1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat
1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat
a rövid- és középtávú közútfejlesztések megvalósításával összefüggő egyes Korm. határozatok módosításáról1
1. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. melléklete helyébe e határozat 1. melléklete lép.
2. Magyarország Kormánya és Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata közötti együttműködési megállapodás végrehajtásával összefüggő feladatokról szóló 1496/2015. (VII. 21.) Korm. határozat 2. pontja helyébe az alábbi szöveg lép:
3. A központi költségvetésből finanszírozott kiemelt közúti beruházásokról szóló 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat [a továbbiakban: 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat] bevezető szövege és 1. pontja helyébe az alábbi szöveg lép:
4. Az 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat 2. pontjában a „2017–2019. években” szövegrész helyébe a „2017–2022. években” szövegrész lép, a „Határidő: a 2017., a 2018. és a 2019. év központi költségvetés tervezése során” szövegrész helyébe a „Határidő: a 2017., a 2018., a 2019., a 2020., a 2021. és a 2022. év központi költségvetés tervezése során” szövegrész lép.
Az 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat 3. pontjában a „2016–2019. évek” szövegrész helyébe a „2016–2022. évek” szövegrész lép.
5. Az 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat az alábbi 4. ponttal egészül ki:
6. A Kormány visszavonja az egyes kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházások előkészítésének forrásigényéről szóló 1372/2016. (VII. 20.) Korm. határozat 1. mellékletében foglalt táblázat 3. és 4. sorát.
7. A Kormány visszavonja Magyarország Kormánya és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata közötti együttműködési megállapodás végrehajtásával összefüggő feladatokról szóló 1284/2016. (VI. 7.) Korm. határozat 2. pontjának a) és b) alpontját.
8. A Kormány visszavonja a Magyarország Kormánya és Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata közötti együttműködési megállapodás végrehajtásával összefüggő feladatokról szóló 1131/2016. (III. 10.) Korm. határozat 2. pontjának bb) pontját.
9. A Kormány visszavonja a 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok, valamint a XVII. Paralimpiai Játékok Budapesten történő megrendezése érdekében benyújtandó pályázathoz kapcsolódó „Olimpiai városrendezési, elhelyezési és helyszínterv” jóváhagyásáról és a versenyhelyszínek megközelítését szolgáló közlekedési infrastruktúra-fejlesztésekről szóló 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozat 1. mellékletében foglalt táblázat 2. és 3. sorát.
10. A Kormány visszavonja a Magyarország Kormánya és Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata közötti együttműködési megállapodás végrehajtásával összefüggő feladatokról szóló 1936/2015. (XII. 12.) Korm. határozat 1. pont c) alpontját.
11. A Kormány visszavonja a központi költségvetésből finanszírozott közúti beruházásokról szóló 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat módosításáról szóló 1871/2015. (XII. 2.) Korm. határozatot.
12. A Kormány visszavonja a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról szóló 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozat
a) 1. pontját és 1. mellékletét, valamint
b) 4. melléklete „1/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek” megnevezésű táblázatának „M3” megjelölésű [Vásárosnamény–Beregdaróc, országhatár között (2×1) – előkészítés (2018-ig)] és „M2” megjelölésű [Vác–Hont, Parassapuszta, országhatár között (2×1) – előkészítés (2018-ig)] sorát.
13. A Kormány visszavonja az M43 autópálya országhatárig történő kiépítéséhez kapcsolódó intézkedésekről szóló 1221/2014. (IV. 8.) Korm. határozatot.
14. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
1. |
Felhívás azonosító jele |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt indikatív támogatási kerete |
Szakmai elvárások |
2. |
IKOP-1.1.0-15 |
M86 Csorna–Hegyfalu közötti szakasz megvalósítása – szakaszolt projekt |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: |
15,8 |
2x2 sávos autóút építése. |
3. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Székesfehérvár–Feketehegy elkerülő megvalósítása – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
1,73 |
2x2 sávos emelt sebességű főút építése. |
4. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Várpalota elkerülő I. ütem megvalósítása – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
11,22 |
2x2 sávos emelt sebességű főút építése. |
5. |
IKOP-1.1.0-15 |
A TEN-T közúti hálózat közlekedésbiztonságának, szolgáltatási színvonalának, fenntarthatóságának javítását célzó, az üzemeltetési, fenntartási telephelyek fejlesztése – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
2,1 |
A támogatást igénylő azon üzemmérnökségeinek fejlesztése, amelyek 2016-tól transzeurópai közlekedési hálózat (a továbbiakban: TEN-T) részét képező autópályák üzemeltetési feladatait is ellátják (Szombathely, Csorna, Szolnok). |
6. |
IKOP-1.1.0-15 |
M7 Érd, Iparos úti csomópont megvalósítása– szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
0,654 |
Az M7 autópálya érdi csomópontjának és a kapcsolódó utak kapacitásbővítésének kivitelezése. |
7. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút kiegészítő munkái – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
3,27 |
M7–M0 gyorsforgalmi utak törökbálinti csomópontjának átépítése és az M0 útgyűrű déli szektor 3+200–11+650 kilométerszelvényei közötti zajárnyékoló fal kivitelezése. |
8. |
IKOP-1.1.0-15 |
Zalakomári pihenő tengelysúlymérő állomás megvalósítása-szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
0,45 |
Kétoldali tengelysúlymérő és össztömegmérő állomások kialakítása. |
9. |
IKOP-1.1.0-15 |
M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz megvalósítása |
NIF Zrt. |
69,66 |
2x2 sávos autópálya építése két építési ütemre bontva: „M4 autópálya Berettyóújfalu – 47. sz. főút (2+550-5+500) szakasz” között és „M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz” megvalósítása a 47. sz. főút – Nagykereki oh. (5+500-32+038) között. |
10. |
IKOP-1.1.0-15 |
M35 autópálya (I. ütem) 4. sz. főút – 481. sz. főút közötti szakasz és a 481. sz. főút megvalósítása” valamint M35 autópálya (II. ütem) 481. sz. főút – Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása |
NIF Zrt. |
67,5 |
2x2 sávos autópálya építése és a 481. számú főút építése. |
11. |
IKOP-1.1.0-15 |
M34 gyorsforgalmi út Vásárosnamény–Záhony közötti szakasz előkészítése |
NIF Zrt. |
2,67 |
2x2 sávos autóút előkészítése. |
12. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút Déli szektor fejlesztése, rekonstrukciója (I. ütem) |
NIF Zrt. |
27,69 |
Burkolatcsere, út- és műtárgy-rekonstrukció kivitelezése. |
13. |
IKOP-1.1.0-15 |
M1 autópálya, Lajta, tengelysúlymérő állomás megvalósítása |
NIF Zrt. |
4,02 |
Irányonként egy-egy tengelysúlymérő állomás kiépítése. |
14. |
IKOP-1.1.0-15 |
M6 autópálya Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása Villányi csomóponttal |
NIF Zrt. |
48,7 |
2x2 sávos autópálya építése villányi csomóponttal. |
15. |
IKOP-1.1.0-15 |
62. sz. főút Szabadegyháza-ipartelep elkerülő szakasz megvalósítása |
NIF Zrt. |
2,63 |
2x1 sávos főút építése. |
16. |
IKOP-1.1.0-15 |
M1 autópálya Hegyeshalom, országhatár átkelési szakasz akadálymentesítés megvalósítása |
NIF Zrt. |
5,0 |
A határátkelőhely területén a határ akadálymentes átlépése érdekében a korábbi határellenőrzést szolgáló létesítmények megszüntetése. A projekt tervezése során meg kell oldani az autópálya folyamatos, főpályaként történő átvezetését, a pályáról való határ előtti le- és felhajtás biztosításával, valamint az egyéb területek hasznosítását, a tervezett fejlesztések figyelembevételét, az ellenőrzés lehetőségének biztosítását. A projekt megvalósítása révén a schengeni határok átjárhatóságát lassító határállomás területének rehabilitálását, ezzel párhuzamosan az átkelési sebesség jelentős növelését is el kell végezni. |
17. |
IKOP-1.1.0-15 |
M30 autópálya Miskolc–Tornyosnémeti projekt megvalósítása |
NIF Zrt. |
147,6 |
2x2 sávos autópálya építése. |
18. |
IKOP-1.1.0-15 |
M9 autóút Vasvár–Zalaegerszeg projekt előkészítése (M75 csomóponttal) |
NIF Zrt. |
3,96 |
2x2 sávos autóút építésének előkészítése (tervezés). |
19. |
IKOP-1.1.0-15 |
M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest–Vác között |
NIF Zrt. |
35,55 |
2x2 sávos autópályává fejleszthető autóút építése bekötőutak nélkül. |
20. |
IKOP-1.1.0-15 |
8. sz. főút Várpalota elkerülő II. ütem megvalósítása |
NIF Zrt. |
5,14 |
A 8. számú főút Várpalotát elkerülő szakasza |
21. |
IKOP-1.1.0-15 |
M0 autóút Északi szektor, 11.– 10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése (tervezés) |
NIF Zrt. |
1,74 |
2x2 sávos, részben alagútban vezetett autóút építésének előkészítése (tervezés). |
22. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
0,683 |
2x2 sávos, részben alagútban vezetett autóút építésének előkészítése (megvalósíthatósági tanulmány és környezeti hatástanulmány elkészítése). |
23. |
IKOP-1.1.0-15 |
M30 autóút Tornyosnémeti-országhatár közötti szakasz megvalósítása |
NIF Zrt. |
4,32 |
2x2 sávos autóút építése. |
24. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
5,79 |
Az 55. számú főút burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítése, és a főúttal párhuzamos kerékpárút kivitelezése. |
25. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
6,2 |
Az M7 autópálya és a 710. számú főút csomópontjának kialakítása, valamint a 710. számú főúti bekötés megvalósítása. |
26. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
2,00 |
2x2 sávos főút előkészítése (tervezés, engedélyezés). |
27. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
5,00 |
Az M3 autópályán csomópont, továbbá e csomópont és a 2101. jelű összekötő út közötti útszakasz kiépítése. |
28. |
IKOP-1.1.0-15 |
Építési engedélyezési eljárás nélkül megvalósítható közlekedésbiztonsági beruházások a gyorsforgalmi úthálózaton – szakaszolni tervezett projekt |
MK NZrt. |
1,01 |
A közlekedésbiztonságot javító beton terelőfalak építése az M3, az M5 és az M7 autópálya egyes szakaszain |
29. |
IKOP-1.1.0-15 |
|
NIF Zrt. |
51,2 |
2x1 sávos autóút előkészítése és építése. |
30. |
IKOP-2.1.0-15 |
Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
0,91 |
Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2. szintjének megfelelő (a továbbiakban: ETCS2) biztosítóberendezés telepítése. |
31. |
IKOP-2.1.0-15 |
Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros–Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
13,53 |
Biztosítóberendezés korszerűsítése és komplex állomásfejlesztés, a Ferencváros–Lőkösháza vonalszakaszon ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
32. |
IKOP-2.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése – szakaszolt projekt |
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
6,46 |
Európai uniós fejlesztésű rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése |
33. |
IKOP-2.1.0-15 |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem előkészítés |
NIF Zrt. |
0,5 |
Európai uniós fejlesztésű rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése |
34. |
IKOP-2.1.0-15 |
Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
3,6 |
ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
35. |
IKOP-2.1.0-15 |
Székesfehérvár vasútállomás korszerűsítése – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
11,04 |
Az állomás vasúti pályájának és biztosítóberendezésének korszerűsítése, valamint ETCS2 biztosítóberendezés kiépítése. |
36. |
IKOP-2.1.0-15 |
GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése – szakaszolt projekt |
Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: GYSEV Zrt.) |
2,8 |
Központi forgalomirányító berendezés telepítése. |
37. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése |
GYSEV Zrt. |
15,0 |
A vasútvonal villamosítása, peronépítés, biztosítóberendezés-átalakítás, pályaépítés és vágányhálózati módosítások. |
38. |
IKOP-2.1.0-15 |
Nagyút–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal) – szakaszolt projekt |
MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV Zrt.) |
0,3 |
Az állomások közötti nyíltvonali pályaszakaszok helyreállítása a kiépítéskori 120 km/óra sebességre. Nagygépes alépítmény-megerősítés és felépítménycsere, felsővezetéki oszlopok részleges kiváltása. |
39. |
IKOP-2.1.0-15 |
Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program (Kormányablakok) – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. |
6,7 |
Vasútállomások felvételi épületének tervezése, engedélyeztetése és korszerűsítése. |
40. |
IKOP-2.1.0-15 |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. és MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START Zrt.) konzorciuma |
1,07 |
Szoftverfejlesztés, amivel az üzemeltetési, karbantartási, felújítási folyamatok áttekinthetőbbé és optimalizálhatóvá, a vonatkozó anyagigények, gépigények időben tervezhetőkké válnak. A cégcsoport szintjén egységes irányítási rendszer kialakítása, a lehető legnagyobb költséghatékonyság érdekében. |
41. |
IKOP-2.1.0-15 |
MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei – szakaszolt projekt |
MÁV Zrt. |
5,11 |
1. A vasúti átjárók biztonságának növelése [szintbeni közút–vasút kereszteződések biztonságának növelése (Sorompó I–II. program), vonatérzékelés korszerűsítési projekt, vasúti átjáróban videómegfigyelő rendszer telepítése (V-tanú)], |
42. |
IKOP-2.1.0-15 |
Érden a Szent István utcai – TEN-T vasútvonalak feletti – felüljárók építése |
NIF Zrt. |
1,5 |
A 30a és a 40a vasútvonal felett közúti felüljárók létesítése, és a kapcsolódó útépítés, útfelújítás elvégzése. |
43. |
IKOP-2.1.0-15 |
9 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése a 30a-20 sz., illetve a 80 sz. vasútvonalakra |
MÁV-START Zrt. |
16,31 |
A projekt 9 db 200 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzésére irányul, ETCS2 felszereltséggel. |
44. |
IKOP-2.1.0-15 |
6 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése |
MÁV-START Zrt. |
10,89 |
A projekt 6 db 200 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzésére irányul, ETCS2 felszereltséggel. |
45. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése a MÁV hálózatán |
NIF Zrt. |
3,0 |
A vasútvonalak sebességkorlátozásainak megszüntetését, kiépítéskori állapot helyreállítását célzó felújítások megvalósíthatósági és engedélyezési tervek készítése. |
46. |
IKOP-2.1.0-15 |
Vámosgyörk–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások) |
NIF Zrt. |
10,8 |
Állomási átmenő vágányok alépítményének megerősítése és felépítményének cseréje, kitérőkörzetek és peronok felújítása, akadálymentesítése. |
47. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése és kiegészítő munkák elvégzése |
NIF Zrt. |
72,41 |
Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a pálya és a biztosítóberendezés korszerűsítése, részleges második vágány (Balatonszemes és Balatonlelle felső között) kiépítése. Lepsény és Siófok állomásokon sínkorona felett 55 cm magas peronok kiépítése, a Lepsény–Szántód-Kőröshegy vonalszakaszon kiegészítő alépítményi és magasépítményi munkák elvégzése. |
48. |
IKOP-2.1.0-15 |
Sopron–Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
GYSEV Zrt. |
10,0 |
ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. |
49. |
IKOP-2.1.0-15 |
Püspökladány–Ebes–Apafa vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítése és Szajol–Debrecen–Apafa vasútvonalon ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése |
NIF Zrt. |
127,5 |
Pályarekonstrukció és ETCS2 biztosítóberendezés telepítése Szajol–Debrecen–Apafa között. Cél a 160 km/órás sebesség bevezetése. Debrecen állomás vasúti pályájának és felsővezetékének korszerűsítése, a Domino D70 típusú biztosítóberendezést átalakítása, magasépítmény nélkül, az intermodális csomóponttal összhangban. |
50. |
IKOP-2.1.0-15 |
Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán |
NIF Zrt. |
10,0 |
18 vontatási alállomás felújítása és bővítése, felsővezetéki rendszer felújítása a hálózat túlterhelésének és feszültségleesések csökkentése érdekében. |
51. |
IKOP-2.1.0-15 |
MÁV 300–600 férőhelyes motorvonatok beszerzése |
MÁV-START Zrt. |
82,2 |
30 db 300–600 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzése ETCS2 felszereltséggel. |
52. |
IKOP-2.1.0-15 |
GYSEV motorvonat beszerzés |
GYSEV Zrt. |
18,5 |
10 db villamos-motorvonat beszerzése. |
53. |
IKOP-2.1.0-15 |
Szombathely vasútállomás korszerűsítése |
GYSEV Zrt. |
29,9 |
Komplex állomási korszerűsítés. |
54. |
IKOP-2.1.0-15 |
Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök |
NIF Zrt. |
18,1 |
Szintbeli közúti-vasúti átjárók közlekedésbiztonsági fejlesztése. Pályakapacitást növelő és vasútüzemi hatékonyságot javító vasúti eszközök, fejlesztések. |
55. |
IKOP-2.1.0-15 |
Hídrekonstrukciós program I. ütem |
NIF Zrt. |
8,1 |
9 híd átépítésének előkészítése és kivitelezése. |
56. |
IKOP-2.1.0-15 |
Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésének előkészítése |
NIF Zrt. |
1,24 |
Tanulmányszintű vizsgálat kitekintéssel CEF kivitelezési pályázathoz: vasúti pálya és műtárgyak újjáépítésének és kapacitásbővítésének előkészítése. |
57. |
IKOP-2.1.0-15 |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakításának előkészítése |
NIF Zrt. |
1,7 |
Tanulmányszintű vizsgálat és tervezés CEF kivitelezési pályázathoz: kétvágányú, villamosított vasútvonal építés új nyomvonalon. |
58. |
IKOP-2.1.0-15 |
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése – szakaszolt projekt |
Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság |
2,92 |
A projekt célja függőleges partfal kialakítása, partfalak mögötti területek kiépítése, közvetlen vasúti rakodás és darupálya kialakítása, kapcsolódó közúti kiszolgálás fejlesztése és közművesítés kiépítése a trimodalitás megvalósítása érdekében. |
59. |
IKOP-2.1.0-15 |
MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát |
MAHART- |
1,36 |
A projekt célja az árvízvédelmi védvonalon mobilgát építése a teljes kikötői infrastruktúra csepeli szabadkikötői területén, különösen a Közlekedés Operatív Programból finanszírozott fejlesztések, és a környező városrészek védelme érdekében, továbbá kapcsolódó töltésépítési és gátkorona burkolatépítési feladatok, valamint gátelemek tárolásához szükséges csarnoképület építése. |
60. |
IKOP-2.1.0-15 |
Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson |
Mohács Város Önkormányzata |
4,75 |
A Duna 1448+660–1449+000 folyamkilométer-szelvények közötti szakaszán új kikötőterület kiépítése. |
61. |
IKOP-2.1.0-15 |
Bajai Közforgalmú Kikötő létesítése |
Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Korlátolt Felelősségű Társaság |
3,66 |
A projekt célja az úthálózat és parkoló-, rakodóterületek felújítása, partfal helyreállítása, valamint a hulladékok kezelésére alkalmas terület kialakítása. |
62. |
IKOP-2.1.0-15 |
Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag |
MAHART – PassNave Személyhajózási Korlátolt Felelősségű Társaság |
0,5 |
A Duna, mint TEN-T útvonal személyszállítási színvonalának megőrzése és kapacitásának fejlesztése. |
63. |
IKOP-2.1.0-15 |
Balatoni vasútállomások rekonstrukciója |
NIF Zrt. |
1,5 |
A TEN-T vasútvonalon lévő balatoni vasútállomások korszerűsítése. |
64. |
IKOP-2.1.0-15 |
Püspökladány–Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
NIF Zrt. |
23,8 |
Vasút-villamosítás és kapcsolódó pályaépítési munkák. |
65. |
IKOP-2.1.0-15 |
Zalaszentiván–Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
NIF Zrt. |
20,6 |
Vasút-villamosítás és kapcsolódó pályaépítési munkák. |
66. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt |
BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: BKK Zrt.) |
26,75 |
12 db 56 méter hosszúságú, 10 db 34 méter hosszúságú villamos beszerzése és a kapcsolódó infrastruktúra (kocsiszínek, dél-budai akadálymentesítés) fejlesztése. |
67. |
IKOP-3.1.0-15 |
Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések – szakaszolt projekt |
NIF Zrt. |
3,4 |
Bécsi úti külön szintű keresztezés, Angyalföld–Újpest 2. vágány kiépítése. A HÉV Aquincum megállóhelye peronjának áthelyezése, Angyalföld vasútállomás közvetlen átszállási kapcsolatainak fejlesztése új villamosmegálló létrehozásával és autóbuszmegálló áthelyezésével. |
68. |
IKOP-3.1.0-15 |
Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése |
NIF Zrt. |
20,3 |
A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása. Angyalföld állomáson 2 db magasperon építése, új biztosítóberendezés létesítése és az állomás vágányhálózatának átépítése. Rákosrendező–Angyalföld között a kétvágányú vasúti pálya átépítése korrekciós nyomvonalon. |
69. |
IKOP-3.1.0-15 |
Kelenföldi pályaudvar térségben P+R parkolók építése – szakaszolt projekt |
Budapest Főváros Önkormányzata |
1,65 |
A projekt keretében 1500 db P+R parkoló tervezését és építését végzik el a következő helyszíneken: |
70. |
IKOP-3.1.0-15 |
M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar térsége, nyugati kijárat, |
Budapest Főváros Önkormányzata |
1,7 |
A projekt célja az M1–M7 autópálya fővárosi bevezető szakaszán módosított csomópont megvalósításához szükséges kiviteli tervek elkészítése és a módosított csomópont kivitelezése. |
71. |
IKOP-3.1.0-15 |
M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója |
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
137,5 |
A budapesti M3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Újpest központ állomások közötti vágányfelépítmény, alagútszerkezet, áramellátás, mozgólépcsők, távközlés, felügyeleti rendszerek és az állomások, valamint a Kőér utcai járműtelep rekonstrukciója, az állomások egy részének akadálymentesítése. |
72. |
IKOP-3.1.0-15 |
Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út– |
Budapest Főváros Önkormányzata vagy 100%-os tulajdonában álló szervezet |
10,2 |
A villamosvonal meghosszabbítása a Bécsi úton a Vörösvári út és a Budapest–Esztergom vasútvonal Aranyvölgy megállóhelye között, valamint kapcsolódó P+R, B+R parkolók és helyközi autóbusz számára megállóhely létesítése. |
73. |
IKOP-3.1.0-15 |
Kelenföld intermodális központ (Kelenföld/Őrmező) |
Budapest Főváros Önkormányzata vagy 100%-os tulajdonában álló szervezet |
5,1 |
Kelenföld-Őrmezőn új, fedett autóbusz-terminál létesítése, ami az építménykomplexum elhagyása nélkül teszi lehetővé az átszállást az M4-es metró, valamint a fővárosi közösségi közlekedés és a helyközi autóbuszok járatai között. |
74. |
IKOP-3.1.0-15 |
1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig |
BKK Zrt. |
8,5 |
Az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól Budapest-Kelenföld pályaudvarig, három új megállóhely építése. |
75. |
IKOP-3.1.0-15 |
A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten |
BKK Zrt. |
3,0 |
Budapesti gyorsvasúti hálózathoz csatlakozó P+R rendszerű parkolók létesítése. |
76. |
IKOP-3.1.0-15 |
Érd megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése |
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata |
1,2 |
15 db városi autóbusz beszerzése és kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztések Érden. |
77. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével – szakaszolt projekt |
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata |
0,64 |
25 db hibrid autóbusz beszerzése, a hozzájuk tartozó telephely, a telephelyhez vezető utak és 77 db megállóhely kivitelezése. A megállóhelyek intelligens utastájékoztatási rendszerrel való felszerelése. |
78. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése keretében 25 db földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású alacsonypadlós szóló, és 15 db azonos kivitelű, földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású, a szóló autóbusszal azonos típuscsaládba tartozó, alacsonypadlós csuklós autóbusz szállítása, üzembe helyezése – szakaszolt projekt |
A KAPOS HOLDING Közszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Kaposvári Tömegközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma |
4,06 |
Helyi közösségi közlekedési komplex autóbusz telephely kivitelezése a 40 db sűrített földgáz (a továbbiakban: CNG) hajtású autóbusz, és Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedését kiszolgáló környezetbarát meghajtású autóbuszok számára. |
79. |
IKOP-3.2.0-15 |
Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése |
NIF Zrt. |
25,4 |
A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása és új biztosítóberendezés létesítése. Esztergom állomás részleges átépítése, Esztergom állomás mellé buszpályaudvar áttelepítése, Dorog állomáson a buszforduló kiépítése. Dorog, Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon a biztosítóberendezés korszerűsítése. |
80. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása |
NIF Zrt. |
13,25 |
Szeged–Hódmezővásárhely közötti városi-elővárosi tram-train rendszer kiépítése, Hódmezővásárhelyen villamos vonal kialakítása. |
81. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés |
MÁV-START Zrt. |
10,0 |
Szeged–Hódmezővásárhely tram-train vonalra 8 db jármű beszerzése. |
82. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
NIF Zrt. |
43,2 |
A vasútvonal villamosítása és kapcsolódó pályaépítési munkák. |
83. |
IKOP-3.2.0-15 |
Debrecen–Mátészalka pályarekonstrukció I. üteme |
NIF Zrt. |
13,2 |
Pályarekonstrukció, szűk keresztmetszet kiváltása. |
84. |
IKOP-3.2.0-15 |
Debrecen–Mátészalka pályarekonstrukció |
NIF Zrt. |
18,0 |
Pályarekonstrukció, szűk keresztmetszet kiváltása. |
85. |
IKOP-3.2.0-15 |
Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása |
NIF Zrt. |
21,0 |
Utazási módváltási kapcsolatok fejlesztése Debrecen vasúti pályaudvarához kapcsolódóan. |
86. |
IKOP-3.2.0-15 |
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése |
A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Nemzeti Mobilfizetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Részvénytársaság konzorciuma |
10,0 |
A személyszállítási közszolgáltatások lebonyolításához szükséges |
87. |
IKOP-3.2.0-15 |
Debrecen–Nyírábrány vasútvonal korszerűsítésének előkészítése |
NIF Zrt. |
1,2 |
Pályarekonstrukciós projekt előkészítése. |
88. |
IKOP-3.2.0-15 |
Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
NIF Zrt. |
21,1 |
Vasútvonal villamosítása és pályafelújítás. |
89. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése |
NIF Zrt. |
15,5 |
Szeged és Újszeged vasútállomások között vasúti kapcsolat megteremtése vegyesforgalmú Tisza-híd építésével. |
90. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése |
GYSEV Zrt. |
2,4 |
Pályarekonstrukció, forgalmi kitérők beépítése. |
91. |
IKOP-3.2.0-15 |
Fonyód–Kaposvár vasútvonal korszerűsítése |
NIF Zrt. |
15,0 |
Pályakorszerűsítés és elővárosi szolgáltatások fejlesztése. |
92. |
IKOP-3.2.0-15 |
Balatoni vasútállomások rekonstrukciója |
NIF Zrt. |
2,5 |
A TEN-T-n kívüli vasútvonalon lévő balatoni vasútállomások korszerűsítése |
93. |
IKOP-3.2.0-15 |
Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás, villamosítás és központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán–Aszófő) előkészítése és kivitelezése és a II. ütem előkészítése |
NIF Zrt. |
25,0 |
Vasútvonalak villamosítása a szükséges egyéb kiegészítő munkálatokkal, valamint központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül. Az elektromos vasúti kör és központi forgalomirányítás I. ütemének előkészítése és megvalósítása, továbbá II. ütemének megvalósításához szükséges előkészítési feladatok. |
94. |
IKOP-3.2.0-15 |
Balatoni közlekedési rendszer összehangolása |
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság és Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt felelősségű Társaság konzorciuma |
1,5 |
A közösségi közlekedés előnyben részesítését célzó közlekedési rendszer összehangolása. |
95. |
IKOP-3.2.0-15 |
Nyíregyháza megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében 47 db új autóbusz (41 db CNG és 6 db elektromos meghajtású) beszerzése, és töltőállomás létesítése |
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata |
5,0 |
41 db CNG és 6 db elektromos hajtású új autóbusz beszerzése, valamint a kapcsolódó töltőállomás kivitelezése. |
96. |
IKOP-3.2.0-15 |
Kaposvár megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem |
A Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a NIF Zrt. konzorciuma |
10,5 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
97. |
IKOP-3.2.0-15 |
Nyíregyháza megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem |
NIF Zrt. |
6,0 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
98. |
IKOP-3.2.0-15 |
Paks város közösségi közlekedés fejlesztése |
Paks Város Önkormányzata |
1,7 |
10 db elektromos autóbusz beszerzése és a működtetéshez szükséges energetikai ellátó és kiszolgáló infrastruktúra kiépítése. |
99. |
IKOP-3.2.0-15 |
Balatoni települések közösségi közlekedésének fejlesztése |
Balatonfüred Város Önkormányzatának, Siófok Város Önkormányzatának és Keszthely Város Önkormányzatának konzorciuma |
2,0 |
Elektromos autóbuszok beszerzése Balatonfüred, Siófok és Keszthely számára. |
100. |
IKOP-3.2.0-15 |
Miskolc Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása |
NIF Zrt. |
7,5 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
101. |
IKOP-3.2.0-15 |
Székesfehérvár Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása |
NIF Zrt. |
6,5 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
102. |
IKOP-3.2.0-15 |
Tatabánya Megyei Jogú Város – Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása |
NIF Zrt. |
11,5 |
A vasúti és közúti, közösségi és egyéb közlekedési módok közötti közvetlen átszállási kapcsolatot magas szintű szolgáltatásokkal biztosító létesítmények kialakítása, P+R parkolók kiépítése. |
103. |
IKOP-4.1.0-15 |
47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása |
NIF Zrt. |
22,13 |
Fejleszthető 2x1 sávos országos főút építése. |
104. |
IKOP-4.1.0-15 |
83. sz. főút M1–Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése |
NIF Zrt. |
79,2 |
Győr és Pápa között főút kiépítése a pápai repülőtéri bekötőút megvalósításával, valamint a győri bevezető szakasz főútként történő fejlesztése. |
105. |
IKOP-4.1.0-15 |
48. sz. főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz fejlesztése |
NIF Zrt. |
15,66 |
A 2x1 sávos főút burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítése, Debrecen belterület 2x2 sávos fejlesztés, illetve kapacitásbővítés |
106. |
IKOP-4.1.0-15 |
21. sz. főút Heves és Nógrád megyei szakaszok kapacitásbővítése |
NIF Zrt. |
31,5 |
Gyorsúttá fejleszthető 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főút kiépítésének folytatása. |
107. |
IKOP-4.1.0-15 |
R67 gyorsút M7-Balatonlelle-Kaposvár közötti szakasz kiépítése |
NIF Zrt. |
26,2 |
2x2 sávos – autóúttá fejleszthető – gyorsút építése. |
108. |
IKOP-4.1.0-15 |
M25 Eger gyorsforgalmi úti bekötése (M3–Eger szakasz megvalósítása) |
NIF Zrt. |
40,5 |
2x2 sávos autóút építése, a 2502 j. út átkötésének és a 252. sz. főút rekonstrukció kiépítése |
A határozat a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2016. július 31. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás