52/2015. (XI. 18.) EMMI rendelet
a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012. (II. 16.) KIM rendelet módosításáról1
2015.11.19.
„(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti adatokat az Alapkezelő a támogatási igény beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb a támogatási igény benyújtására rendelkezésre álló határidő lejártát követő húsz napon belül az Országos Bírósági Hivatal által vezetett országos névjegyzék alapján ellenőrzi és az ellenőrzés eredményét utólag igazolható módon rögzíti.”
„(2) A támogatási igényt, annak beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb a támogatási igény benyújtására rendelkezésre álló határidő lejártát követő húsz napon belül az Alapkezelő formai szempontból megvizsgálja (a továbbiakban: formai vizsgálat) és elutasítja, ha
a) az hiányosan vagy nem az internetes támogatáskezelő rendszer útján vagy határidőn túl került benyújtásra,
b) a támogatási igény és a mellékletként benyújtott dokumentumok adatai közötti ellentmondás van,
c) a támogatást igénylő szervezetet a támogatási igény benyújtásának évében vette nyilvántartásba a bíróság,
d) a támogatási igényt benyújtó személy nem jogosult a támogatást igénylő szervezet képviseletére,
e) a támogatást igénylő szervezet a Civil tv. alapján nem jogosult az Alap támogatására,
f) együttesen benyújtott támogatási igény esetén, ha a társpályázó határon túli civil szervezet az adott költségvetési évben korábban benyújtott támogatási igényben is társpályázóként szerepel, vagy
g) az újabb támogatási igény, ha a támogatási igény benyújtója adott költségvetési év forrása vonatkozásában már rendelkezik érvényes pályázattal és az újabb támogatási igényt a korábbitól eltérő kollégiumhoz nyújtotta be.
(3) A pályázati kiírás szerinti benyújtási határidő lejártát követő húsz napon belül az Alapkezelő a formai vizsgálat eredményéről az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül értesíti a támogatást igénylő szervezetet. Ha a pályázó az érvénytelenségről szóló döntést a küldést követő ötödik napon sem nyitja meg, akkor az ezt követő napon az Alapkezelő az érvénytelenségről szóló döntést kézbesítettnek tekinti, erről a pályázót az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül tájékoztatja.
(4) Az Alapkezelő a (2) bekezdés szerinti formai vizsgálat befejezését követően a) 3 napon belül vagy
b) az Ávr. 102/D. § (1) bekezdése szerinti kifogás benyújtása esetén, amennyiben a kifogás alapos, az erről szóló döntés kézhezvételét követő napon a kollégium részére megküldi az érvényes pályázatok döntéshez szükséges adatait – szervezet neve, adószáma, pályázati azonosító, támogatási cél, igényelt összeg, jogosultként igényelt normatív kiegészítés összege, szervezet típusa (egyesület, alapítvány, szövetség), igényelt támogatás formája (visszatérítendő vagy vissza nem térítendő; támogatási előleg folyósítására vonatkozó igény), együttesen benyújtott pályázat esetén a társpályázó adatai (név, ország, székhely címe, adószám, képviselő neve), önrész összege – tartalmazó listát.
(5) A kollégium a (4) bekezdés a) pontja szerinti adatok kézhezvételétől számított harminc napon belül az összes érvényes pályázat elbírálása keretében dönt a) a támogatási igény elfogadásáról: a támogatási igény szakmai tartalma alapján a támogatási igényhez pontszámot és javasolt támogatási összeget rendel, továbbá szükség szerint korlátozza az egyes költségvetési sorokon történő felhasználást; vagy
b) a szakmailag nem megfelelő támogatási igény elutasításáról, amelyet részletes indokolással és a támogatási igény szakmai tartalma alapján a támogatási igényhez rendelt pontszámmal lát el.”
„(2) A pénzügyi elszámolás – a támogatás és a saját forrás – felhasználását igazoló számviteli bizonylatok, kifizetést igazoló bizonylatok, valamint a költségvetési támogatás jogszerű és a céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb dokumentumok másolatát nem kell mellékelni, ha az azon feltüntetett bruttó érték nem haladja meg az Ávr. 93 § (3) bekezdésében meghatározott értékhatárt. A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli bizonylatokat – abban az esetben is, ha az elszámoláshoz nem kell mellékelni – a kedvezményezett köteles záradékkal ellátni, amelyben jeleznie kell, hogy a számviteli bizonylaton szereplő összegből mekkora összeget számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján. A számlaösszesítőn feltüntetett adatok valódiságát, az eredeti bizonylatokkal való egyezőségét és az eredeti bizonylatok előírt záradékolásának megtörténtét könyvvizsgálónak nem kell igazolnia.”
„9. § (1) A kedvezményezett az Alap támogatásaiból kizárásra kerül, ha a) a támogatási szerződés felmondására vagy az attól való elállásra, a támogatói okirat esetén a támogatás visszavonására az Ávr. 96. § b), c) vagy e) pontja alapján került sor, vagy b) jogszabály alapján a támogatás igénybevétele az a) pontban foglalton kívül jogosulatlannak minősül.
(2) Az Alapból történő kizárás
a) az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott esetben a jogosulatlanul igénybe vett támogatás és kamatai visszafizetésétől számított második év utolsó napjáig, b) az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a kizárási feltétel fennállását megállapító döntés napjával kezdődően, a jogosulatlanul igénybe vett támogatás és kamatai visszafizetéséig áll fenn.
(3) Ha az Alapból történő kizárás feltételeinek fennállását az Alapkezelő megállapítja, részletes indokolással ellátott javaslata alapján a kizárásról a döntéshozó dönt. E döntés ellen az Ávr. 102/D. §-a szerinti kifogás nyújtható be. A kifogás benyújtása annak elbírálása eredményéig a 18. § (4) bekezdés c) pontja szerinti nyilvános adatok hivatalos honlapon történő közzététele tekintetében halasztó hatályú. (4) Az Alapkezelő a kizárt szervezet kérelmére a követelés tizenkét hónapra, havi egyenlő részletekben történő visszafizetését engedélyezheti.”
„(3) Az önrész arányának legkisebb mértéke a támogatási összeg tíz százaléka. A kollégium a pályázati kiírásban ennél magasabb mértéket is meghatározhat. A Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott célra támogatás önrész nélkül biztosítható. A szükséges önrész biztosítása történhet természetben – különösen a közérdekű önkéntes munka formájában –, pénzben, pénzforrásban vagy pénzeszközben.”
„(3) A miniszter a (2) bekezdés szerinti adatok alapján a tárgyévben rendelkezésre álló támogatási forrás figyelembevételével szükség szerint, de minden naptári félév utolsó napjáig legalább egyszer a (2) bekezdés szerinti előírásnak megfelelően benyújtott támogatási kérelmek vonatkozásában a) dönt a támogatási kérelem befogadásáról és a döntésről, valamint a benyújtott kérelemről tájékoztatja az Alapkezelőt, vagy
b) a támogatási igény elutasításáról dönt, amelyet indokolással lát el és értesíti a támogatási kérelem benyújtóját.”
(Az Alapkezelő feladata különösen:)
„o) az Alap pályázati kiírásaival, testületek működésével kapcsolatos tájékoztatás, információ szolgáltatás, a Civil Információs Centrumokkal kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az Alap kezelésével összefüggő egyéb feladatok ellátása.”
„(3) Az Alapkezelő az internetes támogatáskezelő rendszer működtetéséből származó bevételből finanszírozza a 28. § (1) bekezdés a) pontja és a 28. § (2) bekezdése szerinti feladatok ellátásához kapcsolódó költségeket. Az internetes támogatáskezelő rendszerbe regisztrált szervezeteknek regisztráláskor, vagy a regisztrációt követő években a regisztráció megerősítésekor nem írható elő fizetési kötelezettség. A támogatást igénylő civil szervezet a pályázat benyújtásához kapcsolódóan legfeljebb kettőezer forint pályázati díjat fizet az Alapkezelő részére. A pályázati díj a hozzá kapcsolódóan benyújtott pályázattal összefüggésben valamennyi elektronikus szolgáltatás igénybevételét biztosítja. A pályázó számára más fizetési kötelezettség az internetes támogatáskezelő rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez kapcsolódóan nem írható elő.”
„(7) A miniszter és az Alapkezelő évente megállapodást köt (a továbbiakban: kezelői megállapodás), melyben rögzíteni kell – a 28. § (1) bekezdés a)–o) pontjában foglaltakra figyelemmel – az átvett pénzeszközök felhasználásáról szóló elszámolás elfogadásának módjára vonatkozó rendelkezéseket is. A fel nem használt, kötelezettségvállalással nem terhelt maradványt és bevételt az (1) bekezdés szerinti számlára vissza kell utalni és a civil szervezetek támogatására kell fordítani az 1. melléklet szerinti megosztásban.”
11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.