1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat
1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról
1. A Kormány
a) megállapítja az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretét az 1. melléklet szerint,
b) elfogadja a 2. melléklet szerint az ott felsorolt projektek kiemelt projektként történő nevesítését,
c) hozzájárul az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program vonatkozásában tervezett eredményességi tartalék tekintetében felhívás meghirdetéséhez,
d) jóváhagyja, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének pénzügyi kerete meghaladja az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pénzügyi keretét azzal, hogy ezen alpontban meghatározott pénzügyi keretek közötti különbözetre kötelezettség nem vállalható,
e)1 felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, gondoskodjon arról, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program egyes prioritásai – az 1. és a 2. prioritást, a 3.1 és a 3.2 beruházási prioritást, valamint a 4. prioritást kivéve – 90%-át meghaladó összegre vonatkozó kötelezettség vállalására csak annak a Kormány egyedi ügyben hozott nyilvános határozatával történő jóváhagyása alapján kerüljön sor,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
f)2 egyetért azzal, hogy
fa)3 az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program
faa)4 2. beruházási prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 244,78%-áig,
fab)5 3.1. beruházási prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 149,47%-áig,
fac)6 3.2. beruházási prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 139,52%-áig
legyen kötelezettség vállalható, és a felszabaduló források terhére újabb kötelezettség csak a Kormány jóváhagyásával legyen vállalható,
fb) az IKOP-3.2.0-15-2017-00026 azonosító számú, „Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés” című projekt keretében az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2 beruházási prioritása pénzügyi keretének 110%-át meghaladóan, de az fa) alpontban meghatározott arányt meg nem haladóan vállalható kötelezettség olyan módon, hogy e kötelezettségvállalás folytán jelentkező forrásigénynek az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2 beruházási prioritása kerete 110%-át meghaladó része finanszírozásához szükséges forrást a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) előirányzata terhére szükséges biztosítani,
g)7 egyetért azzal, hogy
ga) az európai uniós forrásból megvalósítandó kötöttpályás projektekről, a rendelkezésre álló forrásokról és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési kerete módosításának előkészítéséről szóló 1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozat 1.7. pont b) alpontjában és 2. mellékletében meghatározott projektek esetében előkészítési tevékenységekre vállalható kötelezettség,
gb) a ga) alpont szerinti projektek megvalósításához elsődlegesen szükséges munkálatokat elvégző kivitelező kiválasztására irányuló feltételes közbeszerzési eljárásokban beérkezett ajánlatok alapján, az irányító hatóság az e határozatban meghatározott indikatív támogatási keret erejéig vállalhat kötelezettséget, és a támogatási szerződést módosíthatja akként, hogy az a projekt teljes megvalósítására vonatkozzon azzal, hogy e módosítás nem minősül költségnövekmény miatti szerződésmódosításnak,
h)8 egyetért azzal, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 171,40%-áig legyen kötelezettség vállalható, és a felszabaduló források terhére újabb kötelezettség csak a Kormány jóváhagyásával legyen vállalható.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
i)9 egyetért azzal, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 4. prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 192,44%-áig legyen kötelezettség vállalható, és a felszabaduló források terhére újabb kötelezettség csak a Kormány jóváhagyásával legyen vállalható.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
3.10
1. melléklet az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozathoz11
1. Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javításáról szóló 1. prioritás
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Felhívás neve |
Felhívás keretösszege |
Felhívás meghirdetésének módja |
Felhívás meghirdetésének tervezett ideje |
2. |
IKOP-1.1.0-15 |
Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása |
569,21 |
kiemelt |
Meghirdetve: |
2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javításáról szóló 2. prioritás
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Felhívás neve |
Felhívás keretösszege |
Felhívás meghirdetésének módja |
Felhívás meghirdetésének tervezett ideje |
2. |
IKOP-2.1.0-15 |
Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása |
1 225,602 |
kiemelt |
Meghirdetve: |
3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javításáról szóló 3. prioritás
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Felhívás neve |
Felhívás keretösszege |
Felhívás meghirdetésének módja |
Felhívás meghirdetésének tervezett ideje |
2. |
IKOP-3.1.0-15 |
Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban |
346,159 |
kiemelt |
Meghirdetve: |
3. |
IKOP-3.2.0-15 |
Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a kevésbé fejlett régiókban |
175,792 |
kiemelt |
Meghirdetve: |
4. TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javításáról szóló 4. prioritás
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Felhívás neve |
Felhívás keretösszege |
Felhívás meghirdetésének módja |
Felhívás meghirdetésének tervezett ideje |
2. |
IKOP-4.1.0-15 |
TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása |
226,12 |
kiemelt |
Meghirdetve: |
2. melléklet az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozathoz12
A |
B |
C |
D |
E |
|
1. |
Felhívás azonosító jele |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt indikatív támogatási kerete |
Szakmai elvárások |
2. |
IKOP-1.1.0-15 |
M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 kmsz. – szakaszolt projekt |
Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) |
16,79 |
2x2 sávos autóút építése. |
3. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Székesfehérvár nyugati elkerülő III. szakasz építése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
1,90 |
2x2 sávos emelt sebességű főút építése. |
4. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Várpalota I. szakasz 23+900–29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
10,30 |
2x2 sávos emelt sebességű főút építése. |
5. |
IKOP-1.1.0-15 |
A TEN-T közúti hálózat közlekedésbiztonságának, szolgáltatási színvonalának, fenntarthatóságának javítását célzó, az üzemeltetési, fenntartási telephelyek fejlesztése – szakaszolt projekt |
Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: MK NZrt.) |
1,85 |
A támogatást igénylő azon üzemmérnökségeinek fejlesztése, amelyek 2016-tól transzeurópai közlekedési hálózat (a továbbiakban: TEN-T) részét képező autópályák üzemeltetési feladatait is ellátják (Szombathely, Csorna, Szolnok). |
6. |
IKOP-1.1.0-15 |
M7 Érd, Iparos úti csomópont megvalósítása– szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,45 |
Az M7 autópálya érdi csomópontjának és a kapcsolódó utak kapacitásbővítésének kivitelezése. |
7. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút kiegészítő munkái – szakaszolt projekt |
ÉKM |
3,25 |
M7–M0 gyorsforgalmi utak törökbálinti csomópontjának átépítése és az M0 útgyűrű déli szektor 3+200–11+650 kilométerszelvényei közötti zajárnyékoló fal kivitelezése. |
8. |
IKOP-1.1.0-15 |
Tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya 192 km szelvényében lévő kétoldali pihenőhelyen (Zalakomári pihenő) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,52 |
Kétoldali tengelysúlymérő és össztömegmérő állomások kialakítása. |
9. |
IKOP-1.1.0-15 |
M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki (országhatár) közötti szakasz megvalósítása |
ÉKM |
95,18 |
2x2 sávos autópálya építése két építési ütemre bontva: “M4 autópálya Berettyóújfalu – 47. sz. főút (2+550-5+500) szakasz” között és “M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz” megvalósítása a 47. sz. főút – Nagykereki oh. (5+500-32+038) között. |
10. |
IKOP-1.1.0-15 |
M35 autópálya (I. ütem) 4. sz. főút – 481. sz. főút közötti szakasz és a 481. sz. főút megvalósítása” valamint M35 autópálya (II. ütem) 481. sz. főút – Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása |
ÉKM |
69,86 |
2x2 sávos autópálya építése és a 481. számú főút építése. |
11. |
IKOP-1.1.0-15 |
M34 gyorsforgalmi út Vásárosnamény–Záhony közötti szakasz előkészítése |
ÉKM |
2,72 |
2x2 sávos autóút előkészítése. |
12. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút Déli szektor fejlesztése, rekonstrukciója (I. ütem) |
ÉKM |
38,39 |
Burkolatcsere, út- és műtárgy-rekonstrukció kivitelezése. |
13. |
IKOP-1.1.0-15 |
M1 autópálya, Lajta, tengelysúlymérő ikerállomás kiépítése |
ÉKM |
3,51 |
Irányonként egy-egy tengelysúlymérő állomás kiépítése. |
14. |
IKOP-1.1.0-15 |
M6 autóút Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz előkészítése Villányi csomóponttal |
ÉKM |
4,76 |
2 ×2 sávos autóút építésének előkészítése Villányi csomóponttal |
15. |
IKOP-1.1.0-15 |
62. sz. főút Szabadegyháza-ipartelep elkerülő szakasz megvalósítása |
ÉKM |
3,16 |
2x1 sávos főút építése. |
16. |
IKOP-1.1.0-15 |
M70 autóút Letenye– Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2×2 sávra történő bővítése kiegészítő munkák |
ÉKM |
2,22 (100% támogatási intenzitás) |
A projekttel szembeni szakmai elvárás az M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzése: |
16a. |
IKOP-1.1.0-15 |
“Vámoscsalád” tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely és “Rábaköz” komplex pihenőhely építése |
ÉKM |
6,45 |
Az M86 gyorsforgalmi út Szombathely–Csorna közötti szakaszán, a 110+800 és 111+300 km között tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely, valamint komplex pihenőhely kivitelezése |
17. |
IKOP-1.1.0-15 |
M30 autópálya Miskolc–Tornyosnémeti projekt megvalósítása |
ÉKM |
197,1 |
2x2 sávos autópálya építése. |
18. |
IKOP-1.1.0-15 |
M9 autóút Vasvár–Zalaegerszeg projekt előkészítése (M75 csomóponttal) |
ÉKM |
2,05 (támogatási intenzitás: 93,08%)) |
2x2 sávos autóút építésének előkészítése (tervezés). |
19. |
IKOP-1.1.0-15 |
M2 gyorsforgalmi út előkészítése (és fejlesztése) Budapest–Vác között |
ÉKM |
0,22 (támogatási intenzitás 100%) |
2 × 2 sávos autópályává fejleszthető autóút bekötőutak nélküli előkészítése (és kivitelezése). |
20. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Várpalota elkerülő II. ütem Pétfürdői csomópont (29+700-33+100 kmsz. között) kivitelezése |
ÉKM |
6,78 |
A 8. számú főút Várpalotát elkerülő szakasza |
21. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút Északi szektor, 11.– 10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése (tervezés) |
ÉKM |
1,91 |
2x2 sávos, részben alagútban vezetett autóút építésének előkészítése (tervezés). |
22. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
0,683 |
2x2 sávos, részben alagútban vezetett autóút építésének előkészítése (megvalósíthatósági tanulmány és környezeti hatástanulmány elkészítése). |
23. |
IKOP-1.1.0-15 |
M30 autóút Tornyosnémeti-országhatár közötti szakasz megvalósítása |
ÉKM |
4,51 |
2x2 sávos autóút építése. |
24. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
6,09 |
Az 55. számú főút burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítése, és a főúttal párhuzamos kerékpárút kivitelezése. |
25. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
7,97 |
Az M7 autópálya és a 710. számú főút csomópontjának kialakítása, valamint a 710. számú főúti bekötés megvalósítása. |
26. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
0,25 |
2x2 sávos főút előkészítése (tervezés, engedélyezés). |
27. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
5,37 |
Az M3 autópályán csomópont, továbbá e csomópont és a 2101. jelű összekötő út közötti útszakasz kiépítése. |
28. |
IKOP-1.1.0-15 |
Építési engedélyezési eljárás nélkül megvalósítható közlekedésbiztonsági beruházások a gyorsforgalmi úthálózaton – M3 autópálya 19+500-27+500 kmsz. között beton terelőfal építése – szakaszolt projekt |
MK NZrt. |
0,94 |
A közlekedésbiztonságot javító beton terelőfalak építése az M3, az M5 és az M7 autópálya egyes szakaszain. |
29. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
ÉKM |
74,01 |
2x1 sávos autóút előkészítése és építése. |
30. |
IKOP-2.1.0-15 |
Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
0,91 |
Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2. szintjének megfelelő (a továbbiakban: ETCS2) biztosítóberendezés telepítése. |
31. |
IKOP-2.1.0-15 |
Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros–Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) – szakaszolt projekt |
ÉKM |
12,78 |
Biztosítóberendezés korszerűsítése és komplex állomásfejlesztés, a Ferencváros–Lőkösháza vonalszakaszon ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
32. |
IKOP-2.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése – szakaszolt projekt |
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
6,23 |
Európai uniós fejlesztésű rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése |
33. |
IKOP-2.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem előkészítés |
ÉKM |
0,47 |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (a továbbiakban: CEF) és Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból finanszírozásra kerülő rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítésére irányuló projekt előkészítése. |
34. |
IKOP-2.1.0-15 |
Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
3,59 |
ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
35. |
IKOP-2.1.0-15 |
Székesfehérvár vasútállomás korszerűsítése – szakaszolt projekt |
ÉKM |
11,04 |
Az állomás vasúti pályájának és biztosítóberendezésének korszerűsítése, valamint ETCS2 biztosítóberendezés kiépítése. |
36. |
IKOP-2.1.0-15 |
GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése – szakaszolt projekt |
Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: GYSEV Zrt.) |
2,78 |
Központi forgalomirányító berendezés telepítése. |
37. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése |
GYSEV Zrt. |
13,86 |
A vasútvonal villamosítása, peronépítés, biztosítóberendezés-átalakítás, pályaépítés és vágányhálózati módosítások. |
38. |
IKOP-2.1.0-15 |
A MÁV-START Zrt. gördülőállomány- |
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START Zrt.) |
5,42 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás az eltérő berendezésekkel rendelkező MÁV-START 415 sorozatszámú motorvonatok egységes műszaki színvonalra történő átalakítása és |
39. |
IKOP-2.1.0-15 |
Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program (Kormányablakok) – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. |
6,49 |
Vasútállomások felvételi épületének tervezése, engedélyeztetése és korszerűsítése. |
40. |
IKOP-2.1.0-15 |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. és MÁV-START Zrt. konzorciuma |
1,40 |
Szoftverfejlesztés, amivel az üzemeltetési, karbantartási, felújítási folyamatok áttekinthetőbbé és optimalizálhatóvá, a vonatkozó anyagigények, gépigények időben tervezhetőkké válnak. A cégcsoport szintjén egységes irányítási rendszer kialakítása, a lehető legnagyobb költséghatékonyság érdekében. |
41. |
IKOP-2.1.0-15 |
MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. |
3,52 |
1. A vasúti átjárók biztonságának növelése [szintbeni közút–vasút kereszteződések biztonságának növelése (Sorompó I–II. program), vonatérzékelés korszerűsítési projekt, vasúti átjáróban videómegfigyelő rendszer telepítése (V-tanú)], |
42. |
IKOP-2.1.0-15 |
Érden a Szent István utcai – TEN-T vasútvonalak feletti – felüljárók építése |
ÉKM |
1,50 |
A 30a és a 40a vasútvonal felett közúti felüljárók létesítése, és a kapcsolódó útépítés, útfelújítás elvégzése. |
43. |
IKOP-2.1.0-15 |
9 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése a 30a-20 sz., illetve a 80 sz. vasútvonalakra |
MÁV-START Zrt. |
16,30 |
A projekt 9 db 200 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzésére irányul, ETCS2 felszereltséggel. |
44. |
IKOP-2.1.0-15 |
6 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése |
MÁV-START Zrt. |
10,88 |
A projekt 6 db 200 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzésére irányul, ETCS2 felszereltséggel. |
45. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése a MÁV hálózatán |
ÉKM |
3,76 |
A vasútvonalak sebességkorlátozásainak megszüntetését, kiépítéskori állapotánakhelyreállítását célzó felújítások megvalósíthatósági és engedélyezési terveinek készítése. |
46. |
IKOP-2.1.0-15 |
A magyar vasúti műszaki és üzemi szabályok korszerűsítésére, az új előírások, szabályok, rendeletek és utasítások rendszerének megalkotása |
MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság |
1,00 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás a magyar vasúti műszaki szabályozás felülvizsgálata, a nemzeti szabályok megfogalmazása, valamint a végrehajtáshoz szükséges tervek előkészítése, a szabályozási hierarchia elemeinek összehangolása, megfogalmazása, tervezetek elkészítése a nemzeti érdekek érvényre juttatása az európai uniós előírások figyelembevételével. Elvárás továbbá a nemzeti érdekérvényesítés intézményrendszerének kidolgozása és felállítása. |
47. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése és kiegészítő munkák elvégzése |
ÉKM |
66,60 |
Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a pálya és a biztosítóberendezés korszerűsítése, részleges második vágány (Balatonszemes és Balatonlelle felső között) kiépítése. Lepsény és Siófok állomásokon sínkorona felett 55 cm magas peronok kiépítése, a Lepsény–Szántód-Kőröshegy vonalszakaszon kiegészítő alépítményi és magasépítményi munkák elvégzése. |
48. |
IKOP-2.1.0-15 |
Sopron–Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
GYSEV Zrt. |
10,00 |
ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
49. |
IKOP-2.1.0-15 |
Püspökladány – Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítésének előkészítése és Szajol – Debrecen vasútvonalon ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
ÉKM |
102,54 |
Pályarekonstrukció Püspökladány – Debrecen és ETCS biztosítóberendezés telepítése Szajol – Debrecen vasúti vonalszakaszokon. Cél a 160 km/órás sebesség bevezetése. |
50. |
IKOP-2.1.0-15 |
Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán |
ÉKM |
14,00 |
Vontatási alállomások felújítása és bővítése, felsővezetéki rendszer felújítása a hálózat túlterhelésének és feszültségleesések csökkentése érdekében. |
51. |
IKOP-2.1.0-15 |
MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése |
MÁV-START Zrt. |
107,33 |
Nagykapacitású, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonatok beszerzése ETCS2 felszereltséggel. |
52. |
IKOP-2.1.0-15 |
GYSEV motorvonat beszerzés |
GYSEV Zrt. |
21,70 |
10 db villamos-motorvonat beszerzése. |
53. |
IKOP-2.1.0-15 |
Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán |
ÉKM |
4,20 |
Szintbeli közúti-vasúti átjárók közlekedésbiztonsági fejlesztése. |
54. |
IKOP-2.1.0-15 |
Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II/B. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök |
ÉKM |
14,46 (támogatási intenzitás: 100%) |
Pályakapacitást növelő és vasútüzemi hatékonyságot javító vasúti eszközök, útátjárók közlekedésbiztonsági fejlesztése. |
55. |
IKOP-2.1.0-15 |
Hídrekonstrukciós program I. ütem |
ÉKM |
6,77 |
Hidak, nagyműtárgyak átépítésének előkészítése és kivitelezése. |
56. |
IKOP-2.1.0-15 |
Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésének előkészítése |
ÉKM |
1,12 |
Tanulmányszintű vizsgálat kitekintéssel CEF kivitelezési pályázathoz: vasúti pálya és műtárgyak újjáépítésének és kapacitásbővítésének előkészítése. |
57. |
IKOP-2.1.0-15 |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakításának előkészítése |
ÉKM |
1,70 |
Tanulmányszintű vizsgálat és tervezés CEF kivitelezési pályázathoz: kétvágányú, villamosított vasútvonal építés új nyomvonalon. |
58. |
IKOP-2.1.0-15 |
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése – szakaszolt projekt |
Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság |
2,92 |
A projekt célja függőleges partfal kialakítása, partfalak mögötti területek kiépítése, közvetlen vasúti rakodás és darupálya kialakítása, kapcsolódó közúti kiszolgálás fejlesztése és közművesítés kiépítése a trimodalitás megvalósítása érdekében. |
59. |
IKOP-2.1.0-15 |
MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát |
MAHART- |
1,36 |
A projekt célja az árvízvédelmi védvonalon mobilgát építése a teljes kikötői infrastruktúra csepeli szabadkikötői területén, különösen a Közlekedés Operatív Programból finanszírozott fejlesztések, és a környező városrészek védelme érdekében, továbbá kapcsolódó töltésépítési és gátkorona burkolatépítési feladatok, valamint gátelemek tárolásához szükséges csarnoképület építése. |
60. |
IKOP-2.1.0-15 |
Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson |
Mohács Város Önkormányzata |
9,23 |
A Duna 1448+660–1449+000 folyamkilométer-szelvények közötti szakaszán új kikötőterület kiépítése. |
61. |
IKOP-2.1.0-15 |
Bajai Közforgalmú Kikötő létesítése |
Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Korlátolt Felelősségű Társaság |
3,95 |
A projekt célja az úthálózat és parkoló-, rakodóterületek felújítása, partfal helyreállítása, valamint a hulladékok kezelésére alkalmas terület kialakítása. |
62. |
IKOP-2.1.0-15 |
Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag |
MAHART – PassNave Személyhajózási Korlátolt Felelősségű Társaság |
0,50 |
A Duna, mint TEN-T útvonal személyszállítási színvonalának megőrzése és kapacitásának fejlesztése. |
63. |
IKOP-2.1.0-15 |
Balatoni vasútállomások rekonstrukciója (TEN-T vonali vasútállomások) |
ÉKM |
2,50 |
A TEN-T vasútvonalon lévő balatoni vasútállomások korszerűsítése. |
64. |
IKOP-2.1.0-15 |
Püspökladány–Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
ÉKM |
47,76 |
Vasút-villamosítás és kapcsolódó pályaépítési munkák. |
65. |
IKOP-2.1.0-15 |
Csepeli Szabadkikötő kapacitásbővítő infrastruktúra fejlesztés II. ütem tervezése |
MAHART- |
0,32 |
A projekt keretében előkészítési tevékenységként a Szabadkikötő fejlesztésének tervezési munkáit, a kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmány elkészítését, valamint terület- és beruházás-előkésztési munkákat végzik el. |
65a. |
IKOP-2.1.0-15 |
Budapest Keleti és Budapest Nyugati pályaudvar utasforgalmi fejlesztése |
MÁV Zrt. |
2,06 |
Budapest Keleti és Nyugati pályaudvarok utasforgalmi létesítményeinek utastájékoztatást és utaskomfortot növelő megújítása. |
65b. |
|||||
65c. |
IKOP-2.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem megvalósítás |
ÉKM |
28,61 |
A CEF-ből finanszírozni tervezett projektelemeket kiegészítő, TEN-T hálózatot érintő 1044 km szakaszon rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése. |
65d. |
IKOP-2.1.0-15 |
Gödöllő állomás korszerűsítése |
ÉKM |
18,58 |
Gödöllő állomás korszerűsítése, P+R parkoló létesítése. |
65e. |
IKOP-2.1.0-15 |
Budapest–Hatvan vasútvonalon elővárosi célú fejlesztések |
ÉKM |
15,38 |
Megállóhelyek és állomások elővárosi célú fejlesztése, akadálymentesítése, P+R parkolók építése. |
65f. |
IKOP-2.1.0-15 |
Zalaszentiváni deltavágány előkészítése |
GYSEV Zrt. |
0,35 |
Zalaszentiváni deltavágány előkészítése, tervezés, engedélyeztetés. |
65g. |
IKOP-2.1.0-15 |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem |
MÁV Zrt. és MÁV-START Zrt. konzorciuma |
3,60 |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver |
65h. |
|||||
65i. |
IKOP-2.1.0-15 |
Vasúti tengelysúlymérési rendszer kidolgozása és kísérleti elindítása |
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság |
2,00 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás tengelysúlymérési rendszer kidolgozása és kísérleti elindítása TEN-T vasútvonalakon. |
65j. |
IKOP-2.1.0-15 |
Vasúti infrastruktúra felmérése és adatfeltöltése (VIKI 3. ütem) |
KTI Nonprofit Kft. konzorciumvezető által vezetett konzorcium |
9,00 (becsült támogatási intenzitás: 100%) |
A nemzeti infrastruktúra regiszterhez (VIKI) kapcsolódó infrastruktúra-felmérési és adatfeldolgozási, valamint adatbázis feltöltési feladatok ellátása |
65k. |
IKOP-2.1.0-15 |
az ÉKM vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
ÉKM |
6,7 |
Budapest-Nyugati pályaudvar vágányhálózata és bevezető szakaszainak rekonstrukciója projekt előkészítése |
65l. |
IKOP-2.1.0-15 |
az ÉKM vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
ÉKM |
11,67 |
Hatvan – Füzesabony vonal, Debrecen – Nyíregyháza vasútvonal Békéscsaba – Lőkösháza szakasz, Zalanszentiván Nagykanizsa vasútvonal, Gubacsi vasúti híd fejlesztésének előkészítése, Állomáskorszerűsítések felülvizsgálata, Nyugat-magyarországi Masterplan elkészítése |
65m. |
IKOP-2.1.0-15 |
a GYSEV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
GYSEV Zrt. |
1,62 |
Zalaszentiván deltavágány, Sopron állomás és Sopron–Harka 2. vg. fejlesztés előkészítése |
65n. |
IKOP-2.1.0-15 |
a MÁV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
MÁV Zrt. |
0,66 |
Kis-Gellért hegyi alagút és Központi Forgalomirányítás kiépítésének előkészítése |
65.o |
IKOP-2.1.0-15 |
Kulcsmenedzsment és Monitoring rendszer |
MÁV Zrt. |
1,95 (támogatási intenzitás: 100%) |
A GSM-R/ETCS rendszerek közötti együttműködést és a szolgáltatások minőségét biztosító monitoring rendszer, valamint a rádiós irányítóközpont és a közlekedő járművek közötti kommunikáció biztonságos lebonyolításához szükséges kulcsmenedzsment-rendszer megvalósítása. |
65p. |
IKOP-2.1.0-15 |
Békéscsaba–Lőkösháza vasúti szakasz fejlesztése projekt |
ÉKM |
146,85 |
Pályarekonstrukció, második vágány építése és |
65q. |
IKOP-2.1.0-15 |
a MÁV-Start Zrt. gördülőállomány fejlesztése |
MÁV-START Zrt. |
122,74 |
Nagykapacitású, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonatok beszerzése ETCS2 felszereltséggel. |
65.r |
IKOP-2.1.0-15 |
Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem) |
ÉKM |
364,31 |
Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútvonalszakasz |
66. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt |
BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: BKK Zrt.) |
26,75 |
12 db 56 méter hosszúságú, 10 db 34 méter hosszúságú villamos beszerzése és a kapcsolódó infrastruktúra (kocsiszínek, dél-budai akadálymentesítés) fejlesztése. |
67. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések – szakaszolt projekt |
ÉKM |
3,40 |
Bécsi úti külön szintű keresztezés, Angyalföld–Újpest 2. vágány kiépítése. A HÉV Aquincum megállóhelye peronjának áthelyezése, Angyalföld vasútállomás közvetlen átszállási kapcsolatainak fejlesztése új villamosmegálló létrehozásával és autóbuszmegálló áthelyezésével. |
68. |
IKOP-3.1.0-15 |
Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése a Közép-magyarországi régióban |
ÉKM |
20,32 |
A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása. Angyalföld állomáson 2 db magasperon építése, új biztosítóberendezés létesítése és az állomás vágányhálózatának átépítése. Rákosrendező–Angyalföld között a kétvágányú vasúti pálya átépítése korrekciós nyomvonalon. |
69. |
IKOP-3.1.0-15 |
Kelenföldi pályaudvar térségben P+R parkolók építése – szakaszolt projekt |
Budapest Főváros Önkormányzata |
1,49 |
A projekt keretében 1500 db P+R parkoló tervezését és építését végzik el a következő helyszíneken: |
70. |
IKOP-3.1.0-15 |
M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar térsége, nyugati kijárat, |
Budapest Főváros Önkormányzata |
1,85 |
A projekt célja az M1–M7 autópálya fővárosi bevezető szakaszán módosított csomópont megvalósításához szükséges kiviteli tervek elkészítése és a módosított csomópont kivitelezése. |
71. |
IKOP-3.1.0-15 |
Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója |
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
172,73 |
A budapesti M3-as metróvonalon a Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ állomások közötti vágányfelépítmény, az alagútszerkezet, az áramellátás, a mozgólépcsők, a távközlés, a felügyeleti rendszerek, az állomások és a Kőér utcai járműtelep rekonstrukciója, valamint az állomások |
72. |
|||||
73. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapesti trolibusz járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés |
BKK Zrt. |
3,90 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás alacsonypadlós trolibuszok beszerzése, valamint |
74. |
IKOP-3.1.0-15 |
1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig |
BKK Zrt. |
7,41 |
Az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól Budapest-Kelenföld pályaudvarig, három új megállóhely építése. |
75. |
|||||
75a. |
IKOP-3.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem megvalósítás |
ÉKM |
3,98 |
A CEF-ből finanszírozni tervezett projektelemeket kiegészítő, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.1. beruházási prioritását érintő 144 km szakaszon rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése. |
75b. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt II. ütem |
BKK Zrt. |
17,60 |
Alacsonypadlós járművek beszerzése, valamint az azok üzemeltetéséhez szükséges kapcsolódó infrastruktúra fejlesztések megvalósítása. |
75c. |
IKOP-3.1.0-15 |
MÁV Zrt. közlekedés- |
MÁV Zrt. |
0,09 |
1. A vasúti átjárók biztonságának növelése [szintbeni közút-vasút kereszteződések biztonságának növelése (Sorompó I–II. program), vasúti átjáróban videomegfigyelő rendszer telepítése (V-tanú)], |
76. |
IKOP-3.1.0-15 |
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése |
KTI Nonprofit Kft. (konzorciumvezető) és a Nemzeti Mobilfizetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NM Zrt.), a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Volánbusz Zrt.) konzorciuma |
7,91 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás a személyszállítási közszolgáltatás lebonyolításához, minőségellenőrzéséhez és optimalizálásához szükséges eszközök beszerzése és rendszerek kifejlesztése, úgymint központi rendszerek (jegyértékesítés, utazástervezés, utastájékoztatás, forgalomirányítás, menetrendtervezés, szolgáltatás- monitorozás), járműfedélzeti eszközök [járműkészülék (on board unit, OBU), validátor, ellenőri készülék] és megállóhelyi vagy állomási eszközök (jegykiadó automata). |
76a. |
IKOP-3.1.0-15 |
H5–H6/H7 vonalak összekötése – az észak–déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése |
ÉKM (konzorciumvezető) és a MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma |
14,43 (támogatási intenzitás: 100%) |
H5 HÉV-vonal |
76b. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest vasúti átjárhatósága: új vasúti összekötő alagút létesítésének, a fejpályaudvarok és budapesti vonalszakaszok fejlesztésének, Budapest vasúti átjárhatóságának és a vasútüzem működési körülményei fejlesztésének előkészítése |
ÉKM |
2,0 (támogatási intenzitás: 100%) |
Déli pályaudvar térségén keresztül a Nyugati pályaudvarhoz vezető „vasúti összekötő alagút” megépítése és az így növekvő szerepű Nyugati pályaudvar központi pályaudvarrá alakítása, egyidejűleg a fejpályaudvari rendszer átalakítása és az így vasúti üzem alól felszabaduló területek funkcióváltása Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány szintű előkészítése. |
76c. |
IKOP-3.1.0-15 |
az ÉKM vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
ÉKM |
5,80 |
Rákospalota-Újpest – Vácrátót – Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének, és Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének és villamosításának előkészítése |
76d. |
IKOP-3.1.0-15 |
a Kelenföldi intermodális csomópont őrmezői autóbusz-terminál megvalósításának és a P+R parkolók bővítésének előkészítése |
ÉKM |
1,0 |
Kelenföldi intermodális csomópont őrmezői autóbusz-terminál megvalósításának és a P+R parkolók bővítésének előkészítése |
76e. |
|||||
76f. |
IKOP-3.1.0-15 |
51 db CAF villamos beszerzése Budapest részére |
BKK Zrt. |
54,15 |
51 darab (46 rövid és 5 hosszú) új, alacsonypadlós villamos szerelvény beszerzése |
77. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével – szakaszolt projekt |
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata |
0,64 |
25 db hibrid autóbusz beszerzése, a hozzájuk tartozó telephely, a telephelyhez vezető utak és 77 db megállóhely kivitelezése. A megállóhelyek intelligens utastájékoztatási rendszerrel való felszerelése. |
78. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése keretében 25 db földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású alacsonypadlós szóló, és 15 db azonos kivitelű, földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású, a szóló autóbusszal azonos típuscsaládba tartozó, alacsonypadlós csuklós autóbusz szállítása, üzembe helyezése – szakaszolt projekt |
A KAPOS HOLDING Közszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma |
5,49 |
Helyi közösségi közlekedési komplex autóbusz telephely kivitelezése a 40 db sűrített földgáz (a továbbiakban: CNG) hajtású autóbusz, és Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedését kiszolgáló környezetbarát meghajtású autóbuszok számára. |
79. |
IKOP-3.2.0-15 |
Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése |
ÉKM |
25,43 |
A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása és új biztosítóberendezés létesítése. Esztergom állomás részleges átépítése, Esztergom állomás mellé buszpályaudvar áttelepítése, Dorog állomáson a buszforduló kiépítése. Dorog, Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon a biztosítóberendezés korszerűsítése. |
80. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszerhez szükséges járműtelep építése |
ÉKM |
3,54 |
Járműtelep építése Szegeden, kapcsolódó szolgáltatások nyújtása. |
80a. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged– Hódmezővásárhely tram-train rendszer előkészítése |
ÉKM |
1,16 |
A vasútvillamos (tram-train) rendszerhez szükséges előkészítő tervezési feladatok. |
81. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés |
MÁV-START Zrt. |
21,28 |
Szeged–Hódmezővásárhely tram-train vonalra 8 db hibrid jármű beszerzése. |
82. |
|||||
83. |
|||||
84. |
|||||
85. |
|||||
86. |
IKOP-3.2.0-15 |
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése |
KTI Nonprofit Kft. (konzorciumvezető) az NM Zrt., a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. konzorciuma |
9,90 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás a személyszállítási közszolgáltatás lebonyolításához, minőségellenőrzéséhez és optimalizálásához szükséges eszközök beszerzése és rendszerek kifejlesztése, úgymint központi rendszerek (jegyértékesítés, utazástervezés, utastájékoztatás, forgalomirányítás, menetrendtervezés, szolgáltatásmonitorozás), járműfedélzeti eszközök [járműkészülék (on board unit, OBU), validátor, ellenőri készülék] és megállóhelyi vagy állomási eszközök (jegykiadó automata). |
87. |
|||||
88. |
IKOP-3.2.0-15 |
Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
ÉKM |
22,80 |
Vasútvonal villamosítása és pályafelújítás. |
89. |
|||||
90. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése |
GYSEV Zrt. |
3,25 |
Pályarekonstrukció, forgalmi kitérők beépítése. |
91. |
IKOP-3.2.0-15 |
Fonyód–Kaposvár vasútvonal korszerűsítése |
ÉKM |
13,06 |
Pályakorszerűsítés és elővárosi szolgáltatások fejlesztése. |
92. |
IKOP-3.2.0-15 |
Balatoni vasútállomások rekonstrukciója (TEN-T vonalon kívüli vasútállomások) |
ÉKM |
1,50 |
A TEN-T-n kívüli vasútvonalon lévő balatoni vasútállomások korszerűsítése. |
93. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szabadbattyán– |
ÉKM |
22,12 |
Vasútvonalak villamosítása a szükséges egyéb kiegészítő munkálatokkal, I. ütem előkészítése és megvalósítása, továbbá II. ütem megvalósításához szükséges előkészítési feladatok. |
94. |
IKOP-3.2.0-15 |
Közösségi közlekedés fejlesztése Kaposvár II. ütem, elektromos buszok beszerzése előkészítése |
Kaposvári Közlekedési Zrt. |
0,51 |
Elektromos autóbuszok és a hozzájuk tartozó töltőoszlopok, valamint az ehhez kapcsolódó beruházások beszerzésének előkészítése |
95. |
IKOP-3.2.0-15 |
Nyíregyháza megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében 41 db új CNG meghajtású autóbusz beszerzése, töltőállomás létesítése és autóbusz-telephely kialakítása |
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata |
8,10 |
41 db új CNG meghajtású autóbusz beszerzése, valamint a kapcsolódó töltőállomás kivitelezése és autóbusz-telephely kialakítása. |
96. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kaposvár megyei jogú város intermodális pályaudvar és a hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése |
A Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a ÉKM konzorciuma |
13,97 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
97. |
IKOP-3.2.0-15 |
Nyíregyháza megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem |
ÉKM |
6,00 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
98. |
IKOP-3.2.0-15 |
Paks város közösségi közlekedés fejlesztése |
Paks Város Önkormányzata |
1,70 |
10 db elektromos autóbusz beszerzése és a működtetéshez szükséges energetikai ellátó és kiszolgáló infrastruktúra kiépítése. |
99. |
|||||
100. |
|||||
101. |
IKOP-3.2.0-15 |
Székesfehérvár Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása |
ÉKM |
6,50 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
101a. |
IKOP-3.2.0-15 |
Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása |
ÉKM |
10,91 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
101b. |
|||||
102. |
|||||
102a. |
IKOP-3.2.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem megvalósítás |
ÉKM |
3,08 |
A CEF-ből finanszírozni tervezett projektelemeket kiegészítő, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2. beruházási prioritást érintő 111 km szakaszon rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése. |
102b. |
IKOP-3.2.0-15 |
Pécs város közösségi közlekedés fejlesztése |
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata |
1,70 |
Elektromos autóbuszok beszerzése és a működtetéshez szükséges energetikai ellátó és kiszolgáló infrastruktúra kiépítése. |
102c. |
IKOP-3.2.0-15 |
MÁV Zrt. közlekedés- |
MÁV Zrt. |
1,52 |
1. A vasúti átjárók biztonságának növelése [szintbeni közút-vasút kereszteződések biztonságának növelése (Sorompó I–II. program), vasúti átjáróban videomegfigyelő rendszer telepítése (V-tanú)], 2. diagnosztikai és monitoring- rendszerek [járműdiagnosztikai rendszer (hőnfutásjelző, tengelyterhelés- mérő, űrszelvényvizsgáló berendezés, nyomkarimaméret-ellenőrző, áramszedő-megfigyelő), valamint Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR)] telepítése. |
102d. |
IKOP-3.2.0-15 |
a ÉKM vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése |
ÉKM |
4,57 |
Szeged – Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan – Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítése |
102e. |
IKOP-3.2.0-15 |
a GYSEV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projekt előkészítése |
GYSEV Zrt. |
0,27 |
Szombathely – Kőszeg vasútvonal villamosításának előkészítése |
102f. |
IKOP-3.2.0-15 |
Közösségi közlekedés fejlesztése elektromos autóbuszok beszerzésével Pakson és gazdasági övezetében előkészítése |
Paksi Közlekedési Kft. |
0,51 |
Elektromos autóbuszok és a hozzájuk tartozó töltőoszlopok, valamint az ehhez kapcsolódó beruházások beszerzésének előkészítése |
102g. |
IKOP-3.2.0-15 |
Győr elővárosi közlekedés fejlesztése (előkészítés) |
Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft. |
0,39 |
A kötöttpályás közlekedés bevonása Győr városi elővárosi közlekedésébe projekt megvalósíthatósági tanulmány szintű előkészítése. |
102h. |
IKOP-3.2.0-15 |
A közösségi közlekedés fejlesztése elektromos autóbuszok beszerzésével Győrben és gazdasági övezetében (előkészítés) |
Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft. |
0,42 |
Elektromos autóbuszok és a hozzájuk tartozó töltőoszlopok, valamint az ehhez kapcsolódó beruházások beszerzésének előkészítése. |
103. |
IKOP-4.1.0-15 |
47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása |
ÉKM |
21,60 |
Fejleszthető 2x1 sávos országos főút építése. |
103a. |
|||||
104. |
IKOP-4.1.0-15 |
83. sz. főút M1–Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése |
ÉKM |
87,82 (támogatási intenzitás: 96,209163993%) |
Győr és Pápa között főút kiépítése a pápai repülőtéri bekötőút megvalósításával, valamint a győri bevezető szakasz főútként történő előkészítése és fejlesztése. |
104a. |
IKOP-4.1.0-15 |
471. sz. főút fejlesztése Debrecen– Hajdúsámson között, Hajdúsámson elkerülővel |
ÉKM |
16,05 |
471. sz. főút Debrecen–Hajdúsámson 2×2 sávra bővítése 4,56 km hosszon, valamint a 471. sz. főút Hajdúsámson elkerülő 2×1 sávos megvalósítása 8,49 km hosszon |
105. |
IKOP-4.1.0-15 |
48. sz. főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz fejlesztése |
ÉKM |
11,62 |
A 2x1 sávos főút burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítése |
106. |
IKOP-4.1.0-15 |
21. sz. főút Heves és Nógrád megyei szakaszok kapacitásbővítése |
ÉKM |
21,24 |
2×2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főút kiépítésének folytatása, fejlesztése |
106a. |
IKOP-4.1.0-15 |
Jászberény elkerülő III. ütem megvalósítása |
NIF Zrt. |
5,54 |
Jászberény elkerülő III. ütem megvalósítása – 2×1 sávos főút építése |
107. |
IKOP-4.1.0-15 |
Kaposfüred elkerülő út előkészítése (67. sz. főút Kaposvár és az M7 közötti szakasz fejlesztése) |
ÉKM |
1,05 (becsült támogatási intenzitás: 100%) |
Kaposfüred elkerülő út előkészítése, valamint 2×2 sávos főút építése. |
107a. |
IKOP-4.1.0-15 |
M76 autóút M7 autópálya Holládi |
ÉKM |
18,01 |
M76 autóút M7 autópálya Holládi csomópont és |
108. |
IKOP-4.1.0-15 |
M25 Eger gyorsforgalmi úti bekötése (M3–Eger szakasz megvalósítása) |
ÉKM |
43,18 |
2x2 sávos autóút építése, a 2502 j. út átkötésének és a 252. sz. főút rekonstrukció kiépítése |
109. |
IKOP-3.1.0-15 |
Gödöllői HÉV (H8) és Csömöri HÉV (H9) vonalszakaszok korszerűsítése és az Örs vezér terén az M2 metróvonallal történő összekötése, valamint metró és elővárosi vasúti üzemre képes járművek beszerzése előkészítése |
ÉKM (konzorciumvezető) és a MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorcium |
4,63 |
A Gödöllői HÉV (H8) és Csömöri HÉV (H9) HÉV-vonalak rekonstrukciójának és az Örs vezér terén az M2 metróvonallal történő összekötésének teljes körű előkészítése az érintett budapesti önkormányzatokkal történt megállapodás szerinti emelt szintű műszaki tartalommal, engedélyezési terv, építési engedély és ezeken alapuló kivitelezési tenderdokumentáció szintig, továbbá a fejlesztéshez illeszkedő metró és elővárosi vasúti üzemre képes járművek beszerzésének előkészítése. |
110. |
IKOP-3.2.0-15 |
Lajosmizse–Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztésének előkészítése |
ÉKM |
0,74 |
Lajosmizse–Kecskemét között villamosítás, egyszerűsített felújítás, akadálymentesítés, intermodális fejlesztés, tervezés, előkészítés |
Az 1. pont e) alpontja az 1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozat 4. pontja, az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat 5. pontja, az 1992/2017. (XII. 19.) Korm. határozat 4. a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. pont f) alpontja az 1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
Az 1. pont f) alpont fa) pontja az 1444/2018. (IX. 17.) Korm. határozat 3. pontjával megállapított szöveg.
Az 1. pont f) alpont fa) pont faa) alpontja az 1567/2023. (XII. 14.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja szerint módosított szöveg.
Az 1. pont f) alpont fa) pont fab) alpontja az 1388/2023. (VIII. 31.) Korm. határozat 2. pont 2.1. pont 2.1.2. alpontja szerint módosított szöveg.
Az 1. pont f) alpont fa) pont fac) alpontja az 1858/2021. (XII. 1.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1875/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 3. pont a) alpontja, az 1184/2024. (VI. 28.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja szerint módosított szöveg.
Az 1. pont g) alpontját az 1145/2017. (III. 20.) Korm. határozat 1. pontja iktatta be.
Az 1. pont h) alpontja az 1858/2021. (XII. 1.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat 2. pont d) alpontja szerint módosított szöveg.
Az 1. pont i) alpontját az 1992/2017. (XII. 19.) Korm. határozat 3. pontja iktatta be, szövege az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat 2. pont e) alpontja szerint módosított szöveg.
A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet az 1819/2017. (XI. 8.) Korm. határozat 5. pontja, az 1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozat 3. pontja, az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat 6. pontja, az 1992/2017. (XII. 19.) Korm. határozat 4. b) pontja, az 1125/2018. (III. 19.) Korm. határozat 4. pontja, az 1342/2018. (VII. 25.) Korm. határozat 3. pont a) és b) alpontja, az 1379/2018. (VIII. 13.) Korm. határozat 5. pontja, az 1388/2018. (VIII. 13.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1389/2018. (VIII. 13.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1444/2018. (IX. 17.) Korm. határozat 7. pontja, az 1563/2018. (XI. 10.) Korm. határozat 4. pont b) pontja, az 1580/2018. (XI. 17.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1225/2019. (IV. 23.) Korm. határozat 4. pontja, az 1487/2019. (VIII. 1.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1555/2019. (IX. 26.) Korm. határozat 5. pontja, az 1643/2019. (XI. 19.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1708/2019. (XII. 10.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1818/2019. (XII. 30.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1038/2020. (II. 13.) Korm. határozat 4. pont c) és d) alpontja, az 1303/2020. (VI. 11.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, 5. pontja, az 1373/2020. (VII. 9.) Korm. határozat 4. pont f)–h) alpontja, az 1439/2020. (VII. 23.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1464/2020. (VII. 30.) Korm. határozat 4. pont a) alpontja, az 1493/2020. (VIII. 11.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1494/2020. (VIII. 11.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1523/2020. (VIII. 14.) Korm. határozat 4. pont d)–f) alpontja, az 1528/2020. (VIII. 14.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1594/2020. (IX. 21.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1595/2020. (IX. 21.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1788/2020. (XI. 11.) Korm. határozat 5. pont b) alpontja, az 1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1984/2020. (XII. 22.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1303/2021. (V. 21.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1376/2021. (VI. 11.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1520/2021. (VII. 30.) Korm. határozat 3. pont b) pontja, az 1586/2021. (VIII. 11.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1677/2021. (IX. 29.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1705/2021. (X. 6.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, 1706/2021. (X. 6.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1813/2021. (XI. 19.) Korm határozat 3. pont b) alpontja, az 1846/2021. (XI. 30.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1858/2021. (XII. 1.) Korm. határozat 4. pontja, az 1875/2021. (XII. 3.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1054/2022. (II. 10.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1164/2022. (III. 21.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1343/2022. (VII. 15.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat 2. pont f) alpontja, az 1053/2023. (II. 23.) Korm. határozat 4. pont b) pontja, az 1083/2023. (III. 13.) Korm. határozat 3. pont a) pontja, az 1084/2023. (III. 13.) Korm. határozat 3. pont b) pontja, az 1162/2023. (IV. 27.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1334/2023. (VII. 27.) Korm. határozat 3. pont b) pontja, az 1382/2023. (VIII. 30.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1388/2023. (VIII. 31.) Korm. határozat 2. pont 2.2. alpontja, az 1439/2023. (X. 9.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1567/2023. (XII. 14.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja, az 1184/2024. (VI. 28.) Korm. határozat 3. pont b) alpontja szerint módosított szöveg.
A 2. melléklet az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított, az 1145/2017. (III. 20.) Korm. határozat 2. és 5. pontja, az 1498/2017. (VIII. 8.) Korm. határozat 3. pontja, az 1556/2017. (VIII. 18.) Korm. határozat 3. pontja, az 1557/2017. (VIII. 18.) Korm. határozat 3. pontja, az 1585/2017. (VIII. 28.) Korm. határozat 3. pontja, az 1590/2017. (VIII. 28.) Korm. határozat 3. pontja, az 1615/2017. (IX. 5.) Korm. határozat 3. pontja, az 1819/2017. (XI. 8.) Korm. határozat 4. pontja, az 1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozat 2. és 4. pontja, az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat 4. és 7. pontja, az 1992/2017. (XII. 19.) Korm. határozat 4. c) pontja, a 2106/2017. (XII. 28.) Korm. határozat 1. pontja, az 1125/2018. (III. 19.) Korm. határozat 5. pontja, az 1342/2018. (VII. 25.) Korm. határozat 2. pontja és 3. pont c) alpontja, az 1379/2018. (VIII. 13.) Korm. határozat 4. pontja, az 1388/2018. (VIII. 13.) Korm. határozat 3. pontja, 4. pont c) alpontja, az 1444/2018. (IX. 17.) Korm. határozat 8. pontja, az 1563/2018. (XI. 10.) Korm. határozat 3. pontja, az 1580/2018. (XI. 17.) Korm. határozat 3. pontja, az 1225/2019. (IV. 23.) Korm. határozat 5. pontja, az 1487/2019. (VIII. 1.) Korm. határozat 3. pont c)–e) alpontja, az 1488/2019. (VIII. 1.) Korm. határozat 1. pontja, az 1552/2019. (IX. 26.) Korm. határozat 3. pontja, az 1555/2019. (IX. 26.) Korm. határozat 6. pontja, az 1643/2019. (XI. 19.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1708/2019. (XII. 10.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1818/2019. (XII. 30.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1038/2020. (II. 13.) Korm. határozat 3. pontja és második 4. pontja, az 1303/2020. (VI. 11.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1360/2020. (VII. 1.) Korm. határozat 3. pontja, az 1373/2020. (VII. 9.) Korm. határozat 3. és 5. pontja, az 1439/2020. (VII. 23.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1464/2020. (VII. 30.) Korm. határozat 4. pont b)–c) pontja, 5. pontja, az 1493/2020. (VIII. 11.) Korm. határozat 4. pont c) alpontja, az 1494/2020. (VIII. 11.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1523/2020. (VIII. 14.) Korm. határozat 3. pontja, az 1528/2020. (VIII. 14.) Korm. határozat 3. pont c)–d) alpontja, az 1593/2020. (IX. 21.) Korm. határozat 3. pontja, az 1594/2020. (IX. 21.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1595/2020. (IX. 21.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1788/2020. (XI. 11.) Korm. határozat 5. pont c) alpontja, az 1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozat 3. pont c) és d) alpontja, az 1984/2020. (XII. 22.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, a 2022/2020. (XII. 24.) Korm. határozat 3. pontja, az 1132/2021. (III. 23.) Korm. határozat 2. pontja, az 1303/2021. (V. 21.) Korm. határozat 3. pontja, az 1376/2021. (VI. 11.) Korm. határozat 3. pontja, az 1520/2021. (VII. 30.) Korm. határozat 2. pontja és 3. pont c)–e) pontja, az 1586/2021. (VIII. 11.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1677/2021. (IX. 29.) Korm. határozat 4. pontja, az 1705/2021. (X. 6.) Korm. határozat 3. pontja, 1706/2021. (X. 6.) Korm. határozat 3. pontja, az 1813/2021. (XI. 19.) Korm határozat 3. pont c) alpontja, az 1846/2021. (XI. 30.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1858/2021. (XII. 1.) Korm. határozat 5. pontja, az 1875/2021. (XII. 3.) Korm. határozat 2. pontja, az 1054/2022. (II. 10.) Korm. határozat 3. pont c)–f) alpontja és 4. pontja, az 1164/2022. (III. 21.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1343/2022. (VII. 15.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja és 4. pontja, az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat 2. pont g) alpontja és 3. pont a) alpontja, az 1053/2023. (II. 23.) Korm. határozat 3. pontja, az 1083/2023. (III. 13.) Korm. határozat 3. pont b) pontja, az 1084/2023. (III. 13.) Korm. határozat 3. pont c) pontja, az 1162/2023. (IV. 27.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1334/2023. (VII. 27.) Korm. határozat 3. pont c) pontja, az 1382/2023. (VIII. 30.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1389/2023. (IX. 5.) Korm. határozat 2. pontja és 6. pont 6.2. alpontja, az 1439/2023. (X. 9.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1567/2023. (XII. 14.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja, az 1184/2024. (VI. 28.) Korm. határozat 3. pont c) alpontja szerint módosított szöveg. [Nem vezethető át az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat 2. pont g) alpont 43. pontjában foglalt módosítás, amely szerint a 2. mellékletben foglalt táblázat E:93 mezőjében az „és megvalósítása, továbbá II. ütemének megvalósításához szükséges előkészítési feladatok.” szövegrész helyébe az „és megvalósítása.” szöveg lép.]
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás