58/2015. (XII. 28.) MvM rendelet
58/2015. (XII. 28.) MvM rendelet
az Információs Hivatalban rendszeresített szolgálati igazolványról és szolgálati jelvényről1
A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 4. pont a) és b) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI.6.) Korm. rendelet 4. § 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,
a 9. § (3) bekezdése tekintetében a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 78. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 4. § 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva
a következőket rendelem el:
1. § A hivatásos állomány tagjának szolgálati igazolványa a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 18. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl a hivatásos állomány tagja fegyverviselésre való jogosultságát igazolja.
2. § (1) A szolgálati igazolvány a Hszt. 18. § (3) bekezdésében meghatározottakon túl tartalmazza
a) a Hivatal címerét,
b) az igazolvány érvényességi idejét,
c) az igazolvány kitöltésének dátumát,
d) a „TALÁLT IGAZOLVÁNYT A RENDŐRHATÓSÁGNAK ÁT KELL ADNI!” feliratot,
e) „AZ IGAZOLVÁNY TULAJDONOSA NEMZETBIZTONSÁGI FELADATOT LÁT EL” feliratot,
f) gépi kódot,
g) a hivatásos állomány tagja jogosultsági körét, továbbá
h) a vezetői beosztás tanúsítására negyed körívű, szalagot formázó, piros színű sávot.
(2) A szolgálati igazolvány adattartalmának részletes leírását az 1. melléklet határozza meg.
3. § (1) A szolgálati igazolvány visszavonásig vagy a rajta feltüntetett időpontig érvényes.
(2) A szolgálati igazolványt vissza kell vonni a 8. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben, vagy ha a szolgálati igazolvány (3) bekezdés szerinti cseréje válik szükségessé. A szolgálati igazolvány visszavonására az állományilletékes parancsnok jogosult.
(3) A szolgálati igazolványt ki kell cserélni, ha az azon feltüntetett adatokban változás következett be, megrongálódott vagy érvényességi ideje lejárt. A hivatásos állomány tagja köteles haladéktalanul bejelenteni a Hivatal humánpolitikai tevékenységet végző szervezeti eleme (a továbbiakban: személyügyi szerv) számára, ha a szolgálati igazolványban szereplő adataiban változás következett be. A bejelentéshez a csere indokát hitelt érdemlően tanúsító dokumentumot mellékelni kell.
4. § (1) A szolgálati igazolvány elkészítéséhez szükséges adatok felvételéről a személyügyi szerv gondoskodik.
(2) A szolgálati igazolvány megrendelésére, elkészíttetésére, továbbá kiadására, visszavonására és cseréjére a személyügyi szerv intézkedik.
5. § (1) A szolgálati igazolványt a Hivatal személyügyi szerve által biztosított fekete színű bőrtokban kell tárolni a szolgálati jelvénnyel együtt.
(2) A szolgálati igazolványok és szolgálati jelvények megrendeléséért, kiadásáért, naprakész nyilvántartásáért és visszavonásáért a személyügyi szerv felel.
(3) A szolgálati jelvény részletes leírását a 2. melléklet határozza meg.
6. § (1) A szolgálati igazolvány kitöltéséhez szükséges adatokat a személyügyi szerv küldi meg a szolgálati igazolvány előállítását végző szervezet részére.
(2) A szolgálati igazolvány és a szolgálati jelvény előállításának, valamint a bőrtok legyártásának költségét a Hivatal biztosítja.
7. § (1) A hivatásos állomány tagja a részére kiadott szolgálati igazolványt köteles megőrizni, jogszerűen és rendeltetésszerűen használni.
(2) A szolgálati igazolvány illetéktelen számára át nem adható, Magyarország területén kívülre nem vihető.
(3) A szolgálati igazolvány elvesztését, eltulajdonítását, megrongálódását, megsemmisülését a hivatásos állomány tagja a tudomásra jutást követően haladéktalanul köteles jelenteni a közvetlen szolgálati elöljárójának, aki a személyügyi szervet értesíti.
(4) Az állományilletékes parancsnok – a közvetlen szolgálati elöljáró jelentését követően – intézkedik az elvesztés vagy eltulajdonítás tényének a személyügyi nyilvántartásba történő bejegyzése, valamint a szolgálati igazolványhoz kapcsolódó jogosultságok letiltása iránt, továbbá a személyügyi szervnél kezdeményezi a szolgálati igazolvány érvénytelenítését és pótlását.
(5) A szolgálati jelvény használatára, kezelésére az (1)–(4) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.
8. § (1) A személyügyi szerv
a) a hivatásos szolgálati jogviszony megszűnése esetén a jogviszony utolsó napján,
b) a hivatásos állomány beosztásából felfüggesztett tagjától – a felfüggesztés idejére – a felfüggesztés kezdőnapján,
c) a hivatásos állomány olyan tagja esetében, akivel szemben nemzetbiztonsági kockázat feltárására alapozva a szolgálati kötelezettség teljesítése, illetve munkavégzés alóli mentesítésre kerül sor, e mentesség kezdő napját megelőző napon,
d) a hivatásos állomány azon tagjától, akinek szünetel a szolgálati jogviszonya – a szüneteltetés idejére – az aktív szolgálata utolsó napján,
e) ha elveszett, de később megkerült, és az illetéktelen által történt hozzáférés nem zárható ki,
a szolgálati igazolványt visszavonja.
(2) A hivatásos állomány felfüggesztett, valamint a szolgálati jogviszonyát szüneteltető tagjának visszavont szolgálati igazolványát a személyügyi szerv a visszavonás idejére elhelyezi a hivatásos állomány tagjának személyi anyagában. A felfüggesztést, illetve a szolgálati jogviszony szünetelésének megszüntetését követő első munkanapon a személyügyi szerv visszaszolgáltatja a visszavont szolgálati igazolványt a hivatásos állomány tagjának, vagy – ha a visszavonás ideje alatt bekövetkezett ok miatt a szolgálati igazolvány cseréje válik szükségessé – gondoskodik a cseréről.
(3) A hivatásos állomány azon tagját, akinek a szolgálati jogviszonya nyugállományba helyezésével szűnik meg, a szolgálati igazolvány visszavonásával egyidejűleg nyugdíjas-igazolvánnyal kell ellátni.
(4) A hivatásos állomány tagjának halála esetén a szolgálati igazolványt a személyügyi szerv visszavonja, a túlélő hozzátartozótól vagy a hagyaték kezelésére jogosult más személytől bekéri.
(5) A visszavont szolgálati igazolványok dokumentált selejtezéséről a személyügyi szerv gondoskodik, ezt követően a megsemmisítésük iránt intézkedik.
9. § (1) Ez a rendelet 2016. január 1-jén lép hatályba.
(2) A 2015. december 31-én érvényes szolgálati igazolványok visszavonásukig, de legkésőbb 2016. június 30-ig érvényesek. 2016. június 30-ig gondoskodni kell a rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott szolgálati igazolványok visszavonásáról, és helyette új szolgálati igazolványok kiadásáról.
(3)2
1. melléklet az 58/2015. (XII. 28.) MvM rendelethez
1. Az igazolvány felépítése:
Az igazolvány az ISO 7810 (1995) szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, világoskék színű címsorban sötétkék felirattal ellátott többrétegű műanyag kártyaigazolvány. Az első oldalon holografikus biztonsági elem található.
2. Az igazolvány első oldalának adattartalma:
– Magyarország címere és mellette „MAGYARORSZÁG” felirat |
3. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:
– sorozatszám, |
2. melléklet az 58/2015. (XII. 28.) MvM rendelethez
A rendeletet a 13/2023. (VI. 14.) MK rendelet 17. §-a hatályon kívül helyezte 2023. szeptember 1. napjával.
A 9. § (3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás