások esetén az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások (71) pontjában meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét
a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta.”

4. § A Rendelet 5. §-a a következő (13) bekezdéssel egészül ki:

„(13) Ha – a 40/D. § (2) bekezdés d) pontjában meghatározott általános jellegű promóciós kampányok kivételével – a 23–26. alcímekben meghatározott támogatást nagyvállalkozások számára nyújtják, az 5. § (5) bekezdés b) pontjában foglaltakon kívül az ösztönző hatás feltétele, hogy az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatások (72) pontja alapján a támogatási kérelemben bemutatásra kerüljön a támogatás igénybevétele nélkül bekövetkező helyzet.”

5. § A Rendelet 7. §-a a következő h) ponttal egészül ki:

(E fejezet alapján)

h) a 23–26. alcímek szerinti támogatások esetén 2019. december 31-ig,”

(lehet támogatási döntést hozni.)

6. § (1) A Rendelet 40/A. § (2) bekezdés d) pontja a következő de) alponttal egészül ki:

(A támogatás keretében elszámolható:

A beruházásokhoz kapcsolódó demonstrációs projektek esetében:)

de) kisebb léptékű demonstrációs projektek esetében megfelelően indokolt esetben támogatás nyújtható a demonstrációs projekthez kapcsolódóan felmerülő többletköltségekhez és elmaradt bevételhez kapcsolódóan is.”

(2) A Rendelet 40/A. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A (2) bekezdés a), c) pontjában és d) pont da)-dd) alpontjában meghatározott támogatásokat a tudástranszfert vagy a tájékoztatási tevékenységet megvalósító szolgáltató számára kell kifizetni, ezen támogatások nem foglalhatnak magukban a kedvezményezettek számára folyósított közvetlen kifizetéseket. A (2) bekezdés d) pont de) pontjában meghatározott támogatást közvetlenül a kedvezményezettek számára kell kifizetni.”

(3) A Rendelet 40/A. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A támogatásnak – objektív módon meghatározott feltételek mellett – az érintett területen működő valamennyi támogatható vállalkozás számára hozzáférhetőnek kell lennie. Ha a tanácsadási szolgáltatást termelői csoportok vagy szervezetek nyújtják, a szolgáltatáshoz való hozzáférésnek nem szabható feltételéül az e csoportokban vagy szervezetekben való tagság. A tagsággal nem rendelkező személyek által az érintett csoport vagy szervezet igazgatási költségeinek fedezése céljából fizetett hozzájárulás mértékének a tanácsadási szolgáltatás nyújtásának költségeire kell korlátozódnia.”

7. § A Rendelet 40/B. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A támogatás célja hozzásegíteni a mezőgazdasági ágazatban működő vállalkozásokat és a fiatal mezőgazdasági termelőket ahhoz, hogy tanácsadási szolgáltatásokat vegyenek igénybe vállalkozásuk, illetve valamely beruházásuk gazdasági és környezeti teljesítményének javítása, valamint éghajlatkímélőbbé és az éghajlatváltozással szemben ellenállóbbá tétele érdekében.
(8) A tanácsadás során a tanácsadási szolgáltatások nyújtóinak tiszteletben kell tartaniuk a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 13. cikk (2) bekezdésében említett titoktartási kötelezettségeket.”

8. § A Rendelet II. Fejezete a következő 25. és 26. alcímmel egészül ki:

„25. A mezőgazdasági termékek termelőinek a minőségrendszerekben való részvételéhez nyújtott támogatás
40/C. § (1) A mezőgazdasági termékek termelőinek a minőségrendszerekben való részvételéhez nyújtott támogatást (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) kizárólag elsődleges mezőgazdasági termelést végző kedvezményezettek vehetnek igénybe.
(2) A támogatás keretében elszámolható
a) az aktív mezőgazdasági termelőnek minősülő kedvezményezett minőségrendszerekhez való csatlakozásának költségei;
b) a minőségrendszerekre vonatkozó, uniós vagy nemzeti jogszabályok alapján az illetékes hatóságok által vagy az ő nevükben végrehajtott kötelező ellenőrzési intézkedések költségei;
c) a piackutatási tevékenységek, a terméktervezés és termékfejlesztés, valamint a minőségrendszerek elismertetésére irányuló kérelmek elkészítésének költsége.
(3) A (2) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott támogatás nem nyújtható a kedvezményezettek által végzett ellenőrzés költségeihez kapcsolódóan, vagy ha az európai uniós jogi aktusok a díjak tényleges mértékének meghatározása nélkül úgy rendelkeznek, hogy az ellenőrzéssel kapcsolatos költségeket a mezőgazdasági termékek termelőinek vagy azok csoportjainak kell viselniük.
(4) A támogatásnak – objektív módon meghatározott feltételek mellett – az érintett területen működő valamennyi támogatható vállalkozás számára hozzáférhetőnek kell lennie.
(5) Nem nyújthatók közvetlen kifizetések a kedvezményezettek számára. A kifizetéseket az ellenőrzési intézkedésekért felelős szerv, a kutatási szolgáltató vagy a tanácsadási szolgáltató számára kell kifizetni.
(6) Támogatás
a) a borok esetében a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 92–111. cikke,
b) a mezőgazdasági termékek és az élelmiszerek minőségrendszereiről szóló, 2012. november 21-i 1151/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet,
c) az ökológiai termelés és az ökológiai termékek címkézése esetén az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek címkézéséről és a 2092/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. június 28-ai 834/2007/EK tanácsi rendelet,
d) a szeszes italok meghatározásáról, megnevezéséről, kiszereléséről, címkézéséről és földrajzi árujelzőinek oltalmáról, valamint az 1576/89/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2008. január 15-i 110/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet,
e) az ízesített borászati termékek esetében az ízesített borászati termékek meghatározásáról, megnevezéséről, kiszereléséről, jelöléséről és földrajzi árujelzőinek oltalmáról és az 1601/91/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. február 26-i 251/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
szerinti minőségrendszerekben való részvétel esetén nyújtható.
(7) A (6) bekezdés b) pontjától eltérően a mezőgazdasági termékre vonatkozó minőségrendszerben való részvétel akkor is támogatható, ha
a) az előállított termék egyedi jellege visszavezethető
aa) a mezőgazdasági termék sajátos jellemzőjére,
ab) sajátos gazdálkodási vagy termelési módszerre vagy
ac) arra, hogy a mezőgazdasági termék minősége jelentősen felülmúlja a köz-, az állat- vagy a növényegészségügy, az állatjólét vagy a környezetvédelem vonatkozásában az árukra vonatkozó kereskedelmi előírások szerint megkövetelt minőséget,
b) a minőségrendszer valamennyi termelő számára elérhető,
c) a minőségrendszer a mezőgazdasági termékre vonatkozó, kötelező termékleírást tartalmazza és az ennek való megfelelést hatóság vagy független ellenőrző szerv ellenőrzi és
d) a minőségrendszer átlátható és teljes mértékben biztosítja a mezőgazdasági termék nyomon követhetőségét.
(8) Támogatás nyújtható olyan önkéntes mezőgazdasági terméktanúsítási rendszer vonatkozásában is, amely megfelel a mezőgazdasági termékek és az élelmiszerek önkéntes tanúsítási rendszereivel kapcsolatos bevált gyakorlatokra vonatkozó európai uniós iránymutatásokról szóló bizottsági közleményben (HL C 341, 2010.12.16.) meghatározott követelményeknek.
(9) A (2) bekezdés a) pontjában említett támogatás legfeljebb ötéves időszakon át nyújtható, és az összege kedvezményezettenként és évente legfeljebb 3000 euró lehet. A támogatás évente nyújtott ösztönző kifizetés formájában valósul meg, amelynek a szintjét a minőségrendszerekben való részvételből eredő állandó költségek szintje alapján kell megállapítani. A (2) bekezdés b) és c) pontjában említett támogatások mértéke nem haladhatja meg a ténylegesen felmerülő költségek 100%-át.
26. Mezőgazdasági termékkel kapcsolatos promóciós intézkedésekhez nyújtott támogatás
40/D. § (1) A mezőgazdasági termékkel kapcsolatos promóciós intézkedésekhez nyújtott támogatást (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) a mezőgazdasági ágazatban tevékenykedő kedvezményezettek vehetik igénybe.
(2) A támogatás keretében elszámolható
a) a kkv-nek minősülő kedvezményezettek vonatkozásban a versenyek, kereskedelmi vásárok és kiállítások szervezésével és az azokon való részvétellel kapcsolatos alábbi költségek, feltéve, hogy a támogatás – objektív módon meghatározott feltételek mellett – elérhető az érintett területen működő valamennyi jogosult számára:
aa) részvételi díjak;
ab) útiköltség és az állatok szállításának költségei;
ac) az eseményt hirdető kiadványok és honlapok költségei;
ad) helyiségek és standok bérleti díja, valamint a standok felállításának és lebontásának költségei;
ae) jelképes díjak, versenydíjanként és győztesenként legfeljebb 1000 euró értékben, amely – a díj kiosztásának igazolását követően – a promóciós intézkedések végrehajtójának is kifizethető, feltéve, ha a díjat ténylegesen kiosztották;
b) az egy adott régióban működő vagy egy adott terméket előállító termelőket tényszerű információk közzététele útján ismertető, a nyomtatott és az elektronikus médiában megjelenő kiadványok, illetve honlapok, továbbá az elektronikus médiában, rádióban vagy televízióban megjelenő anyagok költségei azzal a feltétellel, hogy a közzétett információk részrehajlástól mentesek és valamennyi termelő azonos feltételekkel kerülhet be az ismertető anyagba;
c) a tudományos ismeretek és tényszerű információk terjesztésének költségei:
ca) más tagállamokból és harmadik országokból származó mezőgazdasági termékek előtt nyitva álló minőségrendszerek;
cb) generikus mezőgazdasági termékek és táplálkozástani előnyeik, valamint ajánlott felhasználásuk;
d) a médiában vagy kiskereskedelmi egységekben szervezett célzott fogyasztói promóciós kampányok, valamint a közvetlenül a fogyasztóknak kiosztott promóciós anyagok költségei.
(3) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott elszámolható költségek 100%-át.
(4) A (2) bekezdés d) pontjában említett, minőségrendszerek hatálya alá tartozó termékekre összpontosító promóciós kampányok támogatási intenzitása nem haladhatja meg a kampány elszámolható költségeinek 50%-át. Ha az adott ágazat legalább 50%-ban hozzájárul a költségekhez, akkor a hozzájárulás formájától – így különleges adók – függetlenül a támogatási intenzitás elérheti a 100%-ot is. A (2) bekezdés d) pontjában meghatározott általános jellegű promóciós kampányok támogatási intenzitása az elszámolható költségek 100%-áig terjedhet.
(5) A támogatás természetben vagy a kedvezményezettnél ténylegesen felmerült költségek visszatérítésének formájában nyújtható.
(6) Természetben nyújtott támogatás esetében a támogatás keretében nem nyújthatók közvetlen kifizetések a kedvezményezettek számára, és azt a promóciós intézkedések végrehajtója számára kell kifizetni.
(7) A (2) bekezdés a) pontjában meghatározott támogatások kedvezményezettjei kizárólag kkv-k, a (2) bekezdés b)–d) pontjában meghatározott támogatások kedvezményezettjei kkv-k és nagyvállalkozások is lehetnek.
(8) Az 5 millió euró összegnek megfelelő forintösszeget meghaladó éves költségvetéssel rendelkező promóciós kampányokat az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló iránymutatásoknak megfelelően egyedileg kell bejelenteni.
(9) A promóciós intézkedésnek a minőségrendszerek hatálya alá tartozó termékekre kell összpontosítania, vagy általános jellegűnek kell lennie, és az érintett terméktípus valamennyi termelőjének javát kell szolgálnia.
(10) A promóciós intézkedésnek meg kell felelnie a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról, az 1924/2006/EK és az 1925/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet módosításáról és a 87/250/EGK bizottsági irányelv, a 90/496/EGK tanácsi irányelv, az 1999/10/EK bizottsági irányelv, a 2000/13/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv, a 2002/67/EK és a 2008/5/EK bizottsági irányelv és a 608/2004/EK bizottsági rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2011. október 25-i 1169/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 7. cikkének és a vonatkozó egyedi címkézési szabályoknak.
(11) A (2) bekezdés c) pontjában említett promóciós tevékenységek és a (2) bekezdés d) pontjában említett promóciós kampányok, és különösen az általános jellegű, az érintett terméktípus valamennyi termelőjének javát szolgáló promóciós tevékenységek során nem említhető meg semmilyen konkrét vállalat, márkanév vagy származás. A (2) bekezdés d) pontjában említett promóciós kampányokat nem lehet egy vagy több konkrét vállalat termékeire szűkíteni.
(12) A (11) bekezdésben meghatározott, származásra való hivatkozás korlátozása nem vonatkozik a (2) bekezdés c) és d) pontjában említett azon promóciós tevékenységekre és promóciós kampányokra, amelyek a 40/C. § (6)–(8) bekezdése szerinti minőségrendszerek hatálya alá tartozó termékekre összpontosítanak, és amennyiben
a) a promóciós tevékenység az Európai Unió által elismert elnevezésekre összpontosít, feltéve, hogy a hivatkozás pontosan megegyezik az Európai Unió által bejegyzett hivatkozással;
b) a tevékenység az Európai Unió által elismert elnevezéseken alapuló minőségrendszertől eltérő minőségrendszer hatálya alá tartozó termékekre irányul, feltéve, hogy az az üzenetben másodlagos.
(13) A promóciós tevékenység célja, hogy
a) tájékoztassa a nyilvánosságot a mezőgazdasági termékek jellemzőiről, vagy
b) a gazdasági szereplőket vagy fogyasztókat promóciós kampányok keretében a szóban forgó mezőgazdasági termék megvásárlására ösztönözze.
(14) Promóciós intézkedéseket termelői csoportok vagy más szervezetek is végrehajthatnak, méretüktől függetlenül. Ha a promóciós intézkedést termelői csoportok vagy más szervezetek hajtják végre, a részvételnek nem szabható feltételéül az e csoportokban vagy szervezetekben való tagság, és az érintett csoport vagy szervezet adminisztrációs költségeihez történő hozzájárulás mértékének a promóciós intézkedés végrehajtásának költségeire kell korlátozódnia.”

9. § A Rendelet a következő 42. §-sal egészül ki:

42. § E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 16/2015. (V. 29.) NGM rendelet módosításáról szóló 43/2015. (XII. 30.) NGM rendelettel (a továbbiakban: MódR.) megállapított rendelkezéseit a MódR. hatálybalépését követően hozott támogatási döntések tekintetében kell alkalmazni.”

10. § A Rendelet 43. §-a a következő j) ponttal egészül ki:

(E rendelet)

j) az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló, a 2014–2020 időszakra vonatkozó európai uniós iránymutatások”

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

11. § A Rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

13. § Ez a rendelet az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló, a 2014–2020 időszakra vonatkozó európai uniós iránymutatások hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet a 43/2015. (XII. 30.) NGM rendelethez

A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 12b-12c sorral egészül ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Áht. Azonosító

Címnév

Alcímnév

Jogcímcsoport név

Jogcímnév

Előirányzat célja

Kifizetésben részesülők köre

Támogatás biztosításának módja

Támogatási előleg

Rendelkezésre bocsátás módja

Visszafizetés határideje

Biztosíték

Kezelő szerv

Lebonyolító szerv

Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete)

"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12b

356084

 

 

Operatív programok végrehajtásával összefüggő feladatok

Az előirányzat célja a 2007-2013-as operatív programok lezárásával összefüggésben felmerült kiadások finanszírozása a regionális fejlesztési ügynökségek részére.

gazdasági társaság

egyedi döntés útján

előleg biztosítható

egyösszegű kifizetéssel, részletekben történő kifizetéssel - időarányosan vagy teljesítésarányosan

-

A kedvezményezett valamennyi - jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető - fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozata.

-

-

-

12c

352240

 

 

Szakképzési rendszer átalakításával kapcsolatos kiadások

Az előirányzat célja:
a) a szakképzési rendszer átalakítával összefüggő kiadások,
b) Szakképzési Centrumokhoz kapcsolódó felújítás, fejlesztés, beruházás
támogatása.

gazdasági társaság, költségvetési szerv, önkormányzat, központi kezelésű előirányzat

egyedi döntés, előirányzat-átcsoportosítás útján

előleg biztosítható

egyösszegű kifizetéssel, részletekben történő kifizetéssel - időarányosan vagy teljesítésarányosan

-

A kedvezményezett valamennyi - jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető - fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozata.

-

igénybe vehető

-

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2016. január 1. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére