• Tartalom

11/2016. (XII. 16.) NVI utasítás

11/2016. (XII. 16.) NVI utasítás

a Nemzeti Választási Iroda közszolgálati adatvédelmi szabályzatáról

2021.12.11.

A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 177. § (4) bekezdésében foglalt feladatkörömben eljárva – figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára – a következő utasítást adom ki:

1. Általános rendelkezések

1. § (1)1 Az utasítás személyi hatálya kiterjed a Nemzeti Választási Irodával (a továbbiakban: Iroda)

a) közszolgálati jogviszonyban álló köztisztviselőkre,

b) az Irodával munkaviszonyban álló munkavállalókra [a továbbiakban az a) és b) pont együtt: munkatárs],

c) a kiválasztási eljárásban részt vevő személyekre, valamint

d) az önéletrajz-adatbázisban szereplő személyekre.

(2) Az utasítás tárgyi hatálya kiterjed az Irodánál kezelt közszolgálati jogviszonnyal, munkaviszonnyal – ideértve az ezekkel összefüggő kiválasztási eljárást – kapcsolatos személyes adatokra, valamint ezen adatok, személyi iratok kezelésével összefüggő ügyviteli és informatikai folyamatokra, amennyiben azokat más normatív utasítás nem szabályozza.

2. Az érintett jogai

2. § (1) Az érintett a személyes adatai kezelésével kapcsolatban az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján őt megillető jogokat írásbeli kérelem alapján közvetlenül, a szolgálati út betartása nélkül gyakorolhatja annál a személynél, aki az adott személyes adatának kezeléséért felelős szervezeti egységen belül munkaköre alapján a személyes adatot kezeli.

(2) A kérelmet soron kívül teljesíteni kell, ha az egyértelmű megítélésű, és a soron kívüli teljesítés nem okoz az adatot kezelő személy rendes munkavégzésében számottevő fennakadást. A kérelemről az adatot kezelő személy – ha jogszabály rövidebb határidőt nem állapít meg – három munkanapon belül dönt, és a kérelem teljesíthetőségéről írásban tájékoztatja az érintettet. Ebben az esetben a kérelmet – teljesíthetősége esetén – ésszerű időn belül, az érintett érdekeit és a kérelem teljesítésének időigényét figyelembe véve a lehető leghamarabb kell teljesíteni.

(3)2 A kérelem teljesíthetőségével kapcsolatban az adatvédelmi tisztviselő állásfoglalását kell kérni.

(4)3 Az érintett a személyes adatai kezelésével kapcsolatos jogainak sérelme esetén, vagy ha úgy véli, hogy az adatkezelés jogellenes, az adatvédelmi felelőshöz fordulhat.

3. § (1) Az érintett a Humánpolitikai Főosztály vezetőjétől kérheti a közszolgálati alapnyilvántartás rá vonatkozó részébe, a saját személyi iratába, valamint a Humánpolitikai Főosztály kezelésében lévő, személyes adatait tartalmazó egyéb nyilvántartásokba, iratokba való betekintést, az azokról történő másolat kiadását, illetve az azokban szereplő adatai helyesbítését és – a kötelezően nyilvántartott adatok kivételével – azok törlését vagy zárolását.

(2) A Humánpolitikai Főosztály az érintett személyi irataiba történt betekintésről, az abból történt adatszolgáltatásról, valamint az érintett személyi anyagának más szervhez történt megküldéséről nyilvántartást vezet, amelyből az érintett tájékoztatást kérhet.

(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti kérelemről a Humánpolitikai Főosztály vezetője három munkanapon belül dönt.

4. § (1) Ha az érintett a 3. § (1) bekezdése szerinti adatainak helyesbítését vagy törlését kérte, és kérelmének a Humánpolitikai Főosztály vezetője helyt ad, a Humánpolitikai Főosztály vezetője az eredeti iratra kézzel rávezeti a változást és azt aláírásával látja el. Ha a változás mértéke jelentős, új iratot kell készíteni, amelyen fel kell tüntetni, hogy az az eredeti irat helyesbítéseként jött létre. Az új iratból az eredeti irattal azonos számú példányt kell kiadmányozni és azt az eredeti irat címzettjeinek át kell adni, illetve az ügyiratban vagy a személyi anyagban el kell helyezni.

(2) Ha az adat hitelességét igazolni kell, az érintett a hitelesség követelményét előíró jogszabálynak megfelelően eredeti vagy másolati példányban köteles benyújtani vagy bemutatni az adat hitelességét igazoló okiratot.

(3)4 Ha az érintett az Iroda által kért adat közlését megtagadja, a megtagadás tényéről és indokáról tájékoztatja az adatvédelmi felelőst, aki megvizsgálja az adatkérés jogalapját, és három munkanapon belül állást foglal az adatközlés megtagadásának jogszerűségéről.

3. A személyes adatok kezelésének jogszerűségéért való felelősség

5. § (1) Humánpolitikai Főosztály vezetője gondoskodik

a) a foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggő adatok védelmére és kezelésére vonatkozó jogszabályok, valamint ezen utasításban rögzített előírások megtartásáról,

b) az adatvédelmi ellenőrzés módszereinek kialakításáról és működtetéséről, valamint

c) a foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggő adatok védelmével kapcsolatos követelményeknek a munkatársak részére történő közzétételéről.

(2) A foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggésben az Iroda kezelésében lévő személyes adatok kezelésének jogszerűségéért az a személy felelős, aki munkaköre alapján az adatot kezeli.

(3) Az Iroda által az érintett hozzájárulása alapján kezelt személyes adat esetében az adatot munkaköre alapján kezelő személy felelős azért, hogy az érintett adatkezeléshez adott hozzájárulása jogszabálynak megfelelő tájékoztatáson alapuljon.

(4) A személyi iratot kezelő munkatárs köteles a személyi iratot zárható helyen őrizni úgy, hogy az jogosulatlan személy részére ne váljon hozzáférhetővé.

(5) A (4) bekezdés rendelkezését az irat tervezetére is alkalmazni kell; a tervezethez való hozzáférés jogszerűségét a tervezetet előkészítő személynek kell biztosítania.

4. A személyi anyag és a személyi anyaggal együtt őrzött személyi irat kezelésére vonatkozó
adatvédelmi szabályok

6. § (1) A személyi anyagot és a személyi anyaggal együtt őrzött személyi iratot a Humánpolitikai Főosztály kezeli.

(2)5 A Humánpolitikai Főosztály összeállítja és az erre a célra rendszeresített személyi iratgyűjtőben rendezi a személyi anyagot.

(3) Az érintett személyi anyagával együtt, ugyanazon személyi iratgyűjtőben kell őrizni

a) a korábbi foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésekor kiállított jogviszony-igazolás másolatát,

b) a munkatárs nyilatkozatát a közszolgálati alapnyilvántartás tartalmát képező adatokról,

c) a közszolgálati szabályzatban meghatározott adatlapot kitöltve,

d) a munkabér vagy illetmény folyószámlára utalásához szükséges nyilatkozatokat,

e) a cafetéria-juttatások vagy egyéb, nem rendszeres juttatások nyújtásához vagy igénybevételéhez szükséges egyéb dokumentumokat, valamint

f) az érintett hozzájárulása alapján kezelt egyéb személyi iratot.

7. § (1) A kiadmányozott személyi iratot az érintett részére postán vagy az Irodán belül – előzetes egyeztetés alapján – az érintett munkatársat közvetlenül irányító önálló szervezeti egység vezetője vagy a Humánpolitikai Főosztály munkatársa általi átadás útján kell kézbesíteni.

(2) A személyi irat postai vagy Irodán belüli személyes kézbesítése kizárólag lezárt borítékban vagy csomagban a címzett saját kezű felbontásának megjelölésével történhet.

(3) Ha a személyi irat kézhezvételekor a címzett észleli, hogy a boríték, a csomag vagy az adathordozó oly módon sérült, hogy a személyi irat tartalmát arra nem jogosult személy megismerhette, vagy egyébként más erre utaló jelet észlel, ezt haladéktalanul köteles jelezni a feladónak, a személyi irat Irodán belüli továbbítása esetén a Humánpolitikai Főosztály vezetőjének is.

5. A közszolgálati alapnyilvántartás

8. § (1) A közszolgálati alapnyilvántartást a Humánpolitikai Főosztály vezeti. A Humánpolitikai Főosztály e feladatkörében

a) biztosítja, hogy a közszolgálati alapnyilvántartás megbízható és naprakész legyen,

b) biztosítja a közszolgálati alapnyilvántartásban szereplő személyes adatok kezelésének jogszerűségét,

c) gondoskodik a közszolgálati alapnyilvántartásban lévő adatok biztonságáról, ennek keretében azoknak a technikai, szervezési intézkedéseknek és eljárási szabályoknak az alkalmazásáról, amelyek az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályok érvényre juttatásához szükségesek, különösen, amelyek védelmet biztosítanak a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen,

d) ellátja a közszolgálati alapnyilvántartásba való betekintési jog gyakorlásával kapcsolatos feladatokat,

e) nyolc napon belül átvezeti a közszolgálati alapnyilvántartásban az érintett által bejelentett adatváltozást, továbbá

f) módosítja a közszolgálati alapnyilvántartást, ha az az érintett adatkezeléssel összefüggő jogának gyakorlása nyomán szükséges.

(2)6 A közszolgálati alapnyilvántartásban nyilvántartott adatokról a különleges jogállású szervekről és az általuk foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2019. évi CVII. törvény (a továbbiakban: Küt.) 89. § (8) bekezdése alapján betekintésre jogosult személyek – e minőségük igazolását követően – a Humánpolitikai Főosztály munkatársától másolatot kérhetnek.

(3) A munkatárs köteles a közszolgálati alapnyilvántartás adatkörét érintő változást – a változás tényét igazoló irat másolatának becsatolásával egyidejűleg – nyolc napon belül bejelenteni a Humánpolitikai Főosztály részére az erre rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével.

(4)7 A Küt. 90. § (1) bekezdése szerinti közszolgálati statisztikai adatgyűjtés keretében az adatszolgáltatást elektronikusan, az erre szolgáló informatikai rendszerben a Humánpolitikai Főosztály munkatársa teljesíti. A rendszerbe való bejelentkezésre szolgáló KSA-kód és jelszó más személy részére nem hozzáférhető.

6. Az elektronikus személyügyi nyilvántartó program

9. § (1) Az Irodában a közszolgálati alapnyilvántartás elektronikus vezetése és egyéb humánerőforrás gazdálkodási feladatok elektronikus kezelése érdekében egyedi hozzáférésű, integrált személyügyi nyilvántartó szoftver (a továbbiakban: személyügyi nyilvántartó program) működik.

(2)8 A személyügyi nyilvántartást a Humánpolitikai Főosztály vezeti.

(3) A személyügyi nyilvántartó programban a Humánpolitikai Főosztály vezetője rendelkezik adminisztrátori jogosultsággal, aki e jogosultsági körében hozzáférési jogosultságot ad annak a munkatársnak, akinek a munkaköre alapján a személyügyi nyilvántartó programot alkalmaznia kell (a továbbiakban: felhasználó).

(4) A felhasználó hozzáférési jogosultságának terjedelmét a Humánpolitikai Főosztály vezetője egyedileg határozza meg oly módon, hogy a felhasználó csak a munkaköréből következő célból, munkaköri feladatai ellátásához szükséges mértékben férjen hozzá a rendszerben tárolt személyes adatokhoz.

(5) A személyügyi nyilvántartó programban a Humánpolitikai Főosztály munkatársai ügyintézői jogosultsággal rendelkeznek, akik e jogosultságuk körében jogosultak a jogszabály által előírt nyilvántartási kötelezettségnek az informatikai rendszerben történő rögzítésére.

(6) A személyügyi nyilvántartó program által kezelt rendszer, annak bármely eleme, illetve az abban tárolt adat csak az adminisztrátori vagy ügyintézői jogosultsággal rendelkező személy felhatalmazásával változtatható meg.

10. § (1) A személyügyi nyilvántartó program által kezelt rendszerbe kerülő adatokat tartalmazó – hagyományos vagy számítástechnikai eszközzel olvasható – dokumentumokat úgy kell kezelni, hogy elveszítésük, lecserélésük vagy meghibásodásuk elkerülhető, kiküszöbölhető legyen, illetve olyan tervet kell kidolgozni, amely a számítástechnikai eszközök előre nem látható üzemzavarának hatását ellensúlyozni képes intézkedéseket tartalmaz.

(2) Az adatfeldolgozás során nyomtatással keletkezett hibás vagy feleslegessé vált, aktualitását vesztett listákat, táblázatokat, nyomtatványokat, képernyőkivonatokat és egyéb dokumentumokat zúzással vagy az irat anyagától függő egyéb módszerek alkalmazásával úgy kell megsemmisíteni, hogy utólag ne lehessen a tartalmukat megállapítani vagy helyreállítani.

(3)9 A személyügyi nyilvántartó program, a közszolgálati alapnyilvántartást tartalmazó számítógépes adatbázis, valamint az ezekhez történő hozzáférés vonatkozásában az Iroda informatikai biztonsági szabályzatáról szóló NVI utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

7. Az állománytábla

11. § (1) A Humánpolitikai Főosztály az Iroda személyi állományára vonatkozó humánerőforrás-adatok bemutatása érdekében folyamatosan vezeti az állománytáblát, amelyről havonta és negyedévente beszámolót készít a gazdasági elnökhelyettes, illetve egyedi utasítás esetén azonnal az elnök részére.

(2) Az állománytábla szervezeti egységenkénti bontásban tartalmazza a munkatársak kinevezésében vagy munkaszerződésében kijelölt szervezeti egységét, munkakörét, besorolását, valamint a gazdasági elnökhelyettes által meghatározott, az Iroda személyi állományára vonatkozó egyéb adatot. Az állománytáblában fel kell tüntetni a tárgyhónap záró állapotának megfelelő létszámadatokat és az üres álláshelyek számát.

(3) Az állománytáblát a Humánpolitikai Főosztály a tárgyhónap utolsó napján hatályos adatok alapján összeállítja és elektronikus úton továbbítja a gazdasági elnökhelyettes részére.

(4) Az állománytáblákat elektronikus formában, dátum szerint rendezve a Humánpolitikai Főosztályhoz rendelt nem nyilvános hálózati mappában hat évig kell megőrizni.

8. A foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítését megelőző eljárásra vonatkozó adatkezelési szabályok

12. § (1) Az Irodánál betöltendő álláshelyekre kiírt pályázatokra beérkezett, valamint a kiválasztási eljárás során keletkezett iratokat személyi iratként kell kezelni. Az Irodához bármilyen formában álláskeresési céllal – akár pályázati felhívás alapján, akár anélkül – eljuttatott pályázati anyagokban lévő személyes adatok kezeléséhez az érintett hozzájárulását a Humánpolitikai Főosztály bekéri.

(2) A sikertelen pályázati anyagot

a) a pályázat elbírálása, de legkésőbb a közszolgálati jogviszony létesítéséről meghozott döntés időpontjában,

b) pályázati felhívás hiányában, annak beérkezésétől számított hatvan napon belül

meg kell semmisíteni. A megsemmisítésről jegyzőkönyvet kell felvenni.

(3) Ha a pályázó hozzájárul, – jövőbeli állás betöltése céljából – önéletrajza hat hónapig tárolható elektronikusan az Iroda Humánpolitikai Főosztálya által vezetett, az önéletrajzok tárolására kialakított adatbázisban. Foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítése esetén az addig elektronikusan kezelt iratokat – amennyiben az személyi iratnak minősül – ki kell nyomtatni és az egyéb személyi iratokkal együtt a személyi anyagban kell elhelyezni.

(4) A foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésének elmaradása esetén a döntés meghozatalától számított tizenöt napon belül a Humánpolitikai Főosztály gondoskodik – az érintett rendelkezése szerint – az érintett önéletrajzának az önéletrajzi adatbázisba történő felvételéről, a kiválasztási eljárás során az érintett által benyújtott iratok visszaküldéséről vagy megsemmisítéséről, illetve a más szervtől kapott személyi anyagnak az érintett szervhez való visszaküldéséről.

(5) Az elbírálás során keletkezett, személyazonosításra alkalmatlan összefoglaló adatokat a Humánpolitikai Főosztály a pályázati eljárás dokumentációjában megőrzi.

(6)10 A Küt. 101. és 102. §-a szerint foglalkoztatott munkavállaló személyi iratai kezeléséhez adott írásbeli hozzájárulását a munkaszerződés megkötése előtt szerzi be a Humánpolitikai Főosztály.

9. A foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésével összefüggő adatkezelési szabályok

13. § (1) A foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnése esetén a személyi iratgyűjtő tartalomjegyzékét és a betekintési lapot a Humánpolitikai Főosztály munkatársa lezárja. A lezárt személyi anyagot a jogviszony megszűnését követő tizenöt nap eltelte után a Humánpolitikai Főosztály átmeneti irattárába helyezi, majd egy év elteltével a központi irattárba adja. Az irattárba helyezés előtt az iratgyűjtő tartalomjegyzékén fel kell tüntetni az irattározás tényét, időpontját és az iratkezelő aláírását.

(2) A munkatárs végleges áthelyezése esetén a Humánpolitikai Főosztály a lezárt tartalomjegyzéket és betekintési lapot, valamint a személyi anyagot és a munkatárs által önként átadott, a személyi anyaggal együtt tárolt személyi iratokat tartalmazó személyi iratgyűjtőt az átadás-átvételi jegyzékkel együtt az áthelyezés időpontját követő munkanapon megküldi az áthelyezés helye szerinti közigazgatási szerv humánerőforrás-feladatokat ellátó szervezeti egységének vagy munkatársának.

(3) A (2) bekezdés szerinti esetben a Humánpolitikai Főosztály a lezárt tartalomjegyzékről és a személyi anyagban tárolt iratokról másolatot készít, amelyet az (1) bekezdésben foglaltak szerint irattárba helyez.

(4) A személyi anyag átadása során úgy kell eljárni, hogy az átadás és az átvétel időpontja, valamint az átadó és az átvevő személye bizonyítható legyen, ideértve a tértivevényes küldeményként való kézbesítést, illetve az átadás-átvételi jegyzőkönyvvel vagy postakönyvvel való átadást is.

10. A TARTINFO-rendszer

14. §11

11. A köztisztviselők nemzetbiztonsági vizsgálatával kapcsolatos adatkezelési szabályok

15. § (1) A nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső személy részére a Humánpolitikai Főosztály vezetője megküldi a biztonsági kérdőívet, tájékoztatja a változásbejelentési kötelezettségéről, illetve az e kötelezettség alá eső lényeges adatokról, valamint arról, hogy az érintett írásbeli hozzájárulása esetén a személyügyi nyilvántartásban szereplő adatban bekövetkezett változásról – az érintett helyett – tájékoztatja a nemzetbiztonsági szolgálatot. A változásbejelentésre szolgáló adatlapot és a személyügyi nyilvántartásból változás esetén a nemzetbiztonsági szolgálatnak adott tájékoztatáshoz való írásbeli hozzájárulás mintáját a Humánpolitikai Főosztály az Iroda saját hálózati mappájában minden munkatárs számára hozzáférhetővé teszi.

(2) A kitöltött biztonsági kérdőívet és a változásbejelentési adatlapot az érintettnek nyolc munkanapon belül ki kell töltenie és lezárt borítékban a Humánpolitikai Főosztály vezetője részére el kell juttatnia, aki azt a nemzetbiztonsági szolgálat számára haladéktalanul továbbítja.

(3) A nemzetbiztonsági vizsgálat eredményét tartalmazó, nem minősített adatként kezelendő biztonsági szakvéleményt a Humánpolitikai Főosztály vezetője bemutatja az ellenőrzés alá vont munkatárs részére.

(4) A Humánpolitikai Főosztály a biztonsági szakvéleményt az érintett személyi anyagával együtt őrzött személyi iratok között helyezi el. A Humánpolitikai Főosztály vezetője a biztonsági szakvéleményekről – azok tartalmára való utalás nélkül – névsor szerinti elektronikus nyilvántartást vezet, amely tartalmazza a szakvélemény számát, dátumát és a változásbejelentési kötelezettség teljesítésének időpontját is.

12. A munkaköri orvosi alkalmassági véleményre vonatkozó adatkezelési szabályok

16. § (1) A munkatárs munkaköri alkalmassági vizsgálatának érvényességéről és a soron következő vizsgálat esedékes időpontjáról a Humánpolitikai Főosztály névsor szerinti nyilvántartást vezet.

(2) A Humánpolitikai Főosztály a munkaköri alkalmassági vizsgálat érvényességének lejárta előtt, negyedévente tájékoztatja az érintetteket az orvosi vizsgálat esedékességéről, időpontot egyeztet a foglalkozás-egészségügyi vizsgálatot végző szervvel, előkészíti a beutalót és azt kiadmányozást követően haladéktalanul eljuttatja az érintett részére.

(3) A munkaköri alkalmassági vizsgálat eredményét a személyi anyaggal együtt őrzött személyi iratok között kell elhelyezni, kezelésére a személyi anyag irataira vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

13. A munkaidő- és távollét-nyilvántartó rendszerben tárolt személyes adatok kezelése

17. § (1) Az Iroda a munkatársak által is hozzáférhető munkaidő- és távollét-nyilvántartást vezet a munkatárs alábbi adatairól:

a) név,

b) szervezeti egység,

c) nem,

d) belépőkártya száma,

e) ki- és belépési adatok,

f) távolléti adatok.

(2) A munkaidő- és távollét-nyilvántartás tartalmazza a munkatárs személyi anyagában található vagy a szolgálati igazolványhoz készített fényképet is, ha ahhoz az érintett előzetesen írásban hozzájárult.

(3) A munkaidő- és távollét-nyilvántartásban szereplő adatokat a Humánpolitikai Főosztály kezeli – ideértve az adatok felvételét, módosítását vagy törlését – az Iroda aktuális személyi állományi körének megfelelően.

(4) A Humánpolitikai Főosztály munkatársa az érintett munkába lépését megelőzően, de legkésőbb a munkába lépés napján rögzíti a munkatárs adatait és a fényképet a munkaidő- és távollét-nyilvántartásban. Az érintett közszolgálati jogviszonyának vagy munkaviszonyának megszűnése esetén a Humánpolitikai Főosztály munkatársa a jogviszony megszűnését követő öt munkanapon belül törli az érintett adatait.

14. Az Iroda területén üzemeltetett kamerás megfigyeléssel kapcsolatos tájékoztatás

18. § (1) Az Iroda székhelyének területén elektronikus megfigyelőrendszert működtet.

(2) A megfigyelőrendszer elemei a következők:

a) a homlokzatokat és a bejáratokat megfigyelő, az épület utcai homlokzatán elhelyezésre került kamerák,

b) az épületen belül elhelyezett, a földszinti kijáratokat, illetve azok közvetlen megközelítési útvonalait, valamint az alagsori szerverhelyiség bejáratát megfigyelő kamerák, valamint

c) a Nemzeti Választási Bizottság tárgyalójában elhelyezett kamerák.

(3) Az elektronikus megfigyelőrendszer a hét minden napján 24 órában üzemel, a felvételeket az Iroda recepcióján található digitális rögzítő egységek három munkanapig tárolják.

(4) A kamerák aktuális képének és felvételeinek megtekintésére jogosultak a biztonsági szolgálat munkatársai, az Üzemeltetés vezetője, valamint az Iroda elnöke és elnökhelyettesei.

(5) Az elektronikus megfigyelőrendszer tárolt felvételeibe kizárólag az emberi élet, testi épség és vagyon sérelmére elkövetett jogsértések bizonyítása és az elkövető azonosítása, illetve az életet vagy testi épséget érintő egyéb események, balesetek feltárása céljából, továbbá a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 31. § (6) bekezdése szerinti esetekben tekinthetnek be a biztonsági szolgálat munkatársai, az Üzemeltetés vezetője, az Iroda elnöke és elnökhelyettesei, valamint a felvételek technikai kezelésével megbízott személy.

15. Záró rendelkezések

19. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2)–(3)12

1. melléklet a 11/2016. (XII. 16.) NVI utasításhoz13


Tájékoztató a Nemzeti Választási Iroda munkatársainak foglalkoztatására irányuló jogviszonyával összefüggő személyes adatkezelésekről

1. A Tájékoztató célja, hatálya

1.1. A jelen foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggő adatkezelésekre vonatkozó tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) célja, hogy rögzítse a Nemzeti Választási Irodánál (a továbbiakban: „NVI” vagy „Adatkezelő”) közszolgálati jogviszonyban álló köztisztviselők, közszolgálati ügykezelők, az Irodával munkaviszonyban álló munkavállalók (a továbbiakban együtt: munkatárs), valamint az NVI-nél megbízási jogviszonyban álló természetes személyek (a továbbiakban: megbízott) személyével, foglalkoztatásra irányuló jogviszonyával összefüggésben keletkezett személyes adatainak a foglalkoztatással összefüggő kezelése során alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket.

1.2. Az NVI a foglalkoztatási jogviszonyt létrehozó kinevezéssel, illetve szerződés megkötésével egyidejűleg a Nemzeti Választási Iroda közszolgálati adatvédelmi szabályzatáról szóló NVI utasítás 1. melléklete szerinti jelen Tájékoztató átadásával tájékoztatja a munkatársat személyes adatainak kezeléséről és az adatkezeléssel összefüggő jogairól.

1.3. A Tájékoztató rendelkezéseinek kialakításakor az NVI különös tekintettel vette figyelembe
a) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete („GDPR”),
b) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”),
c) a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), valamint
d) a különleges jogállású szervekről és az általuk foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2019. évi CVII. törvény („Küt.”)
rendelkezéseit.

2. Fogalommeghatározások

2.1. Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen a személyes adatok gyűjtése, rögzítése, rendszerezése, tagolása, tárolása, átalakítása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, betekintése, közlése, továbbítása, terjesztése vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, korlátozása, törlése és megsemmisítése.

2.2. Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja.
A jelen Tájékoztatóban foglalt adatkezelési tevékenységek vonatkozásában adatkezelőnek minősül: az NVI. Az NVI független, csak a törvénynek alárendelt autonóm államigazgatási szerv, feladata a választások előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó központi feladatok ellátása.

2.3. Adatfeldolgozó: az a szerv vagy személy, aki az Adatkezelő megbízásából az adatokon technikai műveleteket végez.

2.4. Személyes adat: bármilyen adat vagy információ, amely alapján az érintett – közvetett vagy közvetlen módon – azonosíthatóvá válik.

3. Az Adatkezelő adatai

Adatkezelő neve: Nemzeti Választási Iroda
Székhely: 1054 Budapest, Alkotmány u. 3.
Postacím: Nemzeti Választási Iroda, 1397 Budapest, Pf. 547
E-mail: visz@nvi.hu
Telefon: +36-1-795-3310
Fax: +36-1-795-0788
Honlap: www.valasztas.hu

4. Az Adatfeldolgozók adatai

4.1. Az Adatfeldolgozók részletes adatait, valamint az adatfeldolgozással érintett feladatok felsorolását a Humánpolitikai Főosztály által vezetett és folyamatosan aktualizált, a Közös mappában közzétett, nyilvántartás tartalmazza.

5. A kezelt személyes adatok köre, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama

5.1. Közszolgálati, munkaviszonyhoz és egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyhoz kapcsolódó személyes adatok
Az adatkezelés célja: a közszolgálati, munkaviszonyhoz és egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyhoz kapcsolódó munkáltatói és megbízói kötelezettségek teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja: Küt. 89. §, Mt. 10. §, Ptk. 6:272. §
A kezelt személyes adatok típusa: Küt. 3. melléklete szerinti adatkör: az érintett személyes/különleges adatai, eltartottjai, végzettségére/képzettségére, jelenlegi és korábbi foglalkoztatására vonatkozó adatok, jogviszonya keletkezésére, megszűnésére, előmenetelére, juttatásaira, összeférhetetlenségére vonatkozó adatok.
Az adatkezelés időtartama: a Nemzeti Választási Iroda iratkezelési szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29.) NVI utasítás 9. melléklete alapján a jogviszony megszűnésétől számított 50 évig.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.2. Munkatársak nemzetbiztonsági ellenőrzésével kapcsolatos adatai
Az adatkezelés célja: nemzetbiztonsági megfelelés.
Az adatkezelés jogalapja: a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 74. § id) pontja.
A kezelt személyes adatok típusa: név, szervezeti egység, besorolás, vezetői megbízás, nemzetbiztonsági IGEN/NEM.
Az adatkezelés időtartama: 5 év.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.3. Munkatársak vagyonnyilatkozata
Az adatkezelés célja: a közélet tisztaságának biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja: egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. § (2) bekezdés e) pontja.
A kezelt személyes adatok típusa: egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 2. melléklete szerinti adatok.
Az adatkezelés időtartama: a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség megszűnéséig, vagy a kötelezett új vagyonnyilatkozat-tételéig, az őrzésért felelős a vagyonnyilatkozat általa őrzött példányát 8 napon belül a kötelezettnek visszaadja.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.4. Pályázók adatainak kezelése, önéletrajzok
Az adatkezelés célja: pályázat elbírálása, a kiválasztott kinevezése, illetve szerződés kötése.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.
A kezelt személyes adatok típusa: a természetes személy neve, születési ideje, helye, anyja neve, lakcím, képesítési adatok, fénykép, telefonszám, e-mail-cím, a jelentkezőről készített munkáltatói feljegyzés (ha van).
Az adatkezelés időtartama: sikeres pályázat esetén a pályázati anyagot személyi iratként kell kezelni, ebben az esetben a személyes adatokat az Adatkezelő a jogviszony megszűnésétől számított 50 évig kezeli. Sikertelen pályázat esetén az adatkezelés a pályázat elbírálásáig, de legkésőbb a jogviszony létesítéséről meghozott döntés időpontjáig tart. Pályázati felhívás hiányában a pályázat a beérkezésétől számított hatvan napon belül jegyzőkönyv felvétele mellett megsemmisítésre kerül.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.5. Bérszámfejtéshez kapcsolódó adatkezelés
Az adatkezelés célja: adójogi és társadalombiztosítási törvényi kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja: különösen Küt. 69. §, 76–83. §, Mt. 136. §, 139. §, 148. §
A kezelt személyes adatok típusa:
1. a munkatárs természetes személyazonosító adatai (név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve, lakóhelye, tartózkodási helye);
2. állampolgársága;
3. adóazonosító jele és TAJ száma;
4. személyazonosító okmány száma;
5. bankszámla száma;
6. munkába lépésének kezdő és befejező időpontja;
7. munkaköre;
8. iskolai végzettsége;
9. munkabérének összege, a bérfizetéssel, egyéb juttatásaival kapcsolatos adatok;
10. a munkatárs munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály, illetve írásbeli hozzájárulása alapján levonandó tartozás, illetve ennek jogosultsága;
11. a munkatárs igénybe vett betegszabadságának időtartama;
12. a munkatárs rendes szabadságával, szabadságának kiadásával, egyéb munkaidő-kedvezményével kapcsolatos adatok, úgymint gyermek után járó pótszabadság igazolására a munkavállaló 18. életévét be nem töltött, illetve egy háztartásban élő gyermekének neve és születési helye és ideje;
13. a munkatárssal kötött munkaszerződés egyéb lényeges adatai;
14. magánnyugdíjpénztári és önkéntes kölcsönös biztosító pénztári tagság esetén a pénztár megnevezése, azonosító száma és a munkavállaló tagsági száma;
15. a családi adókedvezmény igénybevételéhez szükséges adat, a szociális-jóléti juttatások folyósításához (segély, lakáscélú támogatás, albérleti hozzájárulás), megváltozott munkaképessége, egészségkárosodása, vagy fogyatékosságot igazoló szakhatósági vélemény (ORSZI, OOSZI, NRSZH), vagy fogyatékosságot igazoló szakorvosi aláírással ellátott zárójelentés;
16. minden egyéb olyan személyes adat, amelyhez az érintett hozzájárult.
Az adatkezelés időtartama: a munkatárs közszolgálati, munkaviszonyával és egyéb foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos jogosultságokkal és kötelezettségekkel kapcsolatosan a jogviszony megszűnéséig, illetve a megszűnéstől számított 50 évig, az adójogi jogosultságokkal és kötelezettségekkel kapcsolatosan az arra okot adó esemény bekövetkeztétől számított 7 évig, a nyugdíjfolyósítással kapcsolatos jogosultságokkal és kötelezettségekkel kapcsolatosan pedig időkorlát nélkül.
Adattovábbítás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal: nyugdíjbiztosítási járulék adatszolgáltatás, személyi jövedelemadó, egészségbiztosítási járulék, szociális hozzájárulási adó.
Pénzszolgáltatók: magánnyugdíjpénztári tagdíj, önkéntes biztosítópénztári befizetések.
Az adattovábbítás jogalapja: a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény 61–65. §, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 12/B–D. §-ai, magánnyugdíjpénztári tagdíj, önkéntes biztosítópénztári befizetések esetén egyedi szerződés és tagság alapján.

5.6. A béren kívüli juttatásokhoz kapcsolódó adatkezelés
5.6.1. Cafetéria-szolgáltatás
Az adatkezelés célja: a munkatárs, illetve a megbízott részére szociális-jóléti szolgáltatás nyújtása.
Az adatkezelés jogalapja a Nemzeti Választási Iroda Közszolgálati Szabályzatáról szóló 6/2020. (VI. 26.) NVI utasítás 44. §-a.
A kezelt személyes adatok típusa: név, SZÉP kártya adatok.
Az adatkezelés időtartama: a szolgáltatás igénybevételétől számított 15 évig.
Adattovábbítás: SZÉP kártya szolgáltatók.
Az adattovábbítás jogalapja: szerződés.

5.6.2. Egészségbiztosítás szolgáltatás
Az adatkezelés célja: a munkatárs részére szociális-jóléti szolgáltatás nyújtása.
Az adatkezelés jogalapja a Nemzeti Választási Iroda Közszolgálati Szabályzatáról szóló 6/2020. (VI. 26.) NVI utasítás 71–72. §-ai.
A kezelt személyes adatok típusa: név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím, TAJ szám, telefonszám, elektronikus levelezés címe.
Az adatkezelés időtartama: a szolgáltatás igénybevételének ideje.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.6.3. Juttatási kártya biztosítása
Az adatkezelés célja: a munkatárs részére szociális-jóléti szolgáltatás nyújtása.
Az adatkezelés jogalapja: adott naptári év költségvetése függvényében, eseti elnöki jóváhagyás.
A kezelt személyes adatok típusa: név, belépés dátuma, határozott idő vége, megszűnés időpontja, munkakör, anyja neve, születési hely, idő, munkahelyi e-mail-cím, adószám, távollét formája, távollét kezdete, vége, e-mail-cím, lakcím.
Az adatkezelés időtartama: a szolgáltatás igénybevételének ideje.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.6.4. Budapesti Közlekedési Bérlet biztosítása
Az adatkezelés célja: a munkatárs részére szociális-jóléti szolgáltatás nyújtása.
Az adatkezelés jogalapja: adott naptári év költségvetése függvényében, eseti elnöki jóváhagyás.
A kezelt személyes adatok típusa: név, igazolvány típusa, száma.
Az adatkezelés időtartama: a szolgáltatás igénybevételének ideje.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.6.5. Sporttevékenység támogatása
Az adatkezelés célja: a munkatárs részére szociális-jóléti szolgáltatás nyújtása.
Az adatkezelés jogalapja a Nemzeti Választási Iroda Közszolgálati Szabályzatáról szóló 6/2020. (VI. 26.) NVI utasítás 73. §-a.
A kezelt személyes adatok típusa: név.
Az adatkezelés időtartama: a szolgáltatás igénybevételének ideje.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.7. A teljesítményértékeléshez kapcsolódó adatkezelés
Az adatkezelés célja: a köztisztviselők teljesítményértékelésének dokumentálása, fejlesztési tervek készítése.
Az adatkezelés jogalapja: Küt. 52. §
A kezelt személyes adatok típusa: a köztisztviselőneve; a belépés dátuma; szervezeti adatok: (önálló) szervezeti egység, beosztás.
Az adatkezelés időtartama: a Nemzeti Választási Iroda iratkezelési szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29.) NVI utasítás 9. melléklete alapján a jogviszony megszűnésétől számított 50 évig.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.8. A munkahelyi internethasználat ellenőrzésével kapcsolatos adatkezelés
Az adatkezelés célja: a közszolgálati, munkaviszonnyal és egyéb foglalkoztatása irányuló jogviszonnyal kapcsolatos feladatellátás.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.
A kezelt személyes adatok típusa: név, e-mail-cím.
Az adatkezelés időtartama: a jogviszony megszűnéséig.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –
A munkaköri feladatként az NVI nevében elvégzett internetes regisztrációk jogosultja az NVI, a regisztráció során az NVI-re utaló azonosítót, jelszót kell alkalmazni. Amennyiben a személyes adatok megadása is szükséges a regisztrációhoz, a jogviszony megszűnésekor azok törlését a munkatárs, illetve a megbízott köteles kezdeményezni. A munkahelyi internethasználatot az NVI ellenőrizheti.

5.9. Az NVI Székházának területére történő be- és kiléptetéssel kapcsolatos adatkezelés
Az adatkezelés célja: személy- és vagyonbiztonság, munkaidő ellenőrzés.
Az adatkezelés jogalapja: a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 32. §-a, a Nemzeti Választási Iroda közszolgálati adatvédelmi szabályzatáról szóló 11/2016. (XII. 16.) NVI utasítás 17. §-a.
A kezelt személyes adatok típusa: név, arckép, munkahelyi szervezeti besorolás, munkahelyi be-/kilépések időpontja, távolléti adatok.
Az adatkezelés időtartama: a jogviszony megszűnését követő 5. munkanapig.
Adattovábbítás: –
Az adattovábbítás jogalapja: –

5.10. Munkahelyi kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés
Az adatkezelés célja: személy- és vagyonbiztonság biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja: a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 31. §-a.
A kezelt személyes adatok típusa: természetes személy egyedi azonosítására alkalmas képfelvétel. Az adatkezelés időtartama: a rögzítéstől számított 3. munkanapig (felhasználás hiányában).
Adattovábbítás: bíróság, ügyészség, nyomozó hatóság, előkészítő eljárást folytató szerv vagy más hatóság megkeresése vagy adatkérése esetén.
Az adattovábbítás jogalapja: a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény.

5.11.14

6. Az adatokhoz való hozzáférés módja és az adattovábbítás

A munkatárs, illetve a megbízott által megadott személyes adatokhoz az NVI munkatársai a feladatkörük ellátásához kapcsolódóan férhetnek hozzá a feladataik ellátása érdekében.
Az NVI csak kivételes esetben adja át a személyes adatait más állami szervek számára. Így például, amennyiben
– a munkatársat érintő ügyben bírósági eljárás indul, és az eljáró bíróság számára szükséges a munkatárs személyes adatait tartalmazó iratok átadása,
– a rendőrség megkeresi az NVI-t, és a nyomozáshoz a munkatárs személyes adatait tartalmazó iratok továbbítását kéri.

7. Adatbiztonsági intézkedések

Az NVI mint munkáltató az adatokat elektronikusan és papír alapon az NVI székhelyén (1054 Budapest, Alkotmány u. 3.), a munkatársak személyi anyagában lefűzve tárolja. Az elektronikus adatkezelést HR-szoftverek és Excel-táblázatokban kiépített adatbázisok támogatják.
A kezelt és feldolgozott adatok megőrzésére és selejtezésére vonatkozó szabályokat a vonatkozó belső szabályzatok (Iratkezelési Szabályzat, Információbiztonsági Szabályzat) tartalmazzák.
Az NVI megfelelő intézkedésekkel gondoskodik a személyes adatok védelméről, így különösen a jogosulatlan hozzáférés vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen. Így például a szerveren tárolt személyes adatokhoz csak külön jogosultság alapján lehet hozzáférni.

8. Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai

8.1. A tájékoztatáskéréshez való jog
A munkatárs, illetve a megbízott a 3. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az NVI-től, hogy az NVI tájékoztassa:
– milyen személyes adatait,
– milyen jogalapon,
– milyen adatkezelési célból,
– milyen forrásból,
– mennyi ideig kezeli,
– az NVI kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést, vagy kinek továbbította a személyes adatait.
Az NVI a kérelmet legfeljebb 30 napon belül, a kérelmező által megadott elérhetőségre küldött levélben teljesíti.

8.2. A helyesbítéshez való jog
Az érintett a 3. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy az NVI módosítsa valamely személyes adatát. Az NVI a kérelmét legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az érintettet az általa megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti.

8.3. A törléshez való jog
Az érintett a 3. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti az NVI-től a személyes adatainak a törlését.
A törlési kérelmet az NVI abban az esetben utasítja el, ha a jogszabály vagy valamely belső szabályzatunk az NVI-t a személyes adatok további tárolására kötelezi. Ilyen eset például az, ha az irattározásra vonatkozó, belső szabályzatban foglalt határidő nem telt le. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az NVI a kérelmet legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az érintettet az általa megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti.

8.4. A zároláshoz való jog
Az érintett a 3. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy a személyes adatait az NVI zárolja. A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását.
Az érintett az adatai zárolását kérheti például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy a beadványát az NVI jogellenesen kezelte, azonban az érintett által kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványát az NVI ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az NVI tovább tárolja a személyes adatot (például a munkatárs beadványát), ezt követően törli az adatokat.

8.5. A tiltakozáshoz való jog
Az érintett a 3. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az NVI személyes adatot közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná. Így például az érintett tiltakozhat az ellen, ha az NVI a hozzájárulása nélkül a személyes adatait tudományos kutatás céljából felhasználná.
Az érintett tiltakozhat az adatkezelés ellen akkor is, ha megítélése szerint azt az NVI kizárólag jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy jogos érdekének érvényesítéséhez használja, kivéve a jogszabályi felhatalmazáson alapuló adatkezeléseket. Így például nem tiltakozhat az ellen, ha az irattározásra vonatkozó belső szabályzat alapján a személyes adatait tartalmazó beadványa – az ügy irataival együtt – átadásra kerül a Levéltár számára.

9. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogérvényesítési lehetőség

Bírósági eljárás kezdeményezése
Az érintett a tapasztalt jogellenes adatkezelés esetén polgári peres eljárást kezdeményezhet az NVI ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolása és elérhetősége a http://birosag.hu/torvenyszekek weboldalon érhető el).

2. melléklet a 11/2016. (XII. 16.) NVI utasításhoz15


Nyilatkozat


Alulírott …………………………………… tudomásul veszem, hogy a Nemzeti Választási Iroda mint munkáltatóm, a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésekor felvett személyes adataimat kezeli.

Nyilatkozom, hogy a Nemzeti Választási Iroda foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal összefüggő személyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatójában foglaltakat tudomásul vettem, a személyes adataim kezeléséhez hozzájárulok.

A személyes adataimban történt változásokat 8 napon belül munkáltatómnak bejelentem.


Budapest,
        munkatárs
1

Az 1. § (1) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 13. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § (3) bekezdése a 9/2018. (XII. 28.) NVI utasítás 9. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

3

[A 2. § (4) bekezdésében a 9/2018. (XII. 28.) NVI utasítás 9. § (2) bekezdésével elrendelt módosítás, amely szerint az „adatvédelmi felelős” szövegrész helyébe az „adatvédelmi tisztviselő” szöveg lép, nem vezethető át].

4

[A 4. § (3) bekezdésében a 9/2018. (XII. 28.) NVI utasítás 9. § (2) bekezdésével elrendelt módosítás, amely szerint az „adatvédelmi felelős” szövegrész helyébe az „adatvédelmi tisztviselő” szöveg lép, nem vezethető át].

5

A 6. § (2) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 14. §-ával megállapított szöveg.

6

A 8. § (2) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 16. § a) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 8. § (4) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 15. §-ával megállapított szöveg.

8

A 9. § (2) bekezdése a 9/2018. (XII. 28.) NVI utasítás 11. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.

9

A 10. § (3) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 16. § b) pontja szerint módosított szöveg.

10

A 12. § (6) bekezdése a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 16. § c) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 14. §-t a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 17. §-a hatályon kívül helyezte.

12

A 19. § (2)–(3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

13

Az 1. mellékletet a 9/2018. (XII. 28.) NVI utasítás 10. § (3) bekezdése iktatta be, szövege a 10/2020. (XII. 10.) NVI utasítás 18. §-ával megállapított szöveg.

14

Az 1. melléklet 5.11. pontját a 8/2021. (XII. 10.) NVI utasítás 4. §-a hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére